🔸ادامه 👇 🔸یا پیامبر گرامی فرمود ؛ « صدقه نیست مگر به نیت » 📚الفقیه ج 4 ص 369 👌اشتراط نیت درصدقه مطلق لحاظ شده است ، یعنی صدقه هم باید برای خدا باشد و هم مشخص باشد که صدقه واجب است یا مستحب و اگر مثلا واجب است ، چه قسمی از صدقات واجبه است . 👌یا در مورد روزه فرمود ؛ «اگر بعد از بالا آمدن روز خواست که روزه بگیرد ، می تواند ( تا قبل زوال ) قصد روزه کند و از همان لحظه ای که نیت روزه می کند ، روزه اش واقع میشود » 📚التهذیب ج 4 ص 187 ❕یعنی برای روزه باید قصد و نیت باشد و روشن کند که روزه واجب است یا مستحب ، و اگر نیت روزه گرفتن یادش رفت ، تا قبل زوال می تواند نیت کند و روزه اش را واقع سازد . 👌ما اگر بخواهیم همه روایات مربوط به شرطیت نیت را ذکر کنیم ، سخن به درازا می کشد ، جهت آگاهی رجوع شود ؛ 📚بحار الانوار ج 81 ص 344 باب 22_ ج 69 ص 65 باب 116_ج 67 ص 185 باب 53 _ مستدرک الوسائل ج 1 ص 88 باب 5 ❕از این روایات استفاده می شود که خداوند اعمال را تنها با نیت می پذیرد ، یعنی عبادات و طاعاتی که واقع می شود ، اگر قرار است مورد پذیرش واقع شود ، هم باید همراه با اخلاص و قربت باشد و هم با قصد وجه ، یعنی فرد بداند چه عبادتی دارد به جا می آورد . 👌آقای تبریزیان با همین سطح فهم از روایات ، مدعی طب اسلامی هم است و با استدلال به یک سری روایات ضعیف ، هم با جان مردم بازی می کند و هم با نتیجه معکوسی که ادعایش در پی دارد ، مایه بدنامی و وهن اهل بیت می شود ، در گذشته مفصلا ، رویه ایشان در مبحث « طب اسلامی » را نقد کرده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1470 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2261 👌جا دارد گناه فتوا دادن بدون علم و آگاهی را به آقای تبریزیان یاد آوری کنیم ؛ ❕خداوند می فرماید ؛ «هر کس بر طبق حکم خدا ، حکم ندهد ، فاسق است» 🔷مائده 47 👌در سایر آیات این عمل مصداق ظلم و کفر شمرده شده است ؛ 🔷مائده 44 - 45 ❕امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « کسی که بدون علم و هدایت پذیری از خداوند به مردم فتوا دهد ، ملائکه رحمت و عذاب او را لعنت می کنند و بار گناه کسانی که به فتوای او عمل کرده اند ، به ذمه او است » 📚الکافی ج 7 ص 409 👌متاسفانه فتاوای شاذ ایشان ، به همین مورد خلاصه نمی شود ، فتاوی چون حلیت خمس در عصر غیبت ، و ... نیز از جمله شاهکار های علمی ایشان است. آقای تبریزیان لطفا روایات آدرس ذیل در حرمت و عقاب فتوای بدون علم را مطالعه فرمایید ؛ 📚وسائل الشیعه ج 27 ص 20 باب 4 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht