eitaa logo
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
2.9هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
168 ویدیو
10 فایل
﷽ ✅ کانال مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ✔️ نظر، انتقاد و پیشنهاد 🆔 @rushdadmin ✔️ سایت مرکز ↙️ ✅ http://rushd.ir ✔️ کانال بله و تلگرام ↙️ ✅ @Rushdisu ✔️ اینستاگرام ↙️ ✅ instagram.com/Rushd.ir —---------------------
مشاهده در ایتا
دانلود
📄 قواعد خط‌مشی‌گذاری فضای مجازی تکاملی به وسعت پنج نسل (نسل های تکامل تنظیم مقررات) ✴️ در نگاه سنتی، به عنوان یک مانند جاده، آب یا دیگر خدمات عمومی به‌ حساب می‌آمد و در زمره تکالیف و مسئولیت‌های قرار می‌گرفت. وزارت پست، تلگراف و تلفن مسئول اپراتوری و رگولاتوری ارتباطات بودند و طیف وسیعی از فعالیت‌ها مانند: خط مشی گذاری، تأیید تجهیزات، استاندارد گذاری فنی، کنترل و مدیریت طیف رادیویی، نظارت و تخصیص منابع شماره‌ای و… را انجام می‌دادند 🔹هم‌زمان با توسعه ، نقش آن در و فراهم آوردن فرصت‌های بسیار اجتماعی، نیاز به اصلاحاتی در خط‌مشی‌ها و مدل‌های حس می‌شد. هنگامی‌که و حرکت به سمت اقتصاد به عنوان یک انتخاب شد، مدل حکمرانی جدید یا به قول ITU، نسل دوم تنظیم گری شکل گرفت... 🔹 ادامه مطلب در پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=2055 پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 تجویزها و بایدها در اقامه عدالت انواع کسب درآمد، مصرف درآمد و تصرف ملکی ✴️ برای بحث در خصوص انواع درآمد، مصرف، ملکیت، ابعاد اقتصاد و … همواره می توان به تناسب نیاز، از طبقه بندی‌ها و گونه شناسی‌های مختلفی بهره برد. مقسمی را که در یک گونه شناسی استفاده می‌کنیم، مبتنی بر ماست. در نگاه اول گونه شناسی‌ها، درست و غلط ندارند. این نکته درست است اما گاهی می‌توان از برخی تقسیم بندی‌ها و طبقه بندی‌ها، اشاراتی به برخی حقایق گرفت. انواع طبقه بندی‌هایی که معصومین(علیهم‌السلام) برای موارد مختلف بیان داشته‌اند، دلالت بر حقایقی در پس پرده دارد؛ حقایقی که در ساخت واقعیات و نظام سازی عالم باید به کار گرفته شوند. یکی از این موارد، انواع شیوه های کسب است که نفس طبقه بندی دارای پیام‌هایی می‌تواند باشد. 🔹امام صادق علیه السلام در پاسخ به سوالی، معاش، مکاسب و معاملات مردم را به دسته تقسیم کردند که به نظر می‌رسد صرفا جنبه آن مدنظر است: کارگزاری و معامله با حکومت؛ تجارت؛ اجاره؛ آموزش. از این کسب و درآمد، ۲۴ نوع مصرف نیز مستخرج می شود که در ۵ محور، طبقه بندی شده‌اند: مصارف شخصی، هزینه افراد واجب النفقه، بدهکاری شرعی، بخشش‌های مستحب و امور خیر. ضمنا حضرت، ۶ نوع ملک که اجازه تصرف در آن هست را نیز در این روایت بیان کرده‌اند: ملک غنیمتی، ملک خریداری شده، ملک موروثی، ملک هبه ای، ملک امانی، ملک استیجاری... 🔹ادامه مطلب در پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=2048 پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 عدالت حقیقی و اعتباری ✴️ تجلی مقدس الهی، در مقام واحدیت، اسماء و صفات الهی است. اولین اسم و اسم اعظم و جامع الهی، است. جامعیت الله، مقام استقامت مطلقه است که در آن، هیچ غلبه ای در بین اسماء و صفات نیست و مقام وسطیت مطلقه است. 🔹عدالت را و به تبع، عدالت اجتماعی را تعاریف گوناگونی کرده اند. عدالت را اگر استقامت بر/در صراط بدانیم، آن گاه مبتنی بر تحلیل صراط مستقیم می توان مراتب مختلف را در مراتب مختلف الهی و انسانی تعریف کرد. عدالت اجتماعی همان در مرتبه است که می توان از آن به « » تعبیر کرد. حال پرسش آن است که عدالت حقیقتی است که موجود است و می خواهیم بر آن انطباق یابیم یا اینکه آرمانی است که برای تحقق آن، اعتبار می کنیم یا حقیقتی موجود است که صرفا می خواهیم بدان متوجه باشیم و رفتارمان، ظهور این مقام باشد؟... 🔹ادامه مطلب در پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=2155 پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 بازاندیشی در فهم فرهنگ سیاسی ایرانیان ✴️ نشست بازاندیشی در فهم فرهنگ سیاسی ایرانیان به همت حلقه مطالعات افکار عمومی و تغییرات اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) برگزار شد. 🔹در این نشست که با مشارکت دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین برگزار گردید، افرادی چون دکتر مجید بذرافکن، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین و دکتر اسماعیل صابر، پژوهشگر دانشگاه امام حسین و دکتر محمدحسین ساعی و دکتر سید مجید امامی به بحث و تبادل نظر پیرامون فرهنگ سیاسی ایرانیان پرداختند. 🔹در ابتدای نشست، دکتر بذرافکن ضمن تبیین مسئله عدم وجود نظریه‌ای اجتماعی در توصیف و تحلیلی جامع از مردم ایران، به برخی از پژوهش‌های صورت پذیرفته در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین اشاره داشته و برخی از دستاوردهای پژوهش‌های مذکور را شرح دادند. 🔹ادامه مطلب در پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=2026 🔍 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 شماره اول دوفصلنامه نوآفرین: یادداشت چهارم 🔶 تنبل سه انگشتی؛ نقدی بر نظام آموزش عالی و حمایت از کالای ایرانی 🔹تنبل‌ها شش گونه پستاندار هستند که در دو خانواده زیستی Megalonychidae (تنبل‌های دوانگشتی) و Bradypodidae (تنبل‌های سه‌انگشتی) طبقه‌بندی می‌شوند. نام تنبل به دلیل آهستگی و کندی بسیار زیاد حرکات این جانور بر روی این حیوان گذاشته شده و این تنبلی در واقع یک سازگاری متابولیک برای کاهش مصرف انرژی است. 🔹تنبل‌ها همان‌گونه که از نامشان مشخص است یکی از کندترین موجودات سیاره زمین بوده و نام آنها به نوعی مترادف با تصاویر صحنه آهسته است. در مواقع عادي بیشینه سرعت حرکتی آنها ۴ متر در دقیقه است و تنها در زمانی که دشمن به آنها حمله می‌کند براي حفظ بقاي خود قادر هستند با سرعت غافلگیرکننده‌ای فرار کنند و نه حتي مبارزه. در حقیقت، تنبل‌ها به قدری کند هستند که خزه روی آنها رشد می‌کند. بدن آنها بسیار نیرومند است اما در شبانه‌روز بيش از ۱۵ ساعت مي‌خوابند كه در اين حالت ضربان قلب آنها كندتر از حالت معمول مي‌زند. اگرچه تمامی آنها بومی مناطق جنگلی آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی هستند اما گونه‌هاي سازماني آنها در برخي نقاط ديگر جهان نيز يافت مي‌شود. بدنه سنگين آموزش عالي ايران را مي‌توان يكي از مصاديق اين گونه‌ها دانست به صورتي كه امكان هر گونه عكس‌العملي را در مقابل تغييرات محيطي به غير از براي بقاي خود از دست مي‌دهد. تمامي تلاش‌هاي شبانه‌روزي آموزش عالي ايران به حركت‌هاي سريعي براي بقاي خود شبيه است تا رفع مشكلات جامعه. 🔹ادامه مطلب در پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=2004 🔹 یادداشت کامل در پیوند زیر: 🔗 yon.ir/Zoskc پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 هم‌اندیشی اقامه عدالت در زمین حکمرانی ✴️ نشست هم اندیشی هسته مرکز رشد با حکمرانی وابسته به پژوهشکده شهید ، دوشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۷ و با حضور جناب آقای دکتر برگزار شد. 🔹در این نشست، دکتر یاسری به تشکیل اندیشکده حکمرانی پرداختند. نسبت قوی حکمرانی با مقوله ، این اندیشکده را بر آن داشته است تا مقوله عدالت را به عنوان نرم افزار حکمرانی جمهوری اسلامی، مطمح نظر قرار دهد. اکنون سوال اصلی، عدالت در زمین حکمرانی و از مسیر یک اندیشکده است. 🔹ادامه‌ مطلب پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=1980 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 از مَهریه‌های بی‌مِهر تا بی‌مِهری مَهریه‌ها ✴️ در خانواده‌ای که نرخ پایین و در حدّ زوج است، اصل بر و در زندگی است، امّا در خانواده‌ای که نرخ مهریه بالا و خارج از توان زوج است، اصل بر بی‌اعتمادی و جدایی است. 🔹در باور عرفی مهریه به عنوان برای زن و ابزاری برای گروکشی تعریف می‌شود. حال آنکه طبق آمار معمولاً شاهد رابطه معکوس میان نرخ طلاق و مهریه هستیم. یعنی به میزان افزایش مهریه، نرخ طلاق نیز افزایش می‌یابد. 🔹مهریه در اسلام ابزاری است برای افزایش محبت میان زوجین نه ابزاری بازدارنده برای طلاق. 🔹لذا مهریه ، خود یکی از عوامل در زندگی محسوب می‌شود: «لَا تُغَالُوا فِي مُهُورِ النِّسَاءِ فَتَكُونَ عَدَاوَةً» امام علی(علیه‌السلام) 🔹در روایتی دیگر یکی از نشانه‌های زنِ ، پایین بودن مهریه اوست و یکی از نشانه‌های نحوست زن، مهریه زیاد اوست: «أَنَّ مِنْ بَرَكَةِ الْمَرْأَةِ قِلَّةَ مَهْرِهَا وَ مِنْ شُؤْمِهَا كَثْرَةَ مَهْرِهَا». 🔹از این روست که طبق خانواده عروس باید اصرار بر پایین آوردن مهریه و خانواده داماد اصرار بر بالابردن مهریه داشته باشند تا کارکرد محبت‌آفرین مهریه بیشتر ظهور و بروز پیدا کند. 🔹 ادامه مطلب در پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=1971 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 داستان جزیره‌ها؛ همراهی، همیاری، هم‌افزایی 🔶 شماره اول دوفصلنامه نوآفرین: یادداشت اول ✴️ «حمایت از کالای ایرانی» در عین معنایی، دارای مفهومی چند لایه بوده که در هر سطح راهبردهای خاص خود را می‌طلبد. در ادامه به برخی مواردی که به نظر می‌رسد اشاره می‌کنم (بدیهی است تکمیل و ارتقای آن نیازمند گفتگو و هم‌اندیشی‌های متعددی دارد). 🔹۱_ معنی ساده و راهکار دم‌دستی شعار مطرح شده عبارت است از «خرید محصولات تولید شده ایرانی و اجتناب از خرید محصولات تولید شده خارج». که البته این معنی ساده در جایگاه خود اهمیت بالایی داشته و پایبندی نهادها، سازمان‌ها و آحاد مردم ایران نسبت به آن می‌تواند باعث «تحریک تقاضای داخلی» شده و تولید و رونق صنعتی و به تبع آن افزایش و کاهش بیکاری گردد. (البته با توجه به تأکیدات قبلی مقام معظم رهبری، سازمان‌های و قبلاً تا حد زیادی این راهبرد را در دستور کار خود قرار داده بودند و در این مسیر تلاش کرده‌اند.)... 🔹 ادامه مطلب در پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=1968 🔹مطلب کامل در سایت نوآفرین: 🔗 yon.ir/cmz17 پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 اصول فقه مضاف در علوم انسانی 🔶 اصول فقه به مثابه منطق تلفیق ✴️ در آمدی بر خاستگاه علم اصول در هندسه تحول علوم انسانی (با تاکید بر آراء شهید آیت‌الله سیدمحمد باقرصدر) 🔹علوم انسانی در پی یافتن پاسخ‌هایی برای سؤالات مختلف از شئون متفاوت است. بشری که در حیات خویش ابعاد و جنبه‌های مختلف اجتماعی، روحانی، جسمانی، اقتصادی، فرهنگی و روانی و… را تجربه می‌کند، نیازمند استخراج و تدوین قواعد حاکم بر هر کدام از این ساحات است که علوم انسانی آن شده است. البته همان طور که واضح است چنین تفکیکی پیرامون علوم و طبقه بندی آنها در مقاطع «علوم ریاضی و فنی»، «علوم طبیعی» و «علوم انسانی»، مربوط به علوم مدرن است و سابق‌های در گذشته ندارد... 🔹ادامه مطلب در پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=1659 پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 مقاله مدیریت التزام فراگیر 🔶 راه مجاهدت؛ مدیریت التزام فراگیر ✴️ وقتی درباره و مدیریت جهادی حرف می‌زنیم ممکن است از ابعاد مختلفی به طرح موضوع پرداخته باشیم؛ جهاد با جان، جهاد با مال، جهاد با آبرو و ... . این روزها و در این فشارهای بی سابقه اقتصادی و معیشتی به مردم، به سراغ حرف‌های و ایده‌هایی برای برای تقویت اقتصاد در کشور رفتیم و در شماره سوم فصلنامه مدیریت جهادی به آن پرداخته‌ایم. 🔹ژاپنی که بود ژاپنی که هست! شاید قبول کردنش سخت باشد ولی سال‌ها قبل، ژاپنی‌ها معروف بودند به ساخت جنس ! هر کس می‌خواست مثال بزند که فلان جنس از کیفیت لازم برخوردار نیست می‌گفت جنسش ژاپنیه!... 🔹 ادامه مطلب در سایت هسته مدیریت جهادی: 🔗 jihadimag.ir/post/25 🔹 مطلب در سایت جامع مرکز رشد: 🔗 rushd.ir/?p=1745 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 ارکان سه گانه عدالت آموزشی ✴️ بخشی از جامعه اکنون و بخشی از آینده جامعه در اختیار نظام است چرا که بخش بزرگی از جامعه (دانش آموزان، خانواده‌ها و کادر آموزشی؛ البته هدف اصلی دانش آموزان هستند) را درگیر خودساخته است. تاثیر نظام آموزشی بر را می‌توان در سه محور بررسی کرد و عدالت آموزشی را نیز در همین سه، جستجو نمود: 🔹 ، غایت و در عین حال، موتور اصلی پیشرفت است. انسان‌ها و روابطشان، جامعه کنونی و آینده را شکل می‌دهد. جمع انسان و برآیند انسانی، جمعیت است که یک عنصر استراتژیک، مولفه قدرت و اجتماع است. تغییر در جمعیت، یعنی تغییری در جامعه... 🔹 ادامه مطلب در پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=1738 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 مثلث دانش در معاونت علمی؛ یک تجربه اروپائی در تحقق نوآوری 🔶شماره اول دوفصلنامه نوآفرین: یادداشت دوم ✴️ کار ویژه این مؤسسه افزایش و در اروپا است و شعار ساده آن عبارتست از: «قدرت را باید در تنوع جستجو کرد». این مؤسسه از توسعه پویای همکاری‌های بین دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ها می‌کند و به دنبال محصولات نوآورانه و تربیت نسل جدیدی از است. آنها را به می‌آورند، دانشجویان را به تبدیل می‌کنند و مهم‌تر از همه نوآوری می‌کنند. 🔹مؤسسه اروپایی نوآوری و فناوری به منظور همکاری و بهبود هر چه بیشتر نهادهای دانشگاهی، تولیدی، استارت‌آپ‌ها، بنگاه‌های بزرگ و کوچک، کارخانه‌ها و … در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد. این مؤسسه به لحاظ ، واحد تحقیق و توسعه اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. ایده اولیه شکل‌گیری این مؤسسه مبتنی بر راهبرد لیسبون ۲۰۰۰ کشورهای عضو بوده که با الگو قرار دادن مؤسسه MIT به عنوان یک قدرتمند آمریکایی توانسته بود ترکیب آموزش و پژوهش را در عرصه جهانی به خوبی نمایش دهد. ساختار و کلیت این مؤسسه ترکیبی از یک رویکرد بالا به پایین و پایین به بالا بوده و بر اساس نظر ۷۰۰ نخبه و سیاست‌گذاران و فعالان این حوزه شکل گرفته است... 🔹ادامه مطلب در پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=2095 پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 از نظام راهبری نمرودی تا نظام راهبری ابراهیمی در حکمرانی پژوهش 🔶 ابراهیم ۱۳۹۷؟ 🔹با شور و شوق خاص نوجوانی، تمام طول هفته را منتظرش بودیم. ما های محلّه، حس و حال خوبی که از دیدن فیلم تاریخی «ابراهیم خلیل‌الله» عایدمان می‌شد، قابل مقایسه با گل کوچیک و هفت‌سنگ که به خاطرشان سر می‌شکستیم نبود؛ داستان واقعی آن، سبک ساخت آن و … برایمان بود. روزی از روزهای آن دوران که ازقضا دیر کرده بودم، به اواخر فیلم رسیدم. «… نمرود با همان نخوت و غرور خاص خودش به همراه خدم وحشم به سمت زندان می‌رفت؛ زندان که ساختمان نداشت، بلکه یک نمور و تاریکی بود که چند میله را به‌عنوان درب آن وصل کرده و قفلی به آن زده بودند. به زندانبان قدبلند و سیه چرده، دستور داد که درب زندان را باز کند. نمرود فریاد زد که: دو زندانی را بیاورید. یکی از زندانیان را با خنجری که در دست داشت و دیگری را کرد؛ سپس با یک حسّ پیروزی و تکبّر به همراهانش گفت: بروید به ابراهیم بگویید این من هستم که زنده می‌کنم و می‌میرانم…». کمی بعد هم آن قسمت سریال تمام شد.! حال بدی داشتم، نفهمیدم چه شد! 🔹این سکانس فیلم برایم شد؛ فریاد نمرود که من زنده می‌کنم و می‌میرانم و کلا داستان از چه قرار بود؟ مدتی درگیرش بودم؛ تا اینکه داستان حضرت ابراهیم علیه‌السلام را در قرآن دیدم (آیه مبارکه ۲۵۸ سوره بقره). شاید همان معمّا و سؤال و در پی آن، درگیری فکری چند روزه در آن دوران، فهم گونه‌ای از زندگی و سبک و را در این دوران برایم رقم زده است؛ سبک راهبری نمرودی یا فرعونی و سبک راهبری ابراهیمی. 🔹در یک جمله می‌توان گفت داستان گفتگوی حضرت ابراهیم علیه‌السلام با نمرود در مورد «خدایی کردن» نمرود بود؛ به‌طوری‌که همه انسان‌ها را در مقابل خودش می‌پنداشت. وقتی حضرت ابراهیم علیه‌السلام فرمودند «پروردگار من کسی است که زنده می‌کند و می‌میراند»، نمرود پاسخ داد: «من زنده می‌کنم و می‌میرانم» و برای اثبات این حرفش به زندان رفت و آن نقش را بازی کرد تا نشان دهد که زنده می‌کند و می‌میراند؛ ولی وقتی حضرت فرمودند «اگر راست می‌گویی و خدا هستی، یک روز آفتاب را از مغرب بیاور»؛ اینجا بود که دیگر آشکار شد و بهت او را گرفت... 🔹ادامه مطلب در پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=2163 پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu