هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم | خبرگزاری فارس
https://www.farsnews.ir/news/14021019000156/%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D9%82%D9%85
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمؤمنین (علیه السلام) در فرمان به مالک اشتر فرمود: «و إنما عماد الدین و جماع المسلمین و عُدّة للأعداء، العامّة من الأمّة». عمادالدین یعنی تکیهگاه دین.
امیرالمومنین به ملّت خودش میفرماید، خطاب به ما هم هست. خیلی خب. جامعهی اسلامی هستید، تکیهگاه اسلامتان امتاند بدنهی مردماند. والعدّة الاعداء.
این ذخیرهی در مقابل دشمن اینها کی هستند، العامة من الامة. یعنی تودهی مردم. من یک وقتی یک تکههایی از نامه را مطرح کردم برای مسئولین چند سال قبل از این. که آنجا حضرت مقایسه میکند بین خاصه و عامه. خاصه یعنی نورچشمیها. عامه یعنی تودهی مردم. بیانات عجیبی دربارهی خاصه ذکر میکند بیانات عجیبی دربارهی عامه تودهی مردم ذکر میکند
📡 با کانال شبکه خبری ساوه و زرندیه در ایتا همراه شوید🔸👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2494890013C222090702f
"بهاریه های صائم کاشانی"
*بهاریه 1*
به پیشگاه جاودانه مرد تاریخ، میرزا تقی خان امیرکبیر و توصیف باغ فین کاشان
"باغ بهشت آیین"
سیمابِ سحر جاری، در باورِ باران ها
گلخندِ بهاران است، بر چهره ی بستان ها
هم جام ِسحر لبریز، از باده ی شبنم ها
هم ساغرِ گل سرشار، از نغمه ی باران ها
پروانه ی هستی بخش، پروازِ پرستوها
افسانه ی مستی بخش، آغوش ِگلستان ها
در وسعتِ بستان ها، گل های طرب رقصان
آن سان که شقایق ها، در دشت و بیابان ها
شهرِ گل و پروانه، کاشانه ی من کاشان
شهری که در آن مستند، پیوسته غزل خوان ها
تا دخترِ مهتاب است، چشمک زن و مهرافروز
زیبا و تماشایی ست، شب های خیابان ها
در باغِ بهشت آیین، آیینه ی عبرت بین
باغی که بود باقی، در خاطر ِدوران ها
باغی که به خون غلطید، از دهشتِ شب کیشان
باغی که به خود لرزید، از وحشتِ توفان ها
سروی ز تبار گل، در شهر و دیارِ گل
در ساغرِ غربت ریخت، خون ز آتش ِحرمان ها
با یادِ امیر اینک، صد چشمه گهر ریزم
جوبارکِ چشمانم، دریایی و طغیان ها
با نای سخن ریزم، آلاله ز هر ناله
وز سوزِ دل، انگیزم، بر جانِ نیستان ها
آیینه ی خوابم باز، در چشم ِسحر بشکست
ای چشمه ی چشمانم، امشب تو و باران ها
ای باغِ بهار آیین، ای رویش ِفروردین
ای از تو شراب آگین، مینای شبستان ها
فرِّ تو فراوان است، نازان به تو ایران است
ایرانِ تو سلطان است، بَر سلطه ی سلطان ها
سروِ تو سر افرازد، تا باغِ فلک، آنک
مهر ِ تو بَر افروزد، بر باره ی کیوان ها
سر چشمه ی جوشانت، پاینده و زاینده
گلناز فروشانت، طنّاز و گل افشان ها
اینک من و اینک دل، از شوقِ تو لبریزیم
ای گلشن ِشیدایی، ای روضه ی رضوان ها
تا خونِ امیر ای باغ، جاری ست به رگ هایت
گلشعرِ شرر خیزم، آتشکده ی جان ها
گردید گل افشان باز، گلواژه ی شیدایی
تا اوجِ تغزّل رفت، نیلوفرِ عرفان ها
بودم به غزل خوانی، چون صائم کاشانی
شد چشمه ی احساسم، جوشنده ی عصیان ها
صائم کاشانی
✳کانال اشعار صائم کاشانی👇🏻
@saemkashani2
* تنها عکس واقعی از امیرکبیر...
