eitaa logo
روایت برتر|شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
193 دنبال‌کننده
12 عکس
1 ویدیو
17 فایل
جمعی از شاگردان و دوستداران فکری علمدار روایتگری شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰جملات کلیدی مقام معظم رهبری(دامه ظله) در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی(1402/9/15) ▪️ هویّت خود را بایستی فراموش نکند؛ اگر خود را فراموش کرد، ضربه خواهد خورد، سیلی خواهد خورد، عقب خواهد ماند. خدای متعال برای کسانی که یاد او را فراموش کردند می‌فرماید: نَسُوا اللَهَ فَاَنساهُم اَنفُسَهُم؛(۲) آن‌ها خدا را فراموش کردند، خدا هم آن‌ها را از خودشان غافل کرد و مبتلا به فراموشی از خودشان کرد. این نشان‌دهنده‌ آن است که توجّه به خود، هویّت خود، خصوصیّات خود، برای شخص، برای هر ملّت، برای هر مجموعه یک امر لازمی است. ▪️آنچه بنده به ‌عنوان توصیه عرض می‌کنم این است که اوّلاً نگذارید جوششِ خونِ شهیدان فروبنشیند؛ یعنی یاد شهیدان صرفاً نیست؛ معنایش این است که آن تقوا، آن فداکاری، آن شجاعت، آن گوهر درخشان وجودی‌ای که امثال شهید باکری را مثلاً می‌کشانَد وسط میدان، منعکس بشود، منتقل بشود، به ‎جدید الگو بدهد. جوان ما می‌خواهد و بهترین الگو این‌ها هستند. بعضی از ملّت‌ها که دستشان از این جهت به کلّی خالی است یا تا حدود زیادی خالی است، الگو می‌سازند، جعل می‌کنند، بدون اینکه وجود داشته باشد. ما این الگوها را در مقابل‌مان داریم. ▪️ را فقط در نباید دید، هم باید دید، در دانشگاه تبریز هم باید دید، فعّالیّت‌های دوران پیش از انقلابش را هم باید دید، آن روحیه را باید دید. من پیش از ، شهید آقا را در مشهد ملاقات کردم؛ پُرشور، علاقه‌مند، فهمیده، قادر بر تحلیل قضایا. خب این می‌شود که بعد در جنگ، در میدان ، آن‌جور می‌درخشد و دل‌ها را به خودش جذب می‌کند. این روحیه باید منعکس بشود. ما اگر فیلم می‌سازیم، اگر شعر می‌گوییم، اگر کتاب می‌نویسیم، اگر خاطره تدوین می‌کنیم و منتشر می‌کنیم، باید توجّه داشته باشیم که این روحیه منعکس بشود؛ این روحیه، روحیه‌ سازنده است. ▪️و یک مطلب هم این است که در نگاه به شهیدان، زمینه‌های عروج شهیدان شناسایی بشود؛ مثلاً ، یا آن کسانی که اوّلین جرقّه‌ها را به وجود آوردند، مثل شهید قاضی طباطبایی که در این قضایای انقلاب، مثلاً در بیست‌ و نهم بهمن سال ۵۶، ایشان بود که اوّلین جرقّه را [به وجود آورد]، اوّلین حرکت را کرد، مردم را به محلّ خودش و مسجد خودش دعوت کرد و [مابقیِ] آن قضایا؛ یعنی زمینه‌ها معلوم بشود. اینکه بعد از حادثه‌ قم، اوّلین حرکت در تبریز اتّفاق افتاد نه در فلان شهر و فلان شهر، علّتش چیست؟ چه خصوصیّتی در این مردمی هست که این‌جور جوان می‌آفرینند، این‌جور تربیت می‌کنند، این‌ جور شهید تقدیم می‌کنند؟ این‌ها خیلی مهم است؛ یعنی ، ، https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💡برداشت های از بیانات مقام معظم رهبری(دامه ظله) در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی(1402/9/15) 💢آنچه بنده به ‌عنوان توصیه عرض می‌کنم این است که اوّلاً نگذارید جوششِ خونِ شهیدان فروبنشیند؛ یعنی یاد شهیدان صرفاً نیست؛ معنایش این است که آن تقوا، آن فداکاری، آن شجاعت، آن گوهر درخشان وجودی‌ای که امثال شهید باکری را مثلاً می‌کشانَد وسط میدان، منعکس بشود، منتقل بشود، به ‎جدید الگو بدهد. ...شهید باکری را فقط در میدان جنگ نباید دید، پشت جبهه هم باید دید، در دانشگاه تبریز هم باید دید، فعّالیّت‌های دوران پیش از انقلابش را هم باید دید، آن روحیه را باید دید. ...خب این می‌شود که بعد در جنگ، در میدان ، آن‌جور می‌درخشد و دل‌ها را به خودش جذب می‌کند. این روحیه باید منعکس بشود. 📝برداشت(۱) 💡الگو سازی از شهید در بیان مقام معظم رهبری(دام ظله) یعنی فرایند چگونه شهید شدن ، این همان روایت سبک زندگی مجاهدانه در فهم سیره شهید است آنچه بدیهی است الگو سازی از شهید با صرف بدون نقشه یا به عبارت دقیق چگونگی شهید شدن ممکن نیست . باید روایتگری از لایه سطحی و بیان کرامات شهید با هدف جذاب سازی به فرایند علمی آن یعنی قدرت در بیان شهید تبدیل شود و این اصلی ترین در با توجه به نیازمندی های جامعه امروز ما برای ایجاد است. 💡باید چگونه شهید شدن را به مخاطب منتقل کرد باید فرایند زمانی شهید شدن را کرد و این ممکن نیست مگر با نگاه عالمانه و هوشمندانه به . این نیازمند تحقیق وپژوهش های ترکیبی ، نگاه های تخصصی و فرا تخصصی به شهید است . باید شهید را از و های که روایتگری های سطحی ایجاد کرده اند خارج کرد. باید گفتمان تربیت ساز شهید بر جامعه به تبدیل شود. 💡بیان های مقطعی و بریده از شهید برای بدون بیان فرایندهای شهید شدن کمکی به در بلند مدت نمی کند . اعظم نکات اینجاست که شهید با یک خارق العاده شهید نشده ،شهید با یک اتفاق ، دفعتا به شهادت نرسیده بلکه محصول پی در پی در تمامی مراحل زندگی او از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی و... از تا از تا از محل کار تا میدان جنگ و... مزد مجاهدانه اوست 💡 روایت های سطحی و بیان صرف کرامات شهداء فقط آنها را دور از دسترس میکند ، های و بیان تک اتفاقات خارق العاده بدون چگونگی ها یعنی اثر زودگذر و ظلم به شهیدو مخاطب، شهید در یک فرایند تربیتی مجاهدانه به مقام والای شهادت رسیده و ما راویان این ، ، شهیدگونه زیستن هستیم. https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰متنی برگزیده از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله پیرامون حضرت فاطمهٔ زهرا سلام‌الله‌علیها 📆 در ایام فاطمیهٔ سال‌های اول دهه پنجاه شمسی 📖صفحهٔ اول ♦️ از عبادت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) سخن‌ها گفته شده و می‌دانیم. از وفاداری به شوهر‌ش، از خانه‌داری‌اش، از فرزندداری‌اش، از احساس مسئولیتش در مقابل فرزندان، از دانشش، آگاهی‌اش، از محبت به او، از ازدواج ساده و بی آلایشش، از جهیزیه‌ی کمش، از پشت‌ پا زدنش به یک خصلت اصلی در وجود زن یعنی و زیورخواهی، این عجیبش، از این‌ها چیزهایی شنیده‌اید. یک بُعد دیگر در زندگی فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) هست که اگر ما همه‌ی آن ابعاد دیگر را فراموش کنیم، این بُعدْ خود نمایش‌گر شخصیتی بس عظیم و بسیار باشکوه و فوق‌العاده با عظمت است و آن " فاطمهٔ زهرا" است، "جهاد". ♦️این دختر جوان بعد از پدر عظیم‌الشأنش یک مدتی، چند هفته‌ای بیشتر، زنده نمانده است و این چند هفته، همه‌اش است. این که شنفتید از آمدنِ پشت درِ خانه، این آغاز همان مبارزه است. پشتِ در خانه بیاید؟ با بیگانه‌های کدام خانه؟ آن عرب ، آنی که حاضر نیست به زنش، به ناموسش کمترین اهانتی بشود و این غیرتی که با تعالیم و آموزش‌های اسلام به اوجِ شدت می‌رسد در یک فردِ عرب مسلمان. آن‌هم مسلمانی مثل امیرالمؤمنین، آن تن بدهد که زن جوانش بیاید پشت در؟ رجاله دنبال در، پشت در جمع شوند و با هم یک و دو بکنند؟ این عادی است این قضیه؟ (...) تصادفي است یا حساب شده است؟ این دو نشستند کارها را با هم تقسیم کردند. ای زهرای اطهر! ای دختر آبرومند پیامبر! از موقعیت خود استفاده کن، اکنون که و زمام‌داری قرار است به دست نااهلان بیفتد برو بگیر، این بازوان زنانه را حائل کن میان دست و دست آنان که شایسته این پست نیستند و تا ابد در ثبت کن که این است اسلام؛ زن جانش را فدا می‌کند برای این که حکومت به نرسد. ♦️اگر ، زن هم نبود قضیه همین بود. از شوهرش دفاع نمی‌کرد، از زمام‌دارِ به حق دفاع می‌کرد. مسألهٔ زن و شوهری نیست. مسالهٔ دختر عموْ پسرعمویی نیست. مسألهٔ دوستی و رفاقت نیست. مسالهٔ است. مسالهٔ است. آن‌وقت می‌آید از پشت در شروع میشود‌، تأثیر نمی‌کند، نمی‌گوید من حالا باردارم، نیست درافتم، بماند چندروز دیگر آتش‌شان فروکش کند، بماند شاید من فارغ بشوم، بعدْ بروم به میدان‌شان. نه، لطفش در همین است که در شدیدترین موقعیت‌ها، بزرگ‌ترین وظیفه‌ها انجام بگیرد و شدیدترین لطَمه‌ها بر جسم و جان وارد بیاید؛ لذا شروع کرد . آن پشت در آمدن. آن محسن شش‌ماهه سقط شدن.(...) آن عجیب که منجر می‌شود به این که دختر را بزنند. یک زن را کی میزند؟ چرا می‌زنند؟ مگر این که ایستاده، می‌کند. نمی‌توانند در این موقعیت حساسْ این عیّاری را انجام بدهند مگر این که خار راه را از میان بردارند. (...) همه نقشه ها را نقش بر آب می‌کند. مردان و ریش‌سفیدان و قدرتمندان و زیر بار رفته‌اند، بعضی فریب خوردند، بعضی کوتاهی کردند، این زن نه فریب می‌خورد، نه تنبلی می‌کند، نه حاضر است به هیچ قیمتی رضایت بدهد. این است ک زدند. (...) بیهوش شد. وقتی که به هوش آمد دید مثل این‌که قضیه در شرف انجام است، نگفت مریضم. عصا، یا شخصی را عصاکردن، به‌مسجد رفتن، به گریه بسنده‌نکردن.
📖صفحهٔ ۲ ♦️بریده باد زبانی که شأن زهرا را از به تبدیل می‌کند. اگر زهرا را نگفتید، زهرا هم معنی پیدا نمی‌کند. اگر نفهمیدیم که زهرا آن‌جا چگونه سخن گفته است، نمی‌فهمیم گریه‌ی او به چه معناست. می‌رود در می ایستد و در مقابل چشم‌های مبهوت حاضران بنا میکند خطابه‌ای عجیبْ ایرادکردن. (...) این‌جا این قسمت کار انجام گرفته است. انصار را آماده کرده است اما باز به همین هم اکتفا نمی‌کند. به گفته‌ای چهل شب، مرتب درِ خانه‌ی این مرد،(...) درِ خانه‌ی آن چهره‌ی سرشناس می‌رود، بیایید، کار کنید، ، ، ، یک اقدام به‌جا با همدیگر.(...) تا هنوز کار از دست در نرفته است. چهل شب هم دنبال این فکر می‌دود و که؟ آن زنی که به آن صورتْ سقط جنین کرده، آن زنی که ضربت دیده، آن زنی که آسیب خورده است. ♦️این‌ها را به خدا نشنفتید شما؟ این‌ها که خیلی گفته می‌شود. اما بدانید که‌ این کارها همه یکسره یک هست، مبارزه‌ای از چند نوع با چند جلوه، ، مبارزهٔ با جسم که اگر شمشیر هم دستش بود شاید میزد، ، مبارزه با تلاش‌های پنهانی‌ِ نیمه‌شبانه، مبارزه‌ی با سخن‌گفتن با زنان. مصاحبه‌ی فاطمه زهرا با زنان انصار عجیب است. (...) با زن‌ها مصاحبه، با مردها حرف‌زدن، آخرش هم . در شب‌دفن‌شدن. غوغاست. عجیب است این عمل. این کار موجب می‌شود که این عمل زهرا تا ابد از صفحه تاریخ پاک نشود، یک عمل هست. یک عمل . یک عملی که در هر نسلی می‌توانند کسانی روی این عمل فکر کنند. یک کلمه حرف نیست که به آسانی معنا شود و چون معما حل شد آسان شد، از ذهن‌ها برود. یک عملی است که به شیوه سمبلیک همینطور، بصورت ابهام‌آمیز و رمزی انجام شده است و تا ابد خواهد ماند. یعنی آن کسانی که در رأس کار قرار داشتند این‌ها نااهل بودند، همین. میخاست این مطلب اثبات شه. خوب نااهل بودن که چی؟ برای اینکه در تاریخ (...) ثبت کنیم فلانی نااهل[بود]، خدا لعنتش کند. همین و بس؟ برای این‌که بدانیم یک انسان مسلمان، یک زن بزرگ، یک مثل فاطمه زهرا در مقابل تیپِ نااهل چگونه عمل می‌کرده است.
💡برداشت ها(2) ▪️مقام معظم رهبری(دامه ظله) در دیدار دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی(1402/9/15) 💢ملّت ایران هویّت خود را بایستی فراموش نکند؛ اگر خود را فراموش کرد، ضربه خواهد خورد، سیلی خواهد خورد، عقب خواهد ماند. خدای متعال برای کسانی که یاد او را فراموش کردند می‌فرماید: نَسُوا اللَهَ فَاَنساهُم اَنفُسَهُم؛(۲) آن‌ها خدا را فراموش کردند، خدا هم آن‌ها را از خودشان غافل کرد و مبتلا به فراموشی از خودشان کرد. این نشان‌دهنده‌ آن است که توجّه به خود، هویّت خود، خصوصیّات خود، برای شخص، برای هر ملّت، برای هر مجموعه یک امر لازمی است. 💡هویت یک ملت درپیوند مستحکم گذشته، الان و آینده اوشکل می گیرد برای قلب یا قطع در هویت یک ملت کافی است که روایت های وارونه از گذشته و آینده یک ملت را با قدرت خلق و پراکنده کنی آنگاه هویت دست خوش تغییر به نفع جهت گیریهای خصمانه میشود به این معنا زنده ماندن در زنده ماندن روایتگری سالم است و اهمیت شهدا به دلیل جایگاه والای شهید در یک صدچندان میشود. 💡راوی در آگاهی بخشی مداوم و مستمر خود یک ملت است. راوی همانند طبیبی هوشیار در خواب آلودگی ملت ، پی در پی به جان نیمه هوشیار وارد میکند تا مبادا دچار شود 💡 با عمق تحلیلی خود از وقایع و قدرت بیان خود میتواند بزرگترین سد در فراموشی و مرگ هویت یک ملت باشد او هدایت و احیاگر یک به سمت آرمانهای بلند تمدنی شهید است . https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
حتی اگر که حق حتی اگر که نور چشمی نبیندش محروم میشود حتی اگر امام حتی اگر علی اُمت جفا کند مظلوم میشود علی آری علی حتی علی تنهاست بی مردم ولی در خواب گمراهی بماند بی علی مردم ای نهضت بیداری یا فاطمه الزهرا در بطن زمان جاری یا فاطمه الزهرا هر چند به تنهایی یا فاطمه الزهرا تو اُمت مولایی یا فاطمه الزهرا میزان اگر علی ست تحت ولایتش دنیا و آخرت آباد میشود مولا اگر که او ست هر کس که با علی ست از بند هرچه هست آزاد میشود اگر دستان مردم بود نمیشد دسته او بسته اگر پهلو اگر بازو ولی زهرا نشد خسته ای قله حق خواهی یا فاطمه الزهرا تو دست یداللهی یا فاطمه الزهرا ای خطبه طوفانی یا فاطمه الزهرا حق هستی و میمانی یا فاطمه الزهرا
💢 ▪️مداحی بی مردم نشان دهنده رشد هنر با حرکت تکاملی دراهمیت ونقش کلیدی برای شکل گیری است ▪️ از اتفاقات صدر اسلام و عدم حضور مردم نشان دهنده ضعف فهم و اهمیت جایگاه مردم از مردم در حرکت با جامعه است که اگر مردم حضور داشتند این مصیبت ها بر امام وارد نمی شد همه انچیزی که ما شب و روز بر آن می کنیم محصول یا پیامد نه فرد که همه مردم است که سلمان ها و ابوذر ها بودند ولی مردم نبود و این فجایع رخ داد . که اگر مردم بودند عزیزترین های ما اینگونه مظلوم واقع نمی شدند به دیگر بیان گریه بر امام گریه برخود ماست ما بر مطلومیت امام گریه نمیکنیم بر علت مطلومیت گریه میکنیم گریه ما بر کم کاری ها، و و این یعنی تکامل و ارتقاء گریه از نسبت ها فردی با امام به نسبت اجتماعی ،ما نیازمند در و های از اطاعت امام هستیم . به بیان ساده گریه ما نه بر کم کاری ها فردی که بر کم کاری اجتماعی بوده سوال اصلی اینجاست چرا ما با هم نبودیم؟ و این یعنی رشد گریه در سطح جامعه و از این رو این مداحی سرآغاز یک در مداحی و نقش کلیدی آن در می تواند باشد ▪️همواره باید بدانیم که مشکل ما در بهره مندی از دین در رابطه فردی با امام نیست که امثال ها و بسیار بودند ولی باز امام بود لذا بیان مداحی در لایه های فردی و مظلومیت امام در نسبت های فردی مشکلی را حل نمی کند بلکه مساله حضور «مردم» است همه مردم باید به آگاهی هماهنگ در اهمیت پیروری از امام برسند این ، این _جمعی ، این ماست که باید با مداحی هدفمند زنده شود گریه در این سطح است که میتوان محرک قوی در و جامعه سازی ذیل حرکت ولی باشد ▪️رصد اشعار و سبک های مداحی در دهه های گذشته نشان می دهد که مضامین بیشتر اشاره به ها امام و کم و کیف رابطه فرد با امام برمیگردد این سطح از مداحی همواره آسیب پذیر است چون آن با قدرت چندان دشوار نیست لذا باید جایگاه امام در جامعه مشخص شود نه در فرد که جایگاه امام در فرد سلمان میسازد و در مردم ، جامعه اسلامی و این همه انچیزی است که به ان نیاز داریم همگامی مداحی در همراهی با باید به جایگاه مردم با امام برسد ، به دیگر بیان باید جایگاه امام در جامعه برای همه مردم مشخص شود که اگر اطاعت از امام در لایه اجتماعی تضعیف شود جامعه از بین می رود واز بین رفتن قدرت جامعه مردمی یعنی نفوذ آسان دشمن و مظلومیت های مجدد امام از این رو حفظ حکومت اوحب واجبات است که حفظ آن یعنی حفظ امام از مظلومیت ها از تنهایی از....ما باید حافظ حکومت باشیم تا امام مظلوم و ما محروم نمانیم مردم است که می تواند جامعه را حفظ و ظرف بهره مندی از امام را گسترش دهد ▪️در بیان ساده مردم اگر میخواهند امام مظلوم نباشد ، امام علی الرس المرفوع نباشد ، تنها نباشد باید جامعه را حفظ کرد که اگر مردم ،جامعه و را حفظ نکردند نشان میدهد که همواره این مصیبت ها برای امام رخ خواهد داد و ان با مردم ، با ما است باید مردم به مسئولیت اجتماعی خود در ، و جامعه و حکومت باشند تا تاریخ تکرار نشود که مصیبت امت ماست که مظلومیت امام از بی توجهی به مسئولیت اجتماعی ما نسبت به هم بوده و انقلاب سراغاز مسئولیت پذیری مردم نسبت به امام عصر خود است ▪️این کم کاریهای مردم در فهم و اهمیت جایگاه خود در نسبت با امام همواره با امام جبران شده در کوچه های در ، در در ها و ها که اینها همه «جبران» کم کاری بود در نسبت با و با این به نقطه پایان خود رسید یعنی عذاب امت در از امام بخاطر عدم انجام مسئولیت و «اجتماعی» در قبال امام و تا زمانی که «ما» مردم جایگاه واهمیت خود را درک نکنیم همواره محروم می مانیم والا ظهور دریک روز مانده به پایان دنیا محقق واهداف الهی متعین میشود و این مردم هستند که می مانند و نه فقط محروم که در پیشگاه الهی بخاطر کم کاریهای اجتماعی میشوند اگر باور به داریم این مداحی ندای مظلومیت فهم ما از جایگاه اجتماعی و میزان بهره مندی ما(مردم) از امام است 💡زمانی که مردم بخاطر کم کاری تاریخی خود نسبت به امام یابد آنگاه ، به رشد میابد در خلاصه بیان مداحی باید بتواند با هنرمندی گریه مردم را از حالت فردی به سطح اجتماعی ارتقاء دهد ،شدت تعلق اجتماعی به امام گریه اجتماعی را ایجاد میکند و اینگونه مظلومیت های امام پایان میابد https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰روایتگری مردمی و بزرگ 📖صفحه اول 🔹با توجه به رویکرد و در امتداد