تطهیر رضاشاه در ماجرای کتک زدن آیتالله بافقی
[صفحه 1 از 2]
#اختصاصی|| الفلام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد #الفلامخمینی/ یادداشت ۲
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️هدايت الله بهبودی در روايت ماجرای كشف حجاب زنان دربار پهلوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در نوروز 1307ه.ش.با تکیه بر نقلهای شفاهی سست (از جمله مصاحبه عصمتالملوک، زن چهارم رضاشاه) روحانيون متعهد و مجاهد اعترا ضكننده به اين اقدام ناشايست را تخطئه كرده و مقصر جلوه می دهد! اين سطح از تحريف رضاخان، در نوع خود كم سابقه و عجيب است.
▫️بهبودی كشف حجاب مورد اعتراض را به افتادن چادر از سر يك نفر از زنان دربار تقليل داده و آن را صرفا نتيجه سهل انگاری عصمت الملوك جلوه داده است.
🔻بهبودی در عین حال، با تکیه بر کتاب تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی به قلم غلامرضا کرباسچی مدعی میشود که سيدناظم تهرانی، واعظ مراسم حرم، با مشاهده وضعيت پوشش اين زن از زنان دربار، به زنان دربار فحاشی كرده است!
او در ادامه، مدعی شده حضور زنان با چادر سفيد در حرم، از منكرات محسوب می شده است!
🔻به روايت نويسنده، گرچه زنان دربار بعد از امر به معروف مرحوم بافقی، محيط حرم را ترك میكنند اما گزارش تند و تيز مأمورين موجب غضب رضاشاه و حركت او به سمت قم شد.
او بدون اشاره به كيفيت ورود هتاكانه، بی ادبانه و بی سابقه رضاخان به حرم حضرت معصوم (سلام الله علیها) روايتی جانبدارانه از ماجرا ارايه داده است (الف لام، صص63-62)
🔹در برخی منابع متقدم اما، حضور مكشفه زن رضاخان و زنان همراه او به تصريح درج شــده، و كيفيت امر به معروف آيت الله بافقی و نوع مواجهه هتاكانه رضاخان با ایشان به تفصیل آمده که با روایت بهبودی کاملا متعارض است.(تأملی درباره رضاشاه و نحوه به سلطنت رسیدن او (شرایط تاریخی-اقلیمی و تأثیر آن در پیدایش سلطنت پهلوی، یاد ش36-35، پاییز و زمستان1373، صص73-69)، ستارگان حرم: مجاهد بافقی، مردی از تبار سجاده و شمشیر، فرهنگ کوثر، ش13، فروردین1377، صص21-19، خاطرات سیاسی بهلول، صص15-14، قهرمان امر به معروف و نهی از منکر: سیری در زندگی و مبارزات آیتالله شیخ محمدتقی بافقی، پاسدار اسلام، ش199، تیر1377، صص42-40، چهره بینقاب رضاخان(قسمت دوم) مصاحبه با قاسم تبریزی، مطالعات تاریخی، ش53، تابستان1395، ص180)
🔘 روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
تطهیر رضاشاه در ماجرای کتک زدن آیتالله بافقی
[صفحه 2 از 2]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹جالب آنکه بهبودی که در بخشی از نوشتار خود به منابع سست و روايتهای ناروا تمسك جسته، ساير منابع كه روايت درست را منعكس كرده اند را نیز کاملا مشاهده كرده اما از درج واقعيت ماجرا استنكاف نموده است. به عنوان نمونه جلد چهارم از تاريخ بيست ساله مكی، شرح مظالم رضاخان عليه بافقی را انعكاس داده ولی او برای بر هم نخوردن روايت نادرست خود، روايت مكی را ناديده گرفته اما در ادامه، به مناسبت، به همین منبع ارجاع داده است! (ر.ک: تاریخ بیست ساله، ج4، صص267-263، الف لام، ص64)
🔻مكی در دو بخش به روايت ماجرا پرداخته است؛ بخش نخست روايت خود نويسنده است كه با تيتر مجزا درج شده است. و بخش دوم گزيده ای است از گزارش روزنامه شرق که با تیتر مجزا درج شده است. دليل جهتدارنويسی روزنامه شرق مشخص است. از مطبوعات وابسته به دربار انتظار نيست كه تمام حقايق را بنويسند و از ديگرسو جو خفقانبار عصر پهلوی نيز اجازه چيزی غير از مجيزگويی را نمیداده است. جالب آنكه بهبودی در بخشی از كتاب (كه مربوط به منع چادر سفيد در قم است) را برگزيده است!
در كتاب حسين مكی كه در سال 61 منتشر شده و از منابع مهم تاريخ پهلوی است، تصريح شده كه «اعضای خانواده پهلوی كه همسر رضاشاه (محمدرضا) جزو آنان بود، به قم آمده و در غرفه بالای ايوان آئينه بدون حجاب كامل نشسته بودند. به طوری جلب نظر میكرد كه صدای اعتراض مردم از هر سو بلند شده بود و اين طرز حضور در مكانی مقدس را بی احترامی به حضرت معصومه (س) می دانستند ولی هيچ كس جرأت نم یكرد قدم پيش بگذارد و به آنها تعرض نماید.»(تاریخ بیست ساله، ج4، ص282)
▫️اين طور كه از اين متن برمی آيد مسئله كنار رفتن لحظه ای چادر عصمت الملوك در ميان نيست بلكه وضع زننده حجاب همراهان همسر رضاشــان آنچنان بوده كه موجب اعتراض عمومی طولانی مدت شده و آنان با بیتوجهی به اعتراضات و تذكرات، به حضور خود با همان هيئت ادامه میداده اند.
🔹حضرت آيتالله نوری همدانی از مراجع قم و از متخصصان فن ترجمهنگاری، در يكی از آثار خويش جزئيات ماجرا را اين گونه انعكاس داده است: اعضای خانواده رضاخان از جمله همسرش (مادر محمدرضا) به قم آمده و در غرفه بالای ايوان آئينه بدون حجاب (با سر و صورت باز) نشسته بودند و اين موضوع به طوری جلبنظر می كرد كه صدای اعتراض مردم از هر سو بلند شد و بسياری میگفتند اگر از مردم شرم نمیكنند، دستكم از حضرت معصومه(س) شرم كنند و بالأخره صدای اعتراض مردم كم كم اوج گرفت.(اسلام مجسم، ج1، ص238)
🔹جالب آن كه در يكی از منابع تاريخی انتشاريافته توسط همان ناشر كتاب ماجرای كشف حجاب در حرم، از نقل گزارشات سفارت انگليس، متعارض با روايت بهبودی آمده است. در گزارش مزبور چنين می خوانيم:
به گزارش سفارت بریتانیا در تهران عصر امروز (29اسفند1306ه.ش.) ملكه عصمت الملوك دولت شاهی همسر رضاشاه، برای زيارت وارد حرم حضرت معصومه(س) وارد قم شد. او به داخل حرم شلوغ رفت و در رديف نخست نشست. ليكن به جای حجاب متعارف، عبايی پوشيده بود و سر و چهرهاش برای زوار دیگر باز بود.(روزشمار تاریخ معاصر ایران، ج7، ص571)
در روایت الف لام هم زنان مکشفه دربار پهلوی تطهیر شدهاند و هم شخص او تطهیر شده و در عوض ناهيان از منكر مانند سيد نظام تهرانی و آيتالله بافقی مقصر جلوه داده شدهاند. عجيب آنكه در هيچ كدام از منابع معتبر،از فحاشی سيد ناظم سخنی به ميان نيامده است.
🔘 روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصاویری از توقیف دو نفتکش یونانی در خلیج فارس
@rozaneebefarda
الفلام و تهمت به امام در زمینه حفظ شاه!
#اختصاصی|| الفلام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد #الفلامخمینی/ یادداشت ۳
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
نویسنده الف لام در روایتی ناروا و نادرست از دیدار سلیمان بهبودی (نماینده شاه) با امام خمینی، چنین آورده است:
بهبودی سلام شاه را رساند و اندكی درباره نظام ارباب و رعيتي گفت و از قول شاه ابراز داشت كاری كه میخواهيم بكنيم قانونی است؛ املاک را به زور نمیگيريم؛ میخريم.
آيتالله گفت كه خريد ملک ديگران به زور جايز نيست، اما دعوای ما درباره اين چيزها نيست. بلكه دو مطلب را بايد بگويم يكی اينكه شاه قرار بود ديگر ارتجاع سياه نگويد، ولی دوباره اين حرف را گفته است [!!!] دوم اینکه علم ... گفته است در این کار [تقسیم اراضی]، دولت جلودار نیست بلکه شخص اعلیحضرت جلودار است... بهتر بود در این قضیه هم علم جلو میآمد تا اگر ضربهای وارد شد شاه ضربه نخورد.(الف لام، ص236)
🔹ماجرا از این قرار است که در پی اعلام رفراندوم فرمایشی پيرامون مواد ششگانه موسوم به انقلاب سفید، شاه فردی به نام سليمان بهبودی را به عنوان نماينده رسمی خود به قم فرستاد تا انگيزه و انديشه خود را برای علما توضيح دهد و نظريههای آنان را نيز بشنود و تا سر حد امكان آنان را با رفراندوم شاه همراه سازد.
امام خمینی در اعلاميهای كه بعد از آن ديدار منتشر ساخت، محتوای مواضع اعلامی خود در اين ديدار (كه با صراحت مطرح كرده بود) را بازگو كرد و بندهايی از آن را برشمرد ليكن بنابر مدعای نويسنده الف لام، عمدهترين اشكالی كه امام در ديدار با سليمان بهبودی مطرح كرده و بر اساس آن با شاه مبارزه میکرد دو مطلب بوده است:
نخست اينكه شاه كلمه «ارتجاع سياه» را بر زبان نياورد!
دوم اينكه علم به جای شاه جلودار انجام رفراندوم شود تا اگر پيشنهاد شاه با بیاعتنايی و رأی منفی مردم رو به رو شد «شاه ضربه نخورد»!!
🔻نويسنده چنين القا كرده كه گويا امام خود را مصداق ارتجاع سياه میدانسته و از کاربست آن كلمه توسط شاه رنج میكشيده است!
دوم اينكه امام تا آن پايه شاه دوست بوده(!) كه شكست شاه در رفراندوم را نمیتوانسته است برتابد و بر خود هموار كند؛ از اين رو پافشاری داشته است كه علم مسئوليت رفراندوم را بر دوش بگيرد كه «شاه ضربه نخورد»!
ناگفته پیداست که امام نه تنها هیچ گرایشی به محمدرضای جنایتکار و رژیم طاغوتی وی نداشت بلکه از مدتها پیش از آغاز نهضت خویش درصدد براندازی آن رژیم منحوس بود.
به علاوه وارستگی روحی و اخلاقی ایشان، که نمونههایی از آن در ادامه خواهد آمد، ثابت میکند که امام خمینی اساسا توجهی به تهمتهای بیپایه به خود نداشت و به چیزی جز تکلیف الهی خویش نمیاندیشید.
🔹نظر امام خمینی پیرامون اصلاحات ارضی به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
آنچه به اسم قانون #اصلاحاتارضی درصدد اجرای آن هستند مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است و آنچه بسیاری از مالکین بزرگ عمل کرده و می کنند و از عمل به قوانین اسلام راجع به حق فقرا خودداری می کنند مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است.
اصل مالکیت در اسلام محترم است و هیچ مقامی حق ندارد ملک دیگری را بدون رضایت و طیب نفس او تصرف کند یا به دیگری انتقال دهد و تصرف در اموال غیر بدون رضایت او حرام و نماز خواندن در املاکی که به این نحو از مالک سلب شود باطل است و اصل حفظ حقوق فقراء و اجراء آن در اسلام محترم است و هیچ مالکی نمی تواند در آن تصرف کند و اگر حق فقرا را به طوری که شرع مطاع تعیین فرموده به آنها ندهند مرتکب گناه کبیره شده اند و اگر با آن اموال چیزی بخرند مالک نمی شوند و نماز آنها در آنچه حق فقراء به آن تعلق گرفته باطل است و فقیه جامع شرایط فتوا می تواند حق فقراء را از آنها بگیرد و به محل مقرر شرعی آن برساند.
والسلام علی من اتبع الهدی.
روح الله الموسوی الخمینی
(صحیفه امام، ج۲۱،ص۴۹۲)
🔹آنگونه که پیداست، مطالب مندرج در کتاب الفلام خمینی با مستندات تاریخی و نظرات قطعی امام خمینی، در #تعارض آشکار است؛
نویسنده مدعی میشود امام خمینی مشکلی با اصلاحات ارضی نداشته و به نماینده شاه اعلان کرده که 《دعوای ما درباره اين چيزها نيست》!!
در حالی که امام خمینی قانون اصلاحات ارضی را مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی دانستهاند!
🔻به راستی کدامین عقل سلیمی میتواند چنین انگارههای باطلی از جمله تهمت حفظ شاه را به امام خمینی نسبت دهد؟
🔻اگر این قبیل موارد مصداق تحریف امام نیست، پس تحریف چیست؟!
🔻و اگر این اثر مخدوش حاوی تهمتها و تحریف های ناروا علیه امام است، چرا کسی صدایی برنمیآورد و اثر بهبودی بعنوان سوگلی محافل فرهنگی و رسانهای، مورد تجلیل و تمجید واقع میشود؟!
@rozaneebefarda
هدایت شده از احمدحسین شریفی
15.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻سلام فرمانده از فراز کوههای قرهقروم در شمال شرق پاکستان
🔹نمونهای از عشق جهانی به مهدی موعود(عج) و حضرت سیدعلی.
🔸در چند ماهی که از موج خودجوش و جهانی #سلام_فرمانده میگذرد هیچکدام از جامعهشناسان و روانشناسان سکولار وطنی و غیروطنی هیچ تحلیلی درباره چرایی این «موج جهانی» ننوشته و مطمئن باشید نخواهد نوشت چون فهم این حقیقت خارج از افق فهم سکولاریسم و #علوم_انسانی سکولار است.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
از نسخه سلبی دشمن تا #نسخه_ایجابی انقلاب اسلامی
داستان توبه ۴۰۰۰ زن بدکاره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه بود؟
#اختصاصی|| حامد حبیبی قرانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸انتشار #فیلم_موهن_عنکبوت_مقدس، با واکنش هایی در داخل و خارج همراه بود؛ فارغ از محتوای سیاه این فیلم از جامعه ایران و دست گذاشتن بر موضوعی که هیچ نسبتی با انقلاب اسلامی و دین ندارد و با صرف نظر کردن از کینه و بغضی که عوامل سازنده این فیلم نسبت به جمهوری اسلامی داشته اند، که طبعاً همین عامل، نقشی مهمی در کف و سوت بانیان #جشنواره_سیاسی_کن به حساب آمده است. ذکر چند نکته قابل بررسی است.
◾️الف: سالهاست #جریان_فرهنگی ما پدافندی عمل کرده است و با گذر ۴۴ ساله از انقلاب اسلامی هیچگاه دستگاه های فرهنگی ما خود را در نقش آفندی حتی تصور هم نکرده اند. متاسفانه #ریل_سازی در متولیان فرهنگی ما اینقدر با #چالش_روزمرگی مواجه است که متاسفانه تیغ ممیزی بر تغییر ذائقه چربیده است.
◽️ب: پرورش سوژه، معرفی و تغییر رویکرد در حمایت از فیلمسازان جوان و نگارش فیلمنامه های ایجابی مهمترین مولفه در ترسیم یک #افق_آفندی محسوب می شود؛ به عنوان نمونه وقتی هیچگاه به رفتار جمهوری اسلامی با مقام و منزلت زن مثلاً در مواجه نظام با فاحشه های ابتدای انقلاب اسلامی اشاره نشده، دشمن فیلم سنگسار ثریا را می سازد یا وقتی سخن از نقش #شیخ_حسین_انصاریان در توبه دادن ۴۰۰۰ فاحشه لاله زار تهران که اسناد آن نیز موجود است نمی شود، دشمن دست بر شخصی معلوم الحال مثل سعید حنایی می گذارد و عنکبوت مقدس را می سازد. حال سئوال اینجاست که چرا هالیوود از جنایت آمریکا در ویتنام و خلیج فارس «نجات سرجوخه رایان»، «جارهد»، «پرچم های پدران ما» و... می سازد، اما فیلمسازان ما سخن از استقلال یک ملت و ایستادگی نسل های مختلف این ملت نمی گویند یا کم می گویند.
◾️ج: ناگفته نماند در این سالها فیلمسازان جوان ما کارهای ارزشمندی همچون «موقعیت مهدی» «ماجرای نیمروز»، « منطقه پرواز ممنوع» ساخته اند ؛ ولی نباید از این غافل شد عرصه هنر پاسخ هنرمندانه می خواهد وگرنه شاید میلیون سطر متن و نوشته و #توئیت_سلبی، برابری نمی کند با ساخت یک اثر #هنری_ایجابی مثل #سلام_فرمانده که قامت دشمن را خم می کند.
◽️د: #مطالبه_گری_فرهنگی، بازخوانی سوژه های ناب، شناسایی نقاط کور و ناشناخته تاریخ انقلاب اسلامی مهمترین زمینه سازی برای تعالی باورهای هنری نسل جدید انقلاب اسلامی است. [در زمینهی فرهنگ] راه صحیح این است که برنامهریزی کنیم، هدایت کنیم، کمک کنیم به #رویش_های_خوب، و جلوی ضربهها و حملات و مانند اینها را بگیریم؛ یعنی هم آفند، هم پدآفند. «مقام معظم رهبری۱۳۹۵/۰۶/۰۳»
روایت شیخ حسین انصاریان از سامان دادن وضعیت مراکز فساد و زنان بدکاره را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11084
@rozaneebefarda
روایت شیخ حسین انصاریان از سامان دادن وضعیت مراکز فساد و زنان بدکاره
#حافظهتاریخی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️... با اعلامیه ای همه زنان آنجا را فراخواندیم؛ البته آن ها سه دسته جوان، میانسال و سالمند بودند. برای سالمندان مقرری تعیین کردیم که ماهانه به آنها پرداخت می شد. میانسال ها و بعضی از جوانان را با آماده سازی و توبه دادن، به خانواده هایشان تحویل دادیم. شماری از از زنان جوان را نیز شوهر دادیم که در این بین، چند نفر به عقد کارمندان دایره منکرات در آمده و زندگی سالم و پاکی را تشکیل دادند و اکنون نیز صاحب فرزندانی هستند که گاهی هم پای منبر من می آیند.
🔹بدین ترتیب کل منطقه از فحشا و منکر و مواد مخدر پاکسازی شد. فورا با چند بلدوزر، منطقه را با خاک یکسان کردیم ؛ بخشی به بیمارستان فارابی واگذار شد و بخش اعظم دیگر برای احداث پارک و مرکز تفریحی برای همشهریان اختصاص یافت.
▫️روزی در ادامه کار، طی نامه ای خدمت حضرت امام نوشتم که ما دست به این کار خطیر زده ایم و اکنون باید مخارج چهار هزار زن را بپردازیم و تقاضای کمک مالی کردم. حضرت امام فرمودند: « اگر از کمک های مردمی تامین نشدید، من به شما اجازه می دهم از سهم امام استفاده کنید.» نیز در ادامه کار، آقای گیلانی مبلغ سه میلیون تومان دیگر به ما دادند که در پایان مقدار زیادی اضافه آمده بود. خواستیم مقدار باقی مانده پس بفرستیم که ایشان گفتند : «در امر خیر دیگری به مصرف برسانید.»
🔹به دنبال کار ما در تهران، در شهرهای دیگر نیز مراکز فساد و فحشا برچیده شد که بعضا از ما راهنمایی و خط و مشی می گرفتند. مراکز فحشا، علاوه بر معصیت و عواقب وخیم اخروی، آلودگی و بیماری بسیار بدی هم داشت و خیلی از جوانان به مرض های مختلف دچار می شدند.
🔻من در آن مدت با چهار هزار زن سر و کار داشتم. آن ها به دفتر اداره می آمدند، صحبت کرده، مشکلاتشان را مطرح می کردند. من هم به آنها راهنمایی و کمک می کردم. خدا شاهد است که در این مدت من همیشه سرم پایین بود و حتی چهره یکی از آنها را ندیدم. اضافه بر آن، برای آن که کارم خالص و مخلص برای پروردگار باشد، در این امر خیر یک ریال دستمزد هم نگرفتم. بچه های اداره هم همه پاک و سالم بودند ...
▫️گاهی مجله ها و رسانه های جمعی، با زنانی که از آن مراکز فساد رهایی یافته و دنبال زندگی سالمی رفته بودند، مصاحبه می کردند. روزی ساعت ده صبح، یکی از آن مصاحبه ها از طریق رادیو پخش شد. من خودم شنیدم که خبرنگار از دختر جوانی سوال کرد که «شما قبلا کجا بودید و چه می کردید؟» او گفت: «من اصلا به قبل و بعد کاری ندارم و هیچ حرفی برای گفتن ندارم. فقط این را می خواهم بگویم که یک نفر آمد و مرا نجات داد که او هم پدر من است و هم عمویم، هم برادر و دایی و مادرم، او همه کاره ی من است. او شیخ حسین انصاریان است.»
▫️خاطرات حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، صص 179 و 180.
🔹یادداشت مرتبط:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11083
@rozaneebefarda
هدایتالله بهبودی و ارائه چهرهای قانونمدار از کارگزاران پهلوی
#اختصاصی|| الفلام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد #الفلامخمینی/ یادداشت ۴
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹نویسنده کتاب تحریفآمیز الف لام خمینی با اشاره به اقدام خلاف قانون رژيم در تعطيلی مجلس و اقدام به قانونگذاری در هيئت دولت، رئيس وقت ديوان عالی كشور رژيم پهلوی را فردی قانونمند معرفی كرده و چنين نوشته است:
در نبود قوه مقننه، دولت لوايح خود را در قالب «تصويبنامه» طرح كرده، به اجرا میگذاشت؛ و با اين شيوه در عمل قانونگذاری میكرد. مقامات ذی ربط میدانستند كه اين كار با قانون اساسی نمیخواند. رئيس وقت ديوان عالی كشور، موضوع را خصوصی به نخست وزير گوشزد كرده بود. گفته بود:
«مواظب باشيد... اگر اين تصويبنامهها را پهلوی من بياوريد من اينها را قبول نمیكنم چون اين با قانون اساسی نمیخواند... تصويبنامهها جوری نباشد كه كسی شكايت كند و كارش برود به ديوان عالی كشور...» به علم گفته بود تا زمانی كه اين شيوه برملا نشود، من هم چشم پوشی میكنم ولی اگر اين كار به ديوان عالی كشور بكشد، این قانونگذاری در دولت محکوم میشود.(الف لام، ص201)
🔹آنگونه كه در متن مذكور قابل مشاهده است، نويسنده با تكيه بر برخی نقلهای شفاهی سست طيفی از كارگزاران پهلوی از جمله خاطرات علينقی عاليخانی، وزير اقتصاد هفت ساله رژيم پهلوی، مطالبی را مطرح كرده كه برآيند آن تطهير كارگزاران پهلوی است.
🔻نويسنده با تكيه بر يک نقل شفاهی بیپشتوانه، چنان القا میكند كه؛
#اولا رئيس وقت ديوان عالی كشور فردی قانون مدار بوده که نسبت به صيانت از قانون اساسی ايران حساسيت داشته،
#ثانیا جرأت كرده در مقام صيانت از قانون، نخست وزير كشور را تهديد كند كه در صورت ارجاع پروندههای مرتبط با مصوبات غيرقانونی دولت به ديوان عالی، او با آنها مخالفت خواهد كرد و روال غلط دولت را محكوم خواهد كرد!
🔹 اگر رئيس ديوان عالی پهلوی حقیقتا استقلال رأی داشت و مسئله صيانت از حقوق اساسی ملت برايش مهم بود، چرا قبل از شكايات مردمی به ديوان رأسا اقدام نمیكرد و در سايه بند و بست با دولت، از رويه غلط آنان چشم پوشی مینمود؟!
اگر واقعا ریاست دیوان قدرت محکوم کردن اقدام دولت را داشته و از حريت و استقلال رأی نيز برخوردار بوده، چه دليلی داشته كه تا قبل از ارجاع شكايات به ديوان، سكوت و چشمپوشی كند؟
▫️از اين گذشته، در خاطرات رجال حكومت پهلوی، ارتكاز نانوشتهای مبنی بر پاسكاری ظلمها به ديگران و تطهير فرد اصلی كشور يعنی شخص محمدرضا شاه، قابل ردیابی و مشاهده است.
اساسا استفاده از اين روايتهای ناصحيح و غيرقابل باور، چهره قانون ستيز كارگزاران پهلوی را تطهير خواهد كرد. جالب آن كه منبع اوليه اين مدعا، كتاب اقتصاد و امنيت؛ خاطرات علينقی عاليخانی است كه توسط #حسيندهباشی گردآوری و بعد از به اصطلاح پژوهشهای تکمیلی توسط برخی #همکارانحوزویدهباشی، معالأسف با بودجه عمومی و توسط «سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران انتشار يافته و بعد از آن از کتاب تحریفآمیز #الفلامخمینی سر درآورده است!
🔘 روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
بعد از #جماران، خبرگزاری #تسنیم هم برای #الفلامخمینی رپرتاژ رفت!
مسئله #تحریفامام به یک پدیده شوم فراجریانی تبدیل شده است و با مشاهده این اتفاقات، حالا بهتر میتوان به حکمت هشدار مقام معظم رهبری در مورد خطر پدیده تحریف امام پی برد!
▫️نمونههایی از تحریفات الفلام را در روزنه بخوانید:
▫️یادداشت اول:
صفحه ۱: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11067
صفحه ۲:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11068
▫️یادداشت دوم:
صفحه ۱:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11076
صفحه ۲:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11077
▫️یادداشت سوم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11079
▫️یادداشت چهارم:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11085
@rozaneebefarda