این عکس تنها عکس واقعی از میرزاتقی خان امیرنظام فراهانی (امیرکبیر)است که توسط میرزا ابوالحسن غفاری کاشانی (صنیع الملک) ترسیم شده است.میرزا ابوالحسن عموی «کمال الملک» نقاشی چیره دست بوده است که تابلوهای بی نظیر شاهنامه ی بایسنقری اثر اوست.وی در عهد ناصری و همزمان با امیرکبیر می زیسته و لقب «صنیع الملک» را ناصرالدین شاه به وی داده است.نسخه ی اصل و اصیل این تابلو بی نظیر سالها در موزه ی باغشاه فین کاشان نگهداری می شد اما در توطئه ای از پیش تعیین شده و با فریبکاری و دغلبازی در کوران انقلاب اسلامی هیأتی به سرپرستی عنصری صهیونیست آن را به سرقت برد و فقط یک کپی از آن در یکی از موزه های تهران نگهداری میشود.در اصالت این تابلو که نشان دهنده ی تصویر امیرکبیر است کمترین تردیدی وجود ندارد.
* تنها عکس واقعی از امیرکبیر...
این عکس تنها عکس واقعی از میرزاتقی خان امیرنظام فراهانی (امیرکبیر)است که توسط میرزا ابوالحسن غفاری کاشانی (صنیع الملک) ترسیم شده است.میرزا ابوالحسن عموی «کمال الملک» نقاشی چیره دست بوده است که تابلوهای بی نظیر شاهنامه ی بایسنقری اثر اوست.وی در عهد ناصری و همزمان با امیرکبیر می زیسته و لقب «صنیع الملک» را ناصرالدین شاه به وی داده است.نسخه ی اصل و اصیل این تابلو بی نظیر سالها در موزه ی باغشاه فین کاشان نگهداری می شد اما در توطئه ای از پیش تعیین شده و با فریبکاری و دغلبازی در کوران انقلاب اسلامی هیأتی به سرپرستی عنصری صهیونیست آن را به سرقت برد و فقط یک کپی از آن در یکی از موزه های تهران نگهداری میشود.در اصالت این تابلو که نشان دهنده ی تصویر امیرکبیر است کمترین تردیدی وجود ندارد.
✅ روح بزرگمرد تاریخ علوم و فنون ایران شهید جاوید جاه امیرنظام میرزا تقی خان امیرکبیر رحمت اللّه و رضوانه علیه، شاد و یادش گرامی روزگاران باد آمین یا رب العالمین 💐🙏
هدایت شده از شبکه خبری ساوه و زرندیه
تنها عکس واقعی از امیرکبیر...
این عکس تنها عکس واقعی از میرزاتقی خان امیرنظام فراهانی (امیرکبیر)است که توسط میرزا ابوالحسن غفاری کاشانی (صنیع الملک) ترسیم شده است.میرزا ابوالحسن عموی «کمال الملک» نقاشی چیره دست بوده است که تابلوهای بی نظیر شاهنامه ی بایسنقری اثر اوست.وی در عهد ناصری و همزمان با امیرکبیر می زیسته و لقب «صنیع الملک» را ناصرالدین شاه به وی داده است.نسخه ی اصل و اصیل این تابلو بی نظیر سالها در موزه ی باغشاه فین کاشان نگهداری می شد اما در توطئه ای از پیش تعیین شده و با فریبکاری و دغلبازی در کوران انقلاب اسلامی هیأتی به سرپرستی عنصری صهیونیست آن را به سرقت برد و فقط یک کپی از آن در یکی از موزه های تهران نگهداری میشود.در اصالت این تابلو که نشان دهنده ی تصویر امیرکبیر است کمترین تردیدی وجود ندارد.
✅ روح بزرگمرد تاریخ علوم و فنون ایران شهید جاوید جاه امیرنظام میرزا تقی خان امیرکبیر رحمت اللّه و رضوانه علیه، شاد و یادش گرامی روزگاران باد آمین یا رب العالمین
📡 با کانال شبکه خبری ساوه و زرندیه در ایتا همراه شوید🔸👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2494890013C222090702f
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
🖋️📚✅
رزومه پژوهشی استادسیدعلی اصغرموسوی در سایت "اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه صداوسیما" کتاب ها و مقالات فعالیت های پژوهشی
http://pajuhesh.irc.ir/product/researcher/show/ra/%D9%85/page/2/id/2184
✅ادامه مقالات پژوهشی و اطلاع از دانلود و مطالعه رایگان آن ها در لینک زیر:
🖋️📚https://eitaa.com/saa_institute
* خروس ذبیح!
اگر چه در ادبیّــات نــــــوگــــرا بــودم
تمـام عمر خــود اما کهــــن ســــــرا بـــودم
بنـا بـه خــواهــش اربـاب زر نگفتـم شعــر
بـــــه فقر مزمن از آن روی مبتلا بودم
اگــر چــه خـون دلـم قـوت ، دائـــم الاوقات
حــرام خوار نــه چـون قـــوم اشقیـــا بودم
فقیـــر و بادبه دست و نــدار در همـه عمـــر
گـرسنـه چشم و دل امـا نـــه چون گــدا بودم
خــداشناس و خـــداترس چـــــون پـــدر امــا
نـــــه پیـرو خــط بــاطل نــــه بــر خطا بودم
بــــه حج نــــرفتـــم و یک بار زائـــــر عتبــات
نبودم ار چـــــــه از آن دائــــــــم البکــــا بودم
چــــرا؟ از آن کـه نمـی خواستـــم یکی گویـــد
کـــه حقّــه بــــاز تــرین مـرد بــــــا ریـــا بودم
خوشم که جوجه ام اما نه چون خروس ، ذبیح
چــــه در زمـان عــروسی چــــه در عـــزا بودم
همیشه همچو پــــدر مـــرعــــی حلال و حرام
به هـــرچــه قسمت من کـــرد «او» رضا بودم
نه پاچه خار چو آن کهنه شاعر بطّال
نه کاســـه لیــــس چــو آن مادح کــــذا بودم
چو مــادحـان صلــــه گیــــر پست و هـرجایی
کجا به مدح و ثنـــــا نــــــزد کــــدخـدا بودم
نه مـــرتــشی و نه راشــی نه زیـر میــز بگیر
چــــو آن نشستــــه ی بــر مسند قضا بودم
نه همچو غازی دیــــروز و قـــاضــی امروز
نشستــــه بـرسر هر سفـــره ی غــذا بودم
برای آن کــــه یکــــی معده اش ورم نکند
نه همچـو مسجــدیــان دست بـر دعـا بودم
ولی برای هــزاران چو خـود علیـــل المغـز
همیشـه طالب بهبــــود یـــــا شفـــــا بـودم
به گـــوش هــر که در آزار مردمــان کوشید
صدا نه ، نعــره ی چــون رعـد جانگزا بودم
نمک بـــه زخـم کسی هـــم نریختم هـر چند
بــــه سهـــم خویش نـه بــر دردها دوا بودم
خوشم کــه شــاعر طنّــاز خــاکشیـر مـــزاج
نــه در زمـان کهـــولـــت کـز ابتــــدا بــودم
بـــرای وارث خـــــود شعـر می گـــذارم ارث
کــزیـن متـــاع ، غنــی همچـو پادشا بودم
همین نه رونق درویشی من از کشکول
که بهره ور ز تبرزین و منتشا بودم
بـــه ســـر رسید مـرا عمـر و در جهــان شما
همیشــه در کنــف خـــوف یا رجــــا بــودم
اگر که رامش جان بود آن زمانی بود
که زائر حرم حضرت رضا بودم
غبار بارگه قدس آن امام رئوف
به دیده هر شب و هر روز توتیا بودم
دخیل بسته ضریح امام هشتم را
رهین مرحمتش صبح تا مسا بودم
کنار پنجره فولاد حضرتش دائم
دری ز روضه ی رضوان به روی وا بودم
به حقّ عشق که بیگانه بود با من رجس
به خادم حرمش تا که آشنا بودم
به عزّت رضوی در کنار مضجع او
بری ز هر گنه تنزل البلا بودم
به اسم اعظم حق گر که برده بودم پی
خدا گواه که فعّآل مایشا بودم
ولی دریغ که در غفلت همیشگی ام
اسیر نفس بداندیش مرتجا بودم
من آن که«خوش عمل» شاعرم به گاه رحیل
خجـــل ز عائـــلـه ، شـــرمنـده ی شما بودم.
* عباس خوش عمل کاشانی.
سخت است، اگر سخت، ولی زیسته ایم
با شور و صفای ازلی، زیسته ایم
دنیا که به عرض و طول،محکوم فناست !
با عشق محمد (ص)و علی(ع) زیسته ایم💐✅💚
/سید علی اصغر موسوی
#saapoem
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
هوالحی الذی لایموت🌷
انالله و انا الیه راجعون
ادیب فرهیخته، جناب دکتر مزدک اخوان ثالث (زیدعزه) ارتحال مادر گرامی تان روانشاد بانو «ایران اخوان ثالث» رحمة اللّه علیها را به خانواده و خاندان محترم ادیب و شاعر نامی کشور روانشاد «استاد مهدی اخوان ثالث» (ره) تسلیت وتعزیت عرض می کنیم.
امیدوارم روح آن بانوی فره مند متنعّم از رحمت واسعهٔ الهی باشد و یادشان گرامی روزگاران ، ان شاء اللّه.
صبرتان در این مصیبت عظما جمیل و اجرتان نزد خالق گیتی جزیل.
انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران
قم.سیدعلی اصغرموسوی
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
🌷
هوالحی الذی لایموت
شب جمعه ، شب رحمت و مغفرت برای
عزیزان رفته تاملکوت!
در شب های پایانی جمادیالثانی قرار داریم به یاداموات بزرگوارمان، اولیاء و انبیاء الهی، شهدای اسلام(شهدای اخیر فلسطین و کرمان) ،شعرا،علما،اندیشمندان، فقراوتمام بی وارثان و تمام محرومین جامعه جهانی و همچنین «والدین و مهین دخت یاسمین و اموات بنده» واموات محترم اعضای گروه بخصوص برادرارجمندم جناب آقای امید علی بختیاری و والده جناب دکتر مزدک اخوان ثالث، رحمت الله علیهم اجمعین
در این شب که آکنده از «صلوات بر اهل بیت سلام اللّه علیهم» است، «فاتحه» ای نثار کنید💐🙏
اجرکم عنداللّه کثیرا 🌳
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات ، بالنبی و آله الفاتحة مع الصلواة🌷🌴🙏
#الفاتحه
#saapoem
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
بسم اللّه الرحمن الرحیم
قیام وظهورحضرت موعودعلیه السلام :
از«خرافات خیال انگیز»تا«حقایق انکارناپذیر»!
بدون مقدمه، ضمن عرض ادب و سلام و احترام خدمت مولایم حجت الله و بقیة الله اعظم حضرت مهدی(عج) باید عرض کنم، حقیربه موضوع «غیبت و ظهور» به شکلی نگاه می کنم که درهیچ یک از آموزه های دینی(که ازمحضر اساتیدویاکتب مهدوی فراگرفته ام) وجود ندارد!
۱- «غیبت»حضرت علیه السلام «بی بدیل و بی شبیه»است وازلحاظ علم بشری کاملاً دست نیافتنی!(فقط به اذن اللّه، اسرارش فاش خواهد شد ان شاء اللّه)
۲- «ظهور» ایشان، فراگیرتر ازتمام باورهای موجوداست که متأسفانه،امروزه بسیارساده انگارانه تصورمی شود!
لطفا به تصویر مطلب به دقت نگاه کنید:
امپراتوری بنی العباس! درطول وعرض جغرافیایی بسیار وسیع!
خوب، فرض کنیم حضرت موعود علیه السلام(ان شاء اللّه) درهمین روزگار موجود،ظهور کنند(حال ازکنارکعبه یا جای دیگر،مثلاً مسجد کوفه)برای بازپس گیری این منطقه وسیع ازجهان،چه امکاناتی باید همراه داشته باشد؟!
حتی،اصل پرسش این است :
چرا خداوندایشان را(حتی درزمان «آل بویه» و تضعیف قدرت بنی العباس)به فرمانروایی جهان نرسانیدندتابعدازصدها سال تازه بازپسگیری اش بسیارسخت ترازآن روزها باشد؟!
افرادی که شأن ومنزلت«قیام جهانی» حضرت را با اشعار و «سرود» های ساده انگارانه تاحدیک«فرمانده نظامی»پایین می آورند گویی حتی به این نکات کاملاً ریز،اما اساسی پی نبرده اندکه فرمانروایی «کل جهان» منظور نظر حضرت حقتعالی(جلّ جلاله الشریف) درظهور «قائم آل محمد (ص)» است،نه «خاورميانه»ونه چند شهرمقدس، در جغرافیای سیاسی «شیعه»!🖋️📚✅
سیدعلی اصغرموسوی
#سعا
#saapoem
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
استدراک غیبت✨✨✨
غیبت مولای ما از جنس استدراک نیست ✨
چون که اصلاً صحبت غیبت زآب و خاک نیست✨
آنچه فهم ما کم آورده، «شهودباور» است✨
طُرفه اکسیری که حتی در دل افلاک نیست
«نوع غیبت» گر كه می شد آشکارا، دشمنان✨
طعنه هایی می زدند آن دم:[ که مارا باک نیست!
-هرزمان خواهد بیاید «مهدی موعود» تان!
ازبرای اهل قدرت، هیچ دهشتناک نیست!!]
**
فاش اگر هرگز نشد «اسرارغیبت»، پس بدان
ِسِرّ حق برقوم شیطان قابل ادراک نیست!
کار تكراري ندارد حضرت حق در بساط✨
فهم غیبت درقیاس و منطق «شکّاک» نیست!
غیبت موعود در عین «ظهور» است و حضور ✨
معجزه بالاتر از این در بسیط خاک، نیست
همچو خورشید است «موعود امامیّه» که شب
هست، اما درنگاه مردم کاواک، نیست!
كاواك؛
پوك ،ميان تهي، بي مغز و خرد
مکتب شعرامامیه
سیدعلی اصغرموسوی
قم - ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
#سعا
#سیدعلی_اصغرموسوی
@Palliative
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷. #saapoem
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
مردان نیک روزگار
یاران بی روی و ریا :
جناب مسعود خرمی از قم
جناب هادی بیابانی از زرندیه
💐😊💚
📲. https://eitaa.com/saa_institute
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
🌹فرشته درعرق باران🌧☔️
به سمت پنجره می چرخد، نگاه بی رمق باران
دوباره میل تراویدن نشسته در عرق باران
همان، که عاشق تنها گفت: بدون عشق تو می میرم!
شبی که ماه نمی گیرد، به روی سر طبق باران
زلال زمزمهی عشق است، کنار آینه می بارد:
غزل غزل، غزلِ عاشق، ورق ورق، ورق باران !☔️
چه روزهای قشنگی بود از این که یکسره می دیدم
کنار پنجره می روید، فرشته در عرق باران!
کجاست، ای دل غم پرور ، شمیم گیسوی عطرآگین ؟
نگاه پنجره می چرخد به سمت بی رمق باران! 🌧☔️🌧
سیدعلی اصغرموسوی
قم - ۱۳۷۷
#سیدعلی_اصغر_موسوی
#سعا
#saapoem
@saapoem
https://eitaa.com/saa_institute
صلوات خاصه امام باقر علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ بَاقِرِ الْعِلْمِ وَ إِمَامِ الْهُدَى وَ قَائِدِ أَهْلِ التَّقْوَى وَ الْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبَادِكَ اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهُ عَلَما لِعِبَادِكَ وَ مَنَارا لِبِلادِكَ وَ مُسْتَوْدَعا لِحِكْمَتِكَ وَ مُتَرْجِما لِوَحْيِكَ وَ أَمَرْتَ بِطَاعَتِهِ وَ حَذَّرْتَ مِنْ مَعْصِيَتِهِ فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ وَ رُسُلِكَ وَ أُمَنَائِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ .
خدايا درود فرست بر محمّد بن على،شكافنده دانش،و پيشواى هدايت،و رهبر اهل تقوا،و برگزيده از بندگانت.خدايا چنانكه او را قرار دادى براى بندگانت نشانه،و براى كشورهايت مشعل نور،و محلّ سپردن حكمتت و تفسيرگرت وحىات،و به فرمان بردن از او فرمان دادى،و از نافرمانىاش برحذر داشتى،پس بر او درود فرست،اى پروردگار برترين درودى كه بر يكى از فرزندان پيامبرانت و برگزيدگانت،و رسولانت و امينهايت فرستادى،اى پروردگار جهانيان🌴🌷🌴
#saapoem
@saapoem
https://eitaa.com/saa_institute