روشنگر مدیا
✅ یک جوان تازه مسلمان شده:
✳️ گرایش موج گستردهای از جوانان فرقه ضاله بهائیت به دین اسلام در استان البرز
↙️ جوان بهایی ساکن شهرستان ساوجبلاغ در دیدار با امام جمعه شهر جدید هشتگرد، ضمن برائت از فرقه ضاله بهائیت به مکتب تشیع روی آورد.
🔹امام جمعه شهر جدید هشتگرد در این مراسم گفت: دین اسلام آخرین و کاملترین دین است و در روز قیامت هم دین اسلام مورد قبول است؛ حال توفیق حاصل شده برای شما تا با یک اراده درونی آماده تشرف و انتخاب مسیر صحیح زندگی شوید.
🔹حجت الاسلام والمسلمین محمد خدیری با تاکید بر رسیدن به تعالی معنوی خطاب به این جوان رهیافته گفت: شناخت خدا دلت را آرام میسازد و روحت را از پاکی لبریز میکند؛ گرویدن به اسلام مثل این است که خداوند یک ریسمانی را میفرستد تا یک سری از افراد به آن چنگ زنند و به تجلی و تعالی معنوی و روحی برسند.
🔹امام جمعه شهر جدید هشتگرد در این رابطه با بیان اینکه مبانی اسلام یکی از عواملی است که برای غیر مسلمانان ایجاد جاذبه میکند، گفت: یعنی آنها با تحقیق و مطالعه، اسلام را بررسی میکنند و میبینند که دین اسلام چه ویژگیها و جذابیتهای بالایی دارد و به خاطر این جاذبهها است که به سمت دین اسلام روی میآورند؛ این یک عامل مهمی است که در گفتار و کردار افراد که به سمت اسلام آمدهاند، دیده میشود.
🔹وی با اشاره برمباحث اخلاقی دین اسلام گفت: در اسلام، نظام عقیدتی ما بر پایه برهان عقلی و منطقی استوار است. در کتابهای فلسفه و کلام به این امر اشاره شده است. در اسلام ما یک بخشی با عنوان اخلاقیات داریم که روابط انسانها را با یکدیگر، رابطه انسان با خدا و رابطه انسان با سایر موجودات را بیان میکند، اینها محورهای مباحث اخلاقی دین اسلام است.
🔹حجت الاسلام والمسلمین خدیری با اشاره به لزوم اهتمام به دستورات مذهبی در زندگی روزمره، خطاب به این جوان تازه مسلمان، اظهار کرد: با مراجعه به کتب معتبر شیعی باید در راستای فراگیری اصول دینی اهتمام ویژه داشته باشید تا بتوانید در این مسیر قدمهای محکمی بردارید.
🔵گرایش موج گستردهای از جوانان فرقه ضاله بهائیت به دین اسلام در استان البرز
🔹این جوان تازه مسلمان شده نیز در این دیدار اظهار کرد: با تحقیق از تعدادی از افراد مسلمان شده در دین اسلام و تغییراتی از قبیل امید و نشاط را که در زندگی آنها دیدم، شروع به تحقیق در دین اسلام را نمودم و این امر باعث شد تا تلاش خودم را برای رسیدن به این مرحله یعنی تشرف به دین اسلام داشته باشم.
🔹وی در ادامه افزود : شاید برای پذیرش اسلام مشکلات و مسائل زیادی بر سر راهم بود ولی اسلام حلاوت و شیرینی دارد که هر کسی طعم آن را بچشد این مشکلات برایش آسان میشود که من نیز از لحظه تصمیمگیری این شرینی را احساس کردم.
🔹وی ادامه داد: موضوع تشرف به دین اسلام از فرقه ضاله بهائیت موضوعی است که مدتی محافل این فرقه را با نگرانی روشن شدن ذهن جوانان بهایی روبرو کرده است. عدهای از اعضای این تشکیلات باطل از کارهای انحرافی این فرقه خسته شده و به دنبال راهی برای رسیدن به کمال هستند و این امر باعث شده تا در استان البرز گرایش به دین اسلام بیشتر شود.
🔹وی در پایان افزود: افرادی هم در این فرقه با مشکلات فراون در حال زندگی هستند و یک نوع زندان اجباری را تحمل میکنند و پیاده نظام افرادی سودجو که خود را مدیران این فرقه میدانند شدهاند تا جایی که این افراد در رفاه کامل و خوشی با فرزندانشان در حال زندگی هستند و افراد دیگر در این فرقه را پلهای برای رسیدن به تفریحات خود کردهاند.
🔹🔹در پایان این دیدار یک جلد کلام الله مجید توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد خدیری به جوان تازه مسلمان شده اهدا شد./ایسنا
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
📰گفتوگویی درباره معنویتهای جعلی
👿از الهامات «شیطانی» تا «فروپاشی خانواده»
↙️ معنویات کاذب بیش از هر قشر دیگری، جوانان را هدف گرفتهاند. مباشران آلوده این فرقههای جعلی ماشه تفنگ خود را روی شقیقه جوان و اعتقاداتش میگذارند تا او را در باتلاق اراجیف و یاوههای خود غرق کنند. روشنگری در جامعه و مبارزه بیامان با این تلههای شیطانی ضرورتی حیاتی، دغدغهای مقدس و تلاشی است ستودنی.
⬅️ حجتالاسلام والمسلمین محمد عبدخدایی سالهاست به دلیل دغدغه فکری سرگرم مطالعه، پژوهش و نقد عرفانهای نوظهور در ایران است و تا به حال پژوهشهای خود را در قالب چندین یادداشت و مقاله و حضور در نشست علمی به جامعه ارائه کرده است. وی تنها به کتابخانه بسنده نکرده است؛ نتایج علمیاش را با مثالها و مصادیقی که در مواجهه با آسیبدیدگان عرفانهای نوظهور داشته و صحبتها و مناظرههایی که با برخی از لیدرهای عرفانهای کاذب در ایران داشته، ارائه میکند.
➕او معتقد است که به جای«عرفانهای نوظهور» باید تعبیر «جنبشهای معنوی کاذب» یا «تقلبی و جعلی» را به کار برد. تصریح دارند که تا حدودی فضای داخلی فرهنگی از نظر سهلانگاری و تساهل درباره این عرفانها در دهه هشتاد اثرگذار بود؛ زمانی که شمار عناوین کتابهای جنبشهای معنوی کاذب را رصد میکنید، میبینید که از صد و چهار کتابی که دربارهی «اوشو» و حاصل سخنرانیهای وی و یک کار گردآوری است، شصت و چهار کتاب به فارسی ترجمه شده است. متأسفانه وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات، همان اوایل دهه هشتاد به تنها نویسندهای که حق کپی رایت در ایران داده بود، همین آقای «پائولو کوئلیو» است. همانی که از دست نخستوزیر اسرائیل جایزه میگیرد، در ایران حق کپی رایت داشت و به حسابش در برزیل
پول ریخته میشود.
🖊متن زیر حاصل گفت وگوی خواندنی خبرگزاری رسا با حجتالاسلام والمسلمین محمد عبدخدایی است که تقدیم خوانندگان عزیز میشود.
📍به عنوان سؤال نخست لطفا عرفانهای نوظهور را تعریف کنید و بفرمایید تا چه اندازه جامعه ایران با این مسئله مواجه است؟ آیا قبول دارید که در برخی دورههای تاریخی درصد رشد این معنویتهای خودساخته بیشتر شده و گرایش مردم، بهویژه جوانان به آنها افزایش یافته است؟ اگر آری، علت و اسباب آن چه بوده است؟
🔻عرفانهای نوظهور-که این نام در ایران بر آنها نهاده شده- در واقع مباحثی بود که در غرب مسیحی بعد از جنگ جهانی دوم تحت عنوان «جنبشهای نوپدید دینی» مطرح شد و بسیاری از اندیشمندان در این زمینه تحقیق کردند که چه شد یکباره گرایشی به سمت معنویت در غرب اتفاق افتاد. نام همین «معنویتهای نوین» را در ایران به غلط یا درست «عرفانهای نوظهور» گذاشتند که بنده احساس میکنم شاید اسم بامسمایی نباشد؛ هم به سبب کلمه «عرفان» و هم به دلیل واژه «ظهور» که میشود از آن تلقیهای دیگر داشت. به نظرم تعبیر «جنبشهای معنوی کاذب» یا «تقلبی و جعلی» را باید به کار برد.
پدیده عرفانهای نوظهور در ایران پس از جنگ تحمیلی- یعنی اوایل دهه هفتاد- رشد پیدا کرد. هرچند دستهای از ارتباطات عرفانهای نوظهور در دهه شصت- یعنی زمان جنگ- بود، فضای جنگ خود باعث شد که این مسائل نتواند ظهور و بروز داشته باشد؛ اما از اواسط دهه هفتاد میبینید که بحثهایی مثل «انرژیدرمانی» و «تله پاتی» رونق فراوانی دارد و بسیاری از افراد با ادعای «درمان» یا «فرادرمانی» کارهایی میکنند. البته اوج این جریانها دهه هشتاد است.
🔗ادامه: kayhan.ir/fa/news/135087
@FERAGHVAADYAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✝اظهار نظر فاشیستی و نژادپرستانه #مسیحیت_تبشیری
📡مدیر شبکه مسیحیت تبشیری با آشکار کردن ماهیت پلید و نژاد پرست خود، ضمن توهین به دیگر اقوام، قوم اسرائیل را عزیزترن مردم روی زمین نامید و دیگر اقوام را ناپاک و نجس خواند.
@FERAGHVAADYAN
روشنگر مدیا
🔹🔸برگزاری مراسم آیینی #تیرگان در کوشک ورجاوند
🔷برگزاری مراسم آیینی تیرگان در کوشک ورجاوند
🔶سازمان جوانان زرتشتی (فروهر) همزمان با برگزاری گهنبار میدیوشهم در نخستین روز این چَهره، تیرگان را جشن گرفت.
کوشک ورجاوند (وابسته به سازمان فروهر) از بامداد آدینه، هشتم تیرماه 1397، میزبان زرتشتیانی بود که برای برگزاری جشن تیرگان و آیین گهنبارخوانی گرد هم آمده بودند.
جشن تیرگان، از مراسم آیینی زرتشتی به شمار میاید که در نقاط زرتشتینشین برگزار میشود.
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔹🔸جاثلیق آرام کشیشیان: میتوانیم آغازگر گفتوگوهای #دینی در حوزه علوم #تکنولوژی باشیم
🔺جاثلیق آرام کشیشیان: میتوانیم آغازگر گفتوگوهای دینی در حوزه علوم تکنولوژی باشیم
🔻رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي با اشاره به انجام گفتوگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی، گفت: میتوانیم آغازگر گفتوگوهای دینی در حوزه علوم تکنولوژی باشیم؛ چون این نقش ادیان است که با همدیگر همکاری کنند.
🔹به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي در سخنرانی خود در آیین اختتامیه گفتوهای دینی اسلام و مسیحیت حوزه سیلیسی در لبنان، گفت: میدانیم که ارامنه در ایران زندگی مسالمتآمیزی با دیگر شهروندان این کشور دارند. این زندگی مسالمتآمیز در طول تاریخ وجود داشته و جامعه ارامنه هیچگاه در حاشیه جامعه بزرگ ایران نبودند.
وی افزود: همچنین در ایران، شهروندان ارمنی از آزادی مطلق برخوردارند و با هیچ محدودیتی مواجه نیستند و به راحتی کامل زندگی میکنند. چندین بار ایران سفر کردده و از شهرهای تهران و تبریز و اصفهان دیدن کردهام و شاهد این بودم که ارامنه در ایران با افتخار زندگی میکنند.
جاثلیق آرام کشیشیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انجام گفتوهای دینی اسلام و مسیحیت حوزه سیلیسی، گفت: در هشتمین دور این گفتوگوها توانستیم با مسایل دین به محیط زیست بپردازیم. نظرات خود را به اشتراک گذاشتیم و به موضوعات الهیاتی و نیز نقاط مشترک و نظر و اختلاف نظرهای خود پرداختیم و دانستیم که اتفاق نظر داریم و در یک مسیر حرکت میکنیم.
رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي در ادامه با طرح این پرسش که آیا ادیان میتوانند در خصوص محیط زیست با همدیگر همکاری کنند؟ گفت: به نظر من پاسخ مثبت است. همه ادیان در جهان با هم میتوانند به یک چارچوب عملی اخلاقی برای حفظ محیط زیست برسند.
و همچنین گفت: ما با استفاده از این تجربه میتوانیم آغازگر گفتوگوهای دینی در حوزه علوم تکنولوژی و فناوری باشیم. این نقش ادیان است که در حوزههای مختلف با همدیگر همکاری کنند.
جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي جهان، در پایان سخنانش از مقام معظم رهبری حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدظله العالی) و نیز مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران برای فراهمسازی امکان همزیستی مسالمتآمیز ارامنه مسیحی با مسلمانان و نیز پیروان ادیان دیگر در ایران، تقدیر و تشکر کرد.
🔸بنا بر اعلام این خبر؛ آیین پایانی هشتمين دور گفتوگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی ظهر امروز با حضور جاثليق آرام كشيشيان، رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي جهان، ابوذر ابراهیمیترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ريیس شوراي سياستگذاري هماهنگيهاي گفتوگوي اديان در جمهوري اسلامي ايران، حجتالاسلام محمدمهدی تسخیری، رییس مركز گفتوگوی اديان و فرهنگهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از شخصیتهای علمی و دینی و اندیشمندان مسلمان و مسیحی از جمهوری اسلامی ایران و لبنان، در حال برگزاری است.
هشتمين دور گفتوگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی (6 تا 8 تیرماه) با موضوع «اديان و محيط زيست» به همت مركز گفتوگوی اديان و فرهنگهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و كليسای ارمنی حوزه سيليسی در آنطلياس لبنان برگزار شد.
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔹🔸آبرامیان: آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان نماد تروریسم دولتی جنبش های آزادیبخش را تروریسم میدان
🔵 ژرژیک آبرامیان: کشورهایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی در عین اینکه خود نماد تروریسم دولتی هستند، تمام جنبشهای آزادیبخش و رهاییبخش را تروریسم میدانند و هرگونه تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر را نیز مصداق ترور عنوان میکنند.
«آلیک» - نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی که خود نماد تروریسم دولتی هستند، جنبشهای آزادیبخش را گروه تروریستی میدانند و در معاهداتی همانند معاهده مبارزه با تأمین مالی تروریسم به دنبال تحمیل خواستههای خود به دیگر کشورها هستند.
🔵 ژرژیک آبرامیان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به لایحه دولت در باره الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم گفت: این معاهدات اگرچه در ظاهر با هدف مبارزه با تروریسم و فعالیتهای تروریستی است، اما یکسری از کشورهای قلدر و گردنکش در صدد هستند تا همه امور را در کنترل خود بگیرند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که همیشه در جهت مبارزه با تروریسم پیشگام بوده اما مسئله اینجاست که در اینگونه معاهدات تعاریف متفاوتی از تروریسم ارائه میشود و هدف این کشورهای قلدر در این معاهدات از ارائه تعاریف مختلف و متفاوت از تروریسم این است که سیاستهای خود را دنبال کنند.
🔵 نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کشورهای قلدر و سلطهگر در این معاهدات به دنبال آن هستند تا سیاستها و خواستههای خود را به دیگر کشورها تحمیل کنند تا با توجه به نیاز کشورها به مراودات اقتصادی بینالمللی، بالاجبار تن به خواستههای کشورهای زورگو بدهند و استقلال و کرامتشان زیر سوال برود.
آبرامیان خاطرنشان کرد: در کشور ایران کسی مخالف مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم نیست، اما مسئله اینجاست که چه مرجعی این مفاهیم را تعریف و تبیین میکند.
وی در پایان گفت: کشورهایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی در عین اینکه خود نماد تروریسم دولتی هستند، تمام جنبشهای آزادیبخش و رهاییبخش را تروریسم میدانند و هرگونه تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر را نیز مصداق ترور عنوان میکنند.
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
🔴شکست سناریوی محکوم به شکست!
🔻پس از بازیهای رسانهای مأذون خارجنشین در محافل حقوقبشری و درک بینتیجه بودن تلاش برای امری فاقد پشتوانه حقوقی و بهدور از حقیقت، در نهایت این سناریو با اعلام پایان اعتصابی که هنوز مدرکی برای صحت و سقم آن در دست نیست، رقم خورد تا مهر تأییدی باشد بر بطلان ادعاهای مدعیان.
@FERAGHVAADYAN
🔷برگزاری جشنواره ملی عکس شاهنامه با مشارکت هممیهنان زرتشتی
🔶دومین دوره جشنوارهی ملی عکس شاهنامه با آرمان ارج نهادن و پاسداشت جایگاه بلند حکیم سخن فردوسی و شاهنامه و تاثیر جلوهها و نمود این اثر در زندگی ایرانیان و فارسیزبانان در گستره ایران بزرگ فرهنگی، همچنین نگاه به شاهنامه و تاثیرات آن از طریق دوریبنهای عکاسی و پیوند میان شاهنامه، ادبیات و هنرعکاسی هر دو سال یکبار ازسوی باشگاه شاهنامهپژوهان، هفته نامهی امرداد و باشگاه نقالان برگزارمیشود. دور دوم این جشنواره با همکاری موزهی شاهنامه و اسطورهی قزوین همراه است. از ویژگی های این جشنواره حضور ومشارکت مؤثر هممیهنان زرتشتی در بخش اجرایی و داوری میباشد.
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
🔸🔸تکنگاشتی «کاربردی» و «راهگشا»
✍️درنگی بر کتاب «شاخصها و نماگرهای معنویت اصیل اسلامی»
🔹شاخصها و نماگرهای معنویت اصیل اسلامی»، نگارش «بهزاد حمیدیه»، مجلد 59 از سلسله تکنگاشتهای الگوی اسلامیایرانی پیشرفت، وابسته به این مرکز میباشد که هدف خود از انتشار ایندستآثار را اینطور توضیح میدهد: «مرکز الگوی اسلامیایرانی پیشرفت... در نظر دارد با هدف تولید دانش و گسترش و تعمیق ادبیات موضوعی در حوزه الگوی اسلامیایرانی، آثاری را به صورت تکنگاشتهای علمی فاخر منتشر نماید... امید است، این محتوای علمی بتواند افقهای نو و روشنی را در پیش چشم متخصصان دانشگاهی و حوزوی بگشاید و هر روز در طی مسیر تدوین و تحقق الگوی اسلامیایرانی پیشرفت، گامهای بلندتر و استوارتری برداشته شود.»(ص3)
به این ترتیب، با اثری مواجهیم که کوشیده در عین مختصرمفید بودن، اطلاعاتی جامع، مانع و صدالبته نوین را در حوزه شناخت شاخصهای معنویت اصیل اسلامی عرضه دارد.
🔹با توجه به کیفی بودن مفهوم «معنویت»، ارائه شاخصهایی برای سنجش کمی و عینی این مقوله در بعد فردی و اجتماعی، بسیار راهگشا بوده و زمینه را برای تحقیقات عمیقتر، مفصلتر و دانشبنیان در این عرصه فراهم میسازد. بر این اساس، یکی از مهمترین وجوه متمایزساز و اهمیتبخش این اثر، تمرکزش بر این مقوله است که با توجه به کم بودن شمار تحقیقات صورتگرفته در این زمینه، قابلتأمل میباشد.
در این اثر 60 صفحهای، نویسنده تلاش کرده تمام وجوه یک تحقیق علمی را گام به گام ارائه داده و بر اهل تحقیق و قلمبهدستان، پوشیده نیست که هرچه حجم نوشتار کمتر، کار نویسنده دشوارتر؛ که «کم گوی و گزیده گوی چون دٌر». که حمیدیه تا حد زیادی توانسته مشمول این مصرع معروف شود.
🔸همچون تمامی تحقیقات علمی، اثر مورد اشاره نیز شامل: چکیده، مقدمه و کلیات، تعریف پایه، روش تحقیق، تعاریف متغیرها(معنویت)، معرفی و سنجش شاخصها و در نهایت، نتیجهگیری و جمعبندی است. با این تفاوت که خشکی ادبیات و موضوع، در آن کمتر حس شده و با توجه به استنادش به روایات اسلامی(نهجالبلاغه) و نیز لطافت ذاتی مسئله تحقیق(معنویت)، مخاطب را با خود همراه میسازد. بهویژه آنکه نویسنده به ارائه صرف دادههای تحقیق بسنده ننموده و در ذیل هر موضوع، به مسائلی نوین و بهروز توجه پرداختهاست.
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
عالمی که برف هم مانع مناجات شبانه او نمی شد
⏱ برگی از زندگانی فقیه عالم و عارف بالله علامه برغانی معروف به شهید ثالث
🔹علامه محمد تقى برغانى قزوينى، شهيد محراب
مرحوم برغانى از روحانيانى بود كه در محراب عبادت به هنگام سحر در حالى كه مشغول خواندن مناجات خمس عشرة در سجده بود به دست فرقه بابيه به شهادت رسيد. در احوال او مىنويسند:
عبادت آن جناب چنان بود كه هميشه از نصف شب تا طلوع صبح صادق به مسجد خود مىرفت و به مناجات ادعيه و تضرع و زارى و تهجد اشتغال داشت و مناجات خمس عشرة را از حفظ مى خواند بر اين روش و شيوه پسنديده استمرار داشت تا اينكه در يكى از آن شب ها شربت شهادت نوشيد.
مكرّر در فصل زمستان ديده مى شد كه در پشت بام مسجد خود در حالى كه برف به شدّت مى باريد، در نيمه شب پوستين بر دوش و عمّامه بر سر داشت و مشغول تضرع و مناجات بود و در حالت ايستاده ، دستها را به سوى آسمان بلند مى كرد تا برف سراسر قامت مباركش را از سر تا نوك پا سفيدپوش مى كرد.
@baharoom
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اعترافات یکی از لیدرهای اصلی اغتشاشگران خیابان پاسداران
@FERAGHVAADYAN
🔸 دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات یکی از لیدرهای اصلی اغتشاشات خیابان پاسداران
متهم در این دادگاه گفت:
* بازیچه دست مجذوبانیها قرار گرفتیم
* اظهار ندامت و پشیمانی میکنم و از تمامی مجذوبانیها و این دست فرقهها برائت میجویم
* در تجمعات (اغتشاشات خیابان پاسداران) ری استارتیها هم بودند
* در مورد تجمع زندان اوین حرف خلاف واقع به ما زدند و گفتند: یک نفر را به خاطر درویشی گرفتهاند اما بعدها فهمیدم وی لیدر اغتشاشات دانشگاه بوده است | میزان
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
✍🌎
جناب بهاءالله در مورد کسانی که امر را نپذیرند و دشمنی ایشان را در دل داشته باشند چنین می فرمایند:
من ینکر هذا الفضل الظاهر المتعالی المنیر ینبغی له بان یسئل عن امه حاله ..قل من کان فی قلبه بغض هذا الغلام (بهاء)فقد دخل الشیطان علی فراش امه …
(کتاب گنج شایگان و جلد ۴ کتاب مائده آسمانی)
هرکس بهاءالله یا بهاییت را منکر شود سزاوار است از مادرش وضع خود را بپرسد… بگو هرکس در قلبش دشمنی این غلام (بهاءالله) را داشته باشد قطعاً شیطان در بستر و رختخواب مادرش رفته است.
همان طور که می بینیم، بنا بر آن چه که ایشان فرموده اند، تمامی منکران ایشان حالشان معلوم است! این سخن ایشان برای ما و برای بهاییان بسیار کارگشا می باشد و مطالب بسیاری را برای ما روشن می نماید.
وقتی که بیشتر به این جمله می اندیشیم، به این فکر می افتیم که:
۱. آیا برادر ایشان، جناب میرزا یحیی، صبح ازل، هم که منکر ایشان شدند همین حال را دارد؟
۲. آیا خواهر جناب بهاءالله، عزیه خانم، هم که منکر ایشان شدند همین حال را دارد؟
۳. آیا جناب محمدعلی برادر جناب عبدالبها هم که منکر ایشان شدند و بین آنها دعوا رخ داد نیز همین حال را دارد؟
۴. آیا تمام بابیان که منکر ایشان شدند همین حال را دارند؟
۵. آیا تمام شیخیه و تمام مسلمانان که منکر ایشان و بهاییت شدند همین حال را دارند؟
۶. آیا این روش گفتار ایشان با آن چه که فرموده شده است که “همه بار یک دارید و برگ یک شاخسار” قابل جمع می باشد؟
@feraghvaadyan
@naghdbahaiat
فرادرمانی یا بزرگ نمایی #اجنه و #شیاطین
فرادرمانی ادعا شده در #عرفان_حلقه نوعی پذیرفتن قدرت اجنه و تسلیم شدن در برابر آنهاست. این فرقه با ترویج فرادرمانی، به دنبال بزرگنمایی قدرت شیاطین و #نفوذ آنها در زندگی انسانهاست. در حالی که اجنه در برابر قدرت الهی و تکیهگاه مستحکم #قرآن و اهل بیت #معصومین(علیهم السلام)، نه تنها از خود هیچ قدرتی نداشته بلکه جرأت نزدیک شدن به انسان را نخواهند داشت.
@feraghvaadyan
@ferghenews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ملحدین از کدام اخلاقیات سخن میگویند؟
گفتگوی ریچارد داوکینز و پیتر سینگر فیلسوف ملحد، درباره ی بی اشکال بودن آدمخواری
@FERAGHVAADYAN
@Naghde_elhad