🤔 ❔تجاوز امام سجاد از پشت به کنیز حامله👇 نقد عصمت ، جایگاه زن نزد امامان شیعه در کتاب فروع کافی جلد ۵ صفحه ۴۹۳ و ۴۹۴ امده : ۷-زراره می گوید : محمد باقر گفت : 👈امام سجاد کنیزی را که حامله بود در صورتی که آن را وطی ( نزدیکی کرده ) فرموده بود پس نمی داد بلکه به قدر عیبش از بهایش کم می گرد👉 ❗️❗️ 💠💠 👌ملحد جاهل با عدم فهم مفهوم لغوی کلمات ، در صدد شبهه پراکنی است ، آنچه که در روایت مورد استناد او آمده است ، این تعبیر است ؛ « اذا وطئها » . ❕وطئ در این گونه موارد به معنای جماع و آمیزش است ، نه نزدیکی از پشت ، چنان که در کتاب لغت معجم الوسیط می خوانیم ؛ « وطئ المراء » ، یعنی با آن زن در آمیخت و آمیزش کرد » 📚ترجمه معجم الوسیط ج 2 ص 2215 ❕اربابان لغت نیز تصریح به این نکته کرده اند ، مثلا راغب می نویسد ؛ « وطئ امراته ، کنایه عن الجماع » « وطئ با همسر ، کنایه از جماع و نزدیکی است » 📚مفردات الفاظ القرآن ج 1 ص 874 ❕ابن منظور می نویسد ؛ «وطئ المراه یطؤها : نکحها » « وطء با همسر ، یعنی نکاح و آمیزش با همسر » 📚لسان العرب ج 1 ص 197 👌امام سجاد ع نیز وقتی کنیزی را می خرید و به همسری بر می گزید ، با او وطئ کرد ، یعنی با او آمیزش و همبستری صورت داد ، نه آنکه از پشت با او رابطه برقرار می کرد ، زیرا آن بزرگواران آمیزش از پشت را ناپسند می دانستند و می فرمودند ؛ « ما اهل بیت هیچگاه از دبر و پشت با همسرانمان نزدیکی نمی کنیم » 📚التهذیب ج 7 ص 415 ❔برای برخی از کاربران سوال ایجاد شده که چرا امام سجاد ع ، کنیز را پس نمی داد . 👌مورد روایت آنجایی است که فردی کنیزی را می خرد ( و به همسری بر می گزیند ) ، پس از جماع و همبستری با او متوجه می شود که عیبی در او است ، در این صورت ، چون با کنیز همبستری صورت گرفته است ، نمی تواند به بهانه وجود یک عیب ، کنیز را از همسری خود خارج کند و به فروشنده اش پس دهد ، زیرا این عملکرد ، سوء استفاده از کنیز است ، بلکه تنها می تواند ، تفاوت قیمت کنیز سالم و معیوب را از فروشنده کنیز معیوب بگیرد ؛ 📚شرایع الاسلام ، محقق حلی ، ج 2 ص 291 👌در روایتی از امام باقر یا صادق علیهما السلام آمده است ؛ « گر كسى كنيزى بخرد و با او همبستر شود، سپس در او عيبى مشاهده نمايد. تكليف او چيست؟ امام ع فرمود ؛ « خريدار نمى‏ تواند كنيز را به فروشنده باز پس بدهد، ولى بايد تفاوت قيمت را معين كنند و به خريدار بدهند. پناه بر خدا كه معامله را برگردانند و براى كاميابى با کنیز ، اجرتى منظور نمايند. » 📚الکافی ج 5 ص 215 ❕و فرمود ؛ « مردى كنيزى خريدارى كرد و با او همبستر شد، سپس در او عيب جسمانى مشاهده كرد و مى ‏خواست، كنيز را به فروشنده بازگرداند. جدم امير المؤمنين داورى كرد كه بايد كنيز را با فرض سلامت قيمت بگذارند و مجددا همان كنيز را با عيب جسمانى موجود، قيمت بگذارند و فروشنده تفاوت قيمت را به مشترى پس بدهد » 📚التهذیب ج 7 ، ص 61 _ وسائل الشیعه ج 18 ص 102 ❕بر همین اساس امام باقر ع در مورد امام سجاد ع فرمود ؛ « ایشان کنیزی را که دارای عیبی غیر حاملگی بود ، و با او همبستر شده بود ، باز نمی گرداند ، بلکه تفاوت قیمت سالم و معیوب را برای فروشنده معین می کرد ؛ « کان علی بن الحسین لا یرد التی لیست بحبلی اذا وطئها و کان یضع له من ثمنها بقدر عیبها » 📚الکافی ج 5 ص 215 👌ملحد دروغگو در این بخش نیز دروغ گفته است و حامله نبودن کنیز را به حامله بودن ، ترجمه کرده است . 👌در گذشته ، ذیل پاسخی در مورد امام کاظم ع ، در رابطه با چرایی خریداری بردگان توسط امامان علیهم السلام ، توضیحات مفصلی داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2086 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir