eitaa logo
کانال سردار سپهبد شهید 🌷حاج قاسم سلیمانی شهرستان نجف اباد
70 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4.8هزار ویدیو
39 فایل
این کانال اطلاع رسانی وترویج گفتمان انقلاب اسلامی واسلام ناب است و زمینه سازان ظهور حضرت 💐❤️مهدی❤️ یاوران رهبر انقلاب این زمان هستند 🌷❤️خون که درتن ماست هدیه به رهبر ماست 🌷❤️ #لبیک یاحسین #لبیک یا صاحب الزمان #لبیک یا خامنه ای بهترین ره
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام علی (ع) درباره ناگهانی بودن «مرگ» چه هشدارهايی داده است؟ 🔹 (ع) در بخشی از نامه ۳۱ - که به امام حسن مجتبی (عليه السلام) نوشته شده و در واقع خطاب به تمام انسان هاست - مى فرمايد: «وَ أَنَّكَ طَرِيدُ الْمَوْتِ الَّذِی لَا يَنْجُو مِنْهُ هَارِبُهُ وَ لَا يَفُوتُهُ طَالِبُهُ وَ لَا بُدَّ أَنَّهُ مُدْرِكُهُ؛ و [بدان] تو رانده شده هستى [و مرگ پيوسته در توست و سرانجام تو را شكار خواهد كرد] همان مرگى كه هرگز فرار كننده از آن نجات نمى يابد و او هركس را كه در جستجويش باشد از دست نمى دهد و سرانجام وى را خواهد گرفت». 🔹تعبير به يعنى شخصى كه در او هستند، يا شكارى كه صياد به دنبال او مى دود؛ تعبير بسيار جالبى است، گويى از آغاز عمر، در تعقيب انسان است؛ گاه در كودكى گاه در جوانى و گاه در پيرى بالاخره او را خواهد كرد و هيچ كس از دست اين صياد نمى تواند فرار كند؛ و همان گونه كه مى فرمايد: «أَيْنَما تَكُونُوا يُدْرِكْكُمُ الْمَوْتُ وَ لَوْ كُنْتُمْ فِى بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ؛ [نساء، ۷۸] هر جا باشيد شما را در مى يابد، هر چند در برج هاى محكم باشيد». 🔹در جاى ديگر مى فرمايد: «قُلْ لَنْ يَنْفَعَكُمُ الْفِرارُ إِنْ فَرَرْتُمْ مِنَ الْمَوْتِ أَوِ الْقَتْلِ؛ [احزاب، ۱۶] بگو: اگر از يا كشته شدن فرار كنيد، سودى به حال شما نخواهد داشت». آرى انسان در هر چيز شك كند، در اين معنا نمى تواند ترديدى به خود راه دهد كه روزى بايد از اين جهان رخت بربندد، روزى كه نه تاريخش معلوم است و نه ساعت و دقيقه آن؛ ممكن است دور باشد و شايد بسيار نزديك؛ فردا يا امروز؟ قابل توجّه اينكه هيچ استثنايى در اين قانون نيست. زورمندان، قوى پيكران، صاحبانِ ثروت و قدرت و طبيبان حاذق و حتى انبيا و اولياء. 🔹«قرآن مجيد» خطاب به پيغمبر اكرم (صلّی الله علیه و آله) مى گويد: «إِنَّكَ مَيِّتٌ وَ إِنَّهُمْ مَيِّتُونَ؛ [زمر، ۳۰] تو مى ميرى و آنها نيز خواهند مرد». آن گاه امام (عليه السلام) به نكته مهمى اشاره مى كند و مى فرمايد: «فَكُنْ مِنْهُ عَلَى حَذَرِ أَنْ يُدْرِكَكَ وَ أَنْتَ عَلَى حَالٍ سَيِّئَةٍ، قَدْ كُنْتَ تُحَدِّثُ نَفْسَكَ مِنْهَا بِالتَّوْبَةِ، فَيَحُولَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ ذَلِكَ، فَإِذَا أَنْتَ قَدْ أَهْلَكْتَ نَفْسَك‏َ؛ بنابراين از اين بترس كه ، زمانى تو را بگيرد كه در حال بدى باشى [در حال گناه] در صورتى كه تو پيش از فرا رسيدن مرگ با خويشتن گفتگو مى كردى كه كنى؛ ولى ميان تو و توبه حائل مى شود و اينجاست كه تو خويشتن را به افكنده اى». 🔹حضرت در اين هشدار، فرزندش را به اين حقيقت توجّه مى دهد كه در هر حال مبهم و ناپيداست و گاه انسان گرفتار گناهى مى شود و تصميم مى گيرد لحظه اى بعد آن را با آب توبه از صفحه نامه اعمالش بشويد؛ ولى ناگهان فرا مى رسد و اين فرصت را از او مى گيرد. همه ما در زندگى خود ديده يا شنيده ايم افرادى را كه تصميم به انجام كارهاى خوب يا بدى داشتند ناگهان در همان لحظه از ادامه كار و رسيدن به مقصود باز ماندند. در حديث معروف مفضّل مى خوانيم كه: 🔹«امام صادق (عليه السلام) خطاب به مفضّل فرمود: اگر سؤال كنى چرا خداوند را مستور داشته و در هر ساعتى كه مشغول انجام و ارتكاب است، ممكن است فرا رسد، در پاسخ مى گوييم: حكمت آن اين است كه با اينكه تاريخ مرگ خود را نمى داند باز هم هر زمان به سراغ مى رود، اگر تاريخ آن را مى دانست و اميد به طول بقاى خود داشت بيشتر پرده درى مى كرد؛ بنابراين در هر حال براى او از اطمينان به بقا بهتر است، و اگر اين انتظار در گروهى از مردم اثر نكند در گروه ديگر به يقين مؤثر خواهد بود؛ دست از مى كشند و به سراغ مى روند و از اموال نفيس خود براى انفاق به فقرا و مساكين بهره مى گيرند». [۱] پی نوشت؛ [۱] توحيد المفضل‏، مفضل بن عمر، محقق: مظفر، كاظم‏، قم‏، داورى‏، بى تا، چ سوم‏، ص ۸۲ 📕پيام امام اميرالمؤمنين (ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، چ اول‏، ج۹، ص۶۰۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دیدگاه اسلام در مورد تجمّل و زینت چیست؟ 🔹در مورد استفاده از انواع ، مانند تمام موارد، را انتخاب کرده است، نه مانند بعضى که مى پندارند استفاده از زینت ها و هر چند به صورت معتدل بوده باشد، مخالف زهد و پارسایی است؛ و نه مانند که غرق در زینت و مى شوند و تن به هر گونه براى رسیدن به این عمل نامقدس مى دهند. اگر ساختمان روح و جسم انسان را در نظر بگیریم مى بینیم در این زمینه درست هماهنگ ویژگى هاى روح انسان و ساختمان جسم او است. 🔹توضیح این که: به گواهى روانشناسان، یکى از چهار بعد روح انسانى است، که به ضمیمه حسّ نیکى، و حسّ دانایی، و حسّ مذهبى، ابعاد اصلى روان آدمى را تشکیل مى دهند؛ و معتقدند تمام زیبایی هاى ادبى، شعرى، صنایع ظریفه، و هنر به معنى واقعى، همه مولود این حسّ است. با وجود این چگونه ممکن است یک قانون صحیح، این را در روح انسان خفه کند، و عواقب سوء عدم اشباع صحیح آن را نادیده بگیرد؟! لذا در استفاده کردن از هاى طبیعت، لباس هاى زیبا و متناسب، به کار بردن انواع عطرها، و امثال آن، نه تنها مجاز، که به آن و سفارش نیز شده است، و در این زمینه از پیشوایان مذهبى در کتب معتبر نقل شده است. 🔹به عنوان نمونه در تاریخ زندگى (عليه السلام) مى خوانیم، هنگامى که به نماز برمى خاست هاى خود را مى پوشید؛ سؤال کردند چرا بهترین لباس خود را مى پوشید؟ فرمود: «إِنَّ اللّهَ جَمِیلٌ یُحِبُّ الْجَمالَ، فَأَتَجَمَّلُ لِرَبِّی وَ هُوَ یَقُولُ خُذُوا زِینَتَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِد؛ خداوند زیبا است و را دوست دارد، به همین جهت من لباس زیبا براى راز و نیاز با پروردگارم را مى پوشم و هم او دستور داده است که خود را به هنگام رفتن به مسجد برگیرید». 🔹در حدیث دیگرى مى خوانیم، یکى از زاهدان ریائى به نام «عبّاد بن کثیر» با (عليه السلام) روبرو شد، در حالى که حضرت لباس نسبتاً زیبایی بر تن داشت، به امام گفت: تو از خاندان نبوتى، و پدرت على (عليه السلام) لباس بسیار ساده مى پوشید، چرا چنین لباس جالبى بر تن تو است؟ آیا بهتر نبود لباسى کم اهمیت تر از این مى پوشیدى؟ امام فرمود: واى بر تو اى عبّاد! «مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ؛ چه کسى هایی را که براى آفریده و روزى هاى پاکیزه را حرام کرده است؟...». 🔹و روایات متعدد دیگر. این تعبیر که خداوند زیبا است و زیبایی را دوست دارد و یا تعبیر به این که خداوند زیبایی ها را آفریده، همگى اشاره به این حقیقت است که اگر استفاده از هر گونه ممنوع بود، خداوند هرگز اینها را نمى آفرید، در جهان هستى خود دلیل بر این است که خالق زیبایی ها آن را دوست دارد. ولى مهم اینجاست که در این گونه موضوعات، مردم غالباً راه را مى پویند و با بهانه هاى مختلف رو به مى آورند. 🔹به هر حال، روش و در این مورد، روش و معتدلى است که نه جمود دارد و تمایلات زیباپسندى روح انسان را در هم مى کوبد و نه بر اعمال و تجمل پرستان و شکم‌خواران صحّه مى گذارد؛ مخصوصاً در جوامعى که و بینوا وجود داشته باشد، حتى از زینت هاى معتدل نیز نهى مى کند. لذا مى بینیم در بعضى از روایات هنگامى که از بعضى امامان سؤال مى کردند، چرا لباس فاخر پوشیده اید؟ در حالى که جدّ شما على (عليه السلام) چنین لباسى در تن نمى کرد؟ در پاسخ مى فرمودند: مردم آن زمان در شدت و فشار بودند و مى بایست چنین شود، اما مردم زمان ما زندگى مرفه ترى دارند، در چنین شرایطى استفاده از این (در حدود معقول) مانعى ندارد. 📕تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شیرازی، دارالکتب الإسلامیه، چاپ سی و دوم، ج ۶، ص ۱۸۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️ابعاد وجودی‌ شخصیت‌ امام علی (ع) 🔹این بزرگوار شخصیتی است که دارای ابعاد بسیار است و است که دارای است. تمام اسماء و صفات الهی در ظهور و در بروز در دنیا و در عالم، با واسطه رسول اکرم در این شخصیت ظهور کرده است. و ابعادی که از او مخفی است، بیشتر از آن ابعادی است که از او ظاهر است. 🔹همین ابعادی هم که دست بشر به آن رسیده است و میرسد، در یک مردی، در یک جمع شده است، جهات متناقض، جهات متضاد. انسانی که در حال این که و بزرگترین زاهد است، جنگجو و بزرگترین جنگجوست در دفاع از اسلام. اینها در افراد عادی جمع نمیشود، آنکه زاهد است، به حسب افراد عادی، جنگجو نیست، آنکه جنگجوست زاهد نیست. 🔹در عین حالی که در آنطور زهد میکردند و آنطور در خوراک و در آنطور چیزها به حداقل قناعت میکردند، قدرت بازو داشتند، آن را، و این هم جزء اموری است که جمعش، جمع متضادین است. در عین حالی که دارای و دارای و روحانیه و سایر است، در عین حال می‌بینیم که در هر رشته‌ای، مردمی که اهل آن رشته‌اند او را از خودشان میدانند، 🔹 حضرت امیر را از خودشان میدانند،  حضرت امیر را از خودشان میدانند،  حضرت امیر را از خودشان میدانند،  حضرت امیر را از خودشان میدانند، هر قشری که اهل یک رشته است، حضرت امیر را از خودش میداند. و حضرت امیر از همه است، دارای است و دارای . بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۳/۰۶/۲۳ منبع: سایت جامع امام خمینی @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️امان علی علیه السلام امام و پیشوای همه در تمام مسائل است 🔹از خلیل‌ بن‌ احمد [۱] که نزد شیعه و سنی مقبول است ـ و از مخلصین شیعیان امیرالمؤمنین علیه‌ السلام است، و بنده یقین دارم که شیعه است، رضوان الله تعالی علیه ـ سؤال شد: «مَا الدلیلُ عَلی أن عَلِیاً ـ علیه‌السلام ـ إِمامُ الْکل فِی الْکل؟؛ دلیل بر اینکه - علیه السلام - پیشوای همگان در است، چیست؟»؛ ایشان پاسخ دادند: «إِفْتِقارُ الْکل، إِلَیهِ فِی الْکل وَ اسْتِغْناؤُهُ عَنِ الْکل فِی الْکل، دَلیلٌ عَلی أَنَهُ اِمامُ الْکل فِی الْکل؛ [صحابه] به او در تمام مسائل، و او از همگان در همه مسائل، دلیل بر این است که او امام و پیشوای همه در است». [۲] پی نوشت‌ها؛ [۱] ابو عبدالرحمان خلیل‌ بن‌ احمد فراهیدی، قرن دوم، از پیشوایان لغت و نحو، و صاحب کتاب «العین». [۱] با اندکی تفاوت: مقدمه کتاب ترتیب العین، ص۲۸ 📕در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۱۶ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
پیرمرد کفاش و امام زمان - استاد دارستانی.mp3
4.04M
⏯ کـفاشی کـه کـفش امـام زمـان را تـعمـیـر نکـرد!! 👆 🎧 توصیـه مـیـشود گوش کـنیـد و نشر دهیـد.. یا مهدی (عج) ┄┅፨• •፨┅┄ 🌹🌹🌹🌹🌹
هدایت شده از تبیین
⭕️امیرالمؤمنین امام على عليه السلام:  🔸أدَلُّ شَىءٍ عَلى غَزارَةِ العَقلِ حُسنُ التَّدبيرِ. 🔹بزرگترين دليل بر ، نيكْ عاقبت نگرى است. 📕غررالحكم و دررالكلم، ح ۳۱۵۱ @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️مبارزه با رژیم سفّاک صهیونیستی، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم 🔹ماجرای ، همچنان مهم‌ ترین و زنده‌ ترین مسئله‌ی مشترک است. سیاست های نظام سرمایه‌ داری ظالم و سفّاک، دست یک ملّت را از خانه‌ی خود، از میهن و خاک آباء و اجدادی خود کوتاه کرده و در آن، و مردمی‌ بیگانه را نشانده است. 🔹سُست‌تر و بی‌پایه‌تر از منطق پوشالی تأسیس چیست؟ بنا بر ادّعای خود، به در سال های ظلم کرده‌اند، پس باید با آواره کردن ملّتی در غرب آسیا و در آن کشور انتقام یهودیان را گرفت...! 🔹این منطقی است که دولت های غربی با حمایت بی‌دریغ و دیوانه‌ وار خود از به آن تکیه کرده و بدین‌ گونه، همه‌ی خود در باب و دموکراسی را تخطئه کرده‌اند؛ و این ماجرای خنده‌آور و گریه‌آور بیش از هفتاد سال است که ادامه دارد و هر از چندی برگ دیگری بر آن افزوده می شود. 🔹 فلسطین‌ غصب‌ شده را از روز اوّل به یک تبدیل کرده‌اند. نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت و دیگر ملّتهای مسلمان است. با این ، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این است. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۰/۰۲/۱۷ منبع: وبسایت‌ دفتر حفظ‌ و نشر آثار معظم له @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️وجود عصمت در غیر انبیاء و اولیاء 🔸پرسش: آیا صحیح است که در مورد کسانی غیر از انبیاء و ائمه علیهم‌ السلام مانند سیده حوراء، حضرت زینب سلام‌ الله‌ علیها، یا اباالفضل العباس علیه‌ السلام معتقد به باشیم؟ آیا عصمت دارای مراتب است؟ 🔹پاسخ: ، شرط [دریافت] منصب برای و علیهم‌ السلام است و بنابراین برای آن‌ها است، و این به‌ این‌ معنا نیست که در غیر ایشان محال است. گواه بر این مطلب آنکه هر یک از ما، مکلف به ترک همۀ معاصی در همه‌ جا و هر زمان تا آخر عمر هستیم، و لازمۀ یک نوعی از این تکلیف، است و در این‌ صورت آیا ممکن است که همه، مکلف به امری باشند که برای غیر انبیاء و اوصیاء علیهم‌ السلام محال است؟! افزون بر اینکه از برخی از صالحین صادقین از علیهم‌ السلام و دیگر ، ادعای ترک جمیع معاصی شده است و صحت این ادعا یقینی است. 📕رحمت واسعه، ص ۳۱۰-۳۰۹ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️سيره عملى و روش زندگی شخصى حضرت مهدى (عجل الله تعالى فرجه الشريف) چگونه است؟ 🔹 (عجل الله تعالى فرجه الشريف) مانند همه پيامبران و رهبران راستين و شايسته الهى بسيار ساده زيست است؛ لباس هاى درشت و كم بها مى پوشد، خوراك خشك و ناگوار مى خورد و...؛ زيرا ، چنين سيره و روشى را نيز لازم دارد و در فكر آسايش خلق بودن و لحظه اى براى آنان نياسودن، شرط اصلى آن است. 🔹امام صادق (عليه السلام) در اين باره می فرمايند: « ... فَوَ اللهِ مَا لِبَاسُهُ إِلَّا الْغَلِيظُ وَ لَا طَعَامُهُ إِلَّا الْجَشِب‏ ... ». [۱] ( ... به خدا سوگند! او جامه اى درشت مى پوشد و خوراك خشك و ناگوار مى خورد...). پی نوشت: [۱] الغيبة (للنعمانی)، ابن أبی زينب، محمد بن ابراهيم‏، محقق، غفارى، على اكبر، نشر صدوق‏، تهران،‏ ‏۱۳۹۷ق، چ اول، ص ۲۳۳ 📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۹۰ش، چ هفتم، ص ۶۱۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️امام حسن مجتبی عليه‌ السلام:  🔸«اَلمَعروفُ ما لَم يَتَقَدَّمهُ مَطَلٌ و لَم يَتبَعهُ مَنٌّ». 🔹 آن است كه تأخيرى در پيش و منّتى در پس نداشته باشد. 📕بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۱۱۵ @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام زمان (عجل الله تعالی‌ فرجه الشريف) در مقابله با ستمگران و اجراى حدود و احكام الهى چگونه رفتار می كنند؟ 🔹(عجل الله تعالی‌ فرجه الشريف) در راه و روش خويش، سازش ناپذير است و در اجراى حدود و و مبارزه با ستمگران قاطعيتى خدايى دارد. چشم پوشى و مسامحه اى در راه و روش او نيست؛ از ملامت ملامتگران نمى هراسد، از هيچ مقام و قدرتى نمى ترسد و بدون هيچ گونه ملاحظه اى را كيفر مى دهد. 🔹، خصلت همه رهبران راستين الهى است و در (عجل الله تعالی فرجه الشريف) اين خصلت در حد اوج و كمال است و معيار پاكسازى اجتماعات بشرى همين است. امام موسی كاظم (عليه السلام) فرمودند: «خداوند براى از خاندان ما هر دشوارى را آسان مى گرداند و به دست او هر سرسختى نابود مى شود و هر هلاك مى گردد». [۱] پی نوشت: [۱] كمال الدين و تمام النعمة، ابن بابويه، مصحح: غفارى، على اكبر، اسلاميه‏، تهران‏، ۱۳۹۵ق، چ دوم‏، ج ‏۲، ص ۳۶۹، باب ۳۴ 📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۹۰ش، چ هفتم، ص ۶۱۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️امام جعفر صادق علیه السلام: 🔸الذُّنوبُ التی تُغَيِّرُ النِّعَمَ البَغيُ، و الذُّنوبُ التی تُورِثُ النَّدَمَ القَتلُ، و التی تُنزِلُ النِّقَمَ الظُّلمُ، و التی تَهتِكُ السُّتُورَ شُربُ الخَمرِ، و التی تَحبِسُ الرِّزقَ الزِّنا، و التی تُعَجِّلُ الفَناءَ قَطيعَةُ الرَّحِمِ، و التی تَرُدُّ الدُّعاءَ و تُظلِمُ الهواءَ عُقوقُ الوالِدَينِ. 🔹گناهى كه نعمت‌ها را دگرگون میكند، و سركشى است؛ و گناهى كه پشيمانى به بار مى آورد، است؛ و گناهى كه انتقام و كيفرها را فرود مى آورد، است؛ و گناهى كه پرده ها را مى درد (آبرو و حيثيت ها را مى برد) است؛ و گناهى كه جلوى روزى را می‌گيرد، زناست؛ و گناهى كه مرگ را شتاب مى بخشد، بريدن است؛ و گناهى كه مانع استجابت دعا مى شود و فضا را تيره و تار مى كند، است. 📕بحار الأنوار، ج ۷۳، ص ۳۷۴، ح ۱۱ @tabyinchannel