#تبری
#در_جستجوی_حقیقت
#برگی_از_یک_نوشته
ترجمه ی کتاب ارزشمند «الزام الناصب» با عنوان «در انتظار جمال یار»
https://t.me/Kheradmand_S_M
#در_جستجوی_حقیقت
#برگی_از_یک_نوشته
آیا می دانید، امیه فرزند عبدشمس و برادر زاده ی جناب هاشم نبوده است؟
می دانید ریشه ی او در کجا بوده؟
می دانید چرا معاویه شام را به عنوان مرکز فعالیت خود قرار داد؟
شاید تامل بر روایت ذیل این آیه کمی کمک کند!
https://t.me/Kheradmand_S_M
#کشکول_مجتبی - قسمت 18
18) اثرات خدمت به سادات
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله: أَنَا شَافِعٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ لِأَرْبَعَةِ أَصْنَافٍ وَ لَوْ جَاءُوا بِذُنُوبِ أَهْلِ الدُّنْيَا: رَجُلٍ نَصَرَ ذُرِّيَّتِي وَ رَجُلٍ بَذَلَ مَالَهُ لِذُرِّيَّتِي عِنْدَ الضِّيقِ وَ رَجُلٍ أَحَبَّ ذُرِّيَّتِي بِاللِّسَانِ وَ الْقَلْبِ وَ رَجُلٍ سَعَى فِي حَوَائِجِ ذُرِّيَّتِي إِذَا طُرِّدُوا أَوْ شُرِّدُوا.
حضرت صادق علیه السلام فرمودند: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: من در روز قیامت چهار دسته را شفاعت می کنم اگر چه گناهانشان به اندازه مردم روی زمین باشد: 1- کسی که کمک کند فرزندان و بازماندگان مرا. 2- شخصی که در تنگدستی آن ها را دستگیری مالی کند. 3- هر کس که با دل و زبان آن ها را دوست داشته باشد. 4- کسی که در برآوردن احتیاجات فرزندان من کوشش کند هنگامی که از دست ستمگران دور افتاده و فراری هستند. (از پند تاریخ باب امر به معروف، به نقل از وسائل الشیعه، ص 560).
البته روشن است که وجود نازنین اهل بیت علیهم السلام مصداق تام و تمام فرزندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هستند و در این زمان حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف برترین بازمانده و نزدیک ترین فرزند حی، به خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله می باشند؛ اما می توان از این روایت – آن چنان که بزرگانی چنین کرده اند – برداشت اهمیت خیر رسانی به سادات ذوی العز و الاحترام را نیز داشت.
برگرفته از کتاب منتشر نشده ی «#کشکول_مجتبی». به اهتمام مرحوم سیدمجتبی خردمند - بخش مربوط به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت گرامی شان علیهم السلام.
http://sm-kheradmand.com
#سقفی_از_محبت
وَ قَالَ صلی الله علیه و آله و سلم:
أَيُّمَا امْرَأَةٍ أَعَانَتْ زَوْجَهَا عَلَى الْحَجِّ وَ الْجِهَادِ أَوْ طَلَبِ الْعِلْمِ، أَعْطَاهَا اللَّهُ مِنَ الثَّوَابِ مَا يُعْطِي امْرَأَةَ أَيُّوبَ علی نبیّنا و آله و علیه السلام.
هر زنی که در کار حجّ، جهاد یا آموختن علم و دانش، شوهرش را یاری و همکاری کند، خداوند به او پاداشی خواهد داد که به همسر ایّوب عطا می کند. (مکارم الاخلاق ص 201).
در ارزش علم صحیح و حقیقی و جایگاه آن روایات بسیاری وارد شده است؛ در این روایت هم از منظری دیگر بر این امر مهم تذکر داده شده؛ خانمی که با محبت و برای قرب به درگاه الهی، همسرش را در آموختن علم صحیح و کمال معنوی یاری می دهد، آن چنان که او را در انجام فریضه ی حج و جهاد یاری می رساند، خود را بهره مند از فیضی عظیم نموده است.
و خوشا همسرانی که چنین هستند و به تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام: نعم العون على طاعة اللّه.
گر چه در این روایت اشاره نشده است، اما بر اساس مفاهیم کلی روایات، ارزش این یاری از سمت شوهر و برای علم آموزی همسر در محضر قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام نیز قابل تایید و تاکید است.
http://sm-kheradmand.com
#روانشناختی
#آسیب_شناسی_روانی
#کژکای_جنسی_و_اختلال_جنسی (6)
• درمان هاي نارضائي جنسي:
• عمل هاي جراحي تعيين جنسيت دوباره، يك فرايند طولاني است و تغيير جسمي از طريق جراحي و هورمون ها نیازمند پشتيباني توسط عوامل اجتماعي، شغلي، خانوادگي و حصول تغيرات بدني ثانويه است.
• اختلالات اسكيزوفرنيك، هذياني يا از نظر هيجاني آشفته، نبايد تحت اين جراحي قرار گيرند.
