eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️بهائیت حامی اصلی فعالیت های ضدایرانی 🔹بر اساس تعالیم غیرقابل تأویل پیشوایان ، هرگونه اظهار نظری در مورد امور سیاسی، به منزله‌ی خروج از این فرقه محسوب می‌شود؛ همچنان که عبدالبهاء گفته است: «میزان بهایی بودن و نبودن این است که هرکس در امور سیاسیه مداخله کند… همین برهان کافی است که بهایی نیست. دلیل نمی‌خواهد»(1) 🔘تشکیلات بهائیت از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون، از هیچ تلاشی برای براندازی حکومت مردمی در ایران دریغ نکرده است و تاکنون با تبلیغات وسیع علیه جمهوری اسلامی با همه معاندان و مخالفان نظام اسلامی پیوند دارد و بسیاری از کنفرانس‌های ضدایرانی با حضور و همکاری فرقه بهائیت صورت پذیرفته است که از آن جمله می‌توان به کنفرانس ضدایرانی شیکاگو در سال 1392 اشاره نمود که با واکنش برخی از بهائیان نیز مواجه شد. یکی از بهائیان ایرانی ، در وبلاگ شخصی خود چنین می نویسد: باتوجه به بیانات پیشوایان بهائی (: که بقای بهائیت را در طول این سال‌ها بخاطر فاصله از احزاب و مسائل سیاسی معرفی نمودند) آیا می‌توان به اتحاد با گروه‌های سیاسی سکولار و و مخالف حکومت‌ها امید بست و سرنوشت جامعه‌ی بهائی را به آنان سپرد؟ و به پشتیبانی آنان دلخوش نمود؟ 📚1.شراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، تهران: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، ۱۳۴ بدیع، ص ۳۳۶. @feraghvaadyan
🛑 تعطیلی انجمن حربه ای برای ادامه فعالیت 🔸انجمن‌حجتیه که پس از با مواضع محکم امام خمینی(ره) مواجه شده بود و در برخی سخنرانی‌ها امام مشی انجمن را -البته بدون اشاره مستقیم- به چالش می‌کشید برای اینکه از این مواضع امام در امان باشد و از سویی بتواند به صورت مخفی به فعالیت خود ادامه دهد اقدام به تعطیلی تشکیلات خود گفت که البته امام خمینی(ره) همان زمان این اقدام را مقبول ندانستند. ▪️محمدحسین رحیمیان از اعضای دفتر بیت امام(ره) در خاطراتش می‌نویسد: «در اوایل مرداد ماه 1362 بعد از سخنرانی حضرت امام که در آن، بدون ذکر نام، را مورد حمله قرار دادند، مضمون نامه‌ای که از سوی این تشکیلات فرستاده شده بود، مبنی بر اعلام تعطیلی فعالیت‌ها و جلسه‌هایشان، به عرض حضرت امام رسید. قبل از قرائت متن، به عرض رسید که انجمن حجتیه اعلام انحلال کرده است. وقتی متن قرائت شد که در آن، تعبیر «تعطیل» به کار رفته بود، امام با تبسم فرمودند: تعطیل، غیر از انحلال است. این که فایده ندارد. اگر فکر می‌کنند منظور، آنها هستند این کار اثری ندارد. آنها که هستند کار خودشان را می‌کنند.»(1) 📚1. در سایه آفتاب، موسسه پاسدار اسلام، ص229. @feraghvaadyan
♦️خلأ عرفان اصیل و انحراف جوانان ▫️وجود تعداد زیادی از همه عرفان‌های نوپدید و دنیاگرا در جوامع امروز با همه کاستی‌ها و عیوب‌شان نشانگر این است که بشر آواره و پریشان غربی یا غرب‌زده در فطرت خود طلبی دارد و به‌دنبال معنویتی بواقع روحانی است و نیاز به پرستش و قدرتی ماورائی دارد. طبیعتاً اگر نیاز فطری بشر پاسخ درستی پیدا نکند، به انحراف می‌رود. بنابراین باید انسان را در بعد جسمانی و روحانی بدرستی شناخت و پاسخی از جنس به آن داد؛ وگرنه طبیعی است که بشر برای ارضای نیازهای فطری خویش به‌دنبال هر پاسخی حتی ناصحیح هم برود. 🔹از نظر برخی کارشناسان ادیان و ، «فهم و خوانش دشوار متون عرفانی اصیل» و «سخت پذیرفته شدن افراد از سوی استادان عرفان» را از جمله تقصیرهای ما در رابطه با جوانان دانست که راه آنان را به عرفان حقیقی مسدود می‌کند و در نتیجه پای آنان را به جلسات و حلقه‌های عرفانی کاذب باز می‌کند. @feraghvaadyan
💢 سینما و تلوزیون بهائی در عصر پهلوی 🔸رژیم پهلوی جولانگاه بود و اغلب امور جاری به دست بهائیان صورت می‌گرفت. «شاه با گسترش دادن به سازمان تلویزیون ملی ایران، ناگزیر شد تلویزیون ایران اولین فرستنده‌ی تلویزیون کشور و متعلق به حبیب ثابت پاسال سرمایه‌دار معروف بهائی را در اختیار رضا قطبی قرار دهد، برای جبران خسارت وارده به ثابت، علاوه بر پرداخت غرامت چند میلیونی به او از بودجه‌ی دولت، دستور داد تا از متخصصان تلویزیونی آن سازمان که عموماً بهائی بودند در سازمان تازه استفاده شود. کامبیز محمودی، مدیر تلویزیون ثابت، به معاونت قطبی منصوب شد و بسیاری از دیگر هم مسلکان او در پست‌های مختلف قرار گرفتند.» (1) 🔷 یکی از فعالان در زمینه سینما فردی به نام محبوبی (یکی از صاحبان مؤسسه فارسی فیلمکو) بود که فیلم تبلیغاتی مراسم جشن‌های دو هزار و پانصد ساله به نام توسط مؤسسه وی ساخته شد. هزینه‌های این فیلم چنان نامعقول بود که صدای اداره کل نهم ساواک رژیم را نیز درآورد. در گزارش مورخ 1351/9/12 درباره فیلم فروغ جاویدان چنین آمده است: «محترماً به استحضار عالی می‌رساند فیلم مذکور که از مراسم جشن دو هزار و پانصدمین سال بنیانگذاری شاهنشاهی ایران توسط وزارت فرهنگ و هنر تهیه شده، طبق اظهار این وزارتخانه مبلغ پنج میلیون تومان هزینه برداشته است؛ چون مبلغ فوق چنان مقرون به حقیقت نبود، لذا در امتثال امر مراتب از اداره کل نهم و ساواک تهران طی چند ماده سوال گردید.»(2) 1.مسعود بهنود، از سیدضیاء تا بختیار، ص 531. 2.مرکز اسناد وزارت اطلاعات، بزم اهریمن، ج4، صص 394-393.
⭕️ کوفای سازمان تبشیری ضد ایران 🔹سازمان‌هایی چون کوفای، ‌نمود بارز نفوذ اندیشه صهیونیستی در عمیق‌ترین لایه‌های سیاست راهبردی ایالات‌متحده‌ و همراهی تمام ‌قد آن با است. امریکا البته حمایت خود از مسیحیان با گرایش‌های صهیونیستی را بارها به اثبات رسانده؛ پشتیبانی مادی و معنوی از فرقه‌هایی چون «مورمونیسم» در قلب ایالات‌متحده –با وجود تمام انتقادهایی که پیرامون زندگی تشکیلاتی و فرقه‌ای قربانیان آن وجود دارد- مصداق بارزی است از این امر. 🔻کوفای را باید تجلی و زبان صریح این‌ رویکرد همدلانه ایالات‌متحده با دانست که محتویات آخرین نشست آن نشان داد بیش از گذشته، رنگ و بوی سیاسی گرفته و می‌رود که از پوسته –ظاهری- دینی خود فاصله بیشتری بگیرد. ▪️ضدایرانی شدن کوفای 2019، در نخستین ‌نظر، حکایت از تمرکز و جدیت بیشتر جریان مزبور در تحرکات خود علیه ایران دارد. برنامه‌های کوتاه و بلندمدت در راستای مسیحی‌سازی افراد و توزیع اقلام در جوامع هدف، محوری‌ترین طرح‌های مکشوفه بود که سر و صدای زیادی در محافل و رسانه‌های تبشیری برپا کرد و با فرافکنی‌ در افکارعمومی درصدد رفع و رجوع آن برآمدند. حقیقت، آن است که نقشه‌های جریان مسیحیت‌صهیونیستی در جهان‌اسلام، به‌ویژه ایران از گذشته تا به امروز تداوم داشته و سمت و سوی آن با توجه مقتضیات روز تغییر می‌یابد. ‌ @feraghvaadyan
🛑فرق عرفان اسلامی با شبه عرفان‌های جدید ❗️عرفان اسلامى از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بسیارى از افرادی که در دنیا به مطالعات اسلامى جذب شده‏، یا تغییر دین داده و مسلمان شده‌‏اند، مثل، فریتیوف شووان در اثر جذابیت #عرفان_اسلامى بوده است. در اثر همین نیازهاى روحى و معنوى، یک نوع بدلى از عرفان به وجود آمده است، که آن‏را «عرفان عصر جدید» مى‏نامند که موضوع اصلى بحث ما در اینجاست. #فرقه‌‏هاى_عرفانى جدید، معبد خاص خودشان را دارند. مناسک و تکنیک‏هاى پرستش و مراقبه و مدیتیشن خودشان را دارند. هدف این فرقه‏هاى عرفانى هم، دست‏یابى به قدرت‏هاى غیرعادى یا شفابخشى (Healing) یا آرامش روانى (Tranquility) در برابر اضطراب‏هاست و اصلاً، خدا، دین، معاد، بندگى و آخرت، براى آنها مطرح نیست. ↩️اگر وجه تمایز عرفان‏ها را، در مناسک آنها بجوییم، به شدت راه خطا را پیموده‏ایم؛ زیرا، مناسک بر اساس نگرشِ ماده‏گرایانه (ماتریالیسمى) یا ماوراى ماده گرایانه (ملکوت‏باورانه) تفاوتى اساسى خواهند داشت. براین‏اساس مناسکِ عرفان‏هاى دینى و به ویژه عرفان اسلامى، براى تکامل روحى و معنوى است. درحالى‏که مناسک عرفان‌‏هاى جدید براى تسخیر طبیعت انسان و به ظهور رساندن نیروهاى طبیعى بشر است. @feraghvaadyan
🔷 نامه معروف امام خمینی(ره) به شورای نگهبان ♦️بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در سال 67 به شورای نگهبان مرقوم کردند که بخشی از متن نامه امام خمینی (ره) اینگونه است: « فقهای محترم باید توجه داشته باشند که نباید در مسائلی که مورد درگیری هست وارد بشوند. از باب مثال در شان و حتی خود حضرت آقای خزعلی نیست که به افراد مختلف تندی کند. اینکه دیگر روشن است که روی منبر و یا هر جای حرام است به مسلمانی نسبت «کمونیستی» داد. آیا شخصی که می آید نزد فقهای شورای نگهبان ومی گوید:اگر گناهی هم کرده ام توبه می کنم، راه درستی را رفته است یا کسی که روی منبراین توبه را به عنوان ضعف یک نماینده نقل می کند؟ بحث بر سر خوبی وبدی نمایندگان وسایر افراد نیست، بحث بر سر گناه و کج رفتن است. ♨️همه باید توجه کنیم که آلت دست نشویم.آنها که به شما بد می گویند، پست مقدس شورای نگهبان را ندارند . شما در مکانی نشسته اید که باید خیلی از مسائل را با سکوت و وزانت خویش حل کنید. حواستان را جمع کنید که نکند یک مرتبه متوجه شوید که ای ها همه چیزتان را نابود کردند. من به شما آقایان علاقمندم ولی لازم می دانم گاهی که مسئله ای را می بینم تذکر بدهم.»(1) 📚1.صحیفه امام خمینی(ره)، جلد ٢١، صفحه ٦١٢. @feraghvaadyan
♨️ شیطنت‌های انتخاباتی رسانه تبشیری 🔹هر چه به روزهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری نزدیک می‌شویم هجمه سازی‌های رسانه‌های معاند برای سلب اعتماد و سیاه‌نمایی در خصوص نظام جمهوری اسلامی بیشتر می شود. 👈🏻رسانه های منتسب به جریان نیز همگام با سایر معاندان نظام اسلامی اخبار کذب با تحلیل‌های دروغین را به هم بافته و در نتیجه حاکمیت را فاقد اعتبار می‌دانند اما مردم با حضور خود در بزنگاه‌های سیاسی مشت محکمی بر یاوه سرایی‌های این دشمنان اسلام کوبیده اند. @feraghvaadyan
♨️تحرکات جدید عرفان حلقه 🔹در حالیکه سرکرده #فرقه_عرفان_حلقه در بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های متعدد اعضا و پیروان را از تجمع و برگزاری محافل و مجالس با نام عرفان حلقه باز می‌دارد گروهی از اعضای این فرقه مراسم یادبود جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی ترتیب داده اند که البته برگزاری و حضور در چنین مراسمی اگر صرفاً با هدف عرض تسلیت و ابراز همدردی باشد باید به فال نیک گرفت اما در هر صورت این اقدام برخلاف نظر سرکرده #فرقه می‌باشد. 👈🏻از سوی دیگر فرقه عرفان حلقه در پی ترور سپهبد قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و یک ایرانی هیچ واکنشی نشان نداد به همین دلیل به نظر نمی رسد برجسته کردن برگزاری مراسم یادبود برای جانباختگان هواپیمای اوکراینی توسط حلقه ای صرفاً ابراز همدردی بوده باشد چرا که در زمان شهادت #سردار_سلیمانی همانند سقوط هواپیما ملت ایران داغدار شد اما خبری از همدردی نبود. @feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان 🔻برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر تومانیان مسیحی #ارمنی رییس شاخه ریاضی فرهنگستان علوم و سفیر علمی ایران و ارمنستان 🔹شماره بیست و هفتم پیام آشوریان، نشریه #مسیحیان_آشوری کشور منتشرشد 🔸انجمن اولیا و مربیان دبستان دخترانه گیو، از برگزاری آیین سده در این مدرسه #زرتشتی خبر داده است 📌ثبت ملی کوچه هلند در تهران به نشانه دوستی #مسلمانان و مسیحیان @feraghvaadyan
♨️رابطه دین داری و رضایت مندی از زندگی ▪️آسایش و #دین، دستمایه تحقیق گروهی از پژوهشگران در سال ۱۹۸۶ بود که در یک نمونه ۸۳۶ نفری با سن بالای شصت در نیمه غربی امریکا بررسی شد، تا میزان و چگونگی ارتباط دین داری را با روحیه و رضایت از زندگی دریابند. شرکت کنندگانی که بیشتر در کلیسا حضور می یافتند، #دعا می کردند، کتاب مقدس می خواندند یا فوق العاده به عقیده شان پایبند بودند، به میزان قابل توجهی بیش از آنها که درگیری کمتری با دین داشتند، از آسایش برخوردار بودند. این نتیجه، مستقل از جنس سن، نژاد، سلامت جسمانی، وضعیت مالی یا سطح حمایت اجتماعی صادق بود. 🔸جفری لوین و کریستوفر الیسون، تحقیقات جامعه شناختی و روان شناختی گسترده ای درباره رابطه بین #تعهد_دینی و آسایش (که دو مؤلفه مهم در حوزه شناختی اند) در تمام گروه‌های سنی، و نه فقط برای افراد مسن تر، انجام دادهاند. به علاوه، آنها در تحقیقشان این رابطه را روی نمونه های تصادفی از اشخاصی که در سراسر آمریکا زندگی می کنند، بررسی کرده اند. در یک سلسله مقالات علمی مهم، این پژوهشها همبستگی مثبتی را بین تعهد دینی و آسایش در افرادی از هر سن، گزارش داد. @feraghvaadyan
♨️دستاوردهای معرفتی حضور خدا در زندگی انسان 🔹انسانی که از منظر تعقل و خردگرایی به خود و و سپس به جهان می نگرد، دستاوردهای فراوانی از حضور آن موجود والا در دستگاه معرفتی خود می یابد. انسان دین دار، جهان را دارای منشأ واحدی می داند که نه تنها آن را به وجود آورده (الله خالق کل شیء)، بلکه همیشه آن را اداره می کند (وهو على کل شیء وکیل) (وهو رب کل شیء). 🔻با توجه به این نگرش، رابطه او با خالق، با دیگر روابط انسانی‌اش تفاوت اساسی خواهد داشت و تمام حوزه های ، انگیزشی و رفتاری او را در برمی گیرد؛ زیرا او به معرفتی دست می یابد که تمام زندگی اش را تحت تأثیر قرار میدهد. @feraghvaadyan
❌سودجویان و تبلیغ جریان های انحرافی در فضای مجازی ▪️ عدم نظارت به فعالیت ها در فضای مجازی موجب شده تا برخی سودجویان با تبلیغات گسترده ضمن ترویج #جریان‌های_انحرافی در جامعه با فروش اقلام و ادوات لازم برای خرافات و انحرافات اقدام به مال اندوزی می‌کنند. ❗️#مدیتیشن، #قانون_جذب، چله پاکسازی با آب، فروش دستبند و گردنبندهای انرژی و آموزش و تعالیم شبه عرفان‌های شرقی از جمله مواردی است که در فضای مجازی به وفور دیده می شود. @feraghvaadyan
💢هویدا نخست وزیر بهائی پهلوی 🔻هر چند هویدا علاوه بر وابستگی به بهائیت، فراماسون نیز بود، اما قطعاً اولین نخست وزیر فراماسونی درتاریخ ایران به حساب نمی‌آمد و این اولین را صرفاً می‌توان از جهت پیوند با سازمان وابسته به صهیونیست دانست. افراد بهائی چون هویدا با هدایت صهیونیست‌ها آن چنان بر فرهنگ این مرز و بوم تاختند که حتی اعتراض جریانات غرب باور، اما غیروابسته بلند شد. 🔹پیوند عمیق بهائی‌ها و از زبان افرادی چون فریدون آدمیت نیز جالب توجه است: «عنصر چون عنصر جهود (صهیونیست) به عنوان یکی از عوامل پیشرفت سیاسی انگلیس در ایران درآمد. نتیجه این که از جهودان نیز کسانی به این فرقه پیوستند و همان میراث سیاست انگلیس به آمریکا نیز رسیده است.» (1) به طور قطع واگذاری پست‌های مهمی چون نخست وزیری به امیرعباس هویدا، وزارت خارجه به غلام عباسی آرام، وزارت جنگ به سپهبد اسدالله صنیعی و ... با وجود حساسیت مردم ایران به بهائیت، غیرحسابگرانه نبوده است. برای نمونه مئیر عزری (سفیر وقت اسرائیل در ایران) به صراحت اظهارات هویدا را در مورد به کارگیری مسئولانی که به نوعی مورد عنایت محافل یهودی بین المللی اند منعکس می‌کند. 📚1.فریدون آدمیت، امیرکبیر و ایران، صص 458-457. @Feraghvaadyan
31.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اختلالات روانی سرکرده فرقه حلقه‼️ @feraghvaadyan
⭕️ ظرفیت های دین برای پاسخ گویی به انتظارات بشر 🔸دین، توانمندی و ظرفیت های قابل ملاحظه ای برای پاسخ گویی به نیازها و سوال های انسان دارد؛ نیاز به امور معنوی و عبادی، نیاز به آموزه های اخلاقی، نیاز به تئوری های اجتماعی و اقتصادی از جمله مهمترین نیازها و انتظارات بشر از دین می باشد که دین ظرفیت ها و توامندی های لازم برای پاسخ گویی به این مولفه ها را دارد و با مراجعه به کتب، متون و ، این گزاره تصدیق می شود. 🔹اولین و مهمترین خصوصیتی که را برای پاسخ گویی هرچه بهتر و کارآمد تر آماده می کند، جامع بودن اندیشه دینی می باشد. با این توضیح که شارع حکیم که دین و آموزه های دینی را تدوین نموده است، و یکی از مولفه های اساسی در این تدوین، جامع بودن اندیشه دینی بوده و این نکته را مورد تاکید قرارداده است. ♦️جامع بودن دین است که می توان مقدمه ای برای حضور و فعالیت کارآمد دین در تمام عرصه های فردی و اجتماعی باشد. فردی که نیاز به امور و اخلاقی دارد، آموزه های فردی دینی را طلب می کند و در مقابل، جامعه ای که نیاز به الگوهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای حکمرانی دارد، تاکید بر آموزه های اجتماعی و کلان دینی دارد که درصدد استفاده از این دسته ظرفیت های اندیشه دینی دارند و در هر دو بعد مذکور، اندیشه دینی، توانمندی ورود و پاسخ به سوالات و چالش های موجود را دارد. @Feraghvaadyan
🛑 انجمن حجتیه و اندیشه مرده انتظار
روشنگر مدیا
🛑 انجمن حجتیه و اندیشه مرده انتظار
💢یکی از افرادی که تئوری انفعال در انتظارمهدوی را به چالش کشیده شهید دکتر بهشتی است . نظریه ای که از اصول اساسی به شما میكود. شهید بهشتی چنین می‌گوید: «امیدوار هستم ما با اعتقاد به امام زمان یک عامل دیگر بر عوامل زنده ماندن اسلامی و اجتماعی‌مان افزوده‌باشیم، از حالت پژمردگی و خمودی به درآییم و حالت مردم زنده‌ای که - حتی خود را از نعمت رهبر الهی بهره‌مند می‌دانند - به خود بگیریم، اتفاقاً این جمله‌ای که عرض می‌کنم خیلی مربوط است به یک مطلبی که آقای پروفسور کُربَن - استاد اسلام‌شناسی و سبک‌شناسی دانشگاه بردو در فرانسه گفته بود. در یکی از سفرهایش به ایران ضمن بحث مفصلی که در نخستین جلسات آشنایی با آقای طباطبایی مطرح می‌کرد، می‌گفت که اعتقاد به امام زمان یکی از مسائل بسیار زنده و ارزندة شیعه 12 امامی است برای اینکه آن حالت مردگی که در ما و در پیروان ادیان یا حتی مذاهب دیگر اسلامی، از نظر انقطاع ارتباط میان بشر و خدا وجود دارد، از مجرای رهبران الهی، آن حالت در شما شیعه دوازده امامی وجود ندارد. ↩️ما امیدوار هستیم که اعتقاد به امام زمان در ما آن اثر غلط نامطلوبی را که در بسیاری از معتقدان به امام زمان داشته، نداشته باشد و آن اثر نامطلوب عبارت است از این‌که کارها را خدا خودش درست می‌کند، حالا هم که از خدا ندیدند خودش درست می‌کند. این حالت اتکالی ناقص و غیر منطقی و بی‌دلیل که هیچ‌گونه دلیل نقلی یا عقلی یا حتی اجتماعی، جز بی‌عاری و تنبلی و تماشاچی بودن آن را تأیید نمی‌کند، از میان ما برود.»(1) 📚1. سخنان شهید بهشتی درباره سوءاستفاده از اعتقاد به امام زمان(عج) در دوران غیبت، خبرآنلاین، ۶ تیر ۱۳۹۲. @Feraghvaadyan
🔹ارتباط دوسویه با مخاطبان، عمال شبکه های ماهواره‌ای را به پیشانی جریان تبشیر تبدیل کرده، پس بی دلیل نیست که این شبکه ها سعی در تقویت هسته های داشــته باشند. دوره‌های آموزشی و میسیونرپروری که در سالهای گذشته در کشورهای اطراف ایران برگزار شده اند، با هماهنگی شبکه های ماهواره‌ای بوده و کارشناسان این قبیل شبکه ها به عنوان استاد در این دوره‌ها حضور داشته و نقش اصلی را در ترویج کلیساهای خانگی ایفا می کنند. ♦️میزان توجه و حجم امکانات مالی و انسانی فراهم شده برای برگزاری این دوره‌ها، نشان می دهد مهم ترین هدف شبکه های ماهواره ای تبشیری فارسی زبان، حمایت از ایجاد و تقویت کلیساهای خانگی است. هدف اولیه این شبکه ها تأثیرگذاری بر مسیحیان بومی ایران و دیگر کشورهای فارسی زبان و سوق دادن آن ها از کلیساهای ساختمانی به سمت گرایش های است. با وجود آنکه کلیساهای بسیاری ) چه از نظر تعداد و چه از نظر تنوع مذاهب کلیسایی ( در ایران فعال هستند و برنامه های متنوعی برای هم وطنان مسیحی اجرا می کنند، اما شبکه های ماهواره‌ای صهیونیستی برای گسترش کلیساهای خانگی غیرقانونی زیر نظر خود سرمایه گذاری وسیعی دارند. مسئولان این شبکه ها آگاه هستند که گرایش و اعتقادات آنها مغایر با آموزه های شاخه های اصلی مسیحیت است و به طور کلی از دیدگاه مسیحیان، نوعی انحراف از مسیحیت به شمار می آیند و به همین دلیل به دنبال گسترش کلیساهای خانگی اند تا بتوانند مسیحیان را از مذاهب کلیسایی جدا کرده و به سمت خود سوق دهند. @feraghvaadyan
❗️بهائیت و تبری از حکومت پهلوی! ♨️طبق اسناد و مدارک فراوان حکومت پهلوی جولانگاه فرقه بهائیت بود تا جایی که یکی از کانون‌های اعتراضی مردم و روحانیت متوجه همین تاخت و تاز بهائیت در دربار رژیم طاغوت بود اما از آنجایی که خوی نفاق و دورویی برای متبری ساختن از هرگونه آلودگی و ستم و خیانت در ذات فرقه بهائیت وجود دارد، در بهبوهه‌ی شکل‌گیری انقلاب اسلامی، بهائیت تلاش نمود تا سفره‌ی خود را از جنایات جدا کرده و تمام جنایات و غارت‌های خود را در زمان این رژیم لاپوشانی کند. . 🔹از آنجا که برملاشدن همکاری و هم‌دستی با حکومت جنایتکار پهلوی، ضربه و آسیب جدی به وارد می ساخت️« پس از شکل‌گیری انقلاب اسلامی شاهد آنیم که تشکیلات بهائیت، نه تنها منکر تاخت و تازهای خود در زمان پهلوی شد ، بلکه مدعی است که بهائیان در این دوره مورد آزار و ستم واقع می‌شدند.»(1) 📚1. عبدالله شهبازی، ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، ج 1، ص 376 @Feraghvaadyan
◾️تو را جان زینب تو را جان من / اگر میشود حرف رفتن نزن ◾️بمان خانه‌ام را خرابش نکن / نرو از کنار حسین و حسن ◾️بمان روشنای دوچشم ترم / نرو سایه‌ات را نگیر از سرم 🏴شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد. @Feraghvaadyan
❌حجتیه و اندیشه انحرافی مهدوی ▪️در اندیشه انتظار با انفعال گره خورده موضوعی که اندیشمندان تشیع نسبت به آن بارها هشدار داده‌اند شهید آیت الله دکتر بهشتی در این باره می‌گوید: مکرر در بحثهای مربوط به امام زمان علیه السلام عرض کرده ام، اگر قرار باشد مسئله امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و انتظار فرج او ، نتیجه اش در ما این باشد که دست روی دست بگذاریم تا او بیاید همه کارها را درست بکند ، این درست بدترین اثر تخدیری است که ممکن است یک اعتقاد امیدزا داشته باشد. 💠مقام معظم رهبری در این خصوص چنین می‌فرمایند: به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم ... سربازی منجی بزرگی که میخواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین‌المللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشن‌بینی دارد. ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفه‌ای نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا برای ظهور آن بزرگوار آماده شویم. اعتقاد به امام زمان به معنای نیست. @Feraghvaadyan
⭕️ويژگی های عارفان دروغين و سران جريان های باطل شبه دينی 👈🏻«يکی از مهم ترين مسائل در عرفان حقيقی و جريان های کاذب، استاد و راهبر مريدان است. شناخت عارف و استاد حقيقی از افراد سودجو و دغل باز برای همگان ساده نيست. می‌توان ويژگی‌های عارفان دروغين و سران جريان‌های باطل شبه دينی را اين گونه بيان کرد: 1. دعوت به « خود »؛ 2. مبهم و رازآلود سخن گفتن؛ 3. مبارزه با اديان الهی؛ 4. تبليغ کثرت گرايی عرفانی و دامن زدن به ؛ 5. انکار واقع نمايی ارزش‌های دينی؛ 6. تئوريزه کردن مسائل جنسی و دامن زدن به آن؛ 7. ايجاد مکان‌های مقدس اختصاصی. ❗️فِرَق جديد با فروکاستن مفهوم دين، جايگزينی به جای خدامحوری و فرعی سازی دين نسبت به غايات ، بزرگ ترين ضربه را بر کيفيت تدين افراد، وارد می آورند. علاوه بر اين، ادعاي اين جنبش ها درباره انحصار در داشتن حقيقت، داشتن ساختارهايی که اطلاعات بی چون و چرا می طلبند، تشويق به وابستگی فزاينده به جنبش از نظر مادی، معنوی و منابع اجتماعی و بريدن از جامعه، همه و همه خطرهای نهان ديگری شمرده می‌شوند که نبايد از آن ها غفلت کرد.» (1) 📚1. احمدحسين شریفی، درآمدی بر عرفان حقيقی و عرفان‌های کاذب، صص 243-310. @Feraghvaadyan
♨️آسیب شناسی دین پژوهی در عصر مدرنیته
روشنگر مدیا
♨️آسیب شناسی دین پژوهی در عصر مدرنیته
🔹از آسیب های دین شناسی و دین پژوهی، باید به جزئی نگری در اشاره کرد، «در عرصه دین شناسی، مقدس ترین مولفه، دین می باشد ولی نکته ی پر اهمیت این است که نحوه تفسیر و تبیین دین نیز اهمیت قابل ملاحظه ای دارد که در این بین، یکی از آسیب های جدی، جزئی نگری در دین می باشد؛ دین به عنوان یک مجموعه و کل، نازل شده است و در تفسیر آن، قید کلی بودن را باید لحاظ کرد؛ در تفسیر آیات و روایات نمی توان به یک آیه اکتفا کرد، بلکه باید آیات را در عرض و طول یکدیگر تفسیر نمود و در تفسیر روایات نیز همین رویکرد را اتخاذ کرد؛ به عنوان مثال، فقها در فرآیند اجتهاد و صدور فتوا، زمانی که در مورد روزه حکم می دهند و احکام آن را بررسی می کنند، بر این امر تلاش دارند که تمام روایات و آیات موجود را بررسی و مشاهده نمایند تا مبادا حکم و فتوای ایشان خلاف واقع نباشد؛ این مثال در باب فتوا و اجتهاد بود، در عرصه های دیگر دین شناسی و دین پژوهی، باید این رویکرد را مورد تاکید قرار داد و دین شناسی جزء نگرانه را به عنوان یک آسیب و چالش اساسی در این عرصه تلقی کرد.»(1) 🔻« هر چند دین به عنوان یکی از برترین ایدئولوژی ها شناخته می شود که از جانب خداوند متعال نازل شده است، و برای نیل به اهداف خود راهکارهایی را ارائه می کند، ولی بحث های روش شناختی این ایدئولوژی، تابع برخی رویکردها و الگوهایی می باشد که برآمده از اندیشه دینی و دیگر دانش ها می باشد که می توان این روش ها را در عرصه دین پژوهی و ارتقا داد و اصلاح کرد که با شناسایی این آسیب ها، باید درصدد مرتفع نمودن آسیب های مذکور بود.»(2) 📚1.‏عبدالحسین‌ خسروپناه‌، آسیب شناسی دین‌پژوهی معاصر: تحلیل دین‌شناسی شریعتی، بازرگان و سروش، سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ۱۳۸۸)، ص7. 4. ‏عبدالله‌ نصری‌، ‏ انتظار بشر از دین‌ : بررسی‌ دیدگاه‌ها در دین‌شناسی‌ معاصر (‏ تهران‌: ‏ : موسسه فرهنگی دانش‌ و اندیشه‌ معاصر، ۱۳۷۸)،ص398. @Feraghvaadyan