eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
6.2هزار دنبال‌کننده
617 عکس
111 ویدیو
57 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه جدید: http://rezvan.taliedaran.ir 💻 سامانه قدیم: http://rezvan2.taliedaran.ir راه ارتباطی با ما : @S_Alavi110
مشاهده در ایتا
دانلود
: مدت امامت حضرت ده سال بود. آیا در آن مدت از زندگی سیدالشهدا هیچ اعتراضی به حکومت نبوده است؟ : حدود نوزده سال مجموع دوره‌ی امامت امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام است. تقریباً شش ماه ماجرای آتش‌بس است و شش ماهی هم درگیری سیدالشهداء با یزید است. 🔻این نوزده سال خیلی شبیه به همدیگر است؛ یعنی مورخ اگر حواسش به تیتر کتاب تاریخ نباشد، متوجه نمی‌شود که امام عوض‌شده؛ چون رفتار دو امام به‌شدت شبیه همدیگر است و همان تغییرات حکومت به‌سمت زدن ریشه‌ی وجود اهل بیت در جامعه هم در این سال‌ها هست. مردم مخصوصاً مردم مدینه هم اهل‌ بیت را به‌عنوان مرجع اجتماعی، سیاسی و علمی قبول و باور نداشتند. 🔻مردم به امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام فقط به‌عنوان پسران و عزیزان و فامیل پیغمبر نگاه می‌کردند. پیامبر فامیل زیاد داشت. وقتی می‌شنیدند فامیل پیامبرند، قیمت و اعتبار اجتماعی‌شان به‌‌شدت می‌شکست. لذا، امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام در آن نوزده سال عمده‌ی تلاششان این بود که با بخشش‌کردن به فقرا در خانه‌ی اهل بیت گم نشود و یک خاطره‌ی خوشی از خانه‌ی ائمه بماند. 🔻روایات زیادی که از بخشش‌های عجیب‌غریب امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام داریم فقط به‌خاطر همین است که در این خانه بسته نشود. البته در آن دوره گاهی سختگیری‌ها به‌گونه‌ای بود که اگر کسی محبّ این دو بزرگوار بود به‌شدت جانش به خطر می‌افتاد. : یعنی در این نوزده سال هیچ اقدامی نشد؟ : حکومت به‌هیچ‌وجه اقدام گسترده را اجازه نمی‌داد، چراکه به‌شدت فضای امنیتی و برخوردهای شدید جدی بود. حالا دو سه تایش را مثال می‌زنم: 🔻زمانی که امام حسن علیه‌السلام شهید شد، عده‌ای به امام حسین علیه‌السلام نامه نوشتند که آقا الآن شما امام‌ هستید. حضرت زمان معاویه شرایط را جوری می‌دید که اگر می‌خواست اقدامی کند، اداره‌ی رسانه‌ی فرهنگی مسئله به‌گونه‌ای بود که برای مردم روشن نمی‌شد که قیام برای تنافس در قدرت است یا اصلاح امت. لذا، حضرت در آن آتش‌بسی که امضاء شده بود و معاویه به آن پایبند نبود، آرام بود. 🔻البته گاهی اعتراضاتی مثل ماجرای ولایتعهدی، قتل حجربن‌عدی و یا جسارت به امیرالمؤمنین علیه‌السلام روی منبر از جانب امام حسین علیه‌السلام صورت می‌گرفت، ولی آن اعتراضات آن‌قدری نبود که به‌سمت براندازی برود؛ چون جامعه از نظر فرهنگی نمی‌توانست تشخیص بدهد که امام حسین علیه‌السلام دنبال چیست. @rezvan_marefat
پدرش امیرالمؤمنین‌ علیه‌السلام به صورتش نگاه می‌کرد و می‌فرمود: ای دلیل گریه‌ی هر مؤمن...
