eitaa logo
فرزند انقلاب | میلاد حسن‌زاده
2.8هزار دنبال‌کننده
757 عکس
396 ویدیو
54 فایل
🔰 فلسفه، انقلاب اسلامی و رسانه ✔️ تأملات ✔️ مطالعات ✔️ معرفی‌ کتاب ✔️ موبایل‌ گرافی‌ها 📚 اینجا باهم #کتاب میخونیم راه ارتباطی🔻 🆔️ @RevolutionSon2 🔗لینک کانال: 🆔️ @RevolutionSon
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| نوحه جانسوز مرحوم مؤذن‌زاده در سوگ حضرت زهرا سلام الله علیها از همه عزیزان التماس دعا داریم.... | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻بریده باد... یادداشتی برای این ایام "شهادت حضرت‌ زهرا (س)" 🔸سال‌های سال است که در ایام فاطمیه اول و دوم عموم دوستداران ومحبین حضرت زهرا(س)، پای منبر واعظان و خطیبان و می‌نشینند و با روضه و ذکر مصائب اهل بیت توسط مادحین آل الله، بر رنج هاو ظلم‌هایی که بر دختر رسول الله(ص) صورت گرفت می‌گِریند و بر سرو سینه می‌زنند. 🔹واقعیت آن است که متاسفانه از فاطمه‌ای که برخی تریبون داران محافل مذهبی معرفی می کنند تا فاطمه‌ای که پیامبر اکرم و امیر المؤمنین در ثنایش سخنها گفته‌اند فاصله زیاد است. بلاشک فاطمه، فاطمه است اما این فاطمه‌ای که غالباً این روزها از آن می شنویم فاطمه نیست. فاطمه‌ای که خلاصه شود در گزاره هایی چون: دَر، دیوار، کوچه، مسمار، آتش، هیزم و در پایان هم احساس ترحمی و.. همه فاطمه نیست. فاطمه‌ای که اهل قعود است و نه قیام. اشکال آن است که از پشت در رفتن بگوییم اما از چرایی آن نگوییم. اگر شهید مطهری در قید حیات بود احتمالا در مقابل این قرائت تخدیری از فاطمه زهرا (س) بعد از نگاشتن کتاب حماسه حسینی به فکر نگارش کتاب حماسه فاطمی می افتاد. 🔸منبرها و مرثیه‌هایی که ازهمه چیز می‌گویند اما از خطبه انقلابی، صریح و بدون لکنت فاطمه در منکوب کردن برخی اعاظم، علما، انصار و مهاجرین چیزی نمی‌گویند. از «الجارثم الدار» فاطمه که بیان‌گر مسئولیت‌اجتماعی و لزوم کنشگری‌های اجتماعی می‌باشد سخنی گفته نمی‌شود، از خانمی که تک تک به در خانه انصار و مهاجرین رفت و از اصلح بودن علی گفت و اندکی در بیان حق مصلحت سنجی نکرد و حاضر نشد مصداق روایت «الساکت اخو الراضی» شود حرفی زده نمی شود، از بانویی که سیلی خورد و هزینه داد تا امر به معروف و نهی از منکر را تا ابد الدهر به یادمان بیاندازد سخنی به میان نمی آورند. 🔹حضرت زهرا (س) اگر هم می‌گریست برای بی‌عدالتی و فسادی که در آینده بر جامعه‌اسلامی حاکم می‌شد می‌گریست، نه چون شوهرش به خلافت نرسیده است. حتی گریه او هم توأم با دغدغه و مسئولیت‌شناسی سیاسی و اجتماعی است. او انحراف انقلاب نبوی را می‌دید. او اشرافیت خواص و شکم‌بارگی ستمکاران را می‌دید. او زراَندوزی و تکاثر مدعیان دینداری و مقدس‌مآبان عافیت‌طلب را می‌دید و می‌گریست. 🔸فاطمه تخدیری برخی محافل مذهبی ما همان فاطمه‌ای است که آیت‌الله خامنه‌ای سالها قبل از پیروزی انقلاب‌اسلامی در مسجد امام حسن‌مجتبی مشهد فرمود بریده باد زبانی که اینگونه این بانوی مجاهد را معرفی کند. بخوانید: «بعد از رحلت پیغمبر، [یک] زن جانش را فدا می‌کند برای این که حکومت به نااهل نرسد. اگر فاطمه‌ زهرا، زن امیرالمومنین هم نبود قضیه همین بود. از شوهرش دفاع نمی‌کرد از زمامدار به حق دفاع می‌کرد. نمی‌گوید من حالا باردارم، بمانم چند روز دیگر آتششان فروکش کند، نه. لطفش در این همین است که در شدیدترین موقعیت‌ها، بزرگترین وظیفه‌ها انجام بگیرد و شدیدترین لطمه‌ها بر جسم و جان وارد بیاید. 🔹مردان و ریش سفیدان و قدرتمندان مهاجر و انصار زیر بار رفتند، بعضی فریب خوردند، بعضی کوتاهی کردند، این زن نه فریب می‌خورد، نه تنبلی می‌کند، نه حاضر است به هیچ قیمتی رضایت بدهد. این است که زدند. بعد از آنی که زدند بیهوش شد، وقتی که به هوش آمد دید مثل اینکه قضیه در شرف انجام است. نگفت مریضم. به مسجد رفتن، به گریه بسنده نکردن. بریده باد زبانی که شأن زهرا را از خطبه‌خوانی به نوحه‌سرایی تبدیل می‌کند. اگر خطبه‌ زهرا را نگفتید، گریه زهرا هم معنی پیدا نمی‌کند. اگر نفهمیدیم که زهرا آن‌جا چگونه سخن گفته است، نمی‌فهمیم که گریه‌ او به چه معناست. 🔸باز به همین هم اکتفا نمی‌کند. به گفته‌ای چهل شب، مرتب درِ خانه‌ این مرد، در خانه‌ آن آدم معروف، در خانه‌ی آن چهره‌ سرشناس می‌رود. آن زنی که به آن صورت سقط جنین کرده، آن زنی که ضربت دیده، آن زنی که آسیب خورده است. این کارها همه یکسره مبارزه‌ ممتد است، مبارزه‌ای از چند نوع با چند جلوه، مبارزه‌ مثبت، مبارزه‌ با جسم، مبارزه‌ با زبان، مبارزه با تلاش‌های پنهانی و نیمه شبانه، مبارزه‌ با سخن گفتن با زنان. مصاحبه‌ فاطمه زهرا با زنان انصار عجیب است. پر از مطالب اجتماعی، سرشار.[و] آخرش هم مبارزه‌ منفی، در شب دفن شدن.» 🔹وقتی از فاطمه معترض، انقلابی، فریادگر و غیر‌ محافظه‌کاری که نسبت به ارتجاع گفتمانی و بازگشت به ارزشهای جاهلی قبل از انقلاب‌نبوی و تن‌آسایی و تن‌پروری و راحت طلبی و خوگرفتن به وضع موجود و سر سفره انقلاب نبوی نشستن خواص هشدار می‌دهد، سخنی به میان نیاوریم، دیگران از فاطمه‌ای ساکت، مظلوم و مهجوری که در شب و در میان تاریکی تشییع و تدفین شده روایت‌گری می کنند. روايت و قرائتی که در آن معنویت تهی از عدالت و عبادت تهی از مسئولیت است؛ قرائتی تخدیری که خروجی آن چیزی جز انفعال و محافظه کاری و ارتجاع و درجازدگی هویتی نخواهد بود. 🖋 علی ریاحی پور | لینک کانال 👇 @Revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘سنجش میزان سواد رسانه‌ای ▪️هرگاه خواستید میزان دانش خود از رسانه را بسنجید به این ۷ سوال پاسخ دهید. 1️⃣.آیا می دانید تفاوت یک رخداد واقعی و یک رخداد رسانه ای چیست؟ 2️⃣. آیا می توانید توضیح بدهید که رسانه ها چگونه اطلاعات را به صورت نامحسوس دستکاری می کنند؟ 3️⃣.آیا مغالطات رایجی که رسانه ها به کار می برند را می شناسید؟ 4️⃣. آیا می توانید قسمتی از داستان که کتمان می‌شود را کشف کنيد؟ 5️⃣. آیا می توانید توضیح دهید چگونه رسانه ها، با تکنیک هایی مانند زاویه‌ دوربین، ترفندهای نورپردازی، موسیقی و ... می توانند تصویر ما را از یک شخصیت/رخداد دستکاری کنند و عواطف ما را از تنفر به عشق و یا برعکس تغییر دهند؟ 6️⃣.آیا می توانید توضیح دهید که چرا آدم ها، برداشت های کاملا متفاوت از یک پیام رسانه ای می کنند؟ 7️⃣.برای انتشار/بازنشر/فوروارد کردن مطلبی که خودم تهیه نکرده ام، چه نکاتی را باید برای رعایت مالکیت معنوی و اخلاق حرفه ای رعایت کنم؟ ▪️اگر بیش از ۳ پاسخ  به این پرسش ها منفی باشد باید در امر بالا بردن سطح سواد رسانه ای تان بیشتر تلاش کرده و در این خصوص بیشتر مطالعه کنید. | لینک کانال 👇 @Revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 | شنیدین میگن هر چیزی به اندازه‌ش خوبه! استفاده از رسانه هم همینطوریه. با همه خوبی هایی که داره معایب زیادی هم داره. نیل پستمن متفکر آمریکایی، حدود چهل سال پیش تو کتاب «سرگرمی تا سرحد مرگ» از معضلاتی که رسانه و سرگرمی برای ما بوجود میاره گفته. معضلاتی که امروز پس از 40 سال بیشتر برای ما قابل فهمه. چی کتاب تو یه دقیقه این کتاب رو براتون معرفی کرده، برید بخونید که خیلی خوندنیه. @cheeketab | لینک کانال 👇 @Revolutionson
شهدای حافظ امنیت کشور هستند 💔 مقام معظم رهبری | لینک کانال 👇 @Revolutionson
شما تصویر پستی را می‌بینید که حوالی ساعت ۱۴ بیست‌وششم آذر منتشر شد و بعد از جمع‌کردن هزاران لایک و صدها کامنت، پاک شد. من خیلی تقلا کردم در فهم این ماجرا، گمان نیک بدهم، در فهم این تعلل برای دیده‌شدن و دست‌به‌دست‌شدن پست، در فهم هزاران پسندی که پای آن گذاشته شد، در فهم پاک‌کردنش پس از چند ساعت. نتوانستم. کاش شما بتوانید. کاش… کاش خیلی چیزها… | @Revolutionson |
بسم الله الرحمن الرحیم یک نامهٔ سرگشاده برای آن آقای مجری که دوستش داشتیم، نه این آقای مجری که نمی‌شناسیمش، نه این مرد کلمات زهرآگین که با او غریبه‌ایم. https://t.me/takooch آقای ایرج طهماسب بیست‌وششم آذر چهارصدودو، این پست را گذاشتید. دیروز، در فاصله‌ای که شما این چند خط را می‌نوشتید، یک دختربچهٔ فلـسطینی در مدرسه‌ای در جنوب غـزه که قرار بود امن باشد و پناهگاه باشد، از گرسنگی مرد. شـهید شد. تا شما علامت سؤال پایان جمله‌تان را بگذارید، شمار شهــدای از بیست‌هزار نفر گذشت؛ یعنی اگر برنامه‌سازی بخواهد برای کودکان فلـسطینی یک نمایش عروسکی بسازد و در آن کاراکتر پدر یا مادری وجود داشته باشد، احتمالاً بیست‌هزار کودک پای تلویزیون به گریه خواهند افتاد. آن چند صد خانواده‌ای را که برای همیشه از ثبت احوال خط خورده‌اند و کل خاندانشان شـهید شده‌اند، فاکتور بگیرید. تا شما تصمیم بگیرید وسط مهم‌ترین نزاع حق و باطل قرن، میان عیان‌ترین ظلم تاریخ معاصر، برای غرض مدنظرتان، کدام جمله از «قلعهٔ حیوانات» را به استعاره و کنایه گلچین کنید، وبا، حصبه و اسهال خونی جان چند ده نوزاد فلـسطینی را گرفت، چون کامیون‌های دارو، مثل کامیون‌های غذا، مثل تانکرهای آب و سوخت، پشت گذرگاه رفح، معطل اراده و فشار چهره‌های جهانی و ملی، مثلاً شماری از امثال شما مانده‌اند. تا دستتان را روی دکمهٔ انتشار ببرید، چند صد کودک در غـزه با صدای بـمب‌های فسفری به رعشه افتادند و زبانشان بند آمد. تا هوادارانتان زیر این پست برایتان کف و سوت بزنند و کنایه‌تان را لگدی به جمهوری اسلامی قلمداد کنند، چند جنین مرده از شکم دریده‌شدهٔ زنان فلـسطینی که بدون بیهوشی سزارین شده بودند، بیرون کشیده شدند و اولین لباس دنیایشان، کفنی بود قد یک کف دست. نمی‌دانم چرا دارم برای شما از بچه‌ها می‌نویسم. شما خیلی وقت است که دغدغه‌تان بچه‌ها نیست، وگرنه که خودتان استادید و بهتر از منِ شاگرد می‌دانید عشق کلاه‌قرمزی و سروناز و ماجراهای خواستگاری‌اش قرار بود بزرگترهای دهه‌شصتی را به سینما بکشاند و از اول به نیت کودک ساخته نشده بود که نظام مسائلش مال جهان کودک نبود. شما بهتر می‌دانید بعد دعواهای مالی دنباله‌دار با تلویزیون، کلاه‌قرمزی نوروزی‌تان با کنایه‌های سیاسی و شوخی‌های اقتصادی‌اش، دل‌خوش‌کنک آدم‌بزرگ‌ها بود، نه بچه‌ها که چیزی از اشارات فرامتنش نمی‌فهمند. شما «مهمونی» را برای بچه‌ها نساختید. آقای مجری ما که دلش پیش بچه‌های چکمه‌پلاستیکی‌پوش روستاها بود، در گذشته جا مانده. این روزها سری به پسرخالهٔ لوطی قصه‌تان بزنید. شاید به زمین زل بزند، چشم‌های شیشه‌ای‌ش برای بچه‌های فلـسطین پر از اشک شود و با دلخوری به شما بگوید: «گناه دارن. نباید اون‌جور می‌گفتی. باید کمکشون می‌کردی». ✍🏼پرستو علی‌عسگرنجاد | • لینک کانال 👇 | https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
📌 منشا جنگ‌ها در رسانه‌ها است. جنگ‌هایی که در آینده رخ خواهد داد، به وسیله تسلیحات جنگی و در میدان‌های نبرد نخواهند بود، بلکه این جنگ‌ها به دلیل تصوراتی رخ خواهد داد که رسانه‌های جمعی به مردم القا می‌کنند. ❛❛مارشال مک لوهان @FarajNezhad110 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پ.ن: سواد رسانه با نام مک لوهان عجین است و هرکه در این اتمسفر زیسته با نظریات او آشناست. اگر بنام شخص رسانه‌ای شناخته شدید یا خودتان این اسم را روی خودتان گذاشته‌اید و اولین بار است این نام را می‌شنوید، قدری در مورد اینکه رسانه می‌دانید، تامل کنید🙏 | لینک کانال 👇 @Revolutionson