eitaa logo
سید امین کشاورز/ عمار ☫
1.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
580 ویدیو
50 فایل
کانال تحلیلی خبری #سید_امین_کشاورز معلم، فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کارشناس ارشد حقوق بین الملل مدرس سواد رسانه ای عضو اسبق کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم ارتباط با ادمین کانال: @Rabet_Keshavarz
مشاهده در ایتا
دانلود
نقش یهود در واقعه عاشورا 🔸 در صحیح بخاری نقل شده است: «إِنَّ قُرَیْشاً کانَتْ تَصُومُ یَوْمَ عاشُوراءِ فِى الْجاهِلِیَّةِ ثُمَّ أَمَرَ رَسُولُ اللَّه بِصِیامِهِ حَتّى‏ فُرِضَ رَمَضانُ؛ قریش قبل از آمدن حضرت رسول در زمان جاهلیت، روز عاشورا را روزه می‌گرفتند.» وقتی پیامبر آمد و ماه رمضان را آورد، گفت: «آن روز را ديگر روزه نگيريد.» پس روز عاشورا، در زمان جاهلیت پیش از پیامبر، روز مقدس و مبارکی بوده است. ولی برای چه مقدس بود و ريشه‌اش از کجاست؟ 🔹 نکتۀ عجیب آن است که روز عاشورا دقیقاً برابر شده بود با یوم کیپور یهودیان؛ يعنی روز مقدس یهودیان. يهودی‌ها از اول ماه "تِشرین" را مقدس می‌انگارند و وقتی به دهمين روزِ ماه تشرین که اسمش "عاسورا" است، می‌رسند، آن روز را روزه می‌گيرند که به یوم کیپور معروف است. کيپور از کَپَرَ، کَفَرَ می‌آيد؛ يعنی روز کفاره که خدا گناهانشان را می‌بخشد. 🔸 ابوریحان ‌بیرونی در کتاب "التفهیم" گفته است: «کبور یا کپور چیست؟ دهم روز است از تشرین و زین جهت گاه‌گاه او را عاشورا خوانند و اما نام کبور اندر زبان عبری کفارۀ گناهان است و این یک روز است که بر جهودان روزه داشتن فریضه کرده آمد. اندازۀ این روز ۲۵ ساعت است و ابتدا کنند روز نهم پیش از آفتاب فروشدن به نیم ساعت و تمام شود چون آفتاب فرو شود روز دهم و نیم ساعت بگذرد آنگاه روزه بگشایند.» 🔹 یوم کیپور یکی از بزرگ‌ترین روزهای یهودیان است که به آن یوم "ادیر" و یوم "قادوش" هم می‌گويند. قادوش یعنی قدوس و مُقادوش هم می‌گويند که یعنی مقدس. مرحوم همایی در حاشیۀ التفهیم می‌نويسد: «تلفظ اصلی‌اش کَپور است و با لفظ کفارۀ عربی یک ریشه دارد. به‌طوری که نگارنده از علمای یهود تحقیق کرد، عاسور (به سین مُهمَله) است و با عاشور و عاشورا و عُشرۀ عربی یک ریشه دارد.» یعنی روزی اباعبدالله را شهيد کردند که برايشان از قبل مبارک بود. «إِنَّ هٰذَا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو أُمَیَّةَ» 🔸 در این روز فقط جنگ حسین‌بن‌علی و یزید نیست، جنگ تفکر و بقای حق روی زمین است. برای همين این خون این‌طور محکم ایستاده است. چون خون‌خواهش خود خداست. علامه ‌شَعرانی، در حاشیۀ "الوافی" می‌گويد: «بدانید که روز عاشورا يهودی‌ها روزه می‌گرفتند که به روزۀ کبیر هم معروف بود. زمان روزه الْعاشِرُ مِنَ الشَّهْرِ الْأَوَّلِ مِنَ السُّنَّةِ؛ روز دهم از ماه اول سالشان بود.» 🔹 هنگامی که حضرت رسول به مدینه آمد، به‌ لحاظ تاریخی ۱/۱/۱ بود که مبدأ تاریخ هجری شد. سال عرب‌ها از محرم شروع می‌شود. دقیقاً اول تشرین، اول محرم شد و ده محرم، ده تشرین می‌شود. يعنی یوم کیپور هم عاشورا می‌شود. پس تمام اینها برنامه بود. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نشر مؤسسه مصاف @سیدامین_کشاورز @sa_keshavarz
🔴 بمب نمکی در دل کویر 🔹تاکنون آنچه از تبعات انتقال آب گفته می شد بیشتر تبعات و آسیب هایی بود که به خوزستان وارد شده. کمبود آب شرب، آب کشاورزی، حقابه هورالعظیم و تالاب شادگان و ریزگردهایی که معمولاً 4، 5 استان تا 21 استان را درگیر می کند، مهاجرت دامداران و کشاورزان به حاشیه شهرها و در نتیجه پدیده حاشیه نشینی(رتبه دوم خوزستان در حاشیه نشینی کشور با جمعیت 850 هزار نفر) و در نتیجه مهاجرت از خوزستان و سایر تبعات. 🔸اما خیلی کمتر از تبعات انتقال آب در استان های مقصد گفته شده. یکی از این تبعات مسئله انتقال نمک و تثبیت آن برای طولانی مدت در استان‌های کویر است. سالانه قریب 600، 700 هزار تن نمک از طریق آب انتقالی وارد حوزه زاینده رود می شود. این رقم برای کارون که از سمت خرمشهر به خلیج فارس سالانه 16، 17 میلیون تن در سال است. زاینده رود که به دریا نمی ریزد و این نمک تثبت می شود! 🔹این حجم از نمک بعلاوه کودهای شیمیایی که خودشان املاح اضافه دارند در آب ها حل شده و به صورت زه‌آب می رود به آب های زیرزمینی؛ مجدداً به زمین های کشاورزی پمپاژ می شود. تعریق و تبخیر صورت می گیرد و این شوری با چرخه بیشتر و بیشتر می شود. خلاصه بگویم تخمین این مقدار بعد از 50 سال حداقل 25 میلیون تن نمک می شود. این یعنی یک بمب بزرگ نمکی که محیط زیست کویر و خاصه اصفهان را در آینده تهدید خواهد کرد. 🔸متأسفانه اکثر مسئولین کشور و وزارت نیرو فهمی از محیط زیست نداشته و ندارند و به عاقبت و آینده کارها نه فقط برای 20 سال و 50 سال که گاهاً برای 4، 5 سال هم عاقبت اندیشی ندارند! @modaresian @سیدامین_کشاورز « @sa_keshavarz »
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواستم نزدیک‌تر باشم به آقایم نشد تا بگیرم دامن لطف تو مولایم نشد خواستم از معصیت دوری کنم، آدم شوم بندها را وا کنم از دست و پاهایم نشد ... ✅ _____ 🎤 🆔 Eitaa.com/sa_keshavarz برای رشـد یک جامعه نگاه آینده نگر و خوشبین لازم است.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔ این کلیپ از تشکیل ضبط گردیده است و امیدواریم اتفاقی شایسته آموزش و پرورش در این دولت شکل بگیرد. ✅ ◀️ ❌ کجای دنیا یک صبح روی کلاس درس کار تعلیم و تربیت انجام میده و بعدازظهر همون دانش آموز هست؟! ❌ مگه میشه با تحقیر آموزش و پرورش شاهد یک جامعه پویا و خلاق بود؟! ✅ با حضور یک باید شاهد تغییرات فراوانی در آموزش و پرورش باشیم ... ✅ آموزش و پرورش یک جریان خلاق و پویا هست که اگر دیده شود می تواند هر کشوری را در ساختارهای آموزشی و تربیتی دچار دگرگونی نماید ... ✅ آموزش و پرورش نیاز به تغییرات در چارچوب دارد ... ❌ کسانی که بدنبال اسنادی همچون #۲۰۳۰ بودند سند تحول را به یک سند خاک خورده تبدیل کردند! ❌ آموزش و پرورش رو نمیشه با نگاه های مدیریت کرد! ✅ آموزش و پرورش مدیریت انقلابی، جهادی با تعهد و تخصص می‌خواهد... -------- --------- 🎤 🆔 Instagram.com/seyed_amin_keshavarz ✅ کانال سید امین کشاورز: 🆔 Eitaa.com/SA_Keshavarz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ‌های بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت الله در مراسم دههٔ اول سال ۱۳۷۹ است که بعد از ۲۰ سال بازنشر داده می‌شود. 🆔 Eitaa.com/sa_keshavarz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ‌های بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی در مراسم دههٔ اول محرم سال ۱۳۷۹ است که بعد از ۲۰ سال بازنشر داده می‌شود. ✅ 🆔 eitaa.com/sa_keshavarz
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه کلیپ‌های بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی در مراسم دههٔ اول محرم سال ۱۳۷۹ است که بعد از ۲۰ سال بازنشر داده می‌شود. 🆔 Eitaa.com/sa_keshavarz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ‌های بخش‌هایی از بیانات حضرت در مراسم دههٔ اول محرم سال ۱۳۷۹ است که بعد از ۲۰ سال بازنشر داده می‌شود. @سید_امین_کشاورز 🆔 Eitaa.com/sa_keshavarz
.: 4⃣ ✅ برای جهاد تبیین باید چه کرد؟ ⏳زمان مطالعه: ۳ دقیقه 1⃣ مخاطب جهاد تبیین چه کسانی هستند؟ گذشت دوران انحصار رسانه های مرجع. هرچند هنوز هم صداو سیما و خبرگزاری ها نقش محوری دارند اما در این جهاد همه باید فعال شوند. نبرد جبهه ای است و جبهه متشکل از فرد فرد. نباید تکلیف شخصی را به جای دیگر حواله داد. فرمود هرکس به اندازه خود اطرافش را روشن کند. 2⃣ گام اول چیست؟  گام اول فهم است. اهریمن بیرونی و درونی را همراه با نقشه اش بیابیم. هرجریانی که ۲ کار می کند شیطان است. آنکه راه طی شده ۴۰ ساله را سیاه و آینده را ناامیدانه تحلیل می کند است. چه داخلی و چه خارجی؛ چه عالمانه  و چه جاهلانه. 3⃣ با خطاهاباید چه کرد؟ خطاها و نقدها را باید فریاد کرد و تذکر داد اما جای فرع و اصل را نباید جابجا کرد. اصل اصیل جنگ حق و باطل است. دشمنی امپراطوری امپریالیسم در مقابل پرچم عدالت خواهی جهانی در . خطا را ببینیم اما جنگ اصلی را فراموش نکنیم. 4⃣ نقشه عملیاتی دشمن چیست؟ تغییر نگرش. مردم ایران رشد کردند و دشمنی ها نیز عمیق تر شده است. دشمن از تغییر ارزش و گرایش به تغییر نگرش رسیده است. تغییر نگرش یعنی تغییر واقعیت ها. کاریکاتور کردن واقع و بزرگنمایی و تعمیم دادن و جابجا کردن اصل و فرع و تحریف واقعیت و قلب حقیقت ... خلاصه اینکه جنگ، جنگ روایت است. نگرش ها تغییر کند، ارزش نیز تغییر می کند و از عزت نفس ملی به خودتحقیری ها می رسیم. 5⃣ هدف نهایی چیست؟ روشنگری. روایتِ حقیقت. باید ابرها کنار روند تا خورشید تابان شود. من و شما باشیم یا نباشیم، خورشید نمایان خواهد شد؛ اما تاخیرها هزینه زاست. قربانی از روح و ذهن مردم می دهیم. ❓ و اما به چه طریق؟ 🔹حق خواهی: قبل از هرکار نیازمند یک عزم درونی هستیم. قبل از قدم گذاشتن در خیز حق طلبی برداریم. هوشیار در فضای مجازی ظاهر شویم و اوقات فراغت به سرگرمی سپری نکنیم. 🔸 حق طلبی: آنجا نیست که بیشتر لایک بگیرد و دست به دست شود. حق را باید با محاسبه و استدلال و از مرجع معتبر گرفت. وقت بگذاریم برای فهم حقیقت. حق را بپذیریم ولو تلخ باشد. 🔹حق گوئی: هرجا متن حقی دیدیم برای توزیع آن تلاش کنیم. خود را مقید کنیم به توزیع حق. اگر توان نوشتن داریم حتا در حد یک متن کوتاه دریغ نکنیم. هر کس شبهه داشت نسبت به او احساس مسوولیت کنیم؛ ولو یک نفر در یک گروه فامیلی. 🔸ناحق گریزی: هرجا ناحق دیدیم اعلام تنفرو برائت کنیم. هزینه دهیم. از فحش و ناسزا نهراسیم. مارپیچ سکوت را بشکنیم؛ ولو در حد یک کامنت. خیلی ها مثل ما هستند و منتظر خط شکن اند. حداقل اینکه اجازه ندهیم احساس اقلیت کنند. 🔹 حق آرائی: حق را به زبان ساده بگوئیم. قول محکم و مستدل و اما با توجه به احساسات و عواطف مخاطب. حق را باید به تناسب مخاطب گفت. ابلاغ پیام به قلب مخاطب مهم است نه ایصال و رساندن به دستش. با مخاطب مدارا کنیم. 🔹 حق نمایی: حق نما یعنی نمایش حق، یعنی جلوه دادن حق. نیکی ها و فضائل پیرامون خود را ببینیم و سر دست بگیرم. هرکس در پیرامون خود هر خیر و فضلی از هر کس دید بیان کند. از همسایه و دوست و آشنا و مسؤولین. چه کار خوب و چه آدم خوب. اولا تمرین کنیم خوبی ها را ببینیم و بعد از آن فریاد کنیم. توزیع خوبی ها چشم دشمن را کور می کند. 🔺 دشمن تلاش می کند نه فقط از حاکمیت، بلکه از مردم نیز تصویر سیاه نشان دهد. تصویر سیاه، سیاهی ساز است. این تصویر مخدوش و موهوم را بشکنیم. ✏️ نویسنده: محسن مهدیان @سید_امین_کشاورز 🆔 Eitaa.com/sa_keshavarz