eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.1هزار ویدیو
257 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
و ؛ رفیق دزد و شریک قافله! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸نحله های تند و تکفیری در جهان اسلام به ظاهر در قالب مذاهب متکثر تجلی کرده که گاه مقابل هم صف آرایی می کنند اما بازکاوی پشت پرده ماجرا، حقایق تلخی را به دست می‌دهد. به عنوان نمونه، نحله برائتی/تکفیری موسوم به شیعه انگلیسی ظاهرا خود را پیشران هویت اندیشی شیعی و مقابل سنیان معرفی می کند و از آن سو سلفی ها و خاصه وهابیت سعودی نیز دشمنی با تشیع را در اولویت خود قرار داده اند که طبعا جریان های هویت اندیش شیعی باید دشمن درجه یک شان محسوب شوند. به عبارت دیگر، در ظاهر، جریان«شیعه انگلیسی» و «وهابیت» با هم اختلافات بسیار زیادی دارند و از قضا هر دو خود را برداشت حقیقی در مذهب خود می دانند و گویا در تعارض کامل با هم دیگر هستند امَّا وقتی عمیق به این دو جریان نگاه کنیم ، آنها را دارای شباهت های بسیار زیادی باهم می بینیم! 1- هر دو خود را حق می دانند و دیگران را باطل می شمارند. 2-اظهار بر بعضی از ظواهر مشکوک؛ وهابیت توسل را اساسا شرک می شمرد و «شیعه انگلیسی» بر نوع خاصی از عزاداری(قمه زنی) که ریشه عمیق در سنت ائمه اطهار ندارد ، دارند. 3-برداشت سلیقه ای از روایات ؛ ما روایات بسیار مختلفی از حضرت رسول و ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین داریم که هر دو گروه مذکور با پیش فرض قرار دادن مدعیات خود بسیاری از روایات را از گردونه خارج می کنند.(مثل روایات کمک به مسلمین و مومنین ، روایات باب تقیه ، روایات باب کتمان و ...) 4- دین مجموعه کاملی از دستورات و اعتقادات است و تاکید بی جا بر حفظ برخی از آنها و کنار گذاشتن برخی دیگر مصداق واقعی«نومن ببعض و نکفر ببعض» است. حال اگر دسته ای بر حفظ ارتباط قلبی با امام معصوم تاکید کنند و دیگر دستورات دین مثل نماز و جهاد و .. را کنار بگذارند مصداق همین آیه شریفه می شوند ، همچنین اگر کسی از اهل سنت صرفا دین را در نماز و قرائت قرآن بداند دقیقا مصداق همان آیه شریفه است. 5-کم رنگ جلوه دادن وجه عقلانی دین و تاکید بر تعبد بسیار زیاد. این دو فرقه به مانند مسیحیَّت تحریف شده اصرار دارند برای دیندار واقعی شدن باید عقل را کنار بگذاری و صرفا ایمان بیاوری! 6- صلح با صهیونیست ها و دشمنی با برادران دینی! ؛ هر دو گروه ظاهرا هیچ عدواتی با صهیونیست ها ندارند و اولویت خودشان را تکفیر دیگر مومنین و مسلمین بر می شمرند! 7- حمایت دول استعماری از آنها ؛ انگلیس که سابقه بسیار ننگین در استعمار و چپاول ملت های مسلمان دارد از قضا از طرفداران پر و پا قرص این دو فرقه به شمار می رود! جالب نیست که دولت خبیث و مکَّار انگلیس در لندن برای هر دو فرقه اجازه احداث مرکز اسلامی مجلَّل را داده است؟! 8-جدید الاحداث بودن ؛ هر دو گروه سابقه تاریخی روشنی ندارند و حتی می توان گفت این تفکرات بسیار جدید است. هم در تاریخ تشیع و هم در تاریخ اهل سنت ، تفکِّر تکفیری که فقط خود را بر حق بداند و صرفا اصرار بر برخی از امور دینی داشته باشد و دیگر فرق را گمراه و کافر بشمرد مسبوق به سابقه نیست و این از نکات بسیار مهم و قابل تامُّل است. 9- اصرار بر کریه جلوه دادن دین ! هر دو گروه گویی اصرار دارند ، دین و امور دینی را کریه المنظر نشان دهند! قمه زنی آیا مصداق ایجاد تشئِّم در ببینندگان نیست! برخورد های خشک وهابیت هم نمونه ای از یک برداشت کریه المنظر از دین نیست؟! راستی آیا هر دو فرقه برای نزدیک نشدن غیر مسلمانان به دین واقعی کمر همَّت بسته اند؟ 10- در دین آنها کمک به برادران دینی خیلی جایی ندارد! مردم مظلوم فلسطین ، یمن ، لبنان ، کشمیر و اقصی نقاط جهان حتی سیل زدگان داخل کشور ، هیچ گاه توجه آنها را به خود جلب نکرده و نخواسته اند به آنها کمک مالی و جانی کنند! 11- هر دو فرقه اصرار بر انشقاق اتحاد مسلمین دارند ؛ اصرار دارند با معیار های خود ساخته دسته عظیمی از مسلمین را از دایره اسلام و ایمان خارج کنند و خود دایه دار اسلام و ایمان واقعی بر شمرند! 12- کمر همَّت برای تضعیف حکومت دینی! هر دو فرقه با دلایل خود اصرار دارند حکومتی که مبنای آن اجرای دستورات دینی باشد نباید شکل بگیرد! جالب این جاست که وقتی قرار است «قمه زنی» یا «شرک بودن توسل» را اثبات کنند به ضعیف ترین ادله حتی ادله ضعیف عرفی تمسَّک می کنند ولی ادله عقلی و نقلی اثبات حکومت دینی را به راحتی کنار می گذارند! 13- هر دو فرقه اسلام را ناکار آمد بر می شمرند و قائل به «سکولاریزم دینی» هستند. هر چند در ظاهر از گفتن چنین حرفی ابا دارند ، امَّا نتیجه عملی رفتار و کردارشان این است. اینکه همه چیز را بخواهی با رابطه باطنی حل کنیم و بسیاری از روایات مختلف دینی که از ائمه معصومین(ع) رسیده است را کنار بگذاریم آیا مصداق کامل «سکولاریزم دینی» نیست! جعفر بحرینی @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدیو / سیدمحمدجواد #علوی_بروجردی: تاریخ را نفی نکنیم! مسلمین در ایران #کتابسوزی کرده اند! اما این کار #عمر بوده است! پرسش‌های کلیدی پیرامون این سخنان جنجالی را در روزنه بخوانید👇 @rozaneebefarda
روزنه
🎥ویدیو / سیدمحمدجواد #علوی_بروجردی: تاریخ را نفی نکنیم! مسلمین در ایران #کتابسوزی کرده اند! اما این
اظهارات عجیب یکی از اعضای ارشد پیرامون تاریخ ورود اسلام به و چند پرسش کلیدی! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸جناب آقای علوی در توجیه تجلیل خود از ، منتقدان خود را به پیروی از اندیشه های خلیفه دوم متهم کرده https://eitaa.com/rozaneebefarda/2132 حال آنکه؛ 🔸منتقدان ایشان معتقدند که وی نباید بدون تمسک به ادله روشن و مستند، آموزه‌های تقلیدی را بازتکرار کند که محصول القائات عصر سیاه پهلوی و نوعا تولیدات و جعلیات تاریخ نگاران اجاره ای استعمار و استبداد همچون پورداوود، کسروی، زرین کوب و غیره بوده است! 🔹آیا ایشان توانایی بازخوانی متون کتیبه های عصر باستان ایران را دارند که توانسته به متن منسوب به کورش دست یابد و بعد از آن به جمع حامیان آن بپیوند!؟ یا اظهارنظر وی حاصل تقلید از دیگرانی است بعد از گذشت چند دهه، هنوز نتوانسته اند تصویر روشنی از مدعاهای مبهم خود ارائه دهند!!؟ 🔸مگر نه این است که فقهای شیعه در قرون متمادی، پیش از هر اظهارنظر علمی، ابتدا جهات سندی و صدوری روایات شریفه منسوب به اهل البیت علیهم السلام را بررسی می کرده اند؟! حال چه شده کسانی که داعیه دار فقاهت و اجتهاد اند و طبعا در بررسی کلمات نورانی اولیاء دین آنهمه سختگیر اند، گزاره‌های مشکوک و مردد و بعضا مخدوش تاریخ ایران باستان همچون وحی منزل تلقی شده و بدون بررسی علمی، مورد تایید و تجلیل قرار گرفته است!؟ 🔹ماجرای کتابسوزی در ایران که در این حجم و با این تفاصیل، تنها در منابع تاریخی متأخر ذکر شده، از جمله بافته های امثال در کتاب است که وی با تاثیر پذیری از فضای اسلام ستیزی و ایران گرایی ضداسلامی حاکم به فضای اساتید خود در سن ۲۹ سالگی اش بعنوان پایان نامه به قلم آورده و بعد از مواجهه با نقدهای عمیق و عالمانه ، که اکنون در قالب کتاب قابل دسترسی است، در عقب نشینی آشکار، از آن دست برداشت و با نگارش کتاب تلاش کرد در صدد جبران آن برآید! 🔻حال چه شده که یک چهره حوزوی بعد از گذشت پنج دهه، همان شبهات قدیمی را با ادبیاتی آخوندی، بازتکرار می کند و موجبات دست افشانی در داخل و خارج فراهم می گردد! 🔻آیا جناب ایشان و اصحاب و اطرافیان پرتعداد شان کتاب خدمات متقابل را نخوانده اند و از توطئه دوقطبی سازی کاذب بین ایران و اسلام، بی خبرند یا ماجرا ابعاد عمیق تر و پیچیده تری دارد؟! تحولات آینده همه چیز را روشن تر خواهد کرد... @rozaneebefarda
💥نیمه مهم راه اندازی کانال های نامرئی پوششی جهت حمایت از برخی مجموعه‌ها و جریان‌های خاص حوزوی با ادبیات شبه انقلابی! فعلا برای معرفی مصادیق و اسامی، کمی زمان لازم است اما به زودی این طیف زیر قرار خواهند گرفت! @rozaneebefarda
🔻دست افشانی شبکه ضدانقلاب از اظهارات جنجالی جناب آقای (از مؤسسین ) پیرامون ماجرای ورود اسلام به ایران 🔹شبکه مزبور و است! 🔸این مسأله شدیدا قابل تأمل و تردید است که برخی چهره‌های حوزوی شیعی با چه انگیزه‌ای برای رسانه‌های معاند و منسوب به دشمنان کینه توز مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) خوراک تهیه می‌کنند و علی‌رغم اطلاع از ناخشنودی حوزویان به این رویه، تا کنون از اعلام برائت از این رسانه‌ها و مرزبندی با اربابان کودک کش و مرتجع آنان نیز استنکاف ورزیده‌اند. 🔸گذشته از سوءاستفاده معاندین، مضمون دیدگاه مطرح شده نیز از حیث تاریخی به شدت قابل نقد و مناقشه برانگیز است. چه اینکه ایشان به بازتکرار تحلیل های انحرافی امثال پرداخته که پنجاه سال پیش شهید مطهری به این سنخ مجعولات تاریخی، پاسخ گفته اند. @rozaneebefarda
تئوری پردازان حوزوی همگرا با دولت اعتدال 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸دولت اعتدال در سراشیبی پایان کار خود، کارنامه قابل دفاعی ندارد؛ از عرصه اقتصادی گرفته تا عرصه فرهنگی و سیاسی! با وجود برخورداری از بنگاه‌های رسانه‌ای اجازه‌ای بزرگ، حامیان دوآتشه دولت نتوانسته اند، دستاورد خاصی برای دوره حکمرانی خود برشمارند. آنان اکنون با مزرعه سوخته ای به نام برجام مواجهند که موج سازی های کاذب رسانه‌ای که گاه بسی سطحی و سخیف و دروغین است مانند نتوانسته‌اند مفاسد امثال را لاپوشانی کنند. 🔹علی رغم نهی صریح مقام معظم رهبری مبنی بر عدم مذاکره مجدد با شیطان بزرگ، بزک کردن آمریکا و تجویز مذاکره پوچ هنوز بعنوان راهبرد رسانه‌ای جریان حامیان دولت دنبال می‌شود و این معنای بدی دارد که جای شرحش نیست!! 🔹ماجرای دولت اعتدال را مردم ایران (اعم از جامعه رآی دهندگان و یا مخالفان روحانی) بهتر از هرکسی میدانند و نیاز به تکرار مکررات نیست اما توجه به این نکته مهم است که در حوزه مقدسه قم چه نهادها و جریان‌ها و چهره‌هایی ازابتدا تا کنون، در جرگه حامیان دوآتشه دولت بوده اند؟؟ 🔻شناخت حامیان حوزوی دولت روحانی زمینه ساز پیشگیری از عدم هزینه کرد و قربانی کردن حیثیت تاریخی و جایگاه اجتماعی حوزه علمیه در طرفداری از دولتی ناموفق و غیرهمسو با منویات ولی فقیه، خواهد بود. 🔻حتمن مردم نجیب و هوشمند و متدین ایران عزیز دوست ندارند که طیف هایی از حوزویان را در جایگاه تئوریسین و توجیه گر سیاست‌های نادرست و اقدامات نافرجام دولت اعتدال مشاهده کنند که اگر چنین شود بدبینی توده مردم را به دنبال خواهد داشت که حتمن هیچ کس از عقلای حوزه، راضی به آن نیست. 🔻 در میان مجموعه های متکثر حوزوی تعداد معدودی را سراغ داریم که در جهتگیری و سیاستگذاری، همگرا با دولت فعلی قلمداد شوند ولی همین تعداد هم پذیرفته نیست. 🔻دفتر تبلیغات قم، یکی از مجموعه‌های فعال و فراگیر حوزوی است که بیشترین حجم بودجه دولتی را از میان همه مراکز حوزوی دریافت میکند و از یک سو گستره فعالیت‌هایش از خدمات تا اقتصاد تا فرهنگ و تبلیغ و پژوهش و آموزش عالی را شامل می شود و این مسئله موجب شده که اکنون نه فقط مرکزی برای ساماندهی امر تبلیغ دین که به صورت یک کارتل بزرگ درآید! 🔻اکنون با ورود به دهه پنجم جمهوری اسلامی و قرار گرفتن در آستانه ، مطالعه دقیق رویکردها و کارنامه این تشکیلات عریض و طویل، امری ضروری است. 🔻گرچه نمیتوان و نباید همه فعالان و زیرمجموعه های دفتر را با یک نگاه قضاوت کرد اما به نظر می رسد در دوران استقرار دولت اعتدال، رویکرد دفتر تبلیغات بیش از هر زمان دیگری به دولت نزدیک شده و شائبه تبدیل این مجموعه تحت امر رهبری به بنگاه تئوری‌پردازی یک جریان سیاسی خاص بسیار قوت گرفته است. گذشته از جهتگیری سیاسی هماهنگ ریاست محترم هیئت امنای دفتر با مرحوم و گذشته از نسبت برادری ریاست محترم دفتر تبلیغات با رئیس دفتر آقای حسن روحانی، و گذشته از حمایت صریح جناب آقای احمد واعظی از ریاست جمهوری وی در سال ۹۶ و فارغ از حضور جناب آقای صالحی از چهره‌های مؤثر دفتر در پست وزارت فرهنگ، که از پیوندهای سیاسی مؤثرین دفتر با دولت اعتدال حکایت دارد، تولید برخی آثار مرتبط با پروژه‌های سیاسی دولت در این شرایط حساس، بیش از هرچیز به احتمال تلاش برخی افراد برای استخدام دفتر تبلیغات در جهت های مد نظر دولت، دامن زده است. به عنوان نمونه، استقبال یک فعال فتنه از انجام پروژه فقهی مرتبط با حضور زنان در ورزشگاه‌ها به سفارش مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، بسیار قابل تأمل و پیگیری است! 🔶پی افزود جایگاه و اعتبار و احترام بدنه خدوم و طیف گسترده‌ای از پژوهشگران و استادان همکار با دفتر و برخی از چهره‌های متعهد و فاضل عضو هیات امنا و حجم انبوه خروجی‌های کاربردی و خدمات ارجمند این مجموعه، بر هیچ محقق منصفی پوشیده نیست و نباید نادیده گرفته شود اما مطالعه جهتگیری سیاسی و فکری دفتر تبلیغات که توسط عده‌ای معدود ریل گذاری می شود محل شبهه و مطالبه و پرسشگری است که گرچه در این مرحله هیچ قضاوت قطعی در مورد آن نشده است اما وقت پرسشگری در این امور فرا رسیده است و چه بهتر که متولیان امر در پیشقدم شوند و بیش از این، از طفره نروند. @rozaneebefarda
فرافکنی و رد گم کنی به سبک اعتدالگرا! 💥اعجاب‌آور @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸مسیح مهاجری اخیرا در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی چنین نوشته است: 🔻باید کنیم که امروز جریان‌هایی در حوزه‌های علمیه و کلیت روحانیت کرده‌اند که برای آنها خط مشی تعیین می‌کنند و آنها را به اموری سرگرم می‌کنند که در تضاد با جایگاه معنوی و هدایتگرانه‌شان است. 🔻ویژگی اصلی روحانیت که در طول تاریخ موجب ماندگاری و موفقیت این نهاد هدایتگر شد، آن بود. با پیروزی انقلاب اسلامی انتظار این بود که استقلال روحانیت تقویت شود ولی متاسفانه نه‌تنها چنین نشد بلکه جریان‌های قدرت‌طلب به‌تدریج شرایطی را فراهم ساختند که این ویژگی بسیار مهم از روحانیت گرفته شده است. 🔻بعضی حضرات روحانی با مشاهده تعارفات و ظاهرسازی‌ها و ارائه بعضی امتیازات بی‌ارزش، تصور می‌کنند این ظاهرسازان واقعاً خیرخواه آنها و روحانیت هستند و بدون آنکه از برنامه‌های پشت پرده آنها خبر داشته باشند،‌ تسلیم نقشه‌هایشان می‌شوند و در زمین تعیین شده توسط آنها نقش بازی می‌کنند. این رفتار، از یکطرف با استقلال روحانیت منافات دارد و از طرف دیگر، صداقت و عدالت در عملکردها را از روحانیین سلب می‌کند. بدین ترتیب است که روحانیت ناچار است تاوان عملکرد خلاف دیگران را بدهد و شاهد بی‌اعتبار شدن تدریجی این نهاد کهن معنوی و هدایتگر باشد. 🔻ریشه اختلافات رو به گسترش در حوزه علمیه، ،‌ و اسلامی را باید در نفوذ همین جریان‌های مرموز در نهاد روحانیت جستجو کرد. دقیقاً همین ضعف‌ها هستند که زمینه را برای میدان‌دار شدن عناصر بیگانه از دین برای آموختن دین‌داری به مردم فراهم می‌سازند و روحانیت را از صحنه خارج می‌کنند. بزرگان روحانیت این خطر را کوچک نشمارند. 🔻اکنون زمان آغاز حرکت اصلاحی روحانیت است. این حرکت را خود روحانیت باید آغاز کند تا استقلال خود را بازیابد، ریشه تفکر افراطی را بخشکاند و برای تامین عدالت همه‌جانبه در جامعه دست بکار شود. فقط با این حرکت اصلاحی است که روحانیت می‌تواند هویت اسلامی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را حفظ کند، کاری که وظیفه حتمی امروز روحانیت است. 🔶حاشیه‌های روزنه جناب آقای مهاجری از روحانیون سیاسی اعتدالگرا است که از او بعنوان یکی از مریدان سنتی مرحوم یاد می شود که از دهه شصت تا کنون، به مراد سیاسی خویش وفادار مانده و همیشه خرده جریان منسوب به هاشمی برای او یک خط قرمز بوده است! ایشان که از دوستان دیرینه جناب آقای نیز محسوب می شود، در سالهای اخیر تلاش کرده روزنامه جمهوری را به بنگاه تئوری‌پردازی برای جریان سیاسی محبوب خود تبدیل کند و با همان عینک به روایت تحولات حوزوی نیز بپردازد. جهت توجه ایشان باید عرض کرد که در حوزه قطعا دست های نامرئی ناپاک وجود دارد که به دنبال اختلاف افکنی و افتراق و تشنج و تشتت است و خطر نفوذیها در حوزه که به تعبیر تاریخی امام عزیز در منشور روحانیّت نتیجه طرح های استعماری است، کاملا جدی و خطیر است اما؛ امروز کدام جریان ها هر روز یک سناریو برای تشنج در حوزه خلق می کنند؟! کدام گوش های نامحرم اسرار حوزوی را استراق سمع می کنند و کدام قلم های مرموز و شاید مزدور، محرمانه‌های محترمانه حوزه را در بوق و کرنا می کنند و گسل های اختلافات طلبگی را فعال می سازند؟ چه کسانی تلاش دارند که با ایجاد برچسب حوزه حکومتی و آخوند حکومتی، بزرگان و بدنه متعهد و خدوم روحانیت را از نظام و ولایت فقیه جدا کنند و در عین حال از دل حوزه برای جریان های سیاسی موسمی خویش یارگیری نمایند؟ کدام جریان سیاسی است که تلاش کرد برخی نهادهای اصیل حوزوی را به کانون تولید آنتی تز انقلاب اسلامی تبدیل کند و بجای پیگیری منویات امام عزیز و رهبری معظم، به ترویج برخی چهره‌های زاویه دار با ولایت همت گمارد و بیت المال مسلمین را صرف تولید کتاب های شبه علمی به نام فلان آقا نمود؟ امروز حوزویان زمان آگاه چه تصویری از دوستان دیروز و امروز شما دارند؟! کسانی چون شیخ قدرت علیخانی، مهدی کروبی، سروش محلاتی، مرتضوی و ده ها شیخ اعتدالگرای دیگر امروز واقعا نماد استقلال و اخلاق و میانه روی و حفظ اصالت های حوزوی و ارزشهای نظام اسلامی آند یا ماجرا برعکس است؟ آیا امروز کسانی چون اعضای گروهک غیرقانونی مجمع محققین و برخی سران تشکل موسوم به در شعار ، صداقت دارند؟ هرچند امثال آقای همیشه دست پیش میگیرند و با اعتماد به نفسی کاذب، فلش را به جهات انحرافی نشانه میرود اما اینبار باید عرض شود که از قضای روزگار دم خروس از زیر قبای برخی نزدیکان فکری و سیاسی ایشان بیرون زده است! و لذا متن بیانات ایشان قبل از آنکه بر دیگران قابل تطبیق باشد، اطرافیان ایشان را در مظان اتهام قرار داده است! @rozaneebefarda
بازی با ارزش ها برای انحراف افکار عمومی و کسب چند رأی کثیف! 💥اختصاصی/پست ویژه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸به گل نشستن کشتی شکسته موجب شده که کشتی بانان اعتدالگرا و اصلاح‌طلب ش در آستانه قرار گیرند! 🔹آنان چاره را در بازی با ارزش ها دیده اند تا آستانه حساسیت جامعه ایرانی را تحریک کنند و زمینه انحراف و فریب افکار عمومی را فراهم سازند. تا کسی از نابسامانی معیشت و اشتغال و تورم و مسکن و مفاسد اقتصادی و فرهنگ و.... چیزی نپرسد! 🔸مطرح کردن موضوعاتی چون؛ ، ، ، ، ، ترویج بی حد و مرز زن و مرد خصوصا در طرح ، ، ، ، ، ، همه در پروژه بازی با ارزشها برای فریب افکار عمومی و پیشگیری از و نیز زمینه سازی برای طراحی عملیات روانی جهت جلب آراء طیف های خاصی از جامعه ایرانی است. 🔹در بی صداقتی اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان همین بس که؛ 🔻وقتی بانوان ناهی از منکر کتک خوردند دم بر نیاوردند 🔻وقتی چهره شاخص اصلاح‌طلب به سان گاوچران های وحشی آمریکایی زنش را آبکش کرد، هیچ نگفتند 🔻وقتی زنان ایرانی در خارج از مرزهای ایران مورد تهتک و تعرض مأمورین یک کشور عقب افتاده قرار گرفتند، صدای شان درنیامد 🔻وقتی سعودی‌های بزدل و متعصب و کافرکیش به نوجوانان ایرانی تعرض کردند، لال شدند 🔻وقتی دروغ های شان در موضوعات مختلف (همچون ، ، و....) افشا شد، به روی خودشان نیاوردند و تغییر رویه ندادند! 🔻وقتی کارگران هفت تپه دادشان به آسمان بلند شد یا کارگران در اثر بی کفایتی و بدقولی مسوولین اجرایی، نان شان آجر شد و بخاطر یک اعتراض ساده کتک خوردند، خم به ابرو نیاوردند 🔻وقتی که توافق‌های پوچ و خیالی شان برباد رفت، حسرت یک عذرخواهی ساده را نیز بر دل ملت گذاشتند... 🔹طبیعی است آنان که کارنامه و برنامه‌ای در سیاست ایران ندارند، باید به جنگ روانی روی آورند اما افسوس که ارزشهای دینی و ملی قربانی قدرت‌طلبی یک عده معدود قرار گرفته و خدا می‌داند این بازی کثیف، تا کجا ادامه خواهد یافت؟! ۹۸/۶/۲۹ @rozaneebefarda
💥ساعت ۲۰ :۲۰ سه شنبه ۲۶ شهریورماه شبکه ۳ سیما 🔻تصویر #دوچرخه_سواری #زن_بی_حجاب‌ به بهانه بازگشایی مدارس 🔻برنامه مشق احسان لطفا اعتراض نمایید تماس یا پیامک به صداو سیما 30000162 🔸همراهی هرچند ناخواسته صدا و سیما با پروژه‌های از پیش طراحی شده معاندین خارجی و سیاست بازان داخلی، موجب تأسف و تعجب است. @rozaneebefarda
💥پژوهش فقهی پژوهشگاه #دفتر_تبلیغات به سفارش مرکز بررسی‌های استراتژیک #ریاست_جمهوری، با موضوع تجویز #حضور_زنان_در_ورزشگاه‌ها #بدون_شرح @rozaneebefarda
💥 بخشی از پازل جریان مقابل حوزه انقلابی 🔻 پیش‌تر گفته شد #فرید_مدرسی کوچکترین تکه این ماموریت است. ❓ چه کسانی گمارده (پادوی) فرید مدرسی هستند و اخبار خاص و محرمانه را برای وی مخابره می‌کنند؟! (مناهج) @Manahejj @rozaneebefarda
💥عکس نامتعارف پشت سر مهمان در برنامه مشق احسان، اصلاح شد! توجه مسئولان شبکه به تذکرات مشفقانه دلسوزان، قابل تقدیر است. @rozaneebefarda
ریاست فعلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیه‌ای، از خداحافظی خود با این جایگاه خبر داد ایشان در تولید علم و کادرسازی در حوزه متمرکز خواهند شد @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔻بیانیه خداحافظی آیت الله اراکی از مجمع: 🔹به فضل الهی جهان اسلام پس از گذراندن دوران طولانی و سیاه ظلم و استعمار غرب و تحمل جنایت‌های آمریکا و اسرائیل و حکام مستبد دنباله‌رو آنان، امروز در پرتو انقلاب نورانی حضرت امام خمینی (ره) و مردم آزاده ایران اسلامی و تدبیر و حکمت خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای (متع الله المسلمین بطول بقائه الشریف) وارد مرحله‌ای جدید از تحولات شده است و نتیجه این نور، بوجود آمدن محور مقتدر مقاومت است. 🔸این جبهه با پشت سر گذاردن تجارب ارزنده در مواجهه با غرب و استکبار، امروز روح عزت و هویت را در کالبد مسلمانان دمیده است. بی‌شک از مهم‌ترین علل موجده چنین پدیده‌ای حمایت‌ها و توصیه‌های رهبران حکیم انقلاب اسلامی به مسلمین جهان است که در صدر این توصیه‌‌ها و تدبیرها دعوت به توحید کلمه است. 🔹مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای جامه عمل پوشاندن به همین مهم تشکیل شد و با حمایت‌های رهبر حکیم انقلاب و مدیریت علمای کرام، نقش برجسته و تعیین کننده‌ای در وحدت اقوام و مذاهب اسلامی در دو عرصه داخلی و خارجی داشته امروز بحمدلله قاطبه امت اسلامی مساله وحدت را بصورت یک‌ گفتمان غالبی پذیرفته است. 🔸اکنون و پس از حضور چند ساله اینجانب در سمت دبیر کلی این مجمع مبارک و با قدردانی و سپاس بی‌پایان از اعتماد رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت امام‌خامنه‌ای حفظه‌الله‌تعالی به این کمترین، عزم آن دارم که با توجه به ضرورت تمرکز در مساله تولید علم و خدمت در حوزه‌های علمیه به منظور ایفا کردن هر چه بهتر نقش این نهاد مبارک در رسیدن به تمدن نوین اسلامی و همچنین ضرورت مساله کادرسازی برای انقلاب بزرگ اسلامی، در حوزه‌ مقدسه قم متمحض شده و به پژوهش و درس و بحث بپردازم. 🔹ان‌شاءالله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز با تدبیر و حمایت رهبر انقلاب اسلامی و ورود نیروهای مومن، عالم، انقلابی و تازه‌نفس با سرعت بیشتری به سوی نقاط آرمانی تصویر شده حرکت خواهد کرد و بنده نیز تجربه ناچیز خویش را در طبق اخلاص تقدیم برادران عزیز در آن مجمع خواهم کرد. 🔸از خداوند منان سلامتی وطول عمر مقام معظّم رهبری (مدظله العالی ) و همت بلند، توفیق روزافزون و دوام سلامتی همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته محسن اراکی @rozaneebefarda
روزنه
ریاست فعلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیه‌ای، از خداحافظی خود با این جایگاه خبر داد ا
آیت‌الله محسن اراکی: پرداختن به علوم دینی و خلأهایی موجود در حوزه علمیه، برای من اولویت دارد. @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: 🔹زمانی چند به پایان مأموریت اینجانب از سوی مقام معظم رهبری نمانده است. بنده همان‌طور که پیش از این نیز چندین بار عرض کرده‌ام، اولویت را برای خود پرداختن به علوم دینی و خلأهایی که در حوزه علمیه وجود داشته و دارد، می‌بینم. 🔸 اخیراً نیز از مقام عظمای ولایت خواهش کرده‌ام که در صورت صلاحدید و امکان اجازه ادامه سربازی اینجانب را در سنگر علم فراهم کنند که درخواست اینجانب مورد موافقت معظم‌له قرار گرفته است که لازم می‌دانم از مقام معظّم رهبری که با حسن اعتمادشان به اینجانب این مأموریت سنگین را در این شرایط ویژه به‌عهده‌ اینجانب گذاشتند کمال تشکر را داشته باشم. 🔸 البته حضور بنده در سنگرهای علمی قطعاً به‌معنای منفک شدن از خدمت در سنگر تقریب مذاهب که مرکز خنثی‌شدن توطئه‌های آمریکا و نظام سلطه بوده و هست نخواهد بود و ان‌شاءالله همانند گذشته شیعه و سنی با وحدت و همکاری، تمام توطئه‌های دشمن را محکوم به شکست خواهند کرد. (تسنیم) @rozaneebefarda
💥تشکیک رسانه شبه دولتی #انتخاب در منابع مالی مدرسه آقای #آملی_لاریجانی 🔸در فریبکاری و دوگانه‌گویی رسانه‌های اصلاح‌طلب و اعتدالگرا همین بس که چند هفته قبل، اظهارات منسوب به #آیت‌الله_یزدی در اعتراض به ساختمان مدرسه ولی عصر(عج) را #پیراهن_عثمان و عامل آبروریزی ملی کردند و امروز که با سوءاستفاده از بیانیه شدیداللحن آقای آملی، به مقصود سیاه خود رسیده‌اند، در تدارک پروژه تخریب ایشان هستند. 🔸آیا جای آن نیست که جناب ایشان برخورد مقتضی را با این رسانه منسوب به دولتمرد سایه نشین اعتدالگرا انجام دهد؟! آیا این قبیل اخبار، مصداق تشویش اذهان عمومی نیست؟! @rozaneebefarda
فحاشی شیک و شبه‌علمی به سبک عضو تحریریه رسانه اقماری ! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔴اشاره 🔻🔺علی الهی خراسانی عضو رسمی تحریریه (از رسانه‌های رسمی دفتر تبلیغات) و منصوب آقای ، به انتشار یادداشتی در کانال پرداخت. 🔺متن این یادداشت آکنده از اتهام زنی و برچسب و اهانت و تحقیر است که تجمیع این حجم از اهانت به مخالفان فکری و سیاسی، در یک یادداشت، در نوع خود بی‌سابقه است! 🔺متن کامل یادداشت مزبور به شرح ذیل است:👇 👈 آنارشیست‌های شورشگر 💥 نوجریانی در اصولگرایی که می‌خواهد دولت شود 🔹 نوجریانی سیاسی-اجتماعی از میان اصولگرایان متولد شده که البته سابقه‌ای هشت ساله در دولت احمدی‌نژاد داشته اما امروز مستقل از او، بر تمام ساختارها و نهادهای موجود برای اهداف خود می‌شورد؛ نوعی آنارشیسم که در لباس آرمان‌خواهی خود را نهان کرده است. شوریدن و برهم‌زدن نظم موجود ویژگی این جریان است. با پرچم عدالت‌خواهی و افشاگری، زبانی تیز و بیانی خشن دارد و هیچ مصلحتی را در مبارزه خود راه نمی‌دهد. با هر مصلحت‌‌اندیشی بیرونی سر ستیز دارد و خود را گفتمانی نو در پوست‌اندازی انقلاب‌گری می‌داند. 🔸 این آنارشیست‌ها با هر که «دیگری» باشد و در اردوگاه خودشان قرار نگیرد، با او «غیریت‌سازی» می‌کنند؛ حتی انقلابیون قدیمی و بزرگانِ دیروز خود را برنمی‌تابند. گفتگو با دیگری را سازش تلقی می‌کنند و فقط برای مجادله و غلبه بر خصم پای میز گفتگو می‌نشینند. آنان دنبال حق و باطل‌سازی هستند و نهادهای قانونی را وقتی با حق‌محوری خود فاصله‌دار ببینند، بر آن می‌شورند. این جریان، خود را ناب و راستین معرفی می‌کند که باید برای تحقق منافعشان از هر نظم و ساختاری عبور کرده و عبوری سخت و خشن. 🔹 مصداق‌سازی تاریخی از ویژگی‌های آنان است که شاید در این مسئله با دیگرانی هم مشابهت داشته باشند. چهره‌های سیاه تاریخ اسلام را در افراد و مسئولان زمان حال تعیین می‌کنند و خود را بسان چهره‌های درخشان شیعه نمایش می‌دهند. 🔸 در این جریان، «فقه» عنصر محوری نیست، بلکه هدف مبارزه و شعار بازگشت به ناب‌گرایی و نوانقلاب‌گرایی است که هر رفتار و شوریدنی را مشروعیت می‌دهد و اساسا حرکت خود را بر معیار فقه قرار نمی‌دهد و نوعی فقه‌گریزی در این جریان مستتر است. منتقد نهاد مرجعیت هستند و برخی رفتار حوزه را اشرافی‌گرایی و محافظه‌کاری دینی می نامند و بی‌مهابا بدان می‌تازد و هیچ ابایی ندارد که سکوت یا رفتاری از بزرگان تشیع را اگر به تعریف خود از حق و عدالت در تضاد ببیند، با خشونت بیانی پذیرا باشند. 🔹 این نوجریان، «محفلی» است و گروه‌های خودمختار که براساس شوریدن و برهم‌زدن نظم جاری یارگیری می کنند. در نهادهایی نفوذ غیرسیستماتیک دارند و درعین شوریدن در جامعه اما در نهادها و سازمان‌ها به دنبال کسب قدرت هستند که روز به روز به اشتیاق‌شان به قدرت افزوده می‌شود. اولین‌ تناقض‌نمایی اینجا رخ می دهد که جریانی که ضدساختار و هیچ تمکین نهادی ندارد اما به شدت برای کسب قدرت و فتح نهادها و قوا تلاش می‌کند. وقتی اینان در این تناقض‌نما به قدرت می‌رسند تا می‌توانند نظم گذشته را برهم می‌زنند تا خود را از سیطره و اقتدار وضعیت گذشته خارج کنند. در شوریدن اقتدارگریز اما در قدرت اقتدارگرا هستند؛ به دنبال دولتی هستند که این بار بر مخالفان نمی‌شورد، بلکه با نظمی نو اما سخت، مخالفان خود را که همه «دیگری» هستند، بصورت قانونی سرکوب می‌کند. 🔶حاشیه‌های روزنه 🔻این یادداشت شاهد خوبی در کشف روابط ساختارمند منسوبین به نهادهای رسمی مانند با است! بعید نیست که این اتوبان ارتباطات، دوطرفه باشد و بخشی از محرمانه‌های حوزوی از طریق همین ارتباطات وثیق به محافل رسانه‌ای نامحرمان درز کند و موجبات فتنه‌های بعدی را فراهم سازد. 🔻این یادداشت با ادبیات اعتدالگرایان تحریر شده و لذا نویسنده تلاش دارد از منظر عقل کل و با نگاهی از بالا به پایین، مخالفان فکری خود را تحقیر کند و آنان را مشتی آشوبگر و بی سواد و قدرت‌طلب معرفی کند! اما جای تعجب اینجاست که چرا در اشتباهی راهبردی این حرف را با حنجره یک اصلاح‌طلب جوان و جویای نام و البته نه چندان مؤثر، بیان کرده است؟! 🔻مخاطب این یادداشت موهن مبهم است و به نظر می‌رسد نویسنده بیش از آنکه در پی تبیین باشد،به دنبال عقده‌گشایی و آسمان ریسمان بافی است اما تلاش کرده یادداشت مشوش خود را به سان یک تیر غیب در دل تاریکی، علیه پرتاب کند! 🔻نکته آخر آنکه جریان اصیل انقلابی نمی تواند و نباید مخاطب این یادداشت مشوش و غیرمؤدبانه باشد چرا که اصولا خاستگاه فکری انقلابیون،فقاهت و اجتهاد جواهری است و نمود رفتاری آنان در سلوک تجلی یافته است اما پیشینه اصلاح‌طلبان را در یادداشت بعد بخوانید! @rozaneebefarda
💥حضور جناب آقای رییس در جمع اعضای تحریریه ، آقایان: علی شفیعی، علی رحمانی، علی ، مصطفی دُری، مرتضی ولیان‌پور، سیدمهدی روحبخش، علیرضا مصدق و سیدمهدی رضوی. 🔻این افراد حکم عضویت در تحریریه را در همین جلسه مستقیما از آقای واعظی دریافت نمودند. 🔻یادداشت تند و تیز یکی از اعضای تحریریه شبکه اجتهاد در کانال منتشر شد و نشان داد که حداقل طیفی از فعالان رسانه‌ای دفتر تبلیغات روابط وثیقی با خبرنگاران اصلاح‌طلب دارند. https://eitaa.com/rozaneebefarda/2159 🔻جالب توجه کسانی که به بهانه کوچکترین نقد عملکرد و رویکرد مدیران عالی دفتر تبلیغات، از احکام انتصاب ایشان به عنوان سپر استفاده می‌کنند! آیا پذیرفتنی است که در مجموعه‌های منتسب به مقام رهبری، زمینه مخالفان رادیکال نظام و جریان انقلابی فراهم شود؟! @rozaneebefarda
💥افشای ماهیت جلسه خصوصی آیت‌الله علم‌الهدی توسط آقای که در منتشر شده است! 🔻وقتی از پدیده در حوزه سخن می‌گوییم، و هنگامی که از تبدیل شدن برخی طلاب جوان به ابزار دست جنگ رسانه‌ای خبرنگارهای افتراق طلب و رادیکال حرف می زنیم، مصادیقش دور از دسترس نیست... 🔶حاشیه حتی اگر کسی را دشمن بپنداریم و دیگری بشماریم، بازهم جایز نیست که ماهیت جلسات خصوصی بزرگان را افشا کنیم و علیه مخالفان مان به کار بگیریم. اگر آیت‌الله علم‌الهدی صلاح می دانستند که این موضع‌گیری شان علنی شود، حتما شهامت لازم برای ابراز آن را داشتند. این سنخ مواجهه با بزرگان، فضای حوزه را ناامن می سازد. @rozaneebefarda
چپ های مسلمان و چپ های نامسلمان؛ پیشگامان ستیز با روحانیت و قانون! مروری بر پیشینه تاریخی ساختارشکنی اصلاح‌طلبان/بخش نخست 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹انقلابی های بدلی و عمله آنارشیسم همواره یکی از جریان‌های سیاسی پرضرر در تاریخ سیاسی ایران بوده اند که از یک سو در پیوند وثیق ارگانیک(عمله رسمی) یا ایدئولوژیک(عمله بی مزد و مواجب) با استعمارگران غرب و شرق بوده اند و از دیگر سو، با در صفوف مبارزین و انقلابیون اصیل، بیشترین ضربه را به وجاهت و اعتبار اجتماعی این جریان وارد کرده اند! 🔸ماجرا وقتی جالب تر می شود که این جماعت به دلیل تسلط بر عرصه رسانه، همواره خود چهره‌ای موجه و مهربان از خود به نمایش می‌گذارد و دست چدنی و دندان خونین خود را در پس لبخند مرموز و سلوک موزیانه خود مخفی می‌سازد. 🔸اکنون که اصلاح‌طلبان به عنوان نماد ساختارشکنی در جمهوری اسلامی شناخته شده اند، مرور پیشینه تاریخی چپ گروی، در شناخت ماهیت و مرام این جریان بدسگال و بدسابقه، بسیار ضروری می‌نماید. 🔹 زمانی که آقامیر بحرالعلوم رشتی در قزوین و آیت‌الله خمامی در رشت ترور شدند و هنگامی که مشروطه چی های غرب زده در پای پیکر بی جان شیخ شهید پایکوبی کردند، کسی فکرش را نمی‌کرد که این جماعت بتواند ورق را برگرداند و خود را نماد اخلاق و قانون بنمایاند! اگرچه همان زمان تروریست از داشناک های آذربایجان بعد از آنهمه آدمکشی در عصر مشروطه، بعنوان لقب گرفت و نشان داد که ، یک خطر دائمی برای مبارزات اسلامی اصیل تلقی می‌شوند چنانچه بعدا امثال دوستدار و اعوانش در نهضت جنگل انشقاق ایجاد کردند و کودتای سرخ را راهبری کردند. همو که با پول رضاخان به شوروی رفت و بعد از مدتی به دلیل جاسوسی برای رضاخان، در آنجا کشته شد! 🔸حزب توده و همپیاله های ملی گرای او نیز در جریان کودتای انگلیسی/امریکایی ۲۸مرداد مردود شدند چنانکه به نیکی روایت کرده است. 🔸برآمدن نمونه دیگری است که با رهبری محمد نخشب ایجاد شد و طیف گسترده ای از روشنفکران شبکه انقلابی بعدی را متأثر و متشکل ساخت؛ از گرفته تا ! حتی وقتی پنجاه سال بعد، یکی از سران تشکل حوزوی موسوم به در یک مصاحبه رسمی، از به عنوان استاد دوران کودکی‌اش با تجلیل یاد می‌کرد، کمتر کسی به عمق نفوذ این چپگروی التقاطی توجه کرد! 🔸از دل دو جریان و دکتر شریعتی، بعدا دو سازمان تروریستی مخوف پدید آمدند که هیچکدام مقبول و اغلب شخصیت‌های اصلی انقلاب نبودند. یکی سازمان مجاهدین(منافقین بعدی) که به مثابه یک انشعاب متصل، از نهضت آزادی بود که مهندس بازرگان در سال ۵۸ از آنان بعنوان فرزندان نهضت آزادی یاد نمود و در سال۶۲ کشته‌های آنان را در زمره شهیدان یاد کرد! و دیگری گروهک که حاصل آثار شریعتی بود و یک نمونه از جنایاتش شهادت استاد مطهری بود. 🔸 جالب آنکه اگرچه امام هرگز مبارزه مسلحانه را تایید نکرد اما برخی از پدران معنوی اصلاحات و اعتدال مانند مرحوم همواره با خط مبارزه مسلحانه همراه بودند چنانکه مهم ترین دستگیری های ایشان در عصر پهلوی مربوط به این موضوع است؛ یک بار به اتهام مشارکت در و بار دوم بخاطرکشف توصیه‌نامه مکتوب به امام و درخواست تأیید سازمان منافقین!! 🔸چپ گروی در ایران معاصر مهم ترین رقیب و بلکه دشمن انقلابی گری اصیل مبتنی بر اسلام ناب و اجتهاد جواهری بوده است. چپ های ایرانی که امام خمینی به درستی به پیوندهای آنان با آمریکا تصریح کرده، نوعا از مکتب متأثرند لذا به همان میزان که با و عریان در ستیز است دقیقا به همان میزان از جریان یا گریزان است. 🔻چپهای مسلمان و چپ های نامسلمان هر دو سر در آخور استعمار دارند و هر دو با اجتهاد و فقاهت و روحانیت در ستیز اند و هر دو شعار سر می دهند! 🔻بروز انقلابی گری چپ ها، در و است! مدلی که با مذاکره، سازش، کرنش، ذلت، ترمیدور، پایان انقلاب، حذف استقلال ملی و ستیز با ولایت فقیه قابل جمع است! 🔹در دهه شصت جریان چپ اسلامی بعنوان نماد انقلابی گری مطرح شد که در تهران یکی از کانون‌های اصلی آن بود و در قم نیز بعنوان عقبه فکری این جریان فعالیت داشت.( یادداشت تفصیلی قوچانی در مهرنامه، اعترافی آشکار به این واقعیت است) 🔻دولت میرحسین موسوی که خود از سوسیالیست های جوان و از مریدان فکری بود، پرچمدار چپ گرایی در بدنه جمهوری اسلامی تلقی می شد که بر اقتصاد دولتی و سایر انگاره های شبه سوسیالیستی بشدت پای می فشرد. حکایت ساختارشکنی در دو ۷۸ و۸۸ مفصل است و بعدا می آید. @rozaneebefarda