🔰تحلیلی مختصر از شهادت (س) ✍🏻 حجت الاسلام مصطفی عضو تشکل طلبگی ربیون ⭕️پس از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) سه دسته بودند: 1⃣دسته اول که همچنان محبت علی (ع) آنها را گرد شمع ولایت جمع میکرد. 2⃣دسته دوم که منتظر فرصت بودند تا دین خدا را محو کنند و عمدتا از بنی امیه بودند. 3⃣و دسته سوم مهاجرین و انصار بودند که خلافت امیر المؤمنین را بر نمی تابیدند و در جمع شدند. 📌در واقعه ی سیاسی-اجتماعی پس از رحلت رسول خدا (ص) می بینیم امیر المؤمنین (ع) خود را مشغول کفن و دفن رسول خدا کردند و بعد از آن نیز مدتی در خانه خود مشغول جمع آوری قرآن شدند و حتی ای نداشتند که بواسطه او امور را رهبری کنند. 📌و این کناره گیریِ حیرت آور دلیلی نداشت جز نبود یارانی برای قیام در مقابل زورگویان و غاصبان. و البته بود؛ یارانی بودند که منتظر اشاره ی علی (ع) بودند تا جنگ را شروع کنند و حقدها و کینه های را خالی کنند. یار بود اما آنگونه که علی (ع) میخواست نبود. 📌یارانی بودند که اگر علی آنها را برای قیام فرا می خواند گرد او جمع میشدند ولی یا علی (ع) را برای خود میخواستند و دنبال خود بودند و یا در شدائد راهِ حق، تاب و توان نداشتند. و اینگونه جنگیدن چیزی جز فرصت یافتن و تکه تکه شدن امت رسول الله (ص) نتیجه نمی داد. 📌و مولا ایستاد و به دنبال قیام بود تا آنکه منافقین خبیث تنها را گرفتند. فاطمه (س) پاره تن رسول خدا بود و بودنِ او در میان مسلمانان بیانگر (ع) بود. تا او بود نمی شد از جانب علی آسوده خوابید. منافقین این  را درک کردند. 📌اول سعی شد علی (ع) را متهم کنند به آن که زهرای اطهر (س) را ای قرار داده است برای خودش و بنت رسول خدا خود به دنبال این مناقشات نیست. 📌اما با حضرت زهرا و سکوت نکردن او در برابر این از این مسئله نتیجه ای حاصل نشد. سپس نقشه ترور را کشیدند. 💢فاطمه (س) را کشتند تا امت رسول الله (ص) در گرد شمع متحد نشود. 📌نفاق درجاتی دارد که یک درجه آن همان است که لباس مسلمانی بر تن کرده به دروغ. درجه پایینتر آن، وسیله قرار دادن دین خدا برای رسیدن به و قدرت دنیایی است. 📌ملحدین از اصحاب رسول الله استفاده کردند و علی (ع) را کنار گذاشتند و توانستند اندک اندک در دستگاه خلافت کنند. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion