eitaa logo
فرصت|مختاررضائیان
279 دنبال‌کننده
47 عکس
8 ویدیو
4 فایل
اینجا فرصتی است برای تحول... سلام مختاررضائیان هستم ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دغدغه ام تحول در مبانی تربیت دینی است، این رو هم میخوایم با "متن" بسازیم نه "حاشیه" بخاطر همین وقت میخواد و حوصله... سیاسی هم هستم😏 ارتباط با ادمین @mokhtar_rezaeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🗳بیان یک مشکل ساده و همیشگی در انتخابات ریاست جمهوری... 🔹یکی از مشکلات ساختار درونی قوه مجریه و نسبت آن با آرای عمومی در انتخابات ریاست جمهوری ،عدم ترکیب متوازن یا به عبارت روان تر عدم حضور نمایندگان جریان های رقیب در اداره اجرایی جامعه است عقلانیت ساختاری در اداره جامعه چگونه ممکن است با اختلاف 3 میلیون رای، تمام قدرت اجرایی را به دست یک جریان خاص بدهد این محرومیت حضور جریان های رقیب در اداره جامعه با کدام استدلال عقلانی یا ترازوی عادلانه قابل اثبات است در صورتی که حضور (نه هر چهار سال یکبار)تفاوت های جریانات فکری در جهت سیاست های کلی واحد همواره باعث هم افزایی در پیشرفت کشور بوده و هست . اگر بخواهیم این هم افزایی را از توصیه به جریان ساختارمند تبدیل کنیم باید ساختار قدرت در قوه مجریه و نسبت آن با ارای عمومی تحولی بنیادی کند و آن حضور نمایندگان جریانهای مختلف در کابینه دولت بر محور سیاستهای کلی است... 🔸این ساختار ناقص و گاها متضاد هیچگاه اجازه "تفاهم" و "هم افزایی" را در تضارب آرا و افکار گوناگون انقلاب نمی دهد و اگر بخواهیم دقیق تر بگویم این ساختار در نقطه مقابل آن حرکت میکند و بیش از هم افزایی با تمرکز بر اشتراک اصول و سیاست های کلی بر تقابل و گسترش چشم بسته "رقابت های کور" تاکید دارد چرا که با انتخاب رئیس جمهور او میتواند "همه" سهمیه قدرت اجرایی کشور را در جهت جریان فکری خود به دست گیرد و رقیب و طرفداران و نخبگان آن جریان فکری 4 سال منتظر و محروم بمانند. به بیان ساده ما با یک ساختار صفر و صدی مواجه هستیم ساختاری که توان حضور و "همه" افکار و سلیقه ها را در درون خود ندارد. 🔹این ساختار جداکننده تحمیلی و غلط، پربدیهست که هیچگاه بستر گفتگو و مشارکت همه مردم و نخبگان را در اداره جامعه نمیدهد و در امتداد آن باید منتظر آثار شوم این ساختار غلط مانند عدم تمایل عده ای مردم در مشارکت و اداره جامعه یا شکل گیری دوقطبی بدرد نخور در رقابتها و... باشیم این مشکل زمانی خود را بیشتر نشان میدهد که رای نامزدها به هم نزدیکتر باشد . حال انکه ساختارهای یک کشور در "جهت گیری واحد" ، باید بتواند "تفاوت فکرها" را به همفکری و هماهنگی برساند نه اینکه انها را جبرا از هم جدا کند تا اعتراضات انباشته شده بیشتر سنگ راه یکدیگر باشد تا سنگ بردار راه از این رو رقابت در ریاست جمهوری بیشتر در جهت تخریب و حزب بازی بوده تا همفکری و هم افزایی چرا که ساختار کنونی بیشتر مروج و تسهیل گر "شدت بخشی" به اختلافات حزبی است تا مشارکت برای حل مسائل کشور. 🔸این تفویص مطلق یکطرفه قدرت اجرایی به جریانی خاص با اکثریت رای به شکل "صفر و صدی" اصلی ترین بستر اختلاف ها و شکل گیری جریان متضاد متعارض با هم است هرچه هست بستر همکاری برای هماهنگی و تفاهم جریان های مختلف در مدل انتخابات قوه مجریه با ساختار یکطرفه آن همیشه و همواره و در حد یک همکاری باقی می ماند. 🔹 شکل تفویض قدرت در قوه مجریه با محروم کردن حجم بسیار بالایی از آراء و افکار عمومی مخالف ، فقط بستر «رشد دو دستگی و دشمنی» را ایجاد میکند. "هم افزایی ترکیبی" جریان های مختلف انقلاب ذیل سیاست های کلی نظام، اصلی ترین خط تغییر ساختار انتخابات و قوه مجریه است ... آنچه بدیهی است ، ساختارها باید "تسهیل گر" همفکری جریانهای گوناگون فکری را در اداره جامعه فراهم کند نه اینکه کمک کند و فکرهای را مقابل هم قرار دهد... 🔹اجرای تک فکری یا تک جریانی یعنی ایجاد "عدم تعادل" با حذف یا هدر دادن دیگر فکرها و این بزرگترین تهدید در جهت و سرعت حرکت تمدنی کشور است چرا که انباشت یکطرفه قدرت همواره فساد زا و نامبارک است. ثبات حرکت متعالی و متوازن در "ساختار ترکیبی" و دوری از ساختار های "صفر و صدی" است. 🔹اینکه یک جریان خاص با اختلاف یک رای در دوره دوم میتواند همه قدرت اجرایی کشور را از آن خود کند به نوعی خطر همان حزب بازی های مدل "لیبرال دموکراسی" را به شکل غیر مستقیم خواهد داشت به بیان عامیانه "خودش رو بیار اسمش رو نیار" ما حزب نداریم ولی قواعد آن را در ساختارها اجرا میکنیم... 🔹 انچه از اصول "مردم سالاری دینی" در می آید، مشارکت نخبگان و مردم یک "پروژه" نیست یک "پروسه" است اما ساختار تفویض قدرت نامتوازن انتخابات در ریاست جمهوری اجازه حضور ادامه دار و پیوسته مشارکت عمومی_نخبگانی را نمیدهد به نظر می اید برخلاف تصور موجود این ساختار یکی از اصلی ترین علت های انسداد مشارکت حداکثری در فرآیند اداره جامعه است . 🔰در خلاصه کلام ساختارها باید بتواند "فرآیند"حضور "تفاوت" آرا در انتخابات از وضع قوانین تا اجرا را به شکل هماهنگ و همزمان به خود بدهد،باید به تناسب میزان رای، جریانهای متفاوت دارای جایگاه و قدرت اجرا "متناسب" باشد. ✍️مختاررضائیان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
🔰اندر حکایت علت های شکست پی در پی جبهه انقلاب در انتخابات 🗳وحدت حقیقی(نه کشکی) پیش نیاز پیروزی در هر رقابتی است نه پس نیاز... 🔸این یک اصل تکوینی_ الهی است ، اگر ها بر بنا نشود در سنگینی اختلافات ، بنا را فرو می ریزد در غفلت از استحکام پی ساختمان است که طبقات بیشتر فقط سرعت ریزش آن را بیشتر میکند... زمانی که رقابت بدون «حد وحدت» آغاز و اوج گیرد باید منتظر ذبح عقلانیت و اخلاق بود ، استدلالهای سخیف و اخلاق پر از خشنونت بخاطر عدم مرزبندی ها در رقابت ها همانند خوره تمام وسع جبهه انقلاب را خواهد خورد اینجاست که به دست خودمان خودمان را نابود میکنیم... 🔹رقابت بدون وحدت مانند گوری ست به اندازه وسعت جبهه انقلاب که برای خود میکنیم ، نه تنها پیروزی را ، که حداقلی های در همدلی وهمفکری را نیز از تو می گیرد... «حد رقابت در پایبندی به مرزبندی ها گفتمانی است» به تکرار مکررات اگر برای رقابت حدی را مشخص نکردی آنگاه باید منتظر کشتار اخلاق و عقلانیت توسط خود نیروهای انقلابی باشید هر انچیزی که در انتخابات 1403 نصیبمان شد. ویروسی که تمام توان استقامت تو را تا تسلیم کامل ، خواهد گرفت و تنها راه احیاء این جان نیمه جان برافراشتن اصول تا طاق آسمانهاست... 🔸انچه که در اثر «مدیریت شلخته» جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری 1403 دیدیم رقابت نه برای پیشرفت جبهه انقلاب که برای شکستن اصول واضح وحدت افرین بود بله اگر بدون به جنگ رفتی ، شبهات یقین های تو را قلع و قمع میکند و همینگونه است اگر بدون وحدت یقینی پا به عرصه رقابت ها گذاشتی ، رقابت های بدون حد و مرز همانند دیوانگان عقل از کف داده در سرمستی پیروز ، تمام اصول بدیهی و واضح تو را یا تحریف یا نابود میکنند. 🔹بله به درستی رقابت ها در پاییندی به مرزبندی های اصولی همواره عامل رشد افکار و اشخاص است اما امان از زمانی که رقابت را فدای وحدت کنیم آنگاه رقابت افسارگسیخته عامل ذبح برنامه ،استعداد و نخبگان تو میشود... رقابت بدون حد وحدت ، همیشه بازی در زمین رقیب گفتمانی توست. منشاء سومی که تنها کارش غفلت یا شکستن متغیرهای وحدت بخش گفتمان انقلاب بوده و هست و کاش و ای کاش میتوانستیم این منشاء سومی که در «پستو رسانه ها» مخفی شده را ببینیم کسی که با فشار رسانه ای خود اجازه وحدت را از جبهه انقلاب گرفت و در سیاه چاله تفرقه که خودمان کنده بود مارا تا الان گرفتار کرده... 🔸و این بزرگترین درس انتخابات ریاست جمهوری1403 است وحدت «پیش نیاز» هر رقابتی است نه «پس نیاز». انچه امروز به آن نیاز مبرم داریم عَلَم کردن مجدد اصول وحدت آفرین جبهه انقلاب و ایجاد مرزبندی تاریخی در درگیری تاریخی با است... 🔹لازم به تذکر است نباید به اسم وحدت نیز رقابت را حذف کرد . انچه نیاز است تعامل و تعادل بین وحدت و رقابت است. پایبندی به وحدت گفتمانی است که حصن امن رقابت سالم را ایجاد میکند در این زمین مطمئن است که رقابت ها عامل تحول و پیشرفت هستند اما بدون ایجاد محیط امن ، رقابت ها اصلی ترین عامل برای از بین بردن زیر بناهای این بنا خواهد بود، در استمرار رقابت و غفلت از وحدت ، هستی مان را به نیستی تبدیل میکند. شاید انچیزی که امروزه روز نظارگر آن هستیم ، رقابت های بدون حد و حصری ست که بعد از انتخابات ادامه دارد و تمام توان و استعداد نیروهای انقلاب را یکی یکی هدر و در نهایت نابود میکند. 🔰بدانیم گاهی پیچیده ترین مسایل محصول بی توجهی به ساده ترین راه حل هاست مانند مصائب امروز جبهه انقلاب که در اثر سهل انگاری یا کم ارزش انگاری وحدت و ورود بی مهابا به میدان رقابت هاست. جمله "برویم ببینیم چه پیش میاید" اوج ساده پنداری در رقابت های انتخاباتی ۱۴۰۳ بود اگر بدون وحدت در میدان رقابت وارد شدی آنگاه قدرت تفرقه سختی وحدت را چندین برابر و گاهی غیر ممکن میکند لذا وحدت پیش نیاز هر رقابت مثبت است نه پس نیاز... ✍️مختاررضائیان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
