مهدی نصیری و بازنشر فحشنامههای سیاسی مهاجری!
واقعا تأسفبار است که جماعت تا برای تخریب مخالفان سیاسیشان و اثبات مدعاهای سستشان، آنچنان دستشان خالی ست که تنها مستنداتشان شده است تمسک به واکنشهای بیمبنای همدیگر!
آقا مهدی نصیری که مثلا فیالحال خیلی نخبهدوست جلوه کرده است بفرماید این دوست نخبهاش محمد مهاجری از چه رو #اخراج شده است؟!
آیا میداند و بازهم به او استناد میکند؟
یا نمیداند و به او استناد میکند؟
@rozaneebefarda
مهدی نصیری و تمسک به #تاجزاده!
#بدونشرح!
🔶حاشیه روزنه
در یادداشت پیشین با عنوان "نصیری چرا چپ کرد" به همداستانی و سرگذشت مشترک برخی ژورنالیستهای پرهیاهوی چپکرده اشاره شده بود که از قضای روزگار جناب نصیری همین امروز با ارجاع خود به مواضع رادیکال و بیپایه سه تن از آن عناصر نام برده شده، بر تحلیل مورد نظر صحه گذاشته!
یادداشت را اینجا بخوانید:
👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10131
@rozaneebefarda
گزارشي انتقادي درباره انديشه دکتر فيرحي، و پاسخ به دفاعيات برخي حوزيان.pdf
586K
پاسخ به برخي ايرادات پیرامون «سکولاريسم پنهان»
#اختصاصیروزنه
پس از انتشار کتاب «سکولاريسم پنهان: بررسي انتقادي انديشههاي دکتر داود فيرحي»، برخي دوستان و همفکران فيرحي به نقد کتاب پرداخته، چنين نوشتند:
«جمعي از ناآشنايان به اسلام و انديشه سياسي، دکتر فيرحي عزيز را متهم به سکولاريسم پنهان کردهاند. من نميفهمم کسي که فقه سياسي را معتبر ميداند، چگونه سکولار (به تعبير ايشان) است!»
در مباحث کتاب، از جمله مقدمه و بويژه مقاله پاياني، پاسخ اين ايراد آمده است.
به پیوست به برخی اشکالات پیرامون کتاب #سکولاريسمپنهان، به تفصیل پاسخ داده شده است.
🔘 روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
انتشار کتاب «سکولاريسم پنهان» و پاسخ به برخي ايرادات
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
پس از انتشار کتاب «سکولاريسم پنهان: بررسي انتقادي انديشههاي دکتر داود فيرحي»، برخي دوستان و همفکران دکتر فيرحي به نقد کتاب پرداخته، چنين نوشتند:
«جمعي از ناآشنايان به اسلام و انديشه سياسي، دکتر فيرحي عزيز را متهم به سکولاريسم پنهان کردهاند. من نميفهمم کسي که فقه سياسي را معتبر ميداند، چگونه سکولار (به تعبير ايشان) است!»
در مباحث کتاب، از جمله مقدمه و بويژه مقاله پاياني، پاسخ اين ايراد آمده است. در ذيل، بخشي از مطالب مقدمه ذکر ميشود:
«... دکتر فيرحي در تلاشي ظاهراً دغدغهمندانه نسبتبه اسلام، بهدنبال سازگار کردن گزارههاي اسلامي ـ شيعي با عناصر مدرن، بهويژه اصل آزادي بود؛ اما تفسير رسمي و رايج از گزارههاي اسلامي که تفاوتها و تضادهايي با مؤلفههاي مدرن، از جمله اصل آزادي داشت، مانعي مهم در مقابل رويکرد او بود. بر اين اساس بايد اين مانع برداشته ميشد. راهکار فيرحي، پذيرش نظرية «تقدم اراده بر علم» بود که نسبيتگرايي معرفتي از لوازم آن است. او با اخذ اين نظريه از انديشمندان غربي، بهويژه ميشل فوکو، و تلاش براي نسبت دادن آن به معدودي از انديشمندان اسلامي، آن را مبناي اصلي خود قرار داد.
فيرحي، که به آزادي مدرن (Freedom / Liberty) باور داشت و طالب آن بود تا «آزادي» در «مركز معنا»ي كاوشها در باب سياست قرار گيرد تا نظريه و سپس نظام سياسي ـ اجتماعي «آزادمنش، فردگرا و مردمسالار»ی شکل گيرد و «اقتدارگرايي» به حاشيه رانده شود، اينک با اتخاذ مبناي «تقدم اراده بر علم» ميتوانست بگويد: همانگونهکه قدرت و ارادة منبعث از وضعيت مسلمانان در قرون اوليه موجب شکلگيري تفسير «اقتدارگرايانه» و ضد آزادي از تعاليم ديني شد، وضعيتِ جهانِ اسلام در عصر حاضر اقتضا ميکند تا تفسير «آزاديمحور» و ضداقتدارگرايي از نصوص اسلامي ارائه گردد.
طبعاً با اين رويکرد ـ که «تحميل نظريه بر نص» در آن صراحت دارد و فيرحي خود با تعبير «تقدم نظريه بر نص» از آن ياد کرده بود ـ بايد روشها و راهکارهايي چون «گزينش برخي تعاليم و ناديده گرفتن برخي ديگر»، «برجستهسازي بخشي از گزارهها و بهحاشيهراني بخشي ديگر» و «توسل به متشابهات و متشابه نمودن محکمات» مورد توجه قرار گيرد. دکتر فيرحي نيز در پروژة فکري خويش از چنين راهکارهايي استفاده کرده است: گزارههايي از تعاليم اسلام و آثار و انديشههايي از متفکران و فقهاي شيعه را که بهنوعي در آنها سخن از حقوق و آزادي مردم به ميان آمده است يا اين ظرفيت را از نظر وي دارد، گزينش و برجسته کرده و در مواردي تفسيرهاي غيرعقلايي ارائه نموده است؛ و متقابلاً موارد فراوان ديگر با مضمون لزوم اطاعت از قوانين و حاکمان الهي و نداشتن اختيار در حوزة تشريع و انتخاب حاکمان را ناديده گرفته يا بهصورت حاشيهاي طرح کرده و بعضاً برداشتهاي ناصواب از آنها ارائه نموده است.
روشن است که با اين رويکرد، بسياري از احکام سياسي اسلام که در تضاد با ليبراليسم هستند، مانند لزوم پذيرش و اطاعت از حاکمان الهي، جهاد، اجراي حدود، امربهمعروف و نهيازمنکر، جلوگيري از فعاليت و ترويج فرقهها و کتب ضالّه و...، کنار گذاشته يا به حاشيه رانده میشوند و بهصورت کمرنگ تحقق مييابند؛ و اين امر، معنايي جز سکولاريسم نميتواند داشته باشد. بر اين اساس، براي انتساب يک فرد به سکولاريسم، لازم نيست خود فرد بدان تصريح کند يا به انکار گزارههاي سياسي اسلام بپردازد؛ بلکه اين انتساب، حتي با پرداختن به فقه سياسي نيز ميتواند سازگار باشد.
بااينحال، از ويژگيهاي شخصيتي و علمي دکتر فيرحي در کنار استعداد و نبوغ بالا، تلاش براي طرح مباحث علمي بدون ايجاد حساسيت منفي و تنشآفريني بود؛ ازهمينرو، با توجه به اينکه انتساب به سکولاريسم ميتوانست تأثير منفي بر وي و انديشههايش بگذارد، او سعي وافر داشت تا عبارات و جملاتي را به کار نبرد که دلالتِ صريح و مستقيم بر سکولار بودن وي داشته باشد. با توجه به آنچه ذکر شد، ميتوان سکولاريسم موجود در آثار دکتر فيرحي را «سکولاريسم پنهان» دانست».
براي آگاهي تفصيلي و انتقادي از ديدگاههاي محوري دکتر فيرحي، و پاسخ به دفاعيات برخي حوزويان از ايشان، متن مقاله پاياني کتاب «سکولاريسم پنهان» تقديم ميشود:
👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10137
🔘 روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
زنگنه تغییر کرد یا نصیری؟!
محمد ایمانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹از او می پرسند چرا با نظام زاویه گرفتی، می گوید چون در نشریه خودم (صبح) درباره تخلفات آقایان زنگنه و غرضی (وزیران نیرو، و پست و تلگراف و تلفن در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی) افشاگری کردم،اما با وجود تبرئه من از شکایات آنان، با تخلفات آنها برخورد نشد.
♦️از جمله تخلفات بیژن زنگنه را "بخشیدن دو ماشین حفاری برای انتقال آب، به قیمت 150 هزار تومان به پیمانکار خصوصی" می داند در حالی که "قیمت واقعی آن روز دو دستگاه 8 میلیارد تومان بود". می نویسد "به عنوان یک فرد آرمانخواه و انقلابی و حساس به قانون شکنی و فساد مالی، در قبال این بی تفاوتی سیستماتیک دچار شوک شدم و این در واقع آب سردی بود که آن روز بر سر من ریخته شد".
🔹بیایید بی هیچ رسیدگی و محکمه ای، ادعای آقای مهدی نصیری را با تمام جزئیاتش درست بدانیم. باید از ایشان پرسید: دقیقا چه دگردیسی یی پدید آمده که امروز به عنوان پیاده نظام، در اردوگاه زنگنه و ائتلاف سیاسی- اقتصادی متبوع وی ایستاده اید؟!
♦️آیا آقای زنگنه و حزب کارگزاران و دیگر اعضای ائتلاف مدعی اصلاح طلبی، توبه کرده و حساب پس داده اند، یا شما دچار چنان ارتجاعی شده اید که با همان ها هم اردوگاه شده اید؟
🔹در کارنامه مدیریتی آقای زنگنه، خسارت های چند ده میلیارد دلاری قرارداد های کرسنت، استات اویل و توتال دیده می شود. با این همه وقتی آقای روحانی، زنگنه را به عنوان وزیر به مجلس نهم (به ریاست آقای لاریجانی) معرفی کرد و با اعتراض نمایندگانی مثل آقایان زاکانی و نادران و... مواجه شد، آقای نصیری ساکت بود. چرا؟!
♦️نه فقط ساکت بود، بلکه حتی بدتر، روحانی را ضمن یادداشتی در خبر آن لاین، "خیر الموجودین" توصیف کرد! و حتی یک بار هم سوال نکرد که اگر زنگنه مسئه دار است، چرا روحانی او را به عنوان وزیر نفت معرفی می کند؟
🔹بدتر این که روحانی دو دهه قبل به هنگام دبیری شورای عالی امنیت ملی، در نامه ای محرمانه به خاتمی رئیس دولت اصلاحات هشدار داده بود: «عقد قرارداد طولانی گاز با شرکتی غیر معتبر که بنابر گزارشات دریافتی از وزارت نفت، طی سال های گذشته عملکردی ضعیف و توأم با نادیده گرفتن حقوق ایران در ارتباط با میدان نفتی مبارک داشته، تکرار تجربه تلخی است که سالیان دراز گرفتار آن خواهیم بود. قیمت و شرایط قراردادی که مذاکره شده در مقایسه با منطقه بسیار پایین و غیر مطلوب است. قرارداد کرسنت احتمالاً آثار منفی اقتصادی درازمدت بر بازار گاز کشور خواهد داشت. از حدود یک سال پیش سؤالاتی از وزیر نفت درباره قرارداد کرسنت مطرح کردهام که با وجود دستور شما، پاسخی دریافت نشده است... قرارداد مذکور از طریق واسطهها و عدم ارتباط مستقیم دولتی با یک شرکت غیر معتبر به امضا رسیده است».
♦️آقای نصیری مدعی دفاع از مردم و مردم سالاری است. او در سال 88 دید که ائتلاف موسوی و هاشمی و خاتمی، چگونه با حمایت طواغیت عالم، در برابر رای جمهوریت و اسلامیت شورش به راه انداختند. آن روز هم زنگنه عضو ارشد ستاد فتنه موسوی بود.
🔹نصیری با این همه، چه آن روز و چه پس از تشکیل دولت روحانی، درباره کلیت آن جریان آلوده و شخص بیژن زنگنه، لب فرو بست. اما سکوت او صرفا در برابر باند مذکور بود، و به موازات آن، بنا را بر تشکیک و تخطئه جمهوری اسلامی گذاشت؛ پروژه ای که اشرافیت فاسد و اپوزیسیون غربگرا مامور اجرایش بودند.
♦️آقای نصیری در گذشته، امثال زنگنه و برخی هم طیفان او را متهم به تخلف و فساد می دانست. اما امروز برای جبهه ای سیاسی قلمفرسایی می کند که سران و گردانندگان و تامین کنندگان اصلی اش، همان زنگنه ها هستند!
🔹از روزنامه های زنجیره ای شرق و اعتماد، و سایت ها و کانال هایی مانند خبر آن لاین و... بگیرید، تا رسانه های رسمی ضد انقلاب، اکنون آقای نصیری را تمجید و ترویج می کنند. چرا؟ جز این است که "سنخیّت، تجانس می آورد"؟
♦️او در عمل، هیچ مرزبندی یی با اینها قائل نیست و چنان معامله معیوبی را مباح می شمارد. آیا می شود ژست مردم داری، عدالت خواهی و ارادت به اسلام و امام زمان (عج) را گرفت و ضمنا با دشمنان آرمان ها هم آهنگ شد، بلکه مثل پیاده نظام تبلیغاتی آنها در معارضه با نظام رفتار کرد؟!
@rozaneebefarda
#پیاممخاطبان
کتابخانه کنگره برخی منابع فارسی را برای دانلود در دسترس قرار داده است.
بعضا کتابهای نفیسی یافت میشود:👇
https://www.loc.gov/collections/persian-language-rare-materials/?sb=
@rozaneebefarda
فیلم شهر گربهها و یک توصیه به وزارت ارشاد دولت جدید
فیلم #شهر_گربهها به کارگردانی #سیدجواد_هاشمی در آستانه اکران قرار گرفته است.
این فیلم حاوی مضامین و تصاویر خلاف اخلاق است و احتمالا #منشأ_مناقشهگسترده خواهد شد.
فارغ از انتقادات و اشکالات جدی محتوایی فیلم که در جای خود قابل تحلیل و نقد است، توصیه مشخص به وزارت ارشاد آنکه اکران عمومی فیلم را بار دیگر بازبینی نماید تا در روزهای پرحادثه اخیر، حاشیهای دیگر فضای کشور را به سمت و سوی اختلاف و دوگانگی نکشاند.
کشور در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر به انسجام نیازمند است تا بتواند این گردنه سخت را با سلامت پشت سر بگذارد. تولید حاشیه و اختلاف، گناهیست نابخشودنی.
حفظ وحدت و پیشگیری از انشقاق اجتماعی، از بود و نبود یک فیلم بر پرده سینما، بسیار مهمتر است!
وانگهی! این اقدامات ابتدایی وزارت ارشاد دولت جدید، به معنای اعلان رویکردها و سلیقه مسولان فرهنگی به جامعه هنری است؛ اگر در مورد این فیلم تدبیر نشود، خطوط قرمز سینمای ایران بر اساس این فیلم ممکن است در ۴ سال آتی تنظیم شود!
@rozaneebefarda
حمایت کانال #مهدینصیری از #شورش و #آشوب!
مهمتر شورش و آشوب در اصفهان که در مواردی، صورت مسلحانه نیز به خود گرفته، تئوریزه کردن آن توسط برخی #روشنفکرنما ست!
مهدی نصیری در کانال خود یادداشتی منتشر کرده که ضمن زیر سؤال بردن نهادهای حافظ امنیت، با مغالطهای ماهرانه، و خلط بین آشوبگری و مطالبهگری، نظام اسلامی را سرکوبگر معرفی کرده است!
این سنخ نوشتجات تحریکآمیز، نه در ردیف اقدامات ساختارشکنانه آشوبگران، که هزارها بار بیشتر از آن، اثرات مخرب ضد امنیتی دارد.
چنانچه جوانی با خواندن این قبیل متون و ذیحق پنداشتن خود برای آشوب و شورشگری، به دل خیابان بزند و حادثه بیافریند و جان خود و دیگران را به مخاطره بیندازد، چه کسی پاسخگوست؟!
🔶حاشیه روزنه
همنوایی با رسانههای معاند در تمرکز بر حوادث اصفهان و ناديده انگاشتن سایر ابعاد پیدا و پنهان بحران آب و از آن حمله حقوق مردمان چهارمحال و یزد و خوزستان و نیز درهم آمیختن حقوق کشاورزان با اقدامات ناحق آشوبگران در اصفهان، بسی قابل تأمل و تأسفانگیز است.
کسی با انتقاد سازنده و حتی مطالبهگری جمعی برای رساندن صدا به مسئولان عالی کشور مخالف نیست، اما کش دادن قضایان و کشاندن مطالبهگری به شورشگری، نیز نزد هیچ عقل سلیمی نمیتوان مقبول باشد.
@rozaneebefarda
تیتر تحریکآمیز روزینامه غربگرای آفتابیزد!
پیادهنظام آمریکا در ایران به فکر آشوبآفرینی در کشور است.
باید به هوش باشیم....
@rozaneebefarda
ابتکار جالب متولیان فرهنگی حرم مطهر رضوی در پاسداشت یاد #عالمانِ_مجاهد؛ آیتالله #شهید_مدرس و حجتالاسلام شهید #میرزاکوچکجنگلی
@rozaneebefarda
سرگذشت عجیب و عبرتآموز نصیری؛
آیا ناامیدی از مبارزه با فساد اقتصادی، مجوز اقدام برای مبارزه مطبوعاتی با ارزشهای نظام اسلامی است؟!
مطالب مهدی نصیری این روزها در زمره مطالب زاویهدار با نظام اسلامی دستهبندی میشود؛ نوشتجات او ابزار تبلیغی علیه نظام اسلامی شده است. خود او هم نوشتجات برخی عناصر تندرو را در رسانههای شخصیاش منعکس میکند که به انحا مختلف نظام اسلامی را زیر سؤال میبرند و با تردیدافکنی و تنفرپراکنی، به تضعیف تنها نظام سیاسی شیعی دنیا مشغولاند!
اینکه یک فعال مطبوعاتی برخی مشکلات و مفاسد را زودتر و عمیقتر از این و آن تشخیص دهد و برای رفع آن اقدام کند، حتما ستودنی است اما اینکه چنین فردی بعد از ناکامی و #نا_امیدی از اصلاحِ آنیِ امور _آنهم طبق ملاکات او_ به سمت تضعیفِ اصل نظام بگرود و برخی ارزشها و آرمانها و اصول بنیادین _مانند ولایت فقیه و استکبارستیزی و ..._ را به چالش بکشد، #نامعقول و غیرمنطقی است!
مبارزه با فساد #صبر و #سعهصدر میخواهد؛ طبعا اگر کسی از این دو بیبهره است، وارد نشدنش بهتر از وارد شدن در چنین مبارزهای پیچیده و پرمشقت خواهد بود.
فعلا امثال نصیری بخواهند یا نخواهند به عنوان عامل تضعیف نظام اسلامی مورد استفاده قرار گرفتهاند؛ امروز مطالب سیاه و دلسرد کننده آنان، نتیجهای ندارد جز بسته دریچههای امید مردم.
@rozaneebefarda
روزنه
فیلم شهر گربهها و یک توصیه به وزارت ارشاد دولت جدید فیلم #شهر_گربهها به کارگردانی #سیدجواد_هاشمی
سیدجواد هاشمی کوتاه آمد!
🔹کارگردان «شهر گربهها»: به احترام مردم فیلم را اصلاح میکنم.
🔹فیلم را اصلاح خواهم کرد تا این تصور به وجود نیاید که برای من نظرات و عواطف دینداران و افراد مذهبی که همیشه به من لطف داشتند، مهم نیست.
🔹بعد از اصلاح برخی پلانها و انجام مراحل فنی، نسخه جدید فیلم در اختیار سالنهای سینما قرار خواهد گرفت.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
اطلاعیه اسرا پیرامون #دروغ_سازی رسانههای برجامی و افشای پروژه سوءاستفاده از نام #آیتالله_جوادی_آملی
🔶توضیحات مؤسسه اسرا پیرامون حواشی اخیر:👇
✳️اطلاعیه در مورد اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به اطلاع عموم مردم متدیّن و فهیم می رساند که کلیه اخبار و اطلاعات در مورد محتوای دیدارها، جلسات و سخنرانی های حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله)، از طریق پایگاه اطلاع رسانی بنیاد اسراء به آدرس news.esra.ir به آگاهی می رسد و تنها اخبار منعکس شده در کانال و سایت رسمی بنیاد اسراء مورد تایید می باشد.
🔷امید است همگان، خصوصا اصحاب رسانه، در جهت ایجاد جامعه متعالی که بر مبنای صدق، عدل و رعایت مناسبات صحیح اخلاقی و حقوقی بنا می شود، حرکت نمایند. انشاء الله
🔶حاشیه روزنه
چه کسانی مواضع سال ۹۵ ایشان را در این روزها از صفحات مجازی ایشان منتشر کردند و چه هدفی را دنبال میکنند؟
آیا برخی برجامیان پروژه #مصادره و #تخریب آیتالله جوادی از میان حلقه نزدیکان را همچنان پیش میبرند؟!
چرا رسانههای برجامی بعد از افشای این #تحریف_آشکار و #دروغ_بزرگ، عذرخواهی نمیکنند؟
رسانه رسمی جناب آقای #احمد_توکلی نیز این دروغ را منتشر کرده است و تا کنون نسبت به حذف آن اقدام نکرده! از ایشان با سابقه تدین و شعار عدالتخواهی، این بیدقتی ها اصلا پذیرفته نیست. قبلا در ماجرای تغسیل آیتالله مصباح نیز مطلبی توسط شخص آقای توکلی نقل شد که بعدا #تکذیب شد و خلاف واقع از کار درآمد!
از #برجامیان و #تسلیمطلبان انتظاری نیست اما شما دیگر چرا؟!
@rozaneebefarda
☝️بازنشر به مناسبت فضاسازی مجدد رسانهای به دلیل انتشار جهتدار برخی مواضع آیتالله جوادی آملی توسط صفحات منسوب به دفتر ایشان
جناب آقای سعید/مرتضی جوادی آملی شخصا باید نسبت به اقدامات متولیان رسانهای دفترشان که با انتشار تقطیع شده مطالب موجبات تهاجم علیه نظام و رهبری را فراهم آوردهاند، پاسخگو باشد.
قطعا توضیحات پسینی نمیتواند تبعات منفی این اقدامات را پاک نماید و لذا باید ریشهیابی و پیشگیری کرد!
راستی! مسئولیت فعالیتهای رسانهای دفتر آيتالله جوادی آملی در دست چه کسانی است؟
آیا صفحات منسوب به آیتالله جوادی آملی توسط تیم رسمی دفتر و تحت نظر ایشان اداره میشوند؟ یا ارتباطی ندارند؟
مسئولیت تبعات حقوقی و سیاسی منشورات این صفحات مجازی با چه کسی است؟!
@rozaneebefarda
دعا برای بارش باران
چند سالی است به خاطر کاهش بارندگی، مناطق مختلف کشور با خشکسالی و کمبود آب مواجه شدهاند.
قرائت دعای نوزدهم صحیفه سجادیه مخصوصِ طلب باران در ایام خشکسالی است. باشد که انشاالله همه با قرائت مکرر این دعا رحمت خداوند متعال را بیش از بیش برای این کشور امیر المومنین علیه السلام طلب کنیم.
🔹متن دعای نوزدهم صحیفه سجادیه:
«اللَّهُمَّ اسْقِنَا الْغَيْثَ، وَ انْشُرْ عَلَيْنَا رَحْمَتَكَ بِغَيْثِكَ الْمُغْدِقِ مِنَ السَّحَابِ الْمُنْسَاقِ لِنَبَاتِ أَرْضِكَ الْمُونِقِ فِي جَمِيعِ الْآفَاقِ.
وَ امْنُنْ عَلَى عِبَادِكَ بِإِينَاعِ الثَّمَرَةِ، وَ أَحْيِ بِلَادَكَ بِبُلُوغِ الزَّهَرَةِ، وَ أَشْهِدْ مَلَائِكَتَكَ الْكِرَامَ السَّفَرَةَ بِسَقْيٍ مِنْكَ نَافِعٍ، دَائِمٍ غُزْرُهُ، وَاسِعٍ دِرَرُهُ، وَابِلٍ سَرِيعٍ عَاجِلٍ.
تُحْيِي بِهِ مَا قَدْ مَاتَ، وَ تَرُدُّ بِهِ مَا قَدْ فَاتَ وَ تُخْرِجُ بِهِ مَا هُوَ آتٍ، وَ تُوَسِّعُ بِهِ فِي الْأَقْوَاتِ، سَحَاباً مُتَرَاكِماً هَنِيئاً مَرِيئاً طَبَقاً مُجَلْجَلًا، غَيْرَ مُلِثٍّ وَدْقُهُ، وَ لَا خُلَّبٍ بَرْقُهُ.
اللَّهُمَّ اسْقِنَا غَيْثاً مُغِيثاً مَرِيعاً مُمْرِعاً عَرِيضاً وَاسِعاً غَزِيراً، تَرُدُّ بِهِ النَّهِيضَ، وَ تَجْبُرُ بِهِ الْمَهِيضَ.
اللَّهُمَّ اسْقِنَا سَقْياً تُسِيلُ مِنْهُ الظِّرَابَ، وَ تَمْلَأُ مِنْهُ الْجِبَابَ، وَ تُفَجِّرُ بِهِ الْأَنْهَارَ، وَ تُنْبِتُ بِهِ الْأَشْجَارَ، وَ تُرْخِصُ بِهِ الْأَسْعَارَ فِي جَمِيعِ الْأَمْصَارِ، وَ تَنْعَشُ بِهِ الْبَهَائِمَ وَ الْخَلْقَ، وَ تُكْمِلُ لَنَا بِهِ طَيِّبَاتِ الرِّزْقِ، و تُنْبِتُ لَنَا بِهِ الزَّرْعَ وَ تُدِرُّ بِهِ الضَّرْعَ وَ تَزِيدُنَا بِهِ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِنَا.
اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْ ظِلَّهُ عَلَيْنَا سَمُوماً، وَ لَا تَجْعَلْ بَرْدَهُ عَلَيْنَا حُسُوماً، وَ لَا تَجْعَلْ صَوْبَهُ عَلَيْنَا رُجُوماً، وَ لَا تَجْعَلْ مَاءَهُ عَلَيْنَا أُجَاجاً.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ ارْزُقْنَا مِنْ بَرَكَاتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.»
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید|| دیدگاه مرحوم آیتالله #شیخمرتضیحائری نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی
🔹روایتی کمتر شنیده شده از نواده دختری مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری
@rasanewsagency
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اهانت #نقویان به روحانیت و #مرجعیت!
امروز فتوای آقایان در خانه خود آنها هم اثر ندارد!
روحانیت در ۴۰ سال گذشته _جز در موارد محدود_ همیشه ناکام و ناکارآمد بوده است!
🔶حاشیه روزنه
جناب نقویان که با گوش دادن نوارهای شرح مثنوی عبدالکریم #سروش و تقلید از او روزگاری خود را به عنوان مبلغ موفق جا زده بود و به برکت فضای رسانهای جمهوری اسلامی توانسته بود برای خویش نام و نانی دست و پا کند؛
بعد از آنکه در دولت روحانی عهدهدار مناصبی شده و دقیقا مثل رئیسش حسن روحانی، ناکام و ناکارآمد بوده، یادش افتاده روحانیت نباید در امور اجرایی دخالت کند!
یا نکند منظورش از آن موارد محدود از موفقیت روحانیت در امور اجرایی، خودش و آخوندهای غربزده مورد علاقه او باشند که اینهمه تاج گل به سر ملت زدهاند!
برخی #آخوندهاینیمهسواد مثل نقویان و زائری و آقامیری _که این روزها ملعبه دست متولیان سیاسی/رسانهای زاویهدار با نظام قرار گرفتهاند_، در همه چیز مدیون نظام اسلامی هستند؛ حتی در همین فالوورها و لایکهایشان!
🔶پیافزود
جناب آقای #نقویان هماکنون به عنوان ریاست کمسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک فعالیت دارد!
https://tn.ai/2296514
ایشان بفرمایند:
۱. با آنکه خود منتقد حضور روحانیت در مناصب اجرائی است، چرا در چنین منصبی حضور یافته است؟!
۲. آیا او سابقه و پیشینه تخصصی در امر ورزش داشته که در یک مقوله تخصصی اجرایی وارد شده است؟
۳. در مدت حضور در مسئولیت مزبور، چه کارنامهای داشته است؟
۴. در مدت حضور در کمیته المپیک چقدر دریافتی داشته است؟!
۵. چرا با مبانی و شعارهای خود پایبند نیست؟
@rozaneebefarda
روزنه
#اهانت #نقویان به روحانیت و #مرجعیت! امروز فتوای آقایان در خانه خود آنها هم اثر ندارد! روحانیت در
بازتاب دیدگاههای مخاطبان روزنه/۱
🔹مهدی:
دو کلمه حرف حساب خطاب به مسئول پیشین جمهوری اسلامی و سخنران خوشسابقه تلوزیون
پاک کردن صورت مسئله چقدر آسونه!
واقعا چطور میشه پیرو اهل بیت علیهم السلام بود اما براندازی رژیم طاغوت رو موفقیت روحانیت ندونست یا به یک مورد خاص تقلیلش داد؟؟
چرا برخی اصرار دارند دستاورهای نظام در حوزههای مختلف رو کالعدم فرض کنند؟ مگه کسی جز مردم عامل اصلی این موفقیتها بودند؟ و مگه این موفقیتها در بستری جز جمهوری اسلامی بدست اومده؟ مگه بازگویی حقیقت نتیجهای جز افزایش اعتماد به نفس و امید فرزندان همین مردم داره؟
لازمه آقای نقویان درباره این اظهارات توضیح بده که بر اساس کدوم شاخصها میزان موفقیت روحانیت رو اندازگیری میکنه؟ شاخص بیبیسی و ایران اینترنشنال؟
تخصص روحانیت ایستادن مقابل مستکبران و زورگویان عالمه تاجاییکه اونارو به نقطه جوش رسونده و وادارشون کرده برای مقابله با اسلام دست به دامان وادادگان داخلی بشن.
تخصص روحانیت اینه که حق رو بشناسه و پشتوانه مردمی رو برای مقابله با باطل به میدون بیاره. همونطور که تخصص جریان تحریف غبارآلودکردن فضا و به انحراف کشوندن مردمه!
تلاش برای انحراف حرکت ملت ایران به معنای واقعی کلمه مذبوحانه است.
@rozaneebefarda
#میرزا_کوچکجنگلی در کلام دکتر حشمت
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹دکتر میرزا ابراهیم حشمت، دوست و متحد و یار نزدیک میرزا کوچک جنگلی وقتی از پیادهروی فرسایشی و خسته کننده قوای جنگل تا محدوده تنکابن خسته شده بود، با اماننامه وثوق الدوله و قرآنی که پشت آن را مهر کرده بودند، فریب خورد و تسلیم شد. او از رجال زلال و متدین نهضت جنگل از ارکان آن به شمار میرفت که برای اسلام و ایران جان خودش را فدا کرد. سرهنگ عبدالجواد متین الملک قریب، فرستاده وثوق، او را سیلی زد و دستگیرش کرده و دستور داد تا او را شکنجه کنند. متین الملک قریب در روز ۱۰ شعبان ۱۳۳۷ق (۲۱ اردیبهشت ۱۲۹۸) وی را بازجویی کرد و در آن بازجویی انواع دروغها را به میرزا کوچک و دکتر حشمت نسبت داد.
🔘دکتر حشمت به تک تک آنها فضای رعب آور، با شجاعت پاسخ دقیق و مستدل داد و از نهضت و فعالیت های شان در راه استقلال و ایران، دفاع کرده است. دکتر در پاسخ به اتهاماتی که درباره میرزا بود، پاسخ جالبی داده و توصیف زیبا و دل انگیزی از سلوک عارفانه و شب و روز این عالم مجاهد توصیف کرده که متین الملک خشمگین شده و اجازه نداد سخنان او به پایان برسد و به او حمله کرد و با هتاکی و کتک، سخنانش را قطع کرد.
🔻همین سخنان شجاعانه دکتر حشمت در مقابل عوامل استعمار باعث شد تا فردای آن روز (۱۱ شعبان ۱۳۳۷ق- ۲۲ اردیبهشت ۱۲۹۸) به دست عبدالحسین خان سردار معظم خراسانی (تیمورتاش)، حکمران وقت گیلان و سرهنگ عبدالجواد متین الملک قریب در رشت اعدام گردد.
🔹دکتر حشمت درباره میرزا کوچک چنین گفت:
«میرزا کوچک خان یک مرد به تمام معنی مسلمان بوده و تا حال دامنش به بی عفتی و بیدینی و دزدی و خیانت ملوث نشده است. این شخص است که آرزو دارد اسلام را به اعلا درجه استعلا ببیند، دیانت اسلام را به تمام معنی قبول کرده و برای اجرای قوانین او لباس مجاهدت در تن کرد. هر صبح بامدادان در موقع طلوع فجر بیدار میشود، با کمال خضوع و خشوع به نماز و عبادت و تلاوت قر آن مشغول میگردد. این مرد کسی است که تمام همراهان خود را، قبلا قسم داد که برای حفظ اسلام و ایران از جان و مال بگذرند، این آدم با آن که انقلابی است، وطن دوست و ملت پرست و دین پرور است.
به احترام همان قرآن، با آن که میدانستیم شما با ما وفا نخواهید کرد، به دولت تسلیم شدیم، آیا در کجای دنیا رسم است اسیر را این گونه عذاب و شکنجه [کنند]؟ آن هم اسیری که برای نجات ملت و ترقی کشور قیام کرده باشد و به دنیا امتحان درستی و صداقت خود را بدهد؟ آیا برای یک دولتِ حسابی، شایسته است افراد مملکت را به جرم وطن پرستی با بازوان بسته در کوچه بازار بگرداند و راضی شود اراذل و اوباش به صورت آنها تف بریزند و پای برهنه آنها را از این شهر به آن شهر ببرد؟ آیا خیال میکنید دست حقیقت، ستمکاران را روزی به جزای اعمال خود نمیرساند؟ و عملیات آنان در تاریخ ثبت نمیشود؟
در این موقع دکتر گرم شده و با حرارت صحبت میکرد. ناگهان سرهنگ عبدالجواد قریب غضبناک گردید و گفت: خفه شو مردکه دزد پدرسوخته! و چند سیلی به صورت دکتر نواخت به طوری که عینک او از چشمش به زمین افتاد و آثار سرخی در گوشه های چشم و گونه وی نمودار گردید. چند فحش هم به میرزا کوچک خان داد.»
▫️منبع: تاریخ انقلاب جنگل به روایت شاهدان عینی، محمدعلی گیلک، کمیسر فوائد عامه نهضت جنگل، رشت، نشر گیلکان، ۱۳۷۱، صص ۲۲۱-۲۲۲.
@rozaneebefarda
روزنه
#اهانت #نقویان به روحانیت و #مرجعیت! امروز فتوای آقایان در خانه خود آنها هم اثر ندارد! روحانیت در
🔶پیافزود
جناب آقای #نقویان هماکنون به عنوان ریاست کمسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک فعالیت دارد!
https://tn.ai/2296514
ایشان بفرمایند:
۱. با آنکه خود منتقد حضور روحانیت در مناصب اجرائی است، چرا در چنین منصبی حضور یافته است؟!
۲. آیا او سابقه و پیشینه تخصصی در امر ورزش داشته که در یک مقوله تخصصی اجرایی وارد شده است؟
۳. در مدت حضور در مسئولیت مزبور، چه کارنامهای داشته است؟
۴. در مدت حضور در کمیته المپیک چقدر دریافتی داشته است؟!
۵. چرا با مبانی و شعارهای خود پایبند نیست؟ و با این وجود، به تخطئه روحانیت، مرجعیت و حکومت اسلامی دست میزند؟
@rozaneebefarda