📇 خلاصه متنی تفسیر قرآن، 📆 شماره جلسه: ۲۶ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ♻️ ادامه خلاصه جلسه ۲۶ 5⃣🔺سوال دوم: گفته شد در آیه «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»، منظور از (قرآن کریم) است و منظور از هم (نگه‌داری قرآن از زوال و نابودی) است. با این حال می‌توان این احتمال را داد که خدای سبحان قرآن را نزد (ولی هر عصری) حفظ کرده است و هر ولی به ولی بعدی سپرده است. لذا میتوان گفت ممکن است این قرآن موجودِ در دسترس مردم تحریف شده باشد و قرآن اصلی نزد ولی عصر محفوظ باشد. ✅ پاسخ: خدای سبحان قرآن را برای "مردم" فرستاده است. اگر بنا بود قرآن پیش اولیای الهی باشد، خدای سبحان میتوانست علم آن را به ولی برساند. چه اینکه خیلی از احادیث به نام احادیث قدسی را به اولیایش رساند و آنان برای مردم بازگو کردند. 🔺خداوند زمانی که این قرآن را از عرش به زمین فرستاد؛ آیا می‌خواست قرآن تنها نزد ولیش باشد و یا فرمود «كِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ» کتاب را فرستادیم تا مردم را به وسیله آن از ظلمت ها در بیاوری؟ 🔸علاوه بر این، اگر بگوییم قرآن نزد ولی الله است و اولیای الهی آن را تفسیر و تبیین می‌کنند؛ پس چرا فرمودند روایات ما را با قرآن بسنجید؟ چطور می‌شود که ائمه بفرمایند روایات ما را به کتابی بسنجید که در دسترس شما نیست؟ 🚸🚸🚸🚸🚸🚸 🔴 دسترسی سریع به فهرست جلسات تفسیر مقدمات قرآن 🔴 eitaa.com/tafsire_tasnim1/28 📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜 ♻️ T.me/tasnim_quran_karim 📚کانال تفسیر تسنیم ✅ @tafsire_tasnim1