🔘خیز مجدد «مجذوباننور»
↩️تحرکات تازه طیف افراطی فرقه نعمتاللهی، اینبار از تبعید
♦️در پی آزادی شمار زیادی از مجرمان فاجعه گلستان هفتم اسفندماه 1396 –برخی پس از پایان دوره محکومیت و عدهای نیز در پی شیوع ویروس کرونا وآزادی زندانیان- شاهد افزایش تحرکات طیف افراطی #فرقه_گنابادی سلطلنعلیشاهی، موسوم به «مجذوبان نور» از گوشهو کنار کشور، حتی در دوره گذران تبعید هستیم!
🔹در همین راستا، «ر. ا» یکی از عناصر شاخص مجذوبانی که همراه با تنیچند از اعضای خانواده خود در واقعه #گلستان_هفتم نقشآفرینی داشت، با ارسال ویدئویی به شبکه معلومالحال «ایراناینترنشنال»، ضمن هجمه به نظام جمهوریاسلامی از «تجربه مفید خود در دوران تبعید» گفته و چونان روال همیشگی مجذوبانیها، با خلط مفاهیم «اقلیتگرایی فرقهای» با «اقلیتهای دینی و مذهبی» به اتهامزنی در باب عدم مراعات حقوق اقلیتهای مذهبی در ایران پرداخت تا خوراک خبری خوبی برای شبکه سعودی ایران اینترنشنال فراهم آورد.
🔻صرفنظر از رویکرد فوقالذکر که از این عنصر –بهاصطلاح منورالفکر- مجذوبانی،چندان دور از انتظار نبود، نکته قابل تأمل در این ویدئو، تأکید نامبرده بر تبعیت از «نورعلی تابنده(قطب سابق فرقه)» از رهگذر معرفی خود با عنوان «یکی از مریدان دکتر تابنده» است که نوعی کنایه به قطب جانشین و اذعان بر عدم بیعت با وی میّباشد؛ این مسئله ثابت کرد، تمرد مجذوبانیها از مراد –فارغ از ماهیت و کیستی وی- همچنان تداوم دارد. چنانچه در زمان حیات نورعلی تابنده نیز شاهد سرپیچی و بیاعتنایی نسبت به فرامین وی از سوی گروهک مذکور بودیم و امروز نیز هرچند پس از مرگ وی، زیر تمثال تابنده سینه میزنند، اما به واقع بار دیگر از فرمان قطب و مرادشان در باب تعیین جانشین، سرپیچی کرده و با حرکت در مسیر #تحرکات_سیاسی و همراهی با جریانهای معاند، هر روز از مرام درویشیگری فاصلهای بیشتر میگیرند.
♨️ باید دید فاز تازه تحرکات این گروهک روشنفکرنمای درویشی با گرایش به «دروشی مدرن»، چه ابعاد و ماهیتی خواهدداشت و ایا اساساً مجذوبانیها از بیاعتباری گذشته خود –نزد دراویش و افکارعمومی- درسی گرفتهاند؟ هرچند شواهد فعلی، حکایت از سمبه پرزور «#افراطگرایی» و «تعصب» دارد که گویا قرار نیست به این زودیها از مقابل چشمان مجذوباننور کنار رود.
@feraghvaadyan
13.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ارتباط عجیب نقاش مسیحی ارمنی با شهدا
🔸 تاکوهی هارتونیانس (چولاکیان) از بانوان #ارامنه شهرستان علی آباد کتول است که کار نقاشی چهره شهدا را به دلیل عشق و ارادت به این بندگان بهشتی خداوند آغاز کرده است.
@feraghvaadyan
✅در سودای پرستیژ اجتماعی /بررسی علل افزایش فعالیت عرفانهای کاذب
🔻سالهاست پدیده #عرفانهای_کاذب میکوشد با تقلبی بزرگ خود را ناجی نیازهای معنوی بشر جلوه دهد و سقف کاذبی بر خواستههای معنوی باشد. این جریانات در مسیر رسیدن به اهداف خود از ابزارها و خلاهای فرهنگی اجتماعی برای جذب مخاطبان استفاده میکنند.
💢محصول مهم سبک زندگی دنیای مدرن سلب آرامش و بی معنایی در زندگی است. از این رو بشری که در این فضا تنفس میکند، به شدت به دنبال راهی برای دستیابی به آرامش، هرچند به صورت مقطعی است. به همین دلیل این جریانها که میتوانند حتی گاهی با توجیه استفاده از مواد مخدر البته با توجیه کسب #معنویت برای مخاطب آرامشی مقطعی فراهم کنند نیز میتوانند جذاب باشند. از طرفی وقتی نحوه عرضه دین و بعد معنوی آن به گونهای نباشد که این آرامش مطلوب حاصل شود، زمینه برای بروز و ظهور معنویتهای دیگر فراهم میشود.
بیشتر یخوانید:
https://feraghvaadyan.com/?p=2276
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♦️تداوم نفوذ خزنده فرقه "ذهبیه"
✅ روشنگر به نقل از فارس/ یکی از فرق سنتی درویشی فعال در کشور, فرقه "ذهبیه" است که شاید برخلاف سایر جریان های درویشی مانند نعمت اللهی گنابادی یا نوربخش, سیاستی نامریی و خزنده دارد.
🔹درک ملموس تر این امر از طریق رفتارشناسی فرقه مزبور میسر است؛ اساسا ذهبیه هموراه خود را جریانی بی حاشیه جلوه داده تا بیشتر توجهات بر جریانهایی چون نعمت اللهی سلطانعلی شاهی و تحرکاتشان مانند فاجعه #گلستان_هفتم معطوف گردد. این در حالی است که ذهبیون با بهره گیری از این فرصت, فضا را برای کادرسازی تشکیلاتی و افزایش قدرت در حوزه های اقتصادی و حتی سیاسی مساعد دیده و اقداماتی خزنده در دستورکار قرار داده اند.
🔽مصادیق در این باب بسیار است:
کارخانه های چای "احمد" و "محمود"، نامی نسبتا آشنا برای اغلب ماست که یکی از سران فرقه, موسس آن می باشد.
🔸چند سال پیش , افشای حضور چند تن از منتفذان ذهبیه در برخی مناصب و پست های سیاسی و حقوقی, خبرساز شد که با حواشی بسیاری همراه بود.
اقدامات و تحرکات ذهبیه در برخی شهرها به ویژه دزفول در باب نفوذ فرهنگی از رهگذر پوشش اقدامات خیرخواهانه در ساخت و ساز مدارس, مراکز آموزش عالی و... نیز مبرز است.
❎ به این موارد به ترتیب اقتصادی, سیاسی و فرهنگی باید نفوذ رسانه ای و تبلیغاتی را نیز افزوذ. چنانچه در فواصل زمانی مختلف شاهد تبلیغ در قالب بزرگداشت موسس کارخانه چای احمد در یکی از جراید بودیم و قص علی هذا.
بدین سان ذهبیه , نفوذی خزنده, مدام و تدریجی را پیشه ساخته تا با منشی متفاوت با سایر فرق سنتی #درویشی , ضمن تلاش برای تداوم حیات , دامنه نفوذ خود را توسعه و تعمیق بخشد.
♨️ با عنایت به تمرکز نسبتا جدی #فرقه_ذهبیه بر تحقق این مهم و خطرات دوچندان توطیه و پنهان کاری , جا دارد و چه بسا لازم است متولیان و مسیولان نسبت به این امر, توجهی بیشتر مبذول دارند تا دست کم شاهد جولان ذهبیون در فضای رسمی رسانه ای نباشیم.
http://fna.ir/ex5a9o
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
]
💢 فرقه مسیحی آدونیست
🔸ادونتيستها (ظهورگرايان) يكي از سه گروه هزارهگراي #مسيحيت هستند كه اعتقاد به رجعت مسيح دارند. اين گروه و دو گروه شاهدان يهوه و ديسپنساشناليستها (مقطع باوران) با خواندن كتاب مكاشفه يوحنا معتقدند كه مسيح يك دوره سعادت هزارساله ايجاد خواهد كرد. نهضت ادونتيسم با پيشگوييهاي ويليام ميلر درباره پايان جهان آغاز شد.
♦️ميلر ابتدا سال1843 وبعد 1844 را براي رجعت مسيح و پايان دنيا پيشبيني كرد. اما این پيشبيني تحقق نيافت. این فرقه با ادعای برخی افراد تاثیر گذار مبنی بر زنده شدن عیسی مسیح در سر زمینی نامرئی احیا شد و با این استدلال جدید دور هم جمع شدند و به انتظار قریب الوقوع عیسی نشستند ولی اینبار تاریخی برای آن مشخص ننمودند.
🔷وسيعترين ومعروفترين ادونتيستها ، #فرقه_ادونتيست روزهفتم است كه جوزف بيتس، جيمز وايت و همسرش النگوله وايت آن را تاسيس كردند. . نخستین مجمع این کلیسا در باتل کریک درایالت میشیگان در سال۱۸۶۳ برپا گردید. این فرقه روز شنبه را ر(به جای روز یکشنبه) روز هفتم و مناسب تعطیلی از کار و عبادت خدا می دانند. آنان کتاب مقدس را یگانه اصل معتبر ایمان می دانند و آنرا به صورت تحت اللفضی تفسیر می کنند . آنهاهیچ یک از اعتقادنامه ها را قبول ندارند، روح نبوت را درشخص «الن وایت» و پیش گوییهای او ظاهرشده می پندارند، از قوانین رژیم غذایی عهدقدیم تبعیت می کنند یعنی از خوردن گوشت و افیونها پرهیز می کنند.
👈🏻آدونتیستهای روز هفتم در تهران، کلیسایی واقع در ابتدای خیابان رشت، تقاطع خیابان (ولی عصر) به نام کلیسای«ادونتیس» داشتند. این #فرقه_مسیحی در سالهای 1340 تا 1343 به نشر و توزیع جزوات تبلیغی به نامهای «راه مریم» و«راه عیسی» نمود.
@feraghvaadyan
⭕️محدودیت مصلحتی
👈🏻فرار روبه جلو فرقه بهائیت برای خلاصی از شبهات
🔷 دبیر خانه تشکیلات #فرقه_بهائیت واقع در اسرائیل در یکی از پیامهای خود، به صدور بیش از 70 هزار اثر از پیشوایان بابی و بهایی اشاره می کند(1) اما با طرح مسائلی چون مثمر ثمر نبودن این آثار برای عموم و محدودیت منابع مالی و انسانی اعتراف میکند تنها درصد معدودی از این تعداد تا کنون ترجمه شده است.
👈🏻این اعتراف نشان می دهد که خود تشکیلات این فرقه نیز به خوبی درک میکند که انتشار آثار نامطلوب، بیمحتوا و نقیض یکدیگر قطعاً موجب رسوایی آنان خواهد شد و دنبالکردن #اهداف_سیاسی فرقه را با خطر مواجه خواهد ساخت.
❓سوال اساسی از بیتالعدل این است که چگونه آنها برای احداث ساختمانهای خود زیربار هزینههای سرسامآور میروند اما برای انتشار کتاب و محتوای ارزنده سرکردگان فرقه به جهانیان با محدودیت روبرو هستند؟ تشکیلات فرقه بهائیت به خوبی میداند که نمیتواند پاسخگوی شبهات وارده به همین تعداد از آثار بهائی باشد بنابراین ترجیح میدهد هزینه ها در جای دیگری خرج شود.
1. دبیرخانهی بیت العدل، پیام مورخ: 6 ژوئن 2013 م.
@feraghvaadyan
23.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❎وقتی صدای مبلغ تبشیری هم در میاید
🔸اولین و شاید اساسیترین اصل در بین مبلغان جریان #مسیحیت_تبشیری، عناد و بدگویی از اسلام است. انها به خوبی دریافتهاند که تا فرد اسلام را دین مهربانی و عقلانیت بداند هیچگاه به مسیحیت متمایل نخواهد شد.
🔹لذا از هر حربهای برای سیاهنمایی بهره میگیرند.این اقدام تبشیری این چنان مشمئزکننده شده که صدای برخی مبلغان تبشیری نیز در امده است.
@feraghvaadyan
⭕️ حمایت رسانه تبشیری از اهانت دختر تونسی به قرآن
❗️ آمنه شرقی دانشجو وبلاگنویس تونسی، متنی وقیحانه را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد. این متن، آن هم در ماه مبارک رمضان، موجی از واکنشها را در شبکههای مجازی برانگیخت.
💢 حال رسانه وابسته به جریان #مسیحیت_تبشیری با بیان اینکه « عده ای بر آزادی بیان تأکید دارند و از تشکیل پرونده قضایی علیه آمنه شرقی انتقاد میکنند و میگویند که این اقدام، نقض آشکار این نوع آزادی است.» از این اقدام توهین آمیز علیه اسلام استقبال می کند.
رسانه های تبشیری به این رویکرد بیش از پیش ماهیت ضداسلامی خود را عیان میسازند.
@feraghvaadyan