eitaa logo
روزنه
6.1هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، هم‌اکنون: امروز در دنیا هیچ کس بین رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس تفاوتی نمی‌گذارد/ آمریکا بی‌شرمانه قطعنامه شورای امنیت را برای آتش‌بس وتو می‌کند/ نقاب از چهره تمدن غربی افتاد/ پیروزی بزرگ ملت فلسطین در این است که غرب و آمریکا و ادعاهای دروغین حقوق بشری را بی‌آبرو کردند 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| چه کسی رأی مردم را زینتی می‌دانست؟! ▫️محسن هاشمی: طرفداران آقای مصباح انتخابات را زینتی می‌دانند ▫️حسین شریعتمداری: تا جایی که یادم است تنها کسی که چنین نظری داشت مرحوم هاشمی بود. @rozaneebefarda
! اختلاف نظر بنیادین هاشمی رفسنجانی با مقام معظم رهبری پیرامون به روایت و خبرگزاری دولتی ! پست ویژه/رونوشت‌ به: منتقد ! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔲موسوی خوئینی‌ها: اگر آقای در مسیر این هدف، معتقد بود كاری باید انجام شود، دیگر هیچ مانعی را بر سر راه نمی‌پذیرفت؛ چه این مانع قانون باشد، چه اشخاص و حقوق دیگران. هر حقی را در قبال این حقی كه معتقد بود باید زنده كرد، نادیده می‌گرفت. 🔹من بشخصه یكی از مواردی كه بارها با ایشان صحبت می‌كردم، بحث قانون بود. ایشان معتقد بود كار باید راه بیفتد، برای راه افتادن كار می‌شود قانون را دور زد، می‌شود از رهبری اجازه گرفت. كمااینكه قبل از آقای خامنه‌ای، می‌رفت از امام اجازه می‌گرفت. شاید هیچ‌كس به اندازه ایشان در اجازه گرفتن از رهبر چه زمان امام و چه زمان آیت‌الله خامنه‌ای، انقدر مصر و سمج نبوده است كه بالاخره اجازه كار را بگیرد تا كار راه بیفتد. معتقد بود افراد و گروه‌های مزاحم را باید با سخنرانی كردن، نهیب زدن یا محدود كردن از سر راه بر داشت. 🔹ایشان بهرحال «عملگرا» بود؛ عملگرا یعنی آنچه فكر می‌كرد درست است باید پیش برود و هر اقدامی اگر در این مسیر تعریف شود درست است و اگر مانع باشد نادرست است و باید كنار زده شود. اصلا برایش مهم نبود كه قانونی است یا غیرقانونی، حقی از بین می‌رود یا نه. 🔹من سر این مسائل بسیار با ایشان اختلاف داشتم، نمی‌خواهم مواردش را مثال بزنم ولی گاهی می‌گفتم آقای هاشمی این كار درست نیست، خلاف قانون است، می‌گفت از رهبری اجازه می‌گیرم. می‌گفتم این اجازه هم خلاف قانون است، این كار را نكنید، این باب باز می‌شود، فردا دیگری هم می‌رود اجازه می‌گیرد، آن وقت شما ناراحت می‌شوید، بگذارید كارها قانونی باشد. كار با تأخیر و به كندی، بهتر از كار خلاف قانون است. بگذارید مردم قانونمندی را بیاموزند. تنها شما نیستید كه می‌توانید اجازه بگیرید، دیگران هم به همان زبان و شیوه شما می‌روند و اجازه می‌گیرند.البته نمی‌خواهم بگویم اجازه‌دهنده و اجازه‌گیرنده، نیت بد داشته یا دارند، اتفاقا بنظرشان می‌خواهند كار انقلاب و مملكت را پیش ببرند. 🔹من با آقای هاشمی زیاد سر این چیزها حرف می‌زدم و می‌گفتم بگذارید مردم به قانونمندی عادت كنند. 🔲در ، یك وقت متوجه شدیم خبرهایی می‌آید كه بالاخره می‌خواهند یك جوری بازی انتخابات را به هم بزنند و بناست همان كسی را كه می‌خواهند، روی كار بیاورند. من و آقای كروبی رفتیم خدمت آقای هاشمی، گفتیم آقای هاشمی ظاهرا آنچه می‌فهمیم بنا نیست انتخابات روال عادی و طبیعی خود را طی كند. 🔻البته ما هم آن موقع اطمینان خاطر جدی نداشتیم كه حتما آقای خاتمی رأی دارد؛ ولی می‌خواستیم هركس به همان میزان كه رأی دارد شناخته شود و یك انتخابات آبرومندی برگزار شود. برای همین به ایشان گفتیم پرس‌وجو كنید ببینید اگر تمایل به یك فرد دیگری هست، از آنجا كه آقای خاتمی هم دنبال پست و مقام نیست، كنار بكشد. ▫️ آقای هاشمی در پاسخ گفت اتفاقا من با آقای خامنه‌ای اینجا اختلاف نظر دارم! آقای نظرش این است كه باید و مردم همه بیایند و هرچه مردم بیشتر بیایند بیشتر تأیید نظام است. 🔻اما من[=هاشمی] می‌گویم آقا شما بگویید نظرتان چه كسی است، ما همه می‌رویم كار می‌كنیم كه همان بشود! ▫️آقای هاشمی معتقد بود بالاخره یك رئیس جمهور لازم داریم، آقای خامنه‌ای بگوید چه كسی بشود یا با هم توافق كنیم كه چه كسی بشود. ما تلاش می‌كنیم كه همان بشود! ▫️متن کامل را در ایرنا ببینید: https://www.irna.ir/news/83169477/ 🔶حاشیه روزنه بازخوانی موشکافانه و محققانه تاریخ معاصر، رسوایی‌های سیاسی بزرگان برجامیان را بر همگان عیان خواهد کرد. خاطرات صریح موسوی خوئینی‌ها از جمله اسنادی است که اثبات می‌کند پدرخوانده خرده‌جریان اعتدال، بعنوان تئوریسین‌ اصلی در تاریخ جمهوری اسلامی مطرح است که برخلاف نظر رهبری معظم انقلاب اسلامی به دنبال بوده است! نظر خرده‌جریان غربگرای عاشق آمریکا در مورد این سند تاریخی چیست؟! آیا به آقای هاشمی بعنوان تئوریسین‌ و بانی مشارکت حداقلی، انتقادی ندارید؟! جوانمردی، حریت و صداقت سیاسی، آخرین سرمایه یک جریان سیاسی است که در صورت از دست دادن آن، هرگز موفق نمی‌شود در میان مردم آبرویی پیدا کند. لطفا مرد باشید و دست از و بردارید! دواران فریب‌کاری و پنهان‌کاری و مظلوم‌نمایی گذشته است؛ اهل تحلیل و تحقیق‌اند.... @rozaneebefarda
هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور ۵۱درصدی انتخابات۶۸! رمزگشایی از تردستی های سیاسی غربگرایان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▪️بعد از اعلان نتایج احرازصلاحیت‌ها، برجامیان با پروپاگاندای رسانه‌ای شدید، به تخریب نهادهای قانونی و اصل انتخابات پرداخته‌اند. 🔻ترجیع‌بند هجمه‌های آنان، تأثیر قانون‌مداری شورای نگهبان بر کاهش مشارکت بود. ادعایی که خوب است برای یکبار هم که شده، در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آقای هاشمی(بعنوان پدرخوانده اعتدلیها) مورد ارزیابی قرار گیرد! ▫️به راستی در انتخابات سال ۶۸ با وجود آنکه هنوز حرارت ارتحال امام در جان مردم موج می‌زد و طبعا زمینه برای مشارکت حداکثری، بسیار فراهم بود، چند درصد مردم در انتخابات شرکت کردند؟! 🔘جالب است بدانید که: ◾️در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۶۸، تعداد ۷۹ نفر ثبت‌نام کردند که از این بین، فقط آقایان و آقای تأیید صلاحیت شدند. چرا این جماعت به روند تأیید صلاحیت‌ها در مورد ریاست‌جمهوری آقای هاشمی، هرگز اعتراضی نمی‌کنند؟! ◾️در انتخابات سال ۶۸ از میان ۳۰میلیون و ۱۳۹ هزار و ۵۹۸ نفر واجدین شرایط، فقط ۱۶ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۴۱ نفر شرکت کردند. ▫️یعنی تنها حدود ۵۴درصد واجدین شرایط در این انتخابات شرکت کرده‌اند! ▫️بعبارتی، جناب آقای هاشمی رفسنجانی، بدون اینکه رقیب قدری پیش رو داشته باشد، فقط ۵۱درصد از آرای واجدین شرایط انتخابات را به دست آورده است! @rozaneebefarda
شهادت سردار غیور جبهه مقاومت شهید سید رضی موسوی جانسوز بود.... @rozaneebefarda
هاشمی رفسنجانی و زینتی بودن انتخابات! ماجرای درخواست ابطال انتخابات سال 76 توسط برخی کارگزاران دولت هاشمی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 به روایت کتاب «فتنه تغلب» در جلسه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ با نمایندگان ستادهای کاندیداها، به پیشنهاد یکی از مسولان دولتی برای هفتمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۷۶ چنین اشاره می کنند: «شما خیال می کنید وقتی که آقای خاتمی با بیست میلیون رای پیروز شد، یک عده عصبانی نبودند، خب چرا، آنها هم عصبانی بودند؛ آنها هم همین حرف ها را می زدند؛ آنها هم همین داعیه ها وطلبکاری ها را می کردند. همان وقت به من مراجعه کردند. یکی از مسولین عالی رتبه آن روز آمد پیش من واز من خواست که اقا این انتخابات را ابطال کنید. من آن چنان تشری زدم که به نظرم بعد از آن بین ما و آن مسئول هنوز هم درست اصلاح نشده .» ( فتنه تغلب، ص46) در کتاب فتنه تغلب به نقل از آقای علیرضا بشارتی، آن مسئول عالی‌رتبه دولت آقای هاشمی که درخواست ابطال انتخابات را داشت معرفی شده است: «... ایشان در برابر تقاضای ابطال انتخابات دوم خرداد ۷۶ (که از سوی وزیر اطلاعات درخواست شده بود) ایستادند و با وی آنچنان برخورد کردند که هنوز فراموش نشده است.» (فتنه تغلب، ص96) 🔶 حاشیه روزنه حلقه حامیان هاشمی تلاش زیادی داشتند که او برای همیشه در رأس قوه مجریه کشور و بر مصدر امور باقی بماند! برای این منظور اقدامات زیادی انجام شد که از آنجمله مواردی قابل ذکر است: ۱.تلاش برای و دولتی که (به سرکردگی محمد هاشمی، عطریانفر، مرعشی و....) با حضور طیفی از مسئولان عالی رتبه دولت هاشمی نتیجه چنین تلاشی بود. مخالفت صریح مقام رهبری با این رویه غلط در جای خود قابل بررسی تفصیلی است. طیف دیگری از حامیان هاشمی نیز همزمان همین رویه را دنبال می‌کردند که نتیجه‌اش تاسیس توسط حسن روحانی و دیگران بود. حلقه کارگزاران، اقتصاد دولت خاتمی را در دست داشت و حلقه اعتدال علاوه بر فعالیت در برخی مراکز عالی تصمیم‌سازی و اجرایی، دو دوره دولت را در دست گرفت! ۲.قبضه کردن مجلس پنجم با تکاپوی محمد هاشمی و امثال مهاجرانی و دیگران. ۳‌. مطرح کردن موضوع مادام‌العمر شدن ریاست جمهوری هاشمی در فضای سیاسی_مطبوعاتی کشور و پیگیری جدی آن در مجلس پنجم ( رک: روزنامه سلام شماره 1530، 29 شهریور 1375، ص1، ص2، ص4). ۴. تلاش برای مهندسی انتخابات و رأی‌آوری فرد هماهنگ و تابع و برگزاری ! که این امر نیز با مخالفت صریح و ایستادگی ستودنی مقام معظم رهبری ناکام ماند! ۵.مطرح کردن مسئله ابطال انتخابات که با مخالفت جدی و تشر رهبری همراه بود. ۶.این جماعت در سال ۸۸ بار دیگر تمام تلاش خود را به کار بستند برای و با مطرح کردن ادعای دروغین تقلب انتخاباتی، قصد برهم زدن و ابطال انتخابات را داشتند که بازهم با ایستادگی و مخالفت صریح رهبری مواجه شدند. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
سالروز وفات بانوی ادب و کرامت و وفا حضرت ام البنین سلام الله علیها تسلیت باد صلوات و حمد به پیشگاه ایشان هدیه کنیم @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید|| مداحی جانسوز محمد الجنامی حضرت ام البنین سلام الله علیها ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
حماسه نهم دیماه و سرگیجه تمام ناشدنی سکولارهای حوزوی! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 می‌خواستند را از درست کنند! از خاستگاه انقلاب اسلامی؛ از شهر خون و قیام، از دیار اجتهاد و جهاد. هر چه در توان داشتند به میدان آوردند برخی شان پچ پچ کنان نه فقط منویات تهران‌نشین که اوامر ضدانقلاب لندن‌نشین و لس‌آنجلس‌نشین را در قم دنبال می‌کردند. از این بیت به آن بیت! از این گعده به آن محفل از این مرکز به آن مؤسسه! برخی شان که اغلب رشدشان را مدیون نظام اسلامی بودند، آنچنان گرفتار محاسبات غلط شدند که در چشم بهم زدن به عنوان پرچم‌دار اعتراض و همراهی با سبزی‌ها خود را جا زدند از امضای برخی بیانیه‌های علنی که بگذریم، متن و فرامتن برخی نامه‌ها(!)ی آنچنانی هم هنوز در حافظه تاریخ ثبت است و حتما یک روز فرصت برای بازخوانی‌اش فرا خواهد رسید حتی اگر ما آن روز در این دنیا نباشیم. بله! لشکرکشی نیمه‌پیدای در قم در سال ۸۸ در زبانه کشیدن هر چه بیشتر آتش فتنه بسیار مؤثر بود. اشتباه نکنید؛ وقتی از در قم سخن می‌گوییم، منظور فقط معدود حوزوی‌نماهای نزدیک به خرده‌جریان تشیع لندنی یا سمپاتهای آقایان و یا اعضای موسوم به نیست؛ این جماعت رسوا که از مدت‌ها قبل شناخته شده و تحت نظر بودند. گرچه اینها هم آتش‌بیار معرکه بودند اما هسته مرکزی تشکیلات را تشکیل می‌دادند که از دهه هفتاد در برخی مراکز مهم قم لانه کرده بودند و در مدت ۲۰ سال قبل از فتنه۸۸ ارتباطاتی ساختارمند و پیچیده را بین طیف‌های مختلف از جریان‌های زاویه دار شکل داده بودند! بله! فقط اینچنین افرادی می‌توانستند بعنوان هسته مرکزی تشکیلات نامرئی تولید آنتی‌تز نقش‌آفرینی کنند. الحمدلله مراجع معظم تقلید قم و اکثریت قاطع روحانیان و طلاب حوزه قم انقلابی‌ بودند و هستند و همین شد که آنان نتوانستند جریان حوزوی مؤثری را به فتنه‌گران متصل کنند. بزرگان هم حرف‌های پوچ و پرت و پلاهای این جماعت را به دیوار زدند و پای نظام و انقلاب ایستادند. سکولارهای حوزوی دخیل در ، بعد از شکست تا همین حالا در شوک و سرگیجه دائمی به سر می‌برند! آنها هنوز هم نفهمیده‌اند چرا و چگونه کشتی فتنه در قم به گل نشست و چرا پروژه خصمانه ره به جایی نبرد. یوم الله نهم دیماه سرگیجه این جماعت را تشدید می‌کند. توسط این جماعت را در همین چارچوب باید تحلیل کرد. 🔸حالا اما پيرامون این چند سؤال خوب است اندیشه شود؛ بانیان و حامیان و متولیان تولید آنتی‌تز انقلاب در قم چه کسانی بودند؟ آن زمان کجا بودند و اکنون کجا هستند؟ آیا آنان از دیدگاه‌های خطرناک فتنه‌گرانه خود که موجب شد نظام را تا لبه پرتگاه ببرند دست برداشته‌اند؟ چه زمانی و به چه شکل باید تاریخ تحولات فتنه۸۸ در قم را بازخوانی کرد؟ چرا علی‌رغم تصریح رهبری معظم انقلاب پيرامون ماجرای تولید آنتی‌تز انقلاب، هنوز هیچ اثر علمی مستند و تفصیلی در این باب سراغ نداریم؟! اگر واقعیت‌‌های تاریخی پیرامون کارشکنی‌های این جماعت گفته نشود، هر حادثه‌ای که پیش بیاید اینها بازهم آتش‌بیار فتنه می‌شوند! شوربختانه اذناب این جماعت در برخی مراکز مهم متولی تولید روایت‌های جهت‌دار و تاریخ‌سازی هستند و اگر نهادهای عالی نظام و حوزه به وقت خودش به فکر نیفتند، آنان در فرایند تاریخ‌سازی‌های جعلی شان نظام و بزرگان حوزه را بدهکار خواهند کرد! نگذاریم تاریخ تکرار شود! آن جماعتی که با دستکاری در داده‌های تاریخی تلاش دارد عالمان مجاهدی همچون حاج شیخ عبدالکریم حائری و آیت‌الله بروجردی را العیاذ بالله سکولار معرفی کند، در مورد وقایع سال ۸۸ چه چیزی خواهد نوشت؟ البته به لطف خدا هم‌اکنون دم خروس این جماعت با ورود به پروژه بیرون زده است اما اگر متولیان امر زمینه تدوین تاریخ فتنه۸۸ را هر چه زودتر فراهم نکنند، بعد از روایت‌سازی‌های جعلی، دیگر برای بیان حقایق خیلی دیر خواهد شد و مخاطب پرسش‌گر بعد از القائات غلط سکولارها به این زودی و به این آسانی قانع نخواهد شد. یکی از مصداق‌های هم ورود به این عرصه است. بسم‌الله! زیاده عرضی نیست؛ یا علی مدد جمعه ۸ دیماه ۱۴۰۲ ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
سید حسن نصرالله2.pdf
3.34M
برای نسل آینده پیام پرمعنای عالم مجاهد (حفظه الله) در پاسداشت شخصیت (قدس سره) : حقیقت این است که ایشان به لحاظ معرفتی و سلوکی، سرمشقی تابنا ک و گیرا در بزرگترین و مقدس‌ترین امور برای دانشمندان و نسل‌های مختلف به وجود آورد تا دین را یاری کرده، از آن دفاع کند و برای ظهور امام‌مان حضرت مهدی (عج) زمینه‌سازی کند. زندگی ایشان تجسم سلوکی مکارم اخلاق و رسالت‌های انبیا بود؛ و با گفتار و کردار خود درس‌های بزرگی از ذوب شدن در ولایت و ولی داد؛ و راهنمایی به سوی ولایت و سپری برای آن بود. در یاری رساندن به ولایت پای می‌فشرد و تمام تلاش‌های با برکت و پاکش را در پابرجا کردن راه ولایت و ریشه‌دار کردن آن در جان مؤمنان به‌کار می‌گرفت. اما در لبنان رحلت ایشان در بین ما اثری عمیق ایجاد کرد و ما را به سوگی مضاعف نشاند؛ از یک سو با خسارت از دست دادن فکر پویا، حکمت متعالیه، پناه، ملجأ و مرجع؛ و از سوی دیگر ، با خسارت از دستدادن توجه، عطوفت، پدری، خیرخواهی و دعایش برایمان. مقاومت اسلامی در لبنان مورد توجه، درخواست، دعا و آرزوهای‌شان بود؛ چرا که ایشان درک کرده بودند که مقاومت تنها گزینه برای پایداری امت و دستیابی آن به عزت و آزادی مقدساتش است. ای کاش او اکنون در میان ما حاضر بود، تا با چشم خود پیروزی‌ها و قهرمانی‌های کم‌نظیر مقاومت در فلسطین را می‌دید و با مشاهدۀ شکست و خواری آشکاری که صهیونیست‌ها در غزۀ نستوه به آن تن در دادند، جان پاکش آرامش می‌یافت. در پایان، عهد میبندیم با آنچه خواست و به آن خواند؛ اخلاص و استقامت در راه ولایت. @rozaneebefarda