eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.4هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
6هزار ویدیو
337 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این کانال ایجاد می‌شود 💎کانال خوب،نافعتر رفیق خوبه @rooshanfekr2 🤝 http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 🤔 🔥🔯🔥 رادیو فردا: تصور امنیت و بازدارندگی اسرائیل فرو پاشیده است ♦️«تصور بازدارندگی و برقراری امنیت پایدار توسط ارتش اسرائیل فرو پاشیده و ترمیم شدن کامل آن نیز محل تردید است». ♦️وبسایت رادیو فردا درباره این تحلیل خود نوشت: گروه افراطی حماس که مورد حمایت جمهوری اسلامی است و آمریکا و اتحادیۀ اروپا آن را یک سازمان تروریستی می‌دانند، از ۱۵ مهر به اسرائیل حمله کرد و از آن زمان جنگی در غزه جریان دارد که پیش‌بینی روند و آیندۀ آن موضوع تحلیل‌های گوناگون است. ♦️جنگ غزه وارد ششمین هفته شده و هنوز آیندۀ این جنگ نامعلوم است. هیچ‌یک از کشورهای اسلامی جز محکومیت کلامی و اقدامات دیپلماتیک برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و فشار برای آتش‌بس دائم اقدامی انجام نداده‌اند و بعید است که به سمت تحریم اقتصادی اسرائیل و استفاده از اهرم‌های فشار حرکت کنند. ♦️در این میان، تنها جمهوری اسلامی، نیروهای اقماری خود را برای فشار به اسرائیل فعال کرده است. ایران با تشدید جنگ نیابتی و افزایش کنترل‌شدۀ حملات حزب‌الله لبنان، شبه‌نظامیان شیعۀ عراقی و نظامیان وابسته به حوثی‌های یمن در تلاش برای افزایش فشار به اسرائیل است. ♦️جمهوری اسلامی از ابتدا مستقل از سطح مشارکت در عملیات «طوفان الاقصی» کوشید تا جنگ غزه متوقف و تبادل زندانی در چارچوب خواسته‌های حماس برقرار شود. ♦️مقامات تهران از نتایج عملیات «طوفان الاقصی» راضی هستند که به‌زعم آن‌ها موازنۀ قوا و معادلات قدرت در خاورمیانه و به‌طور مشخص منازعۀ اسرائیل - فلسطین را به‌نفع جبهۀ مقاومت تغییر داده است. ♦️«جبهۀ مقاومت» عنوانی است که برای گروه‌های شبه‌‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی نظیر گروه افراطی حماس، ‌جهاد اسلامی، حزب‌الله لبنان، گروه‌های شیعۀ عراقی و پیکارجویان مستقر در سوریه به کار برده می‌شود. ♦️کلیات رویکرد جمهوری اسلامی بعد از شروع جنگ غزه را می‌توان در محورهای زیر دسته‌بندی کرد: حفظ حاکمیت حماس در غزه، راه‌اندازی پروپاگاندا و تبلیغات و جنگ روانی علیه اسرائیل، گسترش نفوذ در افکار عمومی جهان اسلام، تضعیف هژمونی غرب در منطقه و جهان اسلام از طریق جنگ رسانه‌ای، سایبری و اطلاعاتی، تقویت سیاست نابودی اسرائیل و طرح یک‌دولتی در قالب برگزاری همه‌پرسی با حضور همۀ فلسطینی‌ها و فلسطینی‌تبارها در دنیا، ایجاد اخلال در عادی‌سازی روابط اسرائیل و اعراب، و تقویت «جبهۀ مقاومت». ♦️همۀ این‌ها در چارچوب طرح درازمدت ناامن‌سازی اسرائیل در درون و مرزها با رویکرد غیرتعجیلی انجام می‌شود. ♦️در واقع برنامۀ جمهوری اسلامی و نیروهای اقماری‌اش، فرسایشی کردن جنگ غزه با کاهش فشار بر حماس از طریق ایجاد جبهه‌های درگیری محدود در شمال اسرائیل و حملات موشکی به مناطق مرکزی و بندری آن است. ♦️سخنان ابراهیم رئیسی در اجلاس کشورهای اسلامی روشنگر است. او طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی در کوتاه‌مدت و درازمدت را تبیین کرد که ابتدا جنگ متوقف شود و سپس به «جنایت‌های اسرائیل» در دادگاه جهانی رسیدگی شود و در نهایت، یک همه‌پرسی برگزار شود. ♦️توماس فریدمن، روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی، در سفر خود به اسرائیل بعد از عملیات طوفان الاقصی گفت که «اسرائیل دیگر مثل قبل نخواهد شد». ♦️ برخی گزارش‌های میدانی در رسانه‌هایی چون نیویورک‌تایمز، رویترز و تایمز اسرائیل حاکی است که بخشی از شهروندان اسرائیلی به‌خصوص ساکنان شهرهای مرزی با نگرانی به آیندۀ خود فکر می‌کنند. ♦️در حال حاضر تصور بازدارندگی و برقراری امنیت پایدار توسط ارتش اسرائیل فرو پاشیده و ترمیم شدن کامل آن نیز محل تردید است. ♦️اکنون شماری از اسرائیلی‌ها، هر روز نگران جان و یا تخریب اموال و منازل‌شان هستند. اقتصاد اسرائیل به‌خصوص در شهرهای نزدیک لبنان و نوار غزه نیز تحت تأثیر جنگ قرار گرفته است. ♦️تداوم و ماندگاری این وضعیت، هدف جمهوری اسلامی است که در طی دهه‌ های گذشته تلاش کرده ساختارها و امکاناتی فزاینده برای آن ایجاد کند، از حضور سازمان‌یافته و برخوردار از تجهیزات نظامی و اطلاعاتی اسلام‌ گرایان جهادی در نزدیکی اسرائیل تا شکل‌گیری حملات مرگبار در کرانۀ باختری. ♦️از این زاویه، مقامات جمهوری اسلامی، وضعیت پیش‌آمده را نقطه‌عطفی در ایجاد تشویش و ناامنی در اسرائیلی بعد از سال ۱۹۷۳ می‌دانند. طرح مورد انتظار جمهوری اسلامی، تثبیت این وضعیت در مقطع کنونی با حفظ حاکمیت حماس در نوار غزه و گسترش مرحله به مرحلۀ تهدیدات امنیتی و حملات تخریبی در آینده است. ♦️به‌عبارت دقیق‌تر، هدف آن‌ها ترمیم ‌ناپذیری ضربۀ امنیتی واردشده به اسرائیل است. جمهوری اسلامی، مقابلۀ فرسایش‌گر و درازمدت با اسرائیل را ادامه می‌دهد. ✍محمد ایمانی 🇸🇩" إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ  " @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دعا برای افزایش روزی..!💠 💎أعلمك خمس كلمات علمنيهن جبرئيل (عليه السلام) قالت: يا رسول الله ما الخمس الكلمات؟ قال: 💎( يا رب الأولين و الآخرين، يا ذا القوة المتين، ويا راحم المساكين، ويا أرحم الراحمين) و رجعت فلما أبصرها علي (عليه السلام) قال: بأبي أنت وأمي ما وراءك يا فاطمة؟ قالت: ذهبت للدنيا وجئت للآخرة، قال علي (عليه السلام): خير أمامك خير أمامك 📚 بحارالانوار ج ۴۳ ص۱۵۳ @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 (ص): ‌ 💎 براى كه داريد، حتى اگر باشد، دست به سوى عز و جل دراز كنيد؛ زيرا تا آن را نگرداند، (برآورده) نشود.🌹 ‌ 📚بحار:۹۳/۲۹۵/۲۳ @rooshanfekr
🔴 یکی از اعتقادات برخی از مردم این ضرب‌المثل است: « كه به خانه رواست به حرام است.» 🌀برخي از ضرب المثل‌ها چند پهلو هستند كه در برخي از موارد، داراي معناي صحيح و در برخي از موارد، داراي معناي باطلي هستند. عبارت « كه به رواست» دو جور قابل تصور است: اول اينكه مراد از «روا بودن» را «واجب بودن» بدانيم. يعني «چراغي كه در خانه است، در مسجد است». دوم اينكه مراد از «روا بودن» را «مستحب بودن» بدانيم. يعني «چراغي كه در خانه است، در مسجد است». اگر صورت اول منظور باشد ، ضرب‌المثل صحيح است، يعني اگر كار واجبي بر عهده انسان باشد، نمي‌تواند به سبب انجام يك مستحب، از انجام واجب باز بماند؛ مثلا پرداخت حق همسر و فرزندان واجب است. انسان نمي‌تواند از نفقه ايشان كه بر وي واجب است، كسر نموده و براي ساخت يا تعمير مسجد خرج نمايد. رسول خدا مي‌فرمايد:«كَفَى بِالْمَرْءِ إِثْماً أَنْ يُضَيِّعَ مَنْ يَعُول (من‌لا‌يحضره‌الفقيه، ج۳، ص ۱۶۸) ‌؛در گنه‌كاري شخص همين بس كه وي حقوق افراد تحت تكفّل خود را ضايع سازد!» مهم اینکه گاه فداکاری و ایثار را می‌توان به اهل خود آموخت و با اختیار اهل خود و انتخاب خودشان آنها را بسمت ازخودگذشتگی سوق داد در اینجا با اینکه چراغ به خانه واجب است اما اهل خانه خود مسیر را انتخاب کنند پس با اینکه چراغ به خانه واجب است ولی با انتخاب خود مستحبِ ایثار را انجام می‌دهند. مواظب باشیم این ضرب‌المثل توجیهی برای نابودی آموزه ایثار در جامعه نشود. اما اگر صورت دوم منظور باشد، فرد مكلف، بين انجام دو مستحب قرار مي‌گيرد. بهتر است كه مستحب را انجام دهد؛ مثلا از يك سو وسعت امكانات و تامين رفاه بيشتر براي افراد تحت تكفل مستحب است از سوي ديگر ساختن مسجد و تعمير مسجد هم مستحب است. رسول خدا مي‌فرمايد: كسى كه در مسجدي از مساجد خدا چراغى بيافروزد، تا وقتى كه نور آن چراغ به خاموشى نگرايد، فرشتگان و حاملان عرش الهى براى او طلب آمرزش و مغفرت‌كنند.» (ثواب‌الأعمال‌و‌عقاب‌الأعمال، ص۲۹) در اين موارد اگر فردي خواست يكي از اين دو مستحب را انجام دهد، بهتر است كه مستحب مهمتر را انجام دهد. پس انجام مستحب مهمتر، واجب نيست تا ترك آن حرام باشد. چون چراغي كه مستحب در خانه باشد، در مسجد حرام نيست، بلكه در مسجد هم مستحب است. چه بسا استحباب آن در مسجد بيشتر هم باشد. حتی گاه در خانه مستحب است اما در مسجد واجب است مثل رفع نیازمندی یک فقیر که در صورت توانایی است. @rooshanfekr
💠 💠 از 🌟امام صادق(ع) روایت شده که پیغمبر(ع) فرمود: یهود جمع شدند عیسی(ع) را بکشند جبرئیل او را به بال خود پوشانید چون عیسی به بالا نظر کرد این دعا را در درون بال جبرئیل نوشته دید. 🌟پیغمبر اکرم(ع) فرمود: 💎به خدایی که جانم در دست اوست هر مؤمنی که با اخلاص این دعا را بخواند عرش مجید و هفت‌آسمان و زمین تمام به حرکت آید و خدای متعال به فرشتگان گوید: شما گواه باشید که من دعای او را استجاب کردم و آنچه او در دنیا و آخرت خواست به او بخشیدم. . 👈🏻👈🏻اَللّهُمَّ اِنّی اَدْعُوکَ بِاسْمِکَ الْواحِدِ الأَعزِّ وَ اَدْعُوکَ اَللّهُمَّ بِاسْمِکَ الصَّمَدِ وَ اَدْعُوکَ اَللّهُمَّ بِاسْمِکَ الْکَبیرِ الْعَظیمِ الْوِتْرِ وَ اَدْعُوکَ باسْمِکَ الْکَبیرِ الْمُتَعالِ الَّذی ثَبَّتَ اَرْکانَکَ کُلَّها اَنْ تَکشِفَ عَنّی ما اَصْبَحْتُ وَ اَمْسَیْتُ فیهِِ. . 👈👈خداوندا همانا من می خوانم ترا بنام خودت که یکتا و با عزتی و می خوانم ترا خداوندا بنام خودت بی نیازی که همه به او نیازمندند و می خوانم ترا خداوندا بنام خودت ، دارای همه صفات کمال و با عظمت و تنهایی و می خوانم ترا بنام خودت دارای همه صفات کمال و برتری که محکم و استوار شد پایه های حکومت تو همگی آن که برطرف سازی از من آنچه را صبح کردم و به شامگاه رسیدم در آن. . 📚گنجهای معنوی ، ص ۱۳۹ @rooshanfekr
💠 🌟 (علیه السلام) مے فرمایند: 💎مَن عَبَدَ اللّهَ عَبَّدَ اللّهُ لَهُ كُلَّ شَى‏ءٍ 💎هر كس را كند، را او گرداند. 📚تنبيه الخواهرونزهة النواظر/ج 2/ص108 🌴"اللّهُمَ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج"🌴 @rooshanfekr 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👶🏻👧🏻 بچه‌م خیلی شلوغ می‌کنه... 🔻 بی‌ادبه... لجبازه... حرف گوش نمی‌کنه... باهاش چیکار کنم؟! @rooshanfekr
💎 انسانِ ریاضت‌نکشیده و تمرین‌نکرده و مهیانشده، از پسِ امتحانات و فتنه‌های بزرگ برنخواهد آمد. اگر در امتحانات کوچک تمرین نکنیم، در امتحانات بزرگ هم امید موفقیتی نیست. @rooshanfekr
🌟 عليه السّلام فرمودند: 💎 زندگى، رها كردن ‏ها (تجمّلات) است. 💎اَهْنَى الْعَيْشِ اطِّراحُ الْكُلَفِ. 📚غررالحكم، ح ٢٩٦٤ @rooshanfekr
💠 💠 💮( (ابوحمزه ثمالى) ) نقل مى كند: دردى در زانويم عارض شد و به ( (حضرت امام محمّد باقر (ع) ) ) از آن درد شكايت كردم. حضرت فرمودند: 💎هر وقت نماز خواندى بعد از آن اين دعا را بگو: 💎يا اَجْوَدَ مَنْ اَعْطى وَ يا خَيْرَ مَنْ سُئِلَ وَ يا اَرْحَمَ مَنِ اسْتُرْحِمَ اِرْحَمْ ضَعْفى وَ قِلَّةَ حيلَتى وَ اَعْفِنى مِنْ وَجَعى. من آن دعا را خواندم و عافيت پيدا كردم. @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5778212209901439020.mp3
8.63M
💠 💠 💎معلوم نیست، همه‌ی چیزهایی که بدست میارید، به نفع‌تون تموم بشه! اما همه‌ی سختی‌ها، مصائب و از دست‌دادن های شما، قطعاً به نفع تون تموم میشه! 😳 😯یعنی چی آخه؟! 🌟🌟🌟 @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| √ حال بدت، سنگینی، گرفتگی و انقباضات روحی‌ات رو با یک حرکت ساده‌‌ی چشمی درمان کن! @rooshanfekr
❤️🍃🌸 موفقیت حاصل تلاش های کوچکی هست که هر روز 🌱 و هر روز 🌱 و روز های بعد از اون🌱 هم تکرار می شن هیچ وقت برای تبدیل شدن به اون چیزی که میتونستی بشی دیر نیست خواهری...💎 ┄┅┅❅💞❅┅┅┄ @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆پوستر جدید انصارالله یمن: این آغاز است...! @rooshanfekr
🩸 به مناسبت شهادت جناب و آغاز ایام 🩸 🥀 امیرالمومنین صلوات‌الله علیه: 🥀 أَمَا وَاللهِ لَوْ أَنَّ حَمْزَةَ وَجَعْفَراً کَانَا بِحَضْرَتِهِمَا مَا وَصَلاَ إِلَی مَا وَصَلاَ إِلَیْهِ،وَ لَو کانَا شَاهِدَیهِما لاتَبَقا نَفسَیهِمَا أَمَّا حَمْزَهُ فَقُتِلَ یَوْمَ أُحُدٍ وَأَمَّا جَعْفَرٌ فَقُتِلَ یَوْمَ مُوتَهَ وَبَقِیتُ بَیْنَ جِلْفَیْنِ جَافِیَیْنِ ذَلِیلَیْنِ حَقِیرَیْنِ عَاجِزَیْنِ الْعَبَّاسِ وَعَقِیلٍ وَکَانَا قَرِیبَیِ الْعَهْدِ بِکُفْرٍ فَأَکْرَهُونِی وَقَهَرُونِی. 🥀 آگاه باشید! سوگند به خدا! اگر عمویم و برادرم سلام‌الله علیهما زنده و حاضر بودند، آن دو نفر به آن مقام که رسیدند، نمی‌رسیدند، و اگر و سلام‌الله علیهما بودند، شاهد و ناظر بودند، که آن دو نفر، جان سالمی از میان بیرون نمی‌بردند و خود را به هلاکت می‌انداختند. 🥀 اما افسوس، علیه‌السلام در نبرد اُحد کشته شده بود و علیه‌السلام در نبرد موته. من ماندم و دو عامی تندخوی بدبخت ناتوان خوار... و عباس و عقیل... اما مردم مرا ناخوش داشتند و رها کردند. 📕 کتاب سلیم بن قیس هلالی @rooshanfekr