eitaa logo
ای مسیرکاروانت تا ابد آیینه پوش
75 دنبال‌کننده
563 عکس
192 ویدیو
7 فایل
اشعار عاشورایی (وقف) سید علی اصغر موسوی «سعا»، شاعر و پژوهشگر ادبیات دینی «مکتب شعر امامیه» 🌷🌴🖋️📚
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۸۰ سلام قرآن مجید سه آفت را در مسیر زندگی معرفی فرموده است و برای هر کدام از این آفت ها راهکار و راه علاج بیان فرموده: ۱— گاهی آدمی إحساس می‌کند که در تنگنا واقع شده. کارهای روزمره گره می‌خورد. راه زندگی گویا بسته می‌شود. تنها راه علاج و نجات از این حالت، ( ذکر ) است. وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْري فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکاً وَ نَحْشُرُهُ یَوْمَ ٱلْقیامَة أَعْمیٰ ( طٰهٰ ۱۲۲ ) و هر کس از ( ذکرِ ) من روی گردانی کند زندگی تنگ و سخت نصیب او می‌شود و روز قیامت او را در حالی محشور می‌کنیم که کور است. اینکه مراد از ( ذِکر ) در این آیهٔ شریفه چیست؟ علماء محترمین إختلاف نظر دارند. روایات هم به گونه‌های مختلف وارد شده. ممکن است مراد از ( ذکر ) همان ( کلام وحي ) باشد. دلها زنگار می‌گیرد همانگونه که آهن زنگ می‌زند. جلاء آن چیست؟ تلاوت قرآن مجید و زیارت أهل قبور قالَ رَسُولُ ٱللّٰهِ عَلَیْهِ وَ عَلیٰ آلِهِ ٱلصَّلوٰةُ وَ ٱلسَّلامُ إِنَّ هٰذِهِ ٱلْقُلُوبَ تَصْدَأُ کَما یَصْدَأُ ٱلْحَدیدُ قیلَ وَ ما جَلاؤُها قالَ تِلاوَةُ ٱلْقُرْآنِ وَ زیارَةُ ٱلْقُبُورِ ( آدرس حدیث: مُستدرک ٱلوسائل، مرحوم حاج آقا میرزا حسین نوری، جلد ۲، صفحهٔ ۱۰۴ ) و ( ربیع ٱلْأَبْرار و نُصُوص ٱلْأَخبار، محمود جار ٱلله زمخشري، جلد ۲، صفحهٔ ۲۶۱ ) هم زیارت کردن أهل قبور هم زیادت خواندن آیات نور ۲— گاهی آدمی إحساس می‌کند که به دام شهوت مبتلا شده. شهوت جنسی، شهوت پُست و مقام، شهوت شناخته شدن، شهوت جمع مال، و غیره. راهکار برای نجات از این حالت، توجه به نماز است. تا وقتی کسی به نماز توجه دارد ( هم از نظر کمّي و هم از نظر کیفي ) یقیناً به ورطه و گرداب شهوت مبتلا نمی‌شود. فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا ٱلصَّلوٰةَ وَ ٱتَّبَعُوا ٱلشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّاً ( مریم ۵۹ ) گروه‌هایی می‌آیند که نماز را ضائع می‌کنند و از شهوت ها پیروی می‌کنند. نتیجهٔ عملکردِ فاسدِ این گروه‌ها چه می‌شود ؟ اینان به غَيّ و گمراهی و بدبختی برخورد خواهند کرد. ۳— گاهی آدمی در قلب خود إحساس دل مردگی و بدبختی و شقاوت دارد. راهکار علاج این حالت، رسیدگی و إحسان و نیکوکاری به والدین و مخصوصاً والده می‌باشد: وَ بَرّاً بِوالِدَتي وَ لَمْ یَجْعَلْني جَبّاراً شَقیّاً ( مریم ۳۲ ) جان کلام بنده در این است که: وَ بِٱلْوالِدَیْنِ إِحْساناً ( بقره ۸۳ ) و ( نِساء ۳۶ ) و ( أنعام ۱۵۱ ) و ( إسراء ۲۳ ) هفده نکتهٔ بسیار آموزنده و مهمّ در این عبارت قرآنی إستنباط کرده ام. یکی را إشاره کنم. عمده ترین معنای ( بِ ) در علوم قرآنی ( إِلْصاق ) است. ( إِلْصاق ) در لغت ( چسبیدن ) است. ( بِ ) در ( بِٱلْوالِدَیْنِ ) یعنی ( کنار آنها باش ) پدر یا مادر یا هر دو را بگذاریم خانهٔ سالمندان یا خودمان در شهری دیگر و آنها در مکانی دیگر و یک شخصی بعنوان پرستار بیاید و رسیدگی کند. ما چکار کنیم؟ فقط پول بحساب سالمندان یا به حساب پرستار واریز کنیم. وای ! این شد إحسان؟ هرگز. درست است که ( أَبَوَیْن ) هم ( پدر و مادر ) است ولی فرموده ( والِدین ) چرا؟ چون ( والِدَین ) از ریشهٔ ( وَ لَ دَ ) بمعنای ( زاییدن ) است. یعنی إحسان به پدر واجب و إحسان به مادر واجب‌تر. حدود سی ماه است که این حقیر به غم فقدان پدر مبتلا هستم. ولی غم انگیز تر آنکه أخیراً والدهٔ بنده هم آسمانی شد. خدایا. همهٔ پدرها و مادرهای آسمانی شده را أهل بهشت قرار بده. خدایا. به آنانکه چشمشان به وجود پدر یا مادر یا هر دو روشن است توفیق خدمتگزاری عطاء بفرما. إلتماس دعاء بیست و ششم محرم الحرام ۱۴۴۶ ألحقیر: مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ https://eitaa.com/joinchat/3980395085C2705350eb2
محمد شجاعی شهادت «اسماعیل هَنِیّه» ____________________ هَنیئاً،«یا هَنِیَّه»، اَلشَّهادَة مبارک بادت این معراج خونین زدی پیوند، مِهر و دوستی را میانِ مُلکِ «ایران» و «فلسطین» شهههههههههههههههههههههههههید ًهمانندِ «سلیمانی»، سحرگاه میانِ خون، چو آلاله شکفتی ندای «اِرْجِعی» را با شهادت به زیبایی، بِحَق، لَبَّیْک گفتی شهههههههههههههههههههههههههید مُقدّر بود ای «سردارِ غَزّه» که در «ایران» شوی مهمانیِ دوست همه در سوگِ «ابراهیم» بودیم که «اسماعیل» شد قربانیِ دوست شهههههههههههههههههههههههههید تو پیش از مرگ، قربانی نمودی هرآنچه کردگارت داد، «ای مرد» شهادت در رهِ آزادیِ قدس گوارای وجودت باد، «ای مرد»
هلال شیعی! منظور بنده از هلال شیعی و وجه تمثیلی شمشیر مولاعلی (ع)از کشمیر تا لبنان، بر قواعداین باور است که روزی همان منجی موعود بشر(عج) که حضرت پیامبر(ص) نوید داده است ؛خواهند آمد و با کفر و الحاد و ستم و ستمگری در جهان مبارزه خواهند کرد. ایشان منجی تنهاشیعه نیستند، جایی هم نیامده است که منجی "شیعه" فقط باشند! ایشان منجی"بشر "اند. فوق تمام ادیان و مذاهب و فرقه ها! منظور ما در جهان از گسترش شیعه، گسترش "مکتب اهل بیت"(ع) است نه تسلط عده ای خاص بر جهان! تسلط حقیقت اسلام است، حقیقت پیمغبر اعظم الهی است. حقیقت امام ولی اللّه است. حقیقتی که شریعت و طریقت را تنها برای نیل به "حقیقت" می خواهد؛ همان حقی که کلمه "وحدت" است. کلمه "لا اله الا اللّه "است؛ همان کلمه ای که سلطان سریر ارتضا، حضرت سلطان العارفین امام علی بن موسی الرضا(ع) در حدیث سلسله الذهب فرمود :لا اله الا الله حصنی فمن دخل امن من عذابی. قال: فلما مرت الراحلة نادانا. بشروطها وانا من شروطها جهان امروز و آینده اگر از مکتب اهل بیت(ع) دور بیفتد قطعا توسط فرقه های منحرف و شیطان ساخته ای همچون« داعش و القاعده و طالبان» بلیعده خواهد شد. اهل جهل و فساد و تکفیر و ستم که خود را پیرو فقه "ابن تیمیه و وهابیت" می دانند با استطاعت "صهیونیزم "قصد در انهدام آیین محمدی(ص) دارد. ما وقتی سخن از "شیعه "به میان می آوریم به خاطر پیروی از مکتب اهل بیت(ع) است؛ همان مکتب سالم و دست نخورده ای که با خون بزرگان خود و فرزندان خود، پیران و کودکان خود توانسته است تاکنون سالم و دست نخورده بماند! منظور ما از شمشیر علی(ع) خون ریختن در جهان نیست ! بلکه شمشیر علی دو لبه داشت: یک لبه اش اجرای «عدالت اسلامی» بود و لبه دیگرش ایجاد« حکومت اسلامی»! اگر« حکمت علوی» حضرت و «بازوی یداللهی» اش نبود؛ امروز نامی از اسلام در هیچ کجای جهان نبود! ما سخن ازمکتب "تشیع "می رانیم ،نه ایجاد شکاف و اختلاف بین برادران عزیز سنی و شیعه ی خودمان! برای من که مدعی پیروی از مکتب تشیع ام، ظلم به سرخ پوست، سیاه پوست، اسکیمو، بوشمن، مالایایی، میانماری، فلسطینی، افغانستانی یا عراقی و ایرانی و لبنانی ،هیچ تفاوتی ندارد! پیامبر ما برای تمام "جهان" آمد و امام ما "امام "تمام جهانیان است؛ لذا ما آرزوی جهانی آکنده از "صلح و سرسبزی "را داریم و دشمنان ما بر این نکته واقف اند که ما را «تحقیر و تکفیر» می کنند. ومن با جسارت تمام خدمت دشمنان «اسلام و تشیع» عرض می کنم : «الیس الصبح بقریب» ! ✍️📚🌲🌳🌴📲🇮🇷🌍🌐✅ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute
هوالعلیم تحریک دشمن، دشمنی که حتی به کودکان نارس رحم نکرده و هیچ خط قرمز انسانی را رعایت نمی کند! آن هم در شرایطی که میلیون ها انسان بی دفاع در حال برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی هستند، نوعی حماقت به شمار می آید!! وگرنه فرصت انتقام عملی همیشه و در هر زمان و مکان برای منتقم، محفوظ است. مهمترین مسئله امروز ایجاد ترس است که می بایست محور مقاومت در منطقه جنگی خود بوجود آورد و آن جنگ ایزایی و تبلیغاتی است! ترس و تنش خود بهترین روش برای شکست سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی دشمن است!!! روشی که آلمان نازی در اوایل هجومش به کشورهای اروپایی استفاده کرد و وحشت آفرینی اش بیشتر از جنگ برایش سود داشت! والسلام، العاقل یکفی بالاشاره سیدعلی اصغرموسوی قم - ١٣مرداد ١۴٠٣
هوالعزیز عشق «سعا»در دل   مردی که ادب را شد ضرب‌المثلی قابل در مکتب «عاشورا»، هستند: «ابوفاضل» فرمانده جنگ‌آرا، رزم‌آور بی‌همتا در قول و عمل یکتا، بر مدح و ثنا قابل امساک  ز نوشیدن، در اوج عطش؟ آری! زین خصلت گُردانه، شد آیت حق کامل تحسین‌گر احساسش، تنها نه تغزّل شد بر جاذبۀ عشقش صد قبله‌نما، مایل! ممدوح وفاداری، آرایۀ حق یاری «اخلاص له الدّین»‌اش از جوهردل، حاصل پژواک جوانمردی در قحط فضایل بود تاهست جهان، بادا نامش به ثنا شامل!  دستش که جداکردند،مَشک ازکف خودننهاد در پاس وفا از او، شرمنده شده قاتل!  ای یاور محرومان، بر ما مددی فرما !  غرق غم دنیاییم، از عشق شما غافل سرمایۀ دینداری در دست کریمان نیست!  شد دخمه‌گزین عابد، شد خانه‌نشین عاقل تنگ است دل مردم، از جو شدن گندم اما همه جا، هر دم، هستید شما در دل دنیا شده تزیین‌گر، هر جامۀ پاجی را  تندیس سیه‌کاران در دست تجاهر وِل! دشمن همه جا حاضر، در باطن و در ظاهر گویی که به«عاشورا»هستیم دراین پازل!  تعجیل ظهورش را، ازحضرت حق، می‌خواه تا از دل این گرداب، ما را ببرد ساحل  * در هر غزل نابم، آرامش جان هستی ای عشق«سعا» در دل، عباس ابوفاضل!  مکتب شعر امامیه  سید علی اصغر موسوی ۵ مرداد۱۴۰۲ تاسوعای ۱۴۴۵ علیه السلام @saapoem t.me/saapoem