🔰در زمینههای فرهنگی، دنبال کارهای تشریفاتی و ویترینی نباشید. نمایش دادن کار فرهنگی، نه اینکه فایدهای ندارد؛ ضرر هم دارد.
🔸مقام معظم رهبری(دامه ظله)
نکتهی دوم در این زمینه این است: حالا بعد از آنکه مصرف فرهنگی را پیدا کردیم، قلمی که باید این بودجه صرف آن بشود، پیدا کردیم، برویم سراغ محتوایش. بالاخره میخواهیم فیلم بسازیم. مثلاً میخواهیم ده تا فیلم انقلابی بسازیم؛ ده تا فیلمی که حامل ارزشها باشد. یا میخواهیم فلان تعداد کتاب منتشر کنیم؛ محتواهایش چه باشد، چه جوری باشد، با چه قوّتی، با چه استحکامی، با چقدر مایهی علمی و هنری که در آنجا به کار برده میشود؟ اینها خیلی کارهای سخت و ظریفی است.
در زمینههای فرهنگی، دنبال کارهای تشریفاتی و ویترینی نباشید. نمایش دادن کار فرهنگی، نه اینکه فایدهای ندارد؛ ضرر هم دارد. در زمینهی فرهنگ باید دنبال کارهای محتوائی و اصیل و واقعی رفت، که امروز نیاز عمدهی کشور هم این است.۱۳۸۹/۰۶/۰۸
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰عدهای در اول انقلاب خیلی تند و داغ و پُرشور بودند، اما متأسفانه فكر دینی آنها عمق نداشت؛ با اولین باد سردی كه از طرف تبلیغات دشمنان آمد، برگ و بار انقلابیشان ریخت و جوشش انقلابیشان تمام شد!
▪️مقام معظم رهبری(دامه ظله)
▫️من به شما برادران و خواهران عزیز - كه فرزندان من هستید - مؤكداً توصیه میكنم كه به عمقها توجه كنید و آن را بطلبید؛ از ظواهر هم دست نكشید. این خطاست كه كسی خیال یا توهم كند كه باید باطن را درست كرد، ظاهر مهم نیست؛ نخیر، همین ظاهر، انسان را به وادیهای گوناگونی میكشاند. ظاهر دینی، ظاهر اسلامی، پایبندی به تعبد دینی، همین مجالس دعا، همین مجالس توسل به ائمه (علیهمالسّلام) لازم است؛ منتها همهی اینها را با دانایی همراه كنید. در مجلس روضهخوانی و سینهزنیِ بسیج وقتی شعر خوانده میشود، باید با معنا، با مضمون، جهتدار و همراه با درس باشد. وقتی در آنجا سخنرانی میشود، باید در جهت تعمیق فكر و اندیشه باشد. وقتی نماز جماعت میخوانید، نماز شما باید همراه با توجه به پروردگار و خشوع در مقابل او باشد. وقتی اعتكاف میكنید، وقتی روزه میگیرید، وقتی اجتماعات مذهبی تشكیل میدهید، باید همراه با توجه به خدای متعال و همراه با اخلاص باشد. كلید موفقیت اینهاست. اگر این نباشد، همان چیزی بر سر انسان خواهد آمد كه دیدید بر سر عدهیی آمد. عدهای در اول انقلاب خیلی تند و داغ و پُرشور بودند، اما متأسفانه فكر دینی آنها عمق نداشت؛ با اولین باد سردی كه از طرف تبلیغات دشمنان آمد، برگ و بار انقلابیشان ریخت و جوشش انقلابیشان تمام شد! بعضیها صدوهشتاد درجه این طرف غلتیدند. من یكوقت به یكی از این آقایان گفتم كه شماها اوایل انقلاب در زمینهی مسائل اقتصادی چپِ چپ بودید و ما از تندرویهای چپگرایی شما را منع میكردیم؛ اما الان شما رفتهاید منتهاالیه جهت مقابل، و شدهاید راستِ راست! ما همانجایی كه قبلاً بودیم، ایستادهایم و باز شما را از تندرویهای راستگرایانه منع میكنیم! این بهخاطرِ نداشتن عمق است؛ به این دلیل است كه ریشهی اعتقادی و فكری وجود ندارد.۱۳۸۴/۰۳/۰۵
🔰روایت ویژگی ها و کرامات فردی شهید بدون نیت و انگیزه اصلی شهید بزرگترین کم لطفی به شهید ،مخاطب و خود راوی است!!؟
🔸#روایتسطحی ، میدان رشد مخاطب را کوچک می بیند حال زمانی که روایت از شهید در لایه تمدنی بیان شود میدان رشد آگاهی مخاطب نیز در همان سطح آزاد میشود و این زمانی ممکن است که خود راوی بتواند شهید را در این لایه مشاهده و تحلیل و بازسازی کند
🔹راوی زمانی می تواند مخاطب خود در وسیع ترین میدان فعالیت شهید یعنی نگاه تمدنی رشد دهد که خود آگاه و آراسته به آن باشد
🔸#روایتهایفردی از شهید بدون انگیزه های اجتماعی و تمدنی آن باعث میشود مخاطب فراتر از خود را نبیند و این یعنی حرکت در مسیر رشد خودخواهی ها و خود شیفتگی ها ، آنچه مسلم است با این رویکرد جامعه اسلامی هرگز ساخته نمیشود
🔹بالاترین خصوصیت و برترین ویژگی شهید قدرت دلسوزی مردمی قدرت دوست داشتن همگانی اوست شهید حقیقتا و تحقیقا خواهان سعادت همگانی در مسیر عبودیت است و شهادت مزد این ایثار و فدکاری همگانی اوست
🔸شهید به معنای حقیقی مردم را دوست دارد همانند امام و همانند اشتیاق خداوند به بندگان و این آن ظرفیت عظیم شهید در جامعه سازی اسلامی است
🔹این دوست داشتن حقیقی و همگانی شهید است که می توان قدرت #تمدنسازی را به وجود آورد لذا بیان ویژگی ها و کرامات شخصی شهید بدون انگیزه ای اصلی شهید ظلم به شهید به مخاطب و خودمان است
🔸البته این هرگز و هرگز به معنای نادیده و ناگفتن ویژگی های فردی شهید نیست بلکه نکته اصلی موضوع مصرف این انباشته های دینی برای شفاعت و دستگیری بیشتر مردم است او سختی عبادت را به تن میخرد تا بتواند دستگیری فکری ،روحی و عملی بیشتری از مردم داشته باشد و این انگیزه بلند و اصلی شهید در طلب شهادت است چرا که با شهادت قدرت شفاعت او مضاعف میشود و اینست معنای رزق روز افزون شهید بعد از شهادت،حقیقتا قدرت دستگیری حاج قاسم بعد از شهادت بیشتر و بیشتر از قبل شهادت اوست قدرت #احیاگری او از مردم نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست
🔸#شهادتطلبی شهید نیز نه در خود خواهی که در خداخواهی و برای توسعه قدرت دستگیری بیشتر از مردم است شدت ایثار و فدکاری شهید است که شهادت را برای او رقم می زند و این ایثار عمومی در پس شهادت وسیع تر و بیشتر میشود و اینگونه است که قدرت شهید در #جامعهسازی قابل مقایسه با دیگر عناصر قدرت در جامعه سازی نیست و چشم پوشی راوی از این قدرت شهید ظلم به شهید، جامعه و خود راوی است
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰#بسیجعاشقمردم است
🔹سرمنشاء عشق به مردم چیست ، عشق خالصانه بسیج به خداوند است آنگاه که تبلور عشق به خداوند ، عشق به مردم را ایجاد میکند که مردم عیال الله هستند که اشتیاق و دوست داشتن خداوند نسبت به بندگان از مادر بیشتر است که این عشق قابل وصف نیست و این عشق خداوند به بندگان است که در بسیج ظاهر میشود آنگاه که شدت خلوص بسیج در عبادت الله، شدت محبت به مردم را خلق میکند لذا حضرت آقا ترکیب بسیج لشکر مخلص خداوند و بسیج مدرسه عشق را در عشق به خداوند و عشق به مردم معنا میکند
🔸به این معنا شدت عشق بسیج به خداوند در عشق به مردم و دستگیری آنان ظاهر میشود او عاشق مردم است چون خداوند تبارک و تعالی اینگونه است( اَلْخَلْقُ عِيَالُ اَللَّهِ فَأَحَبُّ اَلْخَلْقِ إِلَى اَللَّهِ مَنْ نَفَعَ عِيَالَ اَللَّهِ...و فرمود: مخلوق عيال خدا هستند و محبوبترين آنها نزد خدا كسى است كه بعيال خدا سود دهد (الکافي , جلد۲ , صفحه۱۶۴)
🔰مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔹حضرت آیتالله خامنهای گفتند: لشکر مخلص خدا یعنی چه؟ یعنی این ذخیرهی عظیم مغتنم برای «قدرت یابی شخصی» نیست. از آن طرف مدرسهی عشق است، عاشق است بسیج عاشق است، دلباخته است. اما این عشق یک عشق هرزه پوی بیجهت بد مسیر نیست، این عشق یک عشق در ظرفیت و قابلیت یک مدرسه است.
🔸ایشان بیان کردند: ظرف او یک ظرف جهتدار و منظم است یعنی چه؟ یعنی عشق به خدا، عشق به معنویت، عشق به مردم، عشق به راه جهتی که دارد حرکت میکند، عاشقانه حرکت میکند. مدرسه یعنی این. مدرسهی عشق یعنی این. اینی که بسیج عاشق است. میگوید بسیج مدرسهی عشق است. عشق را با جهت مشخص تدریس میکند، تعلیم میدهد.1402/9/8
▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰#بسیج در خدمت همه مردم است بسیج مردم را دسته بندی نمیکند مانند خورشیدی ست که به همه می تابد و این روایت رهبری از راوی بسیجی و مردمی است
▪️مقام معظم رهبری(دامه ظله)
◽️#فرهنگبسیجی خدمت به همه است؛ همه! آنجایی که سیل آمد بسیجی تا زانو در گل رفت برای اینکه خانهی سیلزده را پاک کند تمیز کند از صاحبخانه نپرسید شما اسمت چیست دینت چیست مذهبت چیست، قومیتت چیست، سلیقهی سیاسیات چیست. نپرسید، رفت خدمت کرد، هر چه هست هر که هست.
امام همیشه خود را بدهکار مردم و پایینتر از آنها میدانست و لحظهای از عمر خود را در جهت تأمین منافع خود صرف نکرد۱۴۰۲/۹/۸
▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔹ضرورت #روایتتمدنی در بیان رهبری با ظرفیت بسیج سازی
راوی بسیجی و مجاهد ما باید بتواند شهید را در عمق تمدنی و در سطح جهانی معرفی کند باید فرهنگ سیره شهدا در جهان عمومی شود و این ممکن نیست مگر با فهم ظرفیت شهید در لایه های تمدنی و رشد استعداد مخاطب در سطح جهانی
🔻مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔺جنبهی فراملی و فرامرزی بسیج خیلی مهم است. این هم در بیان امام هست. امام ملاحظه کردید، تعبیر میکند #هستههایمقاومت جهانی، هستههای مقاومت جهانی، این همان بسیج است. بسیج ما نیست. بسیج خودشان است اما همان فرهنگ است. هستههای مقاومت جهانی. تشکیل هستههای مقاومت جهانی. این تحقق پیدا کرد. یعنی الان شما نمونههایش را دارید مشاهده میکنید در منطقهِی خودمان.
همان هستههای مقاومتی که امام خبرش را داده بود، بشارتش را داده بود، امروز در حال تعیین سرنوشت این منطقهاند. دارند سرنوشت این منطقهی ما را هستههای مقاومت دارد تعیین میکند، یک نمونهاش همین طوفانالاقصی است.
▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢...زمانی که گذشته ی یک ملت را دچار انحراف کردی نقطه شروع فرایند هویت ساز یک ملت را تغییر داده ای و با تغییر مبداء میل و فکر یک ملت میتوان اکنون و آینده و ارمان های یک ملت را جابجا کنی و در این لحظه است که همه استعداها جامعه را میتوان در جهت خواسته های خاص #استثمار کنی...
🔹برای تغییر #هویت ملی کافی است تا پیوند او را با گذشته و آینده قطع کنی یا به عبارت دقیق تر آن را تغییر دهی با تغییر و انحراف در مبداء ریل هویت ساز یک ملت مقصد و اهداف آن قطار تمدن ساز را نیز تغییر دادی تا جایی که ارمان ها و اهداف یک جامعه تغییر میکند ، حساسیت ها و آروزهای یک ملت تغییر میکند چرا که گذشته او مبدا #حرکتتحولی و هویت ساز یک ملت دستخوش تحریف شده است پس لاجرم اهداف و آرمانهایش تغییر میکند
🔸اینجاست که تحریف گذشته و آینده یک ملت با روایت های وارونه منجر به تغییر هویت آنها میشود زمانی که با قدرت روایتگری میتوان سرمایه های در گذشته یک ملت از #تحریف در عاشورا تا صلح امام حسن و دفاع مقدس را رقم بزند میتوان جای جلاد و شهید را جابجا کند و این تحول تدریجی و آرام برای تغییر سرنوشت و هویت یک جامعه کافی است و اولین گام آن تغییر مبداء این حرکت هویت ساز در جامعه است و آن چیست؟
🔸زمانی که گذشته یک ملت را دچار انحراف کردی به یک معنا نقطه شروع این فرایند هویت ساز را تغییر داده ای و با تغییر مبداء میل و فکر یک ملت میتواند الان و به خصوص آینده و ارمان های یک ملت را جابجا کنی و همه استعداها ان را استثمار کنی ، با تغییر مبداء حرکت اجتماعی یک ملت میتوانی استعدادهای یک جامعه را صرف در جهت رشد توسعه مادی کنی و این همه آنچیزی است که دشمنان انقلاب خواهان آن هستند و این علت سرمایه گذاری کلان دشمن برای تحریف عاشورا ،دفاع مقدس،انقلاب است با قدرت روایتگری خود وتغییر جلاد با شهید است است که مبادی هویت ساز یک ملت در تاریخ و در گذشته را منحرف میکنی و اینگونه است که ارمانهای(اینده) او تغییر میکند و آنزمان جامعه بی هویت و سپس هویت خود را تزریق میکند
🔹لذا عالی ترین و بالاترین رسالت راوی «احیاگری هویت تاریخی » یک ملت است هر ان چیزی که میتواند گذشته الان و آینده یا همان #هویتتاریخی را بهم پیوند زند
چگونه؟ با روایت عمیق و حقیقی از گذشته و آینده جامعه .با زنده نگه داشتن آرمانهای یک ملت می توان روایت درست از گذشته ملت را حفظ کرد و آینده یک ملت در گذشته او حضور دارد
با یادآوری سرمایه های تاریخی در عاشورا تا #دفاعمقدس (گذشته)و بیان آرمان ها و اهداف والای شهدا(اینده)ست که یک جامعه «زنده» میماند و روای احیاگر این #هویتتمدنی است. و این جایگاه والای روایتگری در حرکت تاریخی یک جامعه به سمت آرمان های تمدنی خود در سطح جهان هست و این نقش والای #روایتگری در #هویتبانی و #هویتسازی یک ملت در پیوند ناگسستنی گذشته و آینده است
▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰مقام معظم رهبری (دامه ظله) در ۱۴۰۱/۲/۶ نسبت هویت و آرمانها را با تحریف در گذشته و انحراف در آرمان ها با عنوان هویت زدایی و آرمان زدایی به زیبایی بیان میکند و جبهه مقابل آن را در هویت بانی سرمایه های تاریخی و آینده سازی با قدرت آرمانها می دانند لذا جهاد تبین راوی ناظر به این چگونگی در #هویتبانی(گذشته) و #هویتسازی(آینده) است
▪️شما امروز میشنوید در خیلی از بیاناتی که در روزنامهها و در فضای مجازی پخش میشود، مسئلهی #ایدئولوژیزدایی به عنوان یک کار لازم [مطرح میشود]؛ این همان هویّتزدایی است. ایدئولوژی، تفکّر، ارزشها، هویّت یک ملّت است. امروز قبلهی اینها آمریکا است ... #هویّتزدایی یعنی این: مبانی اندیشهای و رویکردهای تاریخی و ملّی یک کشور #تحقیر بشود، گذشتهی یک کشور تحقیر بشود، گذشتهی انقلاب تحقیر بشود، کارهای بزرگی که انجام گرفته کوچکنمایی بشود؛ و البتّه عیوبی وجود دارد و این عیوب هم ده برابر بزرگنمایی بشود؛ هویّتزدایی یعنی این. آن وقت به جای این هویّت، #منظومهیفکری #غرب جایگزین بشود؛ که یک نمونهاش همین #سند۲۰۳۰ آمریکاییها است که این، مظهر سلطهی #نواستعماری غربی در زمان ما است؛ یعنی یکی از نمونههایش این است.
▪️خب به برکت #انقلاب، میراث عظیم اندیشه و فرهنگ در کشور احیا شد؛ این بایستی محو بشود یا کمرنگ بشود؛ [هدف دشمن] این است. امروز ما دهها میلیون جوانی داریم در کشور که اینها آمادهی صعود به قلّههایند، یعنی واقعاً امروز جوانهای کشور ما آمادهاند ــ حالا بعضیها با انگیزههای دینی و انقلابی، بعضی هم نه، ممکن است انگیزهی انقلابی و دینی هم نداشته باشند امّا آمادهاند، آمادهی حرکت علمی و صعود به قلّههای شرف و #عزّتملّی ــ اینها بایستی از کار بیفتند، مأیوس بشوند، به قلّهها پشت کنند، راه رفته را قدرناشناسی کنند، نَفَسهای سرد و مسموم در شیپور ناامیدی بزنند و مجموعهی جوان را ناامید کنند. امروز این کار دارد انجام میگیرد؛ باید در مقابل اینها ایستاد؛ باید ایستاد. ... [میخواهند] این را با وسوسه سردش کنند، مأیوسش کنند، احساس بنبست به او تزریق کنند که احساس کند کاری نمیشود کرد، #بنبست است، فایده ندارد؛ این کاری است که دارد انجام میگیرد. هویّتزدایی این بود.
▪️#آرمانزدایی [هم] یعنی #بیتفاوتکردن افراد نسبت به فقر و فساد و تبعیض؛ نسبت به این سه #شیطانبزرگ و سه عنصر پلید در جامعهی منحرف ــ #فقر و #فساد و #تبعیض ــ که باید از بین برود، باید با این مبارزه بشود، اینها را بیتفاوت کنند؛ بیتفاوت شدن نسبت به #سلطهیفرهنگ غربی، کمانگیزه شدن دربارهی شاخصهای انقلاب اسلامی. خب انقلاب یک شاخصهایی دارد که این شاخصها دنیا را تکان داده، #مقاومت کشورها را برانگیخته؛ شاخص ایستادگی در برابر ظلم، شاخص زیر بار زورگویی نرفتن، شاخص باج ندادن؛ اینها شاخصهای انقلاب اسلامی است، اینها شاخصهای ایران اسلامی است، اینها دنیا را و کشورهای اسلامی را تکان داده، ملّتها را متوجّه ایران کرده. هر رئیسجمهوری از رؤسای جمهور ما در این سالهای متمادی با گرایشهای مختلفی که داشتند ــ گرایشهای بعضیها از لحاظ سیاستها و تفکّرات، نقطهی مقابلِ هم بوده ــ در یک کشور خارجی در [بین] مردم حضور پیدا کردند، مردم برایشان شعار دادند و نسبت به آنها ابراز ارادت کردند؛ علّتش چیست؟ پرچم #جمهوریاسلامی چرا در کشورهای مختلف به دست مردم باز میشود، [امّا] پرچم آمریکا را میسوزانند؟ دنیا را این شاخصها تکان داده، آن وقت [میخواهند] این شاخصها را در داخل کشور کمرنگ کنند و [افراد را] نسبت به آنها بیانگیزه کنند. شاخص بازگشت به #اسلامناب و ردّ #تحجّر و #واپسگرایی، #شاخصایستادگی در قضیّهی فلسطین که حالا من آخرِ صحبت انشاءالله یک جملهای هم دربارهی #فلسطین خواهم گفت.
▪️خب اینها دغدغههای اصلی است؛ یعنی این دغدغه را باید داشت. حالا [اینکه] آن کسانی که هویّتزدایی میکنند، آرمانزدایی میکنند، #استقلالزدایی میکنند، چه کسانی هستند، چقدر هستند، چقدر موفّق میشوند، بحث دیگری است؛ این بحث به عهدهی شما؛ بنشینید در جلساتتان اینها را بحث کنید، بررسی کنید، تحقیق کنید، پیدا کنید، امّا بدانید چنین چیزی وجود دارد که البتّه قاعدتاً هم میدانید. اینها دغدغهها است.
▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢روایتگری مردمی یا مردمی سازی روایتگری
🔹#روایتگریمردمی یعنی حرکت همیشگی با مردم برای بهرمندی از ظرفیت عظیم مردم یعنی برنامه ریزی دقیق برای زیست با مردم جهت تکامل فرایند #روایتگری از مساله یابی، محتوا سازی ، روش شناسی و اجرا مندی
🔸#مردمیسازیروایتگری یعنی غایت هر روایتگری مطلوب ایجاد راوی_مخاطب است زمانی که کیفیت روایتگری ما به گونه ای است که مخاطب را با روایت ما درگیر کرده و او را نسبت به گسترش و توسعه روایت ما حساس می کند این احساس مسئولیت مخاطب منجر به شکل گیری #شبکهروایتگریمردمی میشود و اینگونه فرایند توسعه و تکامل روایتگری با ظرفیت مردم کامل میشود و این معنای حقیقی از#رسانهدینی با تکیه بر مردم است
🔹چگونگی ایجاد #راوی_مخاطب با طراحی #روایتگریمشارکتی ممکن است مهمترین اصل آن حضور فعال مخاطب در همه فرایند شکل گیری روایتگری ماست
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰سبک زندگی مجاهدانه
🔹#سیرهشهداء یعنی #سبکزندگیمجاهدانه یعنی تربیت بر محور جهاد و این همان لایه نرم افزار تمدنی و تعین آن در #دفاعمقدس است که راوی ما باید با قدرت روایتگری آن را تبدیل به #گفتمانعمومی جامعه کند
🔸سبک زندگی مجاهدانه یعنی قدرت درگیری عمومی بر محور تقابل تاریخی #حق و #باطل یعنی ایجاد #هویت تمدنی ـ تاریخی در جامعه بر محور تقابل #کفر و #اسلام
🔸سبک زندگی مجاهدانه روابط انسان با خدا، انسان با انسان، انسان با خودش و انسان با طبیعت را براساس جهان بینی دینی مدیریت و تنظیم میکند مهمترین نکته در ترکیب سبک زندگی و #مجاهدات در مجاهدات آن است که راه تنظیم این روابط انسان با خود ،انسان با انسان و طبیعت بر محور خواست خداوند از میدان درگیری حق و باطل می گذرد لذا مجاهدات وجه ضرورت و تفکیک ناپذیری این #حرکتتکاملی بر محور #توحید است و دنیا میدان این #درگیریتاریخی برای پرستش عمومی و همگانی بر محور #قربالیالله است
🔹سبک زندگی مجاهدانه در بعد اجتماعی ممکن نیست مگر با قدرت ایثار در جبهه ی خودی و شدت غیظ در جبهه ناخودی لذا غایت سبک زندگی مجاهدانه در بعد اجتماعی رسیدن به مرتبه #ایثار برای دیگر دوستی و دیگر خواهی بر محور توحید است به دیگر بیان متغیر مطلوب در جامعه سازی اسلامی با توجه به سبک زندگی مجاهدانه حکمرانی ایثار در روابط و نسبت هاست که شهادت مزد زندگی ایثاگرانه است همه آنچیزی که در وصف آخرالزمانی به ما گفته اند که مومن احتیاجات خود را بدون اجازه از جیب مومن بر می دارد که شدت محبت و اعتماد به هم چنین فضای ارمانی و در عین حال حقیقی را می سازد
🔹#راویمجاهد #علمدار سبک زندگی مجاهدانه در تمام شئون زندگی خود است . الگوی برتر که در شدت ایثار توان هدایت و دستگیر عمومی را داراست. و این همان #روایتگریتمدنی از نرم افزار دین برای زندگی صالحانه در همه ابعاد و شئون فردی و اجتماعی است
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰تحلیلی کوتاه درباره جایگاه و اهمیت #رسانه و قدرت رویارویی با همه نهادهای قدرت کشور
▪️امروز یه کلیپ ساده دیده شد که در ان مدیر شبکه چهار کفته بود خیلی از این #سلبریتی ها #ممنوعالکار نیستند ولی بخاطر فشار رسانه ای خاص(#نطقکشی #روشنفکران) جرات برگشت ندارن شواهد این موضوع در جاهای دیگر ذیل عنوان #تحمیلسکوت دیده شده، فشار حداکثری رسانه با کمک یا فریب #رباتهایمجازی برای ایجاد هجمه های دروغین علیه افراد خاص
#تحلیلسطحی از این موضوع به ضعف های فردی و ترسو بودن سلبریتی بر میگرده اما !!!
