eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
سرود و استانداردهای دوگانه جریان تحریف و نفوذ [ص ۱ از ۲] || صادق علیپور @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸سرود محبوب و پرنفوذ علاوه بر آنکه همدلی‌های فراوانی را موجب شد، مخالفت‌های جالبی را نیز با خود برانگیخته است. بسیار جالب خواهد بود اگر آرشیوی از این مخالفت‌ها توسط کارشناسان رسانه‌ای و مذهبی جمع‌آوری و سپس تحلیل گردد زیرا به نظر می‌رسد دم خروس بسیاری از تفکرات و جریان‌ها و همچنین رسانه‌های خارجی و حتی داخلی، با همین سرود ساده اما پربسامد و تأثیرگذار بیرون زده است. 🔸از مخالف‌خوانی‌های بی‌مبنای برخی خودی‌های بی‌اطلاع و متحیر که بگذریم، یکی از لوس‌ترین و بی‌نمک‌ترین مخالفت‌ها، بهانه حمایت از حقوق کودکان بود! مدعیان می‌گویند که نباید ایدئولوژی را به ذهن معصومانه کودکان تزریق کرد و آنان باید فارغ از باورهای مذهبی رشد یابند و اساساً کودکان درکی از این محتواها به صورت مطلوب ندارند و همین هم ارزش اشک‌ها و احساسات آنها را زیر سؤال می‌برد! چنین چیزی نیز قبل‌تر بارها در مورد عزاداری و گریه‌های کودکان در مراسم‌های مذهبی به خصوص محرم و صفر شنیده شده و می‌شود. 🔸تمنای آنها همواره چنین بوده که کودکان سراسر دنیا، در یک نظام آموزشی سکولار پرورش یابند که اتفاقاً برخلاف ادعای آنان خود متضمن یک ایدئولوژی بوده و بر شالوده آرمان‌ها و تفکرات لیبرالی بنا شده است. در این ایدئولوژی کودکان، باید با سیستم فکری مبتنی بر فرضیه تکامل و نه خلقت (متضمن انکار جنبه‌های مختلف الوهیت تا ربوبیت و حتی اصل وجود خدا) مأنوس شده و از لحاظ گرایش‌ها و رفتار به سمت آزادی غریزه‌ها سوق داده شوند که یکی از عیان‌ترین نمودهای آن آزادی بی‌ قید و بند (و حتی با اعمال فشار اجتماعی-رسانه‌ای)‌ در برقراری روابط مختلف جنسی است که تا مرز برخورداری از حق سقط جنین در دختران باردار زیر ۱۸ سال نیز رفته است! این همان چیزی است که در ایران تلاش می‌شد تا با استمرار اجرای سند ۲۰۳۰ تحقق یابد و تنها با دستور رئیس‌ دولت سیزدهم بود که متوقف شد و از این منظر باید به عنوان یکی از مطالبات اساسی برای محکومیت‌ قضایی مقامات مرتبط با آن در دولت‌های یازدهم و دوازهم مد نظر باشد. 🔸در هر صورت اکثر آنهایی که صدایشان علیه ایدئولوژی نهفته در سرود سلام فرمانده بلند شده است، یا حامی ایدئولوژی مستکبرانه‌ و دیکتاتورمآبانه لیبرال‌ها هستند و یا در بهترین حالت نسبت به آن سکوت می‌کنند. ایدئولوژی‌ای که رقص و روابط مختلط را برای کودکان توصیه می‌کند و نسبت به درک و آمادگی ذهنی آنها در این مورد حساسیتی نشان نمی‌دهد، اما از شیفتگی این کودکان نسبت به سوگواری اباعبدالله و آرمان ظهور صاحب‌الزمان نگران و مشوش می‌شود! 🔸این شیوه همیشگی لیبرال‌هاست؛ آنان از آزادی دم می‌زنند اما به محض آنکه رسانه‌ای در مخالفت با آنان به جایگاهی برسد، آن را سانسور و بلکه حذف می‌کنند. از لزوم عدم دخالت سیاست در ورزش سخن‌فرسایی می‌کنند و تصمیم ورزشکارانِ با وجدانِ جهان در به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی را محکوم و بلکه مجازات می‌کنند اما در دخالت دادن سیاست در ورزش در خلال جنگ اوکراین، سر از پا نمی‌شناسند و نه تنها تمامی ورزشکاران و باشگاه‌های یک کشور را به خاطر یک مسئله سیاسی از همه چیز محروم و حذف می‌کنند بلکه حتی روس‌تبارانی را که در صحنه‌های ورزشی و هنری خارج از کشور خود، حاضر به موضع‌گیری علیه روسیه نشوند، از همه چیز ساقط می‌کنند. 🔸این استاندار دوگانه، استاندارد دائمی این مدعیان حقوق بشر و آزادی است و توقعی هم از آنان نیست که در عرصه آموزش‌ها و حتی تولیدات رسانه‌ای در مورد کودکان نیز از این خصلت شیطانی عقب بنشینند؛ همچنان که اعلام کرده‌اند کمپانی‌های عظیم ساخت انیمیشن در ایالات متحده از این پس در گنجاندن شخصیت‌ها و محتواهای همنجس‌گرایانه در تولیدات خود عزمی جدی خواهند داشت؛ به همان صورت که اسکار به صراحت از لزوم پرداخت به محتواهای همجنس‌گرایانه در فیلم‌های ارسالی به خود خبر داده است. چنین چیزهایی به صورت آشکار نشان می‌دهد که حساسیت آنان نسبت به تزریق ایدئولوژی در ذهن کودکان و لزوم حمایت از حقوق کودکان چقدر صادقانه است! @rozaneebefarda
سرود و استانداردهای دوگانه جریان تحریف و نفوذ [ص۲ از ۲] 🔸پروپاگاندای رسانه‌ای استکبار و دنباله‌های داخلی آنها بهتر است به جای دغدغه نسبت به سلام فرمانده، به این توجه کنند که در قبله‌گاه آزادی و دموکراسی جهان لیبرال، ۱۹ کودک معصوم در یک مدرسه به رگبار بسته شده‌اند! ضارب هم یک پسر ۱۸ ساله است که به راحتی توانسته با تهیه سلاح، از آزادی‌های مشروع خود برای نقض بزرگترین حقوق تعدادی از کودکان معصوم یعنی حق حیات آنان استفاده کند! چیزی که اگر یک صدم آن در ایران اتفاق می‌افتاد، یک توفان رسانه‌ای علیه تمامی ارکان نظام و دین به راه می‌انداختند. آیا این خروجی نظام فرهنگی و آموزشی مبتنی بر تفکر لیبرال نیست؟! آیا این همان چیزی نیست که در ایران نیز به صورت موریانه‌وار توسط مجذوبان بی عقل و منطق غرب تبلیغ می‌گردد و بعضاً نتایج فرهنگی و اجتماعی نامبارک آن را در ایران می‌بینیم؟ 🔸سلام فرمانده، چیزی را دنبال می‌کند که برای جبهه حق در طول تاریخ بسیار مهم و برای جبهه باطل و استکبار بسیار هراس آور است و آن تربیت دینی کودکان و نهادینه کردن فرهنگِ انتظار و بلکه یاری ولی الله الاعظم می‌باشد. اساساً دلیل اصلی مخالفت‌ها با این سرود نیز دست گذاشتن بر این شاهرگ حیاتی و مهم است همچنان که دلیل اصلی در مخالفت با جمهوری اسلامی توسط جبهه استکبار، عزم راسخ این نظام و ملت در اجتناب از ولایت طاغوت و تلاش برای کسب ولایت الله و ولی الله الاعظم(عج) و حرکت در جهت زمینه‌سازی ظهور بوده است. این همان خط اصلی مخالفت شیاطین و طواغیت با ولایت الله در طول تاریخ است! عجیب نیست که در سالهای اخیر، جریان سکولار حوزوی نیز برای زیر سوال بردن این مفهوم بنیادین شیعی دست به تولیداتی زده است! 🔸 سلام فرمانده این نوید بزرگ را می‌دهد که می‌توان با اخلاص و صد البته تدبیر و برنامه‌ریزی صحیح، بزرگترین ظرفیت انسانی موجود یعنی قلب‌های پاک و فطرت‌های دست نخورده کودکان معصوم را به سمت قطب و امام مخلوقات هدایت کرد و اساساً راز محبوبیت و نفوذ سلام فرمانده نیز همین ایجاد ارتباط میان فطرت‌های پاک این کودکان با شخص بقیة الله الاعظم(عج) بوده است. 🔸این مطلب هرچند نویدآور است اما از طرفی: 🔹اولا نیازمند مراقبت جدی متولیان نیز می‌باشد تا با سهل‌انگاری‌ها و بلکه خطرناک‌تر، با کارشکنی‌های همیشگی جریان تحریف و نفوذ به چالش کشیده نشود. 🔹ثانیا نباید قانع بود و یا به چرخه تکرار افتاد. البته منظور، نسخه‌های بومی سلام فرمانده که به زبان‌های مختلف در حال ترجمه و اجرا می‌باشد، نیست. این تولیدات قلب هر دلداده به مکتب اهل بیت را شاد ساخته و در رسوخ تفکر بنیادین موجود در ورای این سرود در امت اسلامی بسیار مؤثر است. منظور ادامه راه سلام فرمانده نه فقط در قالب راهبردی و جایگزین ناپذیرِ سرود بلکه در قالب‌های پر تاثیر دیگر به خصوص انیمیشن می‌باشد؛ آن هم با محتوای صاحب‌الزمانی و آخرالزمانی و صد البته با قرائت فرقه ناجیه که بسیار پر ضرورت و پر اهمیت است. @rozaneebefarda
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادی از قهرمان همیشه جاوید خرمشهر شهید @rozaneebefarda
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس 🏷 | 📥 Khl.ink/f/50314 💻 @Khamenei_ir
📝 متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس منتشر شد. 🏷 🔍 بخوانید👇🏻 https://khl.ink/f/50317
تا ساعاتی دیگر سلام تهران به امام زمان(عج).... @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه آبادان و فرمان برخورد عبرت‌آموز با عوامل این حادثه @rozaneebefarda
رپرتاژ رسانه‌ مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای کتاب تحریف‌آمیز ▫️رئیس مؤسسه تنظیم و نشر اخیرا (۳خرداد۱۴۰۱) گفته است: موسسه امام خمینی وظیفه خود می داند که در مقابل تحریف اندیشه امام خمینی بایستد و از خود دفاع کند. و اصولا فلسفه وجودی این موسسه همین است. اندیشه امام خمینی باید تمامه به مردم برسد و اگر بخواهیم از زاویه خود به ارائه اندیشه بپردازیم، تحریف است. یکی از راه های جلوگیری از تحریف اندیشه امام خمینی را آشناکردن جامعه با اندیشه های امام راحل است. اگر مردم با اندیشه فردی آشنا شدند، طبیعتا جلوی تحریف آن اندیشه گرفته خواهد شد. 🔶حاشیه روزنه حسب اظهارات برخی مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر در برخی جلسات تخصصی، این مجموعه به اشکالات کتاب الف لام خمینی واقف بوده، تعداد زیادی از اغلاط و تحریفات کتاب مزبور را به ناشر ارسال کرده است! اگر این مطلب درست باشد، باید از حضرات پرسید با چه استدلالی به ترویج مطالب چنین کتاب مخدوش و مغلوطی پرداخته‌اید؟! با وجود این گاف‌های سریالی تمام ناشدنی، چگونه باید ادعاهای مسوول موسسه تنظیم و نشر در مورد مقابله با تحریف را بپذیریم؟! علیرغم کارنامه سؤال‌برانگیز مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در موضوع تحریف امام؛ اخیرأ تلاش‌هایی صورت گرفته که با استفاده از وجهه برخی علمای قم، به کسب اعتبار در میان حوزویان بپردازند. این در حالیست که عالمان بصیر و انقلابی حوزه کارنامه مجموعه‌ها را ملاک قضاوت قرار می‌دهند و با برخی ظواهر نمی‌توان واقعیت‌ها را تغییر داد. ؟ @rozaneebefarda
