eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📣 آقایان به داد اسلام برسید از دست نفوذی ها ⛔️ اگر روزگاری عبدالله بن ابی با نفوذ در میان مسلمانان، تفرقه افکنی کرده و مهاجرین و انصار را بجان هم می انداخت.. 🔰 اگر روزی ابوهریره و کعب یهودی نفوذ کردند و مانع خلافت امیرالمومنین شدند، امروز هم نفوذی ها می توانند جامعه اسلامی را به نزاع و فتنه بکشانند. 🚫 آیا می دانستید فاجعه کربلا با مشورت یک غیرمسلمان نفوذی بنام «سَرْجُون» در دستگاه بنی امیه، شکل گرفت❓ آقایان🌹 💠 را دشمن شناخته شده انجام نمی دهد، فتنه را یک محرم اسرار و خودی دارای نفوذ، رقم میزند. حتما ماجرای را خوانده اید.. 🔆 در جنگ صفین، برادر معاویه به سوی اشعث (از فرماندهان حضرت علی(ع)) رفت و گفت: معاویه خبر داده که ما در میان اصحاب علی بن ابیطالب (ع) فقط تو را قبول داریم. اشعث، پس از دیدار با او گفت: باید جلوی خون ریزی ها گرفته شود؛ و فردا قرآن ها بر سر نیزه رفت❗️ 📗 «قرآن های سرِ نیزه» از آتش بس اشعث کلید خورد و حالا اشعث شده بود عامل دشمن برای تفرقه. در نتیجه صفین به اهداف خود نرسید و معاویه ماند و بعدش یزید❗️ آقایان🌹 🚨 نفوذی های درون حوزه را جدی بگیرید. اینها می توانند ما را وادار کنند در عیدولایت، بجای سخن گفتن از ابعاد ولایت، درباره خطرات نفوذ بحث کنیم 🌑 اگر جلوی فتنه انگیزها گرفته نشود، قطعا مشکلات بیشتر و سنگین تری ایجاد خواهند کرد. کسانی که با کشاندن آیت الله به مجلس باغی فتنه، تصویر این مرجع بزرگ را رسانه ای کرده وعلاوه بر تخریب وجهه ایشان، فتنه ای برپا کردند، حالا با جوسازی علیه آیت الله ، موجب عصبانیت آیت الله و موضع گیری بسیاری دیگر شده اند و دشمنان شادند از تفرقه درون حوزوی... 📌 بله، جدال شیخ با شیخ❗️را نفوذی ها به راه انداختند. هر کس دلسوز است، باید بفکر قطع کردن رؤوس فتنه باشد. اگر هر کس به وظیفه خود عمل کند از آینده و حوزه صیانت کرده است.
نبرد به وصف تو ره کسی ، مگر از مقالِ تو یاعلی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸نه مراست قدرت آنکه دم، زنم از جلال تو یا علی نه مرا زبان که بیان کنم، صفتِ کمال تو یا علی شده مات عقل موحدین، همه در جمالِ تو یا علی چو نیافت غیر تو آگهی، ز بیانِ حالِ تو یاعلی نبرد به وصف تو ره کسی، مگر از مقالِ تو یاعلی 🔹هله ‌ای مُجلّیِ عارفان، تو چه مطلعی تو چه منظری که ندیده‌ام به دو دیده‌ام، چو تو گوهری چو تو جوهری هله ‌ای مولّه عاشقان، تو چه شاهدی تو چه دل بَری چه در انبیا چه در اولیا، نه تو را عدیلی و همسَری به کدام کس مَثلت زنم که بُوَد مثالِ تو یا علی 🔸توئی آنکه غیر وجود خود، به شهود وغیب ندیده‌ای فَقرات نفس شکسته‌ای، سُبحاتِ وَهم دریده‌ای همه دیده‌ای نه چنین بود، شه من، تو دیده‌ی دیده‌ای ز حدودِ فصل گذشته‌ای، به صعودِ وصل رسیده‌ای ز فنای ذات به ذاتِ حق، بُوَد اتّصال تو یا علی 🔹چو عقول و افئده را نشد، ملکوتِ سرّ تو مُنکشف همه گفته‌اند و نگفته شد، ز کتابِ فضل تو یک الف ز بیانِ وصف تو هر کسی، رقم گمان زده مختلف فصحای دهر به عجز خود، ز ادایِ وصف تو معترف بُلغای عصر به نطقِ خود، شده‌اند لالِ تو یا علی 🔸تویی آن که در همه آیتی، نگری به چشم خدای بین شده از وجودِ مقدّست ، همه سرّ کَنزِ خفا مبین تویی آن که از کُشِفَ الغطا ، نشود ترا زیاده یقین ز چه رو دَم از أنا ربکّم نزنی ، بزن بدلیل این که به نورِ حق شده منتهی ، شرفِ کمال تو یا علی 🔹تو همان درخت حقیقتی، که در این حدیقه‌ی دنیوی أنا ربّکم تو زنی و بس، به لسان تازی و پهلوی ز بروق نورِ تو مُشتعل، شده نارِ نخله‌ی موسوی ز تو در لسانِ موحّدین، بُوَد این ترانه‌ی معنوی که انا الحق است به حقِ حق، ثمرِ نهالِ تو یا علی 🔹تویی آن تجلّیّ ذوالمنن، که فروغ عالم و آدمی هله ‌ای مشیّتِ ذاتِ حق، که به ذات خویش مُسلّمی ز بروز جلوه ما‌خلق، به مقام و رتبه مقدّمی به جلالِ خویش مُجلّلی، ز نوالِ خویش مُنعّمی همه گنج ذاتِ مقدّست، شده مُلک و مالِ تو یا علی 🔸تو چه بنده‌ای که خدائیت، ز خداست منصب و مرتبت احدی نیافت ز اولیا، چو تو این شرافت و منزلت رسدت ز مایه‌ی بندگی، که رسی به پایه‌ی سلطنت همه خاندانِ تو در صفت، چو توأند مشرقِ معرفت شده ختم دوره‌ی عِلم و دین، به کمالِ آل تو یا علی  🔹تو همان مَلیکِ مُهیمنی، که بهشت و جنّت و نه فلک پیِ جستجوی تو سالکان، به طریقت آمد یک به یک  شده ذکرِ نام مقدّست، همه وِردِ اَلسنه‌ی مَلَک به خدا که احمدِ مصطفی، به فلک قدم نزد از سَمَک مگر آنکه داشت در این سفر طلبِ وصالِ تو یا علی 🔸تویی آنکه تکیه‌یِ سلطنت، زده‌ای به تخت مؤبّدی ز شکوه شأن تو بر مَلا، جَلَواتِ عِزِّ ممجّدی به فرازِ فرقِ مبارکت، شده نصب تاج مُخلّدی متصرّف آمده در یَدَت، ملکوتِ دولتِ سرمدی تو نه آن شهی که ز سلطنت، بود اعتزالِ تو یا علی 🔹به می خُمِ تو سِرشته شد، گِل کاس جانِ سبوکشان به پیاله‌ی دلِ عارفان، شده ترکِ چشمِ تو می‌فشان ز رَحیقِ جام تو سرگران، سِر سرخوشان، دل بیهُشان نه منم ز باده‌ی عشق تو، هله مست و بی‌دل و بی‌نشان همه کس چشیده به قدرِ خود، ز میِ زُلالِ تو یاعلی 🔸منم آن مجرد زنده دل که دم از ولای تو می زنم  ره کوه و دشت گرفته ام، قدم از برای تو میزنم  به همین نفس که تو دادیم نفس از ثنای تو می زنم  شب و روز حلقه التجا بدر سرای تو میزنم  نروم اگر بکشی مرا ز صف نعال تو یاعلی 🔹تویی آنکه سِدره‌ی مُنتهی ، بُودَت بلندیِ آشیان به مکان نیائی و جلوه‌ات، به مکان ز مشرقِ لا‌مکان رسد استغاثه‌ی قدسیان، به درت ز لانه‌ی بی‌نشان چو به اوج خویش رسیده‌ای ، ‌ز عِلوّ قدر و سُموشّان همه هفت کرسی و نُه طبق، شده پایمال تو یاعلی 🔸نه همین بس است که گویمت، به وجودِ جود مکرّمی تو مُنزّهی ز ثنای من، که در اوجِ قُدس قدم نَهی نه همین بس است که خوانم اَت، به ظهورِ فیض مقدّمی به کمال خویش معرّفی، به جلالِ خویش مُسلّمی نه مراست قدرت آنکه دم، زنم از جلال تو یاعلی 🔹تویی آن که میم مشیّتت، زده نقشِ صورتِ کاف و نون به کتابِ عِلم تو مُندرج، بُوَد آن چه کان و ما‌یکون فلک و زمین به اراده‌ات، شده بی‌ سکون شده با سکون تویی آن مُصوّرِ ما‌خَلَق، که من الظّواهر و البطون بُوَد این عوالم کُن فکان، اثرِ فعال تو یاعلی 🔸تویی آن که ذات کسی قرین، نشده است با احدیتّت نرسیده فردی و جوهری، به مقام مُنفردیتت تویی آن که بر احدیّتت، شده مُستند صمدیّت نشناخت غیر تو هیچ‌کس، ازّلیتت ابدّیتت تو چه مبدأ‌یی که خبر نشد، کسی از مآلِ تو یاعلی 🔹تو که از علایق جان و تن، به کمالِ قُدس مُجرّدی تو که فانی از خود و مُتّصف ، به صفاتِ ذاتِ محمّدی تو که بر سرائرِ معرفت، به جمالِ اُنس مُخلّدی به شؤنِ فانیِ این جهان ، نه مُعطّلی نه مقیّدی بود این ریاست دنیوی، غم و ابتهالِ تو یا علی  @rozaneebefarda ادامه👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/1305
🔸تو همان تجلّیِ ایزدی، که فراز عرشی و لا مکان خبری ز گردش چشم تو، حرکات گردش آسمان  دهد آن فؤاد و لسان تو، ز فروغ لوح و قلم نشان تو که ردّ شمس کُنی عیان، به یکی اشاره‌ی ابروان دو مُسخّر آمده مِهر و مَه، هله بر هلالِ تو یاعلی  🔹هله‌ای موحّدِ ذاتِ حق، که به ذات، معنی وحدتی به تو گشت خِلقتِ کُن فکان، که ظهورِ نورِ مشیّتی هله ای ظهورِ صفاتِ حق، که جهان فیضی و رحمتی چو تو در مداینِ علمِ حق، ز شرف مدینه‌ی حکمتی سَیَلانِ رحمت حق بُوَد، همه از جِبال تو یاعلی  🔸بنگر [فؤاد] شکسته را، به دَرَت نشسته به التجا اگرش بِرانی از آستان، کُند آشیان به کدام جا به سخا و بذل تواش طمع ، به عطا و فضلِ تواش رجا ز پناهِ ظلِّ وسیع تو، هم اگر رود برود کجا که محیط کون و مکان بُوَد فلکِ ظلالِ تو یا علی شاعر: فؤاد کرمانی @rozaneebefarda
🔹نوع نگارش تیتر خبرگزاری VOA واضح کننده هدف اصلی رسانه‌ها از پر و بال دادن به این اختلاف است. ایکاش به این اتفاقات اینقدر دامن زده نمیشد چون تنها کسی که از جریان نفع میبرد فقط فقط ضد انقلاب است کمی از خودگذشتی و صبر ... @rozaneebefarda
💥وقتی شیخ زین العابدین به احترام مراجع از دادن رساله خودداری می نمود. 🔹 آیت الله شیخ مرتضی حایری، فرزند موسس حوزه علمیه قم: علمای درجه اول عظمت مراجع را حفظ می کردند. علمای درجه اول در گوشه ها بودند و با اعراض از فتوی و رساله، عظمت مراجع تقلید که چند نفر یا یک نفر بودند را مراعات می کردند. کتاب: آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری، سر دلبران، ص ۹۶، ۹۷. به کوشش شیخ رضا استادی 🔹 فرزند موسس حوزه که خود از بزرگان بودند، فرموده اند علمای درجه اول جایگاه مراجع "یک یا چند نفر" را حفظ می کردند. اقای از کدام سنت حوزوی در شیعه سخن می گوید و به کدام یک از اصالت های حوزوی در مسئله مرجعیت‌شان توجه دارد؟! اینکه در هر شرایطی همه وارد می شده اند و تکلیف را اقبال مردم مشخص می کرده است، چه مبنایی دارد؟! تذکر مشفقانه ما به ایشان آن است که اجازه ندهند مرجعیت ایشان با شانتاژ رسانه ای جریانی که کمتر مقید به ظواهر شریعت است شکل گیرد، یا آنکه دستمایه و مورد سوء استفاده برخی جریانات سیاسی قرار گیرد. مگر نه این است که بزرگان شیعه یک عالم را به عنوان مرجع جلو می انداختند، نه اینکه خود میان دار شود، به شبهات پاسخ دهد و دعوت به مرجعیت خویش نماید؟ آیا بزرگان پیشنهاد مرجعیت را به شیخ انصاری دادند یا ایشان خود مستقلا وارد این عرصه شدند؟! جامعه مدرسین نماد افراد خبره و دلسوز و بزرگانی از شیعه است که قرن ها فرد اصلح را به مردم معرفی کرده اند. @rozaneebefarda
🔻مکاشفه عجیب مجتهد بزرگی که زیر بار نرفت. 💥بعضی از کسانی که به دنبال مرجعیت رفته‌اند، در اثر و ، به کشیده شده اند! منبع: شرح زندگانی شیخ مرتضی حائری، ص ۴۸. @rozaneebefarda
یک قم و یک ! به نظر می‌رسد باید دستگاه قضا، دستگاه‌های امنیتی و اساساً ورود فرید مدرسی را به قم و دفاتر مراجع و حوزه‌ها ممنوع کرده و برای یکبار که شده با وی برخورد کنند! باید حسرت خورد که یک فرید مدرسی چگونه یک قم را به آشوب می‌کشد و این همه را به بازی می‌گیرد! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔻 را سالها رصد می‌کنم 🔻ماموریت‌ش: 1⃣ نفوذ در بیوت مراجع و علما 2⃣ فراهم کردن زمینه حمله به 3⃣ اختلاف‌افکنی بین علما و روحانیت 4⃣ رسانه‌ای کردن اخبار محرمانه و نیمه محرمانه‌ی حوزه‌ها و و علما 5⃣ تقویت روحانیت و 6⃣ تضعیت روحانیت و 🔹فرید مدرسی خودش را خبرنگار، نویسنده و پژوهشگر "دین و اندیشه" می‌داند، قبلاً در حمایت فتنه‌گران و به جرم نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به زندان هم افتاده. 🔸در پرونده کاری خود تا حالا برای آیات عظام ، ، جوادی آملی، مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی، یزدی، آملی لاریجانی، ، ، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز، ، ماجرای پلاکارد و ... حاشیه‌سازی کرده! 🔹پشتوانه وی برخی از بیوت مراجع و علما بوده و از سوی برخی سیاسیون و امنیتی‌ها نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد! 🔻در باب اتفاقات اخیر و : 🔹اظهارات جناب در یک جلسه خصوصی بوده و قرار نبود اساساً بصورت عمومی منتشر شود و فرید مدرسی اولین نفر منتشر و موجبات تشویش اذهان و اختلاف‌افکنی را فراهم کرد. 🔸بالتبع جناب آملی لاریجانی که یکی از ویژگی‌هایش نقدناپذیری است تاب نیاورد و نامه‌ای آتشین نوشت! 🔹جالب است بدانید، جریان غربگرا در کشور از دست آقایان یزدی و آملی، تا حالا به شدت ضربه خورده‌اند و در این ماجرا بسی خوشحال شدند! بهتر است به برخی از اقدامات انقلابی جناب آملی لاریجانی اشاره کنم: 1⃣ برخورد با فتنه‌گران و ۸۸: فراموش نکنید که بهترین و سالمترین برخورد قضایی با جریان فتنه را ایشان انجام داد و محکم پای هزینه‌ی محکومیت لیدرها و آشوبگران و نهایت سران فتنه ایستاد. 2⃣ برخورد با فرزندان هاشمی: در طول سه‌دهه هیچ کس جرات برخورد با هاشمی و خانواده وی را نداشت اما شیخ صادق آملی، دو فرزند وی را به زندان افکند! 3⃣ برخورد با حلقه انحرافی دولت قبل، نظیر رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد 4⃣ برخورد با فساد ۳ هزار میلیاردی و چندین پرونده کت‌وکلفت 5⃣ تشکیل پرونده برای ، هرچند هنوز به نتیجه نرسیده 6⃣ تشکیل پرونده برای برادر جهانگیری 7⃣ برخورد با اَبَرجاسوسان و جاسوسان 🔹و البته ایشان ضعف‌هایی جدی در حوزه اجرا نیز داشته‌اند که می‌توان جداگانه به آنها پرداخت نظیر ، معاون دفتر وی در دستگاه قضا یا اطاله دادرسی پرونده یا عدم انتقادپذیری یا عدم تعامل با نیروهای انقلابی یا ...! 🔸قطعاً آیت‌الله قصد نداشته آن اظهارات را در جلسه عمومی ابراز کند اما کاش وقتی علنی شد، شخصاً برای جلوگیری از اختلاف و سوءاستفاده دشمنان، تکذیب می‌کرد نه صرفاً دفتر وی در جامعه مدرسین! 🔸و کاش جناب ، با این ماجرا خیلی سنگین‌تر و منطقی‌تر و محترمانه برخورد می‌کرد نه آن نامه آتشین!! 🔹به نظر می‌رسد باید دستگاه قضا، دستگاه‌های امنیتی و اساساً ورود فرید مدرسی را به قم و دفاتر مراجع و حوزه‌ها ممنوع کرده و برای یکبار که شده با وی برخورد کنند! باید حسرت خورد که یک فرید مدرسی چگونه یک قم را به آشوب می‌کشد و این همه را به بازی می‌گیرد! 🔹و باید حسرت خورد در شرایط و فریاد‌های رهبری و مشکلات عدیده ملت، این موضوع، صدر اولویت‌ها قرار می‌گیرد! داود مدرسی یان @rozaneebefarda
🔰 با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس مؤسسه دائرةالمعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل‌بیت(ع) تعیین شد. 🔻 حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن نظری را به ریاست مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت(علیهم السلام) منصوب کردند. 📝 متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب مستطاب حجة‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حسن نظری دام اعزازه درگذشت ریاست فقید دائرةالمعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل‌بیت علیهم‌السلام مرحوم حجة‌الاسلام والمسلمین حائری ضایعه‌ئی است که با تفضلات الهی امیدواریم جبران گردد و این جریان عظیم علمی به افاضات و برکات خود ادامه دهد. بدین منظور جناب‌عالی را که بحمدالله از نصاب علمی مطلوب و شایستگی اخلاقی و مدیریتی برخوردارید به ریاست این مؤسسه‌ی مبارک منصوب میکنم. انتظار میرود که با استفاده از همکاری فضلای برجسته و محقق که بحمدالله شایستگی خود را در آن مؤسسه اثبات کرده‌اند به تداوم برکات این شجره‌ی طیّبه اهتمام ورزید و با رعایت انضباط در مقررات گوناگون، سلامت و نزاهت آن مرکز علمی را تأمین نمائید. توفیق جنابعالی و همکارانتان را از خداوند متعال مسئلت مینمایم. سیّد علی خامنه‌ای ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ @rozaneebefarda
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۱۴ 🔸عرفان شیدا: سلام علیکم بررسی های دقیق وعمیقتان روح افزا و امیدوارکننده انقلابیون در تداوم انقلابی گری و پاسداشت مبانی مبتنی بر منابع وحیانی ست، دلگرم کننده است ! ای خدای بزرگ شجره طوبای وجودنازنین دوستان روزنه را گلستان و بوستان معرفت گردان الا ان حزب الله هم الغالبون غفرالله لنا ولکــــــــــــــــم @rozaneebefarda
گربه‌های عابد و زاهد! درنگی در فریب‌کاری اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان پیرامون نزاع رسانه‌ای اخیر 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸اصلاح‌طلبان بی رحم، بعد از به نتیجه رساندن راهبرد تفرقه، اکنون راهبرد تخریب با ادبیات اخلاقی روی آورده اند! 🔹بازنشر گزارش در سایت در نقد ادبیات نامه آقای آملی لاریجانی! 👇 http://entekhab.ir/0025Bx @rozaneebefarda
یادداشت موهن سایت انتخاب پیرامون سلوک سیاسی جناب آقای @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از دخالت مراجع عظام و بزرگان نظام و فرونشستن گرد و غبار فتنه رسانه‌ای اخیر که رسانه‌های اصلاح‌طلب و اعتدالگرا مانند ، نقش اصلی را ایجاد و دامن زدن بدان داشتند، بازخوانی سلوک رسانه‌ای جریان‌های زاویه‌دار، در شناخت ماهیت آنان جهت پیشگیری از فتنه‌های مجازی آتی، بسیار ضروری است. انتخاب که گفته می شود توسط یکی از دولتمردان سایه نشین تغذیه می شود، بعد از وصول به اهداف رسانه‌ای و سیاسی خود مبنی بر وارد کرد رئیس محترم مجمع تشخیص به موضعگیری، اکنون راهبرد تخریبی خاصی را دنبال می کند که از طراحی چندوجهی و پیچیده این رسانه برای مسئولان عالی نظام حکایت دارد. در یادداشت موهن انتخاب، با ادبیاتی حاکی از و عقده گشایی، جناب آقای آملی لاریجانی چهره‌ای تندخو معرفی شده که حمله او به بزرگان نظام، مسبوق به سابقه و پرتکرار است. 🔻در بخشی از یادداشت مزبور چنین میخوانیم: وقتی آملی لاریجانی منتقد «توهین و افترا علیه مسئولین و بزرگان» می شود / آقا صادق، فرزند خلف آیت‌الله آملی! آیا رفتار خودتان با همان «مسئولین و بزرگان» را فراموش کرده اید؟ آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه در نامه ای به آیت الله یزدی از انتقادات اخیر او از خود برآشفته و پاسخ های تندی به او داده است. در بخشی از نامه مذکور، از «توهین و افترا» های آیت الله یزدی علیه «مسئولین و بزرگان» انتقاد شده است. این اظهارات در حالی است که خود آملی لاریجانی در مدت ده سال ریاستش بر قوه قضائیه همواره به خاطر اظهارات تند علیه همان «مسئولین و بزرگان» مورد انتقاد قرار داشت. قابل تامل این است که آملی لاریجانی در حمله به حسن روحانی در جایگاه رئیس جمهور، خود ید طولایی دارد. آملی لاریجانی دریکی از تندترین حملات خود به حسن روحانی، در مهرماه سال 96، رئیس جمهور را با لحنی طعنه آمیز «بیکار» خطاب کرد. او گفت: «اخیرا برادر بزرگواری گفته است که قوه قضاییه از سر بیکاری دائما اقدام به احضار افراد می‌کند؛ اگر بیکاری وجود دارد این شما هستید که چهار سال کشور را رها کردید و دور برجام سینه زدید، گویی کشور کار و مشکل دیگری ندارد.» به عنوان مثالی دیگر از حملات به «مسئولین و بزرگان»، آملی لاریجانی در مهرماه سال 97 و پس از اظهارات محمد جواد ظریف در مجلس پیرامون وجود پولشویی در کشور، این سخنان را «خنجر فرو کردن به قلب نظام» نامید. او گفت: «اگر پولشویی عظیمی در کشور وجود دارد چرا آن را به قوه اطلاع نداده‌اید؛ این موضوع نیز مانند بحث واردات غیرقانونی خودروها است که بعد از چندماه به اطلاع قوه قضائیه رسید.» او افزود: «مسئولان نباید سخنانی به زبان بیاورند که مانند خنجر به قلب نظام فرو برود.» آن دسته از «مسئولین و بزرگان» که آملی لاریجانی می گوید آیت الله یزدی به آنها «توهین و افترا» زده، تقریبا با مجموعه «مسئولین و بزرگان» که خود آملی لاریجانی در حمله به آنها کوتاهی نکرده یکسان است. به ویژه پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، انتقادات تند هر دو عمدتا خطاب به رئیس جمهور روحانی بوده است. در چنین شرایطی، بعید است انتقاد از آیت الله یزدی به خاطر «توهین و افترا» به «مسئولین و بزرگان» از سوی کسی که خود نیز در هجمه به «مسئولین و بزرگان» کم نگذاشته، گوش شنوایی داشته باشد. افکار عمومی حتما می پرسند عملکرد خود شما در این حوزه چگونه بوده است؟ مشاهده متن کامل یادداشت در پیوند ذیل: entekhab.ir/00256e @rozaneebefarda