eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
📣تكذيبيه رسمي نمايندگان قطب فرقه گنابادي در خصوص شايعه «حصر نورعلي تابنده» 👈در اين بيانيه، ضمن تآكيد بر زادي ملاقات با تابنده و عدم هرگونه محدوديت، شايعه‌سازي و تحركات افراطيون، محكوم شده است
✍🏻درنگي بر اطلاعيه تازه نمايندگان قطب فرقه گنابادي 🔺تكذيب رسمي كليه شايعات پيرامون «حصر» نورعلي تابنده 🔹بالأخره تداوم شايعه‌سازي‌هاي گروهك افراطي «مجذوبان‌نور» پيرامون «حصر يا بازداشت خانگي» نورعلي تابنده، رئيس فرقه گنابادي، نمايندگان وي را به صدور اطلاعيه‌اي براي تكذيب رسمي اين شايعات واداشت. 🔸در اين اطلاعيه مبسوط، نمايندگان خمسه قطب گنابادي، ضمن تأكيد بر بازگشايي مجالس فقري، رفع تدابير امنيتي منطقه و امكان ملاقات آزادانه با نورعلي تابنده، هرگونه بازداشت يا حصر وي را منكر شده و آن را به تحركات طيف افراطي فرقه منتسب ساختند. 🔹آن‌ها با اشاره به تمرد افرطيون از فرمان قطب و بي‌توجهي به سخنان وي(خانه من امن است)، بروز غائله گلستان هفتم و تحميل شرايط دشوار بر فرقه را نتيجه اين نافرماني عنوان كرده و شايعات امروز افراطيون در باب حصر تابنده را نيز در همان مسير توصيف نمودند. 👈🏻اين اطلاعيه را بايد دومين بيانيه صريح نمايندگان قطب در روزهاي اخير دانست كه در آن ضمن بيان مواضع قطب و قاطبه دراويش نسب به حركت‌هاي افراطي، از اين جرگه تبري جسته و اقدامات خود را در جهت همكاري و تعامل با نهادهاي متولي و امنيتي، در راستاي بهبود شرايط دراويش توصيف مي‌كند. 🔸بدين سان، نمايندگان قطب يكبار ديگر ضمن يادآوري نقش و جايگاه خود، دراويش را به پيروي از فرامين قطب و تبري از تحركات افراطيون، فرامي‌خوانند. اين مواضع را مي‌توان سرآغز فصل تازه‌اي از مناسبات در فرقه گنابادي ارزيابي كرد. ❓بايد ديد افراطيون در برابر اين بيانيه چه واكنشي خواهند داشت؛ تمرد هميشگي يا پذيرش؟ 📚بخش تحليلي روشنگر @Feraghvaadyan
🔺بت‌كليا: گفتگوي اديان در تساهل و مدارا نقش بسزايي دارد ❇️یوناتن بت کلیا ظهر روز سه شنبه 13 آذرماه با ادواردو لوپس بوسکتس سفیر اسپانیا در تهران گفتگو کرد. 🔸روشنگر به نقل از رادیو آشوری/بت کلیا در ابتدای این دیدار با بیان وضع و جایگاه اقلیت‌های دینی در ایران اشاره کرد و گفت: اقلیت‌های دینی در ایران از حقوق شهروندی برابر با دیگر ایرانیان بهره‌مند هستند و به اجرای امور دینی ـ فرهنگی خود درآزادی کامل می پردازند. 🔸وی در ادامه درباره آشوریان در گذر تاریخ و حضور آنان در ایران نیز اشاره و تشریح کرد: آشوریان ایران یکی از قدیمی‌ترین ساکنان این سرزمین هستند که در طول تاریخ تا به امروز با دوستی و مودت در کنار دیگر ساکنان این سرزمین زندگی کرده، از حقوق فردی و آزادی های اجتماعی و دینی به طور کامل برخوردار بوده اند. 🔸بت کلیا نسبت به روابط فیمابین دو کشور اشاره کرد و گفت: درحال حاضر بسترهای توسعه مناسبات بین دو کشور فراهم است و این امر می تواند به ارتقاء همکاری‌های دو کشور در همه زمینه ها به ویژه روابط پارلمانی بیانجامد. 🔸نماینده آشوریان در مجلس با اشاره به وضع کنونی جهان و ناآرامی های منطقه ای و بین المللی، افزود: مطابق با آموزه های دینی، پرهیز از جنگ و خصومت خواسته همه ادیان الهی است و بحران های نظامی منطقه، تلاش دنیای استکبار برای سلطه گری است و بهتر است کسانی که ادعای دموکراسی و حقوق بشر دارند از تعالیم انبیاء درس بگیرند تا بتوانند دنیا را به صلح و آرامش برسانند. 🔸بت کلیا در پایان این دیدار با اشاره به برگزاری نشست آتی آشوریان در اسپانیا اشاره کرد: گفتگوی بین ادیان در افزایش شناخت دینی، تساهل و مدارا در پرهیز از افراط‌گرایی و تندروی نقش بسزایی دارد. 🔸وی افزود: نشست آتی آشوریان در اسپانیا خواهد بود و از مساعدت سفیر و دیگر مسئولین اسپانیا را در این زمینه استقبال خواهیم کرد. 🔸ادواردو لوپس بوسکتس، سفیر اسپانیا در تهران نیز با ابراز خرسندی از آزادی ادیان الهی در انجام فرایض دینی در کشورمان گفت: تاریخ ایران گواه خوبی در پذیرای اقوام و پیروان ادیان مختلف بوده است و نشان می‌دهد که آنها در کمال صلح و دوستی در کنار هم در این کشور زندگی می‌کنند. 🔸سفیر اسپانیا در ادامه افزود: مردم اسپانیا علاقمند به آشنایی با ادیان دیگر هستند و از این رو دولت اسپانیا آماده هرگونه همکاری برای نشست آتی آشوریان در اسپانیا خواهد بود. @Feraghvaadyan
👈نخستين واكنش‌هاي برخي چهره‌هاي دراويش نسبت به تكذيبيه «حصر تابنده» ⁉️علت مخالفت برخي دراويش با نظر نمايندگان قطب(به عنوان منعكس‌كنندگان نظر وي) چيست؟ @Feraghvaadyan
❇️ارمنیان مقیم تورنتو نگران سرنوشت کلیسای خود هستند. 🔸مجمع کل خیریه ارامنه شعبه تورنتو (کانادا) تصمیم دارد بخشی از املاک خود را به فروش برساند که کالج ارامنه از جمله این املاک است.از آن‌جا که ساختمان کالج ارامنه جنب کلیسای حواری(گریگوری) ارامنه واقع شده، همین امر موجبات نگرانی ارمنیان را فراهم نموده است. 🔸پس از فروش ملک کالج معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار کلیسا خواهد بود.گفتنی‌ست این مجموعه شامل کلیسا، سال‌ها پیش با حمایت‌های مالی خیرین جامعه ارامنه تورنتو ساخته شد. 🔸حال فعالان مدنی جامعه ارامنه تورنتو در تلاشند با جذب سرمایه‌ها و کمک‌های مردمی، این ملک را خریداری و به دارایی‌های کلیسا ملحق نمایند. گروه ترجمه مؤسسه روشنگر منبع: هفته‌نامه آراکس @Feraghvaadyan
☑️دیدار فرمانده سپاه ارومیه با نمایندگان جوامع مسیحی منطقه: 🔹گروه ترجمه روشنگر به نقل از آلیک/فرمانده سپاه ارومیه هفته گذشته با نمایندگان جوامع مسیحی شهر ارومیه دیدار کرد. 🔸در این دیدار که با حضور روحانیون و مسئولان جامعه ارمنی و آشوری منطقه برگزار شد، فرمانده سپاه درباره طرح‌ها و برنامه‌ها این نهاد صحبت کرد و از تصمیم خود مبنی بر برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان مسیحی منطقه خبر داد. 🔹نمایندگان مسیحی حاضر در این نشست آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای این برنامه اعلام کردند، نظرات و پیشنهاداتی در خصوص زمان و مکان برگزاری مراسم ارائه نمودند. 🔸این نمایندگان اظهار امیدواری کردند که سازوکار لازم برای برگزاری مراسم در آینده‌ای نزدیک و به مناسبت سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح فراهم شود @Feraghvaadyan
✅ #بهائیت در #اسرائیل #تصاویر_نمایشگاهی @n_bahaiat @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✅تعریف «اسلام هراسی» در پارلمان انگلیس 🔸روشنگر به نقل از گفتگوی ادیان/ درحالی که به تازگی مبحث ارائه تعریف برای اسلام هراسی در پارلمان انگلستان ارائه شده است سازمانهای اسلامی انگلیس از ترزا می، جرمی کوربن و دیگر رهبران احزاب انگلیس خواسته اند تا با توجه به اکراه پارلمان از تصویب قوانین ضد اسلام هراسی، این اقدام مهم را ناتمام رها نکنند و تعریف دقیقی از اسلام هراسی ارائه کنند. در گزارشی که گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس در هفته گذشته منتشرکردند، آمده است: اسلام هراسی ریشه در نژادپرستی دارد و نوعی نژادپرستی است که تجلیات ظاهری و باطنی مسلمان بودن را هدف قرار داده است. کنشگران مدنی فعال در مساله ارائه تعریف مشخص از اسلام هراسی قصد دارند این واقعیت را در جامعه تبیین کنند که اگرچه مسلمانان دارای نژآد واحد نیستند، اما رفتارهای تبعیض آمیز و خشونت آمیز علیه آن ها یک گونه نژادپرستی مشخص است. پروفسور سلمان سعید از دانشگاه لیدز و عبدالکریم واکیل از کالج کینگز لندن می گویند: مخالفت با اسلام هراسی یا ارائه تعریف درست از این واژه چیز جدیدی نیست. اسلام هراسی، نژادپرستی است و نام گذاری و مبارزه با آن یک درخواست حقوقی ویژه نیست بلکه به حقوق مدنی مربوط می شود🔸 لینک خبر در سایت گفتگوی ادیان: http://iid.org.ir/?p=6016 @Feraghvaadyan
✅جدایی کلیسای ارتدوکس اکراین از کلیسای روسیه 🔸کلیسای ارتدوکس اکراین پس از ۳۲۲ سال از قیمومت پاتریارک‌های روس خارج شد. 📣روشنگر به نقل از گفتگوي اديان/ اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس اکراین روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای در پایان جلسه شورای اسقفان این خبر را اعلام کرد. بسیاری از ناظران، جدایی این دو کلیسای ارتدوکس را متاثر از تنشهای سیاسی بین روسیه و اکراین از سال ۲۰۱۴ به این سو میدانند. این تنشها روز یک شنبه گذشته با توقیف سه کشتی اکراینی از طرف دولت روسیه به اوج رسید. پیش از این نیز در روز جمعه، سرویس امنیتی اکراین خانه اسقف اعظم کیف در اکراین را، محاصره کرده بود. این اسقف، رئیس یکی از قدیمیترین کلیساهای این کشور است که بخشی از کلیسای ارتدوکس روسیه محسوب میشود. از سویی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه این تصمیم «نامترقبه» را یک تحریک با انگیزه‌های سیاسی توصیف کرد و گفت: «وقتی فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا از حرکت بارتولومه حمایت می‌کند، می‌شود فهمید ماجرا از کجا آب می‌خورد.» ادامه خبر در سایت گفتگوی ادیان http://iid.org.ir/?p=6019 @Feraghvaadyan
🔺وقتي مجذوبان‌نور به بيانيه نمايندگان قطب، وقعي نمي‌نهد و روزشمار حصر وي را ادامه مي دهد.. تمرد از فرمان قطب در مرام درويشي، مترادف با خروج از درويشي‌گري نيست؟ @Feraghvaadyan
⚠️ چرا از انتخاب سر باز می‌زند⁉️ 💠 گفت‌وگوی پژوهشگر در زمینه‌ی بهائیت با مبلّغ بهائی ✳️ روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ موضوع: بررسی علّت رویگردانی بهائیان از (در خلال بحث آموزه‌ی در این فرقه) 🔺 مبلّغ بهائی: یکی از پیشوایان ما، لزوم ایجاد یا انتخاب زبان و خط بین‌المللی و مورد قبول و استفاده‌ی همگان است.[1] 🔹 پژوهشگر: آیا اساساً اجرای این آموزه ممکن است و از طرفی برای تحقق این آموزه، زبانی هم اختراع نموده و یا زبان خاصی را پیشنهاد داده‌اند⁉️ 🔺 مبلّغ بهائی: بله دومین پیشوای ما ، زبان اسپرانتو را برای یادگیری و استفاده‌ی عموم مردم پیشنهاد داده‌اند: «الحمدلله لسان (:زبان) اسپرانتو را اختراع نموده بايد قدر آن دانست چه كه ممكن است اين لسان عمومی شود. لهذا بايد جميع آن را ترويج نمايند تا روز بروز تعميم يابد و در مدارس تعليم دهند و در جميع مجامع به اين لسان تكلّم نمايند تا جميع بشر زياده از دو لسان محتاج نشوند یکی لسان وطنی یکی لسان عمومی».[2] 🔹 پژوهشگر: آیا می‌دانستید که بعلاوه‌ی تأیید زبان اسپرانتو توسط عبدالبهاء، وی به لزوم تکمیل و ترویج این زبان نیز حکم داده‌اند؛ همچنان که می‌خوانیم: «بعد از مدتی مديده شخصی پيدا شد اين لسان اسپرانتو را ايجاد كرد فی الحقيقه زحمت كشيده خوب ايجادی كرده. لكن بجهت آنكه تأمين و ترويج آن لسان لازم است، لهذا عموم ملّت از ارباب معارف بايد یک مجلس عمومی تشكيل دهند. هر ملّتی نفسی را انتخاب نمايد. اين‌ها انجمنی بيارايند و معاونت آن شخص بكنند و لسان را از هر جهت اكمال نمايند تا آن لسان انتشار حاصل نمايد و لسان منتخب عموم ملل عالم شود و بر ملّتی تعليم آن گران نباشد. زيرا حال بر بعضی گران و مشكل است می‌گویند اين لسان را ما ايجاد نكرده‌ايم ايجاد كرده است. لهذا تعلّق قلب چندان ندارند. اما اگر همچو انجمنی تشكيل شود جميع اعضاء تصديق كرده اتمام و اكمال نمايند. آن وقت جميع ملل به نهايت سرور قبول می‌نمايند. و تا آن لسان ترويج نشود راحت و آسايش آن طور كه بايد و شايد برای بشر حاصل نمی‌شود».[3] 🔺 مبلّغ بهائی: بله. 🔹 پژوهشگر: پس چرا تا کنون به دستور پیشوای خود عمل نکرده و در تکمیل و ترویج این زبان گامی برنداشته‌اید⁉️ 🔺 مبلّغ بهائی: به این دلیل که: «تا بر طبق دستورات حضرت تصميمی نگيرد ديانت بهائی نسبت به اين زبان (اسپرانتو) يا هر زبان زنده يا اختراعی ديگر تعهد و الزامی ندارد».[4] 🔹 پژوهشگر: پس چرا بيت العدل با گذشت بیش از نیم قرن از تأسیسش، نه تنها در ترویج و تکمیل اسپرانتو نکوشید، بلکه حتی الفبایی هم برای خط و زبان مشترک جهانی تدوين نكرد⁉️ آيا تعلّل و کوتاهی نهاد رهبری بیت العدل در این زمینه (با وجود دستور صريح بهاء و عبدالبهاء) جز بودن اين تعليم غیرمنطقی، دليل دیگری دارد⁉️ @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📕[1]. عباس افندی، خطابات، ج 2، ص 149-148. 📙[2]. جی اسلمنت، بهاءالله و عصر جديد، ترجمه: رحیمی، الهی و سلیمان، ص 186. 📕[3]. عباس افندی، خطابات، ج 1، ص 235-234. 📙[4]. جی اسلمنت، بهاءالله و عصر جديد، ترجمه: رحیمی، الهی و سلیمان، ص 186.