ان اهمیت به نظر می اید انتخابات بزرگترین عرصه فعالیت راوی مردمی برای و مردم در رو به جلو است. _مجاهد کسی است که قدرت و حداکثری را با انقلاب مقام معظم رهبری (دامه ظله)را دارد و با قدرت بیان و روشنگری میتواند مردم را همانند خود با مطالبات رهبری همراه کند، امروز طبق فرمان رهبری ،انتخابات و موضوع اصلی حضور حداکثری و هوشمندانه مردم است 🔸در بیان امامین انقلاب بزرگترین نقطه قوت انقلاب در حضور و بزرگترین تهدید مردم نسبت به است که حل مسائل کشور جز با حضور مردم در انتخابات ممکن نیست بزرگترین تغییر و در کشور در دست خود مردم است ، و هوشمندانه در انتخاب افراد است که می تواند راهگشایی حل مسائل کشور باشد به این معنا به نظر می رسد تحقق دستورات اسلام و فرامین امامین انقلاب نیز در دست مردم است از این رو رهبری نسبت و را نیز در انتخابات می بینند. 🔹بالاترین راوی در اهمیت انتخاب و نسبت مستقیم ان با و مردم را است ،بایداین جمله در مردم شود که راه حل «حل» مشکلات در دست خودماست. باید مردم در حل مسائل خود توسط خودشان با انتخابات شود که بزرگترین تاریخی در از این است. انتخاب افراد شایسته و متناسب با مسائل جامعه است که میتواند را رقم بزند که میتواند مشکلات را کم و کمتر کند . حضور حداکثری در انتخابات ، درست مسائل جامعه و کشور ، تشخیص درست افراد و سپس برای حداکثری چهار مرحله فعالیت راوی مردمی است 🔸انتخابات بزرگترین میدان حضور در آگاهی بخشی مردم نسبت به اهمیت و جایگاه انتخابات در تحول کشور است ، چنانچه تمامی و همگی در دستان خود مردم است روایت ، صرف حضور حداکثری درانتخابات سپس انتخاب افراد درست و نادرست و بیان ها و آثار انتخاب ها در پیشرفت ها و عقب گردهای کشور، در یا را میتوان در برای انتقال و حضور حداکثری و هوشمندانه مردم، استفاده کرد. لذا راوی ما باید بتواند انتخابات و نقش آن در فراز و فرودهای تحول ، در پیشرفت ها و عقب گردها در مشکل زدایی یا مشکل زایی های کشور برای مردم تبین کند. 🔸در قدم بعدی باید و کشور و ایران در تحولات و را برای مردم تبین شود تا بتوانند از کمند فکر های سطحی و تصمیمات آنی به درک مسائل کلان تر کشور و انتخاب های تر رسید . باید لایه های پنهان مسائل و مشکلات کشور برای مردم روشن شود تا بتوان به انتخاب مردم بخشید .اینکه مسائل ما از یک سو ریشه در گذشته و انتخابات نادرست دارد و از سوی دیگر عدم توجه به آینده و جایگاه و درک مسائل اصلی و فرعی کشور دارد. باید در انتخابات را با وعده های سطحی مانند حضور بانوان در ورزشگاها یا آزادی سلف دانشگاه یا افزایش یارانه و ... به خواسته های# تمدنی و کشور هدایت کرد که حل واقعی مشکلات در این است. و این دیگر راوی مردمی ماست 💢در خلاصه بیان می توان چهار موضوع کلان را به عنوان سرفصل های اصلی در میدان انتخابات پیشنهاد داد 🔻اهمیت و جایگاه اصل خود حضور حداکثری در انتخاب در نقطه مقابل آن یعنی بی تفاوتی جامعه نسبت به سرنوشت کشور 🔺اهمیت و جایگاه انتخاب درست در پیشرفت ها و عقب گردها، در مشکل زدایی یا مشکل زایی ها 🔻بیان و ها انتخاب درست و شایسته با توجه به تاریخ انتخابات در گذشته و مسائل کلان و اصلی کشور در آینده 🔺و در نهایت ایجاد برای یارگیری حداکثری جهت انتخاب حداکثری افراد شایسته https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
📖صفحه دوم 💢مقام معظم رهبری(دامه ظله) ▪️همه‌ی کسانی که دارند، دارند مردم را به کنند. ، ، اساتید ، ، ، ، افراد در داخل ، اینها همه میتوانند انتخابات باشند و مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند؛ آن‌وقت انتخابات، انتخابات پُرشوری خواهد شد. اگر باشد، ضعیف خواهد شد و مجلس ضعیف توانایی کامل برای نخواهد داشت. اگر میخواهیم مشکلات بشود، باید مشارکت را بالا ببریم؛ این وظیفه‌ی همه است. هر که میخواهد مشکلات کشور برطرف بشود، راهش این است ▪️چرا انتخابات [برگزار] میکنیم؟ من عرض میکنم هر دو کلمه‌ی «» و «» وابسته‌ی به انتخابات است. «جمهوری» یعنی ، یعنی کشور به دست مردم. خب مردم چه جوری در حاکمیّت دخالت کنند؟ هیچ راهی بجز انتخابات وجود ندارد. بعضی‌ها در مورد لزوم انتخابات اشکال‌تراشی میکنند، [مردم را] دلسرد میکنند، توجّه نمیکنند که اگر انتخابات در کشور نباشد، یا است یا و است... انتخابات میتواند در کشور انتخاب بکند و به وجود بیاورد، یعنی را تأمین کند. انتخابات میتواند نمایندگانی را در مجلس شورای اسلامی مستقر کند که طبق مقرّرات اسلامی و معارف اسلامی، برای مدیریّت کشور قوانین تدوین کنند. پس بنابراین، هم و هم ، به انتخابات است. بنابراین، در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات ضروری است. ▪️صاحبان دیدگاه‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی و فرهنگی میخواهند ایجاد کنند به نفع دیدگاه یا یا خودشان؛ خیلی خب، راهش چیست؟ راهش این است که با انتخابات ــ حالا چه انتخابات ، چه انتخابات مجلس ، چه انتخابات ، چه انتخابات ــ کسانی را که با آن فکر سیاسی آنها و جهت‌گیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آنها ، سر کار بیاورند؛ این میشود . بنابراین، پایه‌ی تحوّل انتخابات است. ▪️بنابراین، مسئله‌ی انتخابات را به یاد داشته باشید. بعضی‌ها مردم را از انتخابات میکنند؛ این کار غلطی است، این اشتباه است، این به کشور است. به ضرر «» است؛ به ضرر فلان شخص و فلان آدم نیست، به ضرر کشور است. بعضی‌ها برای اینکه مردم را از انتخابات دلسرد کنند، مدام مشکلات کشور را جلوی چشم می‌آورند. خب اگر مشکلات وجود دارد، راه حلّ مشکلات چیست؟ راه حلّ مشکلات است. اتّفاقاً برای اینکه مشکلات برطرف بشود، بایستی در انتخابات شرکت کرد. https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢چگونه میتواند نقشی فعال در داشته باشد سه مساله اصلی راوی در انتخابات یعنی اصل ،انتخاب و را میتوان به شکل کاملا اجمالی اینگونه بیان کرد 🔸۱)اصل انتخاب اهمیت اصل انتخاب و انتخابات را میتوان با و بیان آثار و برکات پدیده راهبردی انتخابات قبل از و بعد از انقلاب به دست اورد تحول نظام سیاسی از به ، و جلوگیری از و... محصول انتخابات و حضور حداکثری مردم در همراهی با آرمانهای نظام است خروجی این مرحله حضور حداکثری در انتخابات با هر گرایش مذهب و سلیقه است طیف حصور حداکثری در این مرحله از گرفته تا را در بر میگیرد لذا گفتمان غالب باید بر کشور و حضور حداکثری بنا شود 🔹۲)انتخاب شایسته این سرفصل را میتوان با آثار و پیامدهای انتخاب درست و نقش آن در ها و همه جانبه داخلی و بیرونی کشور در مقایسه با انتخابات نادرست و پیامدهای شوم آن در عقبگرد های اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی کشور به دست آورد 🔸اگر طیف انقلابی حقیقتا به دنبال حقیقی در جامعه و کشور است اگر به دنبال تحقق عینی منویات رهبری در کشور است راه آن انتخابات و قدرت همراه کردن مردم با شماست نباید انتخابات در خدمت بدخواهان و بداندیشان مردم و نظام قرار گیرد و این همه به ما و توان ارتباط و همراه کردن مردم با فکر ما بستگی دارد که ضرورت و نقش کاربردی که بارها به آن در مطالب گذشته اشاره شد در این موقعیتها ظهور میکند . 🔹راوی مجاهد باید مسلح به قدرت ارتباط گیری حداکثری با مردم باشد تا در این مواقف حساس بتواند خواست ولی را در کمترین زمان و بالاترین کیفت منتقل کند تا او در روایتگری مردمی بتواند باشد برای و مردم به سمت گفتمان امامین انقلاب ... 🔸نگاه سطحی و مقطعی به مردم اصلی ترین عامل در سقوط به نظام است اینکه در یک ماه قبل از انتخابات ، مردم و نقش آنها برای ما مهم باشد بزرگترین و به گفتمان انقلاب است ما نیازمند زیست همواره با مردم هستیم ما نیازمند همراهی و همدلی با مردم نه در یک مقطع خاص که در تمامی لحظات زندگی مان هستیم تا در بزنگاه های حساس انقلاب بتوانیم از و مردمی در جهت گفتمان انقلاب بهره مند شویم. تمام تفاوت با در نگاه یا به مردم است که اولی و دومی را می سازد 🔸۳)معیار برتر با ارائه سیر تاریخی و مقایسه های آماری و کیفی انتخابات میتوان از ها سالم برای افزایی جامعه استفاده کرد میتوان معیارهای انتخاب درست را با خود مخاطب به دست اورد باید معیارهای سطحی و آنی در انتخابات به معیارهای راهبردی و عمیق تبدیل شود و این ممکن نیست مگر با قدرت عبرت گیری از سیر تاریخی انتخابات در فهم نقاط ضعف و قوت آن و تمسک به آرمانها و اهداف تمدنی یک ملت 🔸بزرگترین راهبرد راوی در ایجاد انتخابات پرشور و درست، ترسیم برای مردم است با طرح "" میدان درگیری درست میتوان مسائل و را برای مخاطب آشکار کرد مانند دستاوردهای حضور یا عدم حضور در انتخابات قبل و بعد انقلاب و در مرحله بعد مقایسه پیامدهای انتخاب درست و قوی با انتخاب اشتباه و ضعیف و نقش ان در مشکل زدایی یا مشکل زایی های بیشتر و در قدم نهایی رسیدن به معیارهای کاربردی در انتخاب افراد شایسته 🔸انچه بدیهی است تمام سعی دشمن طراحی میدان درگیری یا به بیان امروزی دو قطبی کادب است ، ظهور مسائل در برای های کاذب که فقط و فقط اینگونه میتوان حمقا را بالا و علما را گوشه نشین کرد زمانی که موضوع درگیری از مسائل کلان و اصلی به مسائل سطحی و دست چندم تبدیل شود آنگاه انتخابات و میدان رقابت با حضور افراد سطحی و ضعیف از هر جناحی شکل میگیرد در این وضعیت انتخاب های ضعیف به ضعیف می انجامد و... 🔸باید میدان درگیری از طرح مسائل فرعی به مسایل ریشه ای کشور تبدیل شود باید قدرت فهم مسائل،قدرت ارائه برنامه و راهکارهای تحولی موضوع سنجش و مطالبه عمومی از کاندید ها شود که عبرت های ما از تاریخ انتخابات این درس را با صدای بلند فریاد میزند 🔸نکته کلیدی استفاده از ظرفیت لایزال در ایجاد برای انتخابات پرشور است به دیگر معنا پاسخ به مسائل طرح شده با طرفیت سیره شهید به دست میاید ، امکان تفاهم حداکثری با سیره عملی شهدا بیشتر از دیگر عوامل است https://eitaa.com/tahavol_revayatgari