eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
سنوسیه؛ صوفی‌گرایی سلفی در آفریقا 🔷این جنبش منسوب به «محمد بن علی سنوسی» است. او دارای یک ایده تبلیغی با رویکرد سیاسی در جهان اسلام بود. ، یک جنبش تجدیدنظر طلب نسبت به تراث صوفیه پیش از خود به شمار می‌رود. به این جریان و جریان‌هایی چون «مهدیه» در سودان که حامل یک پروژه سیاسی بوده، برخلاف صوفیه گذشته، جنبه تبشیری داشته و برای تحقق اهداف خود به سلاح متوسل شده‌اند، «صوفیه جدید» اطلاق می‌شود، چراکه فکر جدیدی را از عالم، شریعت، اعتقاد و تصوف ارائه داده‌اند. 🔽در عین حال «سنوسیه، یک جریان صوفی سنی است که ویژگی‌های جریا‌ن‌ تجدیدی مانند را پذیرفته‌است؛ چنانکه هر واسطه‌ای میان خدا و بنده را رد می‌کند، در ساحت اجتهاد و تقلید، خود را یک جریان اجتهادی فقهی می‌بیند. از طرفی، یک جنبش توحیدی است که سعی دارد تمام طریقه‌های قبل از خود را دربر بگیرد. 🔹برخی مبانی فکری این جنبش، قرابت زیادی با جریان‌های افراطی سلفی دارد که البته می‌توان سرنخ‌‌هایی از این امر را در ارتباط دو جریان مزبور جستجو کرد: «جنبش سنوسیه به دلیل حمایتی که وهابیت از زاویه‌های سنوسی در حجاز می‌کردند، با آن‌ها مرتبط بود و از طرفی، نزدیکی ایدئولوژیکی روشنی هم میان آن‌ها پیدا شد و «سلفیه سنوسیه» ایجاد شد. این در حالی بود که سنوسیه، نزدیکی خود با جنبش مهدیه در سودان را نفی می‌کرد و حتی در غرب سودان، درگیری‌هایی نیز میان دو جنبش رخ داد. سنوسیه، برخی بذرهای سیاسی با خود داشت که بعدها به‌طور گسترده‌ای به کارگرفته شد. این جنبش...همه طرق صوفیه را به وحدت دعوت می‌کرد.» البته اتحادی با اهداف خاص و مدنظر جنبش مزبور، چراکه این جنبش، رهبر خود را «مهدی منتظر» می‌‌داند: 🔸امام محمد سنوسی در سال1860 درگذشت و فرزندش «امام محمد المهدی» جانشین او شد؛ کسی که اغلب تابعین طریقت، او را مهدی منتظر می‌پنداشتند. به هر روی، نقش سنوسیه در اشاعه اسلام در افریقا و انجام مبارزات ضداستعماری، انکار ناپذیر است: «اين جنبش به چاد، آفريقاى مركزى و حجاز گسترش يافت، اما اين فرقه براى ليبى اهميت خاصى داشت كه به صورت نهضتى دينى، فرهنگى، و سياسى درآمد. اين حركت، تأثير گسترده‌اى بر نبرد عليه استعمار داشت؛ نخست در افريقاى مركزى و تحت رهبرى «سيد المهدى» (پدرشاه ادريس) و پس از آن در ليبى بر ضد ايتاليايى‌ها از سال 1329ق/1991م تا خروج نهايى آن‌ها طى جنگ جهانى دوم.» لیکن این نقش‌آفرینی با ایدئولوژی خاص جنبش مزبور در باب نوعی بنیادگراییِ مشابه سلفیت، اسلامی با قرائت سنوسیه‌ای در افریقا نشر داد. قدرت این جنبش با قیام «معمر قذافی» در لیبی رو به افول نهاد و اکنون به عنوان یک نمونه کامل از جریان سیاسی-سلفی صوفی به شمار می‌رود. منبع: مقاله «تصوف در افریقا»، فصلنامه روشنا. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️ خیانت و آسیب بهائیت به ایران 🔸خیانت‌هایی که در حوزه کشاورزی به کشور و مردم ایران وارد نمود، غیرقابل انکار است. به گواه اسناد موجود و تاریخ مکتوب، مسئولان بهائی پیش از انقلاب به بهانه‌ی سدسازی و كمك به توسعه، تمام قنات‌ها و كاریزهای تعداد زیادی از روستاها را خشك كردند که شمار آن به 150 روستا میرسد. تا جایی که این روستاها خالی از سكنه شده و اهالی آنها به شهرها مهاجرت كردند. این امر موجب بی خانمانی خیل کثیری از هموطنانمان شد. 🔹این عناصر بهائی نظیر "منصور روحانی" (از وزرای کابینه‌ی هویدا)، نابودی كشاورزی ایران را نتیجه عدم وجود استعداد طبیعی اراضی ایران برای زراعت مطرح می‌کردند. منصور روحانی همانند دیگر هم‌مسلک بهائی خود، "عبدالكریم ایادی"، هوادار وارد كردن كلیه‌ی فرآورده‌های كشاورزی و دامی از خارج بود و می‌گفت: «ایران خیلی از محصولات كشاورزی را ارزانتر از آنچه در داخل كشور تولید می‌شود، میتواند از خارج تهیه نماید..»(1) ♦️منصور روحانی 30 هكتار از اراضی جنگلی گرگان، واقع در منطقه‌ی "ولند" را به شركت‌های و خویشاوندانش واگذار کرد و برای قانونی جلوه دادن اقدام خود، به وسیله‌ی 70 دستگاه ارّه‌ی موتوری، یک روزه تمام درختان عظیم را قطع و حتی محموله‌های چوب و هیزم را به نحوی حمل كردند كه اثری از درخت در آن محل نباشد. روحانی در دوران طولانی وزارتش با تشكیل باندی مركب از رانت‌خواران رژیم پهلوی در داخل و خارج از وزارت كشاورزی، با سوءاستفاده از مقررات مربوط به ملی شدن جنگلها، زمین‌های ملی‌شده را به نام زمین‌های زراعی به اشخاص مورد نظر خود واگذار کرد و از این طریق موجب وارد شدن ضرر و زیان در امر كشاورزی و منابع طبیعی گردید.این موارد، تنها بخش کوچکی از چپاول تشکیلات بهائیت در زمانی است که راه برای حضور در جامعه برایشان هموار بود. حال سؤال این است که آیا احقاق حق و مبارزه با چنین مفاسدی بارز، جایی برای مظلوم‌نمایی باقی میگذارد؟ 📚1.دلدم، اسكندر، زندگی و خاطرات هویدا، تهران: نشر گلفام، سال 1372، ص 188. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
بیانیه شیخ محمدحسن وکیلی.pdf
120K
بیانیه پیش رو از حجت‌الاسلام و المسلمین وکیلی از اساتید حوزه علمیه مشهد در اعتراض به شیوه‌های نقد برخی طرفداران مکتب تفکیک و عرفان ستیزان در نقد عرفان و اهالی فلسفه منتشر شده است. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
بهائیت، در دسترس‌ترین منبع اطلاعاتی اسرائیل ✍️در این شرایط حساس و خصومت‌آمیز، اولین و در دسترس‌ترین منبع اطلاعاتی صهیونیست‌ها، بانک‌های اطلاعاتی بهائی است که در صورت عدم مهار اقدامات تشکیلاتی و خیانت‌آمیز این فرقه در کشور، به راحتی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد. یوسی کوهن رئیس برکنار شده سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) در مراسمی با حضور بنیامین نتانیاهو مدعی شد: «ما به قلبِ قلب دشمن خود ایران نفوذ کرده ایم... ما به طور مستمر اطلاعات آنها را جمع‌آوری و اسرارشان را فاش کرده‌ایم و غرور و اعتماد به نفس آنها را تضعیف کردیم یادداشت کامل در سایت https://b2n.ir/k72430 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
🔹رئیس انجمن موبدان زرتشتیان تهران عنوان کرد؛ 🔸زرتشتیان به خاطر منافع خودشان به منافع ملی پشت نخواهند کرد ✳️به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور وبیناری با موضوع مشارکت حداکثری پیروان و شاخصه‌های انتخاب اصلح با حضور دکتر موبد رئیس تهران برگزار شد. 👈بر اساس این گزارش، دکتر موبد اردشیر خورشیدیان با اشاره به نهادینه بودن امر در و حضور جامعه ایرانیان زرتشتی در انتخابات ادوار گذشته، از ایشان برای مشارکت در انتخابات پیش رو، دوشادوش آحاد ایرانیان دعوت به عمل آورد و از مردم ایران زمین خواست که به تبلیغات منفی دشمنان ملت ایران توجه نکنند. ↩️وی با اشاره به واژه هنجمن (انجمن) در متون اوستایی گفت: نخستین بار واژه هنجُمن در و به معنای جایی که رودهای کوچک به هم می پیوند و رودهای بزرگ را به وجود می‌آورند، استفاده شده است. از این واژه استفاده کرد و انجمن مغان یا بزرگان دینی را تشکیل داد. انجمن موبدان امروز ادامه دهنده همان انجمن می‌باشد. امروز هم انجمن‌های زرتشتی بر اساس انتخابات و طبق اساسنامه مورد تأیید وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شوند. ➕رئیس انجمن زرتشتیان تهران یکی از انتظارات جامعه زرتشتی از رئیس جمهور منتخب را عمل بر اساس قانون و محور قراردادن قانون اساسی ایران اسلامی معرفی کرد. 💬خورشیدیان در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در مورد معاندینی که مردم را تشویق به عدم شرکت در انتخابات می‌کنند، گفت: «درختی که ثمر نداشته باشد، دیگران به آن لگد نمی زنند». به عبارت دیگر لگدپرانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده قدرت و صلابت و کارآمدی این نظام دینی و ملی بوده و این دشمنی‌ها سرانجامی نخواهد داشت. ✅وی با تاکید بر اینکه ایستادگی در مقابل معاندینی که خود را ایرانی معرفی می‌کنند بر همه زرتشتیان و ایرانیان لازم دانست و گفت: زرتشتیان به خاطر منافع خودشان به منافع ملی پشت نخواهند کرد. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💢برخی شاخص‌های معنویت‌های نوپدید 1️⃣رهبری، تشکیلات و قانون سه اصل مهم در ایجاد یک به شمار می آیند. تمامی اعمال موجود در یک فرقه بر اساس گفته های رهبر فرقه تنظیم می شوند، بر این اساس رهبر بنا به قدرتی که دارد می تواند قانون فرقه را به راحتی تغییر دهد. 2️⃣رسول اکرم(ص) هیچ گاه برای جذب مردم به دین اسلام از روش های عوام فریبانه استفاده نکردند. روش های تبلیغ دینی از هر ابزاری برای تبلیغ استفاده نمی کنند، در حالی که از هر وسیله ای با هر پیامد مثبت یا منفی در جهت رسیدن به هدف بهره می برند. 3️⃣شخص گرایی در معنویت های نوظهور یک ترفند به حساب می آید، در جریان حق و الهی، حق محور همه چیز است؛ در حالی که معنویت های نوظهور معنویت را خودمحور می دانند.معنویت یعنی اتصال به عالم غیبِ حقیقی که از راه عقلانی شناخته شده و شواهد صحیح دارد. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر به نقل از مفاز؛ تغییر عنوان «ولادت زرتشت» به «زادروز زرتشت پیامبر» در تقویم رسمی شورای فرهنگ عمومی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیشنهاد اسفندیار اختیاری، مبنی برتغییر عنوان روز ششم فروردین از «ولادت زرتشت» به «زادروز زرتشت پیامبر» را تصویب کرد. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
‌🔺مجازات‌های تازه برای سوءاستفاده‌های جنسی ‌ ⭕️ ، رهبر کاتولیک‌های جهان، متن بازبینی‌شده قوانین را در خصوص مجازات‌های علیه و بزرگسالان آسیب‌پذیر منتشر کرد. ‌ 🌀این اصلاحات که روند آن از سال ۲۰۰۹ آغاز شده، مهم‌ترین بازبینی صورت گرفته از زمان انتشار نسخه فعلی قوانین توسط پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۸۳ است و از روز هشتم دسامبر به اجرا گذاشته می‌شود. قوانین جدید شامل هفت بخش و ۱۷۵۰ ماده است که با دسته‌بندی‌های جدید و زبان روشن‌تر تدوین شده است. ‌ ✝️پاپ فرانسیس در یک سند جداگانه همراه با این قوانین، به اسقف‌ها یادآوری کرده که مسئولیت اجرای آن را برعهده دارند. او اعلام کرد بازبینی‌ها با هدف کاهش شمار مواردی صورت گرفته که در آن‌ها اعمال به صلاحدید مقام‌های واگذار شده بود. ‌ 💢در حالی که چندین پرونده از سوی کشیشان در سال‌های اخیر در سراسر جهان مطرح شده، فصلی درباره سوءاستفاده جنسی علیه کودکان تحت عنوان «جنایات علیه زندگی، کرامت و آزادی انسان» گنجانده شده است./ رویترز ‌ https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔵رهبر کلیمیان ایران: امام راحل زمینه ساز یکپارچگی و وحدت کلمه بودند 🔰رهبر کلیمیان ایران در پیامی به مناسبت سی و دومین سالگرد بزرگداشت امام (ره) گفت: حضرت امام همیشه با تأکید بر اشتراکاتی که بین توحیدی وجود دارد زمینه ساز یکپارچگی و وحدت کلمه بودند. ادامه خبر: https://b2n.ir/a84024 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔵اسقف اعظم خلیفه گری آشوری کلدانی کاتولیک ارومیه: 🔸جهانیان همچنان ابهت کلام امام خمینی (ره) را احساس می‌کنند 💠اسقف اعظم خلیفه گری آشوری کلدانی کاتولیک ارومیه گفت: جهانیان همچنان پس از گذشت بیش از ۳۰ سال، ابهت کلام (ره) را احساس می کنند. ادامه خبر: https://b2n.ir/q60335 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) را تسلیت عرض می‌کنیم🖤 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09