💢مقام معظم رهبری(دامه ظله) نحوه برخورد با دولت منتخب را برای همه ما مشخص فرمودند «تعامل سازنده» 🔰«توصیه موکدی که اینجا یادداشت کرده‌ام تعامل سازنده با دولت جدید است؛ همه کمک کنند که رئیس جمهور منتخب بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد انجام دهد. اگر ما توانستیم طوری رفتار کنیم که رئیس جمهور موفق شود این موفقیت همه ما است؛ اگر او در اداره کشور، پیشبرد اقتصاد کشور، مسائل بین‌المللی کشور و در مسائل فرهنگی کشور موفقیت کسب کند، همه ما موفقیت دست پیدا کردیم. پیروزی او پیروزی همه ما است؛ این را باید واقعا از بن دندان باور کنیم.» 💡در این بیان به نظر دو نکته حائز اهمیت است 1_ جبهه انقلاب باید از رویکردی تقابلی موجود که بیشتر ناشی از عصبانیت شکست است به رویکرد تعاملی برسد ، نقاط اشتراک را پیدا کرده و با تفصیل و توسعه ان بتواند بیشترین همکاری را با دولت ایجاد کند ، نگاه های خودخواهانه به مسائل کشور به خصوص در این لحظات حساس تاریخی جز شکست همگی چیزی را نصیب دو طرف نخواهد کرد . پیشتر نیاز به این داریم که همگی بر کشتی جمهوری اسلامی ایران نشسته ایم ، لذا همه اعمال نهایتا سرنوشتی خوب یا بد برای "همگی" رقم خواهد زد. 2_دیگر اینکه این تعامل نباید کورکورانه و جاهلانه باشد بلکه «سازنده» باشد ... یعنی در نهایت باید منجر به حل مسائل اصلی کشور و پیشرفت همه جانبه در جهت اهداف انقلاب شود. لذا همراهی بدون حساب و کتاب هم است .از این رو علاوه بر تعامل به سازندگی این تعامل هم باید توجه کرد، تعامل فعالانه و صادقانه که منجر به حرکت رو به جلو کشور و در نهایت منتهی به حل مسائل اصلی مردم و انقلاب شود . 🔸باید مصلحت کشور را بر همه مصالح حزبی یا گروهی ترجیح داد امروز نیازمند "فداکاری فعالانه" همه نیروهای انقلاب برای پیشرفت کشور با تعامل سازنده هستیم. از هرگونه نقد یا حاشیه سازی های بدرد نخور بایدبه شدت پرهیز کرد انچه بدیهیست به فرموده رهبری باید با ظرفیت فعلی این دولت کشور را اداره و به پیش برد و... ✍️مختاررضائیان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
فضای مجازی و انتخابات(قسمت اول).mp3
8.76M
🎧🗳میزان تاثیرات تربیتی فضای مجازی در کیفیت انتخاب مردم و سرنوشت انتخابات1403(قسمت اول) 🎙مختاررضائیان 🔹فضای مجازی و شکل گیری گونه ای خاص از انتخاب عمومی 🔹فضای مجازی و قدرت هدایت اراده عمومی به سمت نامزدهای خاص 🔹تحمیل مسائل زرد فضای مجازی بر مسائل واقعی کشور 🔹سطحی نگری در کیفیت انتخابات و نسبت مستقیم آن بر سبک زندگی مجازی ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
فضای مجازی و انتخابات(قسمت دوم).mp3
7.32M
🎧🗳میزان تاثیرات تربیتی فضای مجازی در کیفیت انتخاب مردم و سرنوشت انتخابات1403(قسمت دوم) 🎙مختاررضائیان 🔹فضای مجازی و عدم اجازه عبرت گیری جامعه در انتخاب درست 🔹فضای مجازی و غفلت بخشی از آرمانها و آرزوهای یک ملت 🔹فضای مجازی و تحمیل گونه ای از انتخاب گری 🔹سطحی خوانی و سطحی نگری در فضای مجازی اصلی ترین علت کیفیت ضعیف انتخابات1403 ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
فضای مجازی و انتخابات(قسمت سوم).mp3
7.6M
🎧🗳میزان تاثیرات تربیتی فضای مجازی در کیفیت انتخاب مردم و سرنوشت انتخابات1403(قسمت سوم) 🎙مختاررضائیان 🔹جهت بخشی به کیفیت انتخاب عمومی با ایجاد شوک های رسانه ای در روزهای پایانی انتخابات 🔹ایجاد سرگیجه عمومی و هدایت جبری به سمت و سوی خاص 🔹تحمیل قواعد زندگی در فضای مجازی بر فضای واقعی جامعه 🔹آتش به اختیار و حضور حداکثری بچه های انقلابی در فضای مجازی برای کنترل ابتدایی آن ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
💢اسلام ناب ، اسلام داعشی و اسلام آمریکایی 🎧🗳ریشه یابی شکست های پی درپی جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری1403 و انتخابات مشابه 🎙مختاررضائیان 🔸قسمت اول 🔸قسمت دوم 🔸قسمت سوم 🔸قسمت چهارم 📂سرفصل های اصلی 🔹سیره امیرالمومنین(علیه السلام) در مبارزه با اسلام داعشی برای مراقبت تاریخی از اسلام ناب 🔹طرد عمومی از اسلام ناب با شکل گیری اسلام تند و خشن داعشی توسط اسلام امریکایی 🔹نسبت مردم سالاری دینی و لیبرالیسم دموکراسی در فهم اسلام داعشی ، امریکایی و اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آ له) 🔹ایجاد بستر های رقابت ناسالم در جبهه انقلاب با ادبیات اسلام داعشی در اثر غفلت تاریخی از اسلام آمریکایی ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
نقد آموزش و پرورش.mp3
6.52M
🎧نقد آموزش و پرورش در مقایسه با نظام اهداف انقلاب اسلامی 🎙مختاررضائیان 🔰سرفصل های اصلی 🔹اصالت حرکت فردی در نظام آموزش و پرورش 🔹تعارض حرکت اموزش و پروش با حرکت عمومی انقلاب اسلامی 🔹ضرورت کار گروهی در نظام آموزش و پرورش 🔹ایجاد انگیزه های تمدنی در دانش آموزان 🔹تحول در آموزش و پرورش با رویکرد تمدنی 🔹مردم سالاری دینی الگو شامل در تحول ساختار آموزش و پرورش ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
وحدت گفتمانی با پایبندی به مرزبندی های تاریخی.mp3
4.22M
🔻اصلی ترین نیاز امروز،بچه انقلابی ها 🎙مختاررضائیان 🔺"وحدت گفتمانی" با ایجاد مرزبندی های تاریخی بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی 🔹🔹🔹🔹🔹 ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 استاد میرباقری | معنای دولت مردم 💥 باید در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری هم حضور پیدا کند، نه صرفاً در انتخابات. البته این فرایند، با حضور توده‌‌ای محقق نمی‌شود، بلکه بایستی ساختارهایی طراحی شود تا مشارکت عمومی را به‌شکل شبکه‌ای (نه متمرکز) محقق کند. این مدل، آرام‌آرام را شکل خواهد داد و جامعه اسلامی شکل خواهد گرفت. (۱۴‌۰۰) ☑️ @mirbaqeri_ir
فضای مجازی و انتخابات(قسمت چهارم).mp3
7.04M
🎧🗳میزان تاثیرات تربیتی فضای مجازی در کیفیت انتخاب مردم و سرنوشت انتخابات1403(قسمت چهارم) 🎙مختاررضائیان 🔹میزان اثرمندی فضای مجازی در هدایت قوای احساسی ، عقلانی و رفتاری مردم در انتخابی خاص ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
🔰نقدی دوستانه بر برنامه دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی 🔺برگزاری از این دست برنامه ها نقشی اصلی در انگیزه بخشی و اعتماد به نفس دختران و زنان انقلابی دارد اما زمانی که این برنامه ها با رویکردی ملی و در سطح رسانه ملی پخش میشود باید با متر و مقیاس اثرمندی ان در "کل جامعه" سنجیده و ارزیابی شود ،"انسجام ملی" مهمترین متغیر در نظام معیارها برای سنجش منصفانه و اصلی ترین دغدغه داخلی مقام معظم رهبری در بیانات نورزوی 1403 است به بیان ساده میزان اثرگزاری برنامه دختران انقلاب در تقویت یا تضعیف "هویت ملی" اصلی ترین متر سنجش میزان "کارآمدی" برنامه با رویکرد ملی است. ❓آیا حل مساله حجاب با نمایش یکطرفه اختلافات ممکن است یا تاکید بر نقاط مشترک ؟ 🔻اگر ابعاد ملی این دست همایش ها در برنامه ریزی لحاظ نشود میتواند به صورت "ناخوادگاه" بر شدت دوقطبی زنان "با حجاب" و "کم حجاب" بیفزاید و این همه ی آنچیزیست که میتواند به هویت ملی ما به عنوان موضوع بالادست هر برنامه ریزی فرهنگی_ملی ضربات جدی وارد کند. نگاه تک بعدی و صرفا مصرف داخلی آن منهای اثرات بیرونی بر کل جامعه میتواند شدت مرزبندی های کاذب با موضوع حجاب را بر کل جامعه تحمیل کند. 🔺عزیزان برای حل هر اختلاف فرهنگی نیازمند ایجاد یا کشف نقاط مشترک عمیق بین احاد مردم هستیم تا باب تفاهم و گفتگو باز شود چرا که حرکت به سمت حل اختلاف بدون تکیه گاه محکم مشترک فقط انسجام ملی را خدشه دارد میکند، در زمین حل اختلافات بدون ترسیم هیچگونه حد اختلاف و نبود نقطه مشترک فقط نابودی دو طرف را خواهیم دید . و بزرگترین نقطه مشترک حس دوست داشتن عمیق و حقیقی ایرانیها بهم است. 🔻 بله، ورود به هر موضوع اختلافی در فرهنگ مقدمتا نیازمند پایه ریزی محکم نقاط اشتراکی است . آنچه در این برنامه با رویکرد ملی دیده شد فقط تمرکز و تاکید بر نقاط اختلافی به صورت ناخوادگاه بدون توجه به هویت ملی مشترک بین همه زنان ایرانی بود و «چقدر ساخت برنامه های بر محور هویت ملی مشترک زنان ما در صداوسیما خالی است» هویت ملی پایگاه مشترک حل همه مسائل اختلافی با موضوع اندازه حجاب و دیگر مسائل مشابه است ، شدت محبت حقیقی و عمیق زنان و مردم ایران بهم محور شکل گیری هویت ملی ماست،این محبت گسترده و عمیق در بین مردم ایران است که میتواند مسائل اختلافی را روان و آسان تر از هر لحظه و گاهی بدون دخالت انواع استدلال های خشن و سنگین عقلی، حل کند . 🔻انچه در تحلیل رهبری نسبت به موضوع حجاب فهم میشود ، این موضوع یک چالش تحمیلی بر زنان بی دفاع ماست نه یک واقعیت برآمده از باور و آگاهی عمومی آنها. بیشتر از تاکید بر اختلاف در اندازه حجاب باید بر خیرخواهی و شدت محبت زنان ایرانی بهم به عنوان نقاط مشترک قلبی تمرکز کرد تا با ایجاد پایگاه احساسی قوی ، باب گفتگو و استدلال در روشنگری نقشه شوم استکبار بر زنان باز و مسائل آسان و روان حل شود. همواره کشف و ایجاد نقاط وحدت بخش مقدم بر نقاط اختلاف افکن بود و هست. 🔺متاسفانه بار منفی اجتماعی و اثار ملی این برنامه در بی دقتی دست اندرکاران و رسانه ملی بیشتر از پیامدهای داخلی آن بود، امیدواریم در آینده این دست برنامه ها خارج از قشری نگری و با معیاری ها ملی و در نسبت درست با هویت ملی سنجیده و طراحی شود تا با دست خودمان انسجام ملی را مخدوش نکنیم. 💡تذکر 🔸همه این نقدهای دوستانه بهیچ وجه به معنای بی تفاوتی به مساله حجاب نیست بلکه تاکید بر «شناخت درست مساله» و «شیوه درست مواجه» با مساله حجاب است تا بتوانیم به راه حلی جامع و مانع برسیم. ✍️مختاررضائیان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
💢 گریه سیاسی_اجتماعی نیاز امروز ما در هیئت هاست 🔻جامعه امروز نیازمند "گریه" بر "کم کاری اجتماعی" خود در تاریخ با موضوع "مظلومیت سیاسی امام" است . بزرگترین سوال ما از ما اینست؟چگونه کم کاری "مردم" یا به تعبیر درستر"ما" باعث ظلم های پی در پی نسبت به امام شده که مظلومیت امام از نبودن امثال سلمان ها و ابوذرها نیست که از نبودن "مردم" است 🔺به راستی اگر جامعه در مسئولیت پذیری تاریخی خود متعهدانه و مجاهدانه پای تصمیمات سیاسی امام در تشکیل و تکامل جامعه میماند این حجم از جنایات سخت بر امام وارد نمی شد این ها همگی نه در کم کاری تک تک ما که محصول "جاماندگی جمعی" ماست. 🔺عزیزان حصن اجتماعی به مراتب قوی تر از فداکاری فردی در محافظت از امام است بی پرده بگویم اگر ما، ما بودیم شاهد این حجم از مصائب بر ائمه هرگز و هرگز نبودیم و این همه انچیزیست که باید به آن برسیم و بر آن گریه کنیم. 🔻باید به دنبال تغییر نقشمان در تاریخ باشیم باید دیگر نه امام فدای کم کاری ما که ما باید در پرکاری، خود را فدای راه امام کنیم بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي وَ أَهْلِي وَ مَالِي وَ أُسْرَتِي... واین شعار امروز ماست و انقلاب شروع این انقلاب درونی مردم در تغییر نقش ها است. باید دژی به بلندای مردم نه افراد ساخت تا شکر نعمت امام ممکن و روزافزون شود. 🔻ما نیازمند "گریه تاریخی امت" در کم کاری تاریخی خود نسبت به اطاعت از امر سیاسی ولی هستیم این گریه فراتر از گریه فردی بر مظلومیت فردی امام است باید و باید هنر هیئت و مداحی از روضه بر "اخلاق مردگی فردی" به گریه "سیاسی ماندگی مردم" برسد گریه جمعی در گسستن ها در تفرقه ها در دوری از محور وحدت بخش عالم یعنی امام که راهگشای مسائل اجتماعی امروز ماست. 🔺گریه سیاسی_اجتماعی است که میتواند در دل خود پالایش جمعی و سپس حماسه اجتماعی را خلق کند. هر آنچه امروز درباره آن صحبت میکنیم ارتقا هنر مداحی متناسب با سطح درگیری امروز ما یعنی انقلاب اجتماعی ماست. گریه اجتماعی در کم کاری های سیاسی است که همدلی های مومنانه را بر محور محبت ولی ایجاد میکند و این شاهراه رسیدن به قرب الی الله است. ✍️مختاررضائیان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
🔆 جوان نمی‌تواند ازدواج کند، به نظام فحش می‌دهد و مطالبهٔ «آزادی» می‌کند. این «آزادی‌خواهی» ناشی از «دموکراسی‌خواهی» نیست؛ ناشی از «تحقیری» است که «مدل سرمایه‌داری» و «اختلاف طبقاتی» بر این ملت تحمیل کرده. پس از اینکه «سرمایه‌‌داری» با یال و کوپالش استقرار پیداکرده است، هویت انقلابیِ جوانان را متلاشی کرده و موردحمله قراردادید و هویت آن‌ها را هویتِ پول کردید، در این صورت، آن‌ها می‌گویند «این‌ها خودشان برای پولدارها ‌همه‌چیز درست می‌کنند و برای قدرتمندان سیاسی هم که همه‌چیز فراهم است (یعنی هم پسر تاجر می‌تواند زن بگیرد و هم پس فلان آخوند)، امّا می‌گویند این چیزها برای تو حرام است؛ تو برو تِی بکش!» 🔰 مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی ۱۳۷۸ ☑️ @AndisheMonir
🔰ضرورت پوست اندازی انقلاب ؟! 🔹باید انقلاب را با زمانه زنده کرد در مقایسه های لحظه به لحظه مردم با آرمان شهرهای تمدنی غرب است که میل ها را جهتمند و انتخاب ها را به سمت وسوی خاص هدایت یا "مجبور" میکند اگر نتوانیم زیبایی ها، قدرت عقلانیت و کارآمدی انقلاب را در مردم بروز کنیم اگر نتوانیم باور به "دیگر اندیشی" و "دیگرخواهی" مردم را بارور کنیم اگر نتوانیم انقلاب را در حرکت تکاملی مردم و اسلام زنده کنیم، حتما انقلاب با مردم خواهد مرد. 🔸"تحقیر عمومی" در تحمیل گونه ای مشخص از زندگی توسط فضای افسارگسیخته مجازی ، انتخابات مردم را مجبور به انتخابی خاص میکند ، دیکتاتوری رسانه اجازه نفس کشیدن آزادانه در "انتخاب آزادانه"را از ملت خواهد گرفت. او در مقایسه تحقیر آمیز هرروز خود با تمدن پوشالی غرب روز خود را سپری میکند او در زیست 24 ساعته با فضای مجازی ولنگار خود را با دیگری موهوم ،متمدن، مدرن مقایسه میکند لذا میخواهد به او شبیه ترین باشد «اگر انقلابی نباشد» ، لذا انتخاب های خود را به سمت سوی آرمان شهرهای مجازی تنظیم و به حرکت در می آورد ...و هرکس که بتواند این مسیر تحقیر و تقلید را برای او هموار کند میتواند رای او را کسب کند. 🔹عزیزان در تغییر نسل هاست که باید انقلاب پوست اندازی کند و کارآمدی و زیبایی خود را به رخ بکشد، قدرت تحول گرایی و تحول آفرینی خود را اثبات کند والا می ماند و در جامی زند و این اولین و اخرین گام در انحطاط و استحاله است. 🔹تازمانی که تصاویر ساختگی از ارمان شهرهای پوشالی غرب توسط فضای مجازی بر مردم تحمیل میشود باید منتظر جهت گیری های خاص در انتخاب و انتخابات باشیم . تحلیل انتخابات را باید در نبرد فضای مجازی با فضای انقلابی دید... و همه اینها معلول محوری ضعف ما در عدم بروزرسانی انقلاب و پوشش کمرنگ رسانه از قدرت هماوردی انقلاب با تمدن غرب است. هویت دیگرخواهی و دیگر اندیشی مردم انقلابی در غفلت از رسانه به استحاله فرهنگی خواهد انجامید. 🔸ابتدا انچه هستیم را واضح به نسل امروز نشان دهیم و بعد با خلق امید، خط تکاملی انقلاب را با تحول در نظام آموزش و پروش بر محور تربیت جهادی کامل کنیم که بار انقلاب تنها بر دوش کسانی که مجاهدانه زندگی میکنندممکن است...عزت و افتخار فقط در تربیت نسل مجاهد آشکار میشود و تحقیر و تسلیم را در نسل واداده. 🔹حس مبارزه خواهی در سطح تمدنی مسیر اصلی تحول در نظام اموزش و پروش ماست اگر خواسته های دانش اموزان خود را کوچک نگاه داشتیم یا کوچک کردیم آنگاه به راحتی در هاضمه تمدن غرب محو خواهند شد و این همه انچیزیست که در ساختار تربیتی فضای مجازی دیده میشود. جزئی خوانی ،جزئی نگری ، جزئی خواهی اینها همگی از آداب و آثار حتمی زیست در فضای مجازی است. 