eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
480 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹🔸🔹 سلسله نشست های علمی فقه نظام با موضوع «فقه تربیت در آینه چالش های آموزش و پرورش» با حضور: حجت الاسلام و المسلمین دکتر لطیفی معاونت محترم وزیر آموزش و پرورش دبیر علمی:حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا وحیدی پژوهشگر پژوهشگاه فقه نظام پنچ شنبه 5 آبان ساعت 9:45 ♻️ لینک مجازی شرکت در نشست: https://gharar.ir/r/0fd437b8 کانال پژوهشگاه فقه نظام https://eitaa.com/jiiss_ir
بسم الله الرحمن الرحیم جلسۀ دوم - بخش اول نشست علمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین معاون برنامه ریزی و متون درسی وزیر آموزش و پرورش عنوان نشست: « فقه تربیت در آئینۀ چالش های آموزش و پرورش » زمان جلسه: پنجشنبه 5 / آبان / 1401 مقدمه: نوع نگاه به مسأله از دو منظر می توان به نقش فقه در حل مسائل آموزش و پرورش نگاه کرد؛ یکی این که آیا فقه می تواند نقشی در حل مسائل داشته باشد؟ اگر بله، نقش فقه چه نقشی است؟ و چه گونه می تواند این نقش را ایفا کند؟ و دیگری این که از طرف مسأله به مطلب نگاه کنیم. یعنی این که مسائل آموزش و پرورش در نظر گرفته شود و بررسی شود برای حل هریک از آنها چه مسیری را باید طی کرد؟ چه اموری باید انجام شود. مطلب اول: توضیحی در مورد عنوان جلسه با توجه به مقدمه ای که گفته شد در اولین مطلب توجه به این نکته لازم است که هرچند نوع نگاه دوم ترجیح هایی دارد اما دغدغۀ دوستان و برنامه ریزی جلسه می طلبد که موضوع از منظر اول مورد توجه قرار گیرد. بنابراین باید این سوال را مطرح کرد: «آیا فقه می تواند در حل مسائل آموزش و پرورش نقشی داشته باشد؟ چه نقشی و چگونه؟» در پاسخ به این سوال به چند نکته باید توجه کرد؛ نکتۀ اول این که در بررسی مسائل آموزش و پرورش باید جنس مسائل آموزش و پرورش و ابعاد آن را شناخت. باید موضوع شناسی صحیحی نسبت به مسائل انجام شود. نکتۀ دوم این که باید حدود و توان مندی های فقه را به درستی و دقیق شناسایی کرد. نکتۀ سوم که نکته ای بسیار مهم، ضروری و قابل توجهی است این که دانش ها و تخصص ها مسائل را حل نمی کنند بلکه افراد هستند که مسائل را حل می کنند. نه فقط فقه بلکه در علوم مختلف این چنین است. هم فقه، هم فلسفه و هم علوم دیگر. علوم ظرفیت هایی دارد ولکن این افراد هستند که از ظرفیت های علم استفاده می کنند، مسائل را شناسایی می کنند و با ظرفیت های خود مسائل را حل می کنند. مدتی قبل با مقاله ای مواجه شدم با عنوان «فلسفۀ تعلیم و تربیت برای سیاست گذاری آموزشی چه کار می تواند انجام دهد؟» در انتهای مقاله نویسندگان نوشته بودند: در حین کار فهمیدیم عنوان دقیقتر برای مقاله این است که گفته شود «فیلسوفان تعلیم و تربیت برای سیاست گذاری آموزشی چه کاری می توانند انجام دهند؟» واقعا نکتۀ دقیق و صحیحی است و باید به آن توجه کرد. با این توضیحات باید عنوان نشست را بازآفرینی کرده و بگوییم: «فقیهان فقه تربیت نسبت به چالش های آموزش و پرورش چه فعالیتی می توانند انجام دهند؟» و با این صورت بندی لازم است که توجه شود چه فقیهانی می توانند در حل مسائل کمک کنند؟ چه ویژگی هایی باید در یک فقیه وجود داشته باشد تا بتواند در رفع مشکلات نقش آفرین باشد؟ ممکن است شخص توانایی ها و ویژگی هایی داشته باشد اما در حل مسائل نتواند یاری رسان باشد. از این رو توجه به این ویژگی ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
جلسۀ دوم - بخش دوم در بیان ویژگی هایی این دسته افراد به سه نکتۀ مهم و اساسی باید توجه کرد؛ تسلط و اشراف خوب نسبت به مسائل، توانمندی های ارتباطی و تعاملی و رصد مسائل. ویژگی اول: تسلط و اشراف خوب نسبت به مسائل: مراد از تسلط و اشراف این است که شخص لازم است در عرصه های مختلف علاوه بر آنچه جزء مشهورات عرصه ها به حساب می آیند، نسبت به محتواهای دیگر نیز آشنایی و اشراف داشته باشد. سطح دانشی او محدود به مشهورات نباشد بلکه نکات ظریف و دقیقی که در ادوار مختلف مطرح بوده یا احیانا اشخاصی که چندان مشهور هم نبوده اند مطرح کرده اند، بداند. این اشراف باعث می شود در بزنگاه ها و مواجهه با مشکلات شخص بتواند عالمانه و دقیق عمل کند. ویژگی دوم: توانمندی های ارتباطی و تعاملی: مراد این است که شخص توانایی گفتگو و تعامل با دیگران، شنیدن حرف آنها، رعایت آداب اخلاقی و اجتماعی همچون خوش رو بودن در برخوردها و تواضع داشتن در ارتباطات را داشته باشد. این موارد از جمله اموری است که در ارتباطات بسیار یاری رسان است. ویژگی سوم: رصد مسائل: مراد این است که فقیه فقه تربیت لازم است مسائل و مشکلات موجود آموزش و پرورش را رصد کند، نسبت به مسائل دغدغه داشته باشد، واقعا درگیر و دغدغه مند نسبت به آموزش و پرورش باشد. در رصد مسائل جهات مختلفی قابل توجه است؛ شناخت جریانات اثرگذار در عرصۀ آموزش و پرورش، آشنایی با کلیات برنامه ریزی در کشور به این معنا که هم نسبت به روابط رسمی موجود در عرصه ها شناخت داشته باشد و هم روابط و مناسبات غیر رسمی را بشناسد. با شناخت این موارد است که شخص در مواجهه با سخن ها و محتواها ریشه ها و منشأهای آنها را می شناسد و مسیری که آن برنامه دنبال می کند تشخیص می دهد.
جلسۀ دوم - بخش سوم مطلب دوم: گستره و تقسیم بندی مسائل آموزش و پرورش دومین مطلبی که لازم است در این عرصه مورد توجه قرار گیرد این است که مسائل آموزش و پرورش مسائلی متکثر و متنوع دانست. بخشی از این هم به جهت گستردگی و شمول این وزارت خانه است. این وزارت خانه بزرگترین وزارت خانۀ کشور است. بیش از نیمی از حقوق بگیران دولت در این وزارت خانه مشغول هستند. از جهت مخاطبین هم در دورۀ کنونی حدود شانزده میلیون و ششصد هفتصد هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند. بنابراین باید توجه داشت که مسائل این وزارت خانه مسائل چند لایه، پیچیده، تقریبا مرتبط با همۀ مسائل دیگر، دارای ارتباطات چند سویه، استمرار و تداوم در سال های متمادی است و این عناصر باعث سختی کار می شود. جهتِ نگاه به مسائل این وزارت خانه نیز مهم و ضروری است. برخی مسائل را از منظر علوم تربیتی دنبال می کنند در حالی که به نظر می رسد این نگاه، کوچک انگاری این مسائل است. چرا که برخی علوم تربیتی را از جمله عوامل چالش زا در این عرصه بر می شمرند. مسائل این وزارت خانه را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد؛ مسائل کلان و راهبردی، مسائل موضوعی حوزه های خاص و مسائل خرد. مسائل کلان و راهبردی، مسائلی است عمیق، چند بُعدی و دارای پیچیدگی که باید ناظر به موقعیت نسبت به آنها تدبیر کرد. یکی از ویژگی های این دست مسائل این است که همیشه نمی توان بر اساس قواعد ذکر شدۀ علمی با آنها مواجه شد. در برخی موارد اساسا مسأله به جهت کنارگذاشتن یا بی توجهی به همین قواعد ایجاد شده است و نمی توان صرفا با توجه به همین دست قواعد آنها را حل کرد. در جامعۀ ما به جهت درگیری بین جهتِ اسلامی – بومی با جهت مدرن این چالش ها جدی تر نیز می شود. مثلا یکی از مسائل بحث مردمی سازی آموزش و پرورش است. در این عرصه سه دیدگاه مطرح است؛ مردمی بودن، دولتی بودن، خصوصی بودن. در مواجهه با این مسأله اولا باید تلاش کرد به درستی مسأله شناخته شود. مثلا اساسا مردمی سازی یعنی چه؟ مراد از مردمی سازی چیست؟ سپس باید توجه داشت که نقش علوم مختلف در حل این مسأله چگونه است؟ در حل این مسائل قطعا فقه نقش دارد ولکن مشارکت کننده است. چرا که نمی توان به آنها تک بعدی نگاه کرد باید ایده های مختلف مطرح شود، جهت های مختلف مسأله دیده شود. دستۀ دوم از مسائل آموزش و پرورش مسائل موضوعی در حوزه های خاص است. مثلا این که برای آموزش دانش آموزانی با نیازهای ویژه و خاص چگونه باید تصمیم گیری کرد؟ در این عرصه ها تمرکزها و تخصص های موضوعی محوریت بیشتری دارد. یا مثلا برای تقویت دین داری دانش آموزان چه باید کرد؟ چگونه باید عمل کرد؟ در چه مقطعی باید اقدام نمود؟ در این عرصه نیز فقه کارآیی دارد و می توان از آن بهره جست. مسائل خرد و موردی دستۀ سوم مسائل آموزش و پرورش است. مثل این که پدر و مادر یا معلم در سخت گیری بر متربی تا چه حدی می تواند پیش برود؟ چه مقدار می تواند او را الزام کند؟ این دست مسائل را نمی توان از جمله مسائل و چالش های نظام دانست. با توجه به این که در حل مسائل با ضرورت ها و محدودیت هایی مواجه هستیم باید ناظر به ضرورت ها و چالش ها نسبت به نوع فعالیت خود تصمیم بگیریم. چرا که بسیاری امور در ادارۀ کشور و صحنۀ عمل با ضرورت ها و اضطرارها همراه است. مطلب سوم: توانایی فقه سومین مطلبی که در این عرصه باید مورد توجه قرار گیرد این است که فقهِ موثر برای حل مسائل کشور فقهِ در معنای عام و کلان آن است. فقهی که به دو نکته توجه داشته باشد. نکتۀ اول این که نگاهش نگاه فردی نباشد بلکه نگاه اجتماعی سیاسی داشته باشد. مسائل را در حد چالش های یک فردِ متدین مورد توجه قرار ندهد بلکه پیامدهای اجتماعی آنها، ابعاد مختلف مسأله و جهات دیگر را نیز مد توجه قرار دهد. نکتۀ دوم این که صرفا با داشته های فقهی برای حل مسائل اقدام نکند بلکه مجموعۀ محتواهای دین را مد نظر قرار دهد. چنین فقه و فقاهتی قطعا معنای جزئی از فقه را در خود دارد ولی به آن محدود نمی شود. @mojtaba_kafil
♨️ 🔰 حجاب و روابط جنسی آزاد یک حق و مساله شخصی است و به جامعه ربطی ندارد. 🔻 گام ابتدایی مطالبه آزادی زنان در حوزه و بود. در اوایل کار این موج تبلیغاتی که برای بسیاری از زنان و به خصوص جذابیت داشت، با این عنوان که آزادی پوشش و روابط، یک حق و مساله است و هیچ ارتباط و اثری در جامعه نخواهد داشت توجیه شد. ⭕️ به مرور افراد زیادی با مطالبه ظاهری این موج فمینیستی همراه شدند. در کشور ما نیز برخی از زنان از آن استقبال کردند. حتی برخی که خود حاضر به کشف حجاب و یا داشتن روابط ناسالم نیستند نیز این ادعا که آزادی پوشش و روابط یک مساله شخصی است و ارتباطی به جامعه ندارد را پذیرفتند. 💢 اما اکنون با گذشت چند دهه از گسترش در جهان آثار و نتایج اجتماعی این امر دیگر قابل نیست! 1️⃣ یکی از مهمترین و اولین آثار آن نیز، تخریب ساختار ، افزایش و افزایش تولد است: 🔸به گزارش OECD، آمریکا و اروپا بیشترین آمار را در جهان دارا هستند و نرخ طلاق طی دهه های گذشته (از شروع فمینیسم در جهان) ۲۵۱ درصد افزایش یافته است. که یکی از نتایج این امر افزایش بوده است: ◀️ در سال ۲۰۱۲، یک سوم از کودکان آمریکایی خود بزرگ می شوند (داده‌های CDC [مرکز کنترل بیماری‌ها]). 🔸 از سوی دیگر، درصد در آمریکا از ۵ درصد در سال ۱۹۶۰ به ۴۱ درصد در سال ۲۰۱۰ رسیده است (داده‌های سرشماری ایالات متحده). 🔸 غالبا پس از تولد کودکان نامشروع، بسیاری از این مردان، مادر و فرزند را ترک می کنند: ◀️ در سال 2017 میلادی، 65 درصد از کودکان نامشروع با پدران یا زندگی می‌کرده‌اند (گزارش موسسه پیو). 2️⃣ نتیجه افزایش تعداد فرزندانی که بد سرپرست یا بی سرپرست هستند، افزایش جرم و جنایت و بزهکاری در آمریکا بوده است: 🔸 مطالعاتی که در یکی از کانون های اصلاح و تربیت آمریکا (محل نگهداری مجرمین زیر ۱۸ سال) انجام شده است نشان می دهد تنها ۱۱ درصد از آن نوجوانان در رشد کرده اند و ۸۹ درصد از داشتن خانواده سالم محروم اند (Lincoln Prairie Behavioral Health Center). 🔸 طبق گزارش‌های جامع منتشر شده، 87 درصد از مجرمین آمریکا، افرادی هستند که کودکی خود را بدون پدر یا مادر، که اکثریت آن با مادران مجرّد هست، گذرانده‌اند: ۶۳ درصد در میان جوانان، ۹۰ درصد و کودکان، ۸۰ درصد سوء رفتارهای اخلاقی، ۸۰ درصد باانگیزه‌ی خشم، ۷۱ درصد ، ۷۵ درصد مخدر، ۷۰ درصد زندان‌های ایالتی آمریکا، ۸۵ درصد جوانان در آمریکا، را افرادی تشکیل می‌دهند که رشد کرده‌اند (گزارش موسسه آتلانتیک). 3️⃣ در نهایت فروپاشی خانواده که موجب کاهش فرزندآوری،‌ افزایش کودکان بدسرپرست و افزایش فرزندان نامشروع است، سنگینی برای جامعه آمریکا به جا گذاشته است: 🔸 رفاهی دولت ایالات متحده با افزایش ، از 50 میلیارد دلار در هر سال، در سال 1950 به 700 میلیارد دلار در سال 2010 افزایش یافته است. 🔸 هزینه‌ی سالیانه در آمریکا، حداقل 690 میلیارد دلار و همچنین تا 3410 میلیارد دلار برآورد شده است که به طور میانگین سالیانه بیش از ۴۱۱۸ دلار به ازاء هر ، برای تأمین هزینه‌های ناشی از جرم و جنایت در ایالات متحده‌ی آمریکا مصرف می‌شود (دیوان محاسبات آمریکا). 🔹 برشی از سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی معراج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا کامبریا شهری در انگلستانه 500 هزار نفر جمعیت داره و 3 میلیون🐑گوسفند! در هر خیابونی باید انتظار عبور یه گله گوسفند🐏🐑🐑رو داشته باشی😊 👌برخی خانواده ها در غرب هنوز به سنت های خودشان پایبند هستند و در شهرها، روستاها و محله هایشان مقررات حمایتی برای تردد گلّه ها و نگهداری گوسفند گذاشته اند ولی در کشور ما با همکاری یک عده غربزده پروتکل گذاشته اند که نگهداری گوسفند🐏 حتی در روستا هم محدود شده که تمام سنت های خوب را هم از بین ببرند سلبریتی های غربگدا مدعی حقوق بشر و حیوانات، از حضور گلّه های سگ🐕🐩🐺 ولگرد در روستاها و شهرها حمایت میکنند اما، حضور گوسفند اخ و تف است.
✨چند جرعه حکمت از رهبر حکبم انقلاب: 1⃣مگر من بارها نگفته‌ام در اجتماعات کسانی که مخالفند، هیچ کس نباید رفتار خشونت‌آمیز داشته باشد؛ چون این، دشمن را خوشحال میکند. بارها ما این حرف را گفتیم، چرا گوش نکردند؟! چرا گوش نمیکنند؟! حتّی اگر یک حرفی که خون شما را به جوش میآورد به زبان آورند - مثلاً فرض کنید اهانت به رهبری کردند - باز هم باید صبر و سکوت کنید. اگر عکس مرا هم آتش زدند و یا پاره کردند، باید سکوت کنید. نیرویتان را برای آن روزی که کشور به آن نیازمند است، برای آن روزی که نیروی جوان و مؤمن و حزب‌الّلهی باید در مقابله با دشمن بایستد، حفظ کنید، والاّ حالا فرض کنیم یک جوان، یا یک دانشجوی فریب‌خورده‌ای هم حرفی زد و کاری کرد؛ چه اشکالی دارد؟ من از او صرف‌نظر میکنم. ۱۳۷۸/۰۴/۲۱ 2⃣تحمّل مخالف؛ بله، تا یک کسی یک مختصر تنه‌ای زد به ما، ما برگردیم با مشت به سینه‌اش بکوبیم؛ این عدم تحمّل است. اسلام این را از ما نمیخواهد؛ اسلام عکس این را از ما میخواهد؛ رُحَمآءُ بَینَهُم. ۱۳۹۵/۰۲/۱۳ بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان 3⃣ اسلام یک سبک زندگی برای ما آورده است. فرض بفرمایید ادب. یکی از کارهای مهم ادب است. فرنگی‌ها در برخوردهای معمولی‌شان خیلی مقیّد به ادب نیستند؛ ما ایرانی‌ها از قدیم معروف بودیم به اینکه در گفتارهایمان، در مخاطباتمان ملاحظه‌ی ادب را میکنیم؛ احترام طرف مقابل را حفظ میکنیم. اینها میخواهند این را عوض کنند و متأسّفانه یک جاهایی هم موفّق شده‌اند. فرض کنید شما با یکی مخالفید، میخواهید راجع به او حرف بزنید؛ دوجور میشود حرف زد: یک‌جور میشود هتّاکانه و بی‌باکانه و بی‌ادبانه حرف زد؛ یک‌جور هم میشود مؤدّب حرف زد. شما ببینید در قرآن کریم در بسیاری از موارد وقتی صحبت از فاسقین است، صحبت از کافرین است، صحبت از بدهای اشرار عالم است، میفرماید: وَ لکنَّ اَکثَرَهُم لا یَعلَمون؛(۱) نمیگوید همه‌ی آنها؛ ملاحظه میکنید؛ بالاخره یک اقلّی هستند بین همینها که اینها تعقّل دارند؛ قرآن کریم ملاحظه‌ی حقّ آنها را میکند و «اَکثَرَهُم» میفرماید. ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور 3⃣ تحقیر مخالفان از سوی مسئولان، خلاف تدبیر و خلاف حکمت است. ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ بیانات در حرم مطهر رضوی 4⃣ دولت و طرف‌داران دولت به کسانی که ابراز دغدغه و دلواپسی میکنند، بایستی اهانتی نکنند. ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ بیانات در حرم مطهر رضوی 5⃣ درباره‌ی زیدی که شما او را قبول ندارید، دو جور میشود حرف زد: یک جور آنچنانی که درست منطبق با حق است، یک جور هم آنچنانی که در آن آمیزه‌ای از ظلم وجود دارد. این دومی بد است، باید از آن پرهیز کرد. درست همانی که حق است، صدق است و شما در دادگاه عدل الهی میتوانید راجع به آن توضیح دهید، بگوئید، نه بیشتر. این یکی از خطوط اصلی حرکت امام و خط امام است که ماها باید به یاد داشته باشیم. ۱۳۸۹/۰۳/۱۴ خطبه‌های نمازجمعه در بیست و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) 6⃣ در مجموع، بین کسانی که به نظام معتقدند و کسانی که مخالف نظامند، در حقوق شهروندی تفاوتی نیست. ۱۳۸۰/۰۶/۱۵ بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان‌ 7⃣ واقعاً در نظام جمهوری اسلامی، تحمّل شنیدن حرف مخالف خیلی بالاست. ۱۳۷۵/۰۲/۱۳ بیانات در دیدار مدیران و مسئولان مطبوعات کشور
8⃣ از اول انقلاب در بین همین گروه‌‌‌‌‌هائی كه در دوران پیش از انقلاب و در حوادث سالهای مبارزات، همه در كنار هم بودیم، اختلافهائی به وجود آمد. امام (رضوان اللَّه تعالی علیه) با همه‌‌‌‌‌ی این اختلافات یك جور برخورد نكرد. همین طور كه در روش امیرالمؤمنین عرض كردیم، روش امام (رضوان اللَّه علیه) هم همین جور بود؛ یعنی اول با مدارا، با نصیحت؛ لیكن آن وقتی كه اقتضاء كرد، برخورد كرد. یك گروه مربوط به دولت موقت بودند و مشكلات آنها بود، یك گروه آن كسانی بودند كه علیه لایحه‌‌‌‌‌ی قصاص آن حركت را انجام دادند، یك گروه حتّی كار را به ترور و درگیری‌‌‌‌‌های خیابانی كشیدند؛ با هر كدام از اینها امام یك نحوی برخورد كرد. در سطوح بالای حكومت هم بود؛ نخست‌‌‌‌‌وزیر بود، رئیس جمهور بود، حتّی بعدها در اواخر عمر امام (رضوان اللَّه علیه) در سطوح بالاتر از رئیس جمهور هم بود. امام با كسانی كه احساس كردند نمیشود با اینها بیش از آن مدارا كرد، برخورد كردند. همه هم سوابق انقلابی داشتند، سوابق مذهبی داشتند، خیلی‌‌‌‌‌شان هم در سطوح بالا بودند؛ لیكن خوب، اینجور شد دیگر؛ این انشعابها پیش آمد. بعضی واقعاً با امام درافتادند؛ بعضی نه، اختلاف نظری هم بود، اما به درگیری و دعوا و انشعاب و انشقاق نینجامید. بعضی با امام درافتادند و مدارای امام را ندیده گرفتند. امام به همین گروهك منافقین كه خواسته بودند بیایند با ایشان ملاقات كنند، پیغام دادند كه اگر شما به حق عمل كنید، من می‌‌‌‌‌آیم سراغ شما؛ اگر دست از این كارهای خلاف بردارید، خود من می‌‌‌‌‌آیم سراغ شما. یعنی امام تا این حد با اینها مدارا كردند و حرف زدند. خوب، وقتی احساس خطر شد؛ بخصوص آن وقتی كه مسئله، مسئله‌‌‌‌‌ی رسوخ دادن مبانی غلط در كالبد نظام و انقلاب است، این دیگر مثل سمِ مهلك است. آن وقت امام رعایت نكردند، مدارا نكردند؛ برخورد كردند. این در مورد آن چیزهائی است كه در اختلافات بنیانی است. ۱۳۸۸/۰۶/۲۰ خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
. ✨﷽✨ 🌺 ✨ امام رضا علیه‌السلام پیامی به شیعیانش داده است که حامل آن پیام، حضرت عبدالعظیم حسنی است. بیایید ببینیم چه مقدار این‌گونه هستیم: ✨ ای عبدالعظیم! مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری در کارهای بی‌فایده فراخوان. و به صله‌ی رحم و رابطه گرم با یکدیگر دعوت کن، چرا که باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست. 🌟 نباید فرصت‌های گرانبهای زندگی خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. 🌟 من با خود که هر کس مرتکب اینگونه امور شود، یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند، از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود. 🌟 به توجه بده که خدا نیکوکرداران را مورد بخشایش قرار داده و بدکاران آنان را، بجز آنهایی که به او شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد. اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش قرار نخواهد داد. 🌟 جز اینکه از نیت خود بازگردند، که در اینصورت، مورد آمرزش‌اند. اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت نیز بی‌بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می‌برم. 🌷🇮🇷🌷
استاد حاتمی -20 مهر.mp3
42.99M
🔻«حتما گوش کنید» روشنگری بسیار مهم سردار حاتمی همرزم شهید سلیمانی درمورد جنایات اغتشاشگران وخطرات بزرگی که از سر نظام رفع شد خنثی شدن توطئه بسیار خطرناک دشمن صهیونی در این اغتشاش ... حدود ۵ هزار تروریست در کردستان عراق به درک واصل شدند... شهادت مظلومانه ۴۵ بسیجی و.... حمله اغتشاشگران وحشی به زن چادری وبچه سه ساله وی وتلاش برای ترساندن مردم از اینکه خانمی با حجاب وچادر بیرون بیاید بترسد. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از فارس پلاس
▪️همه چیز از مدرسه ای در درعا و با خبر دستگیری چند دانش آموز شروع شد اعتراضات گسترش پیدا کرد، تعداد زیادی از مردم و نیروهای پلیس کشته شدند کم کم کنترل مناطقی از دست دولت خارج و بدست گروههایی افتاد که بعدا داعش نام گرفتند مدتی بعد مشخص شد خبر اولیه دروغ و ساخته مخالفان اسد بوده @Fars_Plus
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 از کنار نحوه شهادت و عمق اعتقادات آرمان به راحتی گذر نکنیم. آرمان یک اعجوبه است و نشان داد در زیر هزاران تهاجم فرهنگی، ودر زمانی که دشمن با تمام وجود هویت جوانان ایرانی را هدف قرار داده است ، چه فرزندانی در سایه حکمرانی ولایت فقیه در حال تربیت وبالندگی هستند. آرمان و کمالات اخلاقی اش در لحظات شهادت نشانگر غنای تربیتی مکتب علوی است. آرمان الگوی تربیتی بی نظیری برای نوجوان امروزی است. ✍فاطمه قاسمی. 👒@shookoohzan👒 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | آمریکا با یک‌ موشک ایران را با خاک یکسان می‌کند! ‼️ حمله آمریکا به ایران در سال ۲۰۰۲ ⁉️ پر‌خرج‌ترین رزمایش تاریخ بشریت! ⁉️ کشتار روزانه ۲۰ هزار سرباز آمریکایی توسط ایران! 🔹برشی از سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
نامه ریاست انجمن روان شناسی اسلامی به اساتید علوم انسانی کشور.pdf
137.2K
💠 نامه ریاست انجمن علمی روان شناسی اسلامی ایران حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا مهکام به اساتید علوم انسانی کشور 💠 گفت و گویی دلسوزانه، خطاب به انجمنهای علمی و اساتید علوم انسانی کشور در شرایط اغتشاشات اخیر 🌿🌿🌿 @mahkam_reza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ کتاب رو خوندید؟! کتاب شهیدی با رویکرد تربیتی 📚کتابی که بر اساس دغدغه‌های از زندگی شهید والامقام نوشته شد. 🎙این کتاب حاصل گفتگوهای متعدد با همرزمانی است که از می‌گویند. خاطره‌هایی برای تغییر و تحول در تک تک لحظاتمان. 📲امشب در اخبار شبکه قم درباره کتابم گفتم، ببینید 😍 https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
Mahmood_Karimi_-_Az_Khoone_Javanane_Haram_(128).mp3
14.63M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷   ㅤ 🎼♥️|… 🎤 <َاز‌خون‌جوانان‌حـــــــࢪم‌لالہ‌دمیده...>ً 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از نوجوون
✅برای آشنایی با دوره نوجوانی، باید دانست این دوره است و همه آسیب‌ها هم در تولدهاست. 🔸اگر در زمان ، مادر کوتاهی کند، فرزند در آینده با یک سری مشکلات جدی و شاید رفع نشدنی مواجه می‌شود؛ 🔸در این هم (شروع دوره نوجوانی) فرزند از کودکی جدا می‌شود تا به نوجوانی برسد، اگر والدین نوجوان در این دوره کوتاهی کنند، شاید هیچ گاه نتوانند آن را برطرف کنند. 📌پیامبر اکرم (ص) هم این دوره زندگی را می نامند که جمله بسیار دقیقی است و نشان از اهمیت دارد. ╔═ 🔸🔷🔸 ════════ https://eitaa.com/joinchat/2398355605Ce4293843e7 ╚═══ 🔸🔷🔸
هدایت شده از نوجوون
گفتیم سن نوجوانی فرصت مناسبی است برای تقویت برخی استعدادهای کمتر به کارگرفته شده و به قولی استعدادهای تنبل لذا قصد داریم هوش‌های دهگانه و راه‌های تقویت آن را بیان کنیم تا اینجا به هوش دیداری فضایی هوش زبانی کلامی و هوش منطقی ریاضی اشاره کردیم با ما همراه باشید... 🌈🌤🌩⛈❄️☔️
هدایت شده از نوجوون
🔰خلاصه ای از بحث مدیریت و تقویت هوش هیجانی: ✅افرادی که در مدیریت هیجانات شان پخته عمل می کنند هوش هیجانی (EQ) بالایی داشته و طبیعتا افراد موفقی هستند. 🔹هوش هیجانی یعنی توانایی شناخت و مدیریت هیجان‌ها در خود و دیگران می باشد. ✅تمریناتی برای مدیریت و تقویت هوش هیجانی: 1⃣شناسایی 2⃣ کنترل 3⃣بهره بردن از معنویت 4⃣ کشف عوامل تولید هیجان 5⃣شناخت و مدیریت چرخه خلقی 6⃣شبیه سازی موقعیتها 7⃣بازخورد 8⃣گشودگی و کسترش 9⃣برون ریزی هیجانات 🔟سبک ارتباطی سالم ۱۴ ╔═ 🔸🔷🔸 ════════ https://eitaa.com/joinchat/2398355605Ce4293843e7 ╚═══ 🔸🔷🔸
◽️برخی آثار هنرمندان درباره فاجعه کشتار زائران حرم حضرت در این پست همرسانی می‌گردد. ▫️۱. بگذار بروم به نجات برسم ⬇️دریافت باکیفیت https://b2n.ir/t89232 ▫️۲. دروغها پسند شد (پلاک) ⬇️دریافت باکیفیت https://b2n.ir/e95146 ▫️۳. این المعد لقطع دابر الظلمة ⬇️دریافت با کیفیت https://b2n.ir/n51227 ▫️۴. هشتگی برای نفوذ ⬇️دریافت با کیفیت https://b2n.ir/b44343 ▫️۵. از موج دروغها مسلح شده بود ⬇️دریافت باکیفیت https://b2n.ir/s99699 ▫️۶. ظهور داعش ⬇️دریافت باکیفیت https://b2n.ir/r82932 ▫️۷. آتشی از میان گیسوان ⬇️دریافت باکیفیت https://b2n.ir/z97441 ▫️۸. چگونه خواهید گذشت؟ ⬇️دریافت باکیفیت https://b2n.ir/u66036 ⬇️دریافت https://b2n.ir/q07419 ▫️۹. از خون جوانان وطن لاله دمیده ⬇️دریافت باکیفیت https://b2n.ir/x37460 ▫️۱۰. این گلهای در خون خفته ⬇️دریافت باکیفیت https://b2n.ir/n51869 ⬇️دریافت https://b2n.ir/b96886 🔹خانه‌ی طراحان انقلاب اسلامی 🏴به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
هدایت شده از ندای تهذیب
📚معرفی و دریافت «نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه» 🔖چگونگی تربیت طلبه­‌های موفق در مسیر علم و اخلاق از پرسش­‌های مدیران محترم مدارس علمیه است و بهترین شیوه­‌ی آموزش آن استفاده از تجربه مدیران موفق در تربیت طلبه­‌های ممتاز علوم دینی است. بنابراین الگوگیری از نقش تربیتی مدیران موفق در ابعاد اخلاقی، شناختی، عاطفی و رفتاری بهترین شیوه در کسب روش­‌های تربیتی است. در این راستا معاونت تهذیب حوزه‌­های علمیه با تدوین و نشر کتاب نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه به بیان این مهم پرداخته است. 📌این کتاب دارای 5 فصل با عناوین زیر می‌­باشد: 1- ابعاد معنوی - اخلاقی مدیران 2- ابعاد شناختی – معرفتی مدیران 3- ابعاد انگیزشی – عاطفی مدیران 4- ابعاد رفتاری مدیران 5- شمّه ای از زندگی مدیران موفّق. ✍️نویسنده: هادی حسین خانی نائینی 📤 دریافت فایل کتاب🔻 https://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/09/t-109.pdf 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
💢 فایل PDF کتب و آثار معاونت تهذیب حوزه های علمیه به صورت رایگان در اختیار طلاب قرار داده می شود 🔹 معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه فایل PDF همه آثار گذشته خود را به مرور منتشر خواهد کرد. 🔹 طلاب محترم علاقه مند به مطالعه آثار تهذیبی و تربیتی می توانند به صورت رایگان، فایل این آثار را دریافت نمایند.⬇️⬇️⬇️ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک خانم وسط اغتشاشات کشف حجاب کرده یک خانم چادری میاد و بهش امر به معروف میکنه 👈 واکنش این خانم را ببینید😳 📌 نشر آثار استاد رائفی پور بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1707147264Cb54b6c0cea
هدایت شده از خبرگزاری فارس
✅ دوره آموزش ارکان تربیت دینی 🔹مدت دوره: ۳۰ روز 🔸شروع دوره: ۹ آبان ‼️هزینه دوره : کاملا رایگان ( آفلاین ) 🔰این دوره دارای گواهی پایان دوره می باشد. 🔻🔻🔻 لینک ثبت نام در دوره : https://davatejahani.ir/eitaa/ 🔻🔻🔻 آیدی ادمین کانال در صورت بروز مشکل : @admin_channels 🔻🔻🔻 آدرس کانال دوره : https://eitaa.com/joinchat/828833905C2cfe78469f