▫️تحلیل در لایه عمیق از این موضوع به قدرت رسانه ای و نقش و جایگاه ان در «اداره کشور» به خصوص حوزه #فرهنگ برمی گردد ، دشمن با ایجاد #شبکهاجتماعی و دسترس آسان و همگانی به آن و با قصد هدایت #افکارعمومی درجهت خاص به دنبال رقابت و مبارزه با نهادی های اصلی قدرت در یک کشور بزرگ است وقتی که قوه قضائیه ، نهادی امنیتی و انتظامی ، #رسانهملی میگوید در صورت پشیمونی حقیقی مشکلی با حضور این افراد(سلبریتی) ندارن و میتونن فعالیت کنن ولی طرف جرات نداره برگرده یعنی چی؟ این حاوی چه پیامی است؟
▪️یعنی در #جنگقدرتها این رسانه های مجازی هستند که تصمیم گیر نهایی هستند به گونه ای که حتی سلبریتی پشیمون ما از خودش اختیاری نداره؟ بخواهد هم نمیتواند برگردد، سوال اصلی اینجاست چه کسی جلوی او را گرفته ؟ قوه قضائیه ، نهادهای امنیتی ، رسانه ملی یا ... تمام نهادهای قدرت شما میگن مشکلی نداره ولی رسانه ها مجازی با مدیریت هماهنگ میتونه در مقابل همه تصمیمات تو بایسته و اون را تغییر بده و حالا این موضوع را میتوان بسط داد به مسائل کلان کشوری در سطوح اصلی، شواهد ان در وقایع امروزه ما بسیار زیاد است
◽️اینکه #قوهقضائیه تو نمیتونه حکم قطعی خدا رو اجرا کنه ، اینکه #مجلس تو نمیتونه طرح صیانت رو قانون کنه اینکه #قوهمجریه تو نمیتونه با بی حجابی مسلم برخورد کنه وصدها مورد مشابه همه اش بخاطر اینه که در بازی قدرت، رسانه رو واگذار کرده ، اینکه نمی تونه تصمیم درست رو اجرایی کنه یعنی در مقابل رسانه و افکار عمومی قدرت رویارویی نداره؟ یعنی این رسانه است که برای تصمیمات شما تصمیم میگیرد؟ واین خطرناکترین بخش این قصه دردناک است
▪️تمام نهادها قدرت در زور آزمایی با رسانه مجازی(اجتماعی) با چالش های جدی مواجه هستند و این محصول #غفلتتاریخی از این ابزار قدرت افرین در بسط و تکامل دین است. یعنی #تبلیغ یعنی #روایتگری ...
◽️و این مشکل حل نخواهد شد مگر با بازگشت به #نقشمردم، اهمیت مردم ، ضرورت همراهی مردم ، ضرورت اغناء مردم ... و این ممکن نیست مگر با رسانه تازمانی که مردم و جایگاه انها در #پیشرفت حکومت و#انقلاب مهم نباشد جایگاه و ضرورت رسانه عمومی هرگز فهم نخواهد شد با حذف و #فیلترینگ هم مساله شما حل نخواهد شد بلکه مساله پابرجاست
▪️واین کلان مساله ماست اگر به تند روی متهم نشویم دشمن به زیبایی فهمیده که عنصر اصلی و قدرت افرین این انقلاب ، مردم هستند بخاطر همین با نیت خاص و با ایجاد #تکنولوژی ها عمومی و شکل گیری رسانه ای اجتماعی ، توانسته افکار مردمی را به سمت وسو خاص مدیریت کند و اینگونه #نقطهقوت انقلاب رو تبدیل به #تهدید کنه چیزی که بزرگترین فرصت برای تکامل انقلاب بود الان تهدید جدی شده برای حرکت تکاملی انقلاب... یعنی ما دقیقا از نقطه قوت خود ضربه خورده ایم همان که بارها رهبری به آن اشاره کرده اند مردم مردم مردم.
◽️از این رو مقام معظم رهبری(دامه ظله) بارها به نهادهای اصلی حکومت ، #پیوسترسانهای را گوشزد میکنند، غفلت از این موضوع یعنی عقب نشینی ها پی در پی از #آرمانها واهداف و این همان چیزی ست که هنوز متاسفانه درک نشده . #مردم و #رسانه
روایتگری ان روی این قدرت بی رقیب یعنی رسانه است روایتگری یعنی رسانه پویا دینی در #روشنگری وقایع عمومی برای دستگیری مردم، شکست در این میدان یعنی شکست تدریجی انقلاب در زمان ... از این رو #استحالهفرهنگی و سیلی سخت از تعابیر سنگین مقام معظم رهبری در دیدار با #مبلغان در اهمیت و ضرورت رسانه و شکست تدریجی و هدر رفت فرصت های تاریخی برای #اسلام و#حوزه است
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari