eitaa logo
روشنگر مدیا
962 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
554 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
💊بازی با جان مردم به نام درمانگری💉 ✍ یکی از مسائلی انحرافی که در شبه‌جنبش‌های معنوی (عرفان‌های کاذب) مشترک است، کلاس‌های غیرقانونی و زیرزمینیِ آکنده از انحرافات اخلاقی و اعتقادی می‌باشد. در عرفان حلقه نیز فرد بعد از تسلیم در مقابل طاهری، برای این‌که در فرقه‌ی حلقه «درمان‌گر» شود تا هم با جان مردم بازی کند و هم از این رهگذر نانی به کف بیاورد، باید در کلاس‌های حلقه ثبت‌نام کند. ✍ خواندن کتب حلقه و یا دیدن ویدئوهای این کلاس‌ها کسی را درمان‌گر نمی‌کند. چرا که درمان‌گر باید به فرد از مرکزیتِ حلقه (طاهری ومسترها) تفویض گردد. طاهری در این مورد در کتابش نگاشته است: «نکته خیلی مهم؛ فرادرمانی از طریق کتاب قابل فراگیری نیست، زیرا رشته‌ای است عرفانی و کسب آن‌چه را که در عرفان عملی، مطرح است نمی‌توان از طریق کتاب و نوشته به دست آورد بلکه باید از طریق مربیان به شاگرد تفویض شود.» ✍ دوره‌هایی که طاهری برای «عارف» و «درمان‌گر شدن» طراحی کرده است، کلاس‌هایی در قالب 8 ترم است. حلقه‌ای‌ها یک دوره‌ی تشعشع دفاعی را هم بایستی طی بکنند و سایمنتولوژی هم دوره‌ی کوتاهی دارد که باید آن‌را بگذرانند. در واقع فرد با طی دوره‌هایی کوتاه به عرفان و درمان‌گری نائل می‌آید و این مسأله از طریق آموختن دانش پزشکی از طریق متعارف آن و نیز مرور کتب عرفان نظری و سیر و سلوک عملی و خودسازی نمی‌باشد. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
4_209931481668124674.pdf
15.81M
👆کتابچه مطالعاتی " " نقد شیرازی ها و تشابهات فکری این فرقه با فرقه ی لطفا ببینید✅ نشردهید📣 ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaad
بی تردید و فرقه گرایی را نمی توان پدیده ای بی دلیل دید، چنانکه مطالعه ی احوال فرقه سازان حاکی از نوعی انحراف در ابعاد مختلف است و نیز فرقه گرایان از نوعی خلاء معنوی رنج می برند ما در این نوشتار برآنیم تا به بررسی علل و عوامل فرقه سازی و نیز فرقه گرایی بپردازیم؛ الف: علل و عوامل فرقه سازی ب؛ علل و عوامل فرقه گرایی 📌 ⭕️ وقتی به حالات روانی فرقه سازان معروف نگاه می شود ضمن مشاهده ی نوعی روان پریشی در وجود آنان به عوامل دیگری بر می خوریم که در کنار هم قرار گرفته شخص را از مسیر خود منحرف می کند و سبب می شود تا او پای به عرصه لرزان فرقه سازی بگذارد. نمونه های فراوانی وجود دارد که نشان می دهد عمده ی فرقه سازان از نوعی مشکل روحی و روانی رنج میبرند برخی از آنان به دلیل آزار والدین و برخی نیز به دلیل سختگیری اطرافیان و عده ای به دلیل از دست دادن والدین خود در دوران کودکی و بعضی به دلیل نداشتن پیشینه ی درخشان قومی، عده ای برای بر سر زبان افتادن و شهرت و برخی از جنون مقام طلبی و کسب موقعیت اجتماعی، همه اینها عوامل روانی هستند که سبب می شوند تا فرد اقدام به تشکیل هسته ها و گروه های انحرافی نماید. ⭕️ افرادی مانند علی محمد باب، اوشو، رام الله کسانی هستند که در کودکی سرگذشت غم انگیزی داشتند این سرگذشت سبب شد تا آرزوهای دوران کودکی آنها سرکوب شده به عقده ای روانی تبدیل و در گوشه ی ذهن آنان بایگانی شود و در زمان مناسب خود را نشان دهد بسیاری از قوانین فرقه سازان همان آرزوهای دوران کودکی و یا جوانی آنان است، آنها همۀ عواملی که روزگاری آنان را تحقیر کرده بود در قالب اهریمن و دیو تعریف می کنند و قصد انتقام از آنها دارند وقتی به سخنان افرادی مانند باب و اوشو دقت می کنیم به خوبی روشن است که افکار کودکانه خیالشان در قالب ادبیات بزرگسال خودنمایی می کند بنابراین عمده ترین عامل انحراف در فرقه سازان فشارهای روحی در دوران کودکی آنان است. بارور نشدن آرزوهای کودکانه نبود کمترین فضا برای ابراز عقاید دوران طفولیت سبب می شد تا آنها در مقطعی از سن بزرگسالی آن را بروز دهند. ↙️ اما عامل دوم را باید خلأ معنوی دانست، طبیعی است که محکم نبودن کمربند اعتقادی سبب می شود تا در مقابل هر نسیمی بلرزند و این اولین لغزش را به دنبال خواهد داشت و وقتی انحراف عقیدتی در کنار جاه طلبی قرار بگیرد فرزندی نامشروع به نام فرقه ی انحرافی متولد خواهد شد از این رو اکثر قریب به اتفاق فرقه سازان در همان مذهب و آئینی که بودند افراد لاابالی و بی قید نسبت به مذهب بوند و گویا آنان دین را لجامی می دیدند که نفس آنان را کنترل می کرد و این کنترل نفس چیزی نبود که وجود آنها آن را بطلبد می بینیم که اوشو دین و بندگی را ستمگری و سبب فقر و فلاکت می داند. ↙️ همه ی فرقه سازان چه مسلمان و چه غیر مسلمان از شریعتی که پیش از آن تابعش بودند دست می کشند و اگر چه حتی در طول آن آئین و خود را معرفی می کنند اما اساس اعمال عبادی آن را انجام نمی دهند چنانکه صوفیان برای آن که از بندگی خود را رها سازند قصه ای مضحک به نام طریقت یعنی عبور از شریعت ساختند و یا فرقه ی اهل حق جمع شدن به دور هم در یک هفته و خواندن اذکار و اوراد را برای یک هفته بی نمازی کافی می دانند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
🔴 بار دیگر،همنوایی یاران قدیمی ✖️مهدی کروبی با ارسال پیامی خطاب به مجرمین آشوب های گلستان هفتم،یکبار دیگر حمایت خود را از دراویش افراطی ابراز داشت. وی پیش از این نیز در حوادث مربوط به قم و اغتشاش آفرینی دروایش که به تخریب اماکن منتسب به آنها انجامید، افراطیون را مورد حمایت قرار داده بود؛امری که به صدور فرمان نورعلی تابنده برای لرزم رای دادن دراویش به کروبی طی انتخابات 88 منتهی شد.✖️ ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
⭕️ ⃣ 🔰«مایکل آکینو» یکی از افسران اطلاعاتی ارتش آمریکا🇺🇸 بود که در سال‌های نخستین تأسیس کلیسای شیطان به فرقه سیطنیسم پیوست🌪. 😡وی در مدت کوتاهی درجات مختلف کلیسای شیطان را کسب کرد و به مدت پنج‌سال یکی از اعضای شورای نه نفره کلیسای شیطان بود. 🗽 در فاصله سال‌های 1971 تا 1975 به عنوان ویراستار مجله کلوون هوف (اولین مجله رسمی کلیسای شیطان) فعالیت داشت. ⛪️پس از کسب درجه چهارم کلیسای شیطان 1975، به علت اختلاف با آنتوان لاوی، از کلیسای شیطان خارج شد. ↔️↕️اختلاف از آن‌جایی آغاز شد که لاوی ضمن یک التیماتوم در مجلۀ کلوون هوف، اعلام می‌کند که از آن پس، مدارج عالی کلیسا تنها در ازای کمک‌های مالی قابل توجه، مِلک یا کارهای هنری با ارزش به اعضای اعطا می‌شود؛ 🔴موضوعی که در عمل نیز لاوی، آن‌را رعایت می‌کرد و بدون دادن هیچ‌گونه آموزشی، اقدام به فروش دیپلم رسمی کلیسای شیطان و سایر مدارج عالی، چون درجه کشیشی، به افراد پولدار می‌نمود. 🔷چنین تبعیضی برای آکینو و سایر هواداران و اعضای عالی رتبۀ کلیسا که با زحمات شبانه‌روی موفق به اخذ درجات عالی شده بودند، قابل تحمل نبود و این موضوع سبب خروج دسته جمعی آن‌ها از کلیسای شیطان و تأسیس فرقه ستیانس 1⃣ به رهبری آکینو گردید. وی برای این کار مرکزی2⃣ با عنوان معبد «سِت» در سانفرانسیسکو راه‌اندازی نمود. 🚦 افرادی برای عضویت در این فرقه حق عضویت پرداخت نمی‌کنند اما به دلخواه خود می‌توانند مبلغی را به منظور کمک به معبد پرداخت نمایند. ادامه دارد... 🚂پی نوشت: 1⃣ برای اطلاع بیشتر به، اسطوره شناسی، دایره المعارف مصور اساطیر و ادیان مشهور جهان، کاوندیش، ریچارد، تهران، نشر علم، 1387. 2⃣. Kendy، William ،Mystic Valley Media. Millennium،Satanic Crime: A Threat in the new ، 2006، ص 9. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
✅اعتراف دیپلمات واتیکان به نگهداری عکسهای مربوط به آزار جنسی کودکان 🔸یک کشیش کاتولیک که به عنوان دیپلمات واتیکان در واشنگتن کار میکرد ، در اول جلسه محاکمه خود اعتراف کرد که عکسهایی از آزار جنسی کودکان در اختیار داشته است. مونسینر کارلو آلبرتو کاپلا، که ماه آوریل در پی فراخواندن وی از واشنگیتن در واتیکان دستگیر شده بود به دادگاه گفت، وی قبل از اینکه سال ۲۰۱۶ به عنوان دیپلمات واتیکان به آمریکا بیاید، تمایلات ناسالمی را که هیچگاه در زندگی کشیشی خود سراغ نداشته است، در خود تشخیص داده است. وی افزود از خدمت در سفارت بسیار ناخرسند و غمگین بوده است. در اوت ۲۰۱۷ وزارت امور خارجه آمریکا به واتیکان اطلاع داد یکی از اعضای هیات دیپلماتیک واتیکان در واشنگتن، احتمالا قانون مربوط به تصاویر سوء استفاده جنسی از کودکان را نقض کرده است🔸 لینک خبر در سایت گفتگوی ادیان: http://iid.org.ir/?p=5753 ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
✅ یک جوان تازه مسلمان شده: ✳️ گرایش موج گسترده‌ای از جوانان فرقه ضاله بهائیت به دین اسلام در استان البرز ↙️ جوان بهایی ساکن شهرستان ساوجبلاغ در دیدار با امام جمعه شهر جدید هشتگرد، ضمن برائت از فرقه ضاله بهائیت به مکتب تشیع روی آورد. ‌🔹امام جمعه شهر جدید هشتگرد در این مراسم گفت: دین اسلام آخرین و کاملترین دین است و در روز قیامت هم دین اسلام مورد قبول است؛ حال توفیق حاصل شده برای شما تا با یک اراده درونی آماده تشرف و انتخاب مسیر صحیح زندگی شوید. 🔹حجت الاسلام والمسلمین محمد خدیری  با تاکید بر رسیدن به تعالی معنوی خطاب به این جوان رهیافته گفت: شناخت خدا دلت را آرام می‌سازد و روحت را از پاکی لبریز می‌کند؛ گرویدن به اسلام مثل این است که خداوند یک ریسمانی را می‌فرستد تا یک سری از افراد به آن چنگ زنند و به تجلی و تعالی معنوی و روحی برسند. 🔹امام جمعه شهر جدید هشتگرد  در این رابطه با بیان اینکه ‌مبانی اسلام یکی از عواملی است که برای  غیر مسلمانان ایجاد جاذبه می‌کند، گفت: یعنی آنها با تحقیق و مطالعه، اسلام را بررسی می‌کنند و می‌بینند که ‌دین‌ اسلام چه ویژگی‌ها و جذابیت‌های بالایی دارد و به خاطر این جاذبه‌ها است که به سمت دین اسلام روی می‌آورند؛ این یک عامل مهمی است که در گفتار و کردار افراد که به سمت اسلام آمده‌اند، دیده می‌شود. 🔹وی با اشاره برمباحث اخلاقی دین اسلام گفت: در اسلام، نظام عقیدتی ما بر پایه برهان عقلی و منطقی استوار است. در کتاب‌های فلسفه و کلام به این امر اشاره شده است. در اسلام ما یک بخشی با عنوان اخلاقیات داریم که روابط انسان‌ها را با یکدیگر، رابطه انسان با خدا و رابطه انسان با سایر موجودات را بیان می‌کند، اینها محورهای مباحث اخلاقی دین اسلام است. 🔹حجت الاسلام والمسلمین ‌خدیری  با اشاره به  لزوم اهتمام به دستورات مذهبی در زندگی روزمره، خطاب به این جوان تازه مسلمان، اظهار کرد: با مراجعه به کتب معتبر شیعی باید در راستای فراگیری اصول دینی اهتمام ویژه داشته باشید تا بتوانید در این مسیر قدم‌های محکمی بردارید. 🔵گرایش موج گسترده‌ای  از جوانان فرقه ضاله بهائیت به دین اسلام در استان البرز 🔹این جوان تازه مسلمان شده نیز در این دیدار اظهار کرد: با تحقیق از تعدادی از افراد مسلمان شده در دین اسلام و تغییراتی  از قبیل امید و نشاط را که ‌در زندگی آنها  دیدم، شروع به تحقیق در دین اسلام را نمودم ‌و این امر باعث شد تا تلاش خودم را برای رسیدن به این مرحله یعنی تشرف به دین اسلام داشته باشم. 🔹وی در ادامه افزود : شاید برای پذیرش اسلام مشکلات و مسائل زیادی بر سر راهم بود ولی اسلام حلاوت و شیرینی‌‌ دارد که هر کسی طعم آن را بچشد این مشکلات برایش آسان می‌شود که من نیز از لحظه تصمیم‌گیری این شرینی را احساس کردم. 🔹وی ادامه داد: موضوع تشرف به دین اسلام از فرقه ضاله بهائیت موضوعی است که مدتی محافل این فرقه را با نگرانی روشن شدن ذهن جوانان بهایی ‌روبرو کرده است. عده‌ای از اعضای این  تشکیلات ‌باطل ‌از کارهای انحرافی این فرقه خسته شده و به دنبال راهی برای رسیدن به کمال هستند و این امر باعث شده تا در استان البرز گرایش به دین اسلام بیشتر شود. 🔹وی در پایان افزود: افرادی هم در این فرقه با مشکلات فراون در حال زندگی هستند و یک نوع زندان اجباری را تحمل می‌کنند و پیاده نظام افرادی سودجو که خود را مدیران این فرقه می‌دانند شده‌اند تا جایی که این افراد در رفاه کامل و خوشی با فرزندانشان در حال زندگی هستند و افراد دیگر در این فرقه را پله‌ای برای رسیدن به تفریحات خود کرده‌اند. 🔹🔹در پایان این دیدار یک جلد کلام الله مجید توسط ‌حجت الاسلام والمسلمین محمد خدیری به جوان تازه مسلمان شده ‌اهدا شد./ایسنا ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
📰گفت‌وگویی درباره معنویت‌های جعلی 👿از الهامات «شیطانی» تا «فروپاشی خانواده» ↙️ معنویات کاذب بیش از هر قشر دیگری، جوانان را هدف گرفته‌اند. مباشران آلوده این فرقه‌های جعلی ماشه تفنگ خود را روی شقیقه جوان و اعتقاداتش می‌گذارند تا او را در باتلاق اراجیف و یاوه‌های خود غرق کنند. روشنگری در جامعه و مبارزه بی‌امان با این تله‌های شیطانی ضرورتی حیاتی، دغدغه‌ای مقدس و تلاشی است ستودنی. ⬅️ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبدخدایی سال‌هاست به دلیل دغدغه‌‌ فکری سرگرم مطالعه، پژوهش و نقد عرفان‌های نوظهور در ایران است و تا به حال پژوهش‌های خود را در قالب چندین یادداشت و مقاله و حضور در نشست علمی به جامعه ارائه کرده است. وی تنها به کتابخانه بسنده نکرده است؛ نتایج علمی‌اش را با مثال‌ها و مصادیقی که در مواجهه با آسیب‌دیدگان عرفان‌های نوظهور داشته و صحبت‌ها و مناظره‌هایی که با برخی از لیدرهای عرفان‌های کاذب در ایران داشته، ارائه می‌کند. ➕او معتقد است که به جای«عرفان‌های نوظهور» باید تعبیر «جنبش‌های معنوی کاذب» یا «تقلبی و جعلی» را به کار برد. تصریح دارند که تا حدودی فضای داخلی فرهنگی از نظر سهل‌انگاری و تساهل درباره‌ این‌ عرفان‌ها در دهه‌ هشتاد اثرگذار بود؛ زمانی که شمار عناوین کتاب‌های جنبش‌های معنوی کاذب را رصد می‌کنید، می‌بینید که از صد و چهار کتابی که درباره‌ی «اوشو» و حاصل سخنرانی‌های وی و یک کار گردآوری است، شصت و چهار کتاب به فارسی ترجمه شده است. متأسفانه وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات، همان اوایل دهه‌ هشتاد به تنها نویسنده‌ای که حق کپی رایت در ایران داده بود، همین آقای «پائولو کوئلیو» است. همانی که از دست نخست‌وزیر اسرائیل جایزه می‌گیرد، در ایران حق کپی رایت داشت و به حسابش در برزیل پول ریخته می‌شود. 