استراتژی ترور و گسترش جنگ توسط اسرائیل، نشاندهندهی بحرانِ روانی است که اسرائیلیها دچار آن شدهاند!
جنگ در غزه، افکار عمومی جهان را بیدار ساخت و تحملِ این بیداری برای اسرائیل سخت است چرا که موجودیت او را تحتتاثیر قرار میدهد!
چیزی که مهم است این است که تکلیفِ غزه را باید خودِ مردمِ غزه روشن کنند و اسرائیل بعد از ماهها جنگیدن میداند که پذیرشِ این حرف، یعنی پذیرشِ شکست!
بههمین دلیل دستوپا میزند تا با ترور، راهی برای تنفس پیدا کند و با کشاندن جنگ به خارج از غزه، فضاحتِ شکستِ خویش را پنهان سازد.
🖌زهرا ابراهیمی
#غزه
https://eitaa.com/roznevesht
اینکه رهبری در پیام تسلیت خودشون فرمودند رژیم خبیث بهدست دلاور مردان ما مجازات خواهد شد، معنیاش این نیست که ایران لزوما به شکل مستقیم وارد جنگ میشود!
احتمالا بخشِ عظیمی از این انتقامها به شکل غیرمستقیم و توسط حزبالله لبنان انجام میپذیرد.
بهنظر میرسد بیش از این که بخواهیم منتظر پاسخ مستقیم ایران باشیم، باید منتظرِ پاسخِ حزبالله لبنان بمانیم.
🖌زهرا ابراهیمی
#دمشق
https://eitaa.com/roznevesht
وقتی به هوش مصنوعی گفتهاند سفرهی انقلاب را طراحی کن، چنین طرحی را کشیده است!
نگاهِ هوشِ مصنوعی به همه چیز، نگاهی کاملا مصنوعیست!
انگار فقط معنای دایرهالمعارفی و فرهنگلغتی هرچیزی را پردازش میکند و نتیجهاش را ارائه میدهد!
یعنی فهمش از سفره، دقیقا معنایِ کلمهی سفره است و آدمهایی که دورش نشستهاند و غذا میخورند.
هوش مصنوعی احتمالا نقش روحانیت شیعه را در ایجاد انقلاب نمیفهمد یا نمیخواهد بفهمد.
من تصورم این است دیتاهایی که هوشِمصنوعی از آن بهره میبرد، دیتاهای گزینشی است.
🖌زهرا ابراهیمی
#هوش_مصنوعی
https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جان کربی، مشاور امنیت ملی آمریکا میگوید: «ما هیچ مدرکی دال بر اینکه اسرائیلیها تاکنون قوانین بشردوستانهی بینالمللی را نقض کرده باشند، پیدا نکردهایم»!
در نگاهِ جانکربی، هزاران کودک فلسطینی که توسط اسرائیل در غزه به شهادت رسیدند، بشر محسوب نمیشوند!
از حیوان، چیزی جز حیوانیت صادر نمیشود!
🖌زهرا ابراهیمی
#غزه
https://eitaa.com/roznevesht
مجلهی معتبر اکونومیست، در یکی از آخرین شمارههای خود از «پایان شبکههای اجتماعی» مینویسد و معتقد است که پستهای عمومی به طور فزایندهای به گروههای بسته در پیامرسانها منتقل شدند.
از این حرفهای اکونومیست اینطور میشود نتیجه گرفت که وقتی خبرِ نادرستی در شبکههای اجتماعی بزرگتر مثل ایکس یا اینستاگرام منتشر میشود، فیک بودن آن نیز با همان سرعت به گوشِ مخاطب میرسد؛ این در حالیست که قدرتِ پخش محتواهای نادرست در گروهها و پیامرسانها بالاتر رفته اما توانِ رسواسازی و آگاهیبخشی نسبت به فیک بودن آنها به اندازهی شبکههای اجتماعی نیست و این آغازی است برای تثبیتِ معضلِ دروغپردازی در رسانه!
🖌زهرا ابراهیمی
#فضای_مجازی
https://eitaa.com/roznevesht
به نظرتان اینکه حیفا، تلآویو و ایلات در حالت آمادهباش بهسر میبرند، بدین معناست که قرار است این رژیمِ خبیث بهدستِ دلاور مردانِ ما مجازات شود؟
باید منتظر ماند...
🖌زهرا ابراهیمی
#دمشق
https://eitaa.com/roznevesht
9.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینکه کسی بتواند متناسب با توانش، از پتانسیلِ آنچه در اختیار دارد، بهترین بهرهها را ببرد خودش بهنوعی هنر است!
شیخ حسین انصاریان یکی از همین هنرمندهاست. او سالهاست که از موضعِ خویش نسبت به شرایط اجتماعی در دعاهایِ شبِ قدر بیهیچ واهمهای رونمایی میکند.
شیخ حسین با دعا کردن، حرفهایش را میزند و جالب این جاست که برای آدمهایی دعا میکند که ممکن است دیگران تصور کنند نامِ آن آدمها را نباید در فضای مقدسی مثل مسجد و حسینیه و شبِ گرانقدری مثل شبِ قدر آورد!
اما او با تواضعِ تمام حتی برایِ زنانِ بدکاره هم دعا میکند. به قولِ محسن حسام مظاهری، شیخ حسین امضای شخصیاش را پای دعایش میزند.
توجه به اقشارِ مطرود و رانده شده یکی از مولفههای مشهور در الهیات اجتماعی است، و شیخ حسین انصاریان مُحرمها و شبهای قدر از ظرفیتِ منبرش برای ترویج چنین الهیاتی بهره میگیرد.
یادم هست پارسال هم که داشتم از تلویزیون مراسمِ شبِ قدر را دنبال میکردم، او برای لوکوموتیورانها و بیماران پروانهای دعا میکرد، حتی برای معتادان و کارتنخوابها!
خدا انشاءالله سلامتی بدهد به شیخ حسین!
🖌زهرا ابراهیمی
#شب_قدر
https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن چه قشنگ میفرماید:
کلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى ﴿۶﴾
حقا كه انسان سركشى مىكند (۶)
أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى ﴿۷﴾
همين كه خود را بینياز پندارد (۷)
ریشهی سرکشی و طغیانِ بشر، بینیاز دیدنِ خودشه!
تا وقتی تصورمون این باشه که نیازی به خدا نداریم، روز به روز یاغیتر میشیم!
🖌زهرا ابراهیمی
#نیاز_بشر
#طغیان
https://eitaa.com/roznevesht
سَرم را روی بالش گذاشتهام. چشمها را الکی بستهام تا بالاخره خواب، خودش راستراستکی به سراغ چشمها بیاید.
ساعت دو بامداد است!
و سکوت، قشنگترین هدیهی شب!
اما یکهو، هایده سکوتِ شب را میشکند.
بیمحابا و بدونِ اینکه توجه کند نیمهشب است و مردم خوابند، میخواند.
صدایش بلند است.
هایده توی این شعرش دارد سلام میکند به آن یارِ قدیمی و بعد هم اعلام میکند که همان هوادارِ قدیمی است!
همهی اهلِ خانه خوابند!
بیدار کردنشان را صلاح نمیبینم.
خودم هم تا حالا تویِ عمرم، ساعتِ دو بامداد هیچ تذکر لسانی به هیچ احدی نداشتهام. اصلا نمیدانم صدا از کدام آپارتمان است!
نگهبان خواب است. زابهراه کردنش را نمیپسندم.
هایده رسیده به آنجا که میمیریم و میخونیم سرِ ساقی سلامت!
این شعرها از دورانِ طفولیت و جاهلیت توی مغزم حک شده و کلا مصداق همان تعبیرِ العِلمُ مِنَ الصِّغَرِ كالنَّقشِ في الحَجَرِ است انگار!
از جمله حقوقی که در جامعهی ما بسیار موردِ بیتوجهی و بیمِهری قرار گرفته، حقوقِ همسایهداری است.
آنهایی که اهلِ گوشکردنِ موسیقیاند معتقدند که اهلِ غم، هایده گوش میدهند!
خودخواهی ما آدمها حتی زمانِ غمگین بودنمان هم تمامی ندارد. یعنی وقتی هم که غمگینیم و به اصطلاح روح به یک لطافتی رسیده است باز هم حق همدیگر را ضایع میکنیم.
همسایهی غمگینِ ما، حتما خوابش برده!
هایده در ادامه معتقد است که باید مستها را حد زد، به شلاقِ ندامت!
کاش شلاقِ ندامت رویِ گُردهی همسایهی ما هم مینشست و پشیمان میشد از این همه مردمآزاری!
🖌زهرا ابراهیمی
#حق_همسایه
https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمود درویش شاعر فلسطینی یک جایی میگوید که علتِ توجه جهان به فلسطین، مرکزیتی است که یهودیان داشتهاند. یعنی چون جهان همواره یهود را میدیده، به اصطلاح ما اصفهانیها، صدقه سرش، فلسطین هم موردِ توجه قرار میگرفته است!
شاید محمود درویش هیچ وقت به خوابش هم نمیدید که روزی فلسطین محبوب جهان خواهد شد. روزی مثل امروز که نهتنها کشورهای مسلمان، بلکه جهان بهدادخواهیاش بهپا خاسته است! ما منتظرِ پیروزی فلسطین نیستیم، چون او همیشه پیروز بوده است! ما فقط در انتظارِ شکستِ اسرائیلیم تا خودش نیز پوچیاش را بپذیرد!
🖌زهرا ابراهیمی
#فلسطین
#روز_قدس
https://eitaa.com/roznevesht
بلاگری هم مثل خیلی از چیزهای دیگر در مملکت ما، صرفا تقلیدی و کپیکاری است!
در نگاهِ جهانی، یک بلاگر خوب باید مُعرف فرهنگ، آداب و سنن، مذهب، شغل، طبیعت، کشور و یا هرچیزِ خوبِ دیگری باشد و در عینحال در مسیرِ بلاگری هدف را فراموش نکند.
در جامعهی ما متأسفانه اکثر بلاگرها صرفا برای رسیدن به پول، شهرت، موقعیت، معروفیت و سایر مواهب مادی دست به فعالیت میزنند. آنها یا کلا هدفی جز این امور ندارند و یا اگر دارند در میانهی راه فراموشش میکنند.
همین باعث میشود که یک بلاگر برای رسیدن به آن هدف، هر کاری از دستش برآید انجام دهد. از حراج گذاشتن آبرو تا بیشخصیت کردن خودش، همسرش، بچهاش یا خانوادهاش!
وضع جایی بدتر میشود که بلاگرها برای عقب نماندن از لایک و کامنت، به سمت امور مقدس میروند و این امور ارزشمند را بازیچهی تبلیغاتشان قرار میدهند.
چند وقت پیش این بلاگرها یک چالشی گذاشته بودند با عنوان "السلام السلام" که میرفتند به حرمها و بقاع متبرکه، از خودشان فیلم میگرفتند و بعدش هم همین آهنگ "السلام السلام" را روی تصاویرشان تنظیم میکردند.
رفتن به زیارت و بازنشر آن، علیالظاهر کار بدی نیست؛ اما وضعیتِ نامطلوب این بلاگرها از حیث پوشش و رفتار در همان اماکن زیارتی مثل مشهد مقدس با هدف تصویر گرفتن برای پیجشان، بسیار زننده و آزاردهنده است.
اینکه آستانِ مقدسِ زیارت، اختصاص به افراد مذهبی ندارد و همگان، همیشه به برکت وجود ذواتِ نورانی اهلالبیت علیهمالسلام و فرزندان و نوادگان آنها بر سر سفرهی مهربانیشان مهمانیم، نباید باعث شود تا حُرمت این اماکن مقدس زیر سوال برود.
از پخش تصاویر و کلیپهایی که در این زمینه دیدهام، معذورم اما به نظرم مسئولین مربوطه باید قوانینِ جدیتری را برای حضور بلاگرها در این اماکن تعبیه کنند. به هرحال بین عکس و فیلم یادگاری و تبلیغی تفاوتهایی وجود دارد و خیلی راحت هم قابل تشخیص است.
🖌زهرا ابراهیمی
#بلاگر
https://eitaa.com/roznevesht