#تبعیض_نژادی در تفکر «عباس افندی»
⭕️در حالیکه #بهائیان ، دائماً بر طبل وحدت عالم انسانی و برابری انسانهای جهان میکوبند، سخنان بزرگان آنها مملو از توهین و تبعیض نسبت به نژادها و اقوام مختلف است. مثلاً «حسینعلی نوری»، مؤسس فرقه، غیربهائیان را انسان به شمار نمیآورد. «عباس افندی»، جانشین وی نیز، سیاهپوستان را گاوهایی با صورت انسان میخواند: «مثلاً چه فرق است میان سیاهان افریک و سیاهان امریک، اینها خلقالله البقر علی صورة البشرند.» (1)
1. خطابات، ص 119
@Feraghvaadyan
#انجمن_حجتیه و انتظار
✍یکی از اصول جریان انجمنحجتیه، عدم دخالت در سیاست و بیتفاوتی به چیزی است که در جامعه رخ میدهد؛ با این تفکر که امامزمان(عج) #ظهور خواهند کرد و همه چیز درست خواهد شد و عدل و داد در جهان گسترده میشود، پس لزومی ندارد که حکومت تشکیل شود و زمینهسازی خاصی صورت پذیرد.
↙️در حالیکه: «بايد زمينه را آماده كنى تا آن بزرگوار بتواند بيايد و در آن زمينه آماده، اقدام فرمايد. از صفر كه نمىشود شروع كرد! جامعهاى مىتواند پذيراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد كه در آن آمادگى و قابليت باشد، والّا مثل انبيا و اولياى طول تاريخ مىشود.
❓چرا اميرالمؤمنين علىبنابىطالب عليهالصّلاةوالسّلام در زمان خودش؛ در همان مدت كوتاه حكومت با آن قدرت الهى، با آن علم متصل به معدن الهى، با آن نيروى اراده، با آن زيبايیها و درخشندگیهايى كه در شخصيت آن بزرگوار وجود داشت و با آن توصيههاى پيامبر اكرم درباره او - نتوانست ريشه بدى را بخشكاند؟
✳️پس مىشود زمينهها را فراهم كرد. وقتى چنين زمينههايى انشاءاللَّه گسترش پيدا كند، زمينه ظهور حضرت بقيةاللَّه ارواحنافداه نيز پديد مىآيد و مسئله مهدويت - اين آرزوى ديرين بشر و مسلمين - تحقق مىيابد.»(1)
🔹پینوشت:
1. بيانات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) در ديدار با اقشار مختلف مردم، 25/9/1376
@Feraghvaadyan
‼️طلبکاری «کوئیلو» از خدا
✍«پائولو کوئیلو»، نویسنده معروف که در کتابهایش نوعی #معنویت_دروغین و باورهای غلط را اشاعه میدهد، در برخی آثار خود، خدا را منفعل میداند و پیامبران الهی را خطاکار خطاب میکند. کوئیلو در کتاب «کوه پنجم»، خدا را دارای خطاها و اشتباهات فراوان میداند که باید توسط بندگانش بخشیده شود.
▫️▪️«خدایا امروز، روز آمرزش است و گناهان من نسبت به تو بیشمارند... با این همه، خدای من، خطاهای تو نسبت به من نیز بیشماراست. خدایا! اگر فهرست گناهان من و گناهان تو را با هم بسنجیم، به من مدیون خواهی بود. اما چون امروز، روز #آمرزش است، تو مرا ببخش و من هم تو را میبخشم.»(1)
📖1. کوئیلو، پائولو، کوه پنجم، ترجمه میترا میرشکار، تهران،1387، ص 239.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺خروج از فرقه؛ روایتی مستند از فرقهای تبشیری
✍«خروج از فرقه»، روایتی است مستند از ماجرای فرار چند پسر نوجوان از فرقه تبشیری «مورمونیسم» و تجربه زندگی خارج از چارچوب قوانین و مقررات سفت و سخت فرقهای.
🎞آنچه این مستند 45 دقیقهای را متمایز میسازد، جنس #فرقه مورد اشاره و تمرکز آن در دل بهاصطلاح قطب جهان صنعتی یعنی امریکاست. مستند، داستان زندگی «سم» و چند پسر نوجوان دیگر را بعد از فرار از فرقه و تلاششان برای پیوند با جامعه جدید، همچنین نجات دیگر اعضای خانواده، از دریچه دوربینی که در طول این سالها با آنها همراه شده، به تصویر میکشد.
🗣آنچه از زبان پسران نوجوان درباره زندگی در خانوادهای با «چند مادر» و اغلب، بیش از 20 خواهر و برادر بیان میگردد، گاه شگفتیآفرین و باورناپذیر است.
سم و دوستانش، مسائلی از امور زندگی عادی و روزمره خود را بیان میکنند که از دید جامعه بیرون از فرقه، چیزی جز حاکمیت ساختار تشکیلاتی فرقهای بر افراد نیست؛ اموری چون: تعیینتکلیف رهبر (وارن جفز) -که آن را «پیامبر» میخوانند- برای تمام امور زندگی افراد بهویژه ازدواج، حاکمیت چندهمسری به عنوان اصل اساسی فرقه، تملک کلیه دارایی و خدمات مادی و معنوی افراد توسط سرکرده(تحت عنوان تعاونی «UEP»)، ممنوعیت دسترسی به کلیه رسانههای ارتباطجمعی، پرهیز از هرگونه رابطه با جنس مخالف، عدم استفاده از چای، قهوه، الکل و هرگونه ماده اعتیادآور، اجبار ازدواج دختران در سنین کودکی(زیر سن قانونی)، نظارت بر کلیه امور خانوادهها و تصمیمگیری در خصوص جدایی زنان از شوهر و ازدواج با فردی دیگر، کار و خدمت اجباری برای فرقه(تحت عنوان کمک به کلیسا)، استفاده از لباس و مدل موی مشخص و یکسان و... .
📽شاید بتوان این مستند را نزدیکترین تصویر به مستندات کتابهای محققان امریکایی چون «مارگارت تالر سینگر» و «استیون حسن» در باب فرقهها دانست و سندی بر حقانیت خطرات و آسیبهای فرقهها بر فرد، خانواده و جامعه.
@Feraghvaadyan
⭕️مسیحیت تبشیری در سالی که گذشت
♨️جریان #مسیحیت_بشیری، همچون دیگر جریانهای فرقهای، سال گذشته به دنبال بهرهگیری از فرصتها بود. بحران اقتصادی ناشی از اعمال تحریمهای ناروا و غیر انسانی امریکا، شرایط دشواری را رقم زد که بابمیل فرقههایی چون مسیحیت تبشیری بود.
◽️جریان مزبور، همسو با سایر #فرقهها و گروههای برانداز داخلی و خارجی، شدیدترین هجمهها را علیه مسئولان و نظام به کار گرفت و با بزرگنمایی از دشواریها، القای روحیه یأس و بیاعتمادی در جامعه، در مسیر تحقق منویات خویش گام برداشت.
▪️شایعهپراکنی، سیاهنمایی، تخریب چهره مسئولان مملکتی، دامن زدن به مسائل حاشیهای و...، از دیگر اقدامات #رسانههای_تبشیری بود و تمام تلاش خود را در مسیر سنگاندازی به کار گرفتند تا نشان دهند سربازان خطمقدم دشمن هستند.
🔺#جریان_تبشیری، اقدامات خود در این زمینه را از اغتشاشات دیماه سال 1396 آغاز کرده بود و مهرههای داخلی و خارجی آن(افرادی مانند «سعید عابدینی») به ایفای نقش در آن پرداختند. جنگ اقتصادی امسال نیز، فرصت مغتنمی برای آنها بود تا این رویه را تداوم دهند.
@feraghvaadyan
🔺تناقضات گفتاری «میرزا حسینعلی نوری»
✍با مروری برای الواح و مکتوبات بهائیت، بهراحتی میتوان به پوچ و دروغین بودن این فرقه پی برد. در این مکتوبات، تناقضات بسیاری وجود دارد. مثلاً، بهاءا... در جایی میگوید انسان بالغ باید تحقیق کند، با گوش بشنود و با چشم ببیند، اما در نوشتاری دیگر مینویسد کور شما تا جمالم بینی، كر شو تا لحن و صوت مليحم را شنوی و جاهل شو تا از علمم نصيب بری و فقير شو تا از بحر غنای لا يزالم قسمت بی زوال برداری.(1)
در واقع از نظر سران تشکیلات، نیازی به تحقیق نیست بلکه همه چیز بهاء الله است و فرد بهائی باید فارغ از عقلانیت، فقط به بهاء توجه داشته و از او پیروی کند.
1. بهاءاالله، ادعيه حضرت محبوب
@Feraghvaadyan
فرق و ادیان:
یوگا؛ ورزش یا مکتبی عرفاننما؟
🔹بسیاری از افرادی که جذب #یوگا میشوند، در ابتدا به عنوان ورزش جسمی و فیزیکی با آن آشنا شده و حرکات آن را برای لاغری و زیبایی اندام به طور روزانه و مستمر انجام میدهند اما به تدریج، آن را ورزشی ذهنی و راهی #معنوی میبینند و به مسیری وارد میشوند که خود، آن را باور نداشتند؛ راهی که زندگیشان را تحتتأثیر قرار میدهد.
🔸بسیاری از افراد که یوگا را تجریه کردهاند، معتقدند آنچه در کتابها یا در مراکز عمومی به صورت علنی آموزش داده میشود، تمام واقعیت یوگا نبوده و یوگا در حقیقت، یک مرام و #فرقه_محرمانه و سری است که واقعیتهای آن به راحتی قابل بازگو کردن نیست.
@feraghvaadyan
🔴 انقلاب، هیچ و مبارزه با #بهائیت همه چیز!
«#انجمن_حجتیه در دوران انقلاب، در رابطه با انقلاب یک موضعگیری بسیار غلط داشت. آن موضعگیری را همان وقت ما رد کرده ایم و حالا هم رد میکنیم و آن این بود که فعالیتهای انقلابی را هیچ میشمرد و فعالیتهای ضدبهائی را همه چیز. یعنی دچار یک خود بزرگبینی ضد اخلاق اسلامی بود. اگر این خودبزرگ بینی هنوز هم وجود دارد و این آقایان خیال میکنند بالاترین عبادت، عبارت است از شرکت در فعالیتهای ضدبهائی، اشتباه میکنند. غرور دارند، مغرورند و خداوند آنها را از این غرور نجات بدهد. اگر ملت ما میخواست فرمایشهای آقایان را گوش بکند، حالا هنوز زیر یوغ شاه بود. بهترین خدمت را به #امام زمان(عج)، انقلابیون مسلمان کردهاند که راه آن حضرت را به روی امت دنیا گشودهاند.
👈 خوب اینها نباید اصلاً در مراکز حساس اداره کشور باشند. اینها منحرفاند. از نظر اجتماعی منحرفاند و از نظر برداشت اسلامی دچار انحراف فکری هستند.»(1)
📚1. اکبری آهنگر، رضا، درسنامه انجمنحجتیه، مشهد: حقپژوهی، 1394، صص 170-169،(سخنرانی شهید بهشتی در دفتر مرکز حزب جمهوری اسلامی، 27/3/1360).
@feraghvaadyan
🔺«کمیته نجات»؛ محملی برای #تبشیر
👈یکی از کانونهای مسیحیتتبشیری برای جذب مسلمانان، «کمیته نجات معتادان» بود که در دهه 70 شمسی تأسیس شد.
▫️ مهمترین اهداف پیدایش کمیته نجات بر اساس آییننامهاش به این شرح است:
• پذیرش متقاضیان معتاد و اسکان آنها درکمیته نجات معتادان
• توبه و نجات افراد در رسیدن به تولد تازه به عنوان مهمترین هدف
• تعلیم اصول الهیات مسیحیت در کلام خدا به آنها
• شبانی روحانی آنها
• پیدا کردن کار و کمک به آنها برای اشتغال به کار در صورت امکان، پس از اثبات نجات
• ترمیم خانوادههای از هم پاشیده به دلیل اعتیاد
• معرفی به یکی از کلیساهای حامی جهت تعمید آب و رشد و شبانی
👁نگاهی تحلیلی به این اهداف، ماهیت اصلی این کمیته را به خوبی روشن میکند. میتوان گفت هدف اصلی این کمیته، کادرسازی و شاگردسازی است. اگر به مفادی چون نجات افراد و رسیدن به مرحله تولد تازه و معرفی به کلیساها جهت تعمید توجه شود، میتوان به این ماهیت پی برد.
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز هم غفلتی دیگر...
اینبار، تبشیر در رسانه ملی
یکی از جُنگهای پرمخاطب تلویزیون اقدام به پخش آیتمی در پیک پربازدید نمود که شرکتکننده مسابقه در برنامه مزبور، یکی از عبارات معروف تبشیر (مأخوذ از اناجیل تحریفشده) را دکلمه کرد. با عنایت به شناختهشدن -نسبی- این عبارات و طرز بیان آن، به نظر میرسد جا داشت مسئولان و متولیان امر با دقت بیشتری بر این مسئله نظارت مینمودند تا امروز، رسانههای جریان تبشیری، ژست پیروزمندانه بابت «رسیدن مژده تبشیر» به رسانه ملی نمیگرفتند.
همچون همیشه، شایسته است در برنامههای سرگرمکننده از این دست، تأمل و نظارت بیشتری از سوی متخصصان و متولیان اعمال گردد تا خدایناکرده،شاهد بروز شائبه انحراف یا سوءبرداشت نباشیم.
@Feraghvaadyan
🔺خدمات #بهائیان به انگلیس
↙️با کودتاى 28 مرداد 1332 توسط آمریکاییها، بهائیان به رغم ادعاى غیرسیاسى بودن خویش، هماهنگ با سیاستهاى مورد نظر رژیم، در جهت تثبیت موقعیت خود تلاش کردند. یکى از اهداف مهم آنان در این دوره، رسمیت بخشیدن به #بهائیت در ایران بود. بیتالعدل و محفل آنها تلاشهاى زیادى کردند تا با ازدیاد نفرات از طریق تبلیغ و گسترش تشکیلات و دادن آمارهاى غیر واقعى، به این هدف دست یابند.(1)
⭕️حضور بهائیان در فلسطین و فعالیت گسترده آنها در این سرزمین در گذر زمان، شرایط مناسبى را براى بهائیت فراهم کرد. به خصوص در جنگ جهانى اول، آنها براى تثبیت موقعیت خویش در خارج از ایران نیز رابطه دوستانهاى با انگلیسىها علیه عثمانى برقرار نمودند. منابع از همکارى عبدالبهاء و اطرافیانش با ارتش انگلیس، تهیه آذوقه براى آنها در جریان جنگ و بیرون راندن عثمانى از فلسطین گزارش دادهاند.(2)
⭕️بهائیان نمىخواستند مرکزیت سیاسى خود را در حیفا از دست بدهند، از این رو بعد از آنکه حیفا در سال 1918م به تصرف ارتش انگلیس در آمد، عبدالبهاء براى امپراطور انگلستان، «ژرژ پنجم» دعا کرد و از اینکه عدل در سراسر سرزمین فلسطین گسترده شده بر درگاه خداوند شکرگزارد(3)
📚1.جواد منصورى، تاریخ قیام پانزده خرداد به روایت اسناد ، ج 1، ص 319 .
2.حسین میر، تشکیلات فراماسونرى در ایران، ص 208
3. بهرام افراسیابى، تاریخ جامع بهائیت، ص 271
@Feraghvaadyan
🔸شکایت انجمن از انقلابیون و ارتباط با #ساواک
✍در برخی خاطرات، ردپای ارتباط انجمن با ساواک، کاملاً مشهود است. #انجمن_حجتیه ، افراد انقلابی را به ساواک معرفی میکرد، چراکه نهضت انقلاب را قبول نداشت و حکومت #پهلوی را پذیرفته بود. حال آنکه حکومت پهلوی، مأمن و جولانگاه بهائیانی بود که انجمن، داعیه مبارزه با آنها را داشت.
↙️«افسری به نام آقای نراقی که اصالتاً اهل کاشان بود، معاونت اطلاعات شهربانی همدان را بر عهده داشت. او از سلسله ملااحمد نراقی بود. به او گفتم: «تو که از آن ریشهای، چگونه این لباس را پوشیدهای و به شاه خدمت میکنی؟» پس از تذکرات و مؤاخذات درباره کار و فعالیت خود، آقای نراقی با جدیت - ابتدا تند و جدی، سپس نرم و ملایم- از من خواست که منبر انجمن را قبول کنم. وقتی اتاق خلوت شد و غیر از من، او و آقای مقدسیان، کسی حضور نداشت، به وی گفتم: «سؤالی میکنم اگر دلت خواست جواب بده، اگر هم نخواستی جواب نده؛ چه کسی از ما شکایت کرده تا ما را دستگیر کنید؟» گفت: «انجمنحجتیه همدان»، گفتم: «آن ساعتی که برای منبر دعوتم کردهاند، کار دارم، برنامه دارم، نمیتوانم بروم.» بالأخره او را قانع کردیم و برگشتیم. اگر با صراحت میگفتیم که با انجمن مخالفیم و به هیچوجه در مجلس آنها شرکت نخواهیم کرد، چه بسا مجلس ما را در همدان تعطیل میکردند»(1)
📖1. خاطرات حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، تابستان 1382، ص 145.
@Feraghvaadyan
🔺افراد سستایمان، طعمه فرقهها
✍برخلاف تصور عام که غالباً افراد بیسواد و کمهوش جذب #فرقهها میشوند، برخی گزارشها و تحقیقات نشان میدهد افراد با توانمندی بالا و هوش سرشار، بیشتر در دام فرقهها گرفتار میشوند و هر چه سطح توانمندی فرد در حیطههای مختلف، بالاتر باشد احتمال #جذب وی توسط فرقهها افزون میشود. عامل مهم در جذب، میزان تقید افراد به #دین و اعتقادات مذهبی است، نه هوش، جذابیت فردی و سواد. به عقیده «اسپیلکا»، «فرقهها بیشتر کسانی را جذب میکنند که اعتقادات دینی رسمی آنها تضعیف شده باشد و یا اصلاً به هیچ مذهبی تعلق خاطر نداشته باشند.»
📖منبع: اسپیلکا، برنارد، روانشناسی دین بر اساس رویکرد تجربی، مترجم: محمد دهقانی، ص 548.
@Feraghvaadyan
♦️بوقلمونصفتی #بهائیت در تبلیغ
✍بهائیان بنا به دستورالعملهای مرکز فرقه، با روحيهای متلون در هر کشور و منطقهای، خود را باب ميل آنجا معرفی میکنند. در ايران که هدف، خدشهدار کردن اعتقادات تشيع و غلبه بر آن است، از موضوع #مهدویت ورود میکنند، در ميان اهل تسنن به نوعی ديگر که با اعتقاد آنان مطابق باشد، سخن میگويند، ميان طرفداران بوديسم، برهما و حتی بتپرستان، بیخدایان یا دوستداران حقوق بشر، محيط زيست و... نیز خود را طوری معرفی میکنند که مد نظر آنها باشد. هرگز در کشورهای غيراسلامی و ناآشنا با اديان بزرگ، اسمی از ظهور باب و تطبيق تاريخی آن با امام زمان(عج) برده نمیشود.
@Feraghvaadyan
🌐روشنگر به نقل از سایت شورای خلیفهگری ارامنه تهران، وقوع سیل در شماری از استان های کشور و بویژه در شیراز، که علاوه بر خسارات مالی فراوان به هموطنان، منجر به جان باختن و مصدومیت جمعی از هم میهنان عزیز شد، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.
اسقف اعظیم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و شوراي خليفه گري ارامنه تهران، از طرف جامعه ارامنه تهران، به ملت عزیز ایران به ویژه مردم شریف تمامی استان های سیل زده و بخصوص خانواده های مصیبتدیده، تسلیت عرض می نمایند و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت می دارند.
http://www.tehranprelacy.com/farsi/11-content-fa/news-fa/2350-2019032701
@Feraghvaadyan
✡✝ میراث #پیوریتینیستی و ظهور #صهیونیسم_مسیحی در امریکا
✍میراث پیوریتانیسم، امروزه در ایلاتمتحده امریکا در قالب جریان #صهیونیسم مسیحی تجلی یافتهاست. صهیونیسم مسیحی را میتوان یک جریان افراطی مسیحی در نظر گرفت که با تکیه بر تفاسیر تحتاللفظی از متون کتاب مقدس، خواهان تحقق پیشگوییهای این کتاب بر اساس عقاید تقدیرگرایانه خویش است تا از این طریق، زمینه را برای ظهور مسیح(ع) در آخرالزمان فراهم آورد.
↙️اکثر صهیونیستهای #مسیحی در جنوب ایالاتمتحده متمرکز هستند، بهگونهای که کشیش «جری فالول»، از رهبران صهیونیسم مسیحی، از این منطقه تحتعنوان کمربند انجیلی یاد کردهاست. صهیونیسمهای مسیحی کوشیدهاند تا در اتحاد با محافظهکاران امریکایی، سیاست خارجی این کشور را در جهت اهداف خویش سوق دهند که مهمترین این اهداف در عرصه سیاست خارجی، حمایت بیحد و حصر از رژیم صهیونیستی میباشد. علت این حمایت، نقش رژیم صهیونیستی در الهیات حاکم بر آنان است؛ الهیاتی که بازگشت مسیح(ع) را در گروه تشکیل دولت یهود در تمام سرزمین فلسطین، بازسازی معبد سلیمان و... میداند.
📖منبع: رجبی، محمد، صهیونیسم مسیحی و جایگاه آن در ایالاتمتحده، تهران: مرکز اسناد انقلاباسلامی، 1390، صص 133-130.
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️حجتالاسلام «مهدی تسخیری»، رئیس مرکز گفتگوی ادیان:
دیدگاه امام(ره) و رهبری در خصوص پیروان #ادیان توحیدی، از سیره ائمهمعصوم(ع) جدا نیست.
@Feraghvaadyan
🔺جلسات دعای دروغین و مساعی جامعهسازی
✍مرکز #تشکیلات_بهائی در پیامهایی مکرر به #بهائیان بر لزوم برگزاری جلسات دعا و نیایش، بدون هیچ توقعی تأکید نمودهاست، اما هدف اصلی برگزاری این جلسات، حکایت از این حقیقت دارد که کاملاً برخلاف مفهوم «عدم توقع» میباشد.
↙️«...[هدف از] دعوت این مشتاقان از بهائیان، آن است که مساعی #جامعه_سازی را که با پشتکار به آن مشغولند، به منزله الگوی جدیدی از نحوه اجتماع نوع انسان مشاهده نمایند...از جمله اجزای اساسی این الگو، جلسات دعا و مناجات میباشد که جنبهای جمعی از حیات روحانی و ابعادی از مفهوم مشرقالأذکار است. تشکیل این جلسات، فرصت گرانبهایی برای شما عزیزان فراهم میسازد تا نهتنها به نیایش و ستایش پروردگار یکتا پرداخته، عنایات او را در زندگی خود سائل شوید، بلکه قوای روحانی نهفته در دعا و مناجات را با دیگر شهروندان شریف آن آب و خاک نیز در میان گذارید.»(1)
↙️ارائه الگو و در میان گذاشتن مفاهیم بهائی، همگی در راستای تبلیغ بهائیت و بهائی کردن شرکتکنندگان است.
⭕️1. پیام بیتالعدل خطاب به بهائیان ایران، 27 آذر 1393
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♨️خلط بلایای طبیعی با بلایای انسانی/دستمایه قرار دادن سیلاب برای توجیه غائله گلستان هفتم 👈بازگشت «م
✍رسانه تازه تاسیس #فرقه_گنابادی که از سوی قطب به عنوان مرجع رسمی خبری برای #دراویش معرفی شده، با انتشار اخبار خود در روزهای اخیر نشان داد از رویکرد خاصی برخوردار است که می توان آن را یکی از دلایل تعطیلی _غیر رسمی_ سایت «مجذوبان نور » نور نیز به شمار آورد.
👈 خبر گزاری «مهر تابنده» با انتشار پستی به بهانه ابراز همدردی با قربانیان سیلاب های اخیر کشور، زبان به انتقاد گشود و از این مجرا پلی به سوی هدف خود یعنی توجیه غائله گلستان هفتم زد؛ سردبیر این رسانه با اشاره به «بی کفایتی» در مدیریت بحران ها در حوزه های مختلف، حوادث #پاسداران تهران در اسفند ماه سال ۹۶ را نیز نه فقط نتیجه بی کفایتی متولیان در« مدیریت بحران اجتماعی»، بلکه نوعی «بحران سازی» عنوان کرد تا نشان دهد در سوگیری ها و تعصبات، چیزی کمتر از مدیران سایت مجذوبان نور ندارد.
‼️گذشته از خلط مقوله بلایای طبیعی با بلایای انسانی، اساسا با نگاه مزبور، نقش متعصبان و دراویش افراطی در رقم زدن غائله، کاملا نادیده گرفته شده و عامل بروز تمام آن فجایع تأسف بار، بی کفایتی متولیان بحران ساز بیان گردیده. جالب آنکه، ابراز می دارد :
« جامعه فقری یک سال است با تبعات آن دست به گریبان هستند»!
‼️گویا خسارات مادی و معنوی آن حادثه ، از شهادت پرسنل امنیتی تا تهدید نظم و امنیت عمومی را از یک سو و مساعدت های اخیر متولیان در بازگشت شرایط عادی به #فرقه (از بازگشایی مجالس فقری در سراسر کشور تا شفاف سازی افکار عمومی) را فراموش نموده است.
👈به هر روی، این پست نشان داد رگههای تعصب در این رسانه نیز به چشم می خورد و بی دلیل نیست که سایت مجذوبان نور این روزها کم کار شده است.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
✅چالش های کلیسای کاتولیک با مسیحیانی که میگویند میخواهند مدرن باشند
🔸روشنگر به نقل از سایت گفتگوی ادیان، حدود هزار نفر از اعضای خانواده های #کاتولیک ایالت کانزاس با امضای درخواستی به تصمیم یک مدرسه وابسته به کلیسای کاتولیک مبنی بر عدم ثبت نام کودکانی با والدین همجنس گرا اعتراض کرده اند و خواهان تغییر این تصمیم شده اند.
این والدین میگویند تصمیم این مدرسه بر خلاف پیام #مسیح است که همگان را به محبت و همدلی سفارش میکرد و از طرفی نقض حقوق دانش آموزانی است که بخاطر نوع رابطه والدینشان از تحصیل در مدارس دینی باز می مانند.
در این درخواست آمده است که هیچ یک از ازدواج ها مدرن با اصول ازدواج مقدسی که مد نظر کلیساست همخوانی ندارد، کودکان طلاق و یا کودکانی که حاصل ازدواج مجدد والدین کاتولیک هستند، شامل این قانون نشده اند، در صورتیکه این موارد نیز با اصول ازدواج مقدس #کلیسا همخوانی ندارند.
امضا کنندگان همچنین گفته اند کلیسای کاتولیک فرزندان غیر کاتولیک را نیز ثبت نام میکند که ممکن است حاصل ازدواج سفید باشند، ازدواجی که مطابق با قوانین کلیسا نیست.
در این بیاینه از مقامات کلیسا خواسته شده است به چالش های #کاتولیک بودن در روزگار معاصر بیندیشند و راه حلی برای مسیحیانی که میخواهند در روزگار مدرن همچنان مسیحی باشند پیشنهاد دهند🔸
لینک خبر :
http://iid.org.ir/?p=6151
@Feraghvaadyan