🖊متن زیر حاصل گفت وگوی خواندنی خبرگزاری رسا با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبدخدایی است که تقدیم خوانندگان عزیز می‌شود. 📍به عنوان سؤال نخست لطفا عرفان‌های نو‌ظهور را تعریف کنید و بفرمایید تا چه اندازه جامعه‌ ایران با این مسئله مواجه است؟ آیا قبول دارید که در برخی دوره‌های تاریخی درصد رشد این معنویت‌های خودساخته بیشتر شده و گرایش مردم، به‌ویژه جوانان به آنها افزایش یافته است؟ اگر آری، علت و اسباب آن چه بوده است؟ 🔻عرفان‌های نو‌ظهور-که این نام در ایران بر آنها نهاده شده- در واقع مباحثی بود که در غرب مسیحی بعد از جنگ جهانی دوم تحت عنوان «جنبش‌های نوپدید دینی» مطرح شد و بسیاری از اندیشمندان در این زمینه تحقیق کردند که چه شد یکباره گرایشی به سمت معنویت در غرب اتفاق افتاد. نام همین «معنویت‌های نوین» را در ایران به غلط یا درست «عرفان‌های نوظهور» گذاشتند که بنده احساس می‌کنم شاید اسم بامسمایی نباشد؛ هم به سبب کلمه‌ «عرفان» و هم به دلیل واژه‌ «ظهور» که می‌شود از آن تلقی‌های دیگر داشت. به نظرم تعبیر «جنبش‌های معنوی کاذب» یا «تقلبی و جعلی» را باید به کار برد. پدیده‌ عرفان‌های نوظهور در ایران پس از جنگ تحمیلی- یعنی اوایل دهه‌ هفتاد- رشد پیدا کرد. هرچند دسته‌ای از ارتباطات عرفان‌های نوظهور در دهه‌ شصت- یعنی زمان جنگ- بود، فضای جنگ خود باعث شد که این مسائل نتواند ظهور و بروز داشته باشد؛ اما از اواسط دهه‌ هفتاد می‌بینید که بحث‌هایی مثل «انرژی‌درمانی» و «تله پاتی» رونق فراوانی دارد و بسیاری از افراد با ادعای «درمان» یا «فرادرمانی» کارهایی می‌کنند. البته اوج این جریان‌ها دهه‌ هشتاد است. 🔗ادامه: kayhan.ir/fa/news/135087 @FERAGHVAADYAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✝اظهار نظر فاشیستی و نژادپرستانه #مسیحیت_تبشیری 📡مدیر شبکه مسیحیت تبشیری با آشکار کردن ماهیت پلید و نژاد پرست خود، ضمن توهین به دیگر اقوام، قوم اسرائیل را عزیزترن مردم روی زمین نامید و دیگر اقوام را ناپاک و نجس خواند. @FERAGHVAADYAN
🔹🔸برگزاری مراسم آیینی #تیرگان در کوشک ورجاوند
🔷برگزاری مراسم آیینی تیرگان در کوشک ورجاوند 🔶سازمان جوانان زرتشتی (فروهر) همزمان با برگزاری گهنبار میدیوشهم در نخستین روز این چَهره، تیرگان را جشن گرفت. کوشک ورجاوند (وابسته به سازمان فروهر) از بامداد آدینه، هشتم تیرماه 1397، میزبان زرتشتیانی بود که برای برگزاری جشن تیرگان و آیین گهنبارخوانی گرد هم آمده بودند. جشن تیرگان، از مراسم آیینی زرتشتی به شمار می‌اید که در نقاط زرتشتی‌نشین برگزار می‌شود. ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
🔹🔸جاثلیق آرام کشیشیان: می‌توانیم آغازگر گفت‌وگوهای #دینی در حوزه علوم #تکنولوژی باشیم
🔺جاثلیق آرام کشیشیان: می‌توانیم آغازگر گفت‌وگوهای دینی در حوزه علوم تکنولوژی باشیم 🔻رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي با اشاره به انجام گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی، گفت: می‌توانیم آغازگر گفت‌وگوهای دینی در حوزه علوم تکنولوژی باشیم؛ چون این نقش ادیان است که با همدیگر همکاری کنند. 