اختلاف شیعه در هنگامه ظهور امام مهدی ع !!!! 🤔 : ❓شيخ کلینی : امام صادق گفت : خير و صلاح شیعه، و لایق آنها این است که باهم بجنگند و یکدیگر را کذّاب بنامند و به همدیگر تف کنند ‼️ 📝 عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ : كَيْفَ أَنْتَ إِذَا وَقَعَتِ الْبَطْشَةُ بَيْنَ الْمَسْجِدَيْنِ فَيَأْرِزُ الْعِلْمُ كَمَا تَأْرِزُ الْحَيَّةُ فِي جُحْرِهَا وَاخْتَلَفَتِ الشِّيعَةُ وَسَمَّى بَعْضُهُمْ بَعْضاً كَذَّابِينَ وَتَفَلَ بَعْضُهُمْ فِي وُجُوهِ بَعْضٍ؟! قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا عِنْدَ ذَلِكَ مِنْ خَيْرٍ. فَقَالَ لِي : الْخَيْرُ كُلُّهُ عِنْدَ ذَلِكَ، ثَلَاثاً. ✍🏻 ابان بن تغلب مى‌گويد : امام صادق گفت : چطور هستى وقتى كه ميان دو مسجد، حمله سختى واقع شود و علم مانند مارى در سوراخ خود رود و شيعیان اختلاف كنند و يكديگر را کذّاب و دروغگو بدانند و به روى همدیگر تُف بيندازند؟ گفتم : قطعاً در اين وقت، خيرى نيست. امام سه‌بار فرمود : اتفاقا کلّ خیر، در همين وقت است. 📚 اصول کافی 349/1 🔆 قضاوت با خوانندگان 🔆 💠💠 👌متاسفانه وهابی نسبت به زمان تحقق مفاد روایت بی توجه و جاهل است . ❕روایت فوق برای بیان نشانه های غیر حتمی ظهور امام مهدی علیه السلام صادر شده است که بیان می دارد یکی از این نشانه ها اختلاف شیعه است و مقصود از خیری که در پی این اختلافات واقع می شود که امام ع در روایت فوق به آن تصریح می کند , همان ظهور قائم ع است : " فالخير هو ظهور القائم عليه السلام‏ " 📚مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‏4، ص: 51 ❕لذا می بینیم که در روایات دیگری بالخصوص تصریح شده است که مقصود از " خیر " در هنگام اختلافات همان " ظهور و فرج " امام مهدی علیه السلام است . 👌نعمانى با سندش به نقل از عبد الكريم می آورد : "نزد امام صادق عليه السلام از قائم عليه السلام ياد شد. ❕فرمود: «كِى چنين مى‏شود، در حالى كه روزگار، هنوز نچرخيده، تا اين كه گفته شود: او مرده يا هلاك شده و معلوم نيست به كجا رفته است». گفتم: مقصود از چرخش روزگار چيست؟ فرمود: «اختلاف درونىِ شيعه» " " ذُكِرَ عِندَ أبي عَبدِ اللَّهِ عليه السلام القائِمُ، فَقالَ: انّى‏ يَكونُ ذلِكَ ولَم يَستَدِرِ الفَلَكُ حَتّى‏ يُقالَ: ماتَ أو هَلَكَ، في أيِّ وادٍ سَلَكَ. فقُلتُ: ومَا استِدارَةُ الفَلَكِ؟ فَقالَ: اختِلافُ الشّيعَةِ بَينَهُم. " 📚الغيبة، نعمانى: ص 157 ح 20، بحار الأنوار: ج 52 ص 227 ح 91. ❕در نقل دیگر , ابان بن تغلب می گوید : "امام صادق عليه السلام فرمود: «شما چگونه هستيد هنگامى كه ميان [اهل‏] دو مسجد درگيرى پيش مى‏آيد و علم در آن فرو كشيده مى‏شود، آن گونه كه مار در لانه خود، فرو مى‏رود و شيعيان در درون خود، اختلاف مى‏كنند و يكديگر را دروغگو مى‏نامند و به صورت هم آب دهان مى‏اندازند؟». ❕گفتم: در اين روزگار، خيرى نيست. 👌امام عليه السلام سه بار فرمود: «همه خير، در اين روزگار است» و مقصود ايشان، نزديك شدن فَرَج [امام عصر عليه السلام‏] بود. " "كَيفَ أنتُم إذا وَقَعَتِ السَّبطَةُ بَينَ المَسجِدَينِ، فَيَأرِزُ العِلمُ فيها كَما تَأرِزُ الحَيَّةُ في جُحرِها، وَاختَلَفَتِ الشّيعَةُ بَينَهُم وَسمّى‏ بَعضُهُم بَعضاً كَذّابينَ، ويَتفُلُ بَعضُهُم‏ في وُجوهِ بَعضٍ؟ فقُلتُ: ما عِندَ ذلِكَ مِن خَيرٍ، قالَ: الخَيرُ كُلُّهُ عِندَ ذلِكَ- يَقولُهُ ثَلاثاً- يُريدُ قُربَ الفَرَجِ. " 📚الغيبة، نعمانى: ص 159 ح 7، بحار الأنوار: ج 52 ص 134 ❕مالك بن ضمره می گوید : " اميرمؤمنان عليه السلام فرمود: «اى مالك بن ضمره! تو چگونه‏اى هنگامى كه شيعه اين گونه با هم درگير شوند؟» و انگشتانش را در هم فرو بُرد. گفتم: اى امير مؤمنان! در اين روزگار، خيرى نيست. ❕فرمود: «همه خير، در اين روزگار است. اى مالك! آن زمان، قائم ما، قيام مى‏كند و هفتاد مرد را كه بر خدا و پيامبرش دروغ مى‏بندند، جلو مى‏اندازد و مى‏كُشد و همه شيعيان را بر يك امر يگانه، گرد هم مى‏آورد». " " يا مالِكَ بنَ ضَمرَةَ، كَيفَ أنتَ إذَا اختَلَفَتِ الشّيعَةُ هكَذا؟- وشَبَّكَ أصابِعَهُ وأَدخَلَ بَعضَها في بَعضٍ- فَقُلتُ: يا أميرَ المُؤمِنينَ، ما عِندَ ذلِكَ مِن خَيرٍ. قالَ: الخَيرُ كُلُّهُ عِندَ ذلِكَ، يا مالِكُ عِندَ ذلِكَ يَقومُ قائِمُنا فَيُقَدِّمُ سَبعينَ رَجُلًا يَكذِبونَ عَلَى اللَّهِ وعَلى‏ رَسولِهِ صلى الله عليه و آله فَيَقتُلُهُم، ثُمَّ يَجمَعُهُمُ اللَّهُ عَلى‏ أمرٍ واحِدٍ. " 📚الغيبة، نعمانى: ص 206 ح 11، بحار الأنوار: ج 52 ص 115 ح 34 👌البته چنان که گفتیم , نشانه فوق غیر حتمی بوده و امکان عدم تحقق و حصول بداء در آن است , چنان که در ذیل در مورد نشانه های غیر حتمی ظهور توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1038 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir