11.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شهدای_خان_طومان
🔹عزاداری حماسه سازان خان طومان از لشکر 25 کربلا در فرودگاه دمشق.
@rozaneebefarda
16.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مبارزینی که #ضدانقلاب شدند!
🔹 #معنویت و #تفکر_اصیل، دو بال ثبات قدم در مسیر انقلابی گری است.
🔶حاشیه
کلیپ فوق، عبرت آموز و کاری در خور تقدیر است اما:
اشتباه فاحش تولید کنندگان آن، اینکه، افراد مزبور را به طور یکدست، #انقلابی معرفی کرده اند که نشان از عدم اطلاع سازندگان از پیشینه اشخاص است.
سازمان منافقین و سران آن همچون رجوی و خیابانی، هرگز به آرمان های انقلاب اسلامی باور نداشتند، آنان الگوی مبارزاتی و اتوپیای خود را پی می گرفتند از این رو هیچ وقت از سوی امام به عنوان یک جریان انقلابی اصیل شناخته نشدند لذا اطلاق تعبیر انقلابی برای آنان، درست و دقیق نیست.
امثال سنجابی و ابراهیم یزدی اعضای جبهه ملی و نهضت آزادی، هرگز انقلابی نبودند؛ آنان تنها مبارزات سیاسی پارلمانتاریستی را دنبال می کردند.رابطه با آمریکا از اصول عقاید سیاسی این جماعت بود که بر سر آن با نظام هم درافتادند.
آنان تا آخرین روزها، برای حفظ قانون اساسی و بقای رژیم شاه تلاش کردند چه اینکه بختیار از سران جبهه ملی بود و بازرگان به دلیل ایده حفظ سلطنت، با قهر از امام، از پاریس به ایران آمد!
بنی صدر عضو شاخه دانشجویی خارج از کشور جبهه ملی بود. زیباکلام هم سمپات نهضت آزادی. میرحسین و گنجی هم سمپات نهضت سوسیالیستهای خداپرست و امثالهم بوده، مبارزه و مجاهده به معنای مصطلح در کارنامه ندارند. نوری زاد هم سمپات منافقین بود.
🔹فقدان فهم تاریخی موجب می شود برخی منحرفان را به نام انقلابی جا بزنند!
🔹طبق دیدگاه امام و رهبری:
🔻شناخت عمیق #مبانی_انقلاب_اسلامی و #معنویت،از علل محدثه و مبقیه انقلابیگری اصیل است.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥اگر شهید نشدم، این فیلم را پخش نکنید!
▫️سخنی از حجةالاسلام والمسلمین #شهید #مجید_سلمانیان از #شهدای_خان_طومان
▪️ #حوزه_انقلابی یعنی یک عمر سربازی و خدمت، آخرش هم #شهادت....
#شهیدان_روحانی الگوهای عینیت یافته این راه اند.
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
📸 هم اکنون | ارتباط تصویری مقام معظم رهبری با مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح
🔻 این مراسم به میزبانی دانشگاه افسری امام علی علیهالسلام و به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا با حضور تعدادی از یگانهای نمونه از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برپا شده است.
۹۹/۷/۲۱
@rozaneebefarda
💥دفاع آقای #رسول_جعفریان از آقای #سیدمحمدجواد_علوی و پاسخ آقای احمدحسين شريفي
🔸جناب آقاي #رسول_جعفريان، با اشاره به نقدهايي که در روزهاي اخير به ديدگاههاي جناب آقاي #علوي_بروجردي در موضوع انکار ابعاد اجتماعي، اقتصادي، سياسي و علمي اسلام و منحصر کردن رسالت رسول خدا(ص) به #ارشاد_معنوي! صورت گرفته است، امروز (21 مهر 1399) توئيت بالا را منتشر کردهاند.
از ايشان سؤال ميکنم: آيا به نظر شما، طرح سخناني بيمبنا و بيدليل و ژوناليستي شهامت علمي است؟ آيا وقتي برخلاف صريح دعوت خود که از مدافعان ايدة #علوم_انساني_اسلامي درخواست ميکني «#بايد_مرا_قانع_کنند» حاضر به گفتگو با مدافعان نشوي و در عوض لشکري از افراد ناشناخته و شناخته عليه کساني که آمادگي خود را براي گفتگوي علمي اعلام کردهاند، روانه شوند، از مصاديق شهامت علمي و روحية علمي است؟
خوب اگر، با پذيرش توهمات عدهاي از مقدسمآبان مردمفريب، قبول کنيم که شأن جناب علوي بروجردي اجل و اعلي و ... از گفتگو با بنده بود، آيا جناب جعفريان هم چنان شأني براي خود قائلاند؟ يا اينکه حاضرند در يک گفتگوي عالمانه در اين موضوع شرکت کنند؟ هوچيگري و کنايه زدن که نشانة شهامت علمي نيست! بسمالله اين گوي و اين ميدان.
اگر جنابعالي حقيقتاً دنبال جلوگيري از کاستن ارزش عقل در مراکز علمي ما هستيد و ميخواهيد با «پشتوانه بحث علمي و بدون همراهي با جو تبليغاتي و فضاي ژورناليستي» به يک گفتگوي علمي و عقلمحور و صريح تن دهيد، بسمالله.
🔶حاشیه روزنه
جناب جعفریان خود در زمره همان #بودجه_دارهاست!
آیا او #اغلاط_تاریخی #مصاحبه_جنجالی را قبول دارد؟
@rozaneebefarda
هشت حرف با #رسول_جعفریان
درنگی در توئیت حمایت آمیز جعفریان از مصاحبه پرحاشیه جناب آقای #سیدمحمدجواد_علوی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه ۱ از ۲]
جناب آقای جعفریان:
۱) بازتکرار ادعاهای قدیمی خرده جریان غیرانقلابی حوزه، بدون ارائه هیچ استدلال روشن و مستند متقن، اسمش #شهامت نیست، چون نیک بنگری اسمش چیزی غیر از این است(مثلا به قول دکتر سبحانی، خطابه عوامانه است)
۲) دیدگاه های جناب آقای علوی، در تمام چهل سال گذشته و بلکه از آغاز نهصت امام خمینی در سال ۴۱ تا کنون، همیشه وجود داشت؛ لذا چیز جدیدی نبود. هم در #نجف همین حرفها بود، هم در #مشهد و حتی #قم.
تو که عکس یادگاری داری با اغلب این حضرات و خانه دل و سفره اسناد شان را برایت باز کرده اند، خوب می دانی!
همین حرفها هم در محافل حوزوی مطرح بود و هم در محافل روشنفکری با ادبیاتی دیگر.
پس دقیقا چه اتفاق جدید قابل ستایش رخ داده است؟!
۳)از قضای روزگار و از بدشانسی جنابعالی، آنکه بی پشتوانه علمی مطرح شد، همین ادعاهای جناب آقای علوی بود و آنچه در قالب استدلال علمی بود، حرف های متخصصان منتقد بود.
مگر اینکه معنای بحث علمی در منظومه فکری جنابعالی و همفکران حوزوی تان، چیزی باشد که برای عالمان حوزوی و دانشگاهی قابل تصور و تصدیق نیست!
یعنی شما و آقای علوی در مساله اقتصاد، ملاک تشخیص علمی بودن یا نبودن اظهارات متخصصان امر هستید؟!
آیا آن سوابق علمی اساتید دانشگاه و حوزه و مطالعات تخصصی و کتابها و مقالات را یکسره #غیرعلمی بدانیم و ادعای انکاری عامیانه شما در آن مصاحبه و این توئیت را علمی بپنداریم؟
با چه مناط و ملاکی؟ حتی حضرات اخباری ها نیز برای طرح ادعای خلاف مشهور خود، با فوائد مکیه و فوائد مدنیه شروع کردند!
۴)همراهی #جو_تبلیغی را خوب آمدید! در این چهار دهه این جو دست چه کسی بود؟ سکولارهای یا انقلابی ها؟
الان این جو دست چه کسی است؟
انقلابی ها چند بنگاه رسانه ای مثل #خبرآنلاین و #هم_میهن و #دنیای_اقتصاد (که مجموعا ده ها سایت و کانال و روزنامه اقماری دارند) در اختیار دارند که بگوئید جو تبلیغی در اختیار آنهاست!
حتی همین رسانه ملی که مثلا قرار است رسانه رسمی انقلاب باشد، مگر بسیاری از فضاهای ش دست همین دوستان شما نیست؟ مگر همین شبکه چهار (مثلا شبکه نخبگانی) به شعبه ای از #دفتر_تبلیغات(و مجموعه های مشابه) تبدیل نشده؟ مگر فشار دوستان برجامی شما موجب نشد که #جهان_آرا و #ثریا تعطیل شوند؟
وقتی در تلویزیون هم جریان انقلابی تریبون ندارد، چطور داعیه دارید جو تبلیغی دست انقلابیون بوده و حرف های مخالف امکان بیان نیافته؟! زهی انصاف!
۵) فرصت طرح همه دیدگاه ها، مدتهاست داده شده! دیگر نمی دانم جنابعالی و دوستان شما و برخی دوستان تازه یاب رادیکال تان، چه حرف نگفته ای دارند که در حوزه و دانشگاه و رسانه، نگفته باشند؟!
۶)حوزه مقدسه فعلی نجف(فارغ از اعاظم و مفاخر و میراث معنوی هزارساله که موضوع بحث نیست) نمی دانم چه ویژگی خاصی دارد که شما را به اعجاب وا می دارد؟!
حوزه ای که در کنارش #مهدیان_دروغین حوزه علمیه دارند و هیچ صدایی از او بر نمی آید! حوزه ای که در مقابل بعثی های کافر و انواع فرقه های الحادی و انحرافی حرفی برای گفتن نداشت و ندارد! آیا خانه نشینی بی بی از بی چادری نیست!؟
اگر وضع آنجا قابل دفاع نیست، که خود بهتر می دانی نیست، سکوت این حوزه در مقابل جریانهای انحرافی و التقاطی را می توان حمل بر وسعت مشرب کرد؟ به راستی که اگر وسعت مشرب داشتند، افکار مترقی اصولی و فقهی #آیتالله_سیستانی را محجور نمی کردند! و کتاب الرافد را #بایکوت نمی نمودند.
اگر نجف وسعت مشرب داشت، برخی تلامذه و بعضی به اصطلاح فضلایش، به صورت جریانی(و نه موردی) امام عزیز را در #غربت_نجف، با انواع تهمت و کنایه و طعنه، نمی نواختند!
🔹تصویر توئیت جناب جعفریان را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/5248
🔹صفحه دوم یادداشت:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/5252
@rozaneebefarda
ادامه👇