روزنه در نقد کتاب روزنه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی منتشر می‌کند. @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 گفتنی است کتاب تحریف‌آمیز الف لام خمینی تا کنون تقریبا تمام جوایز معتبر داخلی را از آن خود کرده و از سوی صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی و مجموعه‌هایی مانند مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای آن به طور گسترده رپرتاژ رسانه‌‌ای صورت گرفته است. اینکه یک کتاب پرغلط تا این اندازه مورد تجلیل قرار می‌گیرد جای تأسف و تعجب دارد. جالب آنکه تمجیدگران برخی آثار تحریف‌آمیز، همچنان خود را در خط مقابله با تحریف امام نیز جا می‌زنند! آیا نمی‌دانند تحریف چیست یا به آنچه می‌گویند باور ندارند؟ مقابله با تحریف امام فرمان صریح رهبری حکیم انقلاب اسلامی است، آیا حامیان الف لام خمینی به این فرمان رهبری باور ندارند یا خود را به آن راه زده‌اند؟! تا کی باید در مقابل تهاجم علیه حافظه تاریخی مردم ایران سکوت و تسامح کرد؟! عجیب آنکه نویسنده الف لام خمینی از ابتدای انتشار تا کنون حاضر نشده حتی یک کلمه از این کتاب را ویرایش کند! این اعتماد به نفس کاذب از کجا ناشی می‌شود؟ متولیان دلسوز و معتقد به راه و اندیشه امام خمینی کجا هستند که از امام دفاع کنند؟! چه زود نسبت به تحریف امام و مخدوش سازی چهره امام بی‌تفاوت شده‌ایم! خدا ما را ببخشاید و توفیق جبران مافات عنایت کند. حال که نویسنده کتاب الف لام بنای اصلاح رویه غلط را ندارد و از مراکز متولی مقابله با تحریفات تاریخی نیز آبی گرم نمی‌شود، در این پرونده ویژه برآنیم که برخی تحریفات الف لام خمینی را در معرض قضاوت مخاطبین ارجمند قرار دهیم. طبیعی است پاسخ‌های احتمالی آقای هدایت‌الله بهبودی به مطالب این پرونده نیز عینا در روزنه درج خواهد شد. از عموم خوانندگان ارجمند و عاشقان امام خمینی عزیز انتظار داریم در بازنشر مطالب این پرونده ویژه یاری‌گر مان باشند. انشاالله این گام کوچک در مسیر مورد قبول و عنایت حضرت حق واقع گردد. ▫️یادداشت اول: صفحه ۱: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11067 صفحه ۲:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11068 ▫️یادداشت دوم: صفحه ۱:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11076 صفحه ۲:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11077 ▫️یادداشت سوم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11079 ▫️یادداشت چهارم:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11085 ▫️یادداشت پنجم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11094 ▫️یادداشت ششم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11098 ▫️یادداشت هفتم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11150 ▫️یادداشت هشتم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11155 ▫️یادداشت نهم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11157 ▫️یادداشت دهم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11161 ▫️یادداشت یازدهم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11165 ▫️یادداشت دوازدهم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11168 ▫️یادداشت سیزدهم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11170 ▫️یادداشت چهاردهم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11175 ▫️یادداشت پانزدهم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11184 ▫️یادداشت شانزدهم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11190 ▫️یادداشت هفدهم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11197 ▫️یادداشت هجدهم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11210 @rozaneebefarda
آرایش و پالایش چهره سیاه پهلوی‌ها در الف لام! [صفحه1 از 2] || الف لام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد / یادداشت ۱ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️نویسنده الف لام در امتداد يك سلسله روايت‌های ناروا و غيرمستند، با اشاره به ديدار امام خمينی با محمدرضا پهلوی (به نمايندگی از آيت الله‌العظمی بروجردی)، به ارايه روايتی ساختگی و ناهماهنگ با محكمات انديشه و سيره سياسی امام دست زده و تلويحا امام را ستايشگر رضاشاه نمايانده است. در بخشی از الف لام چنين آمده است: ... شاه نشست. آقای خمينی احترام لازم را گذاشت و لابد پس از گفت وگوهاي مقدماتی و ارايه شرحی از حوادث تلخ ابرقو، خطاب به محمدرضا پهلوي اظهار داشت: «[پدر شما] اين گروه ضاله را داد به طويله بستند... الان هم مردم ايران همان جريان را از شما انتظار دارند.» شاه آهی كشيد و گفت شما الان را با آن وقت مقايسه نكنيد. آن وقت همه وزرا و همه رجال مملكت از پدرم حرف شنوی داشتند. جرئت نمي‌كردند تخطی كنند. الان حتی وزير دربار من هم از من حرف شنوی ندارد. من چطور می‌توانم اين كار را بكنم؟.(الف لام، ص161) آنگونه که از متن برداشت می‌شود نویسنده الف لام در این بخش، به شکلی خاص، رضاشاه را از مخالفان گروهک بهايی- پرورش يافته استعمار انگليس- نمايانده و ادعا كرده است كه او بهايی‌ها را به صلابه كشيده و به طويله بسته است! نويسنده دانسته يا نادانسته اين نقل خلاف واقع كه شواهد قطعی كذب بر آن وجود دارد را به امام نسبت داده و از زبان امام برای رضاخان فضل تراشی كرده است؛ از همين رو احتمال باور و پذيرش اين موضوع برای خوانندگان بالا خواهد رفت! در نقد مدعای پيشين، گفتنی آن كه: اولا رضاشاه وامدار بهايی‌ها بود و آنها در رسيدن او به قدرت نقش بسزايي داشتند. اصولا اين بهايی‌ها بودند كه رضاخان ميرپنج را كشف و با اردشيرجي آشنا كردند و زمينه را براي كودتاي سوم اسفند 1299 هموار ساختند. دوم اينكه رضاشاه برخلاف ادعای نويسنده الف لام، نه تنها هيچ‌گاه بهايی‌ها را زير فشار نگذاشت بلكه آنها در دوران سلطنت او از جايگاه بلندي برخوردار بودند. حبيب‌الله خان عين‌الملک، مجيد آهی، سلطان يوسف خان، سرهنگ شعاع الله علايی، سرگرد صنيعی، علی محمدخان موقرالدوله و... از بهايی‌هايی بودند كه در رژيم رضاشاه، پست و مقام گوناگونی داشتند. (نیمه پنهان: واکاوی در لجنه: نقش بهائیان در پیدایش و استمرار رژیم پهلوی، ج49، ص112-109) در پي كودتاي سوم اسفند يكي از سران برجسته بهايی به نام علی‌محمدخان موقرالدوله در كابينه سيد ضياء به عنوان وزير فوايد عامه و تجارت و فلاحت برگزيده شد. (جستارهایی از تاریخ بهائی‌گری در ایران، تاریخ معاصر ایران، ش37، پاییز 1382، ) آرامش خاطر رضاشاه به بهايی‌ها تا آن پايه بود كه او سرگرد صنيعی را كه يك بهايی طراز اول بود، به عنوان آجودان ولیعهد گماشت.(ظهور و سقوط پهلوی، ج1، ص56) اصولا باید دانست همان دستی که یک قزاق بی‌فرهنگ و بی‌سواد، دائم‌الخمر و لات به نام رضاخان را به عنوان شاهنشاه بر گرده ملت ايران سوار كرد، مشتی جاسوسان بی‌وطن به نام بهايی را پرورش داد و به عنوان ستون پنجم خود در ايران، برای جاسوسی، فتنه‌گری و خيانت به ايران، اسلام و ملت ايران واداشت. چگونه شدنی است دو جريانی كه هر دو دست پرورده و اجير يک قدرت استعماری هستند، عليه يكديگر اقدام كنند؟! 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
آرایش و پالایش چهره سیاه پهلوی‌ها در الف لام! [صفحه 2 از 2] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️در خوش‌بینانه‌ترین حالت، ناآشنایی نویسنده الف لام با سیره و اندیشه سیاسی امام خمینی موجب شده وی به غلط چنين بپندارد كه امام نيز مانند برخی رهبران سياسی غيرالهی، بر پايه خوی و خصلت انتقام‌جويی و كينه‌توزی شخصی، هر گونه ظلم و تجاوز و رفتار غيرانسانی با گروهک بهايی را روا می‌دانسته و از اينكه رضاشاه آن‌ها را به طويله بسته، خرسند و خشنود بوده است و از اين رو همان شيوه خشونت آميز را به محمدرضاشاه سفارش و از او مطالبه كرده است! در صورتی كه امام انجام هر گونه رفتار غيرانسانی و غيرضابطه‌مند نسبت به بزهكاران كه هر جرم و جنايت و ظلم و خيانتی مرتكب شده باشند- حتی افراد كافر و ملحد را- برخلاف مقررات اسلامی و موازين انسانی می‌دانستند و آن را مورد نكوهش قرار می‌دادند. امام در خلال درس‌شان در نجف بيان كردند كه وقتی متهمی را كه محكوم به اعدام شده است و او را به پای چوبه دار می‌برند، اگر كسی به ناحق سيلی به گوش او زد بايد اجرای حكم اعدام را پس بيندازند تا متهم آن سيلی را كه به ناحق خورده است، قصاص كند. خمينی پيرو راستين مولا علی(عليه السلام) و از پرورش‌يافتگان مكتب آن بزرگوار است كه نسبت به قصاص قاتل خويش نيز توصيه به مراعات ضوابط شرعی نموده‌اند. اگر فرضا رضاشاه بهايي را به طويله بسته بود، از نظر امام اين كار او محكوم و مورد نكوهش و مستوجب كيفر بود و او هرگز آن رفتار غيرانسانی را به ديگران سفارش نمی‌كرد. 🔹 نويسنده در ادامه تطهير رضاشاه، به بزك دوم پرداخته و از او قيافه اي بي گناه! و حق به جانب، ساخته است كه انگار تا آن پايه فروتن و بي ريا بود كه با امام به درد دل پرداخته و با صراحت به ناتواني خود اذعان كرده است و از آن مهم تر اينكه او نيز همانند پدر ضد بهايي خويش(!!) از بهايي ها نفرت داشته و بر آن بوده است كه آنها را به طويله ببندد! اما طفلك از اختيار و اقتدار لازم برخوردار نبوده و حتي وزير دربارش نيز از او حرف شنوي نداشته است!! واكاوی اسناد برجای مانده از پهلوی نشان می‌دهد كه محمدرضا شاه نيز همانند پدرش وامدار بهايي ها بود و به آنها بيش از هر كس ديگر براي حفظ تاج و تخت خود اعتماد داشت. علاوه بر اين، كيست نداند كه آن شاه مغرور و تازه به قدرت رسيده و فرزند خلف رضاخان تا آن پايه كبر و نخوت و خودخواهي داشت كه هرگز كاستي و ناتواني در خود نمي ديد، خود را از پدرش قدرتمندتر مي پنداشت و اقتدار خود را از چرچيل و روزولت و استالين كمتر نمي دانست! «اين تكبر، ظالمان را عادت روزانه است»!لیکن گندزدایی از چهره دیکتاتورها از آن خودباختگانی است که کِلک را با کَلَک در هم می‌آمیزند. به كار گماردن برخی چهره های بهائی و بهائی زادگان سرشناس در صدر ساختار حكومتی پهلوی و اندرونی دربار پهلوی دوم، نشان از ناراستی مدعای نویسنده الف لام دارد، افرادی همچون هویدا (نخست وزير محبوب شاه با طولانی‌ترين دوره تصدی صدارت در عصر پهلوی)، هژبر يزدانی (سرمايه‌دار معروف)، ثابت پاسال (مدير راديو تلويزيون رژيم شاه)، فرخ رو پارسا (وزير آموزش و پرورش كابينه هويدا)، دكتر شاهقلی (وزير بهداری فرزند سرهنگ شاهقلی، مؤذن بهايی‌ها)، تيمسار ايادی (پزشک مخصوص شاه)، پرويز ثابتی (رئيس اداره سوم ساواک)، اسدالله صنيعی (وزير جنگ و وزارت خواربار) و هوشنگ نهاوندی (از كارگزاران فرهنگی مؤثر رژيم و رئيس دانشگاه شيراز و دانشگاه تهران). روابط پيچيده و پيوسته دربار پهلوی با فرقه بهائيت، در منابع علمی مختلف مورد بررسی تفصيلی قرار گرفته است.(ر.ک: دربار پهلوی و بهائیان، تاریخ معاصر ایران، ش50، تابستان 1388، صص703-681، بهائیت و رژیم پهلوی، تاریخ معاصر ایران، ش50، تابستان 1388، صص328-317) امامی که در کتاب الف لام معرفی شده، چه نسبتی با امام واقعی دارد؟! چه کسانی و با کدامین حجت شرعی و عقلی، به دفاع از چنین خزعبلات تاریخی پرداخته‌اند؟! آیا می‌توان به دفاع از چنین آثار مخدوش پرداخت و همزمان خود را طرفدار مقابله با تحریف امام نشان داد؟! گرچه برخي نهادهای رسمی در انجام وظیفه ذاتی خود در مقابله با تحریف امام نه تنها کارنامه قابل دفاعی ندارند بلکه خود در جرگه حامیان آثار تحریف‌آمیز قرار گرفته‌اند اما جریان انقلابی و فرزندان معنوی امام خمینی در میدان تحریف‌زدایی ایستاده‌اند و به لطف خدا این میدان مجاهدت علمی هرگز خالی نیست. 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
📱چند موشک نقطه‌زن «سلام فرمانده» به جریانات انحرافی: ١.انجمن حجتیه سال‌ها تلاش کرده و می‌کند که قرائتی غیرسیاسی و سکولار از «انتظار» ارائه دهد. «سلام فرمانده» این قرائت را با زبان هنر باطل کرد و پیوند انقلاب و انتظار را نشان داد. ٢. جریان غرب‌زده سال‌ها تلاش کرده بود که مذهب و مذهبیون را در اقلیت و انزوا نشان دهد. سلامِ مشهد، تهران، یزد، شیراز و... به «فرمانده» آن انگاره را باطل کرد. ٣. منابع یأس‌پراکنی سال‌ها دهه شصت و هفتادی‌ها را «نسل سوخته» خواندند، طبیعی بود که همان‌ها دهه هشتاد و نودی‌ها را «نسل از دست رفته» بخوانند. این حضرات فکرش را نمی‌کردند که از همان دهه هشتاد-نودی‌ها تودهنی بخورند که خوردند. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 || دعای آیت‌الله العظمی میرزا جواد تبریزی در حق آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اختصاصی|| انتشار به مناسبت سالگرد رهبری آیت‌الله خامنه‌ای @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️کسی که همه کارش ارجاع به خدا شد، او از چه چیز غصه می‌خورد. ▪️او رفت مقام پیدا کرد، شد رئیس؛ بگذار بشود چرا نشود؟ ▫️این رئیس شدن، والله تکلیف و مشقّت زیادی دارد، مسئولیت دارد. ▪️[بار مسئولیت] را ایشان برداشت، ما راحت شدیم. ▫️باید تأییدش کنیم، باید دعایش کنیم که [اوضاع] را نگه داشته است ▪️خداوند به دست‌ او الآن یک عزّتی داده است. 🔶حاشیه روزنه انتشار این صوت تاریخی در سالگرد ارتحال امام و انتخاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به رهبری و سالگرد قیام خونین ۱۵خرداد، مقارن شده با سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی تبریزی(۲۸ شوال). از آغاز نهضت امام خمینی در دهه چهل تا کنون، همواره تمام تلاش خود را جهت دیدگاه بزرگان معاصر به کار بسته‌اند تا چنین القا کنند که امام و رهبری در مسیر انقلاب اسلامی، در اقلیت بوده و فاقد پشتوانه حوزوی (خصوصا در سطح مراجع و علما) بوده‌اند! پروژه تحریف‌آمیز آن شیخ فراری فریبکار از اعضای ارشد حلقه شاگردان منتظری متأخر، بازنگاری آن پروژه استعماری به زبانی دیگر و قابل نشر در داخل و تلاش مذبوحانه برای القای اختلاف معاصر با و امام، تولیدات بنگاه‌های مطبوعاتی غربگرا(خاصه برخی رسانه‌های برجامی) و سرآخر هم برخی سران از برخی تشکل‌های نوپدید حوزوی، همه سودای القای چنین دوگانگی کاذبی را دارند. ▫️دعوت به روزنه👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
تطهیر رضاشاه در ماجرای کتک زدن آیت‌الله بافقی [صفحه 1 از 2] || الف‌لام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد / یادداشت ۲ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️هدايت الله بهبودی در روايت ماجرای كشف حجاب زنان دربار پهلوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در نوروز 1307ه.ش.با تکیه بر نقل‌های شفاهی سست (از جمله مصاحبه عصمت‌الملوک، زن چهارم رضاشاه) روحانيون متعهد و مجاهد اعترا ضكننده به اين اقدام ناشايست را تخطئه كرده و مقصر جلوه می دهد! اين سطح از تحريف رضاخان، در نوع خود كم سابقه و عجيب است. ▫️بهبودی كشف حجاب مورد اعتراض را به افتادن چادر از سر يك نفر از زنان دربار تقليل داده و آن را صرفا نتيجه سهل انگاری عصمت الملوك جلوه داده است. 🔻بهبودی در عین حال، با تکیه بر کتاب تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی به قلم غلامرضا کرباسچی مدعی می‌شود که سيدناظم تهرانی، واعظ مراسم حرم، با مشاهده وضعيت پوشش اين زن از زنان دربار، به زنان دربار فحاشی كرده است! او در ادامه، مدعی شده حضور زنان با چادر سفيد در حرم، از منكرات محسوب می شده است! 🔻به روايت نويسنده، گرچه زنان دربار بعد از امر به معروف مرحوم بافقی، محيط حرم را ترك می‌كنند اما گزارش تند و تيز مأمورين موجب غضب رضاشاه و حركت او به سمت قم شد. او بدون اشاره به كيفيت ورود هتاكانه، بی ادبانه و بی سابقه رضاخان به حرم حضرت معصوم (سلام الله علیها) روايتی جانبدارانه از ماجرا ارايه داده است (الف لام، صص63-62) 🔹در برخی منابع متقدم اما، حضور مكشفه زن رضاخان و زنان همراه او به تصريح درج شــده، و كيفيت امر به معروف آيت الله بافقی و نوع مواجهه هتاكانه رضاخان با ایشان به تفصیل آمده که با روایت بهبودی کاملا متعارض است.(تأملی درباره رضاشاه و نحوه به سلطنت رسیدن او (شرایط تاریخی-اقلیمی و تأثیر آن در پیدایش سلطنت پهلوی، یاد ش36-35، پاییز و زمستان1373، صص73-69)، ستارگان حرم: مجاهد بافقی، مردی از تبار سجاده و شمشیر، فرهنگ کوثر، ش13، فروردین1377، صص21-19، خاطرات سیاسی بهلول، صص15-14، قهرمان امر به معروف و نهی از منکر: سیری در زندگی و مبارزات آیت‌الله شیخ محمدتقی بافقی، پاسدار اسلام، ش199، تیر1377، صص42-40، چهره بی‌نقاب رضاخان(قسمت دوم) مصاحبه با قاسم تبریزی، مطالعات تاریخی، ش53، تابستان1395، ص180) 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
تطهیر رضاشاه در ماجرای کتک زدن آیت‌الله بافقی [صفحه 2 از 2] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹جالب آن‌که بهبودی که در بخشی از نوشتار خود به منابع سست و روايت‌های ناروا تمسك جسته، ساير منابع كه روايت درست را منعكس كرده اند را نیز کاملا مشاهده كرده اما از درج واقعيت ماجرا استنكاف نموده است. به عنوان نمونه جلد چهارم از تاريخ بيست ساله مكی، شرح مظالم رضاخان عليه بافقی را انعكاس داده ولی او برای بر هم نخوردن روايت نادرست خود، روايت مكی را ناديده گرفته اما در ادامه، به مناسبت، به همین منبع ارجاع داده است! (ر.ک: تاریخ بیست ساله، ج4، صص267-263، الف لام، ص64) 🔻مكی در دو بخش به روايت ماجرا پرداخته است؛ بخش نخست روايت خود نويسنده است كه با تيتر مجزا درج شده است. و بخش دوم گزيده ای است از گزارش روزنامه شرق که با تیتر مجزا درج شده است. دليل جهت‌دارنويسی روزنامه شرق مشخص است. از مطبوعات وابسته به دربار انتظار نيست كه تمام حقايق را بنويسند و از ديگرسو جو خفقان‌بار عصر پهلوی نيز اجازه چيزی غير از مجيزگويی را نمی‌داده است. جالب آن‌كه بهبودی در بخشی از كتاب (كه مربوط به منع چادر سفيد در قم است) را برگزيده است! در كتاب حسين مكی كه در سال 61 منتشر شده و از منابع مهم تاريخ پهلوی است، تصريح شده كه «اعضای خانواده پهلوی كه همسر رضاشاه (محمدرضا) جزو آنان بود، به قم آمده و در غرفه بالای ايوان آئينه بدون حجاب كامل نشسته بودند. به طوری جلب نظر می‌كرد كه صدای اعتراض مردم از هر سو بلند شده بود و اين طرز حضور در مكانی مقدس را بی احترامی به حضرت معصومه (س) می دانستند ولی هيچ كس جرأت نم یكرد قدم پيش بگذارد و به آن‌ها تعرض نماید.»(تاریخ بیست ساله، ج4، ص282) ▫️اين طور كه از اين متن برمی آيد مسئله كنار رفتن لحظه ای چادر عصمت الملوك در ميان نيست بلكه وضع زننده حجاب همراهان همسر رضاشــان آنچنان بوده كه موجب اعتراض عمومی طولانی مدت شده و آنان با بی‌توجهی به اعتراضات و تذكرات، به حضور خود با همان هيئت ادامه می‌داده اند. 🔹حضرت آيت‌الله نوری همدانی از مراجع قم و از متخصصان فن ترجمه‌نگاری، در يكی از آثار خويش جزئيات ماجرا را اين گونه انعكاس داده است: اعضای خانواده رضاخان از جمله همسرش (مادر محمدرضا) به قم آمده و در غرفه بالای ايوان آئينه بدون حجاب (با سر و صورت باز) نشسته بودند و اين موضوع به طوری جلب‌نظر می كرد كه صدای اعتراض مردم از هر سو بلند شد و بسياری می‌گفتند اگر از مردم شرم نمی‌كنند، دست‌كم از حضرت معصومه(س) شرم كنند و بالأخره صدای اعتراض مردم كم كم اوج گرفت.(اسلام مجسم، ج1، ص238) 🔹جالب آن كه در يكی از منابع تاريخی انتشاريافته توسط همان ناشر كتاب ماجرای كشف حجاب در حرم، از نقل گزارشات سفارت انگليس، متعارض با روايت بهبودی آمده است. در گزارش مزبور چنين می خوانيم: به گزارش سفارت بریتانیا در تهران عصر امروز (29اسفند1306ه.ش.) ملكه عصمت الملوك دولت شاهی همسر رضاشاه، برای زيارت وارد حرم حضرت معصومه(س) وارد قم شد. او به داخل حرم شلوغ رفت و در رديف نخست نشست. ليكن به جای حجاب متعارف، عبايی پوشيده بود و سر و چهره‌اش برای زوار دیگر باز بود.(روزشمار تاریخ معاصر ایران، ج7، ص571) در روایت الف لام هم زنان مکشفه دربار پهلوی تطهیر شده‌اند و هم شخص او تطهیر شده و در عوض ناهيان از منكر مانند سيد نظام تهرانی و آيت‌الله بافقی مقصر جلوه داده شده‌اند. عجيب آن‌كه در هيچ كدام از منابع معتبر،از فحاشی سيد ناظم سخنی به ميان نيامده است. 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
الف‌لام و تهمت به امام در زمینه حفظ شاه! || الف‌لام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد / یادداشت ۳ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 نویسنده الف لام در روایتی ناروا و نادرست از دیدار سلیمان بهبودی (نماینده شاه) با امام خمینی، چنین آورده است: بهبودی سلام شاه را رساند و اندكی درباره نظام ارباب و رعيتي گفت و از قول شاه ابراز داشت كاری كه می‌خواهيم بكنيم قانونی است؛ املاک را به زور نمی‌گيريم؛ می‌خريم. آيت‌الله گفت كه خريد ملک ديگران به زور جايز نيست، اما دعوای ما درباره اين چيزها نيست. بلكه دو مطلب را بايد بگويم يكی اين‌كه شاه قرار بود ديگر ارتجاع سياه نگويد، ولی دوباره اين حرف را گفته است [!!!] دوم این‌که علم ... گفته است در این کار [تقسیم اراضی]، دولت جلودار نیست بلکه شخص اعلیحضرت جلودار است... بهتر بود در این قضیه هم علم جلو می‌آمد تا اگر ضربه‌ای وارد شد شاه ضربه نخورد.(الف لام، ص236) 🔹ماجرا از این قرار است که در پی اعلام رفراندوم فرمایشی پيرامون مواد ششگانه موسوم به انقلاب سفید، شاه فردی به نام سليمان بهبودی را به عنوان نماينده رسمی خود به قم فرستاد تا انگيزه و انديشه خود را برای علما توضيح دهد و نظريه‌های آنان را نيز بشنود و تا سر حد امكان آنان را با رفراندوم شاه همراه سازد. امام خمینی در اعلاميه‌ای كه بعد از آن ديدار منتشر ساخت، محتوای مواضع اعلامی خود در اين ديدار (كه با صراحت مطرح كرده بود) را بازگو كرد و بندهايی از آن را برشمرد ليكن بنابر مدعای نويسنده الف لام، عمده‌ترين اشكالی كه امام در ديدار با سليمان بهبودی مطرح كرده و بر اساس آن با شاه مبارزه می‌کرد دو مطلب بوده است: نخست اينكه شاه كلمه «ارتجاع سياه» را بر زبان نياورد! دوم اينكه علم به جای شاه جلودار انجام رفراندوم شود تا اگر پيشنهاد شاه با بی‌اعتنايی و رأی منفی مردم رو به رو شد «شاه ضربه نخورد»!! 🔻نويسنده چنين القا كرده كه گويا امام خود را مصداق ارتجاع سياه می‌دانسته و از کاربست آن كلمه توسط شاه رنج می‌كشيده است! دوم اينكه امام تا آن پايه شاه دوست بوده(!) كه شكست شاه در رفراندوم را نمی‌توانسته است برتابد و بر خود هموار كند؛ از اين رو پافشاری داشته است كه علم مسئوليت رفراندوم را بر دوش بگيرد كه «شاه ضربه نخورد»! ناگفته پیداست که امام نه تنها هیچ گرایشی به محمدرضای جنایت‌کار و رژیم طاغوتی وی نداشت بلکه از مدت‌ها پیش از آغاز نهضت خویش درصدد براندازی آن رژیم منحوس بود. به علاوه وارستگی روحی و اخلاقی ایشان، که نمونه‌هایی از آن در ادامه خواهد آمد، ثابت می‌کند که امام خمینی اساسا توجهی به تهمت‌های بی‌پایه به خود نداشت و به چیزی جز تکلیف الهی خویش نمی‌اندیشید. 🔹نظر امام خمینی پیرامون اصلاحات ارضی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم آنچه به اسم قانون درصدد اجرای آن هستند مخالف عقل و شرع و‏‎ ‎‏مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است و آنچه بسیاری از مالکین‏‎ ‎‏بزرگ عمل کرده و می کنند و از عمل به قوانین اسلام راجع به حق فقرا خودداری می کنند‏‎ ‎‏مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است. اصل‏‎ ‎‏مالکیت در اسلام محترم است و هیچ مقامی حق ندارد ملک دیگری را بدون رضایت و‏‎ ‎‏طیب نفس او تصرف کند یا به دیگری انتقال دهد و تصرف در اموال غیر بدون رضایت‏‎ ‎‏او حرام و نماز خواندن در املاکی که به این نحو از مالک سلب شود باطل است و اصل‏‎ ‎‏حفظ حقوق فقراء و اجراء آن در اسلام محترم است و هیچ مالکی نمی تواند در آن‏‎ ‎‏تصرف کند و اگر حق فقرا را به طوری که شرع مطاع تعیین فرموده به آنها ندهند مرتکب‏‎ ‎‏گناه کبیره شده اند و اگر با آن اموال چیزی بخرند مالک نمی شوند و نماز آنها در آنچه‏‎ ‎‏حق فقراء به آن تعلق گرفته باطل است و فقیه جامع شرایط فتوا می تواند حق فقراء را از‏‎ ‎‏آنها بگیرد و به محل مقرر شرعی آن برساند. والسلام علی من اتبع الهدی. ‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ (صحیفه امام، ج۲۱،ص۴۹۲) 🔹آنگونه که پیداست، مطالب مندرج در کتاب الف‌لام خمینی با مستندات تاریخی و نظرات قطعی امام خمینی، در آشکار است؛ نویسنده مدعی می‌شود امام خمینی مشکلی با اصلاحات ارضی نداشته و به نماینده شاه اعلان کرده که 《دعوای ما درباره اين چيزها نيست》!! در حالی که امام خمینی قانون اصلاحات ارضی را مخالف عقل و شرع و‏‎ ‎‏مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی دانسته‌اند! 🔻به راستی کدامین عقل سلیمی می‌تواند چنین انگاره‌های باطلی از جمله تهمت حفظ شاه را به امام خمینی نسبت دهد؟ 🔻اگر این قبیل موارد مصداق تحریف امام نیست، پس تحریف چیست؟! 🔻و اگر این اثر مخدوش حاوی تهمت‌ها و تحریف های ناروا علیه امام است، چرا کسی صدایی برنمی‌آورد و اثر بهبودی بعنوان سوگلی محافل فرهنگی و رسانه‌ای، مورد تجلیل و تمجید واقع می‌شود؟! @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻سلام فرمانده از فراز کوه‌های قره‌قروم در شمال شرق پاکستان 🔹نمونه‌ای از عشق جهانی به مهدی موعود(عج) و حضرت سیدعلی. 🔸در چند ماهی که از موج خودجوش و جهانی می‌گذرد هیچکدام از جامعه‌شناسان و روان‌شناسان سکولار وطنی و غیروطنی هیچ تحلیلی درباره چرایی این «موج جهانی» ننوشته و مطمئن باشید نخواهد نوشت چون فهم این حقیقت خارج از افق فهم سکولاریسم و سکولار است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
یک تار عنکبوت حریم رضای ما دارد شرف به جایزه‌ی جشنواره‌ها @rozaneebefarda