eitaa logo
سیدمحمد خردمند
232 دنبال‌کننده
744 عکس
91 ویدیو
135 فایل
سیدمحمد خردمند
مشاهده در ایتا
دانلود
مباحثی در «توحید» و «حجیت قرآن» مجموعه جلساتی که به لطف الهی در 6 اسفند 1399 آغاز شد و در 27 بهمن 1402 به اتمام رسید. 105 جلسه ی ارزشمند و مفید که هر نوبت حدود 3 ساعت به طول می انجامید. برای حضور و استفاده از این مجموعه مباحث - که بخشی از آن گرفتار فضای مجازیِ دوران کرونا بود - خدای را شاکرم. انصافا مباحثی دقیق مورد طرح و گفتگو قرار می گرفت. بنا نبود که این برنامه گرفتار آفت شود ولی دست تقدیر چنان کرد که ما از این قرار شیرین محروم شدیم. دوستان و همراهان بسیار خوبی به بهانه ی این برنامه یافتم که بارها اذعان نموده ام : «کمتر جمعی چنین با تقوا و اهل ولایت و برائت و اخلاص نصیب می شود!» دوستانی که مباحثه ی علمی با ایشان آموزنده، آشنایی با توفیقات ایشان تنبه دهنده و هم سخنی با ایشان معرفت زا بود! کسانی که برای خدمت و یاری دین خدا مشوق هم بودند و در این راه هم سبقت می جستند! به گمان این کوچکترین جمع، اوج این لذت با هم بودن زمانی بود که دل ها متنبه به معارف توحیدی می شد! و چه شیرین حالاتی بود! ... خداوند توفیق داده بود و آغاز هر جلسه را با قرائت صفحاتی از قرآن کریم آغاز می نمودیم؛ به نیابت از امام عصر علیه السلام و تقدیم ثواب آن به حضرت خدیجه ام المؤمنین سلام الله علیها؛ در برخی از جلسات هم ذکر توسل به حضرات معصومین علیهم السلام و اشک بر مصیبت خاندان پیامبر و فراغ امام زمان سلام الله علیه با نوای دوستی با صفا، حال و هوای جمع را کربلایی می کرد. چه بگویم از ان چه درباره ی قرآن به مباحثه نشستیم! ... خدای تعالی ما را از خواب غفلت بیدار کند! زمانی که برای پیش مطالعه، حضور و تحقیقات و مطالعات پیرامون هر جلسه گذشته، حداقل 500 ساعت بوده است؛ هنوز توفیق دارم از برخی فایل های صوتی این مجموعه مباحث بهره ی مجدد ببرم. http://sm-kheradmand.com/Recommended/section10/section1/page21.aspx
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
عرض احترام به ، ام المؤمنین سلام الله علیها را فراموش نکنیم! https://t.me/S_M_Kheradmand
الحمدلله به لطف بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه مجموعه جلساتی با عنوان: با محوریّت روایات مهدوی این کتاب ارزشمند آغاز گردید. علاقه مندان به مباحث مهدوی می توانند فایل صوتی این مجموعه را در آدرس زیر تعقیب نمایند: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page8.aspx
کارگاهِ «تشخیص و درمان مشکلات جنسی» مدرس: آقای دکتر م.ع (دکتری روانشناسی بالینی و فوق دکتری سکس تراپی از دانشگاه لندن) مدت زمان صرف شده: 24 ساعت مهرماه 1395 کارگاه از جهت دانش و افزودن مهارت ها بسیار خوب بود. در برخی پیشنهادهای درمانی نیاز به تأمل و دقت های احکامی و فقهی دارد؛ بنده پیگیری هایی کردم و برای خود جواب هایی به دست آوردم ولی لازم است کسانی که در این زمینه مورد مراجعه هستند این تفحص را داشته باشند. به نظر می رسد از حیطه هایی است که می تواند با کمک مشاور، مانع از آشفتگی و خدای ناکرده فروپاشی زندگی ها شود. http://sm-kheradmand.com
