eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
هجمه علیه آیت الله جنّتی به بهانه جوان گرایی! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 از هنگامی که آیت الله جنتی در چند خطبه نماز جمعه تهران در ایام فتنه 88، علیه سران فتنه بشدت موضع گیری کردند، موج شدید تخریب و جوسازی علیه ایشان در ابعاد مختلف و در حجم سنگینی در برخی رسانه های داخل و خارج که در واقع دو روی یک سکه اند شکل گرفت. از تمسخرها و جوک ها گرفته تا تهمت ها و علم کردن مسئله رد صلاحیت ها و حالا هم موضوع جوان گرایی! در این فضای پرالتهاب و بی پروا، متأسفانه برخی از اشخاص و جریانات انقلابی هم متاثر از این فضاسازی ها شدند. اما در تحلیل فضای فعلی، مرور چند نکته خالی از لطف نیست؛ 1. مواجهه دوگانه معاندین نظام با موضوعات مختلف از جمله جوان گرایی مسئولین، نشان از آن دارد که آنان با اغراض ثانویه و بیشتر با هدف انتقام و حذف انقلابیون اصیل صورت می گیرد. چرا که در هنگام عدم احراز صلاحیت جناب هاشمی به دلیل کهولت سن برای تصدی ریاست جمهوری، طرفداران جوان گرایی!!، طبعا بایست از شورای نگهبان تقدیر می کردند که چنین نشد! 2. حضور ایشان در مجلس خبرگان رهبری با رأی مستقیم مردم بود و ریاست خبرگان نیز با نظر و تشخیص خبرگان ملت و در فرایندی کاملاً انتخاب محور صورت پذیرفت. حال، ایشان به عنوان منتخب مردم و خبرگان به کدامین گناه تخریب می شود؟ وانگهی! کبر سن در محافلی مانند خبرگان، نه تنها نقیصه نیست که امری لازم و ضروری است. 3. گرچه سن و سال یک فرد با کارآمدی وی مرتبط است اما آیا یک قاعده کلی است؟ آیا برای بررسی میزان کارآمدی افراد، جوان باشند یا کهن سال، نباید عملکرد و کارنامه را ملاک قرار داد؟! از این گذشته چرا هر وقت بحث جوان گرایی میشود ذهنها و خشمها را نثار شورای نگهبان و آیت الله جنتی میکنند و جوان گرایی را فقط متوجه آنها میدانند که متاثر از جوک ها و تمسخرهای ده ساله اخیر درمورد سن ایشان هست؟ در حالیکه جوان گرایی، غالبا در عرصه های مدیریتی گوناگون در حوزه های مختلف اجرایی، ساختاری و سازندگی کشور مطرح است و مجموعه ای همچون شورای نگهبان که ماهیت نظارتی و دانشی دارد، رسالتش با تجربه حداکثری و سابقه متراکم اعضا، تناسب بیشتری دارد تا جوان گرایی. 4. در عین لزوم این جوانگرایی، حضور پیشکسوتان و با تجربگان در برخی مناصب ضروری است. همانگونه که چندماه قبل، رهبری فرمودند و به برخی بازنشستگان در برخی مناصب حسّاس مدیریتی که تجربه و سابقه در کارامدی آنها تاثیر زیادی داشت، اجازه خاص برای ادامه کار دادند. بنابراین از دوستان انقلابی انتظار است که تاثیر پذیری خود از موج ها و جنجالهای رسانه ای داخل و خارج را مدیریت کنند و همچنان خشم مقدس خود را علیه ناکارامدی های مدیریتی، البته بنحوی منصفانه و تقوامحورانه فریاد بزنند. عباس سنگانی @rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔸 خبرگزاری شیعیان ( ) در ادامه حمایت خود از جریان غربگرا، در چند ماه گذشته به طور پیوسته به دفاع از لایحه مقابله با پرداخته است. ناگفته پیداست که مخالفت با این لایحه به معنای مخالفت با لزوم آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ مشاوره در ازدواج -خصوصا در سنین پایین نیست. 🔸 بنابر برخی گزارشات غیر رسمی، این خبرگزاری به دفتر یکی از مراجع معظم تقلید منتسب است. همچنین مسؤولیت اداره این خبرگزاری بر عهده سید مجتبی حسینی توسل، جانشین کمیته تبلیغات میرحسین موسوی می باشد. شفقنا پیش تر و در جریان سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی، با انتشار تصویر معروف استخر فرح (برای اولین بار)، زمینه سرکوب حرکت تحول خواهانه روحانیت و اختلاف افکنی در میان حوزویان را فراهم کرده بود. 🔸 انتظار می رود در صورت صحت انتساب این خبرگزاری به بیت یکی از مراجع معظم تقلید، هر چه زودتر نسبت به تغییر رویکرد و هیئت تحریریه این خبرگزاری اقدام لازم از جانب آن بیت معظم، صورت پذیرد.
هدایت شده از برهان انقلاب
🔴 کدام تفکر را برجسته میکند؟ یکی از شخصیت هایی است که شفقنا به مناسبت های گوناگون با وی مصاحبه میکند و یا اخبار مرتبط با وی را منتشر مینماید. وی قرآن پژوه، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و از اعضای شورای مرکزی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه است و از طرفداران سکولاریسم سیاسی میباشد، به گونه ای که وی در مصاحبه ای که شفقنا نیز آن را منتشر کرده است، در اظهار نظری شاذ، دلالت حدیث غدیر را صرفا بر مرجعیت دینی اهل بیت و نه مرجعیت سیاسی آنان میداند و در آن به بی ارتباط بودن شأن سیاست و حکومت پیامبر اکرم با شأن نبوت ایشان متمایل می شود. در این مصاحبه آمده است: «در میان عالمان گذشته و امروز شیعه این مسئله مطرح بوده است که آیا منظور از مولا بودن علی(ع) چیست؟ آیا امامت و ولایتی که در خطبه غدیر مطرح شده به معنای مرجعیت دینی و مذهبی امام است و یا علاوه بر این ابعاد مرجعیت سیاسی را نیز شامل می‌شود که البته نظر مشهور عالمان شیعه مرجعیت دینی و سیاسی با هم است. وی سپس با اشاره به این نظر که در این خطبه مسئله امامت و مرجعیت دینی امام علی(ع) و تداوم مقام دینی نبوت و مسئولیت هدایت مردم مطرح شده است، میگوید: شواهد و قرائنی نیز در جای خود برای این ادعا وجود دارد. پیامبر(ص) این گونه پیش‌بینی کردند که بعد از وفاتشان کسی وجود داشته باشد که بتواند نیاز دینی مردم را از نظر علم و تقوا در قالب امامت تداوم دهد و اگر مردم مسئله‌ای دینی داشتند، امام به عنوان یک مفسر و شارح قرآن مسائل را حل و احکام را تبیین کند. وی در ادامه می‌افزاید: بنابراین الزاما منظور پیامبر(ص) وصایت به امامت حضرت بوده و بحث مرجعیت سیاسی نبوده است، دلیلش نیز این است که امام علی(ع) در طول ۲۵ سال و بعد از آن مسئله هیچ گاه برای اثبات صلاحیت زمام‌داری خود به حدیث غدیر استناد نکردند چنانکه فاطمه زهرا(س) نیز پس از فوت پیامبر(ص) به مظلومیت امام استناد می‌کند و نه داستان غدیر و اگر مسئله این بحث مبنای علمیت بود، روی آن تکیه می‌کردند. امامت و مرجعیت سیاسی امام(ع) از جهات دیگری قابل اثبات است و آن هم مسئله لیاقت و افضلیت علم امام(ع) و صلاحیت‌های اخلاقی و معنوی امام(ع) بوده است و پیامبر(ص) می‌خواستند امامت دینی را بیان کنند که از این حدیث و احادیث دیگر قابل استفاده است. وی می‌افزاید: اگر بگوییم قلمرو نبی هدایت و راهنمایی مردم است، ممکن است که البته با سیاست نیز همراه باشد و یا نباشد، اما اکثر پیامبران بزرگ با سیاست همراه نبوده‌اند که می‌توان به حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) اشاره کرد، فقط در مورد چند پیامبر مانند حضرت داوود(ع) و حضرت سلیمان(ع) و پیامبر اسلام را داریم، خود پیامبر(ص) نیز وقتی به مدینه آمدند، چون آن‌ها در عقبه ثانی بیعت کردند و از ایشان زمامداری را درخواست کردند آن حضرت این درخواست را قبول کردند. همه افراد اعم از مسلمان و غیر مسلمان این امامت را با شرط بیعت قبول کردند که البته مربوط به شأن نبوت ایشان نبوده است.» این درحالی است که امیر المؤمنین در طول 25 سال به دفعات متعدد به حدیث غدیر برای اثبات سزاواری خود نسبت به حکومت استناد کرده اند و اسناد آن نیز در برخی از کتب گردآوری شده است. yon.ir/7e9Au ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
فرار ظریف؛ پایان آمریکا پرستی در ایران انقلابی! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بیگانه گروی افراطی هرگز با عاقبت به خیری همراه نبوده است. ظریف نماد تفکری بود که کعبه آمال ایران را در آمریکای خونخوار خلاصه کرده بود. اکنون در آستانه افول و احتضار ٬ مباشر و رابطه نامشروع ایران و آمریکا٬ راهی جز فرار از پرسش های بی پاسخ ملت نجیب مان نیافته و فرار را بر قرار ترجیح داده است. او خود بهتر می داند که از تاریخ گریزی نیست و نام او در کنار همه بانیان ثبت خواهد شد. بیچاره آن معدود اصحاب عمائم که در این ٬ بودند! @rozaneebefarda
هدایت شده از تبلور اندیشه
⭕️ همان است! ⛔️انگار همه در جناب بازی خوردیم! 🔹با نگاه ظریفانه‌تر می‌بینیم که دقیقا همان کاری را انجام داده است که احمدی‌نژاد در نه روز خانه‌نشینی خود انجام داده بود در واقع آقای ظریف با استعفای توییتری خود به‌نوعی گروکشی برای خواسته‌های نامشروع دولت و فشار به نظام برای تصویب () را آغاز کرده است. 🔹دولتمردان کنونی با این کار ثابت کردند برخلاف توصیه‌های مقام معظم رهبری، تمامی معایب دولت‌های قبلی را دارا هستند و هیچ‌یک از خصلت‌های مثبت‌شان را به ارث نبرده‌اند! ✅@tabalvor_andisheh
استعفای مشقی ظریف؛ تقلیدی کودکانه از @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 استعفا مشقی باشد یا واقعی٬ نشانه است. از قبل معلوم بود که امنیتی ترین کابینه جمهوری اسلامی٬ هروقت احساس خطر کند که دستش زیر ساطور قرار می گیرد٬ به روی می آورد! حضرات باید بدانند که جنگ روانی هم برنده و بازنده دارد و اینبار معلوم نیست برنده بازی سیاسی تصنعی شان باشند. @rozaneebefarda
اعلامیه حضرت (۵۸/۱/۷) در دعوت از مردم انقلابی ایران برای رأی به 🔶حاشیه چهار دهه این حقایق را کردند تا بودن خود را توجیه کنند. @rozaneebefarda
دعوت از برای همراهی با در راستای @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 💢شبکه اجتهاد، اخیرا در یادداشتی از حوزه های علمیه خواهران خواسته که در راستای افزایش سن ازدواج، در پازلی نقش آفرینی کند که لیبرال های وطنی در راستای پیاده سازی سند 2030 تحت عنوان دروغین کودک همسری ازآن یاد می کنند. 🔴 پ.ن. آیا حل معضل طلاق ها در کشور در گرو افزایش سن ازدواج است که مصداق بارز خروج از چاله و افتادن در چاه است؟! 🔻 آیا بهتر نیست از حوزه های علمیه خواهران و مرکز زن و خانواده و دیگر نهادهای مسئول و متولی درخواست کنیم در راستای ترویج فرهنگ صحیح ازدواج و آموزش دقیق آموزه های دینی و اسلامی در رابطه با زندگی مشترک و آداب زناشویی ازآفت طلاق های مکرر جلوگیری کنیم؟ 🔻آیا بالا بردن سن ازدواج افزودن گره ای بر گره های پیشین نیست؟! 🔻آیا آقایان گزارش های تخصصی مراکز مروبوطه در زمینه عوامل طلاق را ملاحظه نفرموده اند که عواملی از قبیل تجمل گرایی، عدم درک صحیح از رابطه زندگی مشترک و ناآشنایی با حقوق و تکالیف زن و شوهری و ... را برشمرده اند؟ پس چرا در این میان به جای حل مسئله، آقایان همراه با دولتمردان لیبرال به سمت پاک کردن مسئله رفته، و می خواهند با بالا بردن سن ازدواج در کشور، زمینه از هم پاشیدن خانواده را فراهم کنند؟! 🔻آیا تاکنون در زمینه طرح افزایش سن ازدواج با سند 2030 تأملی صورت گرفته است؟! 🔻هنوز چند روز از بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه طرح های استعماری در راستای نابودی خانواده نگذشته است، چرا باید ما دنباله رو این قبیل طرح ها باشیم؟! منبع: کانال 🔶حاشیه مطالب شبکه اجتهاد را با دقت مرور کنید؛ نسخه آخوندی سایت ! @rozaneebefarda
استدلال های قجری در دعوت به 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸یکم: اعتمادالسلطنه در خاطرات روزنوشتش در تاریخ دوشنبه 15 [رمضان سنه‌ی 1307 ه.ق] چنین می نویسد: ... وقت ظهر مسجد ملا عزیزالله که در وسط شهر است و آقای نجفی که از اصفهان او را مغضوباً به‌جهت فتوای قتل بابی‌ها آوردند، آن‌جا نماز می‌خواند، رفتم. جمعیت زیاد بود. بعد از نماز موعظه کرد. باپرده از شاه بد گفت و هیچ به شاه دعا نکرده از منبر پایین آمد و رفت. ... شنیدم ملا فیض‌الله تُرک هم که در مسجد سقاباشی نماز می‌خواند و موعظه می‌کند گفته بود این ملیجک‌بازی چه است. اسلام را ضایع کردند. زن مسلمان را به فرنگ چرا می‌فرستند. امین‌اقدس را چرا فرستادند؟ کور شد، به جهنم! شوکت اسلام را چرا می‌شکنند. همچنین آقا سید رضا پسر مرحوم آقا سید صادق هم از قهوه‌خانه‌ها بد گفته بود و روی منبر فریاد واشریعتا بلند کرده. نمی‌دانم این‌ها چه اثر خواهد کرد.» (ر.ک: روزنامه‌ی خاطرات اعتماد السلطنه، صص 697-698.) پی نوشت: امین‌اقدس همسر شاه در آن ایام جهت معالجه‌ی چشم خود به اروپا رفته بود. 🔹دوم: شاه قجر خطاب به نایب‌السلطنه کامران میرزا: «این حاجی ملا فیض‌الله دربندی و مردیکه‌ی سفیه و بی‌معنی است، تمام اوقات رمضان و محرم و غیره را در منبر، به‌جز فضولی و حرف مفت زدن کار دیگری ندارد و تکلیف وعظ خود را به نامربوط گفتن و حرف‌های دولتی زدن قرار داده است. فوراً او را از طهران اخراج کرده، به همان دربند قفقاز که وطن اصلی اوست برود.» 🔸سوم: دست‌خط شاه به نایب‌السلطنه درباره‌ی ملا باقر واعظ: «به او بگو: ای مرتیکه‌ی خر! تو واعظ هستی، روی منبر روضه بخوان. چه کار داری از تکیه‌ی دولت حرفی بزنی؟ اگر یک دفعه‌ی دیگر شنیده شود غیر از وعظ و روضه‌خوانی، در مجلس حرفی زده‌ای، پدرت را آتش زده، از ایران خارجت خواهند کرد.» (ر.ک: تاریخ تحولات سیاسی ایران، ص 182، به نقل از: ابراهیم صفایی، اسناد سیاسی دوره‌ی قاجاریه) 🔶حاشیه امروز صدای از حلقوم چه کسانی بلند می شود؟! آیا ناروا نیست که در عصر حاکمیت یک ٬ جماعتی قلیل از اصحاب عمائم٬ برای حوزه مقدسه بپیچند؟! @rozaneebefarda
لبیک حوزویان به ؛ احیای @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در آغاز دهه پنجم و مرحله جدیدی قرار گرفته است. در میان واکنش های مختلف به بیانیه٬ خط و این متن راهبردی در دستور کار قرار گرفته است. این وضعیت٬ متن رهبری معظم انقلاب (علمدار تنها حکومت شیعی در جهان) را در قرار داده است. شکستن این فضای تحمل ناپذیر٬ تنها با نگاه شعائری به این متن ممکن است. اجتماع بزرگ حوزویان در ٬ در لبیک به بیانیه ٬ مصداقی از است. 🔹یکشنبه ساعت ۱۰ صبح فیضیه چشم انتظار شماست. @rozaneebefarda
اساتیدی که در کلاس انقلاب٬ همیشه ! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹سوال یک شاگرد حوزه علمیه قم از برخی اساتید و چهره های خود مطرح کن و دارای تشکیلات که در شعار طرفدار حوزه سنتی اند اما این روزها شدیداً مجازی زده شده اند! 🔸اساتید معظم شما که در بیان خویش مدعی انقلابی بودن هستید و خود را خارج از هر گونه وابستگی به تفکرات مختلف فقط علمدار دفاع از حوزه سنتی می دانید! چطور است که حداقل برخی از شما اعاظم در جلساتی که بنام انقلاب و حمایت از آن تشکیل می شود شرکت نمی کنید؟! 🔹 از چه رو نه در مراسمات 9 دی و نه در راهپیمایی های 22 بهمن و نه در همایش هایی که بنام حوزه انقلابی مانند همین گردهمایی گام دوم انقلاب که یکشنبه برگزار شد، حضور ندارید؟ 🔸شما که اینهمه با ذوق و شوق با برخی مقامات سیاسی و مذهبی همگرا عکس خویش انداز (سلفی) می گیرید و از حضور خود در کنار آنان یاداشت می زنید، چرا در 19 دی که هر سال مردم قم همراه جمع کثیری از اساتید و طلاب به دیدار رهبر عزیز انقلاب مشرف می شوند جزو غایبان همیشگی هستید؟! 🔹اگر حضور دارید٬ چرا مانند بعض مراسمات که خود را در کادر دوربین ها قرار داده یا با نوشتن یاداشت در فضای مجازی اعلام حضور می کنید، حاضر به ارائه تصویر از حضور خود در آنجاها نیستید، یا در کادر دوربین ها قرار نمی گیرید؟! 🔹در پاسخ به مطالبات بدنه حوزویان که انقلابی اند٬ ایام درسی را بهانه می کنید و مدام تکرار می کنید ما نمی توانیم درس را تعطیل کنیم، در پاسخ می گوییم حداقل در اوقاتی که درسی نیست و اینگونه مراسمات برگزار می شود چرا شرکت نمی کنید؟! از اینهم که بگذریم و تنازل کنیم٬ چرا برخی از افراد شاخص شما به نمایندگی از آن تفکر و جریان در تایید حرکت های انقلابی حضور ندارند؟! 🔸بالاخره بفرمایید این غیبت ها تا کی؟ آیا در دروس رسمی شما، غیبت بیش از حد شاگرد معنایی جز از آن درس را نمی دهد؟ امیدواریم در محکمه در این دنیا و محکمه عدل الهی در قیامت٬ لا اقل پاسخی داشته باشید. والسلام علی من اتبع الهدی قربانعلی یاس بلاغی @rozaneebefarda
و جولان در حوالی اجتماع عظیم لبیک به بیانیه 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹یکی از تاکتیک های کلیشه ای مخالفان انقلاب اسلامی در مواجهه با اجتماعات عظیم انقلابیون حوزوی٬ و است! 🔹آنان معمولا بلافاصله بعد از یک اجتماع عظیم٬ برخی حواشی را هزاربار پر رنگ تر از متن٬ به فضای رسانه و شبکه های اجتماعی پمپاژ می کنند. 🔸تکرار این وضعیت نشان می دهد که ضدانقلاب رسانه ای بعید نیست خود در پیدایش این حواشی نقش داشته باشد! چه اینکه آنان زودتر و پر رنگ تر از دیگران به برجسته سازی حواشی اقدام می کنند؛ آنچنان که انگار از قبل برای یک ٬ آماده بوده اند. 🔶حاشیه خرمگس بر برخی نقاط خاص بدن می چسبد٬ زخم ها را آنقدر می کاود که جاری شود و هرگز خوب نشود. اگر زخمی نباشد٬ زخم می سازد و خلاصه سوژه اش را بهم می ریزد. حتمن جای نیست. شناسایی شبکه حاشیه سازان و حاشیه پردازان٬ گام نخست مواجهه منطقی با این پدیده است. @rozaneebefarda