💢چرا بهائیت ابزار جنگ نرم در یمن است؟
🔹"عبدالملک الحوثی" #رهبر #جنبش #انصارالله یمن، در سخنرانی خود به مناسبت اولین جمعهی ماه رجب، فعالیت بهائیت در یمن را بخشی از جنگ نرم علیه این کشور دانست. وی با اعلام حمایت #اسرائیل از این جنگ #ضد#فرهنگی علیه کشورش عنوان کرد: «هماکنون در یمن فعالیت جدید در چارچوب این جنگ شروع شده است که آن همان فعالیت #بهائیت است».[1]
اما به راستی چرا از بهائیت به عنوان ابزار جنگ نرم در یمن یاد میشود؟!❓
❇️تجاوز وحشیانهی ائتلاف #سعودی (به همراه حمایت بیقید و شرط کشورهای غربی) به یمن، وارد چهارمین سال خود شده است. در طول سه سال گذشته، رژیم سعودی به همراه همپیمانان خود، با حملات مستمر و محاصرهی اقتصادی و حتی دارویی یمن که به کشته شدن 247 هزار یمنی منجر شد، نتوانست اندکی از #مقاومت و ایستادگی مردم این کشور بکاهد.[2] لذا شاهد آنیم که در این بُرههی خاص زمانی، تبلیغ بهائیت نیز به عنوان ابزار جنگ نرم در کشور یمن گسترش مییابد.
🔰اما به راستی مگر بهائیت چه ویژگی خاصی دارد که از تبلیغات آن، به جنگ نرم علیه یمن تعبیر میشود؟! در پاسخ به این پرسش میبایست گفت که فرقهی بهائیت، با ادعای نسخ اسلام و داشتن آموزههای #استراتژیکی چون ممنوعیت جهاد و ترک تمام تعصبات "خصوصاً تعصبات وطنی"، زمینه را برای شکست آسان و اشغال یمن فراهم میسازد.
✳️همچنان که پیشوای فرقهی بهائیت، هرگونه جنگ و دفاع از خود را ممنوع اعلام کرده و حسینعلی نوری، اولین بشارت خود را نسخ و ممنوعیت جهاد اعلام کرده است: «یا أهل الارض بشارت اول که از اُمّ الکتاب در این ظهور اعظم به جمیع اهل عالم عنایت شد، محو حکم جهاد است از کتاب...».[3]
♻️همچنین رهبران فرقهی بهائیت، یکی از مهمترین آموزههای خود را ترک جمیع تعصبات "از جمله تعصبات وطنی" معرفی کردهاند.[4] اعتقادی که به موجب آن، مدافعین وطن را به کِلاب (: سگها) تشبیه کردهاند![5] از همه مهمتر، فرقهی بهائیت مدعی نسخ اسلامی است که دستور به دفاع از خود، شرافت، ذلتناپذیری و دفاع میدهد؛ همچنان که خداوند در قرآن میفرماید: «فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ [بقره/194]؛ هرکس به شما تجاوز کرد، همانند آن بر او تعدّی کنید».
❇️بنابراین، فرقهی بهائیت با تبلیغ عقاید و تعالیم خود، به دنبال جذب مردم خسته از جنگ بوده تا از این طریق، هدف اربابان خود را در فقیرترین کشور عربی پیاده کند و درصدی از دلارهایی که در بمباران این کشور هزینه میشود را به خود اختصاص دهد. هدفی که چیزی جز بردهسازی مردم این کشور برای متجاوزین و زیادهخواهان ندارد.
♻️اما بدون شک تا زمانی که مسلمانان یمن "به ویژه شیعیان این کشور" الگویی چون امام حسین (علیه السلام) دارند و حاضرند جان به مرگ دهند، اما تن به ذلّت نه؛ تبلیغ مرام بهائیت نیز به عنوان سلاح جنگ نرم، کاربرد جدی خواهد داشت.
✅در پایان لازم است تا متذکر شویم که بدون شک، "صلحی عادلانه" آرزوی هر انسان آزادهایست؛ اما این نکته را نیز باید مد نظر داشت که پذیرش خفت و خاری و سلطهی اجانب بر کشور، با مفهوم #صلح، تفاوت بنیادی دارد؟! تفاوتی که تشکیلات بهائیت در تبلیغات خود، هیچ تمییزی میان آندو قائل نمیشود.
📚پینوشت:
[1]. خبرگزاری فارس، تیتر خبر: بهائیت با حمایت رژیم اسرائیل دوباره در یمن شروع به فعالیت کرده است، مورخ: 1397/1/4، کلیک کنید... (link is external)
[2]. خبرگزاری مشرق، تیتر خبر: ۳ سال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی با مردم یمن چه کرده است؟ + آمار، تصاویر و نقشه میدانی، 1397/1/7، کد خبر 842075.
[3]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه احکام و حدود، نسخهی الکترونیکی، ص 271.
[4]. ر.ک: عباس افندی، خطابات مبارکه، لانگنهاین آلمان غربی: لجنه ملّی نشر آثار امری به لسانهای فارسی و عربی، بیتا، ج 2، ص 147.
[5]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، نسخهی الکترونیکی، ج 1، ص 410.
@feraghvaadyan
@n_bahaiat
✝مسیحیان، بومیان این سرزمین هستند
↙️ اسقف «گریگور چیفتجیان»، رئیس شورای خلیفهگری ارامنه آذربایجان بوده و چندین سال است که در این سمت مشغول خدمت به جامعه ارمنی میباشند. ایشان طی گفتگو با نشریه روشنا، از تجربیات خود در ایران و ضرورتها و چالشهای جامعه ارامنه سخن گفتهاند. در ادامه، گزیدهای از سخنان ایشان ارائه میشود:
🔹در ماه می سال2017، من در کنفرانس ادیان برلین شرکت کردم. خیلی جالب است که دقیقاً همین سؤال شما در آنجا نیز مطرح شد. با این تفاوت که آنها سؤال میکردند، چگونه ممکن است که پیروان ادیان مختلف، بهخصوص اسلام و مسیحیت در کنار یکدیگر زندگی کنند؟ پاسخ من این بود که همه ما اعم از مسیحی و مسلمان، زرتشتی و پیروان دیگر ادیان در جمهوری اسلامی ایران، اگر در کنار هم به خوبی زندگی میکنیم، به این خاطر است که برخلاف غربیها، ما آشنایی دیرینهای با یکدیگر داریم. ما در ایران با هم بزرگ شدهایم، قد کشیدهایم و از دیرباز، یکدیگر را میشناسیم. درست است که تفاوتهایی میان ادیان وجود دارد اما این تفاوتها، قابل احترام است. من در جمهوری اسلامی ایران، نیازی ندیدم که مسیحی بودنم را به مسلمانان تفهیم کنم. برادران مسلمان من، مسیحیت را خیلی خوب میشناسند. آنها میدانند که من به عنوان یک مسیحی، بهتازگی قدم در این سرزمین نگذاشتهام و پیشینهای هزار ساله در ایران دارم. کلیسای «تادئوس مقدس»(قرهکلیسا)، قدیمیترین کلیسای جهان مسیحیت (واقع در دشت چالدران)، مؤید این ادعاست. برادران و خواهران ایرانی، به خوبی میدانند که مسیحیان، بومیان این سرزمین هستند، پس نیازی به آشنایی با ما ندارند. آنها به خوبی ما را میشناسند، ما هم از آنها شناخت کافی داریم.🔹
✅متن کامل مصاحبه را در فصلنامه روشنا(ویژه بهار 97) مطالعه بفرمایید.📖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند_بررسی_نقش #انگلیس در
شکل گیری #رژیم_صهیونیستی
🔵 #قسمت_دهم
🌐feraghvaadyan
🌐adyan8
📛آسیبهای #فرقههای_انحرافی
🛑فرقهها، مجموعه آسیبهایی را در دو سطح فردی و اجتماعی، متوجه قربانی و جامعه میسازند که در تحقیقات جامعهشناسان و محققان مورد ارزیابی و احصاء قرار گرفتهاند. از آن جمله «مارگارت تالر سینگر»، محقق فرقههای انحرافی، آسیبهای فرق را به چند دسته تقسیم میکند:
✖️آسیبهای فردی و خانوادگی.
✖️آسیبهای ناشی از به کارگیری روشهای مجابسازی روانی و کنترل ذهنی پیچیده توسط فرقهها.
✖️آسیبهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی.(1)
✍وی در این رابطه مینویسد: «فرقهها برخی از بهترین اذهان جامعه را از آموزش و افکار مثبت منحرف میکنند. بسیاری افراد به فرقهها کشانده شدند؛ جایی که تمام سالهای عمرشان را فقط برای قدرت و منافع رهبر فرقه صرف نمودهاند. آنها بهترین سالهای زندگیشان را از دست دادهاند و در صورت جدایی، ممکن است نتوانند تواناییها و استعدادهای قبلیشان را به کار گیرند.»(2)«به علت تعهد کاملی که از اعضا خواسته میشود...فرقهها آسیب بسیار جدی به روش دموکراتیک زندگی ما میزنند. آنها عمداً جلوی اهداف تحصیلی و شغلی را می گیرند، خانواده ها را از هم میگسلند، روابط شخصی را به درگیری میکشانند و پیروان را به تحویل دادن پسانداز، متعلقات و سایر داراییهای خود وادار مینمایند. در بسیاری از موارد، عواقب عضویت در فرقه، خردکننده، دراز مدت و گاه غیرقابل جبران است.»(3)
📌سینگر تأکید میکند: کار برخی اعضای فرقهها به بیمارستان روانی میکشد، بعضی سالها بعد از یک تجربه فرقهای منزوی میشوند...حتی کسانی که ممکن است مشکلات حاد روانی را تجربه نکرده باشند، اغلب دارای مشکلات قابلتوجهی برای تطابق با زندگی نرمال (بعد از ترک فرقه) هستند.»(4)
🔺🔻این محقق، طیفی از حوزهها و موارد آسیب قربانیان فرق (که به صورت موانعی برای خروج آنها عمل میکنند) را برمیشمارد؛ اعتقادات، صداقت و وفاداری، سرسپردگی به رهبر اتوریته، فشار جمع و فقدان اطلاعات، خستگی و سردرگمی، ترس (از تنبیهات فرقه)، احساس گناه به سبب آلوده شدن، آسیبهای روانی، بیاعتمادی و بدگمانی، فقدان اعتماد بهنفس، ترس از خویشتن(ترسی درونی که در صورت ترک فرقه، فرد محکوم به زندگی خفتبار خواهدبود. این ترس،ریشه در تحقیرهایی دارد که در فرقه بر فرد اعمال میگردد.)، ضعف در روابط شخصی و اجتماعی، مقولات ادراکی-فلسفی و...، از آن جملهاند که ریشه در آموزشها و زندگی تحت تشکیلات فرقهای دارد.
📚پینوشت:
1. سینگر، مارگارت تالر، فرقهها در میان ما، ترجمه ابراهیم خدابنده، انتشارات دانشگاه اصفهان، 1387، صص116-117.
2. همان، ص122.
3. همان، ص127.
4. همان، ص120.
@feraghvaadyan
🌐 پشت پرده جعل ناشیانه شجره نامه ملکه انگلیس
رئیس پژوهشکده انساب با اشاره به توطئه جدید بعضی رسانه های انگلیس خبیث مبنی بر سیادت ملکه انگلستان گفت:
🔹این مسئله تازه نیست و از قدیم برای افراد ظالم و خبیثی همچون صدام حسین در عراق و قذافی در لیبی نیز کنگره هایی مبنی بر ادعای سیادت برگزار می شد
🔹شجره نامه ای که برای ملکه انگلستان تهیه شده، بسیار ناشیانه جعل شده است؛ چرا که شجره نامه از حیث نسب باید حداقل در حدود 42 نفر باشد و حال آنکه این شجره نامه ساختگی اینگونه نیست
🔹این ادعاها هیچ حجیت شرعی و قانونی ندارد و باید دانست دست هایی در کار است که مسئله سیادت را لوث و سطحی جلوه دهند.
📰روزنامه جوان
.
🔺 آیا #جهان_های_چندگانه واقعا وجود دارند؟
▫️ ( #بخش_چهارم )
کل مجموعه قوانین ممکن محلی، تحت عنوان «چشم انداز» شناخته می شوند. در برخی تعابیر نظریه ریسمان، چشم انداز یک مجموعه نامحدود است. این امر، تنوعی شگرف از جهان ها را تضمین می کند.
بسیاری از فیزیکدانان به ویژه حامیان نظریه ریسمان، هنگام صحبت درباره جهان های چندگانه چندان اهمیتی به خود جهان های موازی نمی دهند. برای ایشان، انتقاد از جهان های چندگانه به عنوان یک مفهوم، اهمیتی ندارد. حیاتِ نظریات آن ها وابسته به سازگاری درونی و امیدواری به آزمون آزمایشگاهی است. این دانشمندان برای نظریه های خود، جهان های چندگانه را فرض می کنند بدون آن که نگران چگونگی حصول آن باشند؛ این نگرانی مورد توجه کیهان شناسان است.
برای یک کیهان شناس، مشکل اساسی همه ایده های جهان های چندگانه، وجود یک افق دید کیهانی است. این افق دید، محدوده ای است که می توانیم ببینیم؛ از آن جا که سیگنال هایی که از دور دست ها به ما می رسند، با سرعت نور حرکت می کنند از آغاز جهان هنوز فرصت نداشته اند که به ما برسند. همه جهان های موازی در خارج از افق دید ما قرار گرفته و چه حالا و چه برای همیشه، خارج از توان مشاهده ما باقی می مانند. در این مورد اهمیتی ندارد که فناوری تا چه حد تکامل یابد. در حقیقت، این جهان ها آن چنان دور هستند که هیچ تاثیری روی جهان ما ندارند.
حامیان چند جهانی تماما بر اساس اطلاعاتی که از درون محدوده افق دید جمع آوری شده است، ادعا می کنند می توانند بگویند در فواصلی معادل 1000 برابر افق دید کیهانی ما، 10 به توان 100 برابر آن، 10 به توان 1000000 برابر آن و حتی بی نهایت آن طرف تر، چه اتفاقاتی می افتد. این یک استقرای نامعمول و غریب است.
شاید جهان در محدوده ای عظیم گرد هم آمده و بی نهایتی در کار نباشد. شاید تمام ماده موجود جایی متوقف شده و پس از آن تنها فضای خالی باشد. شاید فضا و زمان در یک تکینگی به پایان برسند که مرز محدود کننده جهان را تشکیل می دهد. ما نمی دانیم واقعا چه اتفاقی می افتد چرا که هیچ اطلاعاتی درباره این نواحی نداریم و نخواهیم داشت.
#ادامه_دارد...
@Naghde_elhad
@feraghvaadyan
⁉️ احمد الحسن کیست؟ (۲):
⭕️ از تناقضات در گفتار احمد الحسن تا دعوت به مناظره حضوری و غیرحضوری از سوی یکی از اساتید حوزه
چرا «احمد الحسن» که صاحب ادعاست برای مناظره نمیآید؟! چرا شاگردان طراز اول او که در عراق یا سوئد مخفی هستند برای مناظره نمیآیند و شماها را جلو میاندازند؟!👇
http://hawzahnews.com/detail/News/446387
5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
افشاگری های #خواهر_مهدی_رحیمی ( معروف ترین لیدر فارسی زبان و مبلغ احمد بصری ) در باره ی #فساد_جنسی موجود در انصار مکتب نجف و سران فرقه ی مارق و مرتد #احمد-بصری ...
@feraghvaadyan
@adyan8