کارگاهِ «تحلیل تست رورشاخ» این کارگاه در شهر «دبی» و در کشور امارات برگزار شد. یکشنبه 19 خرداد 1392 تا پنجشنبه 23 خرداد 1392. این برنامه و حاشیه هایش بیش از 30 ساعت زمان گرفت. حدود 10 دانشجو، حاضر در این کارگاه بودند و استاد مبانی این تست و راه های برگزاری آن را توضیح دادند. تصاویر این تست برای علاقه مندان به مباحث روانکاوی جذاب است ولی برگزاری آن در دفاتر روانشناختی - به جهت هزینه ی برگزاری آن - متداول نیست؛ البته همه ی درمانگران روانشناسان هم بر این تست مسلط نیستند. به هر حال تجربه ی خوب و علمی ای بود. این چند روز را در منزل آقای م. ساکن بودم که همین جا از پذیرایی غیر حضوری شان ممنونم. http://sm-kheradmand.com/Seminars/Archive/lang/Fa.aspx
سحر روز شنبه، 4 اردیبهشت 1395 ... من خود به چشم خویشتن / دیدم که جانم می رود ... ممنون بزرگوارانی خواهم بود که برای بهره مندی پدر عزیزم، مرحوم آقای حاج سیدمجتبی خردمند به هر مقدار که دوست دارند بگویند: «اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتْباعَهُ، فِی کُلِّ لَحْظَةٍ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ، بِعَدَدِ ما أحاطَ بِهِ عِلْمُکَ»
یا درمان شناختی رفتاری (1) رفتار درمانی در ایران به سه دوره تقسیم می شود: 1) سال ۱۳۵۵ که نخستین درس رفتار درمانی در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه قرار گرفت 2) دوره دوم از سال ۱۳۶۵ که جریان رفتار درمانی در کشورهایی مثل امریکا و انگلستان مشغول خانه تکانی شد و به یک بازبینی‌هایی رسید و نتیجه این اتفاقات در ایران در کتاب «رفتار درمانی زمینه دورنما و مسائل» در سال ۱۳۷۰ منتشر شد؛ بین ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ شناخت درمانی به عنوان وجه قالب رویکردهای روانشناسی در محافل و مراکز علمی کشور شناخته شد. 3) در دوره سوم از سال ۱۳۷۰ تلفیق رفتار درمانی و شناخت درمانی و یک رویکرد گسترده ی جامع شکل گرفت. رفتار درمانی شناختی در این دوره از چارچوب‌های مفهومی درمانی کلاسیک فراتر رفت و تبیین‌هایی از نوع شناختی را به میان آورد. به نظر می رسد، جمع بین نظریه و کاربرد در تاثیر بیشتر این رویکرد، نقش محوری دارد و رفتار درمانی شناختی، نتیجه سیر رفتار درمانی است. * برگرفته از کتاب: درمان‌های شناختی رفتاری؛ دانش و روش‌های کاربردی رفتار درمانی شناختی. (تا ابتدای فصل 1). اثر: کلارک و فربورن. ترجمه دکتر حسین کاویانی. انتشارات: مهر کاویان. چاپ چهارم، 1400. https://t.me/S_M_Kheradmand
بررسی کتاب ارزشمند مکیال المکارم به دعوت عزیز بزرگواری که می دانم تمایلی ندارند نامشان را ببرم، برای حضور در این برنامه دعوت شدم. برنامه برای 26 بهمن 1402 مقرر شده بود. پیش ا ز حضور از عزیزانی که در کلاس «زندگی با امام عصر علیه السلام» هستند نظر خواهی کردم که خوب است در چه مواردی سخن بگویم؟ با تامل و مشورت، مطالبی را نوشتم و در برنامه حاضر شدم. همین مقدار که در جهت بزرگداشت این کتاب ارزشمند قدیمی برداشتم خدا متعال را شکرم و ممنون امام عصر علیه السلام هستم که در عین ناقابلی اذن سخن گفتن در باره ی دعای بر فرجشان را عنایت فرمودند. هزار مرتبه شستن دهان به مشک و گلاب هنوز بردن نامت کمال بی ادبیست ... http://sm-kheradmand.com/Seminars/Archive/lang/Fa.aspx
یا درمان شناختی رفتاری (2) رشد و تکامل رفتار درمانی شناختی (سی بی تی) در سه مرحله رخ داد: 1) ابتدا رفتار درمانی یعنی بی تی، در ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ شکل گرفت. 2) در مرحله ی دوم از نیمه های دهه ی ۱۹۶۰ به بعد، شناخت درمانی رشد کرد. 3) در مرحله ی سوم و در سال های پایانی دهه ۱۹۸۰ درمان های رفتاری و شناختی، در قالب رفتار درمانی شناختی شکل گرفت. رفتار درمانی شناختی امروزه به عنوان مطمئن‌ترین و گسترده‌ترین نوع درمان روانشناختی نام برده می‌شود. در حرکت‌های آغازین رفتار درمانی در امریکا آموزش و نگرش اسکینری با تمرکز بر این مطلب که تمامی اختلال‌ها ناشی از یادگیریِ ناقص است پیگیری شد و تنها و به طور انحصاری در رفتار متمرکز شدند آن ها عمدتاً روی کسانی کار می‌کردند که در موسسات و بیمارستان‌ها ساکن بودند و مشکلات شدید و بهبودی ناپذیر داشتند. آن ها محیط گرایی مطلق را برگزیدند و تمایل داشتند تا خود را مهندسین رفتار بنامند؛ اما رفتار درمانی در بریتانیا بیشتر متمرکز بیماران سرپایی بود. آن ها منتقد اندیشه‌های اسکینر بودند و به نظریه خاصی وابسته نبودند. البته احترام شایسته‌ای به دیدگاه پاولوف و آیزنک و ولپی داشتند. بیشتر فعالیت بریتانیایی ها پیرامون روان نژندها و به طور مشخص اضطراب و افسردگی بود. البته بریتانیایی‌ها هم کانند امریکایی ها، اختلال‌های روانپزشکی و روانشناختی را به مثابه ی یادگیری معیوب تشریح می‌کردند اما سهم وراثت را نیز نادیده نمی‌گرفتند. دانشمندان بریتانیایی محیط‌گرایی محدود را برگزیدند و در نظر آنان چنین بود که اختلال‌های اضطرابی نتیجه ی رخدادهای ناخوشایند شرطی شده است. بیشتر انگاره‌های شرطی‌سازی و دیگر نظریه‌های یادگیری برخاسته از تحقیقات آزمایشگاهی در زمینه رفتار حیوانات است. تقریبا هیچ پژوهشی بر روی انسان وجود نداشت تا اینکه در سال ۱۹۲۰ یک واکنش شرطی در آلبرت کوچولو مورد توجه قرار گرفت و الهام بخش تحقیقات ارزشمندی در سال ۱۹۲۴ پیرامون یاد زدایی ترس‌های کودکان شد. ماورر در سال ۱۹۶۰ بیان کرد که رفتار اجتنابی دقیقاً به این دلیل تداوم می‌یابد که موثر است و هر رفتار اجتنابی یا سایر رفتارهایی که اضطراب را کاهش می‌دهند استحکام می‌یابد. «بیرون هراسی» جزئی از رفتار اجتنابی ناسازگار است. آیزینک جایگاه رفتار درمانی را به یک شیوه ی روان درمانی پیشرو ارتقاء داد؛ او نقد هایی جدی به روان درمانگران تعبیری و پایه‌های نظری درمان «روان پویا» پرداخت و توانست رفتار درمانی را به عنوان یک جایگزین سازنده مطرح کند. آیزینگ به رد نظریه‌ای پرداخت که روان نژندی‌ها را ناشی از کشمکش‌های ناخودآگاه جنسی می‌دانستند و کانفلیکس و نشانه‌های بارز این بیماری ها را عبارت از دفاع‌هایی بر ضد آشفتگی می‌دید؛ او دیسترس را به سبک تحریک کننده و بحث انگیزی مطرح ساخت که چنانچه از دست نشانه‌ها رهایی یابیم از بیماری روان نژندی نجات می یابیم. آیزنک مدعی شد که رفتار مختل در حقیقت علامت چیز دیگری نیست بلکه خود مشکل است، و ادعا کرد که رفتار روان نژند آموخته می‌شود پس می‌توان آن را یادزدایی کرد؛ به عبارت دیگر رفتار مختل یک مسئله است و یادزدایی این رفتار حل مسئله ی آن است. * برگرفته از کتاب: درمان‌های شناختی رفتاری؛ دانش و روش‌های کاربردی رفتار درمانی شناختی. (فصل 1 تا ابتدای عنوان زمینه ی مشترک). اثر: کلارک و فربورن. ترجمه دکتر حسین کاویانی. انتشارات: مهر کاویان. چاپ چهارم، 1400. https://t.me/S_M_Kheradmand Telegram
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
معاویه با غضب گفت: ... پس تا قرآن هست، علی بن ابی طالب هست! ... وقتی شنیدید، جمال امیرالمؤمنین صلوات! ... ... https://t.me/S_M_Kheradmand