تئوری پرداز #اصلاح_طلب: مانند قبل از انقلاب٬ #شراب_فروشی را #آزاد کنید!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹#عباس_عبدی از تئوریسین های اصلاح_طلب در یادداشت خود در یکشنبه, 27 آبان 1397 در روزنامه #ایران (ارگان رسمی دولت روحانی)٬ خواستار آزادی خرید و فروش شراب شد. گزیده مطالب عبدی را در ادامه می خوانید:
🔹🔸پس از شکست فاحشی که در قضیه #شبکههای_اجتماعی رخ داد و هزینههای مادی و معنوی فراوانی ایجاد کرد، اکنون مواجه با مسألهای به نام #مشروبات_الکلی هستیم.
🔹در ۴۵ روز گذشته ۹۵۹ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی که ظاهراً حاوی الکل متانل بوده است دچار مسمومیتهای شدید شدهاند. از میان افراد مسموم ۹۲ درصدشان مرد و ۸ درصد زن هستند که فوتشدگان نیز برحسب جنسیت به همین نسبت هستند. همچنین اکثریت آنان شامل جوانان ۲۱ تا ۳۰ سال میشوند که قابل توجه است.
🔹🔹جالب است که این اتفاق در ماه محرم و صفر رخ داده که حتی اگر میزان مصرف کمتر نشده باشد، بعید است که اضافه شده باشد. ولی حجم و تعداد مسمومان به طرز معناداری بیش از گذشته است. از این تعداد ۸۴ نفر فوت شدهاند، ۳۰۵ نفر به مرحله دیالیز رسیدهاند و اعضای داخلی بدنشان دچار مشکلات حاد شده است و ۲۷ نفر نیز نابینا شدهاند. اینها عمدتاً در چند استان محدود کشور رخ داده است.
🔸🔸البرز، هرمزگان و خراسان شمالی و تهران بیش از ۹۰ درصد موارد را شامل میشوند. هزینههای اجتماعی، درمانی و بیمهای و اقتصادی این اتفاق را میتوان حدس زد و اگر تکرار شود، نشان میدهد که با یک مشکل عمیق مواجه شدهایم. ولی در مواجهه با این مشکل چه اقدامی صورت میدهیم؟
🔹🔹در جامعهای که #شرب_خمر #حرام و #جرم است و مستوجب مجازات و نیز در صورت تکرار حکم آن
#اعدام است، پس چگونه میشود که رفتاری به این مهمی که مجازات آن حدی است و قابل گذشت هم نیست، تا این اندازه رواج پیدا میکند که ظاهراً درصد و میزان مصرف آن بالاست، بطوری که تعداد افرادی که وابستگی به مصرف آن پیدا کردهاند نیز چشمگیر است.
🔸🔹آن قدر این پدیده در ایران شایع شده است که بسیاری از افراد در حین رانندگی نیز بیش از حد مجاز مصرف کردهاند و تصادفات وحشتناکی در کشور به علت همین عامل رخ داده است. در مقابل در کشورهایی که مصرف آن آزاد است، کمتر شاهد این حد از رانندگی در حالت مستی هستیم.
🔸🔹برای مواجهه با این معضل، #اخیراً یکی از #افراد #آشنا_به_امور_فقهی، ایدهای را طرح کرده است و با استناد به قواعد موجود و از منظر #دروندینی نتیجه گرفته است که:
«استفاده از این مشروبات غیر استاندارد، واقعیتی خارجی هست. پند و توصیههای اخلاقی-بهداشتی انجام شده و مجازاتهای گوناگون از شلاق تا جریمه نقدی تجربه شده است. اما در واقعیت خارجی، ناچاریم به شکل دوفاکتو، وجود این مصرف کنندگان را به رسمیت بشناسیم و برای حفاظت از بیماریهای خطرناک و مرگ و میرهای ناشی از مصرف مشروبات الکلی غیر استاندارد، بایستی مراکزی را به آزمایش این نوع مشروبات اختصاص دهیم. تولید کننده و یا مصرف کننده، بایستی بتوانند با اشانتیونی از مشروب مورد نظر خود مراجعه کنند و به شکل ناشناس و بدون نگرانی از تعقیبها و مجازاتها، مشروب خویش را آزمایش کند. یا در صورت امکان، دستگاههای تست کننده فوری در اختیار آنان قرار داده شود تا از استاندارد بودن یا نبودن مشروبات الکلی مورد نظر خویش مطمئن شوند.»
🔹🔸بهطور قطع از نظر نویسنده محترم در ارائه این پیشنهاد نظر خیر وجود دارد. عین همین استدلال را برای زنانی که تنفروشی میکنند میتوان به کار برد، که البته چندان عجیب هم نیست. ولی همه اینها نوعی دوربرگردان فرهنگی است.
🔸🔹در واقع به جای نگاه ریشهای به مسأله، وارد فرآیند دوربرگردان میشویم. اینها جملگی نشاندهنده آن است که #کارکرد_مجازات و #فلسفه_حقوق ب#ا آنچه که #ما_مدعی_هستیم #تطابق ندارد.
🔹🔹باید قضیه را ریشهایتر حل کرد. نگاه ما به موضوع حقوقی و جرم باید مبتنی بر نظر اجتماعی باشد و گناه را باید از طریق دیگری جلوگیری کرد. همچنان که #پیش_از_انقلاب انجام میشد. این نگاه در همه امور فرهنگی باید جاری و ساری باشد. از هنر و ادبیات و فیلم و رسانه گرفته تا رفتارهای دیگر.
متن کامل مقاله عبدی در اینجا👇
https://www.mashreghnews.ir/amp/912082/
💥حاشیه روزنه
این یادداشت که در پوشش ادبیات ظاهرا علمی ارائه شده٬ نشان از خاستگاه فکری اصلاح طلبان و نسبت شان با #شریعت و #فقاهت دارد. راستی کدام جریان حوزوی با امثال عبدی پالوده می خورد و همگرایی دارد؟ آیا مدعای دفاع از #شعائر_شیعی با همنشینی با امثال عبدی قابل جمع است؟!
آیا #سکوت #سکولارهای_حوزوی (که از قضا اینستاگرام باز و تلگرام بازهای ماهری هم هستند) در مقابل چنین #یادداشت_موهنی جز به #همگرایی_سیاسی و فکری٬ معنای دیگری می تواند داشته باشد؟!
@rozaneebefarda
آیتالله سید احمد خاتمی: با روزنامه حامی آزادی شراب برخورد کنید/ طرفداران #اسلام_زدایی آرزوهای شان را به گور می برند.
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹جمهوری اسلامی سه عنصر اصلی اسلام، جمهوریت و ولایت فقیه دارد، بگونه ای که در اصل ۱۷۷ قانون اساسی تاکید شده که این سه عنصر تا ابد قابل تغییر نیست. کسی که از این عناصر عبور کند از نظام عبور کرده است.
🔹مردم مراقب باشید که #انحراف ذره ذره شکل میگیرد٬ نه یک باره.
🔹 در یکی از روزنامه ها [=روزنامه دولتی ایران] که از بودجه بیت المال تغذیه میکند نوشته شده است شراب های قلابی بلای جان مردم شده، به همین دلیل باید #خرید_و_فروش_شراب را #مثل_زمان_طاغوت #آزاد کنید!
🔹من به هیات نظارت بر مطبوعات می گویم که شما باید رصد کنید نه اینکه من در خطبه ها بگویم.
🔹امروز می گویند شراب را آزاد کنید وفردا میگویند بی حجابی را آزاد کنید، حتما بعدا میگویند اسلام را به رفراندوم بگذارید درحالی که این آرزو را به گور میبرند.
🔹این مردم به اسلام رأی دادند و برای دفاع از آن تا آخرین قطره خون دفاع میکنند.
🔹من جریانی را پشت این مطلب روزنامه میبینم که میخواهند #اسلامستیزی را #تئوریزه کنند. مردم ما انقلاب کردند که شرابخواری نباشد؛ بنابراین با هرگونه اقدامی برای عادیسازی این شرایط به شدت مقابله میکنیم.
🔹این مردم به اسلام رای دادند و برای دفاع از اسلام تا آخرین نفس و قطره خون خود مقاومت می کنند. من امروز جریانی را میبینم که میخواهند اسلام زدایی را در کشور تئوریزه کند.
@rozaneebefarda
روزنه
آیتالله سید احمد خاتمی: با روزنامه حامی آزادی شراب برخورد کنید/ طرفداران #اسلام_زدایی آرزوهای شان ر
آیت الله بهجت: با #فحش و #لعن به بزرگان اهل سنت٬ آنان در راه خود شدیدتر می شوند
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸🔹حضرت آیتالله بهجت قدسسره یک روز پس از مداحی شبهه ناک در مجلس روضه هفتگی شان٬ تذکرات و نکات مهمی را در ضرورت حفظ حریم اهل سنت مطرح کردند.
این جملات در خلال درس خارج فقه روز شنبه ٢۴ اسفند ۸۷ (و در اوج بحثهای پیرامون برائت یا وحدت در حوزه قم) ایراد ست:
⭕ از همین تقیه چه[برکاتی نتیجه] شد؟ «ارتد الناس الا ثلاثة …» ([بعد از پیامبر صلّیااللهعلیهوآله] مردم جز سه نفر … مرتد شدند)[امروز] آن ثلاثه (سه نفر) یا اربعه (چهار نفر) یا خمسه (پنج نفر) -هر چه هست- از چهارصد میلیون هم بیشتر شد. با همین تقیه، نه با اجبار.
[پیروان دیگر مذاهب] با اجبار، [در مخالفتشان] شدیدتر میشوند. با لعن بزرگانشان، شدیدتر میشوند.
🔹خدا آقاشیخ محمدرضا آلیاسین را رحمت کند، [که] از مراجع عرب بود، و ظاهراً داماد آقاسید اسماعیل صدر هم بود. ایشان یکبار میگفت: گمان نمیکنم هیچ منصفی فصول المهمه سید شرف الدین را ببیند و مستبصر نشود.
🔹ملاحظه فرمودید؟! اینقدر در کلماتش تقیه میکند! هیچجا به آنها فحش نمیدهد، به آنهایی که فحش میدهند. او فحش داده، اما ایشان در جواب میگوید: استاد اگر مقصودش این است، جوابش این است! به آن [فرد] فحاش [چنین] میگوید هان! اگر استاد مقصودش آن است، جوابش آن است. عجائب و غرائب است.
🔸همگی سفارش کنید، همه منصفین و [افرادی که] قابل هدایتاند را به کتابهای [علامه] شرف الدین، بأسرها (یعنی همه کتابهای ایشان). آهان؟ [اگر چه] در مراجعات همه خوب نوشتهاند، اما او خوبتر از همه نوشته است.
📚جهت مشاهده فیلم سخنرانی در لینک زیر
👇
http://bahjat.ir/fa/content/10517
@rozaneebefarda
عدالتخواهی یا غضنفربازی؟!
درنگی پیرامون #نامه_نابهنگام جریان موسوم به #عدالتخواه
جعفر پرورده
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸در آستانه روز دانشجو که پیشینه اش با #غرب_ستیزی گره خورده است٬ نامه ای در رسانه ها منتشر شد که در بهترین حالت٬ حکم #پاس_گل به #غرب_اندیشان_داخلی را دارد.
🔹در سالهای گذشته روز دانشجو عملا به محملی برای ارتباط بی واسطه مسئولین با دانشجویان تبدیل شده که البته پدیده مبارکی است چه اینکه همواره بیشترین نقدها در این ایام از زبان فرزندان ملت متوجه دولتمردان شده است.
🔸امسال با توجه به مشکلات معیشتی فراگیر ناشی از #ناکارآمدی_بی_سابقه بدنه اجرایی کشور طبعا انتظار می رود که گفتمان حاکم بر روز دانشجو از اهمیت بیش تری برخور دار باشد و این پرسش مطرح است که در جلسات مدیریت شده و آکواریومی دانشجویان با ریاست جمهوری٬ چه حرفهایی مطرح می شود و اصلا ایا امسال منتقدین رئیس جمهور می توانند در مقام نقد سخنی بر زبان برانند یا خیر؟
🔸به نظر نگارنده ۱۶ آذر امسال برای دولتی ها روز سختی است چون اجازه دادن به منتقدین مساوی با بیان مطالبی است که احتمالا خوشایند آنان نیست و اگر اجازه ندهند٬ هجمه تبلیعاتی سنگینی متوجه دولت خواهد شد.
🔸در چنین شرایطی جریان به اصطلاح #عدالتخواه دانشگاه تهران٬ کار را برای دولتی ها آسان کرد و با انتشار نامه خطاب به مقام عظمای ولایت توجه ها را از دولت و فضای نامناسب حاصل از عملکرد دولتمردان و جریان غرب زده٬ دور کرده و تلاش کرد فضا را به سمت دیگری سوق دهد.
🔹این اقدام مشکوک که معلوم نیست دقیقا با چه مقصودی در این برهه زمانی انجام گرفته٬ پرده دیگری از نمایش قدیمی #عدالتخواهان_عرفی موسوم به #احمدی_نژادیون است که مدتی است همنوا با #اصلاح_طلبان_افراطی و #ضد_انقلاب_خارج_نشین٬ تلاش دارند مطالبات مردمی ناشی از ناکارآمدی ارکان اجرایی را به سمت رأس نظام و شخص رهبری سوق دهند.
🔹نویسندگان نامه که در سالهای گذشته صریح ترین نقدها را در حضور و غیاب رهبری معظم با ایشان در میان گذاشته و کمترین برخورد تلخی را تجربه نکرده اند٬ با نادیده گرفتن پیشینه و تاریخچه روشن و قابل تقدیر رهبر معظم٬ به دنبال تکمیل #جورچین_سیاسی #ترامپ و #آمریکاپرستان_ورشکسته_داخلی هستند.
🔸ویژگی جماعت به اصطلاح عدالتخواه آن است که سر و رهبر ندارد و گرفتار #جو_زدگی و #شعاربسندگی_سلبی شده است.
قصه امروز این جماعت که در لبیک به ندای سعید زیباکلام و تطهیر فرقه نارمک به میدان آمده اند٬ ریشه دار است. آنان همواره در فضای انفعال نفس کشیده اند و اغلب برای اثبات خود به نفی همگان دست زده اند.
@rozaneebefarda
روزنه
عدالتخواهی یا غضنفربازی؟! درنگی پیرامون #نامه_نابهنگام جریان موسوم به #عدالتخواه جعفر پرورده @r
مطالبه گری بنی اسرائیلی(!!) به سبک جریان به اصطلاح عدالتخواه!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
جریان عدالتخواه دانشجویی فعلی که به موازات دولت احمدی نژاد و چون #پیچک_سیاسی رشد کرد٬ بعد از عملکرد غیرقابل دفاع رئیس جمهور محبوبش و به دنبال شکل گیری #فرقه_نارمک٬ اکنون دچار سردرگمی شده است.
این طیف که روزگاری ناب ترین دانشجویان را در خود جای داده بود اکنون دچار بحران تئوریک و گرفتار نفوذ و آشفتگی سیاسی شده است!
آنان که همواره بدون کمترین هزینه ای تندترین پرسش ها را از عالیترین مقام سیاسی نظام مطرح کرده اند٬ نذر کرده اند که خود را به #قانع_نشدن بزنند و هر روز همان سوالات قدیمی و تکراری را نسل به نسل تکرار کنند!
کردار عدالتخواهان عرفی از این جهت بیشترین شباهت را به قوم بنی اسرائیل دارد که تاریخ آنان را با #بهانه_تراشی می شناسد!
حتمن پرسشگری مطلوبیت ذاتی دارد و حتمن مطالبه از رهبری معظم جایز و لازم است چنانکه معجزه لازمه پیغامبری است اما عقلایی نیست که کسانی بخواهند مطالبه گری از رهبری را بازیچه سیاسی خود قرار دهند چنانکه پیامبران مسئولیتی در مقابل بهانه تراشان و معجزه جویان ندارند. اگر قرار به #انصاف و #حقیقت_خواهی باشد٬ یک معجزه هم کافی است برای اثبات پیغامبری٬ چنانکه دو دهه پاسخگویی رهبری معظم بهترین سند برای اثبات سعه صدر ایشان است.
@rozaneebefarda
روزنه
مطالبه گری بنی اسرائیلی(!!) به سبک جریان به اصطلاح عدالتخواه! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 جریان عدالتخوا
درنگی در نسبت ولایت و عدالت!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹مثل خیلی از کارهای دیگری که باید میشد و نشد؛ #عدالتپژوهی هم کنج طاق حوزه و گوشه کلاسهای دانشگاه خاک میخورد و هر از گاهی سیاستمدار یا سیاستآموزی تندیسی موهوم از عدالت برای خود میسازد و بین ملت سلفی با آن میگیرد و رأی و فکرشان را در جیب کرده تندیسش را هم با خود میبرد.
🔸عَلَم #عدالتخواهی گرچه پرچمداران راستین خود را داشته و دارد و شاید کم هم نباشند؛اما در این میان عدالتبازانی هم هستند که دانسته یا ندانسته در نبرد عدل و ظلم به سپاه ستم سواری میدهند.
🔹سخن کوتاه؛ در مورد عدالت و دامنههای فراگیرش زیاد میتوانیم بگوییم و بنویسیم، بخوانیم و درس بدهیم اما آنچه چند وقتی است در دل و ذهنم مانده بود و امروز به بهانه یادداشت #روزنه از سر قلم چکید؛ کوتاهگویهای در «#نسبت_عدالت_و_ولایت» است که رابطهای متقابل دارند و همه میدانیم که در دینمان ولایت بیعدالت نمیشود.
🔹آیا میخواهم این نکته همهفهم را بازتکرار کنم؟ نه چرا که رابطه عدالت و ولایت روی دیگری هم دارد که برایمان کمتر گفتهاند شاید برای اینکه آن را نفهمیدند شاید هم فهمیدند و گفتنش منافعشان را به خطر میانداخته و آن اینکه:
عدالت مفهومی است که به خاطر دو ویژگی محبوبیت فوقالعادهای بین سیاستکاران دارد.
🔸اول اینکه برای همه جذابیت دارد و مردمپسند و رأی جمعکن است دوم اینکه مفهومی گسترده است و میشود آن را بر هر فعل و گفتاری تطبیق کرد و هرکس و ناکسی با پرداخت کمترین هزینه میتواند آن را مصادره کند.
🔹شما میتوانید حسین بن علی علیهالسلام را در مذبحه کربلا بکشانی و با چاقوی عدالتطلبی سر او را ببری چرا؟ چون به زعم لشکریان ظلمه٬ او العیاذ بالله خارجی است و علیه حکومت قیام ظالمانه کرده است. یا مثلا میتوانی در حرکتی کاملا عادلانه دو بمب اتم بر سر هیروشیما و ناکازاکی بیندازی چرا؟ به این خاطر که اگر جنگ ادامه پیدا کند تعداد بیشتری از روی ظلم کشته میشوند و جنایات تمام نمیشود.
🔸پس اگر دقت کنیم عدالت را پرچمی مییابیم که اگر به دست اولیاء طاغوت بیفتد نتیجهای جز به فنا رفتن کشور و سیطره ظلم بر جامعه نخواهد داشت و اگر در دستان ولیّ حق و پیروان پایدار او باشد نه تنها دولت عدل که تمدنی عادلانه بر جهان حکمرانی خواهد کرد.
و اگر ببینیم میفهمیم که صحبت امروز این نیست که عدالتخواه باشیم یا نباشیم بلکه صحبت در این است که زیر عَلَم چه کسی عدالتطلبی کنیم و اگر بفهمیم دیگر به اسم عدالتخواهی #تحققبخش_عدالت در جامعه را تضعیف نخواهیم کرد.
@rozaneebefarda
تفاوت های شاه شیرکُش با شاه خودکش!
حسن محمدی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⬅️شاه اسماعیل صفوی نوجوانی 13ساله بیش نبود که توانست فرماندهی ارتش قزلباش را به عهده گرفته و این سرزمین را پس از صدها سال آشفتگی، تبدیل به «ایران» کند. اسماعیل مردی بسیار شجاع و باهوش بود.
🔰به نوشته رسول جعفریان، روزی در منطقه ای گفته شد که شیر وحشی ای در بیابان وجود دارد که کسی را توانای مبارزه با او نیست. اسماعیل به تنهایی برای مبارزه با آن شیر رفت و توانست شیر وحشی را شکست دهد.. (تاریخ ایران اسلامی،ج4 ص65) از چنین شاهی پسری مثل شاه طهماسب و دختری مثل پریخان خانم به دنیا می آید که هرکدام در دوران خود سرآمد بودند.
⬅️پس از400 سال، پادشاه دیگری در این کشور حکومت می کرد که محمدرضا نام داشت و به نوشته حسین فردوست، دائما از میکروب! می ترسید و به نوشته اشرف پهلوی، یکبار از ترس می خواست خودش را بکشد! از چنین شاهی هم فرزندانی مثل لیلا و علیرضا به دنیا می آیند که خودکشی می کنند! و رضاپهلوی می ماند با پول عربستان دنبال فتنه علیه ایران است.
✅حالا پول عربستان و آمریکا توانسته است حافظه تاریخی مردم ایران را دستکاری کرده و محمدرضا شاه را برجسته کند‼️ امان از پول های کثیف⚠️
@rozaneebefarda
عدالتخواهی غیر انقلابی
علی مهدیان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸اواسط دهه هفتاد وقتی علم مبارزه با #فقر و #فساد و #تبعیض را رهبری افراشت، هیچ کس فکر نمیکرد این شعار تبدیل به یک حرکت موثر اجتماعی شود اما دیری نگذشت که با همین شعار دولت #توسعه_غربی نقد و سپس نفی شد.
🔹عدالتخواهی صورتهای مختلف و متفاوت اجتماعی پیدا کرد یک صورت آن شد جریانهای جوششی #جهادی که خدمت به مردم و نزدیک کردن جوانان به متن محرومین را هدف گرفتند. یک صورت آن تبدیل شد به جریان مطالبه گری از مسوولین. یک صورت نیز تبدیل شد به گروههایی که تلاش میکردند راه حلهایی برای مشکلات اداره کشور پیدا کنند.
🔸اما به طور کلی تمام جریانهای عدالتخواه جوان را میشد به دو دسته تقسیم کرد عدالتخواهی مثبت که تلاش میکرد با تغییر فرهنگ مردم و ایجاد جوششهای مردمی و یا دادن راه حلهای اثباتی و یا نقدهای موثر تئوریک یا اجرایی به حرکت کشور به سمت عدالت مدد رساند و عدالتخواهی منفی.
🔹عدالتخواهی منفی بیشتر شور عدالتخواهی داشت ولی از بستر اندیشه انقلاب، خیلی داراییها را اخذ نکرده بود. او هنوز بلد نبود مفهوم #مبارزه با مستکبرین را با #عدالت جمع کند. هنوز بین حقیقت #ولایت و عدالت پیوستگی روشنی را درک نکرده بود. حتی نسبت #آزادی و #مردمسالاری را نیز با عدالت نمیدانست. لذا اندیشه ای کاریکاتوری داشت که در عمل از گیر دادن به زندگی این مسوول و آن مسوول شروع کرد و تا قرار گرفتن پشت سر این متهم و آن زندانی پیش رفت و در نهایت نیز شد ابزار جدی تکمیل کننده پازل فلان جریان سیاسی مفلوک و بهمان نقشه خارجی ضد مردم.
🔸حتما داستان شکل گیری جریان #شیطان_پرستی در غرب را شنیده اید اینها جوانان مخالف سیطره زورمداران بودند اما جهالت و سطحی بودنشان باعث شد همان قدرتمندان بیایند و به اینها بگویند اگر میخواهید اعتراض کنید بروید پشت سر بزرگترین معترض عالم یعنی #شیطان و بعد اینها شدند شیطان پرست
🔹من مشکل امروز کشور را نه رهبری و نه بدنه نجیب امت میدانم. بلکه مشکل را باید دوگانه ای دانست به نام #لیبرالیسم و انباشت جهالت نخبگان دردمند.
🔸تا وقتی عدالتخواهی از بستر انقلاب برنخیزد یعنی همه المانهای نظام اندیشه انقلاب اسلامی را در نسبت با عدالت درنیابد، یقین کنید ابزار دست ظالمین عالم خواهد بود. بلایی که بر سر بسیاری از جریانات چپ در دنیا آمد.
🔶پ ن. نامه ای که جدیدا به نام جریان عدالتخواه دانشگاه تهران رسانه ای شد نماد یک درد بیست ساله در این جریان است.
@rozaneebefarda
1_36241975.pdf
247.4K
تقیه یا لعن به اسم٬ مسأله این است؟!
درنگی دیگر در روایات #تقیه و #لعن
جعفر بحرینی
💥اختصاصی روزنه
@rozaneebefarda
بیانیه مهم #شورای_عمومی #مجمع_دانشجویان_عدالتخواه #دانشگاه_تهران(آرمان) پیرامون #نامه_نابهنگام خطاب به مقام معظم رهبری
@rozaneebefarda
بیانیه مهم #شورای_عمومی #مجمع_دانشجویان_عدالتخواه #دانشگاه_تهران(آرمان) پیرامون نامه نابهنگام خطاب به مقام معظم رهبری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸ولایت منهای عدالت دروغگویی، عدالت منهای ولایت انحراف است.
🔺لحن نامه می توانست شفاف تر نوشته شود، تا مورد سوءاستفاده ی غرض ورزانه ی جریانات ضد عدالت و ضد انقلاب قرار نگیرد. البته ضمن بی تأثیر ندانستن برخی کوتاهی های فردی و تشکیلاتی، این نکته را پذیرفته ایم که بهتر بود شیوه مناسب تری برای این امر انتخاب می شد
🔺جماعتی که خود، عامل بخش اعظمی از فضای موجود اند، حال با حذف جمهوریتی که از راه آن به قدرت رسیدند، در تلاش برای ارجاع کم کاری های خود و دیگران به رهبری هستند
🔺جنبش عدالتخواه دانشجویی، عدالتخواهی و مبانی خود را از امامین انقلاب می گیرد و شکل گیری این جریان دانشجویی برخواسته از بیانات و هدایت های حضرت آیت الله خامنه ای در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 می باشد
🔺افتخار مان این بوده که در برابر مطالبات و دغدغه های رهبر انقلاب، پیگیر ترین مجموعه دانشجویی بوده ایم، و ولایتمداری مان را نه در شعار که در عمل و اجرا اثبات نموده ایم
🔹شورای عمومی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران (آرمان)
تصویر بیانیه در:
👇
@rozaneebefarda