مسعود پزشکیان:
من بارها گفتم من راهم راه مولی علیست.
حضرت امام رضا علیه السلام:
إنّ ممّن ینتحلُ مودّتنا أهلَ البیت، من هو أشدُّ فتنةً علی شیعتِنا من الدّجّال.
فقلتُ: بماذا؟
قال: بموالاتِ أعدائِنا و معاداةِ أولیائِنا. إنّه إذا کان کذلک، اختلطَ الحقُّ بالباطل و اشتبهَ الأمرُ فلم یُعرَف مؤمنٌ من منافقٍ"
همانا از کسانی که مدعی مودت ما اهل بیت هستند، کسی هست که در فتنهگری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است.
(راوی) گفتم: برای چه؟
(امام) فرمود:
بهخاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان.
چون چنین شد، حق با باطل آمیخته میشود و مؤمن از منافق بازشناخته نمیشود.
وسائل الشیعه (شیخ حر عاملی): ج۱۶، ص۱۷۹
پ.ن: ادعای فوق الذّکر یکی از میلیونها سندی که نشان میدهد چرا مولی علی علیهالسلام اول مظلوم عالم است...
@readandthink
12.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ چرا به #پزشکیان رای نمیدی؟!
📞 اجرای آزمایشی طرح #معاشرین با یک هموطن ترک زبان 🇮🇷
☎️ عزیزان آذری! یاعلی! بسم الله...
#جلیلی
#انتخابات
📲 به طلبه مدیا بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/657522961Cbd43c59a42
57.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نگاهی به دوگانه #پیشرفت و #توسعه
•رقابت هرگز بین #جلیلی و #پزشکیان نیست [00:00]
•ادبیات توسعه و انفعال [00:17]
•توسعه به چه معناست؟ (استاد میرباقری) [00:27]
•ادبیات پیشرفت و مقاومت [00:38]
•علت عدم استفاده از کلمه توسعه (آیت الله خامنه ای) [01:00]
•الزامات پذیرفتن توسعه غربی (استاد میرباقری) [01:18]
•در فرایند توسعه اقتدار حاکمیت باید به نهادهای بین المللی واگذار شود (حسن روحانی) [01:32]
•بزک کردن چهره آمریکا (آیت الله خامنهای) [01:49]
•تاریخچه توسعه بعد از انقلاب [02:41]
•خطبه مانور تجمل #هاشمی_رفسنجانی [03:37]
•تذکر شدید رهبری نسبت به تجملات مسئولین بعد از خطبه تجمل [04:23]
•توسعه در دولت #خاتمی [04:43]
•دلیل خروج #احمدی_نژاد از ریل انقلاب (استاد میرباقری) [05:00]
•اقتصاد تا کی به سیاست یارانه بدهد؟ (حسن روحانی) [05:22]
•انقلاب اسلامی رغیب تمدنی غرب #شهید_رئیسی [05:48]
•رییسی از قدرت به اقتصاد یارانه داد (استاد میرباقری) [06:07]
•علت نعره کشیدن های #ظریف در این روزها چیست؟ (استاد میرباقری) [06:40]
•تربیت هزار سرمایه دار برای اداره کشور (استاد میرباقری) [06:58]
•منظور دقیق پزشکیان از دعوا چیست؟ (استاد میرباقری) [07:34]
•چرا جریان های غربگرا خودشان عامل بحران هایی مثل #فیلترینگ و... هستند (استاد میرباقری) [08:08]
•امروز وقت انتخاب و #تشخیص_صحیح است. #دکتر_جلیلی [08:53]
#انتخابات
مرکز رسانه ای عهدیار
@Ahdiar_ir
مستند «زالو»، روایتی از پرونده کرسنت یکی از پیچیدهترین و بحثبرانگیزترین قراردادهای گازی ایران است که به دلیل مسائل متعدد مالی، حقوقی و سیاسی به یک مناقشه بزرگ تبدیل شده است.
مدت زمان: ۸۵ دقیقه
#جلیلی
#پزشکیان
#نه_به_دولت_سوم_روحانی
#بیداری_مدیا
#انتخاب_اصلح
مستند را در پیوند زیر تماشا کنید:
https://www.aparat.com/v/yhkh46a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رفتار مسعود پزشکیان، سوژه تحقیق دانشگاه MIT شد
نمیتوانم های پزشکیان بالاخره کار دست خودش و طرفداراش داد ..
#انتخابات
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
📌 این هم از لطف آقای پزشکیان به قرآن و نهج البلاغه
🔺 صراحتا خاک بر سر امتی که انتخابش تو باشی خواهد شد
🔺 یه کاری کرد قرآن غریب تر بشه
@royaejtemaee
📌 خستگی به تنم موند ۲
🖋 پایان رای گیری تو صندوق ما و
🔺 پزشکیان ۳۱۰ رای
🔺 جلیلی ۲۷۹ رای
🔺 باطله ۲۴ رای
🔺گم شده ۲ رای
😵💫 مبارک مردم فهیم ایران
😒 خدا می دونه از اولش هم فقط دلم برای بچه های فلسطینی می سوخت
😊 وگرنه ایرانی ها باید هزینه رشدشون رو بدن
@royaejtemaee
🖋 گزارش یک تجربه اجتماعی گران بها
☺️ این هفته بین دو انتخابات درگیر یه پروژه جذاب بودم
😊 حدود ۴۰۰۰ تماس و نمی دونم چند هزار تا پیامک با خانم های فعال مسجدی سراسر کشور
☺️ برای دعوت به جلب مشارکت محلی برای حضور در انتخابات
😊 و نکات بسیار جذاب از فعالیتهای آدم ها، گزارش های مشکلات منطقه شون و گزارش های تخلفات شدید دوستان آقای پزشکیان
🔺 ان شاء الله کارها بگذاره براتون می گم نقاط امید بخش و نقاط تاثر برانگیز (بیش تر اولی ها رو)
@royaejtemaee
♦️اینا رو یادتون باشه!
🔹ساعاتی پس از اتمام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری:
🔹بنزین سهمیه : 1500 تومان
بنزین آزاد : 3000 تومان
دلار : 60.000 تومان
مرغ :95.000 تومان
گوشت : 550.000 تومان
🔹نه قطعی برق داریم، نه کمبود بنزین، نه کمبود شیرخشک، نه کمبود انسولین، نه مرغ و نه گوشت و...
🔹دکتر پزشکیان اینطوری کشور رو تحویل گرفت، انشالله بعد از ۴سال شرمنده این مردم نشه البته اگه بدونه شرمندگی چیه
@royaejtemaee
🖋 تحلیلی مایه افتخار
🔺 از خواهر عزیزم دکتر صفورا سادات امین جواهری
🔺بعد از حرف های متنوع این روزها، خیلی این تحلیل زوجیت پایه روحم را نوازش کرد
@royaejtemaee
پدیده تحلیلهای پساانتخاباتی
از پایان شمارش آرا،
دقیقا از وقتی کلید در خانه را چرخاندم و هنوز آرا دقیق منتشر نشده بود، سناریوهای از پیش نوشته شده در تحلیلهای انتخاباتی و تبریکهای نامتعارف یکی پس از دیگری در فضای مجازی منتشر شدند.
ساعتها و روزهای اول طیف تحلیلهای زنجیرهای و تبریکهای عجیب و غریب واقعا فضای فعالان مردمی را مسموم و غبارآلود کرد. ما اما کشور روزهای سختیم، صبرمان زیاد است. بلاخره پس از گذشت چند روز و بمباران تحلیل و تبریکهای غیرمتعارف به منتخب دارای رای بیشتر و ... انسان میتواند فضا را بهتر ببیند و سریال تحلیلها را بهتر فهم کند.
از ماهیتشناسی این تحلیلهای سریالی و زنجیرهای در این مقطع زمانی عبور میکنم که نوشتنش ممکن است خود در تنور اختلافات مردمی هیزم بریزد. بلاخره اگر خدا میخواست ما را امت واحده خلق میکرد، نخواسته و ما هم ۷۲ ملتیم.
اما به علت مراجعات فراوان برای پاسخ به این تحلیلها، تحلیلهای موجود را دستهبندی کردم و به سه دستهی قابل فهم برای همه رسیدم تا بدانیم در مواجهه با تحلیلهای متفاوت چه کنیم.
دسته اول همان تحلیلهای سریالی و زنجیرهای است که اغلب از جانب جوانان صاحب برند و نام در فضای مجازی منتشر میشود. به شما توصیه میکنم این دست تحلیلها را فقط بخوانید و از اینکه این جوانان جویای نام دغدغههای ملی دارند، به آنان ببالید و برای موفقیتشان دعا کنید. هر زمان بی سر و تهی تحلیلهای این جوانان شما را متعجب کرد، کمی فاصله بگیرید و مجدد با همین نگاه افتخارآمیز به آنان نگاه کنید و اگر نقدی داشتید به آنان هدیه کنید.
دسته دوم عزیزان صاحب برندهای تبلیغاتی که نان خود را به برند خود گره زدهاند. حمایتهایی بابت درخشیدن در فضای مجازی از اردوهای مختلف دریافت کردهاند. این عزیزان در طوفانهای سیاسی نه میتوانند ساکت بمانند و نه میتوانند از خود نظر مستقلی داشته باشند، به هر حال نمک خوردهاند و نمکگیر شدهاند. بنابراین کمترین اعتنا را به تحلیلهای این دسته از عزیزان داشته باشید، اما آنها را طرد و سرزنش نکنید. به هر حال ما همه انسانیم و گره خوردن نان به حمایت را میفهمیم. از کنار این عزیزان به سلامت عبور کنید و فقط سرزنششان نکنید.
دسته سوم کسانی که حداقل به یکی از علوم مشرف شدهاند و مستقلاند. تحلیل این دسته از افراد ارزش اعتنا و توجه دارد. کسانی که به علمی مشرف شدهاند و مستقلاند، طرفدار هر طیفی باشند، احتمال اینکه رعایت انصاف داشته باشند، بیشتر است. آنان که سرد و گرم روزگار چشیدهاند، بالا و پایین مسیر انقلاب را حداقل در دو دهه اخیر دیدهاند، جویای نام نیستند، در ارائه تحلیل عجول و شتابزده نیستند، اتاق فکر مشترک ندارند، سریالی و زنجیرهای عمل نمیکنند، تحقیر نمیکنند، زیرپوستی فحش نمیدهند و هزار و یک ابزار نادرست و ضد انسجام و وفاق ملی را به کار نمیگیرند. به تحلیل این دسته از افراد بهتر و بیشتر و با خیال راحتتر میتوانید اعتنا کنید. منظور از اعتنا نه اینکه سربسته، صفر تا صدش را قبول کنید، ولی حداقل جای اعتنای جدی و فکر دارد.
پس به دسته اول افتخار کنید و برایشان آرزوی موفقیت کنید، از کنار دسته دوم به سلامت عبور کنید و درکشان کنید و فقط به تحلیلهای دسته سوم اعتنا کنید و بهش فکر کنید. اما، هیچ تحلیلی را سربسته و دربست نپذیرید، ما انسانهای معمولی در مقام تحلیل برابریم همانطور که در مقام اختیار. مقام تحلیل مقام اطاعت و تبعیت نیست، مقام فکر است و عبرت.
با نگاهی به سه دهه اخیر انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، واقعا بیش از اینکه نگران ذخایر ارضی و ... باشم، نگران اصلیترین سرمایه انقلابم، روابط انسانها. برچسبزنیهای نابهجا، نابخردانه، دور از انصاف آن هم نه به یک نفر و دو نفر، نه فقط به نامزدها، نه فقط به آن کسانی که نظر مخالف دارند، بلکه به آحاد مردم، مردم معمولی، به قومیتها، به اصناف و ... .
این زخمهای عاطفی، برچسبهای چند رنگ، به این راحتی ترمیم نمیشود، حتی اگر در لفافه و زیرپوستی باشد. بر این باورم که مردم ایران، شعور سیاسی دارند. به شعور سیاسی مردم توهین نکنیم حتی اگر در تشخیص مصداق با هم متفاوتیم. ماجرای قومیت و صنف و حتی خواص کمخاصیت را با دلسنگی تحلیل نکنیم، ما همه اعضای یک پیکریم، هرچند با هم متفاوتیم و هرچند با هم در اختلافیم. اگر جوری تحلیل ارائه دهیم که پیکر واحدمان فروبپاشد، دیگر هیچ چیز باقی نمیماند.
من به عنوان پژوهشگر علوم اجتماعی، بیش از هر چیز نگران خُلق شکافساز و رویههای خود سوژه برترپندار_ دیگران ابژه آلودهپندار و شکافهای و خطکشیهای بی سر و ته هستم. نیز به عنوان کسی که به جنسیت و حوزه زنان بها میدهم رسالت خودم میدانم پس از انتخابات از موضع حیات زنانه بهدنبال راهکاری برای ترمیم شکافها و ریشهکن کردن سرچشمههای آن بگردم.
@BanooAmin
به توده مردم تکیه کنید
حضرت آقا | ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
فرمود: وَ اِنَّما عِمادُ الدّینِ وَ جِماعُ المُسلِمینَ وَ العُدَّةُ لِلاَعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّة.
📗 «عِمادُ الدّین» یعنی تکیهگاه دین.
شما جامعهی اسلامی هستید؛ امیرالمؤمنین [این را] به ملّت خودش میفرماید، خطاب به ما هم هست. خیلی خب، جامعه اسلامی هستید، تکیهگاه اسلامتان امّتند، بدنه مردمند.
📗 «جِماعُ المُسلِمین» یعنی آن بدنه اصلی جامعه، بدنه اصلی این اجتماع مسلمانی.
📗 وَ العُدَّةُ لِلاَعداء؛ «عُدَّة» یعنی ذخیره روز مبادا؛ آن چیزی که نگه میداریم برای روز مبادا. وَ العُدَّةُ لِلاَعداء؛ این ذخیرهی در مقابل دشمن، چه کسانی هستند؟
📗 اَلعامَّةُ مِنَ الاُمَّة؛ یعنی توده مردم.
📎 من یک وقتی چند سال قبل از این، یک تکّههایی از این نامه را برای مسئولین مطرح کردم که آنجا حضرت مقایسه میکند بین خاصّه و عامّه؛ «خاصّه» یعنی نور چشمیها، «عامّه» یعنی توده مردم. بیانات عجیبی دربارهی خاصّه ذکر میکند، بیانات عجیبی درباره عامّه ــ توده مردم ــ ذکر میکند.
تکیه حضرت به این است که به #تودهی_مردم تکیه کنید. وقتی یک رئیسجمهوری با توده مردم اُنس میگیرد، حرف میزند، کار میکند، میرود در دل مردم، یک عدّهای از آنجا بلند میشوند میگویند «این پوپولیسم است»! اهانت میکنند. نه، این مردمداری است؛ این نشان گرفتن نقطهی اصلی است.
توده مردم همهکارهاند. البتّه کیفیّت کار کردن با تودهی مردم یک #هنر بزرگی است؛ آن به جای خود محفوظ.
@royaejtemaee
🖋 استفاده عالمانه
🔺 در این گفتگو، آقا بخشی از یکی از خطبه های امیر المومنین در اهمیت مردم داری رو بیان کردن
پ.ن : این عبارت رو بارها در مناظرات شنیدیم. می تونیم استفاده کارشناسانه رو اینجا ببینیم
@royaejtemaee
رؤیای اجتماعی ما / الف.برومند
♦️اینا رو یادتون باشه! 🔹ساعاتی پس از اتمام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری: 🔹بنزین سهمیه
🖋 پاسخ یک دوست
سلام خانم برومند جانم
در کانال قیمت زده بودید
ما که گوشت دولتی میخریم کیلویی حدود ۳۰۰ حالا یا ۲۷۰ یا ۳۰۰
کیلویی ۵۰۰ گوشت داخلی شاید باشه که خبر ندارم
مرغ هم ما ران خریده بودیم ۵۹
اینا زمان دولت شهید رئیسی انجام شد وگرنه خیلی ها گوشت نمی تونستند بخرند
پ.ن : حقیقت اینه که فحوای کلام مدنظر بود که الحمدلله درباره اش اشتراک نظر داریم.
@royaejtemaee
در دفاع از بحث خلاقانه و رو به جلو حجه الاسلام و المسلمین عليرضا پناهیان در محرم 1403
📝 حسین مهدیزاده
موضوع سخنرانی اصلی حجه الاسلام و المسلمین پناهیان محرم 1403 که در دانشگاه امام صادق برگزار میشود، انحطاط متحجرانه؛ انعطاف پذیری متفکرانه است.
ایشان در این سخنرانی، تحجر را در مقابل شرح صدر و شرح صدر را به رشد اختیار و تشخیص و انتخاب تعریف میکنند و به دنبال آن هستند تا این تصویر درست حکمرانی ولایی که در نقابل حکمرانی استیلایی است را ترسیم کنند؛ حکمرانی که میخواهد جامعه ای تشکیل یافته از انسان رشید را سرپرستی کند.
چنین بحث رو با جلویی در باب ولایت، با ادبیات فرهنگی و گریزان از مفهوم زدگی که روش خطابه استاد پناهیان است، میتواند مورد بازخوانی نهاد حوزه و تبلیغ قرار بگیرد و به رشد منبرهای اعتقادی و ولایی با ادبیات و فناوری های فرهنگی جدیدتر کمک کند.
⚠️ نکته: ظاهرا در فضای مجازی و با توجه به عنوان این بحث، سوء تفاهم هایی پیش آمده است که این موضوع اشاره ای به نزاع های انتخاباتی دور اول بین جریان انقلابی دارد. تا به اینجای کار که تا شب 4ام این بحث منتشر شده است، به نظر میرسد که علت انتخاب این موضوع، با چنین سوگیری نبوده، بلکه به دنبال اصلاح تصویر جامعه و انسان دینی، در ذهن غیرمتدینین است.
🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 شعرخوانی رهبر انقلاب درباره گفتگوی حضرت زینب عليهاالسلام و امام حسین عليه السلام در روز عاشورا
🏴 #بعثت_خون
💻 Farsi.Khamenei.ir
69.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین مهدی زاده در اولین شب مراسم سوگواری هیئت هنر و رسانه قم
🔻هیئت هنر و رسانه قم
https://eitaa.com/joinchat/2614755517Cf998055202