: چه شد که با آمدن یزید، امام اعتراض را علنی کردند؟  : یزید که آمد حضرت اوّل کار دید اگر بخواهد حکومت یزید را بپذیرد، یک اتفاقی در جامعه می‌افتد که تا امروز دیگر هر مبارزه‌ای نامشروع قلمداد می‌شود. 🔻ببینید یک فکری که امروز در میان برادران غیرشیعه هست و هنوز بسیاری به آن معتقدند اینکه می‌گویند هر کسی که حاکم مسلمین شد، (حالا با شورا، با انتخاب فرد قبلی، با تعداد کمی از خبرگان امت یا ولایتعهدی یا کودتا بالاخره به قدرت رسید) اگر رسماً نگوید من کافرم و بگوید من مسلمانم ولو فاسدترین فرد و قاتل اولیاء خدا باشد، اطاعت از او واجب است و کسی حق قیام علیه او را ندارد. 🔻این فکر به‌مرور آرام‌آرام در جامعه شکل گرفت و بعد در فلسفه‌ی سیاسی و فقه سیاسی سعی کردند به آن بار بدهند و کم‌کم مسئله‌ی جاافتاده‌‌ای شد. 🔻در قرن ششم ادعا شد: «وَ أمّا الْخُروجُ عَلَیْهِمْ وَ قِتالُهُمْ فَحَرامٌ بِإجْماعِ الْمُسْلِمینَ وَ إنْ کانوا فَسَقَةً ظالِمین»؛ خروج علیه حاکم جامعه‌ی اسلامی به اجماع حرام است، حتی فاسق باشد و آدم‌ها را بکشد و اموال مردم را بالا بکشد؛ یعنی جریانی دنبال این بود که مبارزه با ظلم را منفی، حرام و مرگ جاهلی تلقی کند. تا زمان حکومت معاویه فضای فرهنگی اجازه‌ی این مبارزه را نمی‌داد که خط روشن بشود. ادامه دارد... @rezvan_marefat
در حال برگزاری... نشست علمی دانش پژوهان دوره تخصصی محاضرات با استاد دوره، خانم دکتر طوسی🍀
: حرکت حضرت برای قیام از کجا شروع شد و چه مراحلی داشت؟ : پس از اینکه حضرت ظلم بیّنی را دید، با آن مقابله ‌کرد. حالا این مقابله به پیروزی و حکومت بیانجامد یا نیانجامد، حضرت در مدینه به آن کاری نداشت. 🔻در شروع کار هم به حضرت خیلی اعتراض شد، حتی بعضی از زنان، شاگردان، اصحاب و طلبه‌‌های تازه درس‌خوانده به حضرت نامه نوشتند و ایشان را نهی از منکر کردند؛ امّا حضرت حرکت را از مدینه شروع کرد‌. 🔻یک حرکت تبلیغی که نشان بدهد روح اسلام آسیب‌خورده، بنیان اسلام درهم‌شکسته و شما اصلاً متوجه نشدید. جالب اینکه شهر پُر از صحابی است، ولی به آقا اعتراض می‌کنند که چه کار داری می‌کنی! 🔻اینجا حضرت دنبال این است که حرفش به گوش آدم‌های بیشتری برسد؛ یعنی فعلاً تبلیغی است و بهترین جا برای این تبلیغ هم مراسم حج بود. اینجا مرحله‌ای است که زائران بیت‌اللّه‌الحرام با حضرت همراه‌اند. 🔻ببینید اگر حضرت دنبال این بود که صرفاً یک حکومت موقت تشکیل بدهد، می‌توانست در مکه این کار را بکند؛ چرا؟ چون تاریخ نشان‌داده که مکه جمعیت بومی کم و زوّار بیت‌اللّه زیادی دارد و آدم‌هایی که دورترند، تهمت‌های زده شده به سیدالشهدا را کمتر شنیدند و پسر پیغمبربودن برایشان مهم است. 🔻بنابراین، حضرت به‌راحتی می‌توانست در مکه حکومت تشکیل بدهد، امّا حضرت نمی‌خواست صرفاً حکومت تشکیل بدهد و آن را از یزید بگیرد و هر کاری بکند. حکومت برای سیدالشهداء و ائمه ابزار احقاق حق است. 🔻حضرت چند ماه در مکه بود و در این فرصت شروع به روشنگری می‌کند و دو نکته را متذکر می‌شود:   ۱. جایگاه اهل بیت را برای جامعه توضیح می‌دهند؛ یعنی اگر می‌خواهید گمراه نشوید، حدیث ثقلین داریم.  ۲. این جریانی که آمده به اسم اسلام دارد آیات قرآن را با خودش تطبیق می‌کند، اصل اسلام را نابود خواهد کرد. @rezvan_marefat
: به حضرت گفتند چرا در مکه نمی‌مانی؟ در مکه طرفدار دارید و می‌توانید حکومت تشکیل بدهید. واقعاً هم حضرت می‌توانست حکومت موقتی را تشکیل بدهد، ولی حضرت می‌فرمایند من از پیغمبر شنیدم که حرمت خانه‌ی خدا نباید با خون من شکسته شود. 🔻وقتی حضرت می‌خواست از مکه بیرون بیاید، حکومت خواست جلویش را بگیرد که نزدیک بود بیرون مکه درگیری نظامی پیش بیاید؛ چرا؟ چون همه بدانند که من به مکه برنمی‌گردم و نمی‌خواهم در مکه کشته شوم. 🔻یک بهتان‌ جدی آن زمان عبداللّه‌بن‌عمر به امام حسین علیه‌السلام زد که تو پسر پیغمبری، پیغمبر خیلی زاهد و عابد بود و اهل دنیا نبود. تو برای دو روز دنیا که چه کسی رئیس شود، قیام نکن! 🔻ببینید ادبیات بنی‌امیه چنان امت را سخیف کرد که هر مبارزه‌ای قدرت‌طلبی می‌شود؛ امّا مسئله‌ی حضرت این نبود. اصلاً حرکت سیدالشهدا ترجمه‌ی شعائر است. حرمت خانه‌ی خدا از شعائر است. 🔻حضرت همان موقعی که در مکه هست و با مردم صحبت می‌کند، با کوفیان و بصریان نامه‌نگاری می‌کنند. به بصریان در چند جمله می‌فرمایند که حق ما را خوردند و مسیر اشتباه رفت و ما می‌خواهیم قیام کنیم، امّا این نامه‌ها لو رفت و سفیر امام کشته شد و بزرگان بصره هم متأسفانه همراهی نکردند. 🔻وقتی حضرت در مکه هست، کوفیان به حضرت نامه می‌نویسند و می‌گویند الحمدللّه ما شنیدیم رأس بنی‌امیه کشته‌شده و حالا یزید آمده و حکومت را غصب‌کرده و بیت‌المال را برای خودش‌کرده و هر کاری دلش بخواهد می‌کند. او استبدادی عمل می‌کند و رضایت امت برایش مهم نیست. بعد می‌گویند کوفه برای قیام شما آماده است. 🔻سیدالشهداء در پاسخ نفرمودند این چه اولویت‌بندی‌هایی است که شما کردید‌، بلکه حضرت فرمود اشکالاتی که بر حکومت کردید درست است و من هم برای همین موارد بیعت نکردم؛ امّا از کجا معلوم شما پای کارید!؟ من مسلم را می‌فرستم که ببینم شما راست می‌گویید یا نه! اگر شما راست بگویید من می‌آیم. اینجا معلوم می‌شود که حضرت اگر شرایط برای تشکیل حکومت یا اسقاط بنی‌امیه را حتمی می‌دیدند، اقدام می‌کردند. ادامه دارد... @rezvan_marefat
تنها دو روز تا پایان نام‌نویسی مدرسه تابستانه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖صفحات ۹۵ تا ۹۷ 📚 درسنامه نقد جریان احمدبصری ✍ نویسنده: استاد محمدی هوشیار 🎙 گوینده: آقای محمدجواد کریم نظر @rezvan_marefat
یادتون نرفته که از کتاب صوتی داریم؟ رفقایےکه کتاب تقدیم شون شده با ما همراهند؟
: امام حسین ع رفتار و صحبت‌های مردم کوفه را تأیید کرد، امّا می‌خواست آن‌ها را امتحان کند. 🔻حضرت در نامه‌ای که به مردم کوفه می‌نویسند، به چهار نکته اشاره می‌کنند که مردم این مواردی که ازبین‌رفته را بفهمند:  ۱. مهم‌ترین مسئله، اعاده‌ی جایگاه اهل بیت در جامعه است. اهل بیت نجات‌بخش‌اند. بقیه دنبال اموال و زندگی و پول‌اند، ولی امام خودش را به‌خطر می‌اندازد. ۲. این مسیری (غصب خلافت، غصب اموال مسلمین، حکومت استبدادی، بی‌رضایت مردم و اموال مردم را بین عده‌ای نگه‌داشتن) که بنی‌امیه پیش‌گرفته، همان طاغوت است و طاغوت باید روشن شود؛ یعنی مردم بفهمند بنی‌امیه جرثومه‌ی فساد است تا شاید در مراحل بعدی بتوانیم بیشتر روشنگری کنیم. در واقع،‌ امام دارد قطره‌چکانی فرمایشات و تبلیغاتش را گسترده می‌کند. ۳و۴. باید حکومت بنی‌امیه ساقط شود تا حکومت اسلامی شکل بگیرد. حالا حضرت کجا برود؟ نامه‌نگاری بین امام و کوفیان شکل می‌گیرد، ولی در نامه‌نگاری امام با بصریان، پاسخی از طرف آن‌ها برای امام نمی‌آید. 🔻مدینه هم که جای برگشت نیست؛ چون اولاً حکم قتل امام صادرشده، ثانیاً، آنجا یاری ندارد. در مکه هم اگر ترور شود، بی‌حرمتی می‌شود. پس، حضرت باید از مکه بیرون بیاید. 🔻شام هم که خود یزید هست و دورترین نقطه به امام است. پس، اگر کسی بخواهد دنبال تبلیغ باشد راهی جز کوفه ندارد، کوفه‌ای که بخش‌ عمده‌شان با امام همفکرند. البته امام این احتمال را هم می‌دهند که مردم همراهی نکنند، امّا جای دیگری را در این حد پیدا نمی‌کنند. 🔻بنابراین،‌ یا امام باید کلاً از رفتارش دست بکشد و با یک عذرخواهی محترمانه به مدینه برگردد که این کار را نمی‌کند یا از مکه خارج شود و به‌سمت کوفه برود که همین کار را هم می‌کند. @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: از اینجا به بعد امام دنبال چه بودند؟ : وقتی امام به‌سمت کوفه حرکت می‌کند دنبال این است که اگر فرصت پیش بیاید و شرایط اجازه بدهد، بخشی از حکومت بنی‌امیه را اسقاط کند و حکومت اسلامی را تشکیل بدهد. 🔻به این جهت به‌سمت کوفه می‌رود. بعد هم به جناب مسلم‌بن‌عقیل نامه می‌نویسد که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت قابل ملاحظه‌ای در شهر کوفه همراه‌اند. البته در طرفدار اهل بیت بودن مردم مختصر بگویم که معاویه سال ۴۴، چهل پنجاه هزار نفر از شام را در کوفه ساکن کرده بود و چهل پنجاه هزار نفر را از کوفه به خراسان فرستاده بود و ترکیب جمعیت را به‌هم‌ریخته بود. 🔻همواره ناصبیان رأس حکومت کوفه بودند، ولی از نظر کمیتی اکثراً طرفدار اهل بیت‌اند. البته نه به‌معنای شیعیان امروز، ولی امیرالمؤمنین و اهل بیت را به بنی‌امیه ترجیح می‌دادند. 🔻ببینید کوفه در تاریخ خیلی تخریب شده است. علتش هم طرفداری از اهل بیت بود. برخی‌شان سستی کردند، ولی همراه بودند. وقتی که حضرت به‌سمت کوفه حرکت می‌کند و خبر شهادت مسلم به ایشان می‌رسد، اینجا اگر می‌خواست صرفاً نظریه‌ی سکولارها که نظریه‌ی فرار است را در نظر بگیرد، باید قایم می‌شد، ولی این کار را نکرد؛ چون می‌خواست به مبارزه ادامه دهد. 🔻از طرفی هم می‌دانست که اوضاع کوفه به‌هم‌خورده و عبیداللّه آمده، ولی تنها جایی‌ که عده‌ای طرفدار حضرت‌اند، همان کوفه بود. لذا، امام مسیر را ادامه می‌دهد تا اینکه به سپاه حر می‌رسد. سپاه حر جلوی حضرت را می‌بندد. 🔻حضرت به حر فرمود نمی‌خواهید، برمی‌گردم؛ یعنی من نمی‌خواهم شروع‌کننده باشم. حضرت نفرمود بیعت می‌کنم، بلکه فرمود وظیفه‌ی‌ من تبلیغ است که حق را روشن کنم، امّا حالا که جلوی من را گرفتید، نمی‌خواهید برمی‌گردم. امّا سپاه حر امام را محاصره کرده بود و کار به‌جایی رسید که یا باید تسلیم یا کشته می‌شد. اینجا حضرت فرمود بین شمشیر و ذلت هیهات‌من‌الذله؛ امام از اوّل نفرمود هیهات‌من‌الذله و همین‌طور می‌رویم کشته شویم. 🔻ما نظریه‌ی شهادت را به این معنا که امام برای کشته‌شدن رفت،‌ نمی‌پذیریم. اگر حضرت برمی‌گشت هم بیعت نمی‌کرد. شاید آن وقت مسیر دیگری را انتخاب می‌کرد،‌ ولی اجازه‌ انتخاب مسیر دیگری را هم به امام ندادند. 🔻اگر آخرش را بخواهم بگویم، همه‌ی سخنرانی‌های حضرت در کربلا، سخنرانی حضرت زین‌العابدین و زینب کبری در شام همین مسیری است که گفتم. 🔻در خطبه‌ی امام سجاد علیه‌السلام اصلاً یک کلمه نیامده که ما چرا قیام کردیم؛ چون این حرف خیلی سنگینی در دربار یزید بود. اگر امام می‌فرمود که ما علیه طاغوت قیام کردیم، خب درجا امام را می‌کشتند. 🔻قرار هم نبود که امام بعدی بی‌جهت کشته شود، امّا در آن فضایی که لعن علنی امیرالمؤمنین علیه‌السلام عالم‌گیر است، عمده‌ی خطبه‌ی سیدالساجدین این است که می‌فرمایند من پسر پیغمبرم، من پسر علی‌بن‌ابی‌طالبم، من پسر فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها هستم، من پسر آن کسی هستم که خونش روی ریگ‌های بیابان ریخت. یعنی در همان مسیری که سیدالشهدا آغاز کرده بود، باید جایگاه اهل بیت معلوم شود. حضرت نمی‌فرمایند ما علیه ظلم قیام کردیم. قیام علیه ظلم فرع آن مسئله‌ی اهل بیت است. 🔻در واقع، امام سجاد علیه‌السلام بحث را به نقطه سر خط آن قیام تبلیغی برگرداند. تا وقتی معلوم نشود که اهل بیت مرجع‌اند و مقابل طاغوت‌اند، گرفتن حکومت فایده‌ای ندارد. پایان نشست صمیمانه با @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏢 مدرسه تابستانه طلیعه داران ظهور شروع دوره ها: اول شهریورماه مهلت ثبت نام: ۳۰ مردادماه 🟢 لینک ثبت‌نام دوره نقد مدعی یمانی سطح۱ https://survey.porsline.ir/s/kc6bDDt کانال دریافت محتوا آموزشی https://eitaa.com/Naghdmodaeyamani ___________________________ 🟢 لینک ثبت‌نام دوره نقدوهابیت سطح۱ https://survey.porsline.ir/s/2r2JpEs کانال دریافت محتوا آموزشی https://eitaa.com/naghdvahabiat ___________________________ 🟢 لینک ثبت‌نام دوره مهدویت سطح۱ https://survey.porsline.ir/s/E4262fW کانال دریافت محتوا آموزشی https://eitaa.com/Aayenh313 ___________________________ 🟢 لینک ثبت‌نام دوره ولایت فقیه https://survey.porsline.ir/s/PiCs2u9 کانال دریافت محتوا آموزشی https://eitaa.com/velayateefaqih ___________________________ 🟢 لینک ثبت‌نام دوره امامت پژوهی https://survey.porsline.ir/s/JCZ3k8K درگاه دریافت محتوا آموزشی http://rezvan.taliedaran.ir ___________________________ 🟢 لینک ثبت‌نام نقد شبهات تاریخی سطح۱ https://survey.porsline.ir/s/W2y4Kct درگاه دریافت محتوا آموزشی http://rezvan.taliedaran.ir ___________________________ 🟢 لینک ثبت‌نام دوره محاضرات سطح۱ https://survey.porsline.ir/s/6xeGg6F دریافت لینک گروه آموزشی https://eitaa.com/M_HASHEMIBENI ___________________________ 🟡 لینک ثبت نام ویژه برنامه "از من تا او" ویژه نوجوانان سراسر کشور سنین ۱۴ تا ۱۹ سال https://survey.porsline.ir/s/XVQu8O4 دریافت لینک گروه آموزشی https://eitaa.com/fa_eskandari ___________________________ 🔖 دوره های ✅ دوره های مهدویت۲، نقدوهابیت۲، نقد مدعی یمانی۲، نقد شبهات تاریخی۲، نقد تصوف فرقه ای، نرم افزارهای علوم اسلامی پیش‌نیاز دارند که برای شرکت در دوره های مذکور الزاما باید پيش نیاز آن گذرانده شود. 🛑 پیش‌نیاز دوره ها در یک نگاه 👈 محاضرات۱ پیش‌نیازِ محاضرات۲ 👈 نقد وهابیت۱ پیش‌نیازِ نقدوهابیت۲ 👈 ولایت فقیه پیش‌نیازِ نقد تصوف فرقه ای 👈 مهدویت پژوهی۱ پیش‌نیازِ مهدویت پژوهی۲ 👈 نقد مدعی یمانی۱ پیش‌نیازِ نقد مدعی یمانی۲ 👈 نقدشبهات تاریخی۱ پیش‌نیازِ نقدشبهات تاریخی۲ _______________________ 🟩 توصیـه های مسئول آموزش: 🔴 نظر به بازه زمانی دوره های آموزشی از یک تا سه ماه، لطفا بر حسب زمان و توانمندی که دارید در دوره ها ثبت نام بفرمایید. 🔴 دوره های مهدویت۱، ولایت فقیه، نقد مدعی یمانی۱ و نقد وهابیت۱ در بستر ایتا برگزار می‌شوند، عضویت در کانال های آموزشی جهت دریافت دروس الزامی ست. 🔴 دوره های محاضرات ۱، ۲ و ۳ در بستر ایتا برگزار می‌شود، عضویت در گروه آموزشی جهت دریافت دروس و ارتباط مستقیم با استاد الزامی ست. 🔴 ویژه برنامه "از من تا او" در بستر ایتا و قرار برگزار می‌شود، عضویت در گروه آموزشی جهت دریافت دروس و ارتباط مستقیم با استاد الزامی ست. 🔴 حتما حین دوره جزوه بنویسید تا دو نمره تشویقی را کسب نمایید. دانش پژوهانےکه دست به قلم می‌شوند علاوه بر قبولی در آزمون های پایان ترم از نمرات بالایی برخوردارند. 🔴 ارسال تکالیف دوره محاضرات و ویژه برنامه معارفی الزامی و ۱۰‌ نمره آزمون پایان دوره را شامل می‌شود. 🔴 پس از استقرار در کانال و گروه های آموزشی، کانال رضوان‌ معرفت را ترک نفرمایید. رضوان‌معرفت درگاه ارتباطی ما با شما و تنها کانال جامع اطلاع رسانی و برنامه های موسسه ست. 🔴 شرکت همزمان دوره ها = عدم موفقیت 🔴 صرف استماع دروس= عدم کسب نمره قبولی _______________________ 🔔 متقاضیان دوره های امامت پژوهی و نقد شبهات تاریخی که تا ۳۰ مردادماه ساعت ۲۳:۵۹ ثبت نام می نمایند می توانند از اول شهریورماه با مراجعه به سامانه آموزش الکترونیک به ادرس: http://rezvan.taliedaran.ir به محتوای دروس دسترسی داشته باشند. نام کاربری: کدملی رمز: شماره همراه شماست ‼️ تنها در صورت ثبت نام در تاریخ مقرر (۱۵ لغایت ۳۰ مرداد) امکان دسترسی به سامانه را خواهید داشت. ✍ نام‌نویسی مدرسه پاییزه با دوره های آموزشی‌ جدید ۱۵ شهریور ماه خواهد بود. https://eitaa.com/rezvan_marefat
| لینک تمام دوره های آموزشي ۳۰مردادماه ساعت ۲۳:۵۹ غیرفعال می‌شود. ثبت‌نام کنندگان از ابتدای شهریورماه می‌توانند به محتوای دروس دسترسی داشته باشند.
| با هدف گرامی‌داشت ایام اربعین حسینی و در راستای رفاه حال شما زائرین محترم از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۷ شهریورماه درسی ارائه نخواهد شد. دوره های آموزشی مدارس علمیه خواهران از این امر مستثنی بوده و کلاس‌ها کما فی السابق ادامه دارد.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖صفحات ۹۷ تا ۹۹ 📚 درسنامه نقد جریان احمدبصری ✍ نویسنده: استاد محمدی هوشیار 🎙 گوینده: آقای محمدجواد کریم نظر @rezvan_marefat
در حال برگزاری... نشست علمی دانش پژوهان دوره تخصصی محاضرات با استاد دوره، سرکار خانم طوسی🍀
سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از تاریخ نهم مهرماه لغایت یازدهم مهرماه سال ۱۴۰۲ با موضوع “همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک” از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار خواهد شد. محورهای مقالات کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به شرح زیر اعلام شد؛ 🔰جنگ و صلح عادلانه 🔰اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم 🔰آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی . مقابله با تکفیر و افراطی‌گری 🔰همدلی و همدردی اسلامی 🔰احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت‌شکنی و توهین 🔰تقبیح عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی 🔹آدرس وبگاه کنفرانس: iuc.taqrib.ir 🔹نشانی دبیرخانه علمی: قم بلوار ۱۵ خرداد، نبش کوچه ۴، پژوهشگاه مطالعات تقریبی؛ 🔹پست الکترونیک: info.taqrib@gmail.com 🔹تلفن: ۰۲۵۳۷۷۵۵۴۴۵ داخلی ۱۰۳-۱۱۴-۱۵۷ 🔹نگارش مقاله: حداقل ۸ صفحه و حداکثر ۲۰ صفحه ۳۰۰ کلمه‌ای؛ (مقالات می‌تواند به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی باشد) 🔹آخرین مهلت ارسال اصل مقاله: ۱ مهرماه ۱۴۰۲ @rezvan_marefat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖صفحات ۹۹ تا ۱۰۱ 📚 درسنامه نقد جریان احمدبصری ✍ نویسنده: استاد محمدی هوشیار 🎙 گوینده: آقای محمدجواد کریم نظر @rezvan_marefat