🔹به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي در سخنرانی خود در آیین اختتامیه گفت‌وهای دینی اسلام و مسیحیت حوزه سیلیسی در لبنان، گفت: می‌دانیم که ارامنه در ایران زندگی مسالمت‌آمیزی با دیگر شهروندان این کشور دارند. این زندگی مسالمت‌آمیز در طول تاریخ وجود داشته و جامعه ارامنه هیچگاه در حاشیه جامعه بزرگ ایران نبودند. وی افزود: همچنین در ایران، شهروندان ارمنی از آزادی مطلق برخوردارند و با هیچ محدودیتی مواجه نیستند و به راحتی کامل زندگی می‌کنند. چندین بار ایران سفر کردده و از شهرهای تهران و تبریز و اصفهان دیدن کرده‌ام و شاهد این بودم که ارامنه در ایران با افتخار زندگی می‌کنند. جاثلیق آرام کشیشیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انجام گفت‌وهای دینی اسلام و مسیحیت حوزه سیلیسی، گفت: در هشتمین دور این گفت‌وگوها توانستیم با مسایل دین به محیط زیست بپردازیم. نظرات خود را به اشتراک گذاشتیم و به موضوعات الهیاتی و نیز نقاط مشترک و نظر و اختلاف نظرهای خود پرداختیم و دانستیم که اتفاق نظر داریم و در یک مسیر حرکت می‌کنیم. رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي در ادامه با طرح این پرسش که آیا ادیان میتوانند در خصوص محیط زیست با همدیگر همکاری کنند؟ گفت: به نظر من پاسخ مثبت است. همه ادیان در جهان با هم می‌توانند به یک چارچوب عملی اخلاقی برای حفظ محیط زیست برسند. و همچنین گفت: ما با استفاده از این تجربه می‌توانیم آغازگر گفت‌وگوهای دینی در حوزه علوم تکنولوژی و فناوری باشیم. این نقش ادیان است که در حوزه‌های مختلف با همدیگر همکاری کنند. جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي جهان، در پایان سخنانش از مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) و نیز مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران برای فراهم‌سازی امکان همزیستی مسالمت‌آمیز ارامنه مسیحی با مسلمانان و نیز پیروان ادیان دیگر در ایران، تقدیر و تشکر کرد. 🔸بنا بر اعلام این خبر؛ آیین پایانی هشتمين دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی ظهر امروز با حضور جاثليق آرام كشيشيان، رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي جهان، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ريیس شوراي سياستگذاري هماهنگي‌هاي گفت‌وگوي اديان در جمهوري اسلامي ايران، حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رییس مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از شخصیت‌های علمی و دینی و اندیشمندان مسلمان و مسیحی از جمهوری اسلامی ایران و لبنان، در حال برگزاری است. هشتمين دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی (6 تا 8 تیرماه) با موضوع «اديان و محيط زيست» به همت مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و كليسای ارمنی حوزه سيليسی در آنطلياس لبنان برگزار شد. ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
شام خصوصی #آقاخان، چهل و نهمین امام فرقه #اسماعیلیه با #ملکه_بریتانیا در قلعه وینسور. این شام خصوصی برای #سالگرد به #امامت رسیدن آقاخان برگزار شد. @FERAGHVAADYAN @ferghenews
🔹🔸آبرامیان: آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان نماد تروریسم دولتی جنبش های آزادی‌بخش را تروریسم می‌دانند
🔵 ژرژیک آبرامیان: کشورهایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی در عین اینکه خود نماد تروریسم دولتی هستند، تمام جنبش‌های آزادی‌بخش و رهایی‌بخش را تروریسم می‌دانند و هرگونه تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر را نیز مصداق ترور عنوان می‌کنند. «آلیک» - نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی که خود نماد تروریسم دولتی هستند، جنبش‌های آزادی‌بخش را گروه تروریستی می‌دانند و در معاهداتی همانند معاهده مبارزه با تأمین مالی تروریسم به دنبال تحمیل خواسته‌های خود به دیگر کشورها هستند. 🔵 ژرژیک آبرامیان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به لایحه دولت در باره الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم گفت: این معاهدات اگرچه در ظاهر با هدف مبارزه با تروریسم و فعالیت‌های تروریستی است، اما یکسری از کشورهای قلدر و گردنکش در صدد هستند تا همه امور را در کنترل خود بگیرند. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که همیشه در جهت مبارزه با تروریسم پیشگام بوده اما مسئله اینجاست که در این‌گونه معاهدات تعاریف متفاوتی از تروریسم ارائه می‌شود و هدف این کشورهای قلدر در این معاهدات از ارائه تعاریف مختلف و متفاوت از تروریسم این است که سیاست‌های خود را دنبال کنند. 🔵 نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کشورهای قلدر و سلطه‌گر در این معاهدات به دنبال آن هستند تا سیاست‌ها و خواسته‌های خود را به دیگر کشورها تحمیل کنند تا با توجه به نیاز کشورها به مراودات اقتصادی بین‌المللی، بالاجبار تن به خواسته‌های کشورهای زورگو بدهند و استقلال و کرامتشان زیر سوال برود. آبرامیان خاطرنشان کرد: در کشور ایران کسی مخالف مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم نیست، اما مسئله اینجاست که چه مرجعی این مفاهیم را تعریف و تبیین می‌کند. وی در پایان گفت: کشورهایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی در عین اینکه خود نماد تروریسم دولتی هستند، تمام جنبش‌های آزادی‌بخش و رهایی‌بخش را تروریسم می‌دانند و هرگونه تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر را نیز مصداق ترور عنوان می‌کنند. ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
🔴شکست سناریوی محکوم به شکست! 🔻پس از بازی‌های رسانه‌ای مأذون خارج‌نشین در محافل حقوق‌بشری و درک بی‌نتیجه بودن تلاش‌ برای امری فاقد پشتوانه حقوقی و به‌دور از حقیقت، در نهایت این سناریو با اعلام پایان اعتصابی که هنوز مدرکی برای صحت و سقم آن در دست نیست، رقم خورد تا مهر تأییدی باشد بر بطلان ادعاهای مدعیان. @FERAGHVAADYAN
🔷برگزاری جشنواره ملی عکس شاهنامه با مشارکت هم‌میهنان زرتشتی 🔶دومین دوره‌ جشنواره‌ی ملی عکس شاهنامه با آرمان ارج نهادن و پاسداشت جایگاه بلند حکیم سخن فردوسی و شاهنامه و تاثیر جلوه‌ها و نمود این اثر در زندگی ایرانیان و فارسی‌زبانان در گستره ایران بزرگ فرهنگی، همچنین نگاه به شاهنامه و تاثیرات آن از طریق دوریبن‌های عکاسی و پیوند میان شاهنامه، ادبیات و هنرعکاسی هر دو سال یک‌بار ازسوی باشگاه شاهنامه‌پژوهان، هفته نامه‌ی امرداد و باشگاه نقالان برگزارمی‌شود. دور دوم این جشنواره با همکاری موزه‌ی شاهنامه و اسطوره‌ی قزوین همراه است. از ویژگی های این جشنواره حضور ومشارکت مؤثر هم‌میهنان زرتشتی در بخش اجرایی و داوری می‌باشد. ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
🔸راه‌اندازی کمپین تبلیغی توسط جریان‌تبشیری سردمداران و بنگاه تبلیغاتی جریان مسیحیت‌تبشیری با راه‌ اندازی کمپین دیوارنویسی، تبلیغ مسیحیت تبشیری توسط مخاطبان را در دستورکار خود قرار داده‌است. @feraghvaadyan
🔸🔸تک‌نگاشتی «کاربردی» و «راهگشا» ✍️درنگی بر کتاب «شاخص‌ها و نماگرهای معنویت اصیل اسلامی» 🔹شاخص‌ها و نماگرهای معنویت اصیل اسلامی»، نگارش «بهزاد حمیدیه»، مجلد 59 از سلسله تک‌نگاشت‌های الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت، وابسته به این مرکز می‌باشد که هدف خود از انتشار این‌دست‌آثار را این‌طور توضیح می‌دهد: «مرکز الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت... در نظر دارد با هدف تولید دانش و گسترش و تعمیق ادبیات موضوعی در حوزه الگوی اسلامی‌ایرانی، آثاری را به صورت تک‌نگاشت‌های علمی فاخر منتشر نماید... امید است، این محتوای علمی بتواند افق‌های نو و روشنی را در پیش چشم متخصصان دانشگاهی و حوزوی بگشاید و هر روز در طی مسیر تدوین و تحقق الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت،‌ گام‌های بلندتر و استوارتری برداشته شود.»(ص3) به این ترتیب، با اثری مواجهیم که کوشیده در عین مختصرمفید بودن،‌ اطلاعاتی جامع، مانع و صدالبته نوین را در حوزه شناخت شاخص‌های معنویت اصیل اسلامی عرضه دارد. 🔹با توجه به کیفی بودن مفهوم «معنویت»، ارائه شاخص‌هایی برای سنجش کمی و عینی این مقوله در بعد فردی و اجتماعی، بسیار راهگشا بوده و زمینه‌ را برای تحقیقات عمیق‌تر، مفصل‌تر و دانش‌بنیان در این عرصه فراهم می‌سازد. بر این اساس، یکی از مهم‌ترین وجوه متمایزساز و اهمیت‌بخش این اثر، تمرکزش بر این مقوله است که با توجه به کم بودن شمار تحقیقات صورت‌گرفته در این زمینه، قابل‌تأمل می‌باشد. در این اثر 60 صفحه‌ای، نویسنده تلاش کرده تمام وجوه یک تحقیق علمی را گام به گام ارائه داده و بر اهل‌ تحقیق و قلم‌به‌دستان، پوشیده نیست که هرچه حجم نوشتار کمتر، کار نویسنده دشوارتر؛ که «کم گوی و گزیده گوی چون دٌر». که حمیدیه تا حد زیادی توانسته مشمول این مصرع معروف شود. 🔸همچون تمامی تحقیقات علمی، اثر مورد اشاره نیز شامل: چکیده، مقدمه و کلیات، تعریف پایه، روش تحقیق، تعاریف متغیرها(معنویت)، معرفی و سنجش شاخص‌ها و در نهایت، نتیجه‌گیری و جمع‌بندی است. با این تفاوت که خشکی ادبیات و موضوع، در آن کمتر حس شده و با توجه به استنادش به روایات اسلامی(نهج‌البلاغه) و نیز لطافت ذاتی مسئله تحقیق(معنویت)، مخاطب را با خود همراه می‌سازد. به‌ویژه آنکه نویسنده به ارائه صرف داده‌های تحقیق بسنده ننموده و در ذیل هر موضوع، به مسائلی نوین و به‌روز توجه پرداخته‌است. ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
گروه مستر خارج نشین رکسانا حقیقت طلب، دعوت به نامه نگاری به ترامپ @FERAGHVAADYAN
عالمی که برف هم مانع مناجات شبانه او نمی شد ⏱ برگی از زندگانی فقیه عالم و عارف بالله علامه برغانی معروف به شهید ثالث 🔹علامه محمد تقى برغانى قزوينى، شهيد محراب مرحوم برغانى از روحانيانى بود كه در محراب عبادت به هنگام سحر در حالى كه مشغول خواندن مناجات خمس عشرة در سجده بود به دست فرقه بابيه به شهادت رسيد. در احوال او مى‌نويسند: عبادت آن جناب چنان بود كه هميشه از نصف شب تا طلوع صبح صادق به مسجد خود مىرفت و به مناجات ادعيه و تضرع و زارى و تهجد اشتغال داشت و مناجات خمس عشرة را از حفظ مى خواند بر اين روش و شيوه پسنديده استمرار داشت تا اينكه در يكى از آن شب ها شربت شهادت نوشيد. مكرّر در فصل زمستان ديده مى شد كه در پشت بام مسجد خود در حالى كه برف به شدّت مى باريد، در نيمه شب پوستين بر دوش و عمّامه بر سر داشت و مشغول تضرع و مناجات بود و در حالت ايستاده ، دستها را به سوى آسمان بلند مى كرد تا برف سراسر قامت مباركش را از سر تا نوك پا سفيدپوش مى كرد. @baharoom ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan