eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
انتشار برای اولین‌بار دستور رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای در ارتباط با انحصار صداوسیما در «صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی» به رئیس جمهور و آغاز عملیات «راه‌اندازی رادیو و تلویزیون اینترنتی» توسط آذری‌جهرمی با دستور حسن روحانی یک معنا بیشتر ندارد: 🛑 لیبرال‌ها می‌خواهند در پایان حیات‌شان، کودتا کنند؛ ... @howzehenghelabi @rozaneebefarda
27.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | در رأس امور 🔻 پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در نماهنگ «در رأس امور» مروری کوتاه بر فعالیت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی داشته است. 🔹 ؛ خانه فضلا و فرهیختگان: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
افشاگری صریح امام خمینی علیه متحجرین مذهبی درباری و سکولارهای حوزوی غربگرا/ برشی از تصریح امام به خیانت انجمن حجتیه در شکستن اعتصاب نیمه شعبان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ❄️امام خمینی: اولين و مهمترين فصل خونين مبارزه در عاشوراى 15خرداد رقم خورد. در 15خرداد42 مقابله با گلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود كه اگر تنها اين بود مقابله را آسان‏ مى‏نمود. بلكه علاوه بر آن از و و بود؛ و و بود كه هزار بار بيشتر از باروت و سرب، جگر و جان را مى‏سوخت و مى‏دريد. در آن زمان روزى نبود كه حادثه‏اى نباشد، به و متوسل شدند حتى نسبت تارك الصلاة و كمونيست و عامل انگليس به افرادى كه هدايت مبارزه را به عهده داشتند مى‏دادند. واقعاً روحانيت اصيل در تنهايى و اسارت خون مى‏گريست كه چگونه امريكا و نوكرش پهلوى مى‏خواهند ريشه ديانت و اسلام را بركنند و عده‏اى روحانى مقدس نماى ناآگاه يا بازى خورده و عده‏اى وابسته كه چهره‏شان بعد از پيروزى روشن گشت، مسير اين خيانت بزرگ را هموار مى‏نمودند. آن قدر كه اسلام از اين مقدسين روحانى نما ضربه خورده است، از هيچ قشر ديگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلوميت و غربت امير المؤمنين- عليه السلام- كه در تاريخ روشن است. بگذارم و بگذرم و ذائقه‏ها را بيش از اين تلخ نكنم. ولى بايد بدانند كه و شيوه مقدس مآبى و دين فروشى عوض شده است. شكست خوردگان ديروز، سياست بازان امروز شده‏اند. آنها كه به خود اجازه ورود در امور سياست را نمى‏دادند، پشتيبان كسانى شدند كه تا براندازى نظام و كودتا جلو رفته بودند. غائله قم و تبريز [اشاره به خیانت های حزب خلق مسلمان آقای ] با هماهنگى چپيها و سلطنت طلبان و تجزيه طلبان كردستان تنها يك نمونه است كه مى‏توانيم ابراز كنيم كه در آن حادثه ناكام شدند ولى دست برنداشتند و از ‏سر در آوردند، باز خدا رسوايشان‏ ساخت. دسته‏اى ديگر از روحانى‏نماهايى كه قبل از انقلاب ‏دانستند و سر به آستانه دربار مى‏ساييدند، يكمرتبه متدين شده و به روحانيون عزيز و شريفى كه براى اسلام آن همه زجر و آوارگى و زندان و تبعيد كشيدند تهمت وهابيت و بدتر از وهابيت زدند. ديروز مقدس‏نماهاى بيشعور مى‏گفتند دين از سياست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز مى‏گويند مسئولين نظام كمونيست شده‏اند! تا ديروز مشروب فروشى و فساد و فحشا و فسق و حكومت ظالمان براى ظهور امام زمان- ارواحنا فداه- را مفيد و راهگشا مى‏دانستند، امروز از اينكه در گوشه‏اى خلاف شرعى كه هر گز خواست مسئولين نيست رخ مى‏دهد، فرياد «وا اسلاما» سر مى‏دهند! ديروز ‏اى_ها و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا را ، امروز ‏تر_از_انقلابيون_شده‏اند! «ولايتى» هاى ديروز كه در سكوت و تحجر خود آبروى اسلام و مسلمين را ريخته‏اند، و در عمل پشت پيامبر و اهل بيت عصمت و طهارت را شكسته‏اند و تعيش_نبوده است، امروز خود را بانى و وارث ولايت نموده و حسرت ولايت دوران شاه را مى‏خورند! راستى اتهام امريكايى و روسى و التقاطى، و ، اتهام كشتن زنان آبستن و حِليّت قمار و موسيقى از چه كسانى صادر مى‏شود؟ از آدمهاى لا مذهب يا از مقدس‏نماهاى متحجر و بيشعور؟! فرياد و و شهيدان و ‏ها كار كيست؟ كار عوام يا ؟ خواص از ؟ از به ظاهر معممين يا غير آن؟ ! همه اينها در_جايگاه_و_در_فرهنگ_حوزه‏هاست، و هم با اين ، و است. (صحیفه امام، ج21، صص 280-282) 🔹فرهیختگان را به دعوت فرمائید: 👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
💥ترویج یک توسط ! جناب آقامحمدرضا ! آن فیلم که در سیاه نمایی همگام با در سرکوب و تقابل میان قرار گرفته، مورد استناد شما قرار گرفته؛ 1- ظاهرا اصلا مربوط به ایران نیست! 2- از کجای فیلم فهمیدید به خاطر دیر باز کردن درب توسط دختر، پدر عصبانی شده و این حادثه را عمدا رقم زده است؟! 3- این حادثه ظاهرا اساسا یک اتفاق غیرعمدی بوده نه اقدامی برآمده از اختیار و ناشی از عصبانیت! اگر نذر و نیت دارید جامعه ایرانی را بدحال و عصبانی و ویرانه نشان دهید، لا اقل آن حجم از امکانات در آن مؤسسات خصولتی تان را به خدمت بگیرید، به میان مردم (خصوصا محرومین بروید) بعد هم فریاد آنان را به مدیران برسانید. اگر هم رسیدگی نکردند، این فریاد را صدبرابر بیشتر، انعکاس دهید؛ با ذکر نام آن مسئول مقصر و حتی قاصر. اگر واقعا دنبال اصلاح امور بودید، در میان این و که اغلب در متن های تان دارید، را هم لحاظ می کردید و قدری به خرج داده، علیه که در دو قوه مجریه و مقننه بسط ید کامل داشته و باعث و بانی بسیاری از مسائل فعلی اند، مستقیما نقد می کردید! وقتی به جای کارگزاران، خاصه آقایان و ، اصل نظام را نشانه می روید، یا شلیک می کنید، معلوم می شود که در مردم مداری یا تمایل عمیق تان به اصلاح امور، باید کرد. @rozaneebefarda
♦️ محفل مجازی 🔶 به مناسبت ١٤ خرداد، سالروز رحلت امام خمینی (ره) مؤسسه فرهنگ و اندیشه اسلامی و بسیج دانشجویی يزد برگزار می کند: 🔷 سخنران: (نویسنده کتاب عصر امام خمینی) موضوع: راز و رمز اقتدار امام خمینی (ره) ⏲ زمان: سه‌شنبه، ١٣ خرداد ١٣٩٩، ساعت ٢١:١٥ 🌐 جهت ورود کلیک کنید: https://bit.ly/2JVdx9B 🔐 جهت حضور، لینک بالا را در مرورگر کروم وارد کرده، سپس بر روی دکمه" ورود به عنوان مهمان" کلیک کنید و سپس با فشردن دکمه "ورود به کلاس" در جلسه حاضر شوید. @rozaneebefarda
از نگارش ستایشنامه های قاجاری تا دفاع از قراردادهای استعماری مروری بر سرگذشت سیاسی و درنگی در یادداشت انفعالی [صفحه 1 از 2] 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 جناب آقای محسن الویری(از فارغ‌التحصیلان دانشگاه که از نیمه دوم دهه هشتاد نسبتا بر مطالعات حوزوی تمرکز یافته) در تاریخ چهارم خرداد یادداشت غلوآمیز خود را در وصف آقای منتشر کرد که با واکنش منفی محافل انقلابی روبرو شد و از آن به عنوان مصداقی از یاد شد و از قضا سرکنگبین صفرا فزود! از همین رو نویسنده مزبور بر آن شد تا یادداشت جدیدی در دفاع از یادداشت ابتدایی خود بنویسد که مصداق عذر بدتر از گناه و تکرار همان خط رسانه ای غیرقابل دفاع بود! یادداشت جدید جناب آقای الویری محتوای جدیدی نداشت و در بخش قابل توجهی تکرار مکررات محسوب می‌شد اما فرصت خوبی پدید آورد برای شناخت و شاخه حوزوی آن، که امروز بیش از هر زمان دیگری برای بازسازی چهره سیاسی یکی از عناصر اجرایی شاخص خود، شدیدا به تکاپو افتاده است. فارغ از مدعاهای ژورنالیستی توأم با مظلوم نمایی جناب الویری، پاسخ به این سؤال از اهمیت بالائی برخوردار است که خرده جریان اعتدال بر چه شاخصه هایی بنا شده است؟ پاسخ به این سؤال راهبردی، البته مجالی واسع می‌طلبد اما پرداخت اجمالی بدان، خالی از لطف نیست. جناب محسن الویری این نکات را نمی‌داند یا می‌داند و در نقش سانسورچی و بزک‌کار چهره‌های اعتدالگرایان عمل می‌کند و ناراستی های هم‌قطاران سیاسی را درز می‌گیرد. این نحوه سخن گفتن امثال الویری تا حدودی طبیعی است زیرا وی از سال 61 با شیخ اعتدال، جناب آقای هاشمی رفسنجانی مرتبط بوده است و طبیعی است که مسئول سیاسی شاخه دانش‌آموزی حزب جمهوری اسلامی که از سال 61 با یک واسطه (فاطمه هاشمی رفسنجانی) به آقای هاشمی رفسنجانی مرتبط می‌شد، امروز نیز به حمایت از این جریان برخیزد و به تمجیدنامه‌نویسی از چهره‌های شاخص این جریان مشغول شود. اصلا عجیب نیست کسی که آرزویش دیدار با در بوده و با وی آرزومندانه ملاقات نموده و با شور و شوق به روایت آن ملاقات با این کهنه سلطنت طلب ظاهرالصلاح پرداخته، از چه ویژگی‌های فکری و سیاسی برخوردار است. مهم‌تر از ملاقات وی با سیدحسین نصر، ارتباط وی با مؤسسه آموزش جهانی Institute of International Education در واشنگتن دی.سی. است. گفتنی‌ها در خصوص این مؤسسه فراوان است اما معرفی مختصری از این مؤسسه نکات فراوانی را مشخص می‌کند. موسسه آموزش جهانی در سال ۱۹۱۹ میلادی در واشنگتن تاسیس شد. نکته جالب توجه این است که یکی از بنیان‌گذاران آن وزیر امور خارجه امریکا آقای الیهو روت می باشد که از سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۰۹ در این سمت مشغول بوده است. او به همراه نیکلاس مورای باتلر (برنده جایزه نوبل صلح و رئیس دانشگاه کلمبیا) و استفان داگان (استاد علوم سیاسی دانشگاه نیویورک و نخستین رئیس این موسسه) آن را بنیان نهاده‌ است. این مؤسسه به صورت واضح هدف خود را تعلیم نسل آینده رهبران کشورهای دنیا ابراز داشته است و مدعی است تاکنون بر ۲۹۰۰۰ نفر در دنیا تاثیر گذارده‌اند. (https://www.iie.org/Why-IIE/History و https://www.iie.org/en/Why-IIE ) بر این اساس؛ مؤسسه آموزش جهانی، که جناب آقای الویری از 17می-7ژوئن2008 (28اردیبهشت تا 18 خرداد 1387 ) با آن مرتبط بوده(تارنمای شخصی محسن الویری، پایگاه خبری-تحلیلی علوم انسانی طلیعه) مکانی است برای شناسایی نیروهای مؤثر یا احتمالا مؤثر سیاسی و اجتماعی و تربیت آنان بر اساس الگوهای آمریکایی و در نهایت گسیل دادن آنان به کشورهای مبدأ برای اجرای منویات ایالات متحده آمریکا. فراتر از ساده سازی ها، مظلوم نمایی ها و ژست انقلابی گری و عقلانیت، بر اساس روند فعالیت های فکری و روابط سیاسی وی، معلوم نیست او واقعا تا چه اندازه با مبانی انقلاب اسلامی و اسلام ناب و منظومه فکری امامین انقلاب، متناسب و مرتبط است اما نهایتا می‌توان وی را یک چهره دانشگاهی/ حوزوی اعتدالی دانست که واجد شاخه مهم این خرده جریان، یعنی است! از مخاطبان فرهیخته می پرسیم؛ به راستی کسی را که اعتقاد دارد فرهنگ مفهومی غربی است و کسی نمی‌تواند دید اسلامی محض در این مقوله داشته باشد، می‌توان انقلابی و پیرو مکتب امام خمینی قدس سره الشریف دانست؟: «فرهنگ یک مفهوم غربی است و آن را از آنجا گرفته‌اید و بعد می‌گویید که این فرهنگ باید اسلامی شود. به نظرم اگر قرار باشداین افراد فقط در چارچوب اسلام حرف بزنند، اصلاً نمی‌توانند دهان باز کنند. زیرا نگاه و ساختار اندیشه‌، زبان، کلمات و اصطلاحات‌شان همگی برگرفته از جای دیگری است.»(محسن الویری،عصر اندیشه، شماره ۸، صفحه ۹۶) @rozaneebefarda ادامه👇
از نگارش ستایشنامه های قاجاری تا دفاع از قراردادهای استعماری مروری بر سرگذشت سیاسی و درنگی در یادداشت انفعالی [صفحه 2 از 2] آیا کسی که حتی تمدن اسلامی را هم بر اساس معیارهای نژادگرایانه و عرب و عجمی تفسیر می‌کند و ادعا می‌کند عرب‌های مسلمان هیچ‌گاه تمدن‌ساز نبودند، شخصیتی عمیق و اهل علم دانست؟؛ «ایرانیان و رومی‌ها پیش از اسلام هم تمدن‌ساز بودند، اما عرب‌های مسلمان، تمدن‌ساز نبودند. البته خرده تمدنی داشتند، اما این خرده تمدن توان رویارویی و سنجش با تمدن ایران، روم، هند و تمدن‌های دیگر را نداشت.» (محسن الویری،عصر اندیشه، شماره ۸، صفحه ۹۶) با این اوصاف واضح است که ادعای طرفداری از برخی اصالت های مذهبی و انقلابی را به آسانی نمی توان از امثال الویری پذیرفت و اقلا نمی‌توان او را یک شخصیت عمیق اسلامی و انقلابی دانست. او نهایتا عضوی از شبه‌جریان اعتدال است که هیچ‌گاه نتوانسته به فهم عمیقی از امام و انقلاب اسلامی دست یابد و این فاصله فاحش فکری و سیاسی، در آثار و سلوک وی کاملا روشن و قابل ردیابی است. جناب آقای الویری سالهاست که در حلقه خاص شبه جریان اعتدال در قم، حضور فعال دارد و بعید نیست که در کنار مطالعات تخصصی، به لطف همین همگرایی های سیاسی و فکری، به ریاست میز تخصصی تمدن اسلامی در رسیده باشد. در پایان این نکته را باید گفت که گفتمان اعتدال برخلاف پروپاگاندایی که بوقچی‌های‌شان به راه انداخته‌اند از پشتوانه مردمی یا حتی نخبگانی و دینی قابل توجهی برخوردار نیست ولی در عین حال با اتکا به برخی روابط حوزوی، تلاش می کند با عکس یادگاری با بزرگان حوزه مقدسه قم، برای خود اعتبار دست و پا کند کاری که سالها پیش، و حتی ، در تکاپوی آن بود. حقیقتا امروز کدام یک از مراجع عظام تقلید را سراغ داریم که از بانک‌داری فعلی، که مورد حمایت تمام قد اعتدالیون بود، راضی باشد؟ کدام یک از مراجع عظام تقلید حاضرند کوچک‌ترین تأییدی نسبت به سند 2030، که در اصل مانیفست دولت اعتدال در حوزه خانواده است، داشته باشد؟ کدام یک از مراجع عظام تقلید حاضر است محو شدن و هضم کامل در هاضمه استکبار جهانی را بپذیرد؟ قراردادهای ننگین و لوایح استعماری مانند که مورد تحریم برخی مراجع قرار گرفت، وضعیتش روشن تر از آن است که نیازمند شرح و بسط باشد. با این وجود چگونه این جماعت با نادیده گرفتن حجم نارضایتی ها و فاصله فکری مراجع و فضلا و اعلام قم با ایده های وارداتی مورد حمایت اعتدالیون، در تکاپوی القای حمایت تمام قد مراجع از این جریان است؟! گذشته از عدم مقبولیت حوزوی، اعتدال از پشتوانه مردمی نخبگانی و سیاسی نیز برخوردار نیست اما اعضای این شبکه کوچک، در راه اندازی و سر و صدای رسانه ای استاد اند! آنان علی رغم کارنامه غیرقابل دفاع شان، با کاربست عنصر ابهام استراتژیک، خود را معتقد به مبانی سیاسی اسلام نشان می دهند و نقاب انقلابی می زنند و بلکه برخی از سران خود را نماد انقلابی گری معرفی می کنند! اما بدیهی است که هر نقابی یک روز خواهد افتاد و چهره واقعی افراد و جریانات از پس آن مشخص خواهد شد. پس باید ترسید از « یوم تبلی السرائر » (طارق/9) و با روشنگری جریان انقلابی یقینا این روز به آخرت محول نخواهد شد. @rozaneebefarda
👓 در مسأله ‏ى سالگرد، پاى امام در ميان است. مسأله يك مسأله‏ اى است كه براى ما صبغه‏ ى و و ، هر سه را دارد! 🔹 صبغه‏ دارد از باب اين‏كه خب ما موظف به قدرشناسى هستيم. در طول تاريخ اسلام بعد از زمان ائمه (عليهم‏ السّلام) تا امروز، بنده هيچ يك از علما و بزرگان را سراغ ندارم كه بقدر امام رضوان ‏الله ‏تعالى عليه‏ واعلی الله‏ مقامه ‏الشريف، به جامعه‏ ى اسلامى عموماً و به شيعه خصوصاً خدمت كرده باشد! خوب علماى بزرگى هستند، بودند بنده تا حدودى هم به شرح حال بزرگان وقوف دارم و تا اندازه اى، قدر كارهايشان را می ‏دانم. 🔹 اما آن كارى كه اين بزرگوار انجام داد از نوع كار بود، نه از نوع كار علما!! اگر چه علما ورثه‏ ى انبيا هستند، اما آن عالمى كه توانسته باشد را تحقق ببخشد، او را ما ديگر غير از اين بزرگوار نداشتيم!! 💬 امام خامنه ای ۲۷اردیبهشت ۷۲ بیانات در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم رحلت منتشر شده در منشور حوزه روحانیت جلد۷ ص۱۴۹ @HozeTwit
👓 شما مقايسه كنيد اينها را (علمای بزرگ نظیر سیدمرتضی و سیدبن طاووس) با امام. ببينيد اصلاً فاصله، فاصله ‏ى زمين و آسمان بگوييم؟! فاصله ‏ى بين انسانهاى معمولى با پيغمبران بگوييم؟! چه جورى تعبير كنيم اين فاصله را؟ اصلاً اين فاصله ‏ى معنوى بين امام و ساير علما را چه جورى می ‏شود ترسيم كرد و چه كسى را می ‏شود با امام مقايسه كرد در اين زمينه‏ ها؟! اصلاً يك چيز عجيبى است، شخصيت امام واقعاً يك . نه پيش از او چنين كسى آمده و نه بعد از او من گمان می ‏كنم بتواند چنين كسى بيايد!! يا تا آن حدود كسى پرواز كند! مثل او كه هيچ، به آن حدود هم كسى نمی ‏تواند پرواز كند! 💬 امام خامنه ای ۲۷اردیبهشت ۷۲ دیدار با اعضای ستاد رحلت امام، منتشر شده در منشور حوزه روحانیت جلد۷ ص۱۵۱ @HozeTwit
👓 خب اين خدمتى كه اين بزرگوار به عالم اسلام كرده آن را عرض می ‏كرديم اين، شكرگزارى دارد، وفادارى دارد، خوب اين وفادارى چه جورى است؟ برترينش اين است كه انسان نام آن بزرگوار را زنده كند! لذاست كه من زنده نگه داشتن نام امام را يك می ‏دانم! 💬 امام خامنه ای ۲۷ اردیبهشت ۷۲ منتشر شده در منشور حوزه روحانیت جلد۷ صفحه ۴۶۷ @HozeTwit
👓 آن‏جايى كه ما می ‏بينيم از جمهورى اسلامى حساب می ‏برند و البته همراه با حساب بردن، ميزان دشمنى هم يك نسبت مستقيم دارد! يعنى هر چه حساب می برند، همان اندازه هم دشمنى می ‏كنند، خباثت نشان می ‏دهند. اينها همه ‏اش براى خاطر امام است! 🔹 آن جايى كه می ‏بينيم كه نه، حسابى نمی ‏برند...آن‏جا جايى است كه ما چهره‏ يك خرده‏ ضعيف شده!! هر جا اين‏جورى بشود آنها چهره‏ شان چهره‏ ى خودى است با ما! 🔹 هر جا ما يك خرده قويتر و غليظتر بشود آن‏جا چهره‏ ى آنها، چهره خصمانه، خشن، اين جورى است. يعنى از لحاظ سياسى هويت حقيقى نظام به نام امام و شخصيت امام و حضور امام است و اين حضور هر چه قوی ‏تر باشد جمهورى اسلامى از لحاظ سياسى قوی ‏تر است... ‼️ از لحاظ هيبت سياسى در دنيا، هر اندازه‏ كه جنبه‏ ى این نظام قوى باشد، به همان اندازه وقع سياسی ‏اش و آبروى سياسيش و هيبت سياسيش و عظمت سياسی اش بيشتر است!! 💬 امام خامنه ای ۲۷اردیبهشت۷۲ منتشر شده در منشور حوزه روحانیت جلد۷ص۴۶۸ 📸 حسن فریدون نیز در تصویر دیده می شود! @HozeTwit
👓 اين مراسم مظهر سه جنبه‏ ى و و نيز است. لذاست كه مهم است حفظ بشود. البته باید سعی بشود (بحمدالله همين سعى هم هست) اولاً مراسم صددرصد مردمى باشد. يعنى مردم این را احساس كنند. مصلحت نيست كه اين مراسم تبديل بشود به يك مراسم رسمی... 🔹 فرق است بين يك مراسم اعتقادى مثل عاشورا و شهادت ائمه (عليهم‏ السّلام) و يك چيزى كه جنبه‏ ى فرمايشى و دستورى و بخشنامه‏ اى داشته باشد. آن نوع اول بايد باشد؛ مراسم امام بايد نوع اول باشد. حالا اين، البته تدبير می خواهد، فكر می خواهد. ...بخودى خود نمی ‏شود، به صرف اين كه بگوييم مردم! اين مراسم را مردمى كنيد. اين جورى نمی ‏شود. مردمى كردن مراسم، روشى دارد، اسلوبى دارد، سعى كنيد مراسم مردمى باشد. البته خب مردم به مرقد امام علاقه ‏مندند، دوست می ‏دارند. 🔹 اما ما نمی ‏خواهيم فقط مراسم مخصوص مرقد باشد. ما می خواهيم مراسم در همه ‏ى ايران باشد!! خوب مظهرش قله‏ اش اين‏جاست! اما همه جا بايد باشد. يك مراسم صد درصد مردمى كه شركت كنند. 💬 امام خامنه ای ۲۷اردیبهشت۷۲ منتشر شده در منشور حوزه روحانیت جلد۷ ص۶۹۷ @HozeTwit