محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم | خبرگزاری فارس
https://www.farsnews.ir/news/14021019000156/%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D9%82%D9%85
20.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرالمؤمنین (علیه السلام) در فرمان به مالک اشتر فرمود: «و إنما عماد الدین و جماع المسلمین و عُدّة للأعداء، العامّة من الأمّة». عمادالدین یعنی تکیهگاه دین.
امیرالمومنین به ملّت خودش میفرماید، خطاب به ما هم هست. خیلی خب. جامعهی اسلامی هستید، تکیهگاه اسلامتان امتاند بدنهی مردماند. والعدّة الاعداء.
این ذخیرهی در مقابل دشمن اینها کی هستند، العامة من الامة. یعنی تودهی مردم. من یک وقتی یک تکههایی از نامه را مطرح کردم برای مسئولین چند سال قبل از این. که آنجا حضرت مقایسه میکند بین خاصه و عامه. خاصه یعنی نورچشمیها. عامه یعنی تودهی مردم. بیانات عجیبی دربارهی خاصه ذکر میکند بیانات عجیبی دربارهی عامه تودهی مردم ذکر میکند
"بهاریه های صائم کاشانی"
*بهاریه 1*
به پیشگاه جاودانه مرد تاریخ، میرزا تقی خان امیرکبیر و توصیف باغ فین کاشان
"باغ بهشت آیین"
سیمابِ سحر جاری، در باورِ باران ها
گلخندِ بهاران است، بر چهره ی بستان ها
هم جام ِسحر لبریز، از باده ی شبنم ها
هم ساغرِ گل سرشار، از نغمه ی باران ها
پروانه ی هستی بخش، پروازِ پرستوها
افسانه ی مستی بخش، آغوش ِگلستان ها
در وسعتِ بستان ها، گل های طرب رقصان
آن سان که شقایق ها، در دشت و بیابان ها
شهرِ گل و پروانه، کاشانه ی من کاشان
شهری که در آن مستند، پیوسته غزل خوان ها
تا دخترِ مهتاب است، چشمک زن و مهرافروز
زیبا و تماشایی ست، شب های خیابان ها
در باغِ بهشت آیین، آیینه ی عبرت بین
باغی که بود باقی، در خاطر ِدوران ها
باغی که به خون غلطید، از دهشتِ شب کیشان
باغی که به خود لرزید، از وحشتِ توفان ها
سروی ز تبار گل، در شهر و دیارِ گل
در ساغرِ غربت ریخت، خون ز آتش ِحرمان ها
با یادِ امیر اینک، صد چشمه گهر ریزم
جوبارکِ چشمانم، دریایی و طغیان ها
با نای سخن ریزم، آلاله ز هر ناله
وز سوزِ دل، انگیزم، بر جانِ نیستان ها
آیینه ی خوابم باز، در چشم ِسحر بشکست
ای چشمه ی چشمانم، امشب تو و باران ها
ای باغِ بهار آیین، ای رویش ِفروردین
ای از تو شراب آگین، مینای شبستان ها
فرِّ تو فراوان است، نازان به تو ایران است
ایرانِ تو سلطان است، بَر سلطه ی سلطان ها
سروِ تو سر افرازد، تا باغِ فلک، آنک
مهر ِ تو بَر افروزد، بر باره ی کیوان ها
سر چشمه ی جوشانت، پاینده و زاینده
گلناز فروشانت، طنّاز و گل افشان ها
اینک من و اینک دل، از شوقِ تو لبریزیم
ای گلشن ِشیدایی، ای روضه ی رضوان ها
تا خونِ امیر ای باغ، جاری ست به رگ هایت
گلشعرِ شرر خیزم، آتشکده ی جان ها
گردید گل افشان باز، گلواژه ی شیدایی
تا اوجِ تغزّل رفت، نیلوفرِ عرفان ها
بودم به غزل خوانی، چون صائم کاشانی
شد چشمه ی احساسم، جوشنده ی عصیان ها
صائم کاشانی
✳کانال اشعار صائم کاشانی👇🏻
@saemkashani2
* تنها عکس واقعی از امیرکبیر...
این عکس تنها عکس واقعی از میرزاتقی خان امیرنظام فراهانی (امیرکبیر)است که توسط میرزا ابوالحسن غفاری کاشانی (صنیع الملک) ترسیم شده است.میرزا ابوالحسن عموی «کمال الملک» نقاشی چیره دست بوده است که تابلوهای بی نظیر شاهنامه ی بایسنقری اثر اوست.وی در عهد ناصری و همزمان با امیرکبیر می زیسته و لقب «صنیع الملک» را ناصرالدین شاه به وی داده است.نسخه ی اصل و اصیل این تابلو بی نظیر سالها در موزه ی باغشاه فین کاشان نگهداری می شد اما در توطئه ای از پیش تعیین شده و با فریبکاری و دغلبازی در کوران انقلاب اسلامی هیأتی به سرپرستی عنصری صهیونیست آن را به سرقت برد و فقط یک کپی از آن در یکی از موزه های تهران نگهداری میشود.در اصالت این تابلو که نشان دهنده ی تصویر امیرکبیر است کمترین تردیدی وجود ندارد.
* تنها عکس واقعی از امیرکبیر...
این عکس تنها عکس واقعی از میرزاتقی خان امیرنظام فراهانی (امیرکبیر)است که توسط میرزا ابوالحسن غفاری کاشانی (صنیع الملک) ترسیم شده است.میرزا ابوالحسن عموی «کمال الملک» نقاشی چیره دست بوده است که تابلوهای بی نظیر شاهنامه ی بایسنقری اثر اوست.وی در عهد ناصری و همزمان با امیرکبیر می زیسته و لقب «صنیع الملک» را ناصرالدین شاه به وی داده است.نسخه ی اصل و اصیل این تابلو بی نظیر سالها در موزه ی باغشاه فین کاشان نگهداری می شد اما در توطئه ای از پیش تعیین شده و با فریبکاری و دغلبازی در کوران انقلاب اسلامی هیأتی به سرپرستی عنصری صهیونیست آن را به سرقت برد و فقط یک کپی از آن در یکی از موزه های تهران نگهداری میشود.در اصالت این تابلو که نشان دهنده ی تصویر امیرکبیر است کمترین تردیدی وجود ندارد.
✅ روح بزرگمرد تاریخ علوم و فنون ایران شهید جاوید جاه امیرنظام میرزا تقی خان امیرکبیر رحمت اللّه و رضوانه علیه، شاد و یادش گرامی روزگاران باد آمین یا رب العالمین 💐🙏
🖋️📚✅
رزومه پژوهشی استادسیدعلی اصغرموسوی در سایت "اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه صداوسیما" کتاب ها و مقالات فعالیت های پژوهشی
http://pajuhesh.irc.ir/product/researcher/show/ra/%D9%85/page/2/id/2184
✅ادامه مقالات پژوهشی و اطلاع از دانلود و مطالعه رایگان آن ها در لینک زیر:
🖋️📚https://eitaa.com/saa_institute
http://pajuhesh.irc.ir/product/book/show/id/1316
متن کتاب
چکیده
مجموعه حاضر، دربردارنده آموزه هاي اخلاقي برگرفته از آيات آسماني قرآن، احاديث جاوداني معصومين (ع)، تمثيل هاي بي مثال ادب پارسي در قالب اشعار و ضرب المثل ها و لطايف و همچنين حكايت هاي بي زوال اخلاقي است و كوشيده ايم با پرهيز از آوردن مطالب تكرار شده (كليشه اي)، اثر را به گونه اي عرضه كنيم كه مخاطبان صدا و سيما از آن بهره ببرند.
📖📖📖📖📖
شناسنامه
موسوى، على اصغر، 1345 ـ آرايه هاى اخلاقى در متون دينى و ادب پارسى / سيدعلى اصغر موسوى؛ تهيه كننده مركز پژوهش هاى اسلامى صدا و سيما. ـ ـ قم: دفتر عقل، 1387. 192 ص. ـ ـ (مركز پژوهش هاى اسلامى صدا و سيما؛ 1316) 25000 ريال: ISBN 978-964-2761-67-8 فهرست نويسى بر اساس اطلاعات فيپا. كتابنامه: ص. [191] ـ 192؛ همچنين به صورت زيرنويس. 1. اخلاق اسلامى. 2. ضرب المثل هاى فارسى ـ ـ احاديث. 3. احاديث اخلاقى ـ ـ قرن 14. 4. داستان هاى اخلاقى ـ ـ قرن 14. الف. صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران. مركز پژوهش هاى اسلامى صدا و سيما. ب. عنوان. 4 آ 8 م /8/247 BP61/297 آرايه هاى اخلاقى در متون دينى و ادب پارسى كد: 1316 نويسنده: سيد على اصغر موسوى تهيه كننده: مركز پژوهش هاى اسلامى صدا و سيما ناشر: دفتر عقل چاپ: زلال كوثر نوبت چاپ: اول / تابستان 1387 شمارگان: 1500 بها: 25000 ريال حق چاپ براى ناشر محفوظ است نشانى: قم، بلوار امين، مركز پژوهش هاى اسلامى صدا و سيما پست الكترونيكى: Email: IRC@IRIB.ir تلفن: 2919670-0251 دورنگار: 2915510 شابك: 8-67-2761-964-978ISBN: 978-964-2761-67-8
https://eitaa.com/saa_institute
http://www.intizar.ir/article/1183/
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹
مقاله پژوهشی
نظریه رعایت شأن ممدوح در ادب و هنر دینی
سید علیاصغر موسوی
نظریه رعایت شأن ممدوح در ادب و هنر دینی
سید علیاصغر موسوی
چکیده
از جمله مقولههای مطرح در «مکتب شعر دینی» و مبانی نظری مهدوی، دیدگاه «رعایت شأن ممدوح» است که جزو شالودۀ تفکیکناپذیر شعر دینی و موضوع مدایح و مراثی «ولایی» به شمار میرود.
در شعر دینی چند اصل به عنوان مبنا به کار گرفته میشود که آن را از انواع دیگر جدا میکند و این پایبندی به اصول را معمولاً «تعهد» در شعر دینی مینامند. آنچه به عنوان یک «اثر متعهد» به مخاطب عرضه میشود دارای ویژگیهای محتوایی مشخصی است که پدیدآورندۀ اثر را ملزم به رعایت آنها میکند. حفظ شأن و منزلت ممدوحان اشعار و آثار ادبی _ هنری از جمله آن ویژگیهاست. در این مقاله ضمن تعریف چیستی دیدگاه رعایت شأن ممدوح در شعر مهدوی، به کمیت و کیفیت تأثیر این دیدگاه در آثار پرداخته میشود.
واژگان کلیدی
رعایت شأن ممدوح، تفاوت ممدوح دینی و غیر دینی، لزوم پایبندی به تعهد در شعر مهدوی، اصول مبانی نظری شعر دینی. http://www.intizar.ir/article/1183/
https://eitaa.com/saa_institute
لینک مقالات ادبی - پژوهشی سید علی اصغر موسوی🌼:
://www.noormags.ir/view/fa/creator/73454/سید_علی_اصغر_موسوی
http://www.ensani.ir/fa/97931/profile.aspx
http://www.intizar.ir/vdcgar9ypak9.4r.html
http://www.irafta.com/poembooks.aspx?id=1127
رزومه پژوهشی استادسیدعلی اصغرموسوی در سایت
"اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه صداوسیما"
کتاب ها و مقالات و فعالیت های پژوهشی
http://pajuhesh.irc.ir/product/researcher/show/ra/%D9%85/page/2/id/2184 👈👈
http://www.intizar.ir/article/1183/
https://www.bultannews.com/fa/news/630068/
نظریه مکتب شعردینی درایران
عقلانیت و توحیدگرایی دو ویژگی اصلی ادبیات دینی است، گفت: سفر امام رضا(ع) به ایران در رونق ادبیات دینی و تاسیس مکتب شعر آئینی نقش موثری داشته است. https://saapoem.site123.me/
https://eitaa.com/saa_institute
۵ نکته برای اعتبار سنجی منابع تحقیقاتی در نگارش مقاله و پایان نامه
دسته بندی : پایان نامه نویسی
سنجش اعتبار منابع مورد استفاده تان از اهمیت زیادی در راستای اطمینان از اعتبار تحقیقات شما برخوردار است.
فهرست محتوا
برای ارزیابی اعتبار یک منبع، پنج نکته اصلی وجود دارد :
سنجش اعتبار وبسایت
سنجش اعتبار مقاله خبری
سنجش اعتبار کتاب
سنجش اعتبار مجله
مقالات ژورنالی را از کجا پیدا کنیم؟
برای ارزیابی اعتبار یک منبع، پنج نکته اصلی وجود دارد :
⏱زمان: آیا اطلاعات به روز است؟
📲 ارتباط: آیا اطلاعات ارتباطی به تحقیق شما دارد و آیا از سطح مناسبی برای تحقیقتان دارا هست؟
📚 مرجعیت: اطلاعات در کجا منتشر شده است و نویسنده کیست؟
✅ صحت و درستی: اطلاعات از کجا می آیند؟ آیا بر اساس مستندات است؟
🔰 هدف: چرا این اطلاعات منتشر شده است؟ انگیزه انتشار چه بوده است؟
مخفف این ملاحظات با هم کلمه CRAAP (به انگلیسی CRAAP و مخفف کلمات (Currency, Relevance, Authority, Accuracy, Purposeرا تشکیل می دهند که یک روش شناخته شده برای ارزیابی منابع است.
برای هر نوع منبع (وبسایت، مجله، کتاب، و غیره) می توانید سؤالات متفاوتی از خود بپرسید که همه در این پنج دسته قرار می گیرند.
سنجش اعتبار وبسایت
وبسایت ها از انواع منابعی هستند که ممکن است خیلی معتبر به حساب نیایند. بنابراین، هنگام تصمیم به استفاده از یک وبسایت در تحقیقاتتان، باید خیلی مراقب باشید.
منابع شما باید توسط متخصصان بی طرف نوشته شده باشد، نه افراد و نشریاتی با منافع تجاری.
از خودتان بپرسید:
👤 نویسنده یا ناشر کیست؟
🗣 انگیزه های انتشار این اطلاعات چیست؟ آیا می خواهند چیزی به مخاطبان خود آموزش دهند، آیا می خواهند چیزی بفروشند و یا می خواهند خواننده را از دیدگاه خاصی متقاعد کنند؟
💻 آیا منبع اخیرا منتشر یا به روز رسانی شده است؟
⌨📱URL آن چیست؟ .edu (موسسات آموزشی، از جمله دانشگاه ها) و .gov (موسسات دولتی) از قابل اعتماد ترین وبسایت ها هستند.
🔗 آیا لینک ها هنوز کار می کنند و به کدام منابع وصل می شوند؟
📞 آیا اطلاعات تماسی برای ارتباط شما با نویسنده یا ناشر وجود دارد؟
سنجش اعتبار مقاله خبری
علاوه بر وبسایت ها، مقالات خبری نیز می توانند گاهی گول زننده باشند، زیرا ممکن است حاوی اطلاعات جانبدارانه ای باشند، مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند و یا تحقیقات کمی در زمینه ای که درباره اش نوشته اند انجام داده باشند، اما ممکن هم هست که بسیار قابل اعتماد باشند.
در عصر “اخبار جعلی”، سنجش منبع شما بسیار حائز اهمیت است.
از خودتان بپرسید:
📻چه کسی این مقاله را منتشر کرده است؟ آیا این یک منبع خبری معتبر است؟
📜 نویسنده کیست؟ آیا آنها روزنامه نگارهای معتبری هستند؟
📯مطمئنید که مقاله بی طرف و بی غرض است؟ مقاله باید مبتنی بر واقعیت باشد، و نویسنده باید از ابراز افکار شخصی خود و یا طرفداری از یک جانب داستان خودداری کند.
📊آیا مقاله لینک یا شواهدی از اساس منبع اولیه معتبر را ارائه می دهد؟
https://eitaa.com/saa_institute
📝به طور کلی دو مقوله هنروادب "متعهد" و "غیرمتعهد" را میتوان به مثال زیر تشبیه کرد:
در هنر "متعهد" ساخت اثرهنری، همانند فرایند تولید "عسل" است که زنبور عسل شهد گلها و گیاهان را بعد از فرآوری به عسل تبدیل میکند که ماندگار و مانا و غیرقابل "فساد" است و چون از "شهد" به وجود آمده به "شهود" میرسد و باعث شادابی و لذت مادی و معنوی مخاطب میشود و واژگان الهامی خداوند به بهترین شیوه، بازپرداخت میشود. عنصر "بقا" در حیات بشر و مسیر سلوکیاش از خدا به خدا نیز، در همین مفاهیم میگنجد؛ چون هنر متعهد مبدأ الهامیاش از خدا و مقصد پیامیاش به سوی خداست. همان گونه که در سوره الرحمن می فرماید: الرَّحْمَنُ،عَلَّمَ الْقُرْآنَ، خَلَقَ الْإِنْسَانَ، عَلَّمَهُ الْبَیَانَ. و همین "بیان" که می فرماید به انسان آن را آموخته است خود دارای بزرگترین و گسترده ترین مفاهیم تفسیری است؛ من فقط به نکته شهودی آن توجه نشان داده و به آن استناد می کنم: این که خداوند با ما چگونه سخن می گوید؟ و ما در هنگام سکوت با او چگونه سخن می گوییم؟ و یا در نهان ما و آنچه در سر سویدای ما پنهان است؛ چگونه با او ارتباط برقرار می کند؟ آیا این همان رمز و راز بیان نیست که مرحوم "عمان" در سرآغاز "گنجینه اسرار" به آن اشاره می کند؟ کیست این پنهان مرا در جان و تن
کز زبان من همی گوید سخن
این که گوید از لب من راز کیست؟
بنگرید این صاحب آواز کیست؟ "آنِ" شاعرانه ای که دستاویزِ متشاعران شده است، چیست؟ منبع تخیلی و حسی اش از کجاست؟ اگر مربوط به نژاد آدم است پس چرا همه شاعر نیستند؟ چرا تنها شاعران عارف توانسته اند بر قله های هنروادب اسلامی ،صعود کنند؟ اگر هنر(شعر )از عالم ماورا، الهام نمی پذیرد و تعهدی به مبدأش ندارد پس از کجاست؟ صدها سوال در حوزه نظریه پردازی شعر دینی و هنروادب اسلامی مطرح است که می توان به آنها برای اثبات این ادعا، استناد کرد. فقدان نظریه پردازی در هنر دینی و مبانی فکری آن دلیل نمی شود هر کسی که هراثر"رمانتیک" ساخت ویا سروده است، شروع به تخریب آثارهنر دینی کند!!. 📚هنر دینی تجلی جمال، جلال و کمال الهی در آیینه اوراق است؛ اوراقی که خداوند به قلم آن، نگارش آن، تعهد آن، قداست آن سوگند می خورد: "ن والقلم و مایسطرون"!
اگر سخن از شعر متعهد و هنر متعهد میشود به دلیل اهورایی بودن آن، همیشه کلمات به بخش هایی همچون "جمال شناسی" و "جلال شناسی" و "کمال شناسی "منتهی میشوند. در جمال شناسی منظور از چشم، "نگاه "است و نوع نگاه! اگر لذتی هم در آن باشد لذت کشفی ندارد بلکه لذت شهودی است و این "شهود" تنها در "مسیر الی الله" به دست میآید؛ چون خود شهود بخشی از تجلی "روح" است. اگر در شعر دینی گفته میشود "شاعر باید متعهد به سلوک دینی باشد"؛ دلیلش حرکت در مسیر "شریعت" و "طریقت" و در نهایت رسیدن به "حقیقت" است؛ حقیقت در هنر همان مرحله شهودی است؛ همان مرحلهای که ما در "نقاشی مینیاتور اسلامی –ایرانی" میبینیم که نه تنها عاری از "عریانی "است بلکه در آن هیچ گاه "سایه" دیده نمی شود؛ چون خودش، پیامش، شهود است و شهود خود بخشی از نور؛ و نور جلوه ذات حضرت پروردگار در عالم هستی است !🖋️📚
✅بخشی از یک مقاله تحلیل "هنروادب دینی"
سیدعلی اصغرموسوی .💻 #saapoem
#سیدعلی_اصغر_موسوی
http://telegram.me/saapoem
https://eitaa.com/saa_institute
"نقد شعر" :
سیدعلی اصغرموسوی
نقد در لغت یعنی: سره کردن، جدا کردن پول خوب از بد، ظاهر ساختن عیوب یا محاسن کلام!
حال اگر منظور از نقد را، محک زدن، معلوم کردن عیار و جداسازی ناخالصی ها و تعیین میزان صافی و خلوص و پردازش سخن مطلوب از نامطلوب بدانیم، در کلام موزون چندین محک و معیار لازم است تا سخن منظوم (شعر) را نقد کرد.
حقیر نه به سیرت قدما و نه به صورت متأخرین، موضوع "نقد" را مطرح نمی کنم؛ بلکه میخواهم دوستان سخنی را که از دل برآمده با جان و دل بشنوند تا در آینده، نه از طرف منتقدین محترم و نه از طرف شاعران معزز، کدورتی به خاطر نقد شعر به وجود نیاید. حال برای رسیدن به هدفی که عرض شد، چند پرسش را مطرح میکنم:
1. هدف از نقد یک شعر –حال کلاسیک یا نو –چیست؟
2. نقد بر پایه چه سبک و کلاسی انجام گرفته است؟
3. آیا شعر نقد شده ظرفیت نقد را داشته است یا نه؟
4. منتقد چه نوع اشکالاتی را برای نقد شعر گرفته است؟
5. آیا شاعر –شعر نقد شده –اهمیتی برای نقد شعر قائل است یا نه؟
6. آیا فضای شعر و نقد، برای مخاطبان دیگر آموزنده است یا خیر؟
7. آیا آسیب شناسی برای نقدهای امروزی و ظرفیت شعر و شاعر، ضروری به نظر میرسد یا نه؟ چرا؟
حقیر پیشتر کتبی و شفاهی صحبت و رایزنی کرده ام و بایست ها، گفته و نبایست ها هم –گفته شده –و گفته خواهد شد. اگر بخواهیم تمام حرف ها را در یک جمله بیاوریم این است:
شاعر و منتقد باید به اصالت ادبیات توجه داشته باشند نه حواشی آن!
اگر "اصالت نقد" در نظر گرفته شود، قطعا "منتقد" محترم از "متن" به "حاشیه" نمی رود و آنچه را "صواب" میداند به طریق "ثواب" بیان میکند!
و اگر "اصالت شعر و ادب" درنظر گرفته شود باز هم به یقین "شاعر" معزز به جای "تشکر" به "تنفر" روی نخواهد آورد!
"شناخت" معمولا بر "انجام" اولویت دارد! و این اصل ما را وامیدارد که به اساتید فن و گوهرشناسان کلام منظوم و غیرمنظوم احترام بگذاریم!
"نقد ناسالم" به مراتب بدتر از "شعر نامطلوب" است! اگر شعر خوب را، بد نقد کنیم؛ ظلمی مضاعف کرده ایم و اگر شعر بی کیفیت را با نقد کیفیت ببخشیم، ظلمی به مراتب بدتر!
شعر"منظوم" به عنوان یک شعر "کوششی" و موضوعمحور؛ از جمله اشعار متوسط به شمار میآید و نقد این گونه شعر هم باز باید جزو نقدهای متوسط باشد! اما نباید این موضوع سبب شود که جریان از متن به حاشیه کشیده شود، چرا که نیاز به آسیب شناسی دارد و می باید شعر جلوه ای تمام نما از همهٔ عناصر لفظی و معنوی باشد! نه فقط. لفظ و یا فقط معنی!
سید علی اصغر موسوی
قم. 1396 #saapoem
#سیدعلی_اصغرموسوی
✅🖋️📚
https://eitaa.com/saa_institute
هدایت شده از شبکه خبری ساوه و زرندیه
صلاحیت مهندس سیده طاهره موسوی مورد تائید قرار گرفت
🔹به گزارش شبکه خبری ساوه و زرندیه مهندس سیده طاهره موسوی (دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، کارشناس ارشد نرم افزار و رسانه دیجیتال) نویسنده، مؤلف، پژوهشگر آسیب های اجتماعی با رویکرد دینی و دارای دو مدرک فوق لیسانس در زمینه نرم افزار و رسانه است.
وی که متولد فروردین ۱۳۶۹ است فرزند استاد سید علی اصغر موسوی (شاعر، نویسنده و منتقد، پژوهشگرمتون دینی و ادب فارسی و نظریه پرداز مکتب شعر دینی در ایران) می باشد.
📡 با کانال شبکه خبری ساوه و زرندیه در ایتا همراه شوید🔸👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2494890013C222090702f
سخت است، اگر سخت، ولی زیسته ایم
با شور و صفای ازلی، زیسته ایم
دنیا که به عرض و طول،محکوم فناست !
با عشق محمد (ص)و علی(ع) زیسته ایم💐✅💚
/سید علی اصغر موسوی
#saapoem
سخت است، اگر سخت، ولی زیسته ایم
با شور و صفای ازلی، زیسته ایم
دنیا که به عرض و طول،محکوم فناست !
با عشق محمد (ص)و علی(ع) زیسته ایم💐✅💚
/سید علی اصغر موسوی
#saapoem
@saapoem110
هوالحی الذی لایموت🌷
انالله و انا الیه راجعون
ادیب فرهیخته، جناب دکتر مزدک اخوان ثالث (زیدعزه) ارتحال مادر گرامی تان روانشاد بانو «ایران اخوان ثالث» رحمة اللّه علیها را به خانواده و خاندان محترم ادیب و شاعر نامی کشور روانشاد «استاد مهدی اخوان ثالث» (ره) تسلیت وتعزیت عرض می کنیم.
امیدوارم روح آن بانوی فره مند متنعّم از رحمت واسعهٔ الهی باشد و یادشان گرامی روزگاران ، ان شاء اللّه.
صبرتان در این مصیبت عظما جمیل و اجرتان نزد خالق گیتی جزیل.
انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران
قم.سیدعلی اصغرموسوی
هدایت شده از ای مسیرکاروانت تا ابد آیینه پوش
🌷
هوالحی الذی لایموت
شب جمعه ، شب رحمت و مغفرت برای
عزیزان رفته تاملکوت!
در شب های پایانی جمادیالثانی قرار داریم به یاداموات بزرگوارمان، اولیاء و انبیاء الهی، شهدای اسلام(شهدای اخیر فلسطین و کرمان) ،شعرا،علما،اندیشمندان، فقراوتمام بی وارثان و تمام محرومین جامعه جهانی و همچنین «والدین و مهین دخت یاسمین و اموات بنده» واموات محترم اعضای گروه بخصوص برادرارجمندم جناب آقای امید علی بختیاری و والده جناب دکتر مزدک اخوان ثالث، رحمت الله علیهم اجمعین
در این شب که آکنده از «صلوات بر اهل بیت سلام اللّه علیهم» است، «فاتحه» ای نثار کنید💐🙏
اجرکم عنداللّه کثیرا 🌳
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات ، بالنبی و آله الفاتحة مع الصلواة🌷🌴🙏
#الفاتحه
#saapoem
🌷
هوالحی الذی لایموت
شب جمعه ، شب رحمت و مغفرت برای
عزیزان رفته تاملکوت!
در شب های پایانی جمادیالثانی قرار داریم به یاداموات بزرگوارمان، اولیاء و انبیاء الهی، شهدای اسلام(شهدای اخیر فلسطین و کرمان) ،شعرا،علما،اندیشمندان، فقراوتمام بی وارثان و تمام محرومین جامعه جهانی و همچنین «والدین و مهین دخت یاسمین و اموات بنده» واموات محترم اعضای گروه بخصوص برادرارجمندم جناب آقای امید علی بختیاری و والده جناب دکتر مزدک اخوان ثالث، رحمت الله علیهم اجمعین
در این شب که آکنده از «صلوات بر اهل بیت سلام اللّه علیهم» است، «فاتحه» ای نثار کنید💐🙏
اجرکم عنداللّه کثیرا 🌳
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات ، بالنبی و آله الفاتحة مع الصلواة🌷🌴🙏
#الفاتحه
#saapoem
«هوش مصنوعی» 👽🛸📲💻
دنیایی فراخیال!
🖋️سیده طاهره موسوی
(دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، کارشناس ارشد نرم افزار)
هوش مصنوعی، نزدیک ترین فاصله از خیال تا باور!
متخصصان برای رسیدن انسان به این آرزو، هوش مصنوعی را ساخته اند. هوش مصنوعی که حالا در قالب یک توصیه گر، دستیار، تنظیم گر یا حتی تصمیم گیر در جهان نقش های جالبی ایفا می کند. نمونه خیلی ساده آن را بارها دیده اید، هنگام خرید آنلاین مواردی که به توصیه می شود که با جستجوهای قبلی شما همسو بودند. حتما دلتان می خواهد اطرافیان هم با دنبال کردن فعالیت های شما، رفتار و علایق تان را هم یاد می گرفتند.
قطعاً در انقلاب صنعتی چهارم، هوش مصنوعی نقش مهمی در تحول دیجیتال دارد. تحول دیجیتال را اساتید پروانه شدن معنا می کنند. یعنی وقت آن رسیده که بسیاری از فرآیندها دچار تغییرات بنیادین شوند. اما چه استفاده ای از هوش مصنوعی یا تحول دیجیتال در حوزه های مختلف اداره کشور می توان داشت؟
اقتصادی: می توان از سامانههای هوشمند مالی استفاده کرد و گردش مالی را پیوسته پایش و کنترل کرد، این موضوع نه فقط باعث جلوگیری از فساد مالی می شود که وقتی سرریز داده هایی پردازشی مشکلات مالی یک فرد نسبت به داشته های مالی به مرحله هشدار رسید، سازمانه های حمایتگر می توانند وارد عمل شوند و جهت حل مشکلات آن فرد مداخلات مالی، روانی یا مددکاری کنند. همچنین می توانست از طریق برقراری ارتباط با دیگر سامانه های هوشمند مثلا در حوزه اختراعات، ازطریق دوقلوی دیجیتال برآورد تجاری سازی آنها را انجام دهد و در پایش مالی آن دسته از افراد جامعه که دارای میزان سرمایه ای متناسب با آن اختراع بودند را شناسایی و از طریق به کارگیری توجیحات کارآفرینی و ترفندهای اقناع، پشتیبانی مالی از اختراع را پیشنهاد دهد.
انرژی: با استفاده از سیستم های توصیه گر، اینترنت اشیا می توان موجب کاهش مصرف انرژی شد. مثلا از طریق اپ گوشی تعادل دما و نور محیطی پیشنهاد شود یا از طریق حسگرهای موجود در اشیا اقدامات اضطراری در هنگام مصرف بی رویه انجام شود.
پیشگیری از تصادف: بماند که تا ایران خودرو و سایپا هستند سالانه هزاران نفر کشته خواهیم داد اما ماشین های خودران که در کشورهای توسعه یافته استفاده می شوند امکان تصادف را حداقل می کنند. حالا ما که هنوز جان و مال و آرزوهایمان را هنوز هم به دست پراید ملی می سپاریم می توانیم از طریق سیستم های هوشمند امکان استفاده از موبایل هنگام رانندگی را غیرفعال کنیم یا با استفاده از سیستم های پردازش زبان به دستیارهای دیجیتال سفارش می دهیم تا وظایفی را از طرف ما انجام دهند. مثلا می گوییم: با مادر تماس بگیر.
شناسایی جرم: الگوریتمهای هوش مصنوعی میتوانند از طریق شناسایی کلمات کلیدی در نوشتار یا صوت، تشخیص زبان و تصویر، تحلیل ارتباطات فردی و... جرم را پیش بینی کنند و مانع وقوع جرم فرد شوند. سرقت، آدم ربایی، کلاهبرداری، کودک آزاری و ... . نمونه ساده این قابلیت: شناسایی و فیلتر پست های مشکل ساز در شبکه های اجتماعی است.
.... ادامه دارد
برچسبها: هوش مصنوعی, جهان جدید, تحول دیجیتال, سیده طاهره موسوی
📲 https://eitaa.com/saa_institute
«هوش مصنوعی» 👽🛸📲💻
دنیایی فراخیال!
🖋️سیده طاهره موسوی
(دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، کارشناس ارشد نرم افزار)
هوش مصنوعی، نزدیک ترین فاصله از خیال تا باور!
متخصصان برای رسیدن انسان به این آرزو، هوش مصنوعی را ساخته اند. هوش مصنوعی که حالا در قالب یک توصیه گر، دستیار، تنظیم گر یا حتی تصمیم گیر در جهان نقش های جالبی ایفا می کند. نمونه خیلی ساده آن را بارها دیده اید، هنگام خرید آنلاین مواردی که به توصیه می شود که با جستجوهای قبلی شما همسو بودند. حتما دلتان می خواهد اطرافیان هم با دنبال کردن فعالیت های شما، رفتار و علایق تان را هم یاد می گرفتند.
قطعاً در انقلاب صنعتی چهارم، هوش مصنوعی نقش مهمی در تحول دیجیتال دارد. تحول دیجیتال را اساتید پروانه شدن معنا می کنند. یعنی وقت آن رسیده که بسیاری از فرآیندها دچار تغییرات بنیادین شوند. اما چه استفاده ای از هوش مصنوعی یا تحول دیجیتال در حوزه های مختلف اداره کشور می توان داشت؟
🛸🛸🛸
برچسبها: هوش مصنوعی, جهان جدید, تحول دیجیتال, سیده طاهره موسوی
ادامه در :👇
📲 https://eitaa.com/saa_institute
بسم اللّه الرحمن الرحیم
قیام وظهورحضرت موعودعلیه السلام :
از«خرافات خیال انگیز»تا«حقایق انکارناپذیر»!
بدون مقدمه، ضمن عرض ادب و سلام و احترام خدمت مولایم حجت الله و بقیة الله اعظم حضرت مهدی(عج) باید عرض کنم، حقیربه موضوع «غیبت و ظهور» به شکلی نگاه می کنم که درهیچ یک از آموزه های دینی(که ازمحضر اساتیدویاکتب مهدوی فراگرفته ام) وجود ندارد!
۱- «غیبت»حضرت علیه السلام «بی بدیل و بی شبیه»است وازلحاظ علم بشری کاملاً دست نیافتنی!(فقط به اذن اللّه، اسرارش فاش خواهد شد ان شاء اللّه)
۲- «ظهور» ایشان، فراگیرتر ازتمام باورهای موجوداست که متأسفانه،امروزه بسیارساده انگارانه تصورمی شود!
لطفا به تصویر مطلب به دقت نگاه کنید:
امپراتوری بنی العباس! درطول وعرض جغرافیایی بسیار وسیع!
خوب، فرض کنیم حضرت موعود علیه السلام(ان شاء اللّه) درهمین روزگار موجود،ظهور کنند(حال ازکنارکعبه یا جای دیگر،مثلاً مسجد کوفه)برای بازپس گیری این منطقه وسیع ازجهان،چه امکاناتی باید همراه داشته باشد؟!
حتی،اصل پرسش این است :
چرا خداوندایشان را(حتی درزمان «آل بویه» و تضعیف قدرت بنی العباس)به فرمانروایی جهان نرسانیدندتابعدازصدها سال تازه بازپسگیری اش بسیارسخت ترازآن روزها باشد؟!
افرادی که شأن ومنزلت«قیام جهانی» حضرت را با اشعار و «سرود» های ساده انگارانه تاحدیک«فرمانده نظامی»پایین می آورند گویی حتی به این نکات کاملاً ریز،اما اساسی پی نبرده اندکه فرمانروایی «کل جهان» منظور نظر حضرت حقتعالی(جلّ جلاله الشریف) درظهور «قائم آل محمد (ص)» است،نه «خاورميانه»ونه چند شهرمقدس، در جغرافیای سیاسی «شیعه»!🖋️📚✅
سیدعلی اصغرموسوی
#سعا
#saapoem
استدراک غیبت✨✨✨
غیبت مولای ما از جنس استدراک نیست ✨
چون که اصلاً صحبت غیبت زآب و خاک نیست✨
آنچه فهم ما کم آورده، «شهودباور» است✨
طُرفه اکسیری که حتی در دل افلاک نیست
«نوع غیبت» گر كه می شد آشکارا، دشمنان✨
طعنه هایی می زدند آن دم:[ که مارا باک نیست!
-هرزمان خواهد بیاید «مهدی موعود» تان!
ازبرای اهل قدرت، هیچ دهشتناک نیست!!]
**
فاش اگر هرگز نشد «اسرارغیبت»، پس بدان
ِسِرّ حق برقوم شیطان قابل ادراک نیست!
کار تكراري ندارد حضرت حق در بساط✨
فهم غیبت درقیاس و منطق «شکّاک» نیست!
غیبت موعود در عین «ظهور» است و حضور ✨
معجزه بالاتر از این در بسیط خاک، نیست
همچو خورشید است «موعود امامیّه» که شب
هست، اما درنگاه مردم کاواک، نیست!
كاواك؛
پوك ،ميان تهي، بي مغز و خرد
مکتب شعرامامیه
سیدعلی اصغرموسوی
قم - ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
#سعا
#سیدعلی_اصغرموسوی
@Palliative
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷. #saapoem
مردان نیک روزگار
یاران بی روی و ریا :
جناب مسعود خرمی از قم
جناب هادی بیابانی از زرندیه
💐😊💚
📲. https://eitaa.com/saa_institute