eitaa logo
فرزند انقلاب | میلاد حسن‌زاده
2.8هزار دنبال‌کننده
758 عکس
406 ویدیو
54 فایل
آوینی در ساحت انقلاب اسلامی ایستاده و از ادبیات فلسفی برای تبیین آن کمک می‌گیرد. به تعبیری، او فرزند انقلاب است. 📚 #ماجرای_فکر_آوینی پرداختی به انقلاب اسلامی و آنچه بدان مربوط است به سبک شهید آوینی راه ارتباطی🔻 🆔️ @RevolutionSon2
مشاهده در ایتا
دانلود
سلامٌ عَلى قَلبِ زَینَبَ الصَّبور 🏴 رحلت جانگداز عقیله بنی هاشم،حضرت زینب کبری سلام الله علیها تسلیت | @Revolutionson |
جان خواهر در غمم زاری مکن... عمان سامانی پس زجان بر خواهر استقبال کرد تا رخش بوسد، الف را دال کرد همچو جان خود در آغوشش کشید این سخن آهسته بر گوشش کشید: کای عنان گیر من آیا زینبی؟ یا که آه دردمندان در شبی؟ پیش پای شوق زنجیری مکن راه عشق‌ست این عنانگیری مکن با تو هستم جان خواهر، همسفر تو بپا این راه کوبی من بسر خانه سوزان را تو صاحبخانه باش با زنان در همرهی مردانه باش جان خواهر در غمم زاری مکن با صدا بهرم عزاداری مکن معجراز سر، پرده از رخ، وامکن آفتاب و ماه را رسوا مکن هست بر من ناگوار و ناپسند از تو زینب گر صدا گردد بلند هرچه باشد تو علی را دختری ماده شیرا کی کم از شیر نری؟! با زبان زینبی شاه آنچه گفت با حسینی گوش، زینب می شنفت با حسینی لب هر آنچاو گفت راز شه بگوش زینبی بشنید باز گوش عشق، آری زبان خواهد زعشق فهم عشق آری بیان خواهد ز عشق با زبان دیگر این آواز نیست گوش دیگر، محرم این راز نیست ای سخنگو، لحظه‌یی خاموش باش ای زبان، از پای تا سر گوش باش تا ببینم از سر صدق و صواب شاه را، زینب چه می‌گو‌ید جواب گفت زینب در جواب آن شاه را: کای فروزان کرده مهر و ماه را عشق را، از یک مشیمه ازاده‌ایم لب به یک پستان غم بنهاده‌ایم تربیت بوده‌ست بر یک دوشمان پرورش در جیب یک آغوشمان تا کنیم این راه را مستانه طی هر دو از یک جام خوردستیم می هر دو در انجام طاعت کاملیم هر یکی امر دگر را حاملیم تو شهادت جستی ای سبط رسول من اسیری را به جان کردم قبول | @Revolutionson |
تکرار یک توسط محمد مهاجری یار غار حسن روحانی! @rozaneebefarda 🔸مدتهاست حسن روحانی از سخنرانی مسجدارک در سال ۵۶ نان می‌خورد و طیفی از اعتدالی‌ها تلاش می‌کنند کاربست تعبیر برای رهبرکبیر انقلاب اسلامی را مرهون آن سخنرانی جابزنند! این ادعاها درحالی تکرار می‌شود که براساس اسناد تاریخی متقن؛ اولا این تعبیر مدتها قبل از این در ابتدای دهه چهل در آثار برخی نویسندگان(از جمله کتاب سرود جهش‌ها نوشته مرحوم حکیمی و در اشعار نعمت آزرم) به کار رفته بود ودر محافل انقلابی رواج یافته بود. ثانیا در دوران تبعید امام در نجف برخی آثار ایشان ازجمله دروس ولایت فقیه و جهاد اکبر با تعبیر امام خمینی منتشر شده بود. ثالثا در فصلنامه ۱۵خرداد(که تا سال ۵۴ در نجف منتشر می‌شد) و نیز در کتاب بررسی وتحلیلی از نهضت امام خمینی(انتشار در سال ۵۶ در لبنان) نیز بارها تعبیر امام استفاده شده است. از همه اینها که بگذریم؛ اصولا استفاده ازتعبیر توسط مردم به نحو تعینی و تدریجی صورت گرفت.گرچه سخنرانی مسجدارک نیز در رواج بیشتر لفظ امام بی‌تاثیر نبود اما نمی‌توان و نباید ازاین قبیل امور سابقه مبارزانی تراشید و صرف تکرار لقبی که بیش از یک دهه در محافل انقلابی مطرح بوده را نشانه شجاعت ویژه نامید! لذا جناب مهاجری وسایر رفقای اعتدالی آقای روحانی اگر سنددیگری برای اثبات انقلابی‌گری وی دارند، بهتر است به همان‌ها اشاره کنند تامردم بامبارزات ایشان در دوره پهلوی(!!!) آشنا شوند! ▫️در شجاعت فقهای شورای نگهبان همین بس که در مقابل جنگ احزاب دشمنان خارجی وداخلی اسلام و انقلاب مردانه ایستاده‌اند. | @Revolutionson |
📚 📓 گلچینی از کتاب‌های نوشته شده دربارۀ زندگی و شخصیت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 مرثیه بسیار زیبای تاریخی جنوب کشور 🏴 به مناسبت ایام شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
elanoor.pdf
2.54M
📃 📔 «الی النور...» ویژه‌نامه‌ نکوداشت مرحومه «پروانه معصومی» در چهاردهمین جشنواره عمار، منتشرشد 🔻این ویژه‌نامه که با سردبیری «مجید رحمانی» به رشته تحریر در آمده‌است، شامل مصاحبه با دوستان، همکاران و نزدیکان است که ناگفته‌هایی از ابعاد شخصیتی وی در زندگی شخصی و حرفه‌ای را آشکار می‌سازد. 🔻سیروس مقدم، هوشنگ توکلی و مینا نوروزی، از جمله کسانی هستند که در این ویژه‌نامه، به روایت خاطراتی از این هنرمند فقید، می‌پردازند. 🌐 @AmmarFest | لینک کانال 👇 @Revolutionson
🔸پانزدهمین گفت‌‌وگو محور فکرت با موضوع؛ ☑️ مردم سالاری دینی؛ متناقض نمایی بی‌پاسخ 🔻بازخوانی اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) به مقوله مردم سالاری دینی با حضور: 👤 حجت‌الاسلام دکتر الهی‌راد، عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره). 📍همراه با پرسش و پاسخ جمعی از طلاب و دانشجویان نخبه. ⏰ دوشنبه نهم بهمن، ساعت ۱۸. 🏢 قم، خیابان هنرستان، ساختمان فکرت. 📍لوکیشن 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 نمایی از تنوع لوکیشن آثار ایرانی 💢 جایی که بدبختی بین مردم تقسیم می‌کنند، یک خانه است و در تمام آثار تکرار می‌شود | لینک کانال 👇 @Revolutionson
🔴توییت مجری برنامه رادیویی و تحلیلگر سیاسی در واشنگتن: 🔹دولت آمریکا میلیاردها سلاح به اوکراین و تایوان ارسال می کند در همین حال، این یک تصویر در ایالات متحده است. | @Revolutionson |
| 💢اکران و تحلیل فیلم سینمایی «کت چرمی» 🔻با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما ⏱ زمان: سه‌شنبه 10 بهمن ماه، ساعت۱۴:۳۰ 📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید: @mg1370 🛑ظرفیت محدود است🛑 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📣 دوستان و مخاطبان کانال ▪️کسی کتاب دیالکتیک نقد نوشته مسعود فراستی از نشر ساقی رو داره که بخواد بفروشه؟ 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
🔺وقتی رسانه ها می جنگند 📍 از یک ابزار پیام‌رسان ساده به ابزاری سیاسی تبدیل شده که در واقع شکل پیشرفته تبلیغات رسانه‌ای است و به سیاستمداران امکان می دهد تا با استعانت از رسانه به واقعیت سازی دست یابند و افکار عمومی را توجیه و اقناع کنندو از این دیدگاه، رسانه به منزله کارپرداز مطرح است و لذا طبیعی است که صاحبان قدرت به آن توجه کنند و برای ایجاد ثبات داخلی و توفیق در روابط خارجی‌شان در پی تقویت و بهره‌مندی از آن برآیند. 🚩 از آنجا که رسانه شأن ابزاری دارد مورد مخالفت جدی واقع نمی‌شود و بر خلاف گمان‌های اولیه مشاهده می‌شود که همه کشورها به نوعی سعی در دستیابی، ترویج و تقویت آن دارند. وقوع و پیدایش فناوری‌های جدید ارتباطی باعث ارائه تعریف جدیدی از و ساختارهای قدرت در جامعه شده است. ✨ قدرت در دست کسانی متمرکز می‌شود که امکان تولید، کنترل و انتشار موثرتر و کارآمدتر اطلاعات را دارند. رسانه های جمعی به تحکیم و تثبیت فرآیند جهانی شدن کمک می کنند و مجاری مناسبی در اختیار حکومت‌ها، شرکت‌های فراملّیتی و رسانه‌ها می گذارند تا حوزه قدرت و امکانات خویش را توسعه دهند و آن دسته از کشورهایی که نمی‌توانند درمیدان و اطلاع رسانی به رقابت موثر بپردازند متحمل آسیب‌های اقتصادی و فرهنگی زیادی خواهند شد. 📍رسانه‌ها که در ابتدا به مثابه ابزاری ساده برای بودند، تا بدانجا پیش رفتند که در عصر حاضر با تاسیس شاهراه‌های اطلاعاتی و ایجاد ابرمتن‌ها و فَرازَبان‌ها کل حیات انسان را متحول ساخته و معنای تازه ای از زندگی پدید آورده اند. | @Revolutionson |
🧩 🔖 پخش مستند سینمایی جنجالی «لاتارینو» جمعه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۰ در برنامه کافه مستند شبکه افق سیما.  🔖 همراه با پخش این مستند، نقد و بررسی آن به همراه تهیه کننده مستند انجام خواهد شد. 🔖 | @Revolutionson |
🔔 مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان بیست‌وپنجمین همایش کتاب سال و هفتمین جشنواره مقالات علمی حوزه در قم برگزار می‌شود ⏱ پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۹ صبح 🔰 مکان: قم - سالن همایش مدرسه عالی دارالشفاء ✅ مسیر ورود خواهران: از صحن جوادالائمه علیهم‌السلام به دارالشفاء ◻️پخش زنده: ◀️ شبکه چهار، شبکه قرآن، سیمای مرکز نور، رادیو معارف ◀️ تلویزیون اینترنتی حوزه: https://livehowzeh.ir 🔰کانال رسمی کتاب سال حوزه https://eitaa.com/ketabesal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابتدا این سکانس👆 ازجدیدترین انیمهٔ با نام را ببینید سپس یادداشتی که در پُست بعدی‌ست را از خانم علی‌عسگر‌نژاد بخوانید👇 ____________________
بسم الله الرحمن الرحیم والت دیزنی! به احترام عالی‌جناب میازاکی کلاهت را بردار! نگاهی به جدیدترین https://t.me/takooch این سنگین‌ترین انیمه‌ای‌ست که تا بدین‌جای عمرم دیده‌ام و من انیمه کم ندیده‌ام. جدیدترین اثر تمام مرزهای قبلی خودش را هم پشت سر گذاشته و چنان پرمایه و نمادمحور است که مخاطب را مبهوت می‌کند. داستان در ظاهر، ماجرای پسری‌ست که در جست‌وجوی مادر ازدست‌رفته است، اما در باطن هزارلایه دارد! این انیمه‌ترین انیمهٔ میازاکی‌ست! بیشترین بازنمایی از جهان وهم‌آلود و رؤیاگون میازاکی را داراست. حتی کسانی که تمام آثار عالی‌جناب را هم دیده‌اند و با جهان او آشنا هستند، به احتمال قریب به یقین در فهم محتوای اثر به زحمت میفتند. مخاطب غیرشرقی، چه آمریکایی، چه اروپایی که وقت دیدنش آب‌روغن قاتی می‌کند! این را بعد از شخم‌زدن سایت‌های ریویو و نقد فیلم انگلیسی‌زبان عرض می‌کنم. این طفلی‌های چشم‌رنگی به محتواهای پَرْوزن و کم‌مایهٔ دیزنی عادت کرده‌اند و نمی‌توانند این حجم از محتوا را طی دو ساعت هضم کنند! باز وضع مخاطب ایرانی که غنای تمدن و فرهنگ کهنش را پشت سر دارد و به فهم استعاره‌های شعر پارسی خو گرفته، به مراتب بهتر است! این اولین یادداشت از سلسله‌یا‌دداشت‌هایی‌ست که درباره‌اش می‌نویسم. پس نکات اولیه: اثر به‌هیچ‌عنوان برای مخاطب کودک ساخته نشده. نوجوانی که انیمه‌باز نباشد درکش نمی‌کند، بزرگسالش هم! هیچ صحنهٔ اروتیکی ندارد، اما تصاویر ثقیل وهم‌گون که موجب ترس کودک می‌شوند، فراوان دارد. انتزاع کار؟ صد از صد! به‌همین‌خاطر، هرگز به زیر ۱۴سال توصیه‌اش نمی‌کنم؛ آن هم ۱۴سال به بالاهایی که اهل تأمل و تدبرند! به‌عنوان شروع آشنایی با جهان میازاکی، بدترین انتخاب است و از این رو، خیلی شبیه به مارکز و «صد سال تنهایی»اش است که باید بعد از مطالعهٔ سایر آثارش، به سراغش رفت. اگر از میازاکی چیزی ندیده‌اید، اول حتماً و و را ببینید، بعد سراغ این بیایید. حتماً بعد تماشا و تأمل شخصی خودتان، نقد مفصل اثر را بخوانید. بدون خواندن نقد، ممکن است فکر کنید یک اثر پرت بی‌معنی دیده‌اید! جدی می‌گویم! ضعف اثر در روایت یک‌پارچه کار مخاطب را خیلی سخت می‌کند. جهان‌های موازی‌اش هم. حتماً با طی مراحل بالا، این انیمه را ببینید. نگذارید ذائقه‌تان به محتواهای آب‌دوغ‌خیاری عادت کند. بگذارید مغزتان با اثر درگیر شود و مزهٔ نامفهومش زیر زبان ذهنتان باقی بماند.‌ ورزش ذهن رسالت هنر است. ✍🏼پرستو علی‌عسگر‌نجاد | • لینک کانال 👇 | https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8