eitaa logo
فرصت|مختاررضائیان
245 دنبال‌کننده
69 عکس
12 ویدیو
4 فایل
اینجا فرصتی است برای تحول... سلام مختاررضائیان هستم فعال تربیتی و سیاسی اینجا تلاش میکنیم تحول رو با "متن" بسازیم نه "حاشیه"ها، اینم قطعا "حوصله"میخواد و "وقت" مشتاقانه منتظرتونم. حوصله و وقت یادتون نره 😉😊 ادمین @mokhtar_rezaeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸انواع ترکیب در تربیت حالا سوال اصلی اینجاست چه چیزی را باید یا میتوان به خود اضافه کرد تا بتوان وسع و توان لازم برای حرکت و تحقق نیازها و اهداف را فراهم کرد ما با چند نوع الحاق ،اضافه یا ترکیب مواجه هستیم نوع اول ترکیب فردی:گاهی این ترکیب در درون فرد است آنگاه که قوای فطری و شهوانی در ترکیب هماهنگ و درست با اراده شخص میتواند عامل رشد فردی شود نوع دوم ترکیب اجتماعی:وقتی فرد میتواند قوای دیگران را نیز با خود همراه کند تا با همدلی ها همفکری ها همکاریها اهداف بزرگ اجتماعی محقق شود ،گروه ،جامعه و... محصول ترکیب اجتماعی است نوع سوم ترکیب تمدنی:آنگاه که در ترکیب جوامع اهداف جهانی محقق میشود در این رویکرد جهان بستر رشد نهایی در دنیاست نوع سوم ترکیب تکوینی:وقتی که اراده ها با تکوین عالم ترکیب شده و قدرتی غیر قابل وصف ایجاد میشود تا آنجا که اراده با تحقق خواست یکی میشود(کن لی اکن لک) نکته:ما دو نوع ترکیب داریم ،ترکیب مثبت و ترکیب منفی ترکیب مثبت برای زمانی است که عوامل انتخابی بخاطر جهت گیری واحد با اصطکاک کمی مواجه است مانند ترکیب قوای فطری در جهت گیری ایمانی فرد یا جامعه ترکیب منفی وقتیست که عوامل با جهت گیری ما در تضاد است مانند قوای شهوانی در ترکیب با جهت گیری ایمانی ترکیب متوازن مثبت و منفی میتوان رشد متعادل را رقم بزند به دیگر بیان رشد حقیقی در میدان درگیری قوای موافق و مخالف است در ترکیب مثبت باید رویکرد تعاملی را برای اتحاد حداکثری حهت بهره گیری و کنترل قوای منفی استفاده شود بدین گونه رویکرد ترکیبی میتواند مواد لازم جهت رشد وسع با اصافه کردن متعادل از قوای منفی و مثبت برای فرد و جامعه فراهم کند مختاررضاییان https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔰تربیت حرکت متوازن در جهت است 🔹مختاررضائیان 🔸اشاره شد که برای رسیدن به خواسته ها و اهداف نیازمند زیاد شدن هستیم . یعنی به وسع فعلی چیزی را اضافه کنیم تا قدرت تحقق اهداف محقق شود و این اضافه ، اضافه ترکیبی است البته نه ترکیب برابر بلکه ترکیب متناسب و متعادل. تصور کنید هوا گرم است و میخواهید در را باز کنید این نیازمند قوای جسمی لازم برای بلند شدن و حرکت و باز کردن در است این رشد قوای جسمی باید متعادل باشد چرا که افراط و تفریط در رشد جسمی امکان باز کردن در را سخت یا غیر ممکن میکند . من نیازمند قوای جسمی متعادل و متناسب با هدفم یعنی باز کردن در هستم لذای به قدرتی متناسب نیاز دارم . قدرت بیش از حد یا ضعف بیش از حد هر دو مانع رسیدن به هدفم میشود. تصور کاریکاتوری از این موضوع انگاه ست که قدرت بیش از حد دستگیره و در را از جا میکند و ضعف بیش از حد نیز امکان باز شدن در را میگیرد پس من به توانی به اندازه ی در باز کردن نیاز دارم حال در اهداف بزرگ این ترکیب برای تعادل پیچیده تر میشود . چنانچه قرب و حرکت ایمانی محصول حرکت متوازن حب و بغض ها بر محور عبودیت است پس تربیت محصول ترکیب متوازن قوای مثب و منفی در لایه فردی ، اجتماعی است . تربیت برنامه حرکت متوازن را در جهت اهداف به ما میدهد این حرکت میتواند از همه قوای موافق و مخالف برای رشد قدرت اراده استفاده کند تا بتواند با این قدرت اهداف را محقق کند. نکته : این ترکیب بخاطر جهت گیری حقانی یا باطل اثر غیر از اجزاء دارد یعنی بخاطر جهت گیری درست این ترکیب اثار متناسب با جهت را به خود می گیرد چنانچه دروغگویی در جهت خود ممدوح است و دیگر دروغ نیست چیز غیر از ان است و راستگویی در جهت تفرقه دیگر راستگویی نیست ... خشم برای خداوند چیزی غیر از خشم برای دنیا و ... است . زمانی که اندازه خشم با حلم در جهت خداوند ترکیب شود چیزی غیر از خشم برای غیر خداست . سوال اصلی اینجاست محور هماهنگی برای توازن بخشی در ترکیب عوامل مثبت و منفی چیست ؟ آن چیزی نیست جز «جهت» تربیت انچه که من به دنبال آن یا برآی آن میخواهم رشد کند . جهت است که تعادل را در تعامل برقرار میکند . در تربیت دینی نسبت متعادل بین حب و بغض ها بر محور تعبد و از طریق امام ممکن است . ایا اینجا خشم خوب است یا محبت ،اینجا دروغ درست است یا راستگویی ، اینجا جنگ مطلوب است یا نرمش قهرمانانه ، اینجا انعطاف لازم است یا استقامت ... محور هماهنگی در علم مهمین امام ممکن است پس محور هماهنگی در ایجادترکیب متوازن برای قدرت حقیقی جریان ولایت در عالم است . الوهیت الله ، طریقیت امام و تعین آن با شرایع است به این معنا دین مناسک اطاعت متوازن از اراده امام است . # https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔸ترکیب اراده ها معنی اجمالی تربیت به اضافه شدن در جهت خاص بود این اضافه شدن این زیاد شدن مترادف معنای رشد است در نتیجه تربیت یعنی رشد در جهت خاص دیگر آنکه مهمترین متغییر اصلی در معنا بخشی به تربیت حضور اراده انسانهاست پر بدیهی که تربیت جبری تربیت نیست پس تربیت رشد اراده در جهت خاص است انگاه که اراده انسان در جهت اهداف ، نیازها و خواستهایش باید قوی تر میشود تا بتواند آنها محقق کند تا بتواند پاسخ به نیازهای را بسازد یا بیابد در قسمت بعد گفتیم که هیچ مخلوق در عالم بیهوده افرینده نشده بلکه همه آنها میتواند در جایگاه درست باعث رشد من و جامعه بشن به این معنا که من با ترکیب هماهنگ و متعادل همه مخلوقات در جهت درست میتونم به اهدافم برسم . اینکه خشم خوبه یا حلم ، راستگویی خوبه یا دروغ ، سکوت خوبه یا سخن گفتن هیچکدام به ذاته نه خوبه نه بد بلکه ترکیب هماهنگ و هدفمند اونهاست که خوب یا بد می سازه نوع ارتباط اونهاست که حق یا باطل را رو می سازه راستگویی برای غیر خدا بد و دروغگویی برای خدا خوبه . سکوتی که کمک کنه به جبهه باطل مذموم و سخن گفتن به موقع برای خدا ممدوح و ... تصور کنید در لشکر یزید باشید اونجاهر چی راستگو تر باشی ، هرچی زاهد تر باشی ، هر چی با تقوا تر باشی عذابت بیشتر چون این راستگویی تو ، زهد تو ، تقوایی وقتی در جهت خواست یزید ضرب بشه کمک بیشتر به موجه جلوه دادن خواست اون میشه و برعکس ... پس من به همه قوای مثبت و منفی در درون و بیرون خود برای رشد نیاز دارم فقط باید جایگاه درست اون را پیدا کنم . ترکیب قوای منفی در جهت الهی تبدیل می شود به حسنه. و ترکیب قوای حق در جهت غیر الهی میشه سیئه البته این ترکیب رو بیشتر در مباحثی اخلاقی به کار میبرن ولی این قدرت ترکیب سازی در قوای عقلی و عملی نیز هست . چنانچه در روش جدال احسن من با ترکیب استدلال یا منطق باطل ولی در جهت هدایت به سمت منطق صحیح استفاده میکنم یا در عمل اون موقعی که برای تقیه من عمل متناسب با باطل را انجام میدم ولی هدفم در جهت رشد جامعه دینی از این مثالها بسیار زیاد است همه این ها برای اشاره به قدرت ترکیب سازی جهت رشد حقیقی بود در خلاصه عناصر مورد نیاز برای افزایش قدرت اراده ناظر به همگی است این نوع ارتباط و ترکیب که میتونه اثار مثبت یا منفی را ایجاد کنه . مختاررضایئان https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
تحول قسمت اول.mp3
11.05M
🔸تحول در تربیت(قسمت اول) 🔸چیستی و چرایی تحول 🔸لوازم مورد نیاز برای ایجاد تحول 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
تحول قسمت دوم.mp3
11.16M
🔹سطوح تحول 🔹موضوعات تحول 🔹مراتب تحول 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
وضعیت الان 🔻🔸تحول با نارضایتی و ناراحتی از وضعیت الان به دست می آید و زمانی از وضعیت الانت ناراضی هستی که وضعیت مطلوبی را برای خود ساخته باشی . بدون هدف فقط عمرت را برای دیگران و اهداف دیگران صرف خواهی کرد. https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔻بهترین مصلحت 🔸تغییرات را در خود و جامعه ای به گونه ای رقم بزن که بتوانی بهترین مصلحت الهی را پذیرا باشی این نقطه تحول حقیقی در چگونگی رسیدن به اهداف عالی بشر است https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
تحول قسمت۳.mp3
10.59M
مطلوبیت تحول در دین(حرکت هدفمند به سمت تحولات حقیقی در جهان) 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔻خلوص 🔸شدت اخلاص در عبودیت ،عمل تو را تبدیل به مبدا شکل گیری تحولات مبارک قرار میدهد همانند حرکت بزرگ امام خمینی (ره) در شکل گیری انقلاب که سرآغاز تحولات جهانی برای ایجاد تمدن اسلامیست 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔸آیا در عالم کار تکراری داریم؟ به نظر تکرار یعنی کار بی فایده و عبث است( أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثاً وَأَنَّكُمْ إِلَیْنَا لاَ تُرْجَعُونَ آيا گمان برده ايد كه ما شما را بيهوده آفريده ايم ) سنت قهری تحول در عالم با توجه به حکمت بالغه الهی هرگز اجازه تکرار هیچ امری را به ما نمی دهد ،تکرار تحول و تغییر منحط انسانهای بیهوده پسند است 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔸مقام معظم رهبری(دامه ظله) تحوّل‌خواهی لزوماً به معنای اعتراض نیست بلکه به معنای این است: گرایش مستمر به بهتر شدن؛ تحوّل‌خواهی این است؛ یعنی ‌اکتفا نکردن به داشته‌های موجود؛ منشأ تحوّل میتواند این باشد. البتّه ممکن است منشأ مواردی، اعتراض به وضع موجود باشد امّا ‌همیشه این جور نیست. در موارد زیادی تحوّل به معنای این است که ما به آنچه داریم، به داشته‌هایمان اکتفا نمیکنیم، یک قدمی ‌بالاتر، یک مرحله‌ای جلوتر را دنبال میکنیم. حتماً لازم نیست یک جا احساس شکست کرده باشیم تا بخواهیم تحوّل ایجاد کنیم؛ ‌نه، یک جاهایی احساس شکست هم نمیکنیم. من از اینجا چه نتیجه‌ای میخواهم بگیرم؟ میخواهم عرض بکنم در آنجاهایی هم ‌که ما تحوّل مثبت ایجاد کرده‌ایم -مثلاً فرض کنید در مقوله‌ی علم- دیگر کسی نگوید که خب ما دیگر تحوّل کرده‌ایم و احتیاجی ‌نیست؛ نه، ما به آنچه داریم نباید قانع باشیم، به داشته‌های خودمان نباید قانع باشیم بلکه بایستی باز هم تحوّل را بخواهیم و لازم ‌بشمریم و دنبال کنیم؛ حتّی در همین زمینه‌ای که در آنجا تحوّل هم مثلاً داشته‌ایم یا در زمینه‌های گوناگون دیگری که تحوّلی ‌انجام گرفته. پس بنابراین تحوّل یعنی میل به شتاب گرفتن و سرعت داشتن در حرکت و جهش در حرکت و اجتناب از تحجّر، ‌اجتناب از پافشاری بر مشهورات غلط؛ معنای تحوّل اینها است و در آنجاهایی که حتّی اعتراضی هم وجود ندارد، این معنا کاملاً ‌وجود دارد. https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
تحول در تربیت قسمت چهارم.mp3
14.07M
چیستی تربیت؟(تبین عقلانی و همگانی از تربیت برای شکل گیری تفاهم حداکثری) 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔸تحقق آروزها برای تحقق اهداف و آرزوهایت ناگزیری از میدان درگیری اراده ها عبور کنی این ممکن نیست مگر با شناخت و ارتقاء وسع خود در ترکیب با موانع و میزان شناخت وسع خود و دشمن در شدت تولی به جهت درگیری توست سه عنصر اصلی در هر میدان درگیری عبارتند از محور درگیری که همان جهت درگیری است به بیان ساده برای چه چیزی یا چه کسی می جنگی (جهاد فی سبیل الله یا جهاد فی سبیل طاغوت)، دیگر قوای خودی است یعنی اراده های که با هدف تو همجهت و همسو هستند و سپس موانع و قوای دشمن که در نقطه مقابل خواست های تو قرار دارند شرط یا شرایط پیروزی در این نبرد فعال کردن حداکثری قوای خودی با تمسک به آرمانها برای کنترل اراده های متخاصم است. به بیان ساده زمانی میتوانی کنترل و مدیریت میدان درگیری را به دست بگیری که بتوانی قوای همسو را به اتحاد و انسجام حداکثری در جهت آرمانها برسانی با این قدرت است که میتوانی بالاترین بهره مندی را از قوای مخالف برای رشد قدرت نیروهای خودی ببری به دیگر بیان بهره گیری از فرصت های که دشمن برای رشد تو فراهم میکند . تربیت جهادی متکفل قدرت ایجاد و استکمال میدان های درگیری در جهت رشد پرستش است تا انجا که میدان درگیری تمدنی میتواند منجر به تحقق تمدن اسلامی برای پرستش الله در لایه جهانی شود. https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔸میدانهای درگیری مهمترین فرق درگیری در تربیت جهادی با تربیت مادی جهت پذیری درگیری است انگاه که دنیای مادی با حذف خداوند انگیزه ها و اهداف بیرون از خود را حذف یا تحریف کرد به نوعی مبداء حرکت و درگیری را تنها اراده درونی اشیاء دانست و اینگونه جبری را برخود و جامعه حاکم کرد هر انچه که امروزه به آن اعتراف میکند او گرفتار ساختاری شده که خود ساخته او گرفتار ای شده که خود ساخته او گرفتار شده که خود ساخته او از چیزی فرار میکنه که دست ساخته خود اوست به این معنا دنیایی امروز بیشتر از اینکه با خدا درگیر باشد با خودش درگیر شده درگیری عبث و اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطَانُ فَأَنسَاهُمْ ذِکْرَ اللَّـهِ أُولَـئِکَ حِزْبُ الشَّیْطَانِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّیْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ» یعنی: « بر آنان مسلّط شده و یاد خدا را از خاطر آنها برده؛ آنان حزب شیطانند! بدانید زیانکارانند!» حال انکه در تربیت جهادی ما فی سبیل الله را داریم به این معنا درگیری در دین ، جهت پذیر است منبع رشد اراده ها در شدت اطاعت از جهت درگیری یعنی الله است هر چند اراده شخص را نیز نفی نمی کنیم بلکه نسبت اراده ومیزان تسلیم پذیری او از اراده خداوند است که میتواند قدرت بهره مندی از موانع را برای رشدش فراهم کند . در خلاصه بیان برخلاف تربیت دیالکتیکی مادی که جبر درون را تنها عامل درگیری و تضاد را محور حرکت میداند ، دین هم اراده بیرونی هم اراده درونی را به رسمیت می شناسد البته نه در نسبت ها برابر بلکه میدان درگیری را در نظام اراده ها شکل میدهد . مختاررضائیان https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔸خدا انگاری غرب انسان پرست در نظام تربیتی به دنبال طراحی میدان درگیری بود که با آن به جنگ با خدا برود تا بتواند خدا را حذف یا حداقل کمرنگ کند و خود را حاکم بلا منازع عالم کند اما در این خیال خام تنها خود را تنها کرد تا سردرگمی دائمی، سرنوشت او باشد . درگیری که از پیش نتیجه آن معلوم بود الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَبِسَ الْعِزَّ وَ الْكِبْرِيَاءَ وَ اخْتَارَهُمَا لِنَفْسِهِ دُونَ‏ خَلْقِهِ، وَ جَعَلَهُمَا حِمًى وَ حَرَماً عَلَى غَيْرِهِ وَ اصْطَفَاهُمَا لِجَلَالِهِ‏، وَ جَعَلَ اللَّعْنَةَ عَلَى مَنْ نَازَعَهُ فِيهِمَا مِنْ عِبَادِهِ ستايش خداوندى را كه كسوت عزّت و بزرگى پوشيد و آن دو را خاص خود گردانيد نه آفريدگانش و، آن دو را بر ديگران ممنوع و حرام نمود. عزّت و بزرگى را تنها براى جلالت شأن خويش برگزيد و لعنت را نصيب كسى از بندگانش نمود كه در عزّت و بزرگى با او به منازعت برخاست. https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
تحول در تربیت قسمت۵.mp3
11.25M
تربیت در میدان درگیری اراده(انواع میدان های درگیری و چگونگی عبور فاتحانه از آنها) 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔸تربیت به عنوان فعل مربی: یعنی شفاعت برای رشد با قدرت ایجاد فضای دعا در بستر میدان درگیری https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔹رشد نیازمند دستگیری راهبری است که هم علم به راه هم توان همراهی دارد این نیازمند خواستن و توانستن است این در فضای دعا محقق میشود ودر میدان جهاد تطهیر و رشد میابد https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔸بزرگترین غفلت تاریخی نظام تربیت دینی اگر انقلاب با محوریت تقابل اسلام با کفر شکل گرفته پس تربیت جهادی باید روح حاکم بر نظام تربیتی قرار گیرد باید در دانش آموز و دانشجو خود قدرت مبارزه در میدان درگیری را ایجاد کرد باید به آنها آموخت که علم و تکنولوژی میتواند غیر از این باشد دنیا میتواند شکلی کاملا متفاوت با وضع فعلی داشته باشد که انقلاب بر اساس همین مبنا شکل گرفت تربیت جهادی یعنی ایجاد خودباوری در متربی برای تحول در جهان و بزرگترین و بزرگترین غفلت نظام تربیتی در عدم درک و همراهی با فلسفه اصلی ایجاد انقلاب در تقابل تاریخی با همه نظام کفر است https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔺جهاد 🔻مقام معظم رهبری دامه ظله ‌میدان جهاد، میدان خیلی وسیعی است؛ یعنی شاید ده برابرِ این مقداری که شما حالا پیش رفته‌اید، میتوانید پیش بروید؛ جهاد ‌این ‌جوری است.‌ جهاد یعنی یک حرکت جوشیده‌ی از اعتقاد و باور قلبی و ایمان و به کارگیری توانایی‌ها؛ اگر چنانچه‌ آن ایمان وجود ‌دارد، آن باور قلبی وجود دارد، پس این کار حدّ نهایی ندارد؛ چون توانایی‌ها حدّ نهایی ندارند.‌۱۳۹۸/۰۵/۱۰ https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔹صنعت سرگرمی 🔸صنعت سرگرمی در غرب بر محور شانس شکل گرفته آنجایی که نادانی مخاطب در بازی، قدرت انتخاب و اراده او را منفعل میکند تصادف متغییر اصلی در خلق هیجان است بخاطر همین متوسل به شانس میشود و تصادف را عامل موفقیت یا عدم موفقیت خود میداند استمرار این نگاه در بسط سرگرمی تا همه زندگیش شانس را اساس خوشبختی و بدبختی میکند و همه اینها بر جهل عامدانه سوار است تا دست خدا را نبیند جهل عامدانه او محور شکل گیری سرگرمی هایش شده حال آنکه در نگاه دینی از ندانستن ها به ایمان و توکل میرسد چیزی در نظر او تصادفی نیست بلکه جهت گیری دینی او همه چیز را در اوج حکمت میداند بخاطر همین ندانستن ها انگیزه او برای رشد آگاهی هایش برای قرب بیشتر میشود ما در اعتراف صادقانه به ندانستن ها و نتوانستن هایمان است که رشد میکنیم ندانستن مرکب رشد دینی ماست نه عامل سرگرمی هایمان 🔸تمام تفاوت در همین است غرب با عجز در ندانستنهایش صنعت سرگرمی را برای فراموشی حقیقتها شکل میدهد و در نگاه دینی با عجز در ندانستن هایش پله می سازد برای رشد آگاهی در جهت قرب بیشتر 🔘https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔹سرگرمی ها برای سرگردانی ها 🔸تربیت با حکمت میشود توفیق ، من از ندانستن هایم سرگرمی نمی سازم بلکه توکل وطلب توفیق را ایجاد میکنم و در نگاه مخالف آن تربیت بدون حکمت است که می شود شانس ، انجا که جهل او ، ناتوانی های او در ندانستن و نتوانستن ها میشود محور اصلی در سرگرمی و سرگردانی ... هر جایی که نمیتواند یا نمی داند تنها کاری که میکند تا بلکه مقداری آرم بگیرد، شانس خود را مورد هجوم قرار می دهد تا دست برتر الهی را در خلق اتفاقات نببیند 🔸تربیت با خلق بازی های متنوع و پیچیده بر محور شانس و تصادف میخواهد این تفکر انسان گرایانه را در سراسر زندگی بشر نهادینه کند که تصادف دیالیکتیکی است که این اتفاقات را رقم زده و تو در آن هیچ کاره ای به قول امروزه فقط «بد آوردی» همین ، سرگرمی که هیچ هدفی را دنبال نمیکند فقط به او کمک میکند تا سرگردانی هایش بیشتر شود چرا که نقطه اتصال او در عجزهایش نه حکمت و اراده بالغه الهی که تصادف است تصادفی که هیچ هدفی را دنبال نمیکند زبان نفهم است پدر و مادر ندارد ، معنای را دنبال نمیکند ، مقصدی ندارد دلیلی ندارد ... اینجاست که صنعت بزرگ سرگرمی نه برای سرگرمی که برای سرگردانی بیشتر خلق شده برای مشغول شدن های بیهوده ، و این بیهودگی به نفع کیست چه کسی از این سرگردانی از این «جهل شیرین» استقبال میکند 🔸استثمار جهانی، روح و فکر مردم را با صنعت بزرگ سرگرمی پوچ کرده ، آنجا که شانس محور برنده شدن محور موفقیت و خوشبختی زندگی اوست. فقط برای اینکه دست پنهان مستکبرین و سرمایه داران زالو صفت در استثمار روج و جان او دیده نشود 🔸لذا هرجایی که هم برای او سوالی است نه دست پنهان استعمار که شانس و تصادفش را مخاطب قرار میدهد و «این بزرگترین بازی است که خورده» و قتی میگویی چرا کاری نمیکنی چرا اینقدر منفعلی میگوید این آن چیزی است که کاری نمیشود با آن کرد ما مجبوریم شانس است با من نیست پس با چه کسی است ؟ جبر دیالکتیکی ،برای ان فلسفه ها ایجاد کرده فقط برای اینکه اراده خداوند را ناچیز کند تصادف را خلق میکند وتو باید آن را بپذیری در یک کلام مجبوری تسلیم این شانس زبان نفهم شوی و ان را بپزیری با ان زندگی کنی که بدون آن نمیتوانی قدم از قدم برداری چرا که محور تصمیم گیریهایت باید شانس باشد که اگر شانست با تو باشد موفقی و الا نه اگر اقبال با تو بود خوشبختی و الا نه ...اما هیچ کس نپرسید چیزی به این مهمی که محور موفقیت و خوشبختی یا بدبختی من است دست کیست ؟چه کسی یا کسانی این شانس و اقبال را تقسیم می کند ، جواب یک چیز است هیچ کسی نیست، هیچ چیز بجز جبر دیالکتیکی عالم ، هیچ اراده ی پشت پرده نیست خود به خود ایجاد میشود دست من و شما هم نیست و این سرآغاز حماقت ها و ساده ولوحی های بود برای اینکه بزرگترین استثمار قرن در وسعت جهانی با صنعت سرگردمی شکل گیرد . 🔸تربیت و نهادینه کردن این فکر منعفلانه نیز با زبان بازی و سرگردمی به خصوص در دوران کودکی رخ میدهد چرا که کمترین مقاومتی نسبت به آن شکل می گیرد بازی نیاز هر انسان و هر کودکی است با زبان بازی نادرست عمیق ترین افکار شوم را نهادینه و بزرگترین نعمت الهی (توکل و توفیق)را از ما گرفتن که همه هدف یک چیز بود حذف اراده الهی و حضور پنهان استکبار و ائمه طاغوت در خلق غفلت برای پنهان کردن نیت هایشان برای پنهان کردن استثمارشان 🔸حال انکه عجز انسان مرکب رسیدن به حکمت الهی و کسب توفیق است . من از نادانی باید به دانایی از نتوانستن به توانستن برسم نه اینکه در نادانی بمانم در نادانی زندگی کنم در نادانی تصمیم بگیرم سرنوشت زندگی من در دست شانسی است که جبرا و بدون هدف ایجاد شده . سرگردانی مقصد همه سرگرمی های نامطلوب است و سرگردانی همه انچیز است که منفعت سرمایه داران در آن نفهته است 🔹لذا باید بسیار مراقب سرگردمی ها و مقاصد پنهان ان در تربیت ناخودگاه بخصوص مراحل ابتدایی تربیت یعنی کودکان باشیم . 🔘https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
در دنیای مدرن با کمک صنعت سرگرمی انسانها به جهل ها و عجزهاشون میخندند ولی در دنیای اسلام نادانی ها و عجزها پیام داران الهی برای عبرت گیری جهت رشد ما هستند