eitaa logo
مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
31 دنبال‌کننده
619 عکس
226 ویدیو
17 فایل
هوالجمیل،کانال مؤسسه فرهنگی،هنری(سرشت عشق ابد)"سَعا"،فعالیت درزمینه تالیف و تدوین پژوهش های ادبی،هنری،رسانه ای واجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
📝👈🔦امروز طرفداران شعر "رومانتیک" و اهالی ساده انگار ، مطالبی را خانم فروغ فرخزاد" اختصاص می دهند و وجوه شعر "انتظار" را در آثارفروغ دنبال می کنند؛ درحالی که"فروغ" هم مثل محمدعلی" فروغی" خوداز ریشه کنان دین و مذهب تشیع درایران است!! و مثل "برادر "کثیفش "فریدون فرخزاد" از فحاشان نسبت به "تشیع" بود و دربرخی از اشعارش به "منجی " و "موعود" علنا "توهین" کرده و با بدترین مضامین معرفی می کند!! در شعر "⛔️کسی مثل هیچ کس نیست⛔️از مجموعه تولدی دیگر در سطری می گوید : 👈 من خواب آن ستاره ی قرمز را وقتی که خواب نبودم دیده ام کسی می آید کسی می آید کسی دیگر کسی بهتر کسی که مثل هیچ کس نیست مثل پدرنیست مثل انسی نیست مثل یحیی نیست مثل مادر نیست و مثل آن کسی ست که باید باشد و قدش از درختهای خانه ی معمار هم بلندتر است و صورتش از صورت‼️" امام زمان"‼️ هم روشن تر!!👉 ....شعرادامه پیدا می کند و به مرحله ای می رسد که آن "ستاره قرمز "را به گفته مادرش "قاضی الحاجات" است به "حیوانی مثل سگ" تشبیه می کند که زیر درختی "بچه" کرده است!!👈 : و اسمش آن چنانکه مادر در اول نماز و در آخر نماز صدایش میکند یا قاضی القضات است یا حاجت الحاجات است و میتواند تمام حرفهای سخت کتاب کلاس سوم را با چشمهای بسته بخواند و میتواند حتی هزار را بی آنکه کم بیاورد از روی بیست میلیون بردارد ومی تواند از مغازه ی سید جواد هر چه قدر جنس که لازم دارد نسیه بگیرد و میتواند کاری کند که لامپ “الله” که سبز بود مثل صبح سحر سبز بود دوباره روی آسمان مسجد مفتاحیان روشن شود👉 وقیح ترین بخش این شعر همان است که پیشترگفته شد و آن "تشبیه "همان ابرقهرمان(ستاره سرخ) به "ماده سگ "است 👈 کسی می آید کسی می آید کسی که در دلش با ماست در نفسش با ماست در صدایش با ماست کسی که آمدنش را نمی شود گرفت و دستبند زد و به زندان انداخت کسی که زیر درختهای کهنه ی یحیی بچه کرده است و روز به روز بزرگ میشود⛔️‼️ حتی اگر منظورش به "قهرمانی پوشالی" درافسانه ای پوشالی باشد ! باز به کاربردن چنین "نگاه نکبت باری" به همان " شخص ، ستاره، منجی، مشدی، بخشنده و ... و... ، باز بارتعبیر "سخیف" ! آیا برازنده یک شاعرو شعر اوست ! ؟ درانتهای شعرباز با "تمسخر و توهین دیگری مواجه هستیم: 👈 کسی از آسمان توپخانه در شب آتش بازی می آید و سفره را می اندازد و نان را قسمت میکند و پپسی را قسمت میکند و باغ ملی را قسمت میکند و شربت سیاه سرفه را قسمت میکند و روز اسم نویسی را قسمت میکند و نمره مریضخانه را قسمت میکند و چکمه های لاستیکی را قسمت میکند و سینمای فردین را قسمت میکند درخت های دختر سید جواد را قسمت میکند و هر چه را که باد کرده باشد قسمت میکند و سهم ما را هم می دهد من خواب دیده ام… ⛔️👉کسانی که معمولا به لطایف الحیل همیشه سعی کرده اند که بگویند: »ﻗﺎل اﻟﺸﯿﺦ :ﺟﻠﺪاﻟﮑﻠﺐ ﯾﺘﻄﻬﺮ ﺑﺎﻟﺪﺑﺎﻏﻪ« !! بازبا هزارگونه آسمان ریسمان بافتن بخواهند که "خانم فرخزاد" را از این "رجس" پاک کنند! آیا جوابی می توانند داشته باشندبرای به تمسخر گرفتن این همه مضمون مقدس:از" نام ذات جلاله خداوند {الله} تا "امام زمان"(عج) تا ساخت اسماء جعلی "قاضی القضات وحاجت الحاجات " آنهم به عنوان "دعای" مادری در"نماز" اولین بخش از ساختار"فروع دین"؟!‼️⛔️ من دراین فرصت اندک و "تایپ " {آن لاین} سعی کردم دوستان عزیز و اساتیدارجمند را با حقایقی از اشعار ضد دین "خانم فروغ فرخزاد "آشنا کنم! گرچه اشعارفروغ از ساختارادبی محکم درشعر"سپید و آزاد" برخودارهستند؛ اما ازلحاظ "محتوا و مفهوم" متاسفانه "کمیت قافیه" بسیارلنگ است و جای تاسف دارد برای جامعه ای که دم از "اسلامیت و ایرانیت می زند و از شاعری سخن می گوید که خود یکی از بدترین اشکال "نهیلیسم و پوچگرایی و هیپیسم " را ترویج کرده است؟!!!👈باقی بقای عمرتان یاحق !👌💐📚 https://t.me/futuresun255
بسم الله الرّحمن الرّحیم مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا اول مرداد، مصادف با هشتمین سالگرد ارتحال« حجت الاسلام و المسلمین آقاسید علی اکبر موسوی رضوان اللّه تعالی علیه » (فقیه سیارخرقان) است روح استاد و پدربزرگوارم فقیه،واعظ،مداح،ادیب،عارف حلیف القرآن و سالک طریق الی اللّه جناب آقا سید علی اکبر موسوی ورچندی شاد و یادش گرامی روزگاران باد آمین یا ربّ العالمین غفراللّه له مع اجداده ان شاءاللّه بالنبی وآله الفاتحة مع الصلواة 🌷🌴
بسم الله الرّحمن الرّحیم مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا اول مرداد، مصادف با هشتمین سالگرد ارتحال« حجت الاسلام و المسلمین آقاسید علی اکبر موسوی رضوان اللّه تعالی علیه » (فقیه سیارخرقان) است روح استاد و پدربزرگوارم فقیه،واعظ،مداح،ادیب،عارف حلیف القرآن و سالک طریق الی اللّه جناب آقا سید علی اکبر موسوی ورچندی شاد و یادش گرامی روزگاران باد آمین یا ربّ العالمین غفراللّه له مع اجداده ان شاءاللّه بالنبی وآله الفاتحة مع الصلواة 🌷🌴
5.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖تلاوت سوره مبارکه مؤمنون 🎙🗣با صدای استاد مرحوم محمد صدیق منشاوی 🌹روایت خلف از حمزه 🌹طریق طیبه النشر ♦️کانال آموزش قرائات ،استادمصطفی اصفهانیان حافظ بین المللی قرآن کریم. https://eitaa.com/joinchat/2330198833C612f06729e 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۷۱ سلام ألف— قالُوا یا أَبانا ما نَبْغي هٰذِهِ بِضاعَتُنا رُدَّتْ إِلَیْنا ( یُوسُف ۶۵ ) برادران جناب یُوسُف ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ وَ عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ ) گفتند ای پدر! این است آنچه که می‌خواهیم ( ای پدر! دیگر چه می‌خواهیم؟ ) ب— قالَ ذٰلِکَ ما کُنّا نَبْغِ ( کَهْف ۶۴ ) گفت این همان چیزی است که می‌خواهیم. سؤال اینجاست که در آیهٔ ( ألف ) کلمهٔ ( نَبْغي ) بصورت کامل آمده ولی در آیهٔ ( ب ) این کلمه بصورت ناتمام آمده یعنی حرف ( ي ) از آخر آن محذوف است یعنی بصورت ( نَبْغِ ) وارد شده. چرا؟ حذف یک حرف یا ذکر یک حرف، حرکات و سکون ها و علامت ها و جابجایی ها در مصحف شریف همه و همه بر أساس حکمت و إعجاز و بر پایهٔ حساب و کتاب است. ( البته که منظور رموزات وقف سجاوندی نمی‌باشد. ) ألف— به مفهوم آیهٔ ( ألف ) توجه کنیم. چرا برادران جناب یُوسُف راه بسیار طولانی و با دشواری فراوان طيّ کردند و از فلسطین به مصر آمدند؟ برای گرفتن گندم یا رسیدن به طعام. هدف بدست آوردن غذا بود. وقتی برگشتند متوجه شدند که هم طعام دارند و هم هزینه به آنها برگردانده شده است. یعنی هدف آنها بطور کامل محقّق شده است. معنا کامل پس لفظ هم کامل. لذا کلمهٔ ( نَبْغي ) بصورت کامل و بدون حذف آمده است. ب— این حکایت در خصوص آیهٔ ( ب ) متفاوت است. کلمهٔ ( ذٰلِکَ ) برمی‌گردد به آن مکانی که جناب کلیم باید با جناب خِضْر ( عَلَیْهِما وَ عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ ٱلسَّلامُ ) ملاقات می‌کرد. آیا هدف یافتنِ آن مکان بود؟ نخیر. اینجا اول ماجرا است. هنوز هدف محقّق نشده. جناب کلیم ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ وَ عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ ) از کجا باید این مکان را شناسایی می‌کرد؟ از نشانه ها. نشانه چه بود؟ وقتی آن عالیجناب بهمراه غلامش به صخره رسیدند جناب کلیم مقداری به خواب رفت در این حین، روح به ماهیِ کباب شده برگشت و ماهی به دریا پرید و رفت. به قول قرآن مجید این حکایتی است بسیار عجیب: فَٱتَّخَذَ سَبیلَهُ في ٱلْبَحْرِ عَجَباً ( کَهف ۶۳ ) غلامِ جناب کلیم فراموش کرد خبر فرار ماهی را به آن بزرگوار بگوید. و این ماجرا مفصل است و در أذهان همگان هست و نیاز به شرح ماجرا نیست. خلاصه اینکه فرار ماهی نشانه‌ای بود برای یافتن مکان ملاقات با آن بندهٔ صالح یعنی جناب خِضْر. این است آن مکانی که ما در جستجوی آن بودیم. یعنی هدف محقّق نیست. تازه محلّ ملاقات یافته شده. هدف ملاقات است و دنباله روی و شاگردی در محضر جناب خِضْر که حکایت کشتی و تعمیر دیوار و کشتن آن پسر و غیره به دنبال آمد. پس حال که هنوز هدف کامل نشده است، لفظ هم بصورت ناتمام و ناقص آمده است یعنی ( نَبْغِ ) إلتماس دعاء پانزدهم محرّم ٱلْحَرام ۱۴۴۵ ألحقیر: مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ https://eitaa.com/joinchat/3980395085C2705350eb2
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۸۲ سلام رخصت بفرمایید به دو گروه از آیات شریفهٔ ذیل توجّه کنیم. گروه ألف— حَضَرَ ( سه آیه ): ۱— کُتِبَ عَلَیْکُمْ إِذا حَضَرَ أَحَدَکُمُ ٱلْمَوْتُ إِنْ تَرَکَ خَیْراً ٱلْوَصِیَّةُ لِلْوالِدَیْنِ... ( بقره ۱۸۰ ) بر شما وصیت واجب شد اگر وقتی مرگ یکی از شما حاضر می‌شود، مال باقی گذاشته است. ۲— أَمْ کُنْتُمْ شُهَداءَ إِذْ حَضَرَ یَعْقُوبَ ٱلْمَوْتُ ( بقره ۱۳۳ ) یا اینکه شما شاهد بودید وقتی که مرگ بر جناب یَعْقُوب