⭕️ تفاوت شادی در معنویت اسلامی و معنویت سکولار
❇️ «شادی» از نیازهای فطری و گمشدۀ بشر امروزی است و تنها منحصر در امور دنیوی و پوچ نیست و به این امور خاص خلاصه نمیشود، #معنویتهای_سکولار با نگاهی دنیاگرایانه، مدعی تأمین این نیاز شده و کارهایی خلاف اخلاق انجام می دهند.
🔻این معنویت های سکولار با دستورالعملهای دنیوی، انسانها را به سوی سرابی از شادیهای پوچ و زودگذرِ راهنمایی میکنند، در حالی که شادی به این امور خلاصه نمیشود.
◽️دین #اسلام به عنوان دینی جامع و کامل و مطابق با فطرت انسانها، تأمین نیازهای بشر را در راستای هدف غایی، یعنی قرب الهی میداند. معنویت اسلامی بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام عناصر و عوامل شادیآفرینی را که همسو با هدف غایی باشند، مورد توجه قرار داده و به بیان آنها میپردازد.
🔹دین اسلام در امور مادی بر شادیهای دنیوی ممدوح و در امور معنوی بر شادیهای پایدار تأکید و توصیه میکند.
@feraghvaadyan
⭕️ نیاز معنوی و گرایش عمیق فطری انسان عامل پیدایش معنویتهای نوظهور
✅ حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» : در تمدن جدید شاهد دین نماهایی هستیم که به ظاهر با تمام شعارهای دوران مدرنیته در تقابل است؛ مجموعه اقوال و آرا و آداب این گروه ها در کنار هم، تداعی اسطوره های ماقبل از عقل گرایی بشر را نشان می دهد و نمایانگر آن است که بشر از یک ایده ها و رویکردهایی برخوردار است که کاملاً با فضای ادعایی دوران مدرنیته در تقابل است.
▪️شعار اصلی مدرنیسم در عصر جدید پایان یافتن همه نوع باطن گرایی، تمام رمز گرایی، حرکت های متعالی و غیر حسی و تجربی بود و با یک شعار کاملا پوزیتیویستی و نگاه به دنیا و #اومانیسم سکولار، یک تمدن جدیدی به ظاهر شکل گرفت.
🔻جریان تصوف انحرافی فرقه ای، یکی از عوامل مهم تأثیرگذار در شکل گیری این ذهنیت جامعه ایرانی و گرایش به سمت این نوع عرفان هاست که باید به این نوع عوامل و عناصر توجه کرد؛ در جامعه ما (چه در شکل قدیم و چه جدید) از #شریعت، دین و بنیادهای معرفت دینی تفسیری ارائه می کنیم که این تفسیرها زمینه های پذیرش جامعه دینی را فراهم می کند.
🔸 بر اساس اطلاعات موجود مراجع رسمی و غیررسمی، یکی از زمینه های گرایش به سمت این نوع معنویت ها، نه افراد بی دین، بلکه نسل جوان و حتی خانواده های متدینی هستند که زمینه ها و رویکردهای دینی دارند اما این رویکردهای دینی با تفسیرهای غلط از دین و تعبیرها و الگوهای ناسالم، زمینه پذیرش چنین مدعیات عرفانی و معنوی را فراهم می کند.
بیشتر بخوانید:
https://b2n.ir/798088
@feraghvaadyan
⭕️ عطیه شفابخشی در مسیحیت پنطیکاستی
🔹 شفابخشی پنطیکاستی سبب شد تا این جنبش به بهشت کسانی تبدیل شود که از افول شفا در کلیساهای انجیلی اصلی، ناراضی بودند. آنها معتقدند برای دریافت شفای الهی میتوان به روشهای خاصی مانند دستگزاردن بر سر بیمار -همانگونه که مسیح انجام میداد-، استفاده از دستمال و پوشیدن پیشبند -آنگونه که پولس انجام میداد- روی آورد.از نگاه پنطیکاستیها شفادهی از قدرتمندترین ابزارها و دروازهای باز به سوی #مسیحیسازی قلمداد میگردد.
🔻اولاً شفاهایی که از سوی مسیح و حواریون انجام گرفته و در کتاب مقدس گزارش شده، به انگیزه اثبات خود و مأموریتشان بودهاست نه اینکه بخواهند چگونگی شفابخشی را به دیگران آموزش دهند.
🔸 ثانیاً در #کلیسای_پنطیکاستی شفادهندگانی – همچون فرانسیس و چارلز هانتر- وجود دارند که با چند مشکل جسمانی مواجهاند و توانایی شفای خود را ندارند. استفاده از برخی روشهای غیرکتابمقدسی در شفابخشی، فریبکار بودن افرادی که ادعای شفابخشی داشتهاند، اثبات میکند. متأسفانه، این دسته از افراد به ظاهر شفادهنده، پس از برگزاری جلسات صوری شفادهی، به مخاطبان خود تلقین میکنند که اگر شفا یافتن خود را باور نکنید، ایمانتان را از دست می-دهید. نتیجه اینگونه برخوردها، اقدام به #خودکشی افراد شفا نایافته یا خودداری از ادامه درمان بیماریها و یا رها کردن آیین مسیحیت است.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢 مقابله با جنس بدلی عرفان
🔸 عرفانهای حقیقی و صادق آنطور که باید معرفی نشده اند و هر جا جنس اصلی مناسب عرضه نشود، جنس بدلی مجال عرضاندام مییابد. البته اقداماتی دراین زمینه صورت گرفته اما در این بخش باید بیشت تلاش صورت گیرد چرا که در جبهه مقابل #عرفاننما با قوت اقدام به تبشیر و تبلیغ میکنند.
🔹از طرفی ظواهر جذاب عرفاننما دلیل دیگری بر رشد و جلب توجه آحاد مردم شده است.؛ ادبیات زیبا، سادهگویی و دست گذاشتن روی عناوین مورد نیاز انسان امروز، از ویژگیهای محوری این جریانها به شمار میرود. انسان امروز تقریباً از تکلیف بدون معرفت و معنویت فراری است، جریانهای مزبور نیز با کنار گذاشتن تکلیف و شریعت، لقمهای باب دندان این قشر تدارک دیدهاند. ما هم باید همین کار را کنیم، بدون اینکه شریعت را کنار بگذاریم؛ یعنی نماز را در قالبی زیبا و جذاب به اقشار مختلف سنی-جنسی معرفی کنیم. ما نماز را یک «تکلیف»، تعریف کردهایم که در صورت اهمال، با مجازات همراه خواهدبود. درحالیکه باید از جاذبهها، #معنویت و روحانیت نماز سخن گفت. نقل زیباییهای عرفای ما راجع به نماز، برای مخاطب هم جذاب است، چون در درون تمام افراد آدمی، عرفان وجود دارد و هر آنچه انسان را به ملکوت وصل کند، جاذبهدار میشود.
◾️ #عرفانهای_نوظهور با حرف زدنِ –صرف- از این امر، نزد مخاطب، جذاب میشوند. البته این تأکید توخالی، هرگز زمینههای رشد و تعالی را فراهم نمیسازد. حالآنکه، مجاورت صرف –بدون صحبت- با یک عالم صاحبنفس هم بر فرد، اثرگذار خواهدبود، چراکه نفس حضور او، تأثیرگذار است، چه رسد به نَفَسش. بر همین اساس است که توجه به سبک زندگی و ارتباط با عالمان دینی، بسیار توصیه شده و از مهمترین راهکارهای مسدود ساختن مسیرهای ظهور و بروز جریانهای معنوی بدلی است.
@feraghvaadyan
⭕️ عقلانیت و معنویت در نگاه امام سجاد(ع)
✅ رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع): دنیای مسیحیت، تعارض و تباین جدی با دنیا پیدا می کند، در حالی که معنویت در #اسلام با یکی عقلانیتی عجین است که می تواند برای جامعه امروزی، حاوی نکات ارزشمندی باشد که به عنوان فلسفه بعثت مطرح شده است. در مکتب امام سجاد(ع) حتی نمی توانیم معنویت را اخلاق بدانیم، بلکه منظومه ای است که در بعد معرفتی، اخلاقی، رفتاری وجود دارد.
🔺آن حضرت در خصوص معنویت غلط اموی فرمودند «30 هزار نفر در واقعه عاشورا در مقابل پدرم قرار گرفتند و می خواستند با ریختن خون آن حضرت به خدا تقرب بجویند» آنها روز عاشورا با بشارت بهشت از عمر سعد به جنگ با امام حسین(ع) رفتند.
🔸 اگر عقلانیت در کنار معنویت قرار نگیرد، نمی توانیم یک تفسیر روشن و درستی را از مسأله #معنویت داشته باشیم. نگاه امام سجاد(ع) به معنویت، معنویت عقلانی است و این معنویت را می توانیم به عنوان یک اندیشه نوین به دنیای معاصر خود منتقل و عرضه کنیم.
@feraghvaadyan
💢 راه مطمئن سلامت معنوی
🔹«سلامت» به وضعیتی گفته میشود که در آن، موجود، دارای نقص و عیب نباشد و کارکرد مناسب و وضعیت مطلوب خود را داشته باشد. سلامتی در سلامت جسمی، ناظر به اعضا و جوارح و اندامهای درونی وبیرونی است؛ اگر بدن و اعضای ان کارکرد مطلوب مورد انتظار عقلایی را داشته باشند فرد از سلامت جسمی برخوردار است؛ اما در سلامت معنوی، سلامت معطوف به روح آدمی است. اگر روح انسان در وضعیت مطلوب خود از لحاظ #معنویت باشد و در کارکردهای معنویاش نقص و خللی نداشته باشد، آن انسان در «سلامت معنوی» به سر میبرد.
◽️سلامت اخلاقی با نگاه #سکولار ناظر به وضعیتی است که فرد فضیلتهای اخلاقی و انسانی مانند نوع دوستی، هم دردی با دیگران، بخشندگی و … را در خود به فعلیت برساند. سلامت اخلاقی با نگاه اسلامی علاوه بر اصلاح صفات و رفتار در رابطه با خود و دیگر انسانها، و دیگر موجودات جهان مادی، رابطه با خدا را نیز مورد توجه و تاکید قرار میدهد. تفاوت سلامت معنوی با سلامت اخلاقی از نگاه اسلامی به تفاوت قلمرو اخلاق و معنویت برمیگردد.
♦️سلامت معنوی، حداکثر حضور خدا در زندگی همراه با نشاط، امید و سلامت روان است. #سلامت_معنوی اسلامی، رنگ توحیدی بخشیدن به انواع روابط (با خود، دیگران، و طبیعت) است. سلامت معنوی همه ابعاد وجودی انسان اعم از «بینشی»، «گرایشی» و «کنشی» در رابطه با خود، خدا، دیگر موجودات زنده و طبیعت را در بر میگیرد و همه روابط را به سمت معنویت هدایت میکند. بعد معنوی سلامت در برداشت اسلامی، مستلزم رنگ الهی و توحیدی یافتن همه این ابعاد وجودی است. بدین ترتیب میتوان گفت سلامت معنوی گرچه اصالتاً مربوط به ارتباط انسان با خداست، اما در ذیل خود، ارتباط انسان با خود، دیگران و طبیعت را نیز تحت الشعاع قرار میدهد و منشأ سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی، در سه مرتبه بینش، گرایش و کنش میشود.»(1)
📚1.بخشی از یادداشت ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
@feraghvaadyan
⭕️ مبارز نستوه علیه فرقه بهائیت
✅ آیتالله مدنی از همان اوایل، فعالیتهای سیاسی و اجتماعی خود را علیه #فرقه_بهائیت شروع کرده است. رضاخان برای ضربه زدن به شیعه، زمینه فعالیت فرقه بهائیت و سایر فرقهها را فراهم کرده بود و سعی کرد تا بسیاری از سرمایه داران بهائی را در آذربایجانشرقی و به ویژه در حوالی آذرشهر پرورش داده و از لحاظ مالی و اقتصادی بر روی مردم مردم فشار بیاورد و مردم را در مقابل بهائیت بشکند.
👈🏻در آن زمان، آیتالله مدنی با سخنرانیهای کوبنده خود علیه #بهائیت، آبروی این فرقه را میبرد و به مردم آگاهی میدهد تا از محصولاتشان استفاده نکرده و به سمتشان نروند.
🔺شهید مدنی در تبریز هم در عین مظلومیت شجاعانه ایستاد و با فرقه خبیث و عنود و غیرقابل بخشش «خلق مسلمان» روبه رو شد. روزی که این فرقه خبیث، شهید مدنی را در دکه راهنمایی محبوس کرده و به ایشان جسارت کردند، در آنجا هم دست از انقلاب و #اسلام نمیکشید و تسلیم نمیشد و حتی از کوره درنمیرفت.
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
♦️اعلام انزجار جامعه #کلیمیان ایران از عمل موهن نشریه فرانسوی
🔸ممنوعیت نصب دعاهای عربی بر سر در خانههای #مسلمانان در چین
🔹انتصاب نماینده #مسیحیان ارمنی در مجلس به عنوان نایبرئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با چند کشور
◼️برگزاری مراسم پایانی مسابقه کتابخوانی کودکان #زرتشتی بصورت مجازی
@feraghvaadyan
⭕ جنبش اوانجلیکالیسم
🔶مسیحیت انجیلی یا تبشیری (اِوَنجلیکالیسم) جنبشی است که عمدتاً از قرن ۱۸ آغاز گشت و به علل گوناگون به سرعت در نقاط مختلف جهان گسترش یافت. آسیبهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ناشی از انتشار این نوع از مسیحیت، به خصوص در جوامعی که هنوز در چارچوبهای غیرمدرن به سر میبرند، مطالعۀ آن را هم برای مسلمانان و هم برای غیرمسلمانان و حتی برای سایر مذاهب مسیحی ضروری ساخته است. نوع فعالیت مُبلغان جنبش مزبور، به ویژه در جوامع مورد اشاره، به توازنهای لازم برای پایداری اجتماعی و فرهنگی لطمه وارد ساخته، مشکلآفرین خواهد بود. به همین دلیل و به علت پشتوانههای قوی مالی و سیاسی و نیز روانشناختیِ انجیلیها، مطالعۀ جوانب گوناگون این پدیده ضرورتی اجتنابناپذیر است. به ویژه بررسی آسیبپذیریها و نیز مصونیتهای موجود در جوامعی که مورد هدف آنها میباشند، میتواند بسیار راهگشا باشد. ماهیت عمیقاً صهیونیستی و اسرائیلپرستانۀ الهیاتِ #مسیحیت_انجیلی نیز شایان توجه بسیار زیاد است.
♦افرادی چون مایک پمپئو و مایک پنس از جمله اوانجلیستها سیاستمدار در رأس قدرت امریکا به شمار میروند که با توجه به آموزهها آخرالزمانی #اوانجلیکالیسم تلاش دارند با اتخاذ برخی سیاستها به اصطلاح موجبات بازگشت مسیح (ع)را فراهم کنند.
@feraghvaadyan
🔴 انجمن حجتیه و خودبزرگبینی
💢یکی از ویژگیهای انجمن حجتیه از دیرباز، «بزرگنمایی» بوده و هست. چه در اثبات انحراف جامعه و چه در افتخار به اینکه فقط آنان مسیر حق را تشخیص داده و می پیمایند.
♦ شهید آیت الله دکتر بهشتی، چندی قبل از شهادت فرمودند: « #انجمن_حجتیه دچـار یـک خودبزرگ بینـی ضـد اخـلاق اسـلامی بـود. اگـر ایـن خودبـزرگ بینـی هنـوز هـم وجـود دارد و ایـن آقایـان خیال مـی کننـد بالاترین عبـادت عبـارت اسـت از شـرکت در فعالیتهـای ضدبهایـی، اشـتباه مـی کننـد. مغرورنـد و خداونـد آن هـا را از ایـن غـرور نجـات بدهـد.
✅ اگـر ملـت مـا مـی خواسـت فرمایـش هـای آقایان را گـوش بکند،هنوز زیر یوغ شـاه بـود. بهترین خدمـت را بـه #امـام_زمان(سـلام اللـه علیـه) انقلابیون مسـلمان کـرده اند کـه راه آن حضـرت را بـه روی امـت و بـه روی دنیـا گشـوده انـد.»(۱)
📚۱.سخنرانی در دفتر حزب جمهوری، ۶۰/۳/۲۷
@feraghvaadyan
⭕ تجربه موفق همزیستی دین و علم
✅حجتالاسلاموالمسلمین نواب ریاست دانشگاه ادیان: در این ایام مشخص شد که ضمن حفظ و رعایت شعائر دینی، میتوان اصول بهداشتی و اقدامات لازم برای حفظ جان انسانها را نیز رعایت کرد و این دو منافاتی با هم ندارد. این به خاطر جوهر دین است.
🔷 برای برخی که به دنبال ایجاد دوگانه علم و دین بودند یا میخواستند مراسم و بزرگداشت #شعائر_دینی را در تضاد با مبارزه علیه کرونا معرفی کنند، ایام عزاداری حسینی تجربه و عبرت بسیار مهمی بود. این تجربه در ادامه برگزاری مراسم شبهای احیا در ماه مبارک رمضان، بار دیگر نشان داد که هیچ مزاحمتی میان شیوههای مقابله با کرونا، اعم از رعایت پروتکلهای بهداشتی و انجام مناسب و شعائر دینی وجود ندارد.
♦️ صفوف منظم عزادارانی که با پوشیدن ماسک و با رعایت کامل فاصلهها، همچون صف واحد و بنیان مرصوص ایستاده بودند، مؤید این واقعیت است. این تجربه درخشان به نوبه خود از این واقعیت حاصل شد که اساساً دین برای انسان است و ادیان آسمانی برای انسان و مدیریت و تسهیل زندگی انسان آمدهاند. همچنان که در قرآن کریم آمده که این کتاب آسمانی یعنی قرآن، راههای سلامتی انسانها را پیشنهاد و به آنان معرفی میکند.
بنابراین از آنجا که #دین برای راحتی انسانها آمده است، نه تنها در ۱۴۰۰ سال گذشته مشکلی برای انسانها ایجاد نکرده است، در ۱۴۰۰ سال آینده نیز دین مشکلی برای انسانها ایجاد نخواهد کرد. اگر امروز با مشکل کرونا مواجه هستیم، در سالهای آتی ممکن است مشکلات دیگری در زندگی انسانها ایجاد شود
بیشتر بخوانید:
https://b2n.ir/433387
@feraghvaadyan
⛔ کاسبی عرفانی
🔷 محمدعلی طاهری موسس #فرقه_عرفان_حلقه که این روزها در خارج از کشور به سر میبرد اقدام به فراخوان و برگزاری دورههای آموزشی کرده است. اینکه اساسا چرا برای یادگیری به اصطلاح عرفان باید هزینه پرداخت شود به کنار اما سؤال اساسی اینجاست که #طاهری رسماً اعلام کرده شهریه رو یکجا پرداخت کنید و هزینه ارسال شهریه هم با خود متقاضی است و هیچ تعهدی را قبول نکرده.
↩️ واقعا اگر #عرفان_حلقه کاسبی طاهری و مسترهای قلابی او نیست پس چیست؟
@feraghvaadyan
🔴 جستجو معنویت در ادیان توحیدی
🔸در نخستین اجلاس دانشمندان مسلمان، #یهودی و مسیحی، همگان مفهومی روشن از طرحی مشترک در سر داشتند و این حس مشترک همواره در میان کسانی یافت میشود که درگیر گفتوگوهای بینادیانی میشوند. احترام متقابلی که شرکتکنندگان نسبت به همگنان خود نشان میدادند، بدونتردید یکی از دلایل موفقیت این گفتوگوی بینالمللی علم و دین بود.
❎ گرایش به «گفتمان علم و دین» در درون خود #ادیان نیز باید پی گرفته شود. دینپژوهان مسلمان در مجلههای علمی گوناگون بیان کردهاند که در قرآن و سنت تفکری اسلام شواهد بسیاری میتوان یافت که گفتوگوی علم معاصر و اندیشه و عمل اسلامی را به هم نزدیکتر خواهد کرد.
مسیحیان باید رهیافتهای دیگران در بحث مهم علم و دین را ارج نهاده، به این گفتمان بینادیانی پاسخ مثبت دهند. مسیحیت در بیشتر تاریخ خود، بهگونهای فاجعهآمیز، با ادعاهای تمامیتخواهی پیوند خورده است. ادعاهایی که گاه خود را با کارکردهای امپریالیستی، استعماری و جنگطلبانه نشان داده است. درست زمانیکه فکر میکنیم آخرین گرایشهایی این چنین، از جهان مسیحی رخت بر بسته است، با مشاهده موارد دیگر مأیوس و رنجیدهخاطر میشویم. به همین دلیلِ بویژه بسیار مهم است که #مسیحیان باید با نمایندگان دیگر ادیان گفتوگویی پایدار و مستمر داشته باشند.
بیشتر بخوانید:
https://b2n.ir/054395
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❎ ادله و شگردهای مدعیان دروغین مهدویت
♦جریانهای انحرافی #مهدویت همواره برای جذب افراد با ادعای ارتباط با حضرت صاحبالزمان(عج) و یا ادعای نیابت و اولوهیت سعی دارند به نوعی خود را مرتبط و یا زمینهساز ظهور معرفی کنند.
🎥حجتالاسلام شهبازیان استاد و پژوهشگر
@feraghvaadyan
⭕مسیحیان بنیادگرا در امریکا
⏺ از چهرههاى شاخص «مسیحیان راست» یا بنیادگرا، میتوان از كشيش هال ليندسى، جرى فالول، پت رابرتسون، جان سی.هاگی(جدیدترین و پرشورترین مبلغ) نام برد، كه همگى جزء رهبران مطرح كليساى انجيلى بوده و با در اختيار داشتن رسانهها و شبكههاى متعدد تلويزيونى، نوعى «كليساى تلويزيونى» را در آمريكا به راه انداختهاند، كه گفته میشود بيش از 20 ميليون خانواده آمريكايى را تحت پوشش خود دارد. آنها در اين عقيده راسخ متحدند، كه اسرائيل استثناء است و #صهيونيسم برنامه خداوند براي خاورميانه است.
♦« #مسيحيان_بنيادگرا» در آمريكا، بیش از حد درگیر سیاست و حتی تا حدی طرفدار اعمالِ خشونت نشان داده شدند. در فاصله سالهای 1980 تا 2000 در برنامهها و شبکههای خبری آمریکا از بحثهایی که دربار ه بنیادگرایان در صدر قرار داشته است، توجه اصلی آنها بر سیاست و حکومت است، و تمرکز بر امور اجتماعی در مراحل بعد قرار دارد. هدف اصلی آنان، در پیش یا پس از ظهور مسیح، حکومت بر جهان بشری است. به باور آنها تنها راه رسیدن به پروردگار، راهی است که خودشان برگزیدند، و همه راهها، اعتقادها و ادیان دیگر باطلاند، و تحمل آنها، به معنای تحمل خطا و تحمل دیدگاههای شیطانی است. از این رو تلاش میکنند تا از طریق فعالیتهای سیاسی، عقاید اخلاقی و الاهیاتی خود را بر دیگران تحمیل کنند.
@feraghvaadyan
💢 خاطرات تکاندهنده یک عضو جداشده از بهائیت؛ از تحت فشار قراردادن زنان تا بیآبرو کردن تازهمسلمانان
✅روشنگر به نقل از تسنیم/ هرچند آثاری در رابطه با نحوه شکلگیری و ترویج #فرقه_بهائیت در کشور نوشته و منتشر شده است، اما عموم این آثار با دیدی تاریخی و پژوهشی به قضیه نگریستهاند. با وجود دههها از شکلگیری این فرقه و ظلمهایی که اعضای آن بر مردم ایران روا داشتهاند، هنوز چندان که باید و شاید به نحوه کار و فعالیت آنها در کشور پرداخته نشده است. هنوز صداهای ناشنیده بسیاری، حکایتهایی در سینه دارند که از روزهایی بگویند که خانوادههایشان در برخورد با این گروه، زندگی خود را از دست دادند.
♦️کتاب «سالهای عطا» نوشته فیاض قادری مهرآباد، با محوریت خاطرات عطاءالله قادری مهرآباد، از معدود آثار تاریخ شفاهی در این زمینه است که داستان زندگی یکی از بهاییزادگان استان آذربایجان غربی را روایت میکند. این کتاب که اخیراً از سوی انتشارات سوره مهر چاپ شده است، بهخوبی بیانکننده نحوه عملکرد #بهائیان در منطقه عجبشیر در سالهای پیش از انقلاب است. داستان زندگی قادری از روستای مهرآباد از توابع عجبشیر آغاز میشود؛ آن هم درست زمانی که تعزیهخوان روستای مهرآباد در مواجهه با یک بقال که به بهائیت گرویده است، به این فرقه میپیوندد.
بیشتر بخوانید:
https://tn.ai/2347694
@feraghvaadyan
⭕️ ارتباط سبک زندگی و جریانهای انحرافی
🔹 #جریانهای_انحرافی براین باورند نمیتوان تفکر یک فرد را به صورت مستقیم تغییر داد لذا ابتدا بر حوزههای دیگر تمرکز میکنند. مثلاً، پوشش افراد را مورد مطالعه قرار داده و بر آن سرمایهگذاری میکنند. انسانها بهطور طبیعی، در سنین نوجوانی با بحران هویت مواجه میشوند. نوجوان در پی متمایز ساختن خود از دیگران است، لذا دنبال مسائل و اموری خاص است. آنها تصور میکنند باید هویتی متمایز و متفاوت با دیگران داشته باشند. وجود فاصله اندیشهای بین والدین و فرزندان و عدم درک صحیح والدین از بحران در سنین نوجوانی نیز باعث میشود درک متقابلی میان آنها وجود نداشته باشد و نوجوانان جذب افکار و ایدههایی شوند که با آنچه در خانواده و جامعه وجود دارد، متفاوت است. کسانی که پشتپرده این افکار و ایدهها قرار دارند، قطعاً بر موضوعاتی تمرکز میکنند که جوانان به آنها علاقه داشته باشند. کمکم مدلی که از پوشش آغاز و به مسائل اندیشهای و فکری بیانجامد طراحی میکنند. آنها الگوهای طراحیشده بر اساس این مدل را آنقدر جذاب میکنند که ابتدا طرف را جذب کرده و اندکاندک تفکر او را با مسئله آشنا میسازند.
🔻به این ترتیب، یادگیریهایی که از قبل در فرد به وجود آمده، زمینهای را فراهم میکند که درنهایت آن اندیشههای مدنظر را پذیرا شود. یادگیریهای قبلی ما قطعاً در یادگیریهای آیندهمان تأثیرگذار است، به همین خاطر در ابتدا - به صورت تدریجی- دست به زمینهسازی در فرد میزنند. آنها هیچگاه یکدفعه و به طور ناگهانی، تفکر و ایدهای را طراحی و راهاندازی نمیکنند، بلکه ابتدا روی ظاهر و پوشش کار میکنند، سپس برغذا، رسانه (فیلم، سریال و...)، آنگاه بهتدریج به عادیسازی الگوهای فکری خود در جامعه میپردازند. امروز، قهرمانهایی در فیلمهای #هالیوود به نمایش گذاشته میشوند که چنین ایده و تفکراتی دارند؛ قهرمانهایی که میخواهند دنیا را نجات دهند. هر نوجوانی دوست دارد با این شخصیتها همذات پنداری کند. این قهرمان میتواند رهبر یک ایده و تفکر خاص و انحرافی باشد.
▪️حس همذات پنداری نوجوانان و جوانان با آن شخصیت صورت میگیرد و ناخودآگاه آن تفکر به فرد القا میشود و آنها در جلد آن شخصیت فرو میروند. بنابراین بهتدریج، افراد را از طرق مختلف به سمت و سوی اهداف و اندیشههای مورد نظر خود هدایت میکنند. این شگرد در همه حوزهها به کار میرود. القای #تفکرات_انحرافی نیز درست به همین روش صورت میگیرد.
@feraghvaadyan
💢 آزادی بیان به سبک فرانسوی
❇️ مریم پوژتو، نائب رئیس یکی از اتّحادیههای دانشجویی فرانسه برای برنامهای در مجلس شرکت کرده بود که با واکنش بعضی از نمایندههای مجلس مواجه شد. این در حالی است که رئیس جمهور فرانسه اقدام موهن نشریه فرانسوی به مقدسات #مسلمانان را آزادی بیان خوانده بود.
♨️این رفتار نشان میدهد آزادی در غرب فقط یک ادعای بی اساس است چرا که حقوق اقلیت مسلمان در این کشورها رعایت نمیشود. رسانه وابسته به جریان #مسیحیت_صهیونیستی که دائما از عدم رعایت حقوق اقلیت در ایران گله میکنند بهتر است نگاهی به حقوق اقلیتها در کشورهای دیگر بیاندازند تا احترام به اقلیتها در ایران را مشاهده کنند. فرانسویها یک نمانده دانشجویی مسلمان را برای چند ساعت تحمل نکردند اما در جمهوری اسلامی ایران اقلیتهای رسمی دارای نماینده مستقل در پارلمان هستند!
@feraghvaadyan
⭕️ خیانت و آسیب بهائیت به ایران
🔸خیانتهایی که #بهائیت در حوزه کشاورزی به کشور و مردم ایران وارد نمود، غیرقابل انکار است. به گواه اسناد موجود و تاریخ مکتوب، مسئولان بهائی پیش از انقلاب به بهانهی سدسازی و كمك به توسعه، تمام قناتها و كاریزهای تعداد زیادی از روستاها را خشك كردند که شمار آن به 150 روستا میرسد. تا جایی که این روستاها خالی از سكنه شده و اهالی آنها به شهرها مهاجرت كردند. این امر موجب بی خانمانی خیل کثیری از هموطنانمان شد.
🔹این عناصر بهائی نظیر "منصور روحانی" (از وزرای کابینهی هویدا)، نابودی كشاورزی ایران را نتیجه عدم وجود استعداد طبیعی اراضی ایران برای زراعت مطرح میکردند. منصور روحانی همانند دیگر هممسلک بهائی خود، "عبدالكریم ایادی"، هوادار وارد كردن كلیهی فرآوردههای كشاورزی و دامی از خارج بود و میگفت: «ایران خیلی از محصولات كشاورزی را ارزانتر از آنچه در داخل كشور تولید میشود، میتواند از خارج تهیه نماید..»(1)
♦️منصور روحانی 30 هكتار از اراضی جنگلی گرگان، واقع در منطقهی "ولند" را به شركتهای #بهائی و خویشاوندانش واگذار کرد و برای قانونی جلوه دادن اقدام خود، به وسیلهی 70 دستگاه ارّهی موتوری، یک روزه تمام درختان عظیم را قطع و حتی محمولههای چوب و هیزم را به نحوی حمل كردند كه اثری از درخت در آن محل نباشد. روحانی در دوران طولانی وزارتش با تشكیل باندی مركب از رانتخواران رژیم پهلوی در داخل و خارج از وزارت كشاورزی، با سوءاستفاده از مقررات مربوط به ملی شدن جنگلها، زمینهای ملیشده را به نام زمینهای زراعی به اشخاص مورد نظر خود واگذار کرد و از این طریق موجب وارد شدن ضرر و زیان در امر كشاورزی و منابع طبیعی گردید.این موارد، تنها بخش کوچکی از چپاول تشکیلات بهائیت در زمانی است که راه برای حضور در جامعه برایشان هموار بود. حال سؤال این است که آیا احقاق حق و مبارزه با چنین مفاسدی بارز، جایی برای مظلومنمایی باقی میگذارد؟
📚1.دلدم، اسكندر، زندگی و خاطرات هویدا، تهران: نشر گلفام، سال 1372، ص 188.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 شناسایی پیکر شهید مسیحی پس از 40 سال
✅شهید هراچ هاکوپیان از #مسیحیان ارمنی ایران به تاریخ ۲۰ فروردین سال ۶۶ در عملیات کربلای ۹ که با هدف آزاد سازی منطقه باباهادی در شمال شرق قصر شیرین صورت گرفت خون پاکش به زمین ریخت و به شهادت رسید اما پیکرمطهرش در همان منطقه ماند.
🎥در این ویدیو لحظه خبر دادن به خانواده شهید هراچ هاکوپیان را میبینید.
@feraghvaadyan
⭕️ اغلب نوجوانان آمریکایی حضور دین در زندگی را بی اهمیت میدانند
❇️ تازهترین تحقیقات موسسه پیو نشان میدهد که اغلب نوجوانان آمریکایی پیرو دین والدین خود هستند چه در انتخاب مذهب و چه در میزان انجام مناسک دینی. طبق این نظرسنجی 44 درصد نوجوانان 13 تا 17 ساله آمریکایی میگویند که حداقل ماهی یک بار برای حضور در آیین و خدمات دینی به #کلیسا میروند و این تقریبا با آمار حضور والدین در کلیسا طی یک ماه برابر میکند.
🔻شاید این هماهنگی و تبعیت از #دین در خانوادههای آمریکایی به دلیل هم صحبتی والدین با نوجوانان در خصوص مسائل دینی است. طبق این نظرسنجی 59 درصد از نوجوانان آمریکایی میگویند که اکثر اوقات یا گاهی با والدین خود درباره مسائل مذهبی صحبت میکنند، 48 درصد میگویند برخی مواقع همراه والدینشان آیین شکرگزاری پیش از صرف وعدههای غذایی به جا میآوردند و فقط 25 درصد از نوجوانان با خانواده خود متون مذهبی میخوانند.
👈🏻اما با این وجود این نظرسنجی بیانگر این است که درصد بیشتری از نوجوانان آمریکایی حضور دین در زندگی را مهم نمیدانند و تنها 23 درصد از نوجوانان از اهمیت دین در زندگی سخن میگویند.
@feraghvaadyan
💢 شیطان پرستی یا شیطان گرایی؟
🔹 در دایره المعارف هایی که در حوزه ادیان نوشته شده است، وقتی موضوعات مربوط به شیطان و شیطان گرایی مطرح می شود، دو فرقه بیشتر مطرح می شوند و البته این مساله به دلیل حمایت های رسانه ای است که از آنها انجام شد. یکی از آنها «سیتنیسم» و دیگری «ستیانز» است. وقتی آنها خود را با ادبیات جریان ساز معرفی می کنند و می گویند سیتنیسم هستیم در واقعا سعی می کنند خودشان را به عنوان شبه جنبش القا کنند. در مصاحبه هایشان یکی از اولین نکاتی که مطرح می کنند آن است که ما شیطان پرست نیستیم بلکه #شیطان_گرا هستیم.
🔻حرف اساسی که آنتوان لاوی رهبرکلیسای شیطان می زند، بسیار عجیب است، او در کتاب « #انجیل_شیطانی» بیان می کند که اصلا اعتقاد ما این است که چیزی در عالم خارج به نام شیطان وجود ندارد، او می گوید شیطان نماینده لذت های نفسانی ما است و کلیسای شیطان اومانیستی را با تاکید بر ابعاد لذت گرایی و مادی گرایانه ترویح می کند. آنها از شیطان تعریف انتزاعی می کنند و لبه های تیز شیطان گرایی را حذف می کنند تا بشود برای عموم صحبت کنند. معتقدند که خدا و شیطانی وجود ندارد و اصل نفس اماره است که باید به آن اهمیت بدهیم.
@feraghvaadyan
⭕️ بازی ایرانی علیه فرهنگ اسلامی!
🔹 وقتی در میان بازیهای رایانهای جستوجو میکنیم کمتر به بازیهای سالم ایرانی بر میخوریم، بازیهایی که بتوانند انتقال دهنده فرهنگ ناب #اسلامی به جوانان باشند. بازیهای رایانهای پیوند عمیقی با زندگی انسان دارد باید توجه جدیتری نیز نسبت به این مسأله شود که در این زمینه می توان به دو بازی «نهنگ آبی» و «پوکمونگو» اشاره کرد و نیازمند هوشیاری مسؤولان امر است.
↩️بسیاری از بازیهای رایانهای که در حال تولید و عرضه شدن در بازار هستند نیازمند بررسی محتوایی هستند. وقتی بازیسازان دغدغه دینی و #مذهبی ندارند و تنها برای کسب درآمد به این صنعت روی آوردهاند، حاضرند دست به هرکاری بزنند تا پول بیشتری از تولید بازی نصیبشان شود. اینطور میشود که شاهد انتشار ۱۷ قسمت از یک بازی بیکیفیت با قیمتی بالا هستیم که روایتی از زندگی و تحول یک دزد است.
بیشتر بخوانید:
rasanews.ir/002mhB
@feraghvaadyan
♨️مخالفت و خشونت بابیت و بهائیت علیه علمای اسلام
🔹 مؤسس #فرقه_بابیه نیز نظر خود را نسبت به علما، با خرد کردن یک چوب بر سر بزرگترین ملای ماکو نشان داد! زمانی هم که بابیها شورش کردند، یکی از بابیان معروف به نام «محمدعلی بارفروش» همراه 300 نفر با شمشیرهای آخته، در شهر بارفروش(بابل) حرکت کرده و علمای شهر را تهدید نمودند. علما دریافتند که اگر دیر بجنبند، دیری نمیپاید که از بین خواهند رفت. این جماعت در زنجان هم ملایی را از منبر فروکشیدند و پسر شیخالاسلام را کشتند!
♦️بنابراین، عقدهگشایی نسبت به علما در ایدئولوژی بابیگری و #بهائیگری، ریشهای استوار داشت و اساساً نخستین کسانی که در پی پیدایش بابیت در معرض تهدید قرار گرفتند و اغلب متحمل بیحرمتی شدند، علما بودند؛ موضوعی که مورد حمایت استعمار نیز بود: «مأموران سفارت روسیه در تهران در گزارشهای خویش بر ضدیت شدید بابیه با علما تأکید و ابراز خرسندی کردهاند. «مرتضی مدرسی چهاردهی» به مندرجات سندی از گزارش «دالگورکی» (سفیر روسیه در ایران) خطاب به وزیر خارجه دولت تزاری، مورخ 10 ژوئن 1850م / 1229ه.ش میپردازد. این گزارش، گویای خشنودی روسها از پیدایش بابیه و ادعاهای آن است: «خیلی خوب است که فرقه بابیه با علمای #اسلام، مخالفت و مبارزه شدید شروع کرده و آنها را متهم به انحراف از اصول دین و عدم مراعات قوانین قرآن مینماید و عقاید فاناتیزم پیروان این فرقه روز به روز نفوذ بیشتری در مردم پیدا میکند. چندی پیش، دوباره در زنجان تولید اغتشاش نمود و عده زیادی از اهالی محل را به قتل رسانده...»(1)
📚1. مدرس چهاردهی، مرتضی، شیخیگری و بابیگری، ص184.
@feraghvaadyan