• در تغييرات جنسي مرد به زن، درمان هورموني براي بزرگ كردن سينهها، تجزيهي الكتريكي براي برطرف كردن موي صورت، جراحي آلت مردانه لازم است که از پوست آلت مردانه براي آلت زنانه استفاده ميشود تا نزديكي جنس را لذت بخش نماید و این به درصد موفقيت آميز بودن عمل جراحي بستگی دارد. ارگاسم اين افراد می تواند همراه با احساس لذتي گرم و گاهي اسپاسم گونه، در سراسر بدن بدن باشد.
• در تغييرات جنسي زن به مرد، جراحيهاي بسيار پيچيده و متعددی در طي چند سال لازم است؛ ابتدا با توقف هورمون هاي قاعدگي، صدا بمتر ميشود، رشد موي صورت و بدن آغاز می شود و با برداشتن پستان ها و تخمدان ها و ساخت آلت مردي، قابليت ارگاسم، بدون نعوظ رخ می دهد.
• پيگيريهاي بعد از عمل نتايج متفاوتی در بر داشته است:
• بعضي تحقیقات ميگويد: اگر دورهي دو سالهي نقش جنسي، قبل از عمل جنس طي شده باشد، احساس بهزيستي حاصل می شود.
ك مجموعهي نتايج بر خی تحقیقات ميگويد: جراحي، ايده آل نيست ولي اميد را در ناراضي زنده ميكند؛ اما مشكلات سازگاري جديد همچنان وجود دارد؛ حتی برای این افراد اندام هاي توليد مثل دروني را نميتوان ايجاد كرد، پس فرزند دار نميشوند.
• در بعضي تحقيقات گفته شده: نيمه از این افراد به ارگاسم رسيده اند؛ گروهي سازگاري متوسط و خوبی داشتند و تنها يك سوم فعال جنسي مانده اند.
* برگرفته از کتاب: روزنهان، دیوید و سلیگمن، مارتین ای.(1389). روانشناسی نابهنجاری، آسیب شناسی روانی (جلد دوم). تهران: ارسباران. ترجمه سیدمحمدی، یحیی. بخش 6: اختلال هاي اجتماعي و ميان فردي؛ فضل سیزدهم: كژكاري جنسي و اختلال جنسي.
توجه: روشن است که نقل مطالب از یک کتاب روانشناسی به معنی تایید محتوا و نویسنده ی کتاب نیست.
https://t.me/Kheradmand_S_M
#روز_نگاشت - 1376
* سه شنبه – 14 بهمن 1376 – 6 شوال 1418 – 3 فوریه 1998
• کلاس تدریس «کتاب عقل و جهل» اصول کافی که از پائیز 1375 آغاز شده بود، دیروز و در 13 بهمن 1376 به پایان رسید. حدود 40 ساعت برای این مجموعه جلسات، وقت گذاشتم. جناب آقای م. که دانش آموخته ی دانشگاه امام صادق علیه السلام هستند لطف فرموده و استادی بنده را در این دوره پذیرفتند. بیان شیوا، دقت در گفتار و تقوای ایشان از ویژگی هایی بود که بر غنای مباحث علمی کلاس افزوده بود.
آشنایی بنده هم با ایشان از یک مراجعه به استاد گرامی جناب آقای مهندس م. ت. آغاز شد. در آن زمان مشغول خواندن کتابی در موضوع توحید بودم و سوالاتی برایم پیش آمده بود. بعد از چند جلسه که خدمتِ آقای ت. رفتم، ایشان گفتند: می توانید این مباحث را کمی پایه ای تر از جناب آقای م. بشنوید و این گونه شد که ضمن شنیدن پاسخ برخی سوالات، بخش «کتابِ عقل و جهل» اصول کافی را هم خدمت ایشان درس گرفتم. فرمایشاتی هم به مناسبت های ایام (ولادت ها و شهادت ها) می فرمودند که آن ها هم مغتنم بود.
از بهره های دیگر این کلاس خواندن بخش هایی از کتاب شریف «مکیال المکارم» بود. در هر جلسه قسمت هایی از این کتاب شریف را می خواندیم و ایشان توضیحاتی می دادند. بخشی از حاشیه های نوشته شده در کتاب مکیال من، ثمره ی حضور در این کلاس هاست. بعد از چند جلسه، دوستانی را هم دعوت کردم که برخی از آن ها بعدها در مسائل مختلف زندگی شان نیز با استاد مشورت می کردند.
• آشنایی با این استاد دوست داشتنی برکات زیادی بریم داشت. الحمدلله رب العالمین.
https://eitaa.com/s_m_kheradmand
#روز_نگاشت - 1378
#بخوان_و_بخوان_و_بخوان
* شنبه – 15 خرداد 1378 – 20 صفر 1420– 5 ژوئن 1999
• در آغازین ساعات امروز که اربعین امام سیدالشهداء علیه السلام است، مطالعه ی کتابِ «فضائل و آثار نماز شب»، اثر آقای عباس عزیزی را که از نشرِ قم و چاپ پنجمِ کتاب در سال 1377 است را به پایان رساندم. کتاب در ١60 صفحه و احادیث و داستان های بسیار ارزنده ای دارد؛ در انتهای کتاب هم ادعیه و آداب خوب و جامعی جهت اقامه ی نافله ی شب آورده است. امید که خداوند توفیق عمل به واجبات و مستحبات خصوصا عبادت شبانه را به همگی دوستداران امیرالمؤمنین علی علیه السلام مرحمت فرماید.
https://www.aparat.com/sm.kheradmand
46.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تبری
بر آن دو پدر زن پیمبر لعنت ! 🎈🎉
https://ble.ir/S_M_Kheradmand
#روز_نگاشت - 1403
#در_مسیر_کسب_معرفت
* 20 تیر 1403 – 4 محرم 1446 – 10 جولای 2024
• شب در مجلس سخنرانی مسجد و حسینیه ی اعظم قلهک، با سخنرانی آقای سعادت خواه، شرکت کردیم؛ نکاتی که در این مجلس یادداشت کردم:
• در ادامه توضیحات راجع به وجوب امر به معروف و نهی از منکر: اگر امر به معروف و نهی از منکر در شرایطی باشد که اصل دین مورد هجمه قرار بگیرد و فردی که در این مسیر می رود، جانش را از دست بدهد و اقدام او تأثیرگذار باشد باید وارد صحنه بشود، که این یک استثناء است، به نسبت آن مسائلی که فرد نباید در معرض آسیب مالی و جانی و آبروئی قرار گیرد. آقای سیستانی: اقدام عملی در نهی از منکر بدون اجازه ی مرجع جایز نیست.
• ادامه ی بحث تاریخی: کتاب کامل ابن اثیر جلد ۲ صفحه ۱۷: ماجرای رفتن جناب هاشم و امیه نزد کاهن بزرگ در منطقه ی عصفان. اولین جرقه ی حضور بنی امیه در شام حضور خود امیه است در شام.
• ابن ابی الحدید جلد ۱۵ صفحه ۲۲۹: از کتاب واقدی که قدیمیترین کتاب تاریخ اسلام است نقل میکند که: یک روز عبدالله بن جعفر با یزید، بحث مفاخرهای داشتند. فرمود: ای یزید به سبب کدام یک از پدرانت میخواهی بر من مفاخره کنی؟ حرب که سرپناه نداشت! امیه که غلام خانگی بود در خانه عبد شمس!
• در برخی منابع اهل سنت است که هنگام تولد جناب هاشم و هنگام تولد عبد شمس (با این فرضی که دوقلو باشند، تاریخ یعقوبی جلد ۱) که میگویند در یک قسمتی از بدن این دو یک پیوستگی بود که با تیغ جدا کردند.
• در این منبع آمده است: «النزاع و التخاصم صفحه ۲۲» که از منابع قدیمی تاریخ است؛ امیه آنقدر خارج از نزاکت بود که در جاهلیت کارهایی کرده بود که حتی در دوره هم کسی نمیکرد. فرزندش اباعمر را به تزویج همسرش درآورد. از این ازدواج، ابا معیط به دنیا آمد. خیلی از دشمنان اهل بیت از نسل امیهاند. امیه یک پسر دیگر دارد به نام ابوالعاص، که دو پسر دارد به نام حَکَم و عَفّان. حَکم بن ابوالعاص پدر مروان است که خیلی پیامبر را اذیت میکرد؛ عثمان هم پسر عَفّان است.
پسر دیگر امیه که نامش ابوعمر است. صاحب ابومعیط شد. ابو معیط پدر عُقبه است و عقبه پدر ولید است. مقدمهی شورش بر علیه عثمان همین گندکاریهای اطرافیانش مانند ولید بود. حکم صادر کرد که ولید را حد بزنند و هیچ کس جرأت نکرد. امیرالمؤمنین علیه السلام آمدند و حد زدند. عُقبه همان است که امیرالمؤمنین علیه السلام در جنگ بدر او را کشتند. امیه یک پسر دیگر هم دارد که خیلی در تاریخ مهم نیست.
• جناب ابوطالب رئیس قریش بود. پیامبر ۱۲ سال مکه بودند ولی با وجود نداشتن قدرت و حکومت، دشمنان نتوانستند به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آسیبی برسانند و این به خاطر وجود جناب ابوطالب علیه السلام بود. پیامبر پس از وفات جناب ابوطالب بود که هجرت فرمود. حضرت ابوطالب در شعب ابیطالب بارها پسرانش را در جای پیامبر میخوابانید. لیلة المبیت تنها نوبتی نبود که امیرالمؤمنین علیه السلام جای پیامبر خوابیدند. ابوطالب در اعلی درجهی ایمان بودند. کسی که ابوطالب را مؤمن نمیداند شیعه نیست.
• ابوسفیان و معاویه اذیتها و دشمنیهای متعددی داشتند بعد از اسلام آوردن ظاهریشان.
https://ble.ir/S_M_Kheradmand
#بخوان_و_بخوان_و_بخوان
لذت حضور در جمع کتاب ها!
حیف که امکان خرید و فرصت خواندن همه ی آن ها و البته خوردن بعضی از آن ها نیست! ....
https://t.me/Kheradmand_S_M