eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پشت پرده ارتباط بهائیان با آمریکا و معاندین نظام اسلامی ▪️ در مخالفت صریح با ایران و نظام اسلامی قرار دارد و به عنوان ابزاری برای اهداف سیاسی آمریکا، اسرائیل و معاندین کشور قرار می‌گیرد. با دستگیری روح الله زم موسس کانال ضدایرانی آمدنیوز و اعترافات وی، جزئیات بیشتری از ازتباط یک فرد (ساغر کسرائی) با آمریکایی‌ها برای تأمین بودجه آمدنیوزمنتشر شد. @Feraghvaadyan
♨️ زنان، جامعه هدف جریان مسیحیت تبشیری 🔘 یکی از جوامع هدف جریان زنان هستند. آنها همواره با تهمت‌ها و ادعاهای واهی سعی در آن دارند تا دین اسلام را عذابی برای زن مسلمان ترسیم کرده که او از جهت اسلام در ناحیه روحی و فکری ناراحت است. آنها زنان را محدود و عقب‌مانده دانسته و القا می‌‌کنند مسیحی شدن زنان مسلمان، آزادی و ترقی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. در گزارشی که از کنفرانس تبشیری در سال 1960 در قاهره منتشر شد چنین آمده است: ما ناگزیریم زنان مسلمان را به مسیحیت بکشانیم زیرا تعداد زنان مسلمان کمتر از 100 میلیون نیست. و آنچه درباره آنان کوشش می شود،‌ باید بیش از گذشته باشد. ما نمی گوئیم هیئت‌های جدیدی برای اینکار تأسیس کنیم، بلکه از هیئت‌های تبشیری موجود درخواست می نماییم، که شعب زنانه خود را در نظر گرفته و هدف جدیدی را در مقابل آنان قرار دهند و هدف جدید آنان دست یابی به زن نسل حاضر است. @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
❎ سیاسی‌گری در فرق درویشی ♨️ انجمن اخوت به سبب سوق دادن شمار زیادی از سیاستمداران وچهره‌ها به جرگه -حتی به صورت ظاهری- ونفوذ در عرصه‌های مختلف سیاسی)به سبب ارتباط تنگاتنگ با دربارناصری(، فرهنگی)شــکل‌گیری نخستین حلقه‌های شعر و موسیقی‌ رسمی( و...، نقش انکارناپذیری در روند تحوالت تاریخی دوره ناصریداشــته و از جهتی، سرآغازی است بر سر بر آوردن فرق درویشی از گوشه انزوای خانقاه‌ها و تمایل به ارتباط با حاکمیت و قدرت. 💢 «محمد حســيني»،پژوهشــگر تاريخ معاصردر مقالــهاي تحت عنوان»انهدام و غــارت «انجمن اخوت»منتشرشــده درفصلنامــه تخصصي تاريخ معاصر ايــران( در اين باره مي نويسد: »بــه نظــر برخــي،انجمــن اخــوت از همان آغــاز كانــون فعاليت وهمايش ايراني وابســته به»گراند لژ« فرانســه بود و الگوي ظهيرالدوله در پي افكندن چنين محفلــي، در واقع همان انجمن هاي ماسوني جمعی از نوازندگان ارکستر انجمن اخوت، حوالی سالهای مشروطه فرانســوي بوده اســت. گفته شــده ظهيرالدوله پس از نيل به مقام وزير تشــريفات در دوره ناصرالدين شــاه، در سفري به اروپا به مجمع فراماسونري وارد گشت و در بازگشــت، بر آن شــد تا لژي در ايران ترتيب دهــد... یکی از آشــكارترين و برجسته ترين شــواهد و قرائن سياسي بودن و فعاليتهاي سياســي آن و در عين حال، مبهم ترين واقعه در جريان حيات اين تشكيلات، حادثه گلوله باران و تخريب و غارت منزل ظهيرالدوله و مقر انجمن اخوت در تهران در خلال اقدام شاه در بمباران مجلس و سركوب مشروطه خواهان می باشد.»(1) 📚1.ســعيدي، حسين، تعالي هنر در سايه سياست؛ واكاوي شكل گيري و اقدامات انجمن اخوت در عصر قاجار، روزنامه اعتماد، شماره 2242 ، 30/5/1390. @Feraghvaadyan
❓مظلوم نمایی به سبک رسانه تبشیری ❗️یکی از بخش‌های ثابت اخبار رسانه های تبشیری، خبرهای زندانیان سیاسی و عقیدتی ایران است. درهمین راستا رسانه های منتسب به جریان #مسیحیت_صهیونیستی به قول منابع آگاه‌( که مشخص نیست چه کسانی هستند) اخبار اذیت و آزار زندانیان را مخابره می‌کنند. ↩️این در حالی است که غالب این اخبار کذب و یا با چاشنی مبالغه منتشر می‌شود و در آن به جرم و فعالیت‌های فرد مجرم زندانی اشاره نمی‌شود. در آخرین خبر این رسانه، تیتری با عنوان « اذیت و آزار نوکیش مسیحی» منتشر شده است جالب اینکه در این خبربه حضور این فرد درآشوب‌های اخیر و همچنین فعالیت های تبشیری این فرد و سابقه وی در تبلیغ و ترویج #مسیحیت که طبق قانون اساسی کشور ممنوع است اشاره نشده است. @feraghvaadyan
🛑 ناراحتی ساواک از جدایی افراد از انجمن حجتیه ♦️اگر چه در خصوص ارتباط و ساواک اخبار ضدونقیض وجود دارد اما اسناد موجود ارتباط انجمن حجتیه با ساواک را تأئید می‌کند و انجمن اگر مورد حمایت رژیم طاغوت نبوده حتما مشکلی هم بابت فعالیت علیه بهائیت نداشته چرا که یکی از اصول اساسی انجمن عدم مداخله در امور سیاسی بود و این امر به ساواک و رژیم پهلوی این اطمینان را می داد که تحرکات و فعالیت حجتیه برای حکومتی که بسیاری از مناصب آن را اشغال کرده بود، خطری نخواهد داشت. 👈🏻 از این رو با افراد انجمنی کاری نداشت و بعضاً نسبت به جدایی بعضی از افراد از انجمن واکنش نشان می‌داد. علی‌اکبر پرورش درباره عکس‌العمل دستگاه امنیت از استعفای خود از انجمن حجتیه می‌گوید: «وقتی ساواک متوجه شده بود که من از انجمن کنار رفته‌ام همین نادری -از مسئولان عالی‌رتبه دستگاه امنیت - ملعون ما را خواست و خیلی فحاشی کرد و گفت چرا دیگر در انجمن نیستی»(1) 📚1.محمد رضا اخگری، ولایتی های بی ولایت (بی جا:پرچم، 1367)، ص 53،52. @feraghvaadyan
🔘 کمپانی نفت و بهائیت 📌بعد از کودتای 28 مرداد، آمریکا به ایران پیشنهاد کرد که برای استخراج، تصفیه و صادرات نفت ایران به جای لغو قانون ملی شدن نفت به جای لغو قانون ملی شدن نفت که ناچار دوباره نفت را در اختیار بریتانیا قرار می‌داد، کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های نفتی تشکیل دهند که برای یک دوره امتیاز نفت ایران را در دست بگیرند. مفهوم کنسرسیوم در واقع ادامه غارت نفت ایران بود، فقط برای حفظ ظاهر شرکت ملی نفت در کنار کنسرسیوم قرار گرفت. در این حین با فعال شدن و سلطه‌ی مجدد شرکت نفت انگلیس و ایران و دیگر کمپانی‌های غربی، شاهد فعالیت افراد #بهائی نظیر عباس هویدا و فؤاد روحانی در شرکت به اصطلاح ملی نفت هستیم، آیت‌الله بروجردی در نامه‌ای خطاب به مرحوم محمد تقی فلسفی در سال 1333ش، ایشان را مأمور می‌کند که با شاه دیدار کند و راجع به خطر نفوذ بهائیت در کشور با وی سخن بگوید. ↩️مرحوم بروجردی در نامه‌ی مزبور، نسبت به نفوذ گسترده #بهائی‌ها در شرکت نفت انگلیس و ایران هشدار می‌دهد: «به عرض عالی می‌رساند چندی قبل از آبادان مکتوبی از بعضی وکلای فقیه رسیده بود و اظهار داشته بودند که تقریباً اداره‌ی امور نفت آبادان با #فرقه‌ی_بهائیه شده... نمی‌دانم اوضاع ایران به کجا منجر خواهد شد؟ مثل اینکه اولیای امور در ایران در خواب عمیقی فرو رفته‌اند...» (1) 📚1. روح‌الله حسینیان، بهائیت رژیم پهلوی و مواضع علما، فصلنامه مطالعات تاریخی، س پنجم، ش17، بهار1380، ص 15. @feraghvaadyan
‌❗️توهم ترامپی 👈🏻رئیس جمهور آمریکا خود را «قهرمان آزادی مذهبی!» نامید ‌ ♨️دونالد ترامپ در سخنرانی سالیانه خود که به سخنرانی «نطق وحدت» مشهور است در مورد آزادی مذهبی گفت: «در آمریکا، کسی را بخاطر عبادت مجازات نمی کنیم. صلیب ها را نمی شکنیم. نمادهای ایمان را ممنوع نمی کنیم. ما واعظان و کشیش ها را مسخره نمی کنیم. در آمریکا، ما ایمان را گرامی می داریم و خواسته های خود را در پیشگاه خداوند بیان می کنیم». ‌ ▫️ترامپ خود را «قهرمان آزادی مذهبی» معرفی کرد، اشاره ای به آمارهای موجود در مورد #یهودی ستیزی و اسلام هراسی در آمریکا نداشت. در واقع اگر گفته‌های ترامپ درست باشد فقط در مورد #مسیحیان آمریکا صدق می‌کند و نه پیروان ادیان دیگر! ‌ ❓آمارهای موجود نشان می‌دهد، مسلمانان آمریکا در قیاس با مسیحیان از‌ آزادی‌های کمتری برخوردارند و در این کشور #تبعیض_مذهبی به وضوح قابل مشاهده است. ‌ ↩️محافظه کاران مسیحی تلاش دارند تا اسلام رانه یک دین، بلکه به عنوان یک ایدئولوژی سیاسی معرّفی کنند و اگر #اسلام دین محسوب نشود، دیگر نمی‌تواند مدّعی حمایت‌هایی شود که قانون ایالات متحده از آزادی بیان دینی به عمل می‌آورد و این به جز یهودی‌ستیزی است که در آمریکا وجود دارد. با این همه ترامپ وقیحانه خود را قهرمان آزادی مذهبی می‌دانند و ژست قهرمانانه به خود می‌گیرد. ‌ @feraghvaadyan
♨️ فرقه‌های نوظهور تهدید بزرگ فرهنگ دینی 🔹مشکلات روحی و روانی و بحران هویت در تلاقی سنت و مدرنیته یکی از مشکلات فرهنگی و اخلاقی جوامع در حال توسعه است. در چنین حالی است که هر ندای رهایی‌بخش و آرامش آفرینی که شنیده شود، افراد به سوی آن متمایل می‌شوند. با اینکه بعضی از آموزه‌های آن‌چنان سطحی و بی‌محتوا است که بطلان آن‌ها بدیهی به نظر می‌رسد ولی شخصیت‌های اصلی این فرقه‌ها آن‌چنان با جادوی کلام و بازی با کلمات ذهن مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهند که به راحتی جذب آثار مکتوب این فرقه‌ها می‌شود و چه بسا متوجه انحراف آموزه‌های آن‌ها نشود در حالی که این آثار مملو از انحراف است. چاپ 85 عنوان از کتاب‌های به فارسی، کسب پرفروش‌ترین کتاب سال توسط و بار‌ها تجدید چاپ شدن این آثار گواه این مدعاست. 🔸ترویج آثار مکتوب فرقه‌های نوظهور با این هجمه و درصد فراوانی بالا با همه محدودیت‌هایی که برای ترویج آن‌ها اعمال می‌شود - نشان از این دارد که وجود فرقه‌های نوظهور می‌تواند یک تهدید بزرگ برای باشد و نمی‌توان به آسانی از کنار آن گذشت. مطمئناً با اعمال روش‌های سلبی تنها نمی‌توان فرهنگ را در مقابل این تهدید بیمه کرد بلکه به کارگیری روش‌های ایجابی و معرفی عرفان ناب اسلامی با ساز و کاری که برای جوان امروز جذابیت داشته باشد راه‌گشا خواهد بود. @feraghvaadyan
⭕️ مخالفت انجمن حجتیه با حکمت و فلسفه 🔸 فلسفه ستیزی و مبارزه با عرفان حقیقی و عرفا یکی دیگر از اصول فکری می­باشد. حلبی در رابطه با رد فلسفه می­گوید: «فلسفه چیز مهمی نیست بلکه اضر مطالب است به حقایق وجدانی. فلسفه دشمن بزرگ معارف الاهی است.»(1) وی در جای دیگر فلاسفه را منکر علمی خداوند می­داند.آیت ­الله منتظری در خاطراتش در رابطه با بدگویی حلبی نسبت به فلاسفه می­گوید: «یک زمانی در تهران به همراه مرحوم شهید مطهری رفته بودیم پای منبرآقای حاج . ایشان روی منبر به مرحوم صدرالمتألهین توهین کرد. پس از منبر، ما با ایشان درگیر شدیم که این چه تعبیرهایی است که می­کنید؟ من یک بار خدمت آقای خمینی بودم، به مناسبت گفتم: ملاصدرا، ایشان ناراحت شدند که چرا می­گویید ملاصدرا؟ گفتند: آیا شما به آیت ­الله آخوند خراسانی، می­گویید: ملا کاظم؟! ما باید اسم بزرگان را با احترام ببریم.»(2) 📚1.دروس معارف الهیه، درس 8. 2. خاطرات منتظری، انتشارات اندیشه ناب، ص213. @feraghvaadyan
⭕️ جدایی افراد از فرقه،‌چالش اصلی «شاهدان یهوه» 🔹جداشدن افراد برای فرقه ها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که روشنگری فرد جدا شده موجب نگرانی از خروج افراد دیگری از #رهبران_فرقه را ایجاد می‌کند لذا فرقه‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا با تکنیک ها و حربه های خاص مانع روشنگری و تأثیرگزاری فرد جدا شده شوند. 💢 در فرقه شاهدان یهوه به عنوان یکی از فرق #مسیحیت_تبشیری، چالش امروز جدایی افراد از این فرقه است . در نامه یکی از اعضای فعال سابق این فرقه در خصوص علت جدایی‌اش به نکاتی جالب اشاره شده است. وی می‌نویسد: اعضای فرقه شما کورکورانه فقط آنچه را که به آن‌ها تعلیم می‌دهید، برای دیگران تکرار می‌کنند، همانند یک طوطی در قفس. پایه‌گذاران شما مغرضانه، حقایق کتاب مقدس را تحریف کرده و اعتنایی به روش متعارف تفسیر کتاب مقدس نمی‌کنند. امروزه بسیاری از #شاهدان_یهوه پیشگویی‌ها(انجمن و رهبران) را انکار می‌کنند. حاضرم شما را با اعضای سابق و حتی فرزندان آن‌ها که در حال حاضر از اعضای شما هستند و این موضوع را تأئید می‌کنند روبرو کنم. @feraghvaadyan
banner-gif-tlg.gif
685.7K
✍️بسیاری از ناهنجاری‌های ، و حتی امروز، ناشی از بسترسازی و زمینه‌های فکری است که از طریق ، ، تعالیم ناصحیح و ... ایجاد می‌شود. از این رو آگاه‌سازی نسل جوان در خصوص روش‌ها و شیوه‌های فریبنده و کاذب کمک شایانی به حل مساله می کند. 🌐بنیاد مطالعاتی «روشنگر» با سابقه بیش از 10 سال فعالیت در حوزه ، و مفتخر است که با عنوان « فرق و ادیان» در خصوص و شناخت گروه‌ها و جریان‌های در فضای مجازی فعالیت می‌کند. 🔹ایتا: eitaa.com/feraghvaadyan 🔸سروش: what.sapp.ir/feraghvaadyan 🔹تلگرام: t.me/feraghvaadyan 🔸اینستاگرام: instagram.com/feraghvaadyan
♦️ سیامک مره‌صدق: شرکت در انتخابات وظیفه ملی همه است ✅نماینده در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با شرکت در انتخابات ضمن اعلام وفاداری به نظام آینده خود و کشور را می‌سازند پس وظیفه ملی همه ما جهت ساختن آینده کشورمان حضور پرشور در انتخابات است به خصوص در شرایطی که دشمنان سعی در ایجاد خطر برای کشور هستند. 🔻وی تأکید کرد: مردم با حضور در به دشمنان ثابت می‌کنند که منافع ملی برای آنها اهمیت دارد البته که آنها باید از بین گزینه‌های موجود افرادی را انتخاب کنند که برای سرنوشت کشور مفید باشند. مهم‌ترین مولفه این است که باید افرادی را انتخاب کرد که به منافع ملی پایبند باشند، وعده‌های عملی داده و کسانی که برای پیشرفت کشور کار کنند. @feraghvaadyan
❌ نقاب بهائیت در عراق معاصر با ورود آمریکا 🔸حمله آمریکا به عراق در سال 1381ه.ش فصل جدیدی از اقدامات را رقم زد. از همان آغاز ورود آمریکایی‌ها، تشسلات بهائی، تحرکات مشکوکی را در این کشور آغاز کرد. این تشکیلات سعی نمود چهره‌ایجدید و صلح‌طلب از خود نشان دهد. 👈🏻از زمان اشغال عراق، خلأ فکری و فرهنگی به وجود آمده در این کشور فضای مناسبی را برای جریان های ضددینی و غربی فراهم کرد تا در جهت اخلاقی و فری ملت عراق، اقدام کنند. در واقع اشغال نظمی عراق توسط آمریکا، مقدمه‌ای شد برای اشغال فکری این کشور و سرکوب ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در آن جامعه بود. @feraghvaadyan
♨️ مارکسیست شدن انجمنی‌ها ❓ در سال‌های پیش از انقلاب به مبارزه با بهائیت می پرداخت از این رو که جنبه مبارزه و تقابل داشت برای بسیاری از جوانان که شوق تحرکات مبارزه ای و روشنگری و خدمت به امام زمان(عج9 داشتند مناسب بود و جذب آن می‌شدند اما از آنجا که انجمن مشی خود را عدم مداخله در سیاست عنوان کرده بود به تدریج ذوق مبارزه در برخی از جوانان کاسته و موجب عدم همکاری با انجمن می‌شد. ❎نکته جالب توجه اینکه به دلیل عدم آموزش‌های سیاسی لازم توسط انجمن برای اعضا برخی از افراد پس از جدایی از انجمن جذب گروه های ناکارآمد و منحرف دیگر می شدند.« من، فامیل و دوستانی داشتم که فقط با میراث انجمن شروع کردند و دیگر با دکتر شریعتی و سایر جریان های کترقی و روشنفکرانه و مبارز مذهبی همراه نشدند و بعده سر راهشان به مارکسیسم برخورد کردند و مارکسیست شدند.»(1) 📚1.میرزایی، حسن،‌ از انجمن حجتیه تا سازمان مجاهدن انقلاب اسلامی (خاطرات هاشم آقاجری)،تهران، کویر،ص69. @feraghvaadyan
♨️ کلیساهای فارسی زبان، ابزاری برای تبشیر 🔘 یکی از کانون‌های توجه #مسیحیت_تبشیری، مسلمانان و جوامع مسلمان است. ازآنجا که تبشیر در کشورهای مسلمان از هزینه بالایی برخوردار است لذا اولویت مسیحی کردن افراد مسلمان خارج از کشورهایشان است. از این رو مسلمانانی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند با پیشنهاد‌هایی از سوی مبلغان تبشیری مواجه می‌شوند. ❗️مسیحیت تبشیری، فعالیت‏‌های گسترده‌‏ای برای جذب ایرانیان خارج از کشور دارد. هم اکنون صدها #کلیسای_ایرانی فارسی‌زبان، برای جذب ایرانیان ساکن خارج از کشور و توریست‌‏های ایرانی، در خارج از کشور فعال است. بیشتر کلیساهای فارسی‌زبان در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، هلند و ترکیه فعال هستند. علاوه اینکه همایش‌ها و میتینگ‌های متعددی در فواصل مختلف برای ساماندهی فعالیت‌ها برگزار می‌شود. @feraghvaadyan
💠بی‌توجهی به شریعت در «تصوف» مردم قزاق ✅روشنگر به نقل از فارس/ تصوف در سرزمین قزاقستان در قرون ۱۰ـ۱۲ پدیدار شد و امروز در مناطق جنوبی گسترش یافته است. تصوفی که در قرن نهم در سرزمین عراق به وجود آمد، تاریخ و فرهنگ آسیای میانه را تحت تأثیر خود قرار داد و در قرن دهم در ماورءالنهر که امروزه بخشی از جنوب قزاقستان است گسترش یافت. تاریخ در قزاقستان از گذشته مورد توجه بوده است. 📌تصوف در قزاقستان مردم را موظف به زندگی طبق نمی‌کرد و به انکار آداب و رسوم ملی نیز برنمی‌خاست. به همین خاطر با آداب و رسوم ملی مردم کوچ‌نشین آمیخته شد. ❌یکی از نمودهای احیای تصوف در قزاقستان مستقل، زیارت اماکن متبرکه است. زیارت اماکن متبرکه و قبور مقدسین در میان بخش گسترده‌ای از قزاق‌ها به عنوان یکی از بارزترین ویژگی های و احیای مجدد اسلام به اوج خود رسیده است. برای نمونه آرامگاه «خواجه احمد یسوی»، «آریستان باب»، «بکت آتا»، «شوپان آتا»، «کارامان آتا»، «اوکاشا آتا»، «ارگیزبای آتا، «مادر دومالاک» و... از اماکن مقدسی است که مردم برای زیارت به آنجا می‌روند. بیشتر بخوانید: http://fna.ir/df0jxo @feraghvaadyan
⚫️ ولایت فقیه در دیدگاه انجمن حجتیه 💢 «انجمن حجتیه را باید در جریانى قرار دارد که هیچ باورى به فقیه ندارد و براى فقیه، شأن حکومت و زعامت را قائل نیست اما در همان حال سخت به اجراى احکام اسلامى و فقه موجود اعتقاد دارد. انجمن حجتیه در این میان هیچ نظریه جایگزینى ندارد و تنها بر طبل مشروع نبودن ولایت فقیه مى کوبد! ♦️در جریان فکریِ ولایت فقه که نیز آن را به یدک می کشد، تنها وظیفه فقیه " اجرای احکام " است؛ احکامی که موضوع آن فرد بوده و به مسائل مبتلابهِ فرد مى اندیشد. دراین دیدگاه، ولایت فقیه بدین معناست که هرچند این شخص(فقیه) تصمیم گیرنده است، اما باید براساس قوانین فقهى تصمیم بگیرد، سپس مجرى آن احکام باشد. دراین صورت، نه ولایت او بیش از سرپرستىِ احکام فقه است و نه براى عملش آزادى دارد؛ زیرا باید مقید به ضوابط فقه موجود باشد و اساس کار خود را هم بر اجراى احکام فقهى بنانهد. در این صورت ولایت را مى توان "ولایت فقه" نامید و باید گفت در واقع فقه، جریان پیدا کرده است. به باور جریان ولایت فقه، افزایش اعتقاد وایمان جامعه در هر زمانى و در هر حکومتى با توصیه، وعظ و تبلیغ امکان پذیر است و حداکثر با تأسیس مدارس غیرانتفاعى و یا برپایى نمایشگاه و نمایش هاى مذهبى مى توان ایمان و اخلاق دینى جامعه را رشد داد.»(1) 📚1.انجمن حجتیه و ولایت فقه، علی الهی خراسانی، ماهنامه پگاه حوزه شماره 305. @feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان 💢 دیدار رئیس شورای خلیفه‌گری #ارامنه تهران با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در محل این سازمان 🔸غیرقانونی شدن ازدواج به سبک #اسلامی در انگلیس 🔹برگزاری جشن سپندارمزدگان به همت سازمان زنان #زرتشتی در تهران 🔻دعوت مسئولان و نمایندگان #اقلیت های‌دینی کشور به شرکت در انتخابات @feraghvaadyan
✅ برگزاری نمایشگاه معنویت های نوظهور در قم ♨️ نمایشگاه #معنویت‌های_نوظهور به همت موسسه بهداشت معنوی و همکاری قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود. این نمایشگاه با هدف روشنگری درباره پدیده معنویت های نوظهور در حاشیه همایش ملی معنویت های نوظهور برگزار می شود. 👈🏻گزارشی جامع و مستند از مهم ترین جریان های فعال عرفان نوظهور در ایران، مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه را در بردارد. ↩️این نمایشگاه ۸ تا ۱۲ اسفند،‌ در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،‌ واقع در چهارراه شهدا، برگزار می‌ شود. @feraghvaadyan
♨️مستند تاریخی یا بهانه‌ای برای تطهیر قره‌العین؟! ↩️به بهانه پخش مستند «گهواره کهن تمدن» 🔻در مستندی که در مورد شهید ثالث ساخته شده بود، آقای «علی‌اکبر صالحی» به عنوان یکی از نوادگان خاندان برغانی در مورد «طاهره ‌قره‌العین» ، با ادعاهایی خلاف واقع حتی بابی بودن او را انکار می‌کند! قره‌العین از جمله زنانی است که بعد از جذب شدن به شیخیه، با ترک همسر و فرزندانش به کربلا رفت و در آنجا پای به وادی گذاشت. او در سرکشی و رهبری بابیان ید طولایی داشت و عملکردش در اسناد تاریخی، مشخصاً ثبت شده است. 🔸اما در این –اصطلاحاً- مستند، تنها سخنان آقای صالحی تعجب‌برانگیز نبود، حال آنکه اگر تنها یک نفر در مستندی با 4 گوینده، نظری ضدتاریخی داشته باشد، مخصوصاً با توجه به تعلقات خانوادگی که در این جمله نامربوط ایشان کاملاً مبرهن است: «جنس و سرشت این خانواده اجازه نمی‌داد که طاهره دسیسه قتل عمویش را بکشد» به نحوی قابل توجیه است، اما از کارشناسان تاریخی برنامه و دیگر دست‌اندرکاران انتظار می‌رود با ارائه فکت‌های تاریخی متقن، ادعای مطرح شده را روشن یا رد کنند. در صورتی که سایرین هم با شک و تردید یا شاید نوعی تعارف در مورد طاهره اظهار نظر می‌کردند که حرکتی غیرحرفه‌ای و حتی سؤال‌برانگیز است. ❗️از آنجا که برای نشان دادن بابی‌بودن این عضو از خاندان برغانی، اسناد و مدارک پرشماری در کلیه کتب تاریخی مربوط به آن دوران وجود دارد، این نوشته را که بیشتر با هدف هشدار برای تحریفات تاریخی ارائه شده، درگیر سندهای این موضوع نمی‌کنیم. اما برای عمق تعصب بر بابیت و حتی شائبعه‌ای که در دست داشتن طاهره در ماجرای قتل مطرح می‌کنند، سندی از خود بهائیان که بیشتر از هر قشر دیگری علاقمندند طاهره را مبری از جنایت نشان دهند، ارائه می‌شود که بیانگر ردپای این زن، در آشوب‌های بابی و قتل‌های این جماعت است: «[طاهره خطاب به یکی از بابیان] فرمودند که به آن‌ها بگویم: «جمیع از قزوین خارج شوید زیرا اتفاق عظیمی در قزوین روی خواهد داد که از حدوث آن واقعه، قزوین به لرزه خواهد افتاد و خون همه شما [بابی‌ها] ریخته خواهد شد، در حالیکه خداوند برای شما کارهای مهمی مقدر فرموده.»...بعد از 15 روز قضیه قتل ملاتقی رئیس علمای قزوین پیش آمد»(1) 1.افنان، ابوالقاسم، چهار رساله تاریخی درباره طاهره قره‌العین، آلمان: مؤسسه عصر جدید،1378، ص37-36. @feraghvaadyan
🔴 حقوق سیاسی اقلیت‌های دینی ایران ✅ وضعیت حقوق پیروان را نه از گزارش‌های بیگانه و مغرض، بلکه باید در خود قانون اساسی جمهوری اسلامی جُست. ادیانی که در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده‌اند عبارت‌اند از یهود، مسیحیت (ارمنی، آشوری و کلدانی) زرتشتیت و صابئه که مطابق قانون، آزادانه به زندگی عادی خود مشغولند. به طور کلی مطابق اصل 19 قانون اساسی مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند، از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و ماننند این‌ها سبب امتیاز نمی‌شود. ↩️یکی از شونات زندگی در کشور حیات سیاسی‌ست که ضمن آن حق حضور در انتخابات (شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری)، و داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی وجود دارد. نکته جالب اینکه طبق سرشماری سال 1390 جمعیت ایران 74682842 نفر(حدود هفتاد و پنج میلیون نفر) می‌باشد. برطبق همین سرشماری جمعیت مسیحیان 117704 نفر و کلیمیان 8756 نفر و زرتشتیان 25271 نفر که این تعداد حدود 3درصد جمعیت کل کشور است[از این بین] جمعیت مسلمانان 290نماینده و اقلیت‌های دینی با توجه به تعداد قلیلشان 5 نماینده دارند. اگر بخواهیم نسبتی میان جمعیت و تعداد نمایندگان داشته باشیم، باید بگوییم برای هر 258620 مسلمان یک نماینده به طور متوسط در مجلس شورای اسلامی حضور دارند، در حالی که مجموع اقلیت‌های دینی مجموعا 151731 نفر می‌باشند که 5 نماینده دارند[یعنی حدودا هر 30 هزار نفر]، نکته دیگر اینکه 5 نماینده‌ی مذکور، حتی اگر جمعیت اقلیت‌های ایرانی کمتر از 3 درصد حاضر هم شود، باز هم در تمام دوره‌های حضور دارند و این حقی است برای اقلیت‌های دینی که با توجه به اهمیت ‌آن در قانون ذکر شده است. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️آنچه باید در مورد انجمن حجتیه بدانیم(2) 👈🏻 معتقد است قبل از قیام قائم(عج) برپا شدن هر حکومتی باطل است لذا مشی اسای خود را عدم مداخله در سیاست و عدم همراهی نهضت قرار دارد و در برخی موارد مانع نهضت انقلای و جنبش مردمی می‌شد. https://t.me/feraghvaadyan/7262 @feraghvaadyan