حاضر شد... ۳— شَهادَةُ بَیْنِکُمْ إِذا حَضَرَ أَحَدَکُمُ ٱلْمَوْتُ حینَ ٱلْوَصیَّةِ ٱثْنانِ ذَوا عَدْلٍ مِنْکُمْ ( بقره ۱۰۶ ) شهادت در میان شما در زمان وصیت با دو نفر مرد عادل برقرار می‌شود وقتی مرگ یکی از شما حاضر می‌شود. گروه ب — جاءَ ( چهار آیه ): ۱— وَ جاءَتْ سَکْرَةُ ٱلْمَوْتِ بِٱلْحَقِّ ذٰلِکَ ما کُنْتَ مِنْهُ تَحیدُ وَ نُفِخَ في ٱلصُّورِ ( ق ۱۹ ) سکرات مرگ بر حقّ است و می‌آید. این است همان چیزی که تو از آن گریزان بودی و در صُور دمیده می‌شود... ۲— فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ لا یَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا یَسْتَقْدِمُونَ ( أعراف ۳۴ ) پس آنگاه که أجل آنها بیاید لحظه‌ای تأخیر و تقدیم نمی‌شود. ۳— حَتّیٰ إِذا جاءَ أَحَدَهُمُ ٱلْمَوْتُ قالَ رَبِّ ٱرْجِعُونِ لَعَلّي أَعْمَلُ صالِحاً فیما تَرَکْتُ کَلّا إِنَّها کَلِمَةٌ هُوَ قائِلُها وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلیٰ یَوْمِ یُبْعَثُونَ فَإِذا نُفِخَ في ٱلصُّورِ فَلا أَنْسابَ بَیْنَهُمْ ( مُؤْمِنون ۱۰۰ ) تا وقتی مرگ یکی از آنها بیاید می‌گوید پروردگارا ! مرا برگردانید شاید بجای آنچه که وا گذاشته ام، عمل صالح انجام دهم. هرگز!! این کلامی است که او می‌گوید. و فراروی آنها عالم برزخ است تا روزی که برانگیخته شوند. پس آنگاه که در صور دمیده شود هیچ خویشاوندی وجود نخواهد داشت. ۴— حَتّیٰ إِذا جاءَ أَحَدَکُمُ ٱلْمَوْتُ تَوَفَّتْهُ رُسُلُنا وَ هُمْ لا یُفَرِّطُونَ ثُمَّ رُدُّوا إِلَی ٱللّٰهِ مَوْلیٰهُمُ ٱلْحَقِّ ( أنعام ۶۱ ) تا وقتی مرگ یکی از شما بیاید، فرستاده های ما جان آنها را بگیرند و هیچ کوتاهی نمی‌کنند. سپس به سوی خداوند که مولای حقیقی آنها است برگردانده می‌شوند. سؤال اینجاست که بین دو عبارت ( جاءَ أَحَدَکُمُ ٱلْمَوْتُ = مرگ یکی از شما بیاید ) با ( حَضَرَ أَحَدَکُمُ ٱلْمَوْتُ = مرگ یکی از شما حاضر شود ) چه تفاوت مفهومی وجود دارد؟ با عنایت به سیاق آیات شریفهٔ فوق ٱلذّکر عرض می‌کنم در آیات گروه ( ب ) که سخن از ( آمدن مرگ ) است، بحث أصلیِ آیات، در بارهٔ رسیدن أجل و نحوهٔ جان دادن و سَکَرات مرگ و عالم پس از مرگ ( عالم برزخ ) می‌باشد. ولی در آیات گروه ( ألف ) که سخن از ( حضور مرگ ) است، اصلاً از مردن و عالم پس از مرگ سخن گفته نشده بلکه سخن از اعتقادات و أحکام و رعایت حقّ ٱلنّاس است. یعنی: ای قولنامه نویس. ای قاضی. ای وکیل. ای شاهد‌. ای مشتری. ای فروشنده. ای وصیت نامه نویس. ای معامله کننده. ای آحاد مردم. ای زنان. ای شوهران. ای پدران. ای مادران. ای فرزندان. حقّ ٱلنّاس مهمّ است. وجود محترم حضرت مولانا جناب إمام سیّد ٱلشُّهَداء ( عَلَیْهِ ٱلسَّلامُ ) در شب عاشُوراء آنان را که حقّ ٱلنّاس به گردن داشتند برگرداند. همانطور که برای مکتوبهٔ خود چند نفر به عنوان شاهد، حاضر می‌کنید، مرگ هم به عنوان شاهد حضور دارد. إلتماس دعاء شانزدهم محرّم ٱلْحَرام ۱۴۴۶ ألحقیر مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