🔸پیامدهای پنهان فضای مجازی در "حال نگری" و "حالی نگری"است که اراده انسان را به اندازه امروز و الان کوچک میسازد به تعبیر خودمانی کاری میکند تا بیشتر از حال امروزش چیز دیگری را نبیند و نخواهد اینگونه است که فردا و فرادها را از امروز تو مگیرد، گذشته و آینده یک نسل را در صندوقچه تاریخ مخفی میکند تا لاقید و لابالی وار یک ملت را به هر سو که میخواهد بکشد. در این حال و حالی نگری افراطی است که فرایند کوچک سازی اراده های انسانی برای پیش بینی ، کنترل و استعمار مجدد او توسط فضای مجازی آغاز میشود. استعمار فرانو با حضور و کنترل در ناخودآگاه و سیطره جهل در ملت ها شکل میگیرد.به درستی که تنهایی نسل جوان امروز محصول تنبلی ها در تحول و غفلت از رسانه است. 🔹راه حل چیست؟ باید مردم را تحقیر کرد باید مردم را کوچک و کوچک تر کرد تا بتوان آنها را در خود حل کرد تا بتوان استعمار کرد و این اصلی ترین رسالت فضای مجازی در کوچک سازی آرمانهای یک ملت است زمانی که تمام خواست تو در سلف مشترک در پخش برنامه نود در رفع فیلترینگ در دوچرخه سواری بانوان در اب بازی دختران در... وقتی خواسته های یک ملت کوچک شد راحتر بلعیده میشود راحتر استعمار میشود 🔹عزیزان فضای مجازی اصلی ترین دزدنامرئی فرهنگ بلند انقلابی امروز ماست دزد ارزوهای بلند تمدنی ایران و متاسفانه نظام آموزش و پرورش ما در خواب عمیق بی خیالی و خوش خیالی بسر میبرد اگر جاهلانه در خدمت آن نباشد. 🔸عزیزان باید انقلاب را بروز کنیم والا باید منتظر مرگ تدریجی رویاهایمان باشیم. باید قدرت مبارزه را به نسل امروز برگردانیم تا همانند جوانان اوائل انقلاب گام دوم را به بلندی جامعه الگو اسلامی به بلندی تمدن نوین اسلامی بردارد. ✍️مختاررضائیان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
دعا روش مطلوب تربیت دینی.mp3
11.86M
🎧دعا روش مطلوب تربیت دینی(قسمت اول) 🎙مختاررضائیان 🔸روش مطلوب تربیت دینی برای هماهنگی و تنظیم همه عبادت ها 🔹جانمایی و اهمیت روش تربیت در تربیت 🔸بیان روشهای متفاوت تربیت در مکاتب فلسفی 🔹ایجاد فضای امن انتقال و رشد با مفهوم کلیدی دعا ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
🔰جاماندگی آموزش و پرورش ... 🔹حس مبارزه خواهی در سطح تمدنی مسیر اصلی تحول در نظام اموزش و پروش ماست اگر خواسته های دانش اموزان خود را کوچک نگاه داشتیم یا کوچک کردیم آنگاه به راحتی در هاضمه تمدن غرب محو خواهند شد و این همه انچیزیست که در ساختار تربیتی فضای مجازی دیده میشود. جزئی خوانی ،جزئی نگری ، جزئی خواهی اینها همگی از آداب و آثار حتمی زیست در فضای مجازی است. 🔸پیامدهای پنهان فضای مجازی در "حال نگری" و "حالی نگری"است که اراده انسان را به اندازه امروز و الان کوچک میسازد به تعبیر خودمانی کاری میکند تا بیشتر از حال امروزش چیز دیگری را نبیند و نخواهد اینگونه است که فردا و فرادها را از امروز تو مگیرد اینگونه است که دیروز و دیروزها را تو میگیرد و گذشته و آینده یک نسل را در صندوقچه تاریخ مخفی میکند تا لاقید و لابالی وار یک ملت را به هر سو که میخواهد بکشد. 🔹با حذف گدشته و اینده یک ملت و افراط در حال نگریست که "عبرت" و "بصیرت" را از ملت خواهد گرفت اینگونه ست که یک ملت کر و کور به راحتی استعمار میشود... 🔹در این حال و حالی نگری افراطی است که فرایند کوچک سازی اراده های انسانی برای پیش بینی ، کنترل و استعمار مجدد او توسط فضای مجازی آغاز میشود. استعمار فرانو با حضور و کنترل در ناخودآگاه و سیطره جهل در ملت ها شکل میگیرد.به درستی که تنهایی نسل جوان امروز محصول تنبلی ها در تحول و غفلت از رسانه است. 🔹در منظومه فکری نظام سلطه تنها راه کنترل اراده های عمومی کوچک کردن آن است و این کوچک سازی گاهی با "تحقیر" گاهی با "تهدید" گاهی با "تطمیع" به دست می آید هر چه هست باید مردم و ملت ها را کوچک و کوچک تر کرد تا بتوان آنها را در خود راحت و راحتر حل کند تا بتوان با کمترین هزینه بیشترین استعمار را کرد و این اصلی ترین رسالت فضای مجازی در کوچک سازی آرمانهای یک ملت است در شکستن وحدت ها و ایجاد تفرقه ها.. 🔸زمانی که تمام خواست تو در سلف مشترک در پخش برنامه نود در رفع فیلترینگ در دوچرخه سواری بانوان در اب بازی دختران در...خلاصه شود راحتر بلعیده میشوی راحتر استعمار میشوی چرا که نه توان مقاومتی در کوچک سازی اراده تو مانده نه توان بازگشتی برای احیاء خود... در خلاصه بیان کوچک کردن آرمانها، کوچک کردن فکرها، کوچک کردن میل ها، کوچک کردن اراده ها توسط ساختار جبری فضای مجازی است که فرایند بلعیده شدن یک ملت را برای استعمار مجدد آسان میکند. 🔸با قدم های کوچک فقط میتوانی به اندازه عمرت از دنیا بهره ببری باید گام هایمان را تا بی نهایت بزرگ کنیم تا بتوانیم فراتر از دنیا بخواهیم و حرکت کنیم تا دنیا مزرعه آخرتمان باشد. 🔸تنها راه عاجل احیاء ونهادینه کردن آرمانهای بلند تمدنی انقلاب در روح و جان دانش آموزان است اینگونه است که بلندی آرمانها و فکرها در هاضمه کوچک تمدنی غرب او را وادار به عقب نشینی و در نهایت همراهی با قواعد تو میکند. ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
🔰چگونه اینترنت با کنترل گذشته یک ملت، هویت آن را تغییر میدهد ... ▪️وقتی "قدرت حافظه یک ملت" در تنبلی ها، در رجوع پی در پی به اینترنت کم و کمتر شود فرایند "ضعیف سازی" برای تغییر جهتمند هویت آغاز میشود، پر بدیهی است که ما در نیازمندی به پاسخ سوالاتمان مجبوریم به گذشته آن مساله برای "شناخت درست" آن مساله مراجعه کنیم تا پاسخ درست را بیابیم اما پیشینه این سوال را نه در خزانه ذهنی یک ملت که در انبار اطلاعات اینترنت جستجو می کنیم. ▪️منبع که هیچ کنترلی بر آن نداریم تنها در تنبلی حافظه خود را هر روز وامدار آن کرده ام تمام اطلاعات را برای پاسخ به سوالاتم از او می گیرم شاید تا جایی میتوانستم اینترنت را در کنار منابع مطالعاتی دیگر انتخاب کنم ولی تا جایی دیگر در "انفجار سوالات و شبهات" این وادادگی ذهن مجبورم کرده که تنها به او رجوع کنم و به او اعتماد کنم... در این رجوع پی در پی است که گونه ای از عادت، گونه ای از اخلاق شکل میگرد "تنبلی ذهن" در "کم کاری حافظه" میتواند "وادادگی ذهنی" را ایجاد کند... و اینجاست که جهت گیری پاسخ به سوالات با کنترل منابع از دست من خارج و به دیگری سپرده می شود و سوال اینجاست آن دیگری کیست؟ اینترنت چیست؟ ▪️تبارشناسی اینترنت خبرهای خوشایندی را از مالکان آن به ما نمیدهد خبرهای از استعمار بیرحمانه ملت ها در تاریخ و حالا استعمار فرانو...در روایات ما منبع اطلاعاتی سالم در پاسخ سالم به سوالات سالم، امام معرفی شده ...فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ پس اگر نمی‌دانید از اهل ذکر سؤال کنید.(نحل 43) اینجاست که دوگانه ها در تفاوت راه ها شکل می گیرد. ▪️با اینترنت ،قدرت حفظ اطلاعات گذشته از کنترل درونی یک جامعه به بیرون از آن منتقل میشود، اینگونه "اندازه" و "جهت" عبرت گیری از گذشته در جبر اراده ها محدود بیرونی مدیریت و کنترل میشود تا "عبرت سالم" یا "عبرت نافع"را از من و ما بگیرد (1) که عبرت ها در باطن گذشته پنهان است. واقعیت آن است که گذشته تو در حافظه اینترنت مدیریت میشود نه خزانه امن داخلی جامعه وزمانی که کسی بتوانند گذشته یک ملت را مدیریت کنند میتواند آینده او را با تغییر گذشته به سمت وسوی خاصی هدایت یا به تعبیر درستر مجبور کنن...میتواند انگیزها ، مفاهیم ، تعاریف را به گونه ای نرم و در جایی سخت ، تغییر دهد ، میتواند جای شهید و جلا را با دستکاری گذشته تغییر دهد، آنگاه که توانستی منابع اطلاعاتی یک ملت را در گذشته کنترل کنی آینده را به دست خواهی آورد ▪️انگاه که معیار سنجش درستی یا نادرستی هر "گزاره عمومی" در "استناد" به اینترنت شکل می گیرد ، با حاکمیت بر اطلاعات گذشته یک ملت است که میتوانی مسیر عبرت یا چگونگی انتقال از امروز به گذشته مساله را برای راستی آزمایی به دست بگیرید، مسیر درستی یا نادرستی مسیرصدق و کذب یک گمانه عمومی را در جهت میل خود کنترل کنید و این ضرورت شکل گیری نهاد ملی اطلاعات در یک جامعه برای ایجاد مسیر "امن "انتقال الان به گذشته برای استناد ودرستی هر گزاره تحمیلی یا شبهات هرروزه امروزه است. ▪️در حاکمیت بر اطلاعات تاریخ یک ملت است که میتوانی جهت عبرت گیری را در گذشته تغییر دهی و اینگونه اینده و سپس هویت آن را میتوانی دگرگون کنی . در خلاصه کلام اگر بتوانی "زمان" یک ملت را مصادره کنی میتواند "هویت" آن را به دلخواه تغییر دهی(2)...برای عبرت گیری سالم از تاریخ، از گذشته باید کنترل منابع اطلاعاتی گذشتگان را به دست بگیرم والا محکوم به استحاله فرهنگی هستیم. 📝پی نوشت: (1)امام على عليه السلام : فاتَّعِظوا عِبادَ اللّه ِ بِالعِبَرِ النَّوافِعِ.... اى بندگان خدا! از "عبرتهاى سودمند" درس گيريد...( نهج البلاغة: الخطبة۸۵) 🔹"عبرتهای نافع"زمانی محقق میشود که کنترل بر اطلاعات گذشته در جهت گیری الهی ، به دست شما باشد اگر دشمن بتواند گذشته را کنترل و مدیریت کند میتواند جای جلاد و شهید را برای تغییر آینده و هویت یک ملت به دست گیردو ... (2)امام على عليه السلام : كَفَى مُخبِرا عَمّا بَقِيَ مِنَ الدّنيا ما مَضى مِنها. گذشته دنيا، براى خبر دادن از آينده آن كافى است . ( غرر الحكم : ۷۰۵۷ ) 🔹قدرت عبرت گیری سالم یک جامعه است که میتواند آینده اون جامعه رو تضمین کند که آینده در گذشته نهفته است اگر ملتی اهل بصیرت بود میتواند آن را دریابد.امام على عليه السلام : الاعتِبارُ يَقودُ إلَى الرَّشادِعبرت گرفتن، به راه راست مى كشاند .( بحار الأنوار : ۷۸/۹۲/۱۰۱ ) ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
❓رسالت آموزش و پروش، قدرت روش حل مساله یا قدرت ایجاد مساله است ؟ ▪️"روش حل مساله" همواره "رویکردی انفعالی" به "مسائل تحمیلی"از بیرون فرد و جامعه است ، در این نگاه دانش آموز برده حل مسائلی است که بر او تحمیل شده . پذیریش روش حل مسئله صرف در رویکرد کلی آموزش و پرورش نمونه از استعمار استعدادهای و توانهای دانش آموزان یک جامعه در کشف پاسخ سوالاتیست که به صورت ناخوادآگاه یا جبر ساختاری بر او تحمیل میشود (1)... در بسترهای جبری مشکل زاه،مسائل در ضمیر ناخوادگاه تو نفوذ و سمت وسوی خاصی پیدا میکند و اینگونه تو "برده پاسخ گوی" به مسائلی هستی که نظام سلطه بر تو تحمیل کرده ... ▪️پذیریش بی چون و چرایی روش حل مسئله در نگاه تربیتی گونه ای از اخلاق بردگی را در فرد و جامعه نهادینه میکند ، او همواره بر مدار خواسته های دیگری زندگی میکند ، نقشی حداقلی و تبعی برای فرد و جامعه که در اتفاقاتی که بر او عارض شده به او اعطا میشود ،دراین اتفاقات است که او مسائل را می یابد و تمام هم و استعداد خود را برای حل آن مصروف میکند... سوال اینجاست آیا این مساله ،حقیقا مساله اوست؟ این مسائل است که در سبک زندگی خاص بر او تحمیل شده لذا او برای ادامه بقاء خود مجبور به حل مسائل تحمیلی است ، در غیر اینصورت مسائل تل انبار شده او و زندگی او را به فنا خواهد داد. نظام سلطه با خلق میدان های درگیری و ایجاد اتفاقات ، مسائل را بر استعدادی نخبگانی و عمومی تحمیل میکند تا هزینه پاسخ به مسائل خود را دیگران بدهند و اینگونه چرخ دنده ها این ساختار شوم و ظالمانه با خلق اتفاقات ، خلق مسائل ، خلق پاسخ، برده داری نوین را رقم میزند. ▪️حال انکه در نظام تربیت دینی ، اتفاقات در ترکیب حضور اراده های ارادی فرد ، جامعه با اراده تاریخی _ الهی رقم میخورد . تغییر نقش فردو جامعه از حالت تبعی به تصرفی با قدرت ایجاد اتفاقات شکل می گیرد با این قدرت است که توان ایجاد و تغییر شرایط به دست میآید. در میدان درگیری حق و باطل است که اتفاقات رقم میخورد و از دل اتفاقات مسائل وتلاش برای پاسخ ها شکل میگیرد. بله در قدرت خلق میدان های درگیری حق و باطل است که با تحمیل اتفاقات و مسائل بر نظام سطله، آنها را وادار به پاسخگویی یا پاسخ یابی میکنی ... آنچه امروز به آن نیاز داریم تغییر وضعیت ساختار کنونی آموزش و پروش و آموزش عالی از رویکرد انفعالی به "رویکردی تهاجمی" در میدان "درگیری تمدنی" است . دانش اموزان و دانشجویی ما باید بتوانند با قدرت آرمان خواهی در توجه به مبانی ، میدان های درگیری را ایجاد کنند... ▪️اتفاق تلخ در نظام شلخته آموزش و پروش و آموزش عالی ما اینجاست که ساختار تحقیق و پژوهش ما در پایان نامه ورساله های دکتری با رویکرد منفعلانه همواره در خدمت تمدن رقیب و حل مسائل او بوده ، فرایندها از طرح مسائل تا روشهای پاسخگویی و در نهایت معیارهای ارزیابی همگی در خدمت ساختار رقیب تمدنی تو تعریف و تدوین شده به بیان ساده بهترین استعدادهای و نخبگان ما در صدد یا در خدمت حل مسائل تمدنی رقیب مصروف شده این یک واقعیت تلخ است در بردگی نوین است. ▪️انقلاب نمونه عالی از قدرت ایجاد میدان درگیری تمدنی در ترکیب مبارک "امت و امام" است مردم با تغییر نقش تبعی خود با اعتماد متقابل بین امام و امت توانست یک اتفاق جهانی را رقم بزند با این اتفاق بزرگ توانست مسائل خود را بر نظام سلطه جهانی تحمیل کند مسائلی که تمدن رقیب در سیطره جهل خود هرگز توان پاسخ به آن را ندارد و نخواهد داشت. شکست های پی در پی او در حل مساله خود با انقلاب در نابودی یا اضمحلال انقلاب بخاطر قدرت میدان داری انقلاب با اتکاء به غیب عالم است هر انچه او از آن محروم است. ▪️عزیزان مهمترین تحول تربیتی نه در روش حل مساله که "روش ایجاد مساله" است .در قدرت ایجاد میدان های درگیری تمدنی است که رویکرد تهاجمی میتواند قدرت خلق اتفاقات را به دانش آموز و دانشجو بدهد..."وادادگی عقلانی "در حل مسائل نتیجه ساختار خواب زده امروز ما در آموزش عالی و آموزش و پرورش است... با قدرت آرمان خواهی و اتکاء به مبانی باید توان ایحاد میدان درگیری را در خلق مسائل به دانش آموز و دانشجو خود بدهیم . پی نوشت: (1) البته روش حل مساله زمانی که فرد و جامعه آن را در محیط آزادانه انتخاب کرده باشند ، مشکلی را ایجاد نمیکند بلکه تحمیل خود آگاه و ناخودآگاه موضوع ماست. ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
فضای مجازی و انتخابات(قسمت پنجم).mp3
8.34M
🎧🗳میزان تاثیرات تربیتی فضای مجازی در کیفیت انتخاب مردم و سرنوشت انتخابات1403 🔸(جمع بندی) 🎙مختاررضائیان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
🔰سلسله جلسات میزان تاثیرات تربیتی فضای مجازی در کیفیت انتخاب مردم 🎙مختاررضائیان 🔹میزان اثرمندی فضای مجازی در هدایت قوای احساسی، عقلانی و رفتاری عمومی به سمت وسوی خاص... ▪️قسمت اول ▪️قسمت دوم ▪️قسمت سوم ▪️قسمت چهارم ▪️قسم پنجم ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar