⚠️ #نقدی_بر_دیوید_هیوم
هیوم در کتاب «رساله درباره طبیعت انسانی» سعی کرد که اصول پایه شناخت بشری را تعریف کند.
-چگونه مطلبی را به یقین میدانیم؟
-و دقیقا چه چیز است که به یقین میدانیم؟
او در پاسخ به سوالات، ادامه دهنده سنت تجربه گرایی شد، با این عقیده که تمامی شناخت ما در بینهایت بر تجربه استوار است.
از دید دیوید هیوم، تجربه از ادراکات تشکیل میشود و ادراکات بر دونوع اند.
«آن ادراکاتی را که با بیشترین قوت و شدت وارد ذهن میشوند میتوانیم
تاثرات (impressions؛ انطباعات، پندار،تصور) بنامیم؛ و منظور من از این نام، همه احساسات، انفعالات و عواطف است به گونه ای که اول بار در نفس ظاهر میشوند. مقصود من از تصورات، صورت های ذهنی خفیف اینها در اندیشه و تعقل است»
هیوم اینطور توضیح میدهد: «هرتصور بسیط، دارای تاثری بسیط است که با آن همانند است» ولی ما میتوانیم تصورات مرکب را نیز شکل بدهیم. این تصورات، به واسطه تصورات بسیط، از تاثرات ناشی میشوند اما لزوما با یک تاثر، منطبق نیستند. برای مثال، میتوانیم تصور مرکبِ پری دریایی را با ترکیب تصوری که از ماهی، و تصوری که از زن داریم، تخیل کنیم.
هیوم با اعتقاد راسخ به انگاره تاثرات و تصورات، به منزله تنها مبنای یقین شناخت ما، به نتایج خیره کننده ای دست یافت. او اشیا، استمرار، خود یا نفس و حتی علت و معلول را جملگی انگاره هایی خطا معرفی میکند. ما هیچگاه، به واقع خود شی را تجربه نمیکنیم؛ تنها تاثراتی از رنگ، شکل، طعم، غلظت و ثبات آن، و امثال آن را تجربه میکنیم
آشنایی باهیوم، پل استراترن، ترجمه زهرا آرین، ص۲۵
بنابر گزارشی که پل استراترن از مبانی هیوم، کرده است، مشکل عظیم هیوم در عدم دقت در مکانیزم تصور و تصدیق میباشد؛ هر تصوری ناشی از یک مفهوم بوده که همان مفهوم لاجرم مصداقی دارد که از همان مصداق اخذ شده است.
پس آن انگاره ای که: ما هیچگاه خودِ شیء را تجربه نمیکنیم بلکه تنها فقط تاثراتی از آن را ادراک ذهنی میکنیم، باطل جلوه میکند.
چرا که اگر هر مفهومی حتما مصداق دارد(بنابر برهان خلف، بدین بیان که نبودن مصداق، لازمه اش عدم مفهوم است) امکان ندارد تصور مفهوم بدون مصداقش اتفاق بیفتد. لیک برخی مصادیق فی الذهن اند، برخی فی الخارج، که مصادیق فی الخارج را وجدانا میتوان ادراک کرد، در نتیجه کلیت قضیه عدم ادراکِ نفسِ اشیا که توسط هیوم مطرح شده است نقض میشود.
@Naghde_elhad
@feraghvaadyan
🔺«حقوقبشر» با قرائت امریکایی
👈آقای «پمپئو»، لطفاً در خصوص جنایات «ویکو» نیز پاسخگو باشید!
✍️چند روزی است سخنرانی و یادداشت «مارک پمپئو»، وزیر امور خارجه امریکا در باب «نقض آزادیهای مذهبی» در ایران و اتهامات کلیشهای وی و دیگر رفقای غربیاش در باب نقض حقوق اقلیتهای دینی، ملات خبری برای جریانهای معاند فراهم ساخته تا با آب و تاب، تیترهای دلخواه خود را از دل این هجمهها بیرون کشیده و هر کدام به زعم خویش از آب گلآلود ماهی گرفته واهداف خویش را دنبال نماید. یکی از خاصیتهای ایندست گزارشها و انتقادات، رو شدن ماهیت حقیقی فرقهها و جریانهای معاند و تغذیه آنها از یک آبشخور واحد میباشد. 🔸 استقبال گسترده جریانهایی چون بهائیت، مسیحیتتبشیری، التقاطشیعی، طیف افراطی دراویش، گروهکهای برانداز و ضدانقلاب، از یادداشت اخیر وزیر امور خارجه امریکا، ائتلاف پنهانی و اشتراک غایی جریان های مزبور را در ذات، اهداف و صفات فرقهای و معاندانه، آَشکار میسازد.
🔹اینکه پمپئو در این گزارش، بهائیان را همردیف اقلیتهای دینی رسمی قرار داده یا به مجازات قانونی یک قاتل، خدشه وارد میسازد، ریشه در نوع نگاه وی به مقوله حقوقبشر دارد؛ مفهومی برآمده از ارزشها و هنجارهای غرب سکولاریستی و قاعدتاً همسو با سیاستها و راهبردهای امپریالیسم، لذا تعجبی ندارد که پمپئو به خود اجازه میدهد ایران را به عنوان کشوری با بیشترین تنوع دینی، مذهبی و قومی، به نقش آزادیهای مذهبی متهم کند یا در موارد داخلی و بدیهی حقوقی که مصداق جرم و مجازات، کاملاً بارز است، اظهار نظر نماید. ⁉️صرفنظر از اغراض سیاسی پشت اینگونه اتهامات، پرسش از اقای پمپئو این است که در ساحت فکری وی و دیگر اندیشمندان امریکایی، جنایات واقعه «ویکو» که طی ان 76 نفر از اعضای فرقه «داویدیان» را به آتش کشیدند، مصداق نقض «حقوقبشر» محسوب نمیشود؟ در مورد محدودیت فعالیت فرقههای شیطانپرستی در امریکا چه نظری دارد؟ آیا این مصداق نقض ازادیهای مذهبی تلقی نمیگردد؟ تصویب و اجرای قوانین ضدفرقهای در امریکا را چطور توجیه میکنند؟ پرسش از ایندست، بسیار است. 🔺 نکته قابلتأمل، قربانی شدن یک مفهوم است؛ «حقوقبشر» و مراعات آن، آرمانی است برای تمام ابنای بشری، اما قرائتهای غربی این مقوله و ریشههای سکولاریستیاش، به واقع مفهوم حقوقبشر را به بزرگترین قربانی جنگهای روانی اینروزها مبل ساختهاست. ✅بخش تحليلي روشنگر
@Feraghvaadyan
سروده ی شاعری زرتشتی در مدح امام رضا(ع)
شعر زیبای زیر در مدح امام رضا(ع) از سروده های شاعر زرتشتی بانو توران شهریاری است:
به مشهد سلام و به مشهد درود
سر آریم در خاک پاکش فرود
بر این خاک، نور خدا تافته
رهی بر در کبریا یافته
ز دوران دیرین و عهد کهن
چو نور است در چشم مام وطن
بود شهری آباد در روزگار
«امام رضا» خفته در این دیار
هر آن کس برش برد دست نیاز
از این در نگردید نومید باز
غریبی که با هر دلی آشناست
چو آیینه پاک ذات خداست
شفابخش درمانده دردمند
پناه پناهنده مستمند
امام به حق خسرو چاره ساز
نهد بر درش خلق روی نیاز
بسی شهریاران نام آفرین
نهادند بر خاک پاکش جبین
چو این خاک، خاک خراسان بود
هر آن مشکلی بهرش آسان بود
http://www.raherasti.ir/3269
پل ریکور از زیارت حرم امام رضا چه آموخت؟
🔻 پل ریکور (Paul Ricoeur) فیلسوف و ادیب سرشناس فرانسوی است که در سال ۱۹۱۳ در والینس فرانسه به دنیا آمد و سیزده سال پیش، در ۲۰ مه ۲۰۰۵ از دنیا رفت. او متفکری برجسته است که از مهمترین نظریهپردازان هرمنوتیک به شمار میآید. آثار گوناگونی از او و دربارۀ او به فارسی ترجمه و تألیف شده است و از این رو، نام و آرای او برای فارسیزبانان و علاقهمندان حوزههای اندیشه و نظریۀ ادبی آشناست.
داریوش شایگان از خاطرۀ گفتوگویش با این فیلسوف فرانسوی در سفری که او به ایران داشته است سخن گفته است. آنطور که شایگان میگوید، در شهر مشهد با پل ریکور گفتوگویی دربارۀ مذهب داشته است که شایگان در ضمن آن گفتوگو به پل ریکور پیشنهاد میکند که به زیارت حرم امام_رضا برود تا «هیبت» (tremendum) یا «درد تقدس» را تجربه کند. و روز بعد که ریکور شایگان را میبیند، با او دربارۀ نکتهای که از زیارت دریافته است، سخن میگوید.
کتاب زیر آسمانهای جهان ، مجموعه گفتگوهای رامین جهانبگلو با شایگان است در بخش "در جستجوی شرق "،
شایگان در ضمن بحث در باره امر قدسی به دیار و خاطرهیی از پل ریکور در مشهد اشاره میکند:
به یاددارم زمانی درمشهد با پل ریکور که برایش احترام فوقالعادهیی قائلم ، گفت و گو داشتم ریکور بعنوان فیلسوفی پروتستان ، دیدی اخلاقی به مذهب داشت، به او پبشنهاددادم به زیارت حرم امام رضا برود، زیرا آنجا محیط مطلوبی برای تجربه هیبت ( Tremendum ) یا
درد تقدس درمستقیمترین شکل بیانش بود، فردا که اورا پس از زیارت دیدم ، به من گفت از این جنبه از مذهب به کلی غافل بوده است، گمان میکنم که حتی اگر عمر همه مذاهب بسر رسد، این تجربه هرگز از روی زمین محو نخواهد شد، این تجربهیی است که در اعماق جان انسان ریشه دوانیده است.
@Feraghvaadyan
@estedlale_ma
روشنگر مدیا
⁉️مراقبه؛ غربي يا اسلامي؟
⁉️مراقبه؛ غربي يا اسلامي؟ ✍️یکی از اصول اساسی روش مديتيشن يا مراقبه غربی، تأکید بر «مانترا» است. به این معنا که توصيه ميشود واژهاي بيمعنا را بگوييد تا در اين بيمعنايي، تفكري ايجاد نشود و شما سريعتر بتوانيد با شعور خلاق و آگاهي عميق، مرتبط شويد. مانترا در مقايسه با ذكر در عرفان و مراقبه اسلامی، شيوهاي ناقص است. در مدیتیشن، مانترا بايد بيمعنا باشد تا تفكري ايجاد نشود و ارتباط، سريع باشد. حالآنکه در عرفان اسلامی، ذکر بايد از همان ابتدا بامعنا، جهتدار و هدفمند بوده و پس از تكرار فراوان، ذكر خود به خود حذف ميشود و شخص از واژه دور ميگردد.
🔹طرفداران مدیتیشن ميگويند، فرآيند پالايش خود به خود صورت ميگيرد و شخص، به پاكي درون ميرسد اما اهل عرفان و مراقبه اسلامی معتقدند ابتدا بايد معني و فكر باشد تا القا انجام شود و پيامهاي مثبت به درون فرستاده شود. بعد از آن، اين آثار مثبت به مبارزه با وجوه منفي برخاسته و درون به اين صورت پالايش و پاك میشود.
🔹مسئله دیگر آنکه در مديتيشن، تأکید بر «سکوت و سکون» است. یعنی مانترا را مدام در ذهن تكرار ميكنند و لب و زبان تكان نميخورد(حتي به مراقبهكنندگان توصيه ميشود زبانشان تكان نخورد) حال آنكه در ذكر عرفاني، ذكر الزاماً بايد بر زبان جاري شود. شايد اين به همان موضوع تلقين به نفس باز ميگردد. اگر تلقين به نفس با زبان انجام شود و در ذهن به آن فكر كنيم، آمرانهتر و تأكيديتر ميشود و بهتر در ناخودآگاه نفوذ ميكند. هميشه تلقين به نفس با صداي بلند نسبت به تلقين ذهني، برتري و ارجحيت دارد.
🔸همچنین در مراقبه اسلامی، شخص بايد مراقب باشد كه فكرش به جايي ديگر نرود و تمام قلبش متوجه ذكر باشد. برخی عرفا، مهمترين و دشوارترين مرحله فكر را همين مرحله خواندهاند. در حالیکه در مديتيشن غربی، شما هنگام بيان مطلب به فكر خود اجازه ميدهيد كه به هر سو برود. نه از تفكر جلوگيري ميكنيد و نه مجازيد متوجه مطلب باشيد و این یعنی دعوت به نوعی سیر در خلأ و بیمعنایی، حالآنکه در مراقبه اسلامی، غایت نهایی، نیل به درک معنای حقیقت و فنا فیالحق است که از رهگذر خودشناسی نائل میگردد نه خودپرستی که همان غایت مدیتیشن و مراقبه به سبک غربی است.
📚منبع: روشنا
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدئوی اعترافات محمدثلاث توسط قاضی شهریاری منتشر شد
@Feraghvaadyan
@NewsSecurityDefensive
روشنگر مدیا
✅ عیادت اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان از حجت الاسلام مهدی تسخیری
✝ اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران، صبح روز پنجشنبه 4 مرداد به همراه کشیش ساهاک خسرویان، از حجت الاسلام دکتر مهدی تسخیری، رئیس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عیادت کرد.
✳️ در این دیدار، خلیفه ارامنه تهران از جانب خود، شورای دینی، شورای خلیفه گری و همچنین جامعه ارامنه برای سلامتی و بهبودی هر چه سریعتر حجت الاسلام مهدی تسخیری دعا کرد.حجت الاسلام دکتر تسخیری نیز از حسن توجه اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان و جامعه ارامنه تشکر و قدردانی کرد./خلیفه گری ارامنه تهران
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
👈احکام اعدام شش عضو دیگر فرقه «آئوم شینریکو» در ژاپن اجرا شد
👈احکام اعدام شش عضو دیگر فرقه «آئوم شینریکو» در ژاپن اجرا شد
⭕️شش عضو دیگر فرقه آئوم شینریکو به اتهام حمله شیمیایی به ایستگاه مترو و ارتکاب جرایم دیگر از جمله قتل عمد به اعدام محکوم شده بودند، در ژاپن اعدام شدند.
روز پنجشنبه، ۴ مرداد (۲۶ ژوئیه)، چیزو ماتسوموتو، وزیر دادگستری ژاپن اعلام کرد که احکام شش نفر که در ارتباط با حمله شیمیایی به یک ایستگاه مترو در توکیو، پایتخت، در سال ۱۹۹۵ و موارد دیگر قتل مجرم شناخته و به اعدام محکوم شده بودند اجرا شده است.
روز ۶ ژوئیه (۱۵ تیر) سال جاری هم هفت تن از اعضای این فرقه از جمله شوکو آساهارا، رهبر آن، اعدام شدند.
💢در حمله شیمیایی به یک ایستگاه مترو در توکیو که در آن گاز کشنده سارین به کار رفت، ۱۳ نفر کشته شدند و بیش از شش هزار تن دیگر آسیب دیدند. این حمله بخشی از عملیات اعضای فرقه در سراسر ژاپن بود که ۲۹ کشته برجای گذاشت.
⭕️وزیر دادگستری ژاپن در توجیه اجرای حکم اعدام این افراد گفت که "جنایات هولناک" این گروه به دقت برنامهریزی و سازماندهی شده بود. او گفت که هدف این گروه، ارتکاب "تروریسم کور بود و آنان مرتکب جرایمی شدند جهان را تکان داد."
ماتسوموتو از اجرای حکم اعدام شش تن دیگر از اعضای فرقه آئوم دفاع کرد. یکی از کسانی که روز پنجشنبه اعدام شد، «کازوکایی اوکازاکی» نام داشت که به گفته خانم «ماتسوموتو»، از اولین کسانی بود که به این گروه پیوست و در اقدامات قبلی این گروه از جمله قتل یک وکیل دعاوی و خانوادهاش دست داشت. این وکیل دعاوی که قبلاً به عضویت گروه درآمده بود در نظر داشت از آن خارج شود و به همین دلیل نیز به قتل رسید.
💢علاوه بر حمله به ایستگاه مترو در پاریس، سه تن از اعدام شدگان در روز پنجشنبه، مسئول حمله دیگری با گاز سارین در یکی از شهرهای مرکزی ژاپن و چند فقره قتل دیگر و همچنین عامل تهیه و تولید اسلحه و مواد شیمیایی برای گروه بودند. به گفته وزیر دادگستری ژاپن، ساتورو هاشیموتو، یکی از اعدام شدگان در قتل ده نفر دیگر مشارکت داشت.
روند رسیدگی قضایی و صدور احکام اعدام این افراد چندین سال به طول انجامید و احکام بعضی از آنان پس از طی مراحل متعدد تجدید نظر و استیناف خواهی در سال ۲۰۰۶ تایید شد اما روند رسیدگی به پرونده تعدادی دیگر برای چند سال دیگر ادامه داشت./ بی.بی.سی فارسی
@Feraghvaadyan
✝ در کنفرانس اتحاد #مسیحیان برای اسرائیل چه گذشت؟
⬅️ بنیامین نتانیاهو: اسرائیل از مسیحیان در ایران حمایت می کند
↩️ مقامهای اسرائیلی، دوشنبه شب یکم مرداد در سخنانی در نخستین روز کنفرانس اتحاد مسیحیان برای اسرائیل، تأکید کردند که فشارها بر ایران برای توقف نقض حقوق بشر و حضور نظامی در سوریه بر قوت خود باقی خواهد ماند.
🔻در این کنفرانس که در واشنگتن برگزار شد، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، یکی از سخنرانان این جلسه بود. او گفت: آمریکا همچنان در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.
🔻خانم هیلی از جامعه بینالمللی خواست با اسرائیل به عنوان یک موجودیت موقت نگاه نکنند.
🔻سیزدهمین کنفرانس سالانه اتحاد مسیحیان برای اسرائیل با شرکت هزاران تن از حامیان آمریکایی اسرائیل روزهای دوشنبه و سه شنبه، یکم و دوم مرداد در پایتخت آمریکا برگزار شد.
🔻اتحاد مسیحیان برای اسرائیل موسوم به CUFI یکی از بزرگترین سازمانهای حامی اسرائیل تلقی میشود که اعضای آن را میلیونها مسیحی آمریکایی تشکیل میدهد.
🔻بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در نخستین روز از طریق ارتباط ماهوارهای در این کنفرانس شرکت و بر نگرانی از فشار بر اقلیت مسیحی در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.
🔻وی ادعا کرد: «مسیحیان در ایران اذیت و آزار میشوند. کشیشان مسیحی سالها زندانی میشوند. من فکر میکنم این باید مایه نگرانی همه باشد و بگذارید به طور واضح بگویم، اسرائیل از مسیحیان در ایران حمایت می کند. حالا چرا افراد بسیاری در برابر حبس و شکنجه مسیحیان در ایران سکوت اختیار میکنند؟ بگذارید بگویم ما اسرائیلیان سکوت نخواهیم کرد. و من دست از تاکید بر رنج دراز مدت مردم ایران، خواه مسیحیان و بهاییان، یا دانشجویان و روزنامه نگاران نخواهم کشید.»
🔻مسیحیت در قانونی اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده اما وزارت خارجه آمریکا مدعی است در ایران مسیحیان اجازه نیایش ندارند و به خاطر فعالیت های مذهبی زندانی می شوند.
🔻کشیش آمریکایی جان هاگی، بنیانگذار و رئیس سازمان اتحاد مسیحیان برای اسرائیل در کنفرانس روز دوشنبه، فعالان مسیحی را به ترغیب دولت و قانونگذاران آمریکایی به حمایت از اسرائیلیان در قبال ایران فراخواند.
@FERAGHVAADYAN
💠🍃 تحقیقات علمی معتبر راجع به ارتباط دین داری و شادی چه میگویند:
📋 مطالعات دریافتند کارمندانی که با دین میانه خوبی دارند شادتر هستند.
📌December 17, 2014
🔹طبق پژوهشی از دانشگاه ایالتی کانزاس، نه تنها تشویق جشن های اداری به مناسبت کریسمس، بلکه بزرگداشت اعیاد و جشن های دینی ادیان گوناگون نیز ممکن است برای کارفرما ها سودمند باشد.
🔹سویئول کیم، دانشجوی دکترای علوم روان شناختی، در مطالعه ای مشترک دریافتند آن دسته از کارمندان که عقاید دینی خود را علنا در محیط کار مورد بحث قرار می دهند غالبا شادتر بوده و رضایت شغلی بالاتری دارند.
🔹کیم اظهار داشت: "برای بسیاری از مردم دین محوریت زندگیشان است. داشتن توان اظهار جنبه هایی از زندگی فردی می تواند مسائل کاری را نظیر رضایت شغلی، عملکرد شغلی و تعهد شغلی، تحت تاثیر قرار دهد. داشتن جوی در محیط کار که به هر دین و فرهنگی آغوش باز نشان دهد، می تواند برای سازمان ها سودمند باشد".
🔹کیم اظهار داشت کارفرما ها ممکن است حتی تمایل داشته باشند سیاستی دین پذیرانه در پیش بگیرند یا راهی برای تشویق کارمندان به اظهار نظرات دینی بیابند. برای مثال، برخی سازمان ها ممکن است جشنی اداری برای کریسمس داشته باشند، اما می توانند سایر اعیاد و ایام مذهبی همچون حنوکه، رمضان یا اعیاد بودایی را به رسمیت شناخته و جشن بگیرند.
🔹کیم روان شناسی سازمان مطالعه کرده و از نویسندگان مقاله ای در نشریه
Journal of Organizational Behavior
می باشد تحت عنوان "کاربرد مدل های مدیریت هویت کارفرما در فرهنگ های مختلف: مسیحیت در ایالات متحده و کره جنوبی".
🔹سایر نویسندگان مطالعه شامل برنت لایونز، استادیار مطالعات مدیریت و سازمان در دانشگاه سیمون فریز، جنیفر وسل، استادیار روان شناسی دانشگاه مریلند، سونیا گومان استادیار مدیریت دانشگاه هاوایی و آن ماری رایان، استاد روان شناسی دانشگاه میشیگان هستند.
🔹برای مطالعه بین فرهنگ ها، پژوهشگران حدود 600 مشتغل بزرگسال را از از مشاغل مختلف - شامل مشاغل آموزشی و اقتصادی - در ایالات متحده و کره جنوبی، مورد مطالعه قرار دادند. کارمندان مذکور همگی مسیحی بودند اما از فرقه های مختلفی شامل پرسبیترین، باپتیست و بودند.
🔹پژوهشگران از شرکت کنندگان پرسیدند دین برای آن ها چقدر مهم بوده و در تشکیل هویت آن ها چقدر نقش داشته اشت.
🔹کیم می گوید نتایج نشان دادند کارمندانی که دین را به عنوان بخشی محوری از زندگی خود ارج می نهند به احتمال بیشتری دین خود را در محل کار فاش می کنند. کارمندانی که حس می کنند تحت فشاری هستند تا خود را با دیگران همسان کنند، به احتمال کمتری هویت دینی خود را فاش می کنند.
🔹وی اظهار داشت: "آشکار کردن دینتان در محیط کار می تواند برای کارمندان و سلامتی فردی مفید باشد. وقتی تلاش می کنید هویت خود را پنهان کنید، باید وانمود کنید یا به دیگران دروغ بگویید، کاری که می تواند استرس زا باشد و تاثیر منفی بر رابطه شما با همکاران داشته باشد".
🔹اما چیزی که از همه چشمگیرتر است، این است که پژوهشگران دریافتند کارمندانی که دین خود را در محیط کار فاش می کنند از چندین خروجی مثبت همچون رضایت شغلی و حس سلامتی بالاتری برخوردارند.
🔹کیم می گوید چندین راه برای آشکار سازی دین در محیط کاری برای کارمندان وجود دارد. کارمندان ممکن است میز کار خود را با چیزی مربوط به دین مانند صلیب یا تقویم تزیین کنند. همچنین ممکن است حین گفتگو، داستان ها یا اطلاعاتی درباره باور های مذهبی خود به اشتراک گذارند؛ مانند توصیف رخداد هایی درباره کلیسا.
🔹پژوهشگران دریافتند فرق چندانی میان نمونه های آمریکایی و کره ای وجود ندارد. همچنین تفاوت چندانی بین مشاغل یافت نشد اما کیم اظهار داشت احتمال دارد فرهنگ حاکم بر یک سازمان نیز در تعیین این که کارمندان دین خود را آشکار می کنند یا خیر نقش ایفا کند.
🔹به گفته کیم تحقیق درباره دین در محیط کار، تعادل زندگی و کار نقش ایفا می کند. پژوهش برای نشان دادن آن که ویژگی های فردی همچون خانواده و دین می توانند بر مسائل کاری تاثیر گذار باشند یا خیر، ادامه دارد.
🔹به گفته کیم: "مردم می توانند مسائل غیر کاری را به محل کار بیاورند یا ممکن است مسئله ای کاری را به حوزه غیر کاری خود وارد کنند. اکنون مرز این دو ناپدید شده و تمایز های ندرتا واضحی میان کار و زندگی شخصی وجود دارد".
🌐https://m.phys.org/news/2014-12-employees-religion-happier.html
🎓محقق : B.U.D.A
@Zandiq_IQ7
@Feraghvaadyan
هدایت شده از روشنگر مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ 📡 #تردستی رسانهای؛ از « راننده #اتوبوس_مرگ » تا «شیرمحمد یاور ثلاث»!
@FERAGHVAADYAN
روشنگر مدیا
♦️از کتمان حقایق تا تهدید ضمنی
↙️ سایت طیف افراطی دراویش گنابادی، موسوم به «مجذوباننور» با انتشار مطلبی، در تلاش مجدد برای سرپوش گذاشتن بر جنایات راننده اتوبوس مرگ در حوادث گلستانهفتم، با عبارت «درویشکشی بر هیچ ملکی، خوشیمن نبودهاست» به تهدید ضمنی نیز پرداخت. البته این نخستینبار نیست که گروهک #مجذوبان_نور اقدام به تهدید نموده و پیش از این نیز با انتشار بیانیههایی، اقدام به ارعاب و تهدید به تشنجآفرینی کرده بود.
@feraghvaadyan
🕉 مدیتیشن به بهانه «ماهگرفتگی»! 🕉
نفس انجام #دعا و مراقبه، امری مثبت و سازنده است لیکن اشاعه #مراقبه به سبک و سیاق غربی و شرقی که مبتنی بر ادای الفاظ بیمعنا( #مانترا ) و مستلزم #خلسه در نوعی سکون و سکوت و خلأ معنایی میباشد، با مفهوم مراقبه #اسلامی و ذکرگویی که غایت آن بریدن از نفسانیات و پیوستن در ذات احدیت است، فاصلهای بسیار دارد.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢آقای #بازیگر خوش تیپ بخاطر یک #فرقه کار عجیبی کرد!
↙️ تام کروز که عضو فرقه مذهبی #ساینتولوژی است برای نزدیکی به مقر اصلی ساینتولوژی همراه با پسرش به فلوریدا نقل مکان کرده است.
🔸تام کروز عمارت خود در بورلی هیلز لس آنجلس را به مبلغ 39 میلیون دلار فروخته و راهی فلوریدا شد. او در پنت هاوسی در نزدیکی کلیسای ساینتولوژی که مقر اصلی این فرقه است ساکن شده است. کروز همراه با پسرش کانر 23 ساله که فرزندخوانده او با نیکول کیدمن است و به دنبال پدرش به این کلیسا پیوسته است به فلوریدا رفته است.
🔸تام کروز در کنار بازیگران معروف دیگری مانند ویل اسمیت، جان تراولتا، الیزابت ماس، نازنین بنیادی و افراد معروف دیگری عضو این فرقه است و رابطه بسیار خوبی با رهبر آن دیوید میسکاویچ دارد.
🔸ساینتولوژیستها افرادی با باورهای غیرعادی و افراطی هستند و آیینهای عجیبی برگزار میکنند. این فرقه را ران هابارد نویسنده داستانهای علمی تخیلی در سال 1954 بنیان گذاشت و از آن زمان در بعضی از کشورها مانند ایالات متحده، سوئیس، مکزیک، استرالیا و پرتغال یک دین رسمی به حساب میآید. ساینتولوژی در بقیه کشورها یک فرقه و فعالیتش ممنوع اعلام شده است. در ظاهر، این فرقه میکوشد تا به واسطه علم انسان را به خداشناسی نزدیک کند اما در نهایت مشخص شد که این فرقه بیشتر به دنبال کسب منافع شخصی رهبران خود بوده و تمامی افرادی که در آن وارد میشوند تحت سلطه رهبران کلیسایی آن قرار میگیرند.
🔸بزرگترین مخالفان این آئین در ایالات متحده را مسیحیان معتقد و اعضا سابق کلیسای ساینتولوژی تشکیل میدهند. بسیاری معتقدند این آیین با استناد به حرفهای خود ران هابارد که اعتقاد داشت چنانچه نویسندهای میخواهد بیش از یک سنت برای هر خط نوشته درآمد داشته باشد باید دینی بیاورد، تنها برای درآمد زایی ایجاد شدهاست. کلیسای ساینتولوژی به شدت در برابر نوشتههای مخالف خود واکنش نشان میدهد و با استفاده از قانون کپی رایت و ادعای اینکه مخالفان اسرار این دین را فاش کردهاند با به دادگاه کشاندن بسیاری از مخالفان آنها را خاموش کردهاست. همچنین تعدادی قتل هم به طرفداران این دین نسبت داده میشود.
🔸هرکسی بخواهد از این فرقه خارج شود با خطر مرگ روبرو خواهد شد و به هیچ وجه نباید اسرار مگوی آن را جایی بازگوکند. اعضا آیینهایی پنهانی برگزار میکنند و سبک زندگی غیرعادی دارند.
منبع: citna.ir
@Feraghvaadyan
⭕بانوی کرجی که از منتسبین به فرقه ضاله #بهاییت بود با حضور در صحن مقدس آستان امامزاده حسن(علیه السلام) کرج پس از ادای شهادتین به دین #اسلام و مکتب شیعه اثنی عشری گروید.
🔷به گزارش #رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) حجتالاسلام حسین قبادی ضمن تبریک میلاد ثامنالحجج حضرت امام رضا (علیه السلام) اظهار داشت: این بانوی کرجی همزمان با میلاد امام رضا (علیه السلام) به دین اسلام مشرف شد و با اختیار مذهب شیعه نام خود را در لیست محبان و شیعیان اهل بیت(علیهم السلام) ثبت و ضبط کرد.
🔶بانوی رها یافته از دام بهاییت گفت: کار من چند سال تحقیق و مطالعه در باب ادیان و مشکلات موجود در فرقه ضاله بهاییت و شناخت دین اسلام و مذهب شیعه بود که بامطالعه در خصوص مقام والا و سیره حضرت فاطمه الزهرا (س)، علاقهمندی شدیدی به الگو گرفتن و پیروی از راه این بزرگ بانوی جهان پیدا کردم.
🔷هیچ دینی نمیتواند احکام و اعتقاداتی همچون احکام دین اسلام را به پیروان خود ارائه دهد زیرا کاملترین و مفیدترین دستورات دینی دستورات دین اسلام هستند و با افرادی که در فرقه ضاله بهاییت هستند باکمی مطالعه در دین اسلام مسیر را خواهند پیدا نمود و از گمراهی خارج خواهند شد.
🔶این بانوی ساکن کرج نوع نگاه اسلام به زن را یکی از علل گرایش خود به دین اسلام عنوان کرد...
rahyafteha.ir/56054/
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺پروه «شهیدسازی» طیف افراطی اهلحق
🔺پروه «شهیدسازی» طیف افراطی اهلحق
👈پس از گذشت پنج سال از واقعه تأسفبار تحریک برخی عناصر اهلحق توسط طیف افراطی این مرام، موسموم به «مجمع –غیرقانونی- فعالان مدنی یارسان» و آتش کشیدن خود در برخی اماکن عمومی مانند مجلس شورای اسلامی، اعضای این مجمع غیرقانونی که همواره کوشیدهاند خود را نماینده اهلحق نشان دهند، با تبلیغات گسترده،اقدام به برگزاری مراسم یادبود و «شهید» نامیدن این افراد نمودهاست.
🔸این در حالی است که اقدام این افراد به هیچوجه مورد تأیید سید و بزرگان اهلحق نبوده و همواره برائت و مخالفت خود را با اقدامات افراطی این طیف ابراز داشتهاند.
🔹افراطیون با هدف سهمخواهی، «محرومیت از حقوقشهروندی» و «لزوم به رسمیت شناختن آیین اهلحق در قانون اساسی» را دستمایه تحرکاتی چون تبلیغ در فضای مجازی، برگزاری تجمعات غیرقانونی و اموری چون دوختن لب و دهان (برای تشجیع افراد)، ساختهاند. حال آنکه، برخی بزرگان اهلحق در مصاحبههای اخیر خود بر برخورداریهای اهلحق از حقوقشهروندی، تأکید نموده و با ایندست اقدامات به مخالف پرداختهاند.
@Feraghvaadyan
🔺تداوم موج تبلیغاتی امریکا علیه ایران
⬅️ معاون رئیس جمهور آمریکا: حقوق فعالان مذهبی در ایران نقض می شود
به دنبال یادداشت و سخنرانی جنجالی «مارک پمپئو» در زمینه نقض آزادیهای مذهبی در ایران، اینبار «مایک پنس»، معاون رئیسجمهور امریکا در نشست «برای پیشبرد آزادی مذهبی»، مدعی نقض حقوق فعالان مذهبی در ایران شد.
👤“مایک پنس” روز پنجشنبه ۴ مرداد، در سخنرانی خود در جمع نمایندگان ۸۰ کشور گفت: مسیحیان، سنی ها، بهائیان کمترین آزادی را در ایران دارند. آنها مدام مورد حمله هستند و حتی کشته می شوند.
⭕️معاون رئیس جمهوری ایالات متحده که سخنران نشست «برای پیشبرد آزادی مذهبی» با حضور نمایندگان حدود ۸۰ کشور بود، در بخشی از سخنانش به نقض حقوق فعالان مذهبی در ایران اشاره کرد و گفت: نگاهی به کشور شماره یک حامی تروریسم بندازیم. مسیحیان، سنی ها، بهائیان کمترین آزادی را در ایران دارند. آنها مدام مورد حمله هستند و حتی کشته می شوند.
⭕️پنس در بخش دیگری از سخنانش به کشورهایی که نقض آزادی مذهبی در آنها وجود دارد اشاره کرد و گفت ۸۳ درصد مردم جهان در کشورهایی هستند که آزادی مذهبی نیست یا مورد آزار حکومت و حتی مذهبیون قرار دارند.
⭕️این نشست امروز که از سوی وزارت خارجه آمریکا برگزار شده، با سخنان مایک پمپئو افتتاح شد. وی در سخنانش گفت که درباره میانمار، چین و ایران گزارشی از نادیده گرفتن آزادی مذهبی منتشر خواهیم کرد.
⚠️نکته قابلتأمل، نقض آزادیهای مذهبی در کشوری است که سنگ این مقوله را به سینه میزند؛ کشتار فرقه «دیویدیه»، جلوگیری از فعالیت آزادانه فرقههای شیطانپرستی، اعمال قوانی ضدفرقهای و موارد آشکار نژادپرستی علیه مسلمانان، از جمله مواردی است که متوجه امریکا در این زمینه است،اما هیچگاه در باب آن پاسخگو نبودهاست.
@Feraghvaadyan
🔷گزارش تصویری از اختتامیه سی و هشتمین دوره جام جان باختگان
🔹آیین پایانی سی و هشتمین دوره جام جان باختگان به همت کانون دانشجویان زرتشتی شامگاه...
🔗 berasad.com/?p=53031
@Feraghvaadyan
🔴 شیخ محمود حلبی: ما بنا نداریم با شاه در بیفتیم❗️
مرحوم استاد حمید سبزواری در خاطرات خود می گویند:
✍ « یک سفری آقای شیخ محمود #حلبی که در راس انجمن بود به سبزوار آمد. یک شب در منزل حاج آقا فخر که یکی از علمای سبزوار بود، من یک شعر خواندم در رابطه با حضرت امام زمان (عجل اللّه تعالی فرجه). ایشان خوششان آمد و بسیار تعریف کردند و گفتند: ما فردا می خواهیم برویم نیشابور، با ما به نیشابور بیایید.
بعد ما بلند شدیم و روز دیگر به نیشابور رفتیم. در نیشابور در خانه ی مجللی از ما پذیرایی کردند. به نظر من سه اتاق بود که اینها پر از جمعیت بود و من در آنجا یک شعری خواندم که این شعر دقیقا حمله به دستگاه سلطنت بود:
بسته دارد لب من دشمن تردامن/تا بر دوست نگویم سخن از دشمن
رازها دانم در پرده و نتوانم/پرده برداشتن از راز نهانی من
بس که در پرده سخن گفتم و کس نشنود/خود همان به که زگفتار شوم الکن
یا سخن سازم آن سان که پسندد خصم/ از گل و باده و از ساده ی سیمین تن
✔️ این قصیده را تا آخر خواندم؛ بعد که این شعر را که بسیار طولانی بود خواندم و نشسته بودم ، یک قندانی پیش من بود آقای حلبی اشاره کرد که آقا حمید آن قندان را اینجا بیاورید. من قندان را برداشتم بردم جلوی ایشان گذاشتم. ⚡️ایشان در گوش من گفت: «ما بنا نداریم با این بابا در بیفتیم.»❗️چون من آخر آن شعر به سلطنت و مسائل سیاسی و وطن پرستی و ضد سلطنتی اشاره کرده بودم.
✅ من واقعا سرد شدم. آمدم نشستم، به این فکر افتادم که خیر، این انجمن جای من نیست، من اسلام را منهای سیاست نمی توانم بپذیرم. اسلامی که من مطالعه کرده بودم، و صحنه هایی را که دقیقا به آن توجه کرده بودم که یکی از صحنه هایش کربلا، یا قبلش ضربت خوردن حضرت امیر، زندگی حضرت علی (علیه السلام) بود که اینها را مطالعه کرده بودم گاهی سری به نهج البلاغه زده بودم و یا فرمایشات حضرت امام حسین (علیه السلام) و آن شعر معروف که حضرت امام حسین (علیه السلام) رجز می خواندند، وقتی اینها را مقایسه می کردم دیدم خیر، ما را دارند به یک جایی می کشانند که اسم ما مسلمان باشد، رسماً هر بلایی سر ما آمد تحمل کنیم.⚠️
تصادفا من از آنها کناره گیری کردم و در مجامعشان شرکت نمی کردم. این را هم عرض کنم که در بسیاری از جلساتی که اینها به عنوان مبارزه و معارضه با بهاییت راه می انداختند خبری نبود. در اطراف سبزوار که چند جایی بود تعداد کمی از روستاییان بهایی شده بودند، ولی تعداد آنان از میزان انگشتان دست تجاوز نمی کرد.
📚 منبع: حال اهل درد، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص120
@hojjatiye
@Feraghvaadyan