﴿یکی در برابر همه﴾ تمام قبایل هم قسم شدند تا درخت اسلام را از ریشه بکنند. عرب هرچه داشت از امکانات و نیرو به میدان آورد. بیش از ده هزار مبارز کارآزموده سلاح بر دست و زره بر تن به صف شدند. سپاه اسلام بر خلاف همیشه به استقبال دشمن نرفت، این بار به توصیه سلمان در شهرماند و خندقی بزرگ و عمیق را سد راه رسیدن به مدینه ساخت محاصره طولانی روحیه سربازان را فرسوده و سران کفر را حسابی کفری میکرد باید در این خمودگی نیروها برگ برنده ای رو می کردند. پنج پهلوان پیل افکن دشمن با اسب های زین شده به خط زدند و در حرکتی برق آسا از خندق گذشتند چرخی در میانه میدان زدند و گرد و خاکی به پا کردند. عمرو بن عبدود از همه دلیرتر و سرشناس تر بود رجز خواند و مبارز طلبید. دلهای نفاق زده بیش از همیشه به خدا و رسولش بدبین بود و کسی را یارای هماوردی با عمرو نبود، جز علی که بالاخره اجازه یافت و مانند شیری غران، رجزخوان به میدان شتافت. وقتی میرفت پیامبر در وصف او سرود: «برز الاسلام کله الى الكفر كله؛ تمام اسلام به مصاف تمام کفر شتافت. 📚 واقدی، محمد بن عمر، المغازي، ج ۲، ص ۴۷۰ و ۴۷۱ @rezvan_marefat
/ دانش پژوهانِ کلاس امامت پژوهی و نقد شبهات تاریخی سطح یک تنها سه ماه فرصت دارند تا دوره خود را به اتمام رسانند. مدیریت دوره بعهده خودتان است. پس از تاریخ مقرر درس مورد نظر بسته خواهد شد‌. ✅ عزیزانےکه از ۱۵ تا ۳۰ مرداد ماه ساعت ۲۳:۵۹ از طریق درگاه های ثبت نام، نام نویسی فرمودند؛ ثبت نام شان تایید و به سامانه دسترسی دارند. سامانه آموزش الکترونیک رضوان‌معرفت🔰 http://rezvan.taliedaran.ir نام کاربری: کدملی (۱۰رقم) رمز: شماره همراه شماست. ❌چنانچه در بازه زمانی مقرر، نام نویسی نموده اما سامانه ورود شما را نامعتبر می‌خواند، کدملی و رمز خود را به وارد نمایید.
/ دانشجویان دوره امامت پژوهی که در آزمون شفاهی مردادماه نمره قبولی را کسب کردند، گواهینامه شان صادر شد.
﴿فضایل او بیش از شماره است﴾ فقیه بود و محدث. ساکن بغداد. همان‌جا علم حدیث را فراگرفت و تا مقام استادی پیش رفت. ابوبکر آجری در سال‌های میانی زندگی احساس کرد بیشتر نیاز به آموختن دارد و پله‌های زیادی از دانش مانده که باید از آن بالا برود. شال و کلاه کرد و راهی مکه شد. حالا دیگر اهل قلم بود و صاحب کتاب. می‌خواست آنچه آموخته بود را به دیگران نیز بیاموزد و با نگارش احادیث، آن را برای آیندگان حفظ نماید. در کنار نقل حدیث هرجا چیزی به ذهنش می‌رسید در توضیح و تفسیر روایات بیان می‌کرد. روزی روایاتی را که درباره علی مرتضی شنیده بود می‌آورد. نوبت به روایات علوی رسید. هرچه از علی مرتضی در کتاب‌های معتبر سراغ داشت آورد، می‌نوشت و می‌شمرد. دید انبوه روایاتی که فضایل علی را نقل کرده‌اند بسیار بیشتر از ظرفیت کتابی است که او قصد نگارش آن را دارد. به همان‌ها که نقل کرده بود بسنده کرد و نوشت: "اوصاف و مناقب علی که خدا از او راضی باد و همچنین فضیلت های او بسیار بیشتر از آن است که بتوان آن را به شماره آورد". 📚 آجری، الشریعة، ج۴، ص۱۷۵۹ و ۲۰۹۲ @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا