eitaa logo
فرزند انقلاب | میلاد حسن‌زاده
2.8هزار دنبال‌کننده
756 عکس
395 ویدیو
54 فایل
🔰 فلسفه، انقلاب اسلامی و رسانه ✔️ تأملات ✔️ مطالعات ✔️ معرفی‌ کتاب ✔️ موبایل‌ گرافی‌ها 📚 اینجا باهم #کتاب میخونیم راه ارتباطی🔻 🆔️ @RevolutionSon2 🔗لینک کانال: 🆔️ @RevolutionSon
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.🌸🌱. رزق در بـیـن‌ الطّلــوعـین اسـت بین طــوس و قــم رزق از دو سفـره مـوسـى‌بـن‌جـعفـر مــی‌رسـد هـم به زیـر دِیـنِ قــم هـم زیـر دِیـنِ مشـهـدم گـاه به دادم بـرادر گـاه خـواهـر مـی‌رسـد فاطمه را خواستم معصومه را زائر شدم فیض قبر مادرى از قبر دختر میرسد •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
٫ از کریمان سنگ می‌خواهیم ما، زر می‌رسد ٫ در حرم از آنچه می‌خواهیم بهتر می‌رسد ٫ لطف و احسان کریمان را شمردن مشکل است ٫ وقت احسان پشت آن احسان دیگر می‌رسد ٫ اى که دستت می‌رسد کارى کنى، کارى بکن ٫ عمر دارد می‌رود، دارد اجل سَر می‌رسد ٫ در طلب خوب است حاجات مکرر داشتن ٫ وقتی از این ناحیه دارد مکرر می‌رسد ٫ شب به شب در می‌زنم، چون در زدن مال من است ٫ دست سائل‌ها فقط تا حلقه دَر می‌رسد ٫ گر به ما کم می‌رسد از خصلت کم‌بینى است ٫ ورنه دارد ده برابر، ده برابر می‌رسد ٫ من فقط یک نوکرم، کار خودم را می‌کنم ٫ او خودش هروقت لازم شد به نوکر می‌رسد ٫ خادمان آنقدر بى اصل و نسب هم نیستند ٫ نسبت ما یا به فضه یا به قنبر می‌رسد ٫ فقر آمد می‌رود ایمان، ولى پیش شما ٫ می‌شود ایمان من فقرى که از در می‌رسد ٫ رزق در بین‌الطّلوعین است، بین طوس و قم ٫ رزق از دو سفره موسى‌بن‌جعفر می‌رسد ٫ هم به زیر دِیْنِ قم، هم زیر دِیْنِ مشهدم ٫ گاه به دادم برادر، گاه خواهر می‌رسد ٫ فاطمه را خواستم معصومه را زائر شدم ٫ فیض قبر مادرى از قبر دختر می‌رسد ٫ نیستند این‌دو براى من، فقط پیش مَنند ٫ سر به سرور میرسد، دل هم به دلبر می‌رسد ٫ پیش تو محتاج‌ها در حال رفت و آمدند ٫ تا که آهو میرود پشتش کبوتر می‌رسد •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
🚨لایحه عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟! حسین شریعتمداری: 🔹می‌گویند؛ در یکی از روزهای زمستان، شخصی از همسایه خود شکایت کرده بود که برف پشت‌ بامش را جلوی در خانه ما ریخته و تردد ما را با دشواری رو‌به‌رو کرده است. دادگاه بعد از بررسی ماجرا‌، شکایت را وارد دانسته و طی حکمی همسایه را ملزم کرد که برف‌ها را از جلوی خانه شاکی پاک کند. حکم دادگاه اما، در اواسط مرداد ماه و در اوج گرمای هوا صادر و ابلاغ شده بود!... شاکی ضمن تشکر از سرعت عمل‌(!) دادگاه، اعلام کرد که شکایت خود را پس گرفته است و اصلاً شتر دیدی؟! ندیدی! 🔹اخیراً لایحه‌ای با عنوان «‌لایحه عفاف و حجاب‌» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است! 🔹به عنوان نمونه -‌و فقط یک نمونه از ده‌ها نمونه دیگر- در ماده یک لایحه آمده است: «‌فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) مکلف است به زنانی که مرتکب رفتار موضوع ماده‌(۲) این قانون می‌شوند در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانه‌های مذکور معادل یک‌دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند. اعلام تذکر، جریمه و معرفی به مراجع قضایی باید مستند به ادله با قراین کافی باشد‌»! 🔹لطفاً دقت کنید. بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته می‌شود که در آن عمل مجرمانه (در این‌جا کشف حجاب‌) در مکان عمومی رخ بدهد یا به‌گونه‌ای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست‌) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند. 🔹حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب (جرم مشهود) کرده‌اند «‌در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانه‌های مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی کند‌»! به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف‌»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شده‌اند، بلکه اقدام آنها در این زمینه به‌گونه‌ای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند! 🔹و اما، حالا به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و‌... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یاد‌شده غیر از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خنده‌دار نیست؟! البته که خنده‌دار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدت‌های ۴۴ ساله ملت و... باید‌گریست! •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
🔹در تبصره یک از ماده یک آمده است «چنانچه رفتار موضوع ماده ۲ در وسیله نقلیه توسط راننده ارتکاب یابد در مرتبه سوم علاوه‌بر اعمال مقررات مذکور در این ماده وسیله نقلیه به مدت یک هفته توقیف الکترونیکی می‌شود و در مرتبه چهارم به موجب حکم دادگاه تا مدت یک ماه توقیف می‌شود‌». سؤال این است که آیا راننده خودرو نسبت به کشف‌حجاب سرنشینان خودرو مسئولیتی ندارد؟! اگر سرنشینان کشف‌حجاب کرده نیز مورد بازخواست قرار خواهند گرفت، چرا در تبصره مزبور به آن ‌اشاره‌ای نشده است؟ و اگر پاسخ منفی باشد! به مفهوم آن است که خانم‌های بی‌حجاب در صورتی که راننده خودرو نباشند، می‌توانند به کشف حجاب خود ادامه دهند! در این حالت تبصره یاد شده چه فایده و کاربردی دارد؟!... هیچ! 🔹در جای جای این لایحه، مجازات‌هایی که برای کشف حجاب در قوانین جاری کشور پیش‌بینی شده، تخفیف یافته و به جزای نقدی تبدیل شده است. جزای نقدی پیش‌بینی شده در لایحه نیز اگرچه بسیار ‌اندک و ناچیز است ولی حتی اگر مبالغ کلانی هم باشد، بازهم بی‌اثر است و بازدارنده نیست‌! چرا؟! ظاهراً تهیه‌کنندگان محترم این لایحه نمی‌دانند که دشمن از پدیده بی‌حجابی به عنوان یک اهرم موثر برای مقابله با عفت عمومی، فروپاشی نهاد خانواده و نهایتاً مقابله با اساس نظام و هویت اسلامی مردم این مرز و بوم استفاده می‌کند. به بیان دیگر، بی‌حجابی زنان و پوشش‌های زننده مردان بخشی از یک جنگ ترکیبی است و بدیهی است که دشمن برای پرداخت هزینه آن، حتی در مقیاس کلان نیز کمترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد. چند تن از زنان بی‌حجاب دستگیر شده که از اجیر‌شدگان دست‌چندم و بی‌اهمیت بوده‌اند، اعتراف کرده‌اند که برای هر یک ساعت حضور در خیابان مبلغ سه دلار دستمزد می‌گرفته‌اند و یکی از آنها میزان درآمد یک ماه خود را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. حالا حساب کنید که عوامل اصلی و سرنخ‌ها چه میزان کلانی دریافت می‌کنند؟! اگر تهیه‌کنندگان محترم لایحه تصور می‌کنند که با جریمه نقدی می‌توانند از ادامه بی‌حجابی جلوگیری کنند، به جرأت می‌توان گفت که از الفبای ترفندهای دشمن نیز چیزی نمی‌دانند! 🔹همین جا باید اذعان کرد که بیشتر زنان و دختران کشف حجاب‌کننده افراد پاکدلی هستند که از عمق ماجرا بی‌خبرند. به قول حکیمانه حضرت آقا: «‌کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف‌حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند؛ من می‌دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل‌گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه‌ با حجاب است. جاسوس‌های دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه هستند. اگر بدانند، حتماً نمی‌کنند‌». 🔹نجات این طیف از زنان و دختران که بازهم به قول رهبر معظم انقلاب «‌دختران خود ما هستند‌» وظیفه قطعی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بنابراین لایحه‌ای که به جای پیشگیری از کشف‌حجاب، انجام این اقدام ناپسند و زیانبار را تسهیل کرده و آسان می‌سازد، جفایی بزرگ و نابخشودنی در حق این طیف از فرزندان فریب‌خورده خودمان است. وقتی دشمن از آنها سوءاستفاده می‌کند بدیهی است که پیشگیری از سوءاستفاده دشمن وظیفه بی‌چون و چرای نظام و همه مردم است. 🔹درباره خسارت‌بار بودن لایحه یاد شده، گفتنی‌های دیگری نیز هست، که برای پیشگیری از اطاله کلام، می‌گذاریم و به فرصت دیگری موکول می‌کنیم. اما در این میان دو نکته حائز اهمیت و سرنوشت‌ساز را نمی‌توان و نباید نا‌گفته گذاشت؛ 🔹اول: این لایحه از سوی قوه قضائیه ارائه شده است و با شناختی که از شخصیت برجسته، متقی، انقلابی و هوشمند جناب آقای اژه‌ای، ریاست محترم و فداکار قوه قضائیه در دست است و کارنامه سراسر افتخار ایشان نیز بهترین گواه آن است، بسیار بعید می‌دانیم که از متن لایحه مورد ‌اشاره با خبر باشند. از این روی استدعا داریم لایحه را به دقت مطالعه فرمایند و -با عرض پوزش- به نظر مشاوران بسنده نکنند. 🔹دوم: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از هر سلیقه سیاسی که برخوردار باشند، به یقین در پایبندی به اسلام عزیز و حفظ عفت و سلامت جامعه و خانواده ‌اشتراک نظر دارند. مطالعه لایحه یاد‌شده به وضوح و بدون کمترین تردیدی می‌تواند طرد قطعی آن از سوی نمایندگان ملت را به دنبال داشته باشد. •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 📽 مستند همیشه استاد 🟢 برشی از زندگیِ علمی و تبلیغی آیت‌‌اللّه مطهری 🎥 فیلم‌برداری و تدوین: میلاد حسن‌زاده 👤 گوینده: ناصر ترکیان •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
.💠💜. گــرمی لبخند از آواز بنان بـرداشتـه چشـم از فیـروزه‌های اصــفـهـان بـرداشتـه حــسِّ معصومِ نـگاهِ غــرقِ در اعجــاز را از دعـاهـای «مفاتیح الجنان» بـرداشتـه ⚠️ تصاویری که در کانال با هشتگ موبایل‌گرافی منتشر می‌شوند با گوشی موبایل ثبت شده. •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
٫ گرمی لبخند از آواز بنان برداشته چشم از فیروزه های اصفهان برداشته ٬ ٫ حس معصوم نگاهِ غرقِ در اعجاز را از دعاهای «مفاتیح الجنان» برداشته ٬ ٫ بارها دیدم که گیسو شانه کرده در اتاق شعر را عطر غریب ارغوان برداشته ٬ ٫ بوی تاراج قجر می‌آید از کرمان شعر دلبر من باز میل از سرمه دان برداشته ٬ ٫ بعدها هرکس بخواند نقلی از زیباییش ازغزل‌های من آتش به جان برداشته ٬ 🔻عشق مدت‌هاست این روح سراسر درد را برده بر بام جنون و نردبان برداشته🔺 ٫ فکر کن گنجشک باشی و ببینی گردباد جفت معصوم تو را از آشیان برداشته ٬ ٫ بشکند دستش گلم هرکس تو را از من گرفت کیسه‌ی باروت از ستارخان برداشته ٬ ٫ من که شاعر نیستم، لالم….سکوتی ممتدم داغی لب‌های تو قفل از دهان برداشته . •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
🔰 خطیب بزرگ یونان در ۱۱ سالگی لکنت زبان داشت و همه او را مسخره می‌کردند زیرا او نمی‌توانست حرف "R" را تلفظ کند و در حرف "R" می‌ماند. ♻️ همین امر موجب می‌شد مردم او را مسخره کنند، تا این که در سن ۱۶ سالگی به عنوان مطرح گردید. 🌀 علت معجزه و موفقیت او فقط به خاطر این بود که اصلا در سخنرانی‌هایش از حرف "r" استفاده نمی‌کرد. 📜 خطبه‌هایش در موزه‌های یونان موجود است، در ۱۸۰۰ سخنرانی هرگز از "r" استفاده نکرد. 🔦 از او علت موفقیتش را پرسیدند! 🌱 در جواب گفت: 🌱 من عاشق دختری بودم و او به من گفت: 🌱 اگر مرا دوست‌داری و عاشق من شده‌ای دو شرط دارد؛ ☑️ یکی باید یک سخنران ماهر شوی ☑️ و دیگر باید هرگز از حرف "R" استفاده نکنی ✨ من هم با تمرین وعلاقه ای که به او داشتم موفق شدم. •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
🔴 پوشاک، فرهنگ و تمدن ✍️ حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، رییس دانشگاه قم 🔻پوشاک از نخستین نیازهای آدمیان بوده و هست: هم نیاز طبیعی آنان بوده و هست؛ و هم نیاز فطری و انسانی آنها. آنچه که برای جوامع اولیه مهم بود اصل پوشاک و محافظت از بدن در برابر شرایط اقلیمی و محیطی و همچنین وسیله‌ای برای حفظ عفت و حیا. 🔻اما در جوامع متمدن تأمین این نیاز هم به عنوان «نماد فرهنگ» و «مایز تمدن» تلقی می‌شود و هم به عنوان وسیله‌ای برای «انتقال فرهنگ» و «افتخار به فرهنگ خودی» و «توسعه ارزش‌های فرهنگی و تمدنی». به اعتقاد برخی از استراتژیست‌های غربی (مثل نایل فرگوسن)، مهم‌ترین ابزار آمریکا برای مبارزه با رقیب قدرتمند خود یعنی اتحاد جماهیر شوروی، ترویج سبک زندگی آمریکایی به ویژه سبک پوشش آمریکایی در میان جوانان و نوجوانان عضو بلوک شرق بود. و الان نیز یکی از مهم‌ترین ابزارهای او در جنگ نرم علیه ارزش‌های اسلامی است. 🔻آیین اسلام به عنوان یک دین پیشرو و یک واقع‌بین ضمن رسمیت بخشیدن به تنوع پوشاک و احترام گذاشتن به سلایق متنوع بشری در رنگ و شکل و نوع پوشاک، به مسأله لباس و پوشاک به عنوان ابزاری برای «جامعه‌پردازی» و «تمدن‌سازی» توجهی ویژه کرده است. 🔻در اغلب جوامع روايی ما باب‌های مستقلی در موضوعات مختلف مربوط به پوشاک وجود دارد. 🔻بر اساس فهم ناقصی که این بنده از مجموع آموزه‌های اسلامی در باب پوشاک و لباس دارم، می‌توانم بگویم پوشاک در دوران جدید، از مهم‌ترین «هنرهای بی‌کلام انتقال پیام» و از مهم‌ترین «نمادهای هویت‌بخش و هویت‌ساز» و از مهم‌ترین «ارکان هویت تمدنی اسلام» است. @ahmadhoseinsharifi •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson