eitaa logo
فرزند انقلاب | میلاد حسن‌زاده
2.8هزار دنبال‌کننده
756 عکس
395 ویدیو
54 فایل
🔰 فلسفه، انقلاب اسلامی و رسانه ✔️ تأملات ✔️ مطالعات ✔️ معرفی‌ کتاب ✔️ موبایل‌ گرافی‌ها 📚 اینجا باهم #کتاب میخونیم راه ارتباطی🔻 🆔️ @RevolutionSon2 🔗لینک کانال: 🆔️ @RevolutionSon
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔹 عدّه‌ای از روی کج‌فهمی یا از روی غرض، این‌طور وانمود می‌کنند که دین عبارت است از یک سلسله ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها - بکن، نکن؛ بخور، نخور - دین را این‌گونه معرفی می‌کنند. دین این است!؟ این غیرمنصفانه‌ترین و عامیانه‌ترین نگاه نسبت به هر دینی، به‌خصوص دین اسلام است. 🔸 دین در درجه اوّل، یک معرفت و یک شناخت است؛ شناخت نسبت به این عالم، نسبت به انسان، نسبت به مسؤولیت، نسبت به مسیر و راه و هدف؛ مجموعه این معرفت‌ها پایه دین است... 🔹 دین در آغاز، یک جهان‌بینی است...این پایه است. بعد بر اساس این، یک مجموعه بنای زندگی به وجود می‌آید؛ زندگی فرد، زندگی جمع. البته در زندگی فرد، تکلیف هست؛ در زندگی جمع هم تکلیف هست. تکلیف، از «کُلفَت» است؛ یعنی سختی. هر تکلیفی، نوعی سختی دارد. 🎤 | دیدار با جمعی از جوانان اردبیل ۱۳۷۹/۵/۵ ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
🎮ما بازی می‌کنیم چون بازی‌ها پوچ و بی‌معنی‌اند 🎯 در سال ۲۰۱۳، یک طراح بازی گمنامِ ویتنامی، بازی ساده‌ای به نام فلپی‌برد منتشر کرد. نام این بازی -پرندۀ شل‌و‌ول- تقریباً همه‌چیز را دربارۀ آن لو می‌دهد. 🎯بازیکن باید با ضربه‌زدن روی صفحۀ گوشی‌اش پرنده‌ای را دائماً در حال سقوط است، روی هوا نگه دارد و جلو ببرد. 🎯این بازی ناگهان محبوبیتی جهانی پیدا کرد؛ اما راز آن چه بود؟ وقتی طراح بازی حاضر به هیچ مصاحبه‌ای نشد، این راز عجیب‌تر هم شد. ایان بوگاست معتقد است علاقۀ جهانی به این بازی را باید طور دیگری دید. 🔖 ۱۰۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۶ دقيقه 🔗ادامه مطلب ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه پنجم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت |
👤 سـلـبــریـتــی و دنـیــای مـا ✍میلاد پورعسگری ______________________________ ▪️تولیدات رسانه‌ای عموما ذائقه‌ساز، مبناساز و شخصیت‌ساز هستند. البته با توجه به کیفیت و ساختار رسانه مورد نظر، این ویژگی‌ها متفاوت خواهد بود. در فضای مجازی ما شاهد برجسته شدن برخی از شخصیت‌ها در زمینه‌های مختلف هستیم. در زمینه‌های ورزشی، هنر، سیاست و... ▪️این افراد برجسته یا به عبارتی مشهور در ادبیات امروزی؛ یا اینفلوئنسر نامیده می‌شوند. ▪️نکته ای که در اینجا باید به آن توجه داشت آن است که هر کدام از این سلبریتی‌ها در زمینه‌ فعالیت‌های خود ویژگی‌هایی دارند که به وسیله آن توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند. این ویژگی‌های خاص شخصی و شخصیتی سلبریتی ممکن است اندام یا ظاهر زیبا، سبک زندگی، موفقیت و یا استعدادی خاص باشد. اما سؤال اینجاست که چرا این ویژگی‌ها مردم و جامعه را به سمت خود جلب می‌کند. ▪️به نظر من پاسخ این سوال را می‌توان اینگونه بیان کرد که جدای از تجربه زیست یک انسان در محیط خانوادگی و فرهنگی خاص و علایق شخصی که این امر هم به تاثیر از افراد جامعه پیرامونی‌اش نیست، رسانه‌ها تاثیر شگرفی در برجستگی ویژگی‌های شخصی، شخصیتی و مهارتی در رشته‌ها و تخصص‌های گوناگون دارند. ▪️به طور مثال رسانه‌های ورزشی که آن هم به دسته و رشته‌های مختلفی تقسیم می‌گردد می‌تواند افرادی را برجسته نماید که از نظر ظاهر و شخصیت، ویژگی‌های خاصی را داشته باشد. مثلا متعلق به فرهنگ خاصی باشد. ▪️با برجسته سازی چنین شخصی، علاقه‌مندان به این ورزش یا کسانی که به دنبال آن هستند تا جا پای او بگذارند؛ جستجو می‌کنند تا بفهمند چه عاملی باعث موفقیت او شده است. این امر سبب خواهد شد تا این فرد در نقش یک الگو، بسیاری از خصوصیات فردی و فرهنگی خود را به جامعه علاقه‌مندانش القا نماید و با کمک رسانه این امر را تبدیل به یک سنت و روش در آن رشته نماید. به این شکل که اگر می خواهی فوتبالیست خوبی باشی، دونده خوبی باشی، کشتی گیر خوبی باشی و... باید فلان جور غذا بخوری، فلان جور فکر کنی، فلان جور لباس بپوشی و... ▪️همین روال در امور سیاسی و فرهنگی و هنر توسط رسانه‌ها رقم می خورد. ▪️اگر این ساختار و روال بیان شده درست باشد، مالکین رسانه‌ها به میزانی که تاثیر گذار باشند، جامعه خود را جهت دهی و حکمرانی می‌کنند. ▪️حرفی که در پایان می‌توانم بگویم این است که خود رسانه و مالکین آن هستند که تعیین می‌کنند چه کسانی سلبریتی باشند. 🌐https://vrgl.ir/ObDb2 ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ☑️ ؛ روایتی از سنگرداران اسلام و سیر تاریخی فعالیت‌های این نهاد دینی ▫️مستند به بررسی «مدرسه فیضیه» یا حوزه علمیه قم از زمان «آیت الله حائری یزدی» تا فعالیت‌های این حوزه در زمان انقلاب و بعد از آن پرداخته و همچنین وضعیت امروزی این حوزه را به تصویر می‌کشد. ▫️به بهانه سالروز هجوم سربازان ستم شاهی پهلوی به این مدرسه در سال ۱۳۴۲ تماشاگر این اثر باشید. ▫️تماشا در لینک زیر: 🌐 b2n.ir/mdfz ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
اساتید، قُضّات، مطلعین، فعالین رسانه، کسایی که در اطلاعات فامیل دارند(البته اطلاعات شهرداری)، بستگان بادیگاردهای بیت رهبری، خلاصه همگی... قدری برای قضاوت دست نگه‌دارید، این حجم از تلاش برخی دوستان برای بازخواست آیت‌الله صدیقی واقعا عجیبه. | @Revolutionson |
🎬 یک‌ مو از خرس کردن غنیمت نیست! ☑️‌ فستیوال برلیناله سیاسی‌ترین فستیوال سینمایی در دنیاست 🔘 جشنواره برلین را در اوج جنگ سرد، یک افسر فیلم (film officer) که در بخش آمریکایی «کمیساریای عالی» فعالیت می‌کرد، به راه انداخت. اسکار مارتای پیشنهاد تاسیس جشنواره برلین را از طریق کمیته‌ای شامل اعضای سنای برلین و افرادی از صنعت فیلمسازی آلمان در 9 اکتبر 1950 ارائه کرد. 🔘 از طریق تلاش و اعمال نفوذ او دولت نظامی آمریکا مستقر در آلمان به کمک مالی و اعطای وام برای برگزاری نخستین سال‌های جشنواره بین‌المللی فیلم برلین متقاعد شد. از 70 دوره این فستیوال، رئیس هیات‌داوران 16 دوره، آمریکایی بوده، 12 بار انگلستان و هشت‌بار فرانسه این جایگاه را داشته و خود آلمان تنها هشت‌بار توانسته این جایگاه را در جشنواره‌ای که برگزارکننده آن است، داشته باشد. 🔘 برای توجه به نفوذ آمریکا در برلین و البته تاثیر ملیت رئیس هیات‌داوران آن می‌شود به تنها دوره‌ای از این جشنواره که داوری‌ها نیمه‌کاره رها شدند، اشاره کرد. در دوره بیستم جشنواره برلین که سال ۱۹۷۰ برگزار شد و جرج استیونز آمریکایی رئیس هیات‌داوران آن بود، داوری انجام نپذیرفت. جشنواره از اواسط آن به حالت نیمه‌تعطیل درآمد و دلیل این اتفاق نمایش فیلم آلمانی «ok» بود که تجاوز چند نظامی آمریکا به دختری ویتنامی را به‌طور تلویحی روایت می‌کرد و باعث خشم آمریکایی‌ها و تعطیلی داوری‌های فستیوال شد. اما همه سیاسی‌کاری‌ها بعد از جنگ اوکراین با روسیه از قبل هم واضح‌تر و علنی‌تر شد و دیگر حضور رسمی ایران در این رویداد را عملا غیرممکن کرد. 🔘 آنها حالا رسما اعلام کرده‌اند هیچ فیلمی را اگر در ساختار رسمی ایران تولید شده باشد به هیچ‌کدام از بخش‌های رقابتی‌شان راه نمی‌دهند. با توجه به این وضعیت سوال اینجاست که چه فیلم‌های فارسی‌زبانی می‌توانند در برلیناله حضور داشته باشند؟ طبیعتا دو دسته فیلم این امکان را پیدا می‌کنند. گروه اول فیلم‌هایی هستند که در خارج از ایران ساخته شده باشند. سال‌ها برای ایجاد چیزی به اسم «سینمای در تبعید ایران» تلاش شده اما این ماموریت حتی در یک نسخه هم نتوانسته به موفقیت کامل برسد. روش دوم تولید فیلم‌هایی در داخل ایران است که مطابق با سیاست‌های اروپای غربی تولید شده باشند. خود این فیلم‌ها هم از دو راه امکان تولیدشدن دارند. 🔘 روش اول تولید زیرزمینی است که البته به‌راحتی امکان‌پذیر نیست و روش دوم اخذ مجوزهای قانونی برای تولید است، حتی اگر بعدها مجوز پخشی در کار نباشد. فیلمی مثل «کیک محبوب من» با استفاده از این روش تولید شد و تنها راه جلوگیری از جلوی دوربین رفتن آن، رصد درگاه ورودی سرمایه برای تولید فیلم بود. وقتی تجربه نشان داده که هر فیلمی در ایران با فاند اروپایی تولید شود، بعدها مشکل‌ساز خواهد شد، عدم توجه به این موضوع از جانب دستگاه‌های متولی سینما در داخل کشور جای سوال دارد. 🔘 امسال چند فیلم فارسی‌زبان در برلیناله حضور داشتند. جایزه بهترین فیلم انجمن منتقدان بین‌المللی فیلم (فیپرشی) در جشنواره برلیناله را به خود اختصاص داد و جایزه ویژه هیات داوران جماعت کلیسایی هم به لیلی فرهادپور و اسماعیل محرابی تعلق گرفت. همزمان، فیلم سینمایی «شهید» به کارگردانی نرگس کلهر برنده جایزه بخش فوروم این جشنواره شد. بخشی که از سال ۱۹۸۶ به جشنواره برلیناله اضافه شد و اولین بار است که یک فیلم فارسی‌زبان برنده آن می‌شود. نرگس کلهر در این فیلم بخشی از زندگی خود را روایت می‌کند که می‌خواهد واژه «شهید» را از نام خانوادگی خود حذف کند اما با دشواری‌های بروکراتیک آلمان مواجه می‌شود. علی‌یار راستی هم با اولین فیلم بلند خود به نام«خمیازه بزرگ تاریخ» که در بخش «مواجهه» به نمایش درآمد جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد. فیلمی که صابر ابر و ندا جبرئیلی هم در آن بازی کرده‌اند. 🔘 تقریبا تمام حرف‌هایی که می‌شود درباره جشنواره برلین و رویکرد سیاسی آن زد قبلا گفته شده‌اند و همه مخاطبان چنین بحث‌هایی به قدری با شواهد علنی و عیان روبه‌رو شده‌اند که جبهه خودشان را آگاهانه انتخاب کنند. ظاهرا دیگر صلحی وجود ندارد و تا اطلاع ثانوی نمی‌تواند داشته باشد. فستیوال‌های فرنگی علنا سیاسی رفتار می‌کنند و کسانی که به جوایزشان استناد یا افتخار می‌کنند هم یک رفتار سیاسی انجام می‌دهند نه اینکه نماینده یک سلیقه به‌خصوص هنری باشند. 🔰 ادامه گزارش را در سایت فرهیختگان بخوانید: 🌐https://farhikhtegandaily.com/amp/95410/یک-مو‌-از-خرس-کندن-غنیمت-نیست/ ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
• 🖋اساساً نوشتن کار سختی است، چون آدم را به نوعی سمت مدنیت و فرهنگ می‌برد، ولی در این‌جا که همه‌ی عوامل و علل وقتی تو را به سمت بدویت و توحش می‌کِشد کار به مراتب سخت‌تر می‌شود. 📔کتاب برکت اثر ابراهیم اکبری دیزگاه | لینک کانال 👇 @Revolutionson