روشنگر مدیا
🔴 احسان طبری: مبارزه علیه حجتیه از همان اوائل پیروزی انقلاب از طرف روحانیون و یاران امام انجام میگ
🔴 احسان طبری: مبارزه علیه حجتیه از طرف روحانیون و یاران امام انجام میگرفت
یڪی از موضوعاتی ڪه انجمن حجتیه سعی دارد تا آن را برجسته نماید، نقش حزب توده در اختلاف افڪنی میان انجمن و انقلاب است. آنان با استناد به خاطرات احسان طبری و ڪیانوری بر این مسئله پافشاری می نمایند.
✅ این در حالی است ڪه سران حزب توده بر سابقه اختلاف میان انجمن و انقلابیون تصریح داشته و فقط به تلاش برای افزایش اختلافات معترفند. به مناسبت سالروز درگذشت احسان طبری، بخشی از خاطرات او را تقدیم مینماییم. وی ڪه ایدئولوگ ارشد و عضو ڪمیته مرڪزی و هیئت سیاسی حزب توده ایران بود، در ڪتاب "ڪژراهه" در دو جای مختلف به موضوع انجمن اشاره ڪرده و می نویسد:
✍️ « نڪته جالب در گزارش سیاسی دبیر اول حزب تقسیم جنبش اسلامی به سه بخش، یعنی بخش قشری، بخش واقع بین و بخش روشن بین است ڪه می بایست محور تبلیغ افتراق آمیز حزب توده در میان مسلمانان پیرو امام شود، ولی در عمل مسلمانان انقلابی به این تقسیم بندی بی اعتنا ماندند و بهانه هایی مانند"اجرای بند ج" اصلاح ارضی و قانون ڪار مصوب وزارت ڪار و تبلیغات تفرقه آمیز دیگر در بنیان مرصوص"وحدت ڪلمه" اسلامی رخنه ای نیافت.
ولی حزب این مسئله را تا پایان دنبال ڪرد و در تحلیل های داخلی و تبلیغ راجع به گروه "حجتیه" نمونه هایی بدست می داد. حقایق نشان داد ڪه جمهوری اسلامی نسبت به ڪار و وظایف خود بمراتب آگاهتر و مسلط تر از تحلیلهای بی رنگ و رمق حزب توده است، ڪه با قصد رخنهگری و تفرق اندازی انجام میگیرد....
حزب توده میڪوشید، در میان مسلمانان انقلابی تفرقه بیندازد. جنبش اسلامی را به سه گرایش تقسیم ڪرد و هرڪدام از روحانیون مبارز و رجال انقلابی اسلامی را در چارچوب تنگ معینی جای داد: یڪی "روشن بین" است، یڪی "واقع بین" است، یڪی "قشری" است. مقصد و معنای این نامگذاریها معلوم بود.
⚡️حزب توده مسئله "حجتیه" را بزرگ ڪرد. با استفاده از چند نطق در افشاء حجتیه ناگهان این مسئله به شدت مطرح شد."وزراء" حجتیه معرفی شدند.
🔸مبارزه علیه حجتیه از همان اوائل پیروزی انقلاب از طرف روحانیون و یاران امام انجام میگرفت، ولی مقصد حزب در واقع مغلطه در مسائل و آلوده ڪردن افراد بعنوان حجتیه بود. جنبش اسلامی علاوه بر تقسیم بندیهای دیگر به عناصر "چپ" و "راست" تقسیم میگردید. معلوم نیست چه ڪسی چپ و با چه ملاڪی چپ است و چه ڪسی راست است و مناط و ملاڪ آن چیست؟ امام در مقابل این تحریڪات مسئله وحدت مسلمانان را ڪه با تڪبیر در انقلاب اسلامی پیروز شدند، برجسته ڪرد و از رخنه و دسیسه ڪاری جلوگیری بعمل آورد. ایشان در عین حال ماهیت واقعی و ابعاد "انجمن حجتیه" را می دانستند.»
📚 منبع: ڪژراهه(خاطراتی از تاریخ حزب توده)،احسان طبری، انتشارات امیرڪبیر، چاپ سوم 1367،صفحات 304 و 311
@hojjatiye
@Feraghvaadyan
سکوت بهائیت در قبال جنگطلبی اسرائیل!
یکی از نشانههای همبستگی بهائیان با رژیم صهیونیستی، حمایت آنان از سیاستهای جنگطلبانهی این رژیم غاصب و کودککش است. اینها همه در حالیست که بهائیت با طرح شعارهای صلح جهانی و جنگستیزانه، فعالیتهای تبلیغی خود را به پیش برده و از حمایت مالی جنگطلبان و سکوت معنادار در برابر جانیان سخنی به میان نمیآورد؟!
روشنگر مدیا
سکوت بهائیت در قبال جنگطلبی اسرائیل! یکی از نشانههای همبستگی بهائیان با رژیم صهیونیستی، حمایت آن
🔴سکوت بهائیت در قبال #جنگطلبی #اسرائیل!
♦️یکی از نشانههای همبستگی بهائیان با #رژیم #صهیونیستی، حمایت آنان از سیاستهای جنگطلبانهی این رژیم غاصب و کودککش است. از اینرو سکوت معنادار فرقهی بهائیت، در قبال سیاستهای جنگطلبانهی اسرائیل در جنایات صبرا، شتیلا و قانا و محاصرهی طولانی مدت غزه، کشتار کودکان، زنان و سالمندان بیگناه و تخریب مساجد و مدارس و مراکز تحت نظارت سازمان ملل؛ از دیگر نشانههای این پیوند عمیق است.
🔹اما جالب آنکه نه تنها بهائیان سیاستهای جنگطلبانهی صهیونیستها را محکوم نکرده و هیچ اعتراضی از خود نشان ندادهاند، بلکه بنابر گزارش ساواک، بهائیان ایران در جنگ 1967 م اسرائیل، مبلغ 120 میلیون تومان را جهت کمک به ارتش اسرائیل، به حیفا ارسال کردهاند.[1]
♻️اینها همه در حالیست که بهائیت با طرح شعار صلح جهانی [2]، فعالیتهای تبلیغی خود را به پیش برده و از حمایت جنگطلبان و سکوت معنادار در برابر جانیان سخنی به میان نمیآورد. از طرفی چگونه کمک مالی به رژیم خونخوار صهیونیستی، با نهی از هرگونه جنگ و جهادی توسط پیامبرخواندهی این فرقه، سازگاری دارد؟![3]
📚پینوشت:
[1]. مجلهی اخبار امری، شماره: 10، ص 601؛ جواد منصوری، تاریخ قیام پانزده خرداد به روایت اسناد، شماره: 2/96.
[2]. ر.ک: عباس افندی، خطابات، لانگنهاین آلمان غربی: لجنهی ملّی نشر آثار امری به زبانهای فارسی و عربی، 127 بدیع، ج 2، ص 150.
[3]. ر.ک: عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، نسخهی الکترونیکی، ص 271./p
@n_bahaiat
@feraghvaadyan
مقبره دو مبلغ ایرانی متعلق به قرن هفتم در مسجد نیوجیه در شهر پکن چين كه براى دعوت به اسلام رفته بودند!
عقايد و فرهنگ ايرانيان از دوران باستان نيز در چين رواج داشت./p
@Feraghvaadyan
✅برخورد امام جواد(ع) با #فرقههای_انحرافی
✍🏻امام جواد علیه السّلام در برابر فرقههایی که در دوران آن حضرت وجود داشتند، شیعیان خود را از این نظر که این فرقهها چه مواضعی در مقابل آنان به خود گرفتهاند راهنمایی میفرمودند. رسول جعفریان در کتاب حیات فکری و سیاسی امامان شیعه صفحه ۴۹۰ در این باره مینویسد:
🔹اهل حدیث: اهل حدیث که مجسّمی مذهب بوده و خدا را جسم میپنداشتند. امام دربارۀ آنان به شیعیان میفرمود که اجازه ندارند پشت هر کسی که خدا را جسم میداند نماز گزارده و به او زکات بپردازند.
🔹واقفیه: واقفه، یکی دیگر از فرقههای موجود انشعابی از شیعه در زمان امام جواد علیه السلام بود که به صورت مشکلی در مقابل شیعیان مطرح شده بود. آنان کسانی بودند که پس از شهادت امام کاظم علیه السلام بر آن حضرت توقف کرده و امامت فرزندش علی بن موسی الرضا علیه السلام را نپذیرفتند. وقتی از امام دربارۀ خواندن نماز پشت سر واقفی مذهبان سوال شد، آن حضرت در جواب، شیعیان خود را از این کار نهی کردند.
🔹زیدیه: دشمنی زیدیه با امامیه و طعن آنها بر امامان علیهم السلام سبب موضعگیری تند ائمه در برابر آنها شد؛ چنانکه در روایتی از امام جواد علیه السلام واقفیه و زیدیه مصداق آیۀ: وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ خَاشِعَةٌ عَامِلَةٌ نَاصِبَةٌ؛ خوانده شده و در ردیف ناصبیها قرار گرفتند.
🔹غلات: غلات نیز به سبب آن که در بدنام کردن شیعه سهم بسزایی داشتند، مورد تنفر امامان بودند. خطر اینها برای شیعیان بسیار جدی بود؛ زیرا آنها به نام امامان علیهم السلام روایاتی را جعل کرده و بدین وسیله شیعیان را که پیرو ائمه علیهم السلام بودند به انحراف میکشاندند. امام جواد علیه السلام دربارۀ ابوالخطاب که از سران غلات بود، فرمودند: لعنت خدا بر ابوالخطاب و اصحاب او و کسانی که دربارۀ لعن بر او توقف کرده و یا تردید کنند. آنگاه امام به ابوالغمر، جعفر بن واقد و هاشم بن ابیهاشم اشاره کرد و پس از تذکر دربارۀ بهرهگیری آنها از ائمه علیهم السلام به منظور بهرهکشی از مردم، آنان را در ردیف ابو الخطاب دانستند؛ حتی در روایتی به اسحاق انباری فرمودند: دو تن از غلات به نامهای ابوالمهری و ابن ابی الزرقاء- که خود را سخنگویان امامان علیهم السلام قلمداد میکردند- به هر طریقی هست باید کشته شوند. اسحاق درصدد اجرای دستور امام بود، ولی آن دو از دستور امام مطلع شده و خود را از دید اسحاق مخفی کردند. دلیل این تصمیم امام، نقش بسیار حساس آنان در منحرف ساختن شیعیان ذکر شده است./ايسنا/p
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📛توهین به اسلام و سوءاستفاده ❌راهی برای خودنمایی و بهرهبرداری تشکیلات #بهائیت @Feraghvaadyan
⚠️جولان بهائیت در #سیاست
#گستاخی_بهائیت
https://www.facebook.com/kamran.hooshmand.1/posts/905749356293738
@Feraghvaadyan
🔀 #بدعت های #انجمن_حجتیه در خدمت استعمار
🔘 بدعت ششم: #تفکیک_دین_از_سیاست
⚠️یکی از بزرگترین بدعتهای انجمن، تفکیک دین از سیاست است. انجمنحجتیه همواره اذعان میدارد که نه تنها در طول انقلاب که بعد از آن هم فقط به کار خالص دین پرداخته و هیچ کاری به امور سیاسی نداشتهاست. به این ترتیب یعنی تمامی احکام سیاسی اسلام را نفی کردهاند و این، بدعتی کلان است.
🗣انجمنحجتیه در نظر دارد همواره چنین جلوه دهد که اختلافش با نظام جمهوریاسلامی، اختلافی #درون_دینی و بین دو عالم اسلامی است. ولی چنین نیست. هیچ مجتهد و عالم بزرگی -از اصولی و اخباری- چنین موضع #انحراف_آمیزی نداشتهاست.
♦️حتی کسانی که شاید پرونده مبارزاتی جدی هم نداشتند، هرگز مبارزه را #تحریم نکردند. عدم مبارزه، غیر از این است که جهاد، امربهمعروف، تبری و احکام انقلابی و سیاسی دین را از موضوعیت بیندازند و صورت مسئله را پاک کنند.
✂️مسلک انجمنحجتیه، مسلک #اسلام_مثله_شده است. بخش عظیمی در انجمن، مثله شده چراکه 80 درصد فقه ما، سیاسیات است. به قول «آیتا... شاهآبادی» «#روزه ما هم #سیاسی است»(1) حج و نماز ما هم توأم با سیاست است.
📖امام باقر(ع) در باب حج اصول کافی میفرمایند:
«در جاهلیت هم اینگونه طواف میکردند [یعنی بدون هدف و معرفت] اینان امر شدهاند که کعبه را طواف کنند، آنگاه به سوی ما حرکت کنند و ولایت و مودت خویش را به ما اعلام کنند و نصرت و یاری خود را به ما عرضه نمایند.»
👈حج ابراهیمی، محمدی و قرآنی این است که بعد از طواف، با پیشوایان حق و مبارزه با طاغوت، بیعت کنند و اینچنین است که حج ما هم سیاسی میباشد.
❌انجمنحجتیه میگوید ما کار دینی خالص میکنیم و به سیاست، کاری نداریم. این سخن به این معنی است که سیاست جزء دین نیست. به این صورت به کل احکام سیاسی دین، کافر میشوند. در یک حالت، فردی فعل #حرام مرتکب میشود یا واجبی را انجام نمیدهد که این فسق است، مانند نوشیدن شراب اما در حالتی دیگر، ادعا میکنند که شراب، حلال است یا حرمت شراب، جزء دین نیست که این کفر محسوب میشود.
ادامه دارد...
📚پینوشت:
1- شاهآبادی، 1360، ص14: «معرفت اغلب احکام واقعیه نیز مشتمل است بر سیاست؛ مثل طهارت و صوم و صلاه و زکات و حج و جهاد و لذا میتوان گفت که دین اسلام، دین سیاسی است.»
2- کلینی، محمدبنیعقوببناسحاق، الکافی، ج1، ص 392.
@Feraghvaadyan
🔮🍃 علم تجربی چیزی را اثبات نمیکند. اثبات یک افسانه است.
📌November 22, 2017 by Starts With A Bang
📋 شما راجع به بزرگترین تئوری های علمی ما یعنی نظریه تکامل، بیگ بنگ و گرانش شنیده اید ..
🔰 در حالی که آنها شواهد بسیار قوی برای این نظریه ها ارائه می دهند، آن (شواهد) اثبات نیستند. در حقیقت تا جایی که به علم مربوط میشود اثبات هر چیزی (در علم ) غیر ممکن است ! ما همچنین نمی توانیم همه چیز را مشاهده یا اندازه گیری کنیم !!
🔰حتی در فیزیک نظری که ریاضی ترین علم در میان همه علوم می باشد اثبات های ما به طور کامل پایه مستحکمی ندارند.
🔰اگر کسی به شما بگوید که یک نظریه علمی اثبات شده است، شما باید بپرسید منظورشان از این جمله چیست؟؟
🔰به طور معمول، احتمالا منظور آنها این است که خودشان را قانع کرده اند که فلان نظریه درست است و یا آنها مدارک غافلگیر کننده ای دارند که یک ایده خاص در یک محدوده خاص معتبر می باشد .اما واقعا هیچ چیزی در علم (تجربی) قابلیت اثبات ندارد و همه موضوعات همیشه قابلیت تجدیدنظر دارند.
🇺🇸 نشریه آمریکایی فوربس (2017)
🌐https://www.forbes.com/sites/startswithabang/2017/11/22/scientific-proof-is-a-myth/amp/
♻️✍ پی نوشت : علم تجربی یا ساینس Science نمیتواند خدا و بسیاری از باورهای دینی را رد کند و بسیاری از مواقع علم و دین مکمل یکدیگر هستند و قصد جنگیدن ندارند !
💢 ایجاد جنگ بین علم و دین از دسیسه های جاهلان زمانه و ستیزه جویان ملحد است ! مقالات زیادی در این باره به چاپ رسیده و رسوایی ملحدین ستیزه جو بیش از پیش عیان شده است !
✅ قویا معتقدیم که بیگ بنگ و تکامل تضادی با عقیده ما ندارد و خدای انتهای آن میباشد !
@Zandiq_IQ7
@Feraghvaadyan
"آیت الله العظمی بروجردی و ایرانی عزیز زرتشتی"
وقتی مسجد اعظم قم ساخته میشد قرار شد چاه آبی حفر کنند که آن مسجد مستقل از آب شهر باشد. تحقیق شد که چه کسی این کار را بهتر از دیگران انجام می دهد. معلوم شد شرکتی در خیابان سعدی تهران هست که مدیریت آن با آقای جمشید یگانگی است ولی ایشان زرتشتی می باشد.
موضوع را با آقای بروجردی مطرح کردند و ایشان فرمود: «زردشتی باشد، چه اشکالی دارد!!؟». آقای لرزاده که معمار مسجد اعظم بود قرارداد حفر چاه و سیستم آبرسانی مسجد را با آن شرکت بست و کار تا آخر انجام شد. هنگام تسویه حساب، آقای جمشید یگانگی گفته بود مایل است با آقای بروجردی ملاقات کند. آقای لرزاده اجازه گرفته بود و ملاقات انجام شد.
در ملاقات آقای بروجردی از ایشان تشکر کرده بود ولی آقای یگانگی خواهش کرده بود که اجازه دهید من هم در ثواب این مسجد شریک باشم و پولی بابت کار دریافت نکنم! و آقای بروجردی هم قبول کرده بود.
در همین حال یکی از حاضرین به آقای بروجردی گفته بود: «آقا به ایشان بفرمایید مسلمان شود»!؟ آقای بروجردی از شنیدن این جمله آنقدر ناراحت شده بود که صورت و گوشهایش قرمز شده بود!! آقای یگانگی هم سرش را زیر انداخته و ساکت بود. پس از مدتی آقای بروجردی فرمود: «من دعا می کنم خداوند از این صفا و اخلاص ایشان به ما هم عنایت بفرماید».
پس از چندین سال چاه به تعمیر و بازسازی نیاز پیدا کرد و به همان شرکت مراجعه شد و معلوم شد آقای یگانگی مرحوم شده و پسرانش شرکت را اداره می کنند. قرار شد آنان برای تعمیر اقدام کنند. کار که انجام شد برای تسویه حساب رفتیم. معلوم شد مرحوم جمشید یگانگی در پرونده مربوط به مسجد اعظم قم یادداشت کرده که تا هر زمان این چاه تعمیراتی لازم داشت به طور مجانی انجام گردد.
(حسین موسویان به نقل از نوه آیت الله العظمی بروجردی، روزنامه کارگزاران)
@adyanetohidi
@FERAGHVAADYAN