مرگ اکثر شیعیان به علت اسهال !!!!! 🤔 : ❓ اســـــہـــــال ، عــــــلـــــت مرگ بیشتر شیعیان ‼️‼️ امام رضا طبق روایتۍ معتبر در ڪـافۍ ڪلینۍ گفته اند: مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ أَوْ غَيْرِهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَدِيدٍ عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: أَكْثَرُ مَنْ يَمُوتُ مِنْ مَوَالِينَا بِالْبَطَنِ اَلذَّرِيعِ . بيشتر دوستان ما به سبب اسهالى شديد مى‌ميرند. 📚الکافي جلد۳ صفحه۱۱۲ پس اگر ڪسۍ را دیدید ڪـہ بر اثر اسہال شدید مرده است ، بدانیـــد ڪه شیعہ اهل بیت بوده !!!!! 💠💠 🔸١ _ این روایت از نظر سندی ضعیف است . راوی روایت علی بن حدید است که علامه حلی از شیخ طوسی ضعیف بودن و عدم اعتماد به روایت او را نقل می کند و این که او فطحی مذهب بوده است : " ضعفه شيخنا في كتاب الاستبصار و التهذيب لا يعول على ما ينفرد بنقله و قال الكشي قال نصر بن الصباح إنه فطحي من أهل الكوفة " 📚رجال العلامة الحلي، ص: 234 ❕بر همین اساس علامه مجلسی تصریح می کند که این روایت ضعیف است : " الحديث السادس: ضعيف‏ " 📚مراه العقول ج 13 ص 260 🔸٢ _ طبق بیان شیخ صدوق , یک وجه صدور روایات طبی از ائمه علیهم السلام آن است که موافق با آب و هوا و وضعیت مکه و مدینه صادر شده است و در مورد سایر مناطق مصداق ندارد : "اعتقادنا في الأخبار الواردة في الطب أنّها على وجوه: منها: ما قيل على هواء مكّة و المدينة، فلا يجوز استعماله في سائر الأهوية. " 📚اعتقادات الامامیه ص 115 ❕بر این اساس روایت مورد اشکال وهابی نیز در صورت پذیرش , می تواند ناظر به آب و هوای مکه و مدینه باشد که در آن دوره از زمان امام رضا علیه السلام , اکثر شیعیان مناطق مکه و مدینه با درد شکم و اسهال شدید از دنیا می رفتند , لذا در برخی از روایات طبی , ائمه علیهم السلام توصیه های درمانی برای شکم درد و اسهال داشتند تا این مشکل از شیعیان برطرف شود , مثلا توصیه می کردند به مصرف عسل و شونیز و آرد برنج و آرد گاورس و شیر شتر : 📚دانش نامه احادیث پزشکی ج ١ ص ٤٣١ _ ٤٣٥ _ ٤٣٧ _٤٣٩ 🔸٣ _ وهابیون در کتابهای خوشان نقل می کنند که هرکس از اسهال بمیرد , شهید مرده است , بنابراین بهتر است که این جماعت قبل از اشکال کردن به روایت شیعه , درمورد روایات خودشان پاسخ دهند : " الشُّهَدَاءُ خَمْسَةٌ الْمَطْعُونُ، وَ الْمَبْطُونُ، وَ الْغَرِيقُ، وَ صَاحِبُ الْهَدْمِ، وَ الشَّهِيدُ فِي سَبِيلِ الله " 📚صحيح البخاري، ج‏2، ص: 